نوشابه به انگلیسی چیست

خواص دارویی و گیاهی

نوشابه به انگلیسی چیست
نوشابه به انگلیسی چیست



در اینجا واژگان انگلیسی مربوط به انواع نوشیدنی های غیر الکلی آمده است:

واژگان زیر برای توصیف نوشیدنی های گرم مانند چای یا قهوه استفاده میشود:

صدا برای تمام واژگان انگلیسی این صفحه در دسترس است. برای شنیدن هر واژه به سادگی روی آن کلیک کنید.

اپ برگزیده ما برای راهنمای عبارتهای انگلیسی برای دستگاههای اندروید حاوی بیش از شش هزار عبارت و واژه با فایل صوتی هست.

نوشابه به انگلیسی چیست

© 2018 Speak Languages OÜ  ·  بازتولید بدون مجوز ممنوع است.

تماس با ما

مترادف:  
beverage
liquid
sip

1.
They’d had no food or drink for two days.

1. آنها برای دو روز هیچ غذا یا نوشیدنی‌ای نداشتند.

2.
Whose turn is it to buy the drinks?

2. نوبت کیست که نوشیدنی‌ها را (مشروب) بخرد؟
نوشابه به انگلیسی چیست

Culturally sensitive

1.
The drinks are on me.


1. پول نوشیدنی ها با من.

2.
They went for a drink.


2. آنها رفتند مشروب بخورند.

صرف فعل

گذشته: drank,
 
گذشته کامل: drunk,
 

مترادف:  
gulp
imbibe
sip
swallow

1.
“Would you like a glass of wine?” “No thanks, I don’t drink.”

1. “آیا یک لیوان شراب میل داری؟” “نه، ممنون، من (مشروب) نمی خورم.”

2.
He drank three glasses of water.


2. او سه لیوان آب نوشید.

3.
The animals came down to the water hole to drink.

3. حیوانات به سمت چاله آب پایین آمدند تا (آب) بخورند.

گذشته: drank,
 
گذشته کامل: drunk,
 

Culturally sensitive

1.
He doesn’t drink.


1. او مشروب نمی نوشد.

2.
She’s been drinking heavily since she lost her job.

2. او از وقتی شغلش را از دست داد به شدت مشروب می نوشد.

نوشابه (به انگلیسی: Soft drink) نوعی نوشیدنی شامل آب گازدار، مواد شیرین‌کننده و اسانس است. نوشابه در لغت به معنای هر چیز نوشیدنی می‌باشد.

نوشابه نیز مانند هر خوردنی دیگر اگر بیش از اندازه مصرف نشود (مانند هر دو هفته یک بار) مضر نیست. در صورت مصرف بیشتر به نسبت مقدار آن عوارضش محسوس‌تر می‌شود. نوشابه برای دندان شیری بسیار خورنده است. بگونه‌ای که دندان کودک در یک ظرف نوشابه حل می‌شود. همچنین برای دندان‌های دائمی به دلیل کاهش مقاومت به خوردگی مضر است. هر نوشابه حاوی کافئین، گاز کربن دی‌اکسید، اسید فسفریک و ۱۰ قاشق چایخوری شکر است. شیرینی زیاد شکر به خاطر وجود اسید فسفریک تا حدّ زیادی خنثی می‌شود. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های شیرین عامل مستقیم مرگ ناشی از دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان محسوب می‌شود. آمار نشان می‌دهد که مرگ ناشی از آن، به اندازه آنفلوآنزا وسعت دارد.

تیم تحقیقاتی مدرسه فریدمن در دانشگاه تافتس ماساچوست آمریکا اعلام کرد نوشابه‌های شیرین هر ساله جان ۱۸۴ هزار نفر را در جهان می‌گیرد.
بعلاوه نوشابه‌های شیرین مهم‌ترین عامل چاقی است و چاقی با بیماری‌های دیگر مرتبط است. پیش از این تحقیقات نشان داده بود که بیماری‌های مرتبط با چاقی عامل بیش از ۱۷ میلیون مرگ در سال است.[۱]

یک داروساز انگلیسی با مطالعه بر روی تأثیرات منفی یک بطری کوکاکولا پس از گذشت یک ساعت در بدن، هشدار داد که اگر قلب و بدن خود را دوست دارید از مصرف این نوشابه پرهیز کنید.
در ۱۰ دقیقه نخست پس از مصرف این نوشابه گازدار، ۱۰ قاشق چایخوری شکر وارد بدن ما می‌شود که عملاً میزان آن ۱۰۰ درصد نیاز روزانه محسوب می‌شود اما با توجه به وجود اسید فسفریک در ترکیبات آن، بدن حالت تهوع پیدا نمی‌کند؛ زیرا این نوع افزودنی طعم شکر را تغییر داده و فرد می‌تواند آن را بنوشد.
۲۰ دقیقه پس از نوشیدن کوکاکولا میزان قند در خون به اوج خود می‌رسد که سپس منجر به ترشح انسولین در بدن می‌شود؛ در این لحظه کبد واکنش نشان داده و تمام قند موجود را به چربی تبدیل می‌کند.
پس از گذشت ۴۰ دقیقه از نوشیدن کوکاکولا، جذب کافئین موجود در آن نیز تکمیل شده و مردمک چشم‌ها گشاد و فشار خون بالا می‌رود و کبد نیز در واکنش قند را وارد سیستم گردش خون می‌کند. اکنون گیرنده‌های ادنوزین مغز بکار افتاده و با خواب آلودگی مبارزه می‌کند.
پس از گذشت ۴۵ دقیقه از مصرف این نوشابه بدن تولید دوپامین را افزایش داده و مراکز لذت در مغز را فعال می‌کند؛ دقیقاً همانگونه که هروئین در بدن عمل می‌کند.
در حالی که پس از گذشت ۶۰ دقیقه از نوشیدن آن، اسید فسفریک با به هم متصل کردن کلسیم، منیزیم و روی در معده منجر به افزایش سوخت و ساز شده و قند بالا در خون نیز منجر به دفع کلسیم از طریق ادرار از بدن می‌شود.[۲]

مست‌کننده نیستند و استفاده از آن‌ها در تمام جهان آزاد است. بیشتر این گونه نوشابه‌ها حاوی شکر زیاد هستند.
نوشابه به انگلیسی چیست

این گونه نوشابه‌ها دارای موادی هستند که مست‌آور است و استفاده آن در بیشتر کشورها برای زیر ۱۸ ساله‌ها ممنوع است از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: ویسکی، ودکا، بئوجولا

نوشابه‌های انرژی‌زا نوشیدنی‌هایی ملایم هستند که به عنوان زیادکننده انرژی بدن بیش از بقیه نوشیدنی‌های رایج به فروش می‌رسند. این نوع نوشابه‌ها دارای عوارض جانبی فراوانی هستند.

نوشابه‌هایی که بر پایه شیر درست شده‌اند و کاملاً طعم نوشابه‌های عادی را دارند با این وجود دارای کلسیم، ویتامین‌ها و املاح مفید شیر می‌باشند

This app is only available on the App Store for iOS devices.

دیکشنری و مترجم انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسیبیش از پانصد هزار کلمه و اصطلاحبدون نیاز به اینترنتتلفظ صوتی حتی بدون نیاز به اینترنتویدجت برای ترجمه سریع ترتوانایی ترجمه در برنامه های دیگر مثل سفاری و ای بوکشامل تعریف انگلیسی لغات همراه با مثال و مترادفشامل بیش از پنجاه هزار مثال همراه با ترجمه فارسی شامل عبارت های مرتبط با کلماتقابلیت لمس لغات و مشاهده معانیترجمه متن -این ویژگی نیاز به اینترنت داردقابلیت انتخاب متن و ترجمه آنیقابلیت کپی کردن ترجمه هاقابلیت ستاره دار کردن لغاتقابلیت اصلاح و پیشنهاد لغاتانتخاب لهجه انگلیسی از بین لهجه های آمریکایی-بریتانیایی- استرالیایی-ایرلندیامکانات دیگر:عبارت های کاربردیلغت های مفیدلغت همراه با عکسترجمه آنلاین برای زبان های دیگرلغت روزمترجم وبسایت————————————-Persian to English and English to Persian Dictionary and translator:Includes more than 500,000 words and expressionsNo internet connection requiredText pronunciation (Even without internet) Widget for faster translationIncludes English definitions of words and examplesIncludes example with Persian translationsIncludes Related phrases of wordsTouch words and see the meaningsTranslate any text( this feature requires internet connection)Select part of the text and translate immediately.Copy translationsFavorites wordsSearch HistoryChoose english accent: American, British, Australian…Other features: Useful phrases Useful words Words With Pictures Online translator for other languages Word of the day Website translator

Version 3.1

Bug fixes and improvements

12 Ratings

نوشابه به انگلیسی چیست

بسيار عالى very goodmersivery good

Requires iOS 9.0 or later. Compatible with iPhone, iPad and iPod touch.

English, Arabic, Korean, Persian, Portuguese, Spanish, Thai, Vietnamese

Up to six family members will be able to use this app with Family Sharing enabled.

نوشابه به انگلیسی چیست
نوشابه به انگلیسی چیست
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *