تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو

خواص دارویی و گیاهی

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو
تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو

نرم افزار ورد یکی از پرکاربردترین برنامه ها در تمامی نسخه ها و سیستم عامل های کامپیوتری است. هنگام نوشتن در نسخه های مختلف ورد (word) ممکن است در لابه لای حروفی که تایپ می کنید به کارکترهای عددی هم نیاز پیدا کنید. حال ممکن است بخواهید اعدادی که در متن خود تایپ می کنید ( مانند شماره ردیف دریک جدول یا شماره صفحه) به صورت فارسی باشد اما حتی با تغییر تنظیمات زبان ویندوز، باز هم اعداد به صورت فارسی برای شما تایپ نمی شوند، امروز در انزل وب قصد داریم سه روش حل مشکل فارسی کردن اعداد در نسخه های مختلف ورد و سیستم عامل های ویندوز ، مک ، لینوکس و.. را به شما آموزش دهیم.

۳ way to fix Persian number typing in word 2003 to 2016

واژه ‌پرداز به آن دسته از نرم ‌افزارهای رایانه ‌ای گفته می ‌شود که برای نوشتن متون و یا ویرایش نوشته ‌ها بکار می ‌رود. مایکروسافت ورد یا Microsoft Word یکی از بهترین و پر استفاده‌ ترین نرم ‌افزارهای واژه پرداز است که امروزه در هر سیستم کامپیوتری با سیستم عامل های مختلف می توان یافت. در صورتی که فایل ورد شما باز نمی شود پیشنهاد می کنیم پست قبلی انزل وب را که در مورد ۹ روش رفع مشکل باز نشدن فایل ورد و نحوه بازیابی آن است را مطالعه بفرمایید.

مسلما هنگام تایپ متون مورد نظر خود به تایپ کردن اعداد نیاز پیدا کرده اید اما گاهی با انتخاب دکمه های Alt+Shift هم شما نمی توانید اعداد را به صورت فارسی تایپ کنید، قبلا در انزل وب رفع مشکل بهم ریختگی فونت ، کلمات و متن در اسناد فارسی و انگلیسی ورد را به شما آموزش دادیم، امروز در انزل وب قصد داریم تا نحوه نوشتن اعداد فارسی در ورد را به شما آموزش دهیم.

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو

آموزش امروز انزل وب شامل ۳ روش است که اولین روش را می توانید از طریق تنظیماتی که در خود نرم افزار ورد هست اعمال کنید. روش دوم استفاده از فارسی نویس های آنلاین هست و روش سوم استفاده از نرم افزاهای فارسی نویس است که در ادامه هر کدام از این روش ها را برای فارسی کردن اعداد در ورد ۲۰۱۶ و.. بیشتر بررسی خواهیم کرد.

ممکن است برخی از کاربران هنوز از نسخه های قدیمی ورد مثل word 2003 برای تایپ مطالب خود استفاده کنند. برای تایپ کردن اعداد فارسی در ورد ۲۰۰۳ مسیر Tools>Options را طی کنید. حالا در پنجره ای که پیش رو دارید روی سربرگ Complex scripts کلیک کنید. در بخش General عبارت Numeral را پیدا کنید و در کادر کشویی که در روبروی آن قرار دارد گزینه Context را انتخاب کنید. حالا روی OK کلیک کنید و کار تمام است. حالا شما م توانید شروع به نوشتن اعداد فارسی کنید.

برای فارسی کردن اعداد در ورد ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ روی سربرگ File که در گوشه سمت چپ – بالا است کلیک کنید و گزینه Word Options ( که در ورد ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ options است) را انتخاب کنید. بعد از انتخاب گزینه Word Options ، پنجره Word Options باز می شود، در این پنجره قسمت Advanced را انتخاب می کنید و سپس قسمت Show Document Content را پیدا می کنید. در این قسمت شما به دنبال عبارت Numeral بگردید، پس از پیدا کردن این عبارت مقدار آن را به Context تغییر بدهید.

نحوه کار با فارسی نویس های آنلاین خیلی ساده است. برای مثال فارسی نویس آوب فونت را در نظر بگیرید. با ورود به این سایت فارسی نویس با صفحه ای مانند زیر روبرو خواهید شد کافی است که در کادر اعداد انگلیسی خود را بنویسید و سوالی که در کنار دکمه تبدیل است را جواب بدهید با فشار دادن دکمه تبدیل اعداد انگلیسی شما به فارسی تبدیل می شوند. بعد از تبدیل فقط کافی است متن داده شده را کپی و در برنامه ای که از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند paste کنید.

البته برخی از این سایت های فارسی نویس مانند بهنویس بسیار قدرتمند هستند به طوری که فقط محدود به فارسی کردن اعداد نیستند بلکه با نوشتن کلمه ای مانند salam و فشار دادن دکمه تبدیل این کلمه انگلیسی به “سلام” تبدیل خواهد شد. بعد از تبدیل، متن نوشته شده را می‌ توان به صورت مستقیم ایمیل کرد، به صورت فایل در کامپیوتر ذخیره نمود، و یا آن را در برنامه یا سایت‌ های دیگر کپی‌ کرد.

در صورتی که کیبورد شما از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند پیشنهاد می کنیم پست قبلی انزل وب که در مورد معرفی بهترین کیبورد های فارسی و فارسی نویس های گوشی و کامپیوتر است را مطالعه بفرمایید.

شما می توانید مشکل تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی را به کمک نرم افزارهای فارسی نویس حل کنید، یکی از این برنامه ها، نرم افزار Leomoon parsiNegar است که نرم افزاری ساده و کم حجم و رایگان است که عملکردی شبیه به فارسی نویس های آنلاین دارد. نحوه کار با این نرم افزار فارسی نویس بسیر ساده است بعد از اینکه نرم افزار را نصب کردید متن مورد نظر خود را در برنامه تایپ می کنید و روی گزینه “کپی” کلیک می کنید. سپس در نرم افزار ورد یکی از فونت هایی که با حرف F شروع می شود را انتخاب می کنیم و پیست می کنیم.

فارسی نویس رویا یکی دیگر از نرم افزارهایی است که شما می توانید بر روی دستگاه خود نصب کنید و اعداد انگلیسی خود را به فارسی تبدیل کنید و در ورد پیست کنید. با نر افزار فارسی نویس رویا شما می توانید در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، ورد، تری دی مکس و… به صورت فارسی تایپ کنید و متن نوشته شده را به صورت فایل ذخیره کنید.

تجربه و پیشنهاد خود را در زمینه فارسی کردن اعداد انگلیسی در ورد ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ را در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.


با سلام. من جدولی رو ازجایی کپی کردم با اینکه جدول اعداد فارسی داشت موقع پیست کردن اعداد لاتین شدن. الان وقتی توی تنظیمات گزینه hindi رو میزنم اعداد فارسی میشن ولی اعدادی هم که میخوام لاتین باشن مثل پاورقی فارسی میشن. وقتی هم گزینه contexe رو میزنم باز اعداد لاتین هستند. راهی هست برای اصلاح جدولها؟؟؟

لایک

ممنونم از راهنمایی خوبتون. خیلی کارمو راه انداخت. امیدوارم همیشه موفق باشین.

عالی بود

ممنون از مطلب خوب و کاربردیتون پاینده باشید

سلام خیلی ممنون عالی بود فقط اگه ممکنه برای فارسی نوشتن اعداد در پاور پوینت ۲۰۰۳ هم توضیح بدید ممنون میشم

بسیار عالی بود ممنونم . مشکلم حل شد. بازم از این مطالب خوب بنویسین.

روش بسیار عالی بود. ساده و راحت جواب داد. خیلی خیلی ممنونم

سلام
با تشکر از مطلبی که ارائه کردید
من معلم ابتدایی هستم و در هنگام نوشتن اعداد برای ضرب و تقسیم و جمع و تفریق اعداد بهم می‌ریزه، خواستم ببینم میشه برای این مشکل هم کاری کرد. ببخشید وقت نداشتم ببینم کسی این سوال رو کرده یا نه چون توی فصل امتحانات هستیم و باید سوال طراحی کنم.
یک خواهش در صورتی امکان داره براتون جواب رو برای من ایمیل هم بکنید.
بسیار سپاسگزارم بابت اینکه متن طولانی من رو خواندید.

خیلی ممنون راهنماییتون خیلی بدرد خورد

متاسفانه در ورد ۲۰۱۶، شماره صفحات، با روش‌های معمول قبلی فارسی نمی‌شوند. لطفاً راه حلی در این رابطه ارائه دهید.

ممنون خیلی به کارم اومد

خدا رو شکر خواهش می کنم

برای دریافت و مشاهده مطالب از طریق ایمیل، نشانی ایمیل خود را بدون www وارد کنید

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2019 Anzalweb , All Rights Reserved

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

نشانی ایمیل خود را برای ارسال مطلب ثبت کنید

 چگونه در نرم‌افزار word اعداد انگلیسی را فارسی کنیم؟ تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در ورد.تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی در ورد. چرا گاهی اوقات اعداد فقط به زبان فارسی تایپ می شوند؟ انگلیسی کردن اعداد در ورد، تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در word ، چگونه اعداد را با زبان  مدنظر خودمان تایپ کنیم ؟ یا چگونه اعداد کیبورد را انگلیسی کنیم؟چگونه اعداد را انگلیسی تایپ کنیم،تغییر زبان اعداد را چگونه انجام دهیم؟ در برنامه آموزشی امروز به این نکات می پردازیم.

در جلسه آموزش ورد قبل(چگونه روی فایلهای word پسورد بگذاریم ) به چگونگی رمز گذاری روی فایلهای متنی نرم افزار word پرداختیم  ولی در آموزش word امروز قصد داریم که به نحوه تایپ اعداد در word بپردازیم!

تغییر زبان در نرم‌افزار word بسیار ساده است و دقیقا مثل محیط ویندوز می توان با گرفتن کلیدهای ترکیبی Alt+Shift روی زبان مورد نظرتان سوییچ کنید اما در این میان اعداد تایپ شده ممکن است هرگز با ما سر سازگاری نداشته باشند و مثلا با اینکه ما در حال تایپ به زبان فارسی هستیم اعداد به انگلیسی تایپ شوند ویا بلعکس

گاهی اوقات شما اعداد را از یک سند دیگر به فایلی که در حال تایپ آن هستید منتقل می کنید و می بینید که بازهم بین اعداد و زبان متن همخوانی وجود ندارند این موضوع در اغلب موارد باعث ایجاد مشکلاتی می شود که عمده‌ترین آنها زشت شدن و ناهمگونی زبان متن با اعداد است ! به فرض مثال یک نامه اداری را در نظر بگیرید که به زبان فارسی تایپ شده است ولی  یک تاریخ و یا عدد در میان نامه با زبان انگلیسی نوشته شده است، بدون شک این متن ظاهر مناسبی نخواهد داشت

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو

نرم افزار word به گونه‌ای طراحی شده است که روشهای مختلفی  برای نشان دادن اعداد در یک فایل متنی وجود دارد. با هم این روشها را بررسی می کنیم .

ابتدا یک فایل را با نام www.sayarak.com ایجاد می کنیم و سپس متن ذیل را در آن می نویسیم . در این متن در دو طرف کلمه سیارک دو رشته اعداد 123 تایپ شده است که یکی از آنها ( حلقه صورتی) وقتی زبان سیستم روی فارسی بوده است تایپ شده است و دیگری ( حلقه آبی) وقتی زبان روی انگلیسی تنظیم شده بود نوشته شده‌اند اما همانطور که مشاهده می کنید هر دو رشته اعداد در دو طرف کلمه سیارک با زبان فارسی نمایش داده می شوند. دلیل این امر چیست ؟ چرا ما با اینکه می توانیم انگلیسی تایپ کنیم و زبان هم روی انگلیسی قرار دارد، قادر به نوشتن اعداد به زبان انگلیسی نیستیم! ( البته حالت عکس این موضوع هم صادق است )

 

برای بررسی حالات مختلف نمایش اعدا باید منوی File از نرمافزار word را بررسی کنیم

در منوی File روی گزینه option کلیک کنید تا پنجره word option باز شود.

 

در سمت  چپ پنجره یاد شده گزینه های مختلفی وجود دارد شامل Display و General و Proofing و چند گزینه دیگر می شود اما تنظیمات مد نظر ما در بخش Advanced قرار دارند

بعد از کلیک روی گزینه Advanced )پیشرفته) به تنظیمات مختلفی از سندی که در حال نگارش آن هستیم دست پیدا خواهیم کرد که این تنظیمات در 11 بخش مجزا دسته بندی شده‌اند در بخش چهارم که show document content نام دارد شامل زیر منوهای متفاوتی است که یکی از آنها Numeral است که در جلوی آن یک منوی کشویی قرار دارد ) این گزینه دومین منوی کشویی در این بخش است که در تصویر هم آن را مشاهده می کنید )

 

منوی کشویی Numeral شامل 4 گزینه است که در این قسمت هر 4 گزینه را شرح می دهیم

گزینه اول حالت Arabic‌ : در این حالت کلیه اعداد موجود در متن با زبان انگلیسی نمایش داده می شوند

گزینه دوم حالت Hindi : در این وضعیت تمام اعداد با زبان فارسی نمایش داده می شوند

گزینه سوم حالت Context : احتمالا مهمترین حالت در این منوها باشد چرا که با قرار دادن تنظیمات Numeral روی وضعیت Context همه اعداد با همان وضعیتی که تایپ شده‌اند نمایش داده می شوند یعنی اگر اعدادی را انگلیسی تایپ کنید با همان حالت نمایش داده می شوند و در صورتی هم که فارسی تایپ شوند هم با زبان فارسی نمایش داده می شوند.

چهارمین و آخرین وضعیت Syestem : در این وضعیت هم تمام اعداد  مطابق با زبان سیستم محلی یا system local که شما تنظیمات ویندوز را روی آن قرار داده‌اید نمایش داده می شود که این وضعیت با حالت قبلی متفاوت است و نباید با هم اشتباه گرفته شوند در واقع وقتی شما در Control Panel وارد تنظیمات “زمان، زبان و منطقه ” شوید می توانید سیستم محلی ویندوز را روی حالت فارسی و یا انگلیسی قرار دهید که با این کار تمام اعداد در word هم مطابق با آن سیستم نمایش داده میشود .

در این تصویر ما تنظیمات را روی حالت سوم یا همان Context قرار می دهیم، همانطور که قبلا گفتیم و مشاهده می کنید اعدادی که در حلقه آبی نمایش داده شده‌اند با زبان انگلیسی تایپ شده‌اند و اعدادی که در حلقه صورتی هستند با زبان فارسی تایپ شده‌اند و لذا با همان زبان هم نمایش داده می شوند.

خوب همانطور که مشاهده کردید حالا به راحتی می توانید اعدا را با همان زبان مد نظرتان نمایش دهید . حالتهای دیگر وقتی که متن حاوی اعداد را از سندی دیگر وارد فایل خودتان می کنید ( کپی) بسیار کارآمد هستند و تنها با تغییر در این منو می توانید تمام اعداد موجود در سند را به زبان دلخواهتان تغییر دهید. این روش در سایر نرم‌افزارهای آفیس هم موثر است به عنوان مثال در اکسل و پاورپوینت هم بدین صورت اعداد انگلیسی به فارسی و بالعکس تبدیل می شوند.

آیا این آموزش مفید بود ؟ نظرات خود را در قالب کامنت ذیل همین مطلب بیان کنید.(سیارک)

 درسیارک بخوانیم:

 

به مناسبت روز «فرزندت را سرکار ببر»

سیارک

تاثیر مثبت تغذیه بر سلامت روان و تندرستی

تغذیه

برای ارسال نظر، لطفا وارد حساب خود شوید یا ثبت نام نمایید.

در این مقاله آموزش نرم افزار به بررسی، توضیح وکاربرد سربرگ Layout پرداخته …

سربرگ Header و پانوشت Footer از مهمترین عملکردهای نرم افزار word هستند

این روش دسترسی دیگران را به کلیه محتویات رایانه شما محدود میکند

آموزش نرم افزار ورد معرفی ابزار های صفحه آرایی بخش دوم

آموزش نرم افزار ورد ، ابزار های سربرگ INSERT

شروع کار با نرم افزار ورد برای اولین بار

نوشتن نمادهای خاص  مثل علامت یورو €، نماد کپی‌رایت ©، نماد برند تجاری ثبت شده ®

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو

در این مقاله نصب و معرفی مقدماتی نرم افزار ورد و محیط آن توضیح داده شده است.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت سیارک محفوظ است.

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی یکی از اون چیزاییه که خیلی از کاربران برنامه ورد Word باهاش درگیرن مخصوصا دانشجو ها. اگر دقت کرده باشید وقتی توی برنامه مایکروسافت ورد عددی رو تایپ میکنید اون عدد رو با خط انگلیسی مینویسه حتی اگر زبان کیبرد تون رو روی فارسی تنظیم کرده باشید ? به همین دلیل در این پست کوتاه میخوام بهتون یاد بدم که چطوری میتونید تو برنامه ورد اعداد انگلیسی رو به اعداد فارسی تبدیل کنید. حتما این پست کوتاه رو بخونید و یه بار برای همیشه راحت بشید.

خیلی از کاربران تصور میکنن وقتی زبان کیبرد عوض میشه ، اعداد متن هم باید به خط همون زبان تغییر کنن در صورتی که خب همیشه اینجوری نیست! به طور پیش فرض در برنامه ورد همه اعداد با خط انگلیسی نوشته میشن. در بعضی از موارد هیچ اهمیتی نداره که اعداد متن تون فارسی باشه یا انگلیسی و در بعضی موارد حتی تو یه متن فارسی ممکنه لازم باشه بعضی از اعداد رو با خط انگلیسی بنویسید مثلا مدل خودروها یا مدل دستگاه های الکترونیکی. بنابراین برای ما ایرانی ها لازمه که حتما برنامه ورد رو طوری تنظیم کنیم که هر وقت خواستیم اعداد رو فارسی تایپ کنیم و هر وقت هم لازم شد به صورت انگلیسی. خوشبختانه در تنظیمات ورد گزینه ای وجود داره که این امکان رو به شما میده با تغییر کیبرد اعداد رو به صورت انگلیسی یا فارسی تایپ کنید.

روش کار بسیار ساده است و فقط با چنتا کلیک می تونید اینکار رو انجام بدین :

■ برنامه مایکروسافت ورد رو باز کنید.

■ از منیوی بالای صفحه روی گزینه File کلیک کنید.

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو

گزینه File در منیوی اصلی برنامه ورد

■ حالا روی گزینه Options کلیک کنید.

ورود به قسمت تنظیمات برنامه ورد

■ خب حالا از قسمت چپ پنجره Word Options روی گزینه Advanced کلیک کنید.

■ حالا از قسمت Show document content بگردین گزینه Numeral رو پیدا کنید و از منیوی کشویی گزینه Context رو انتخاب کنید.

روش تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در ورد

■ در آخر از قسمت پایین صفحه روی دکمه OK کلیک کنید.

■ تموم شد!

استفاده از اعداد فارسی و اعداد انگلیسی در برنامه ورد

خب دوستان همونطور که در عکس آخر هم ملاحظه میکنید، با این روش شما میتونید در برنامه ورد در یک متن فارسی هم از اعداد انگلیسی استفاده کنید هم اعداد فارسی! اکیدا توصیه میکنم هر چه زودتر این ورد تون رو همینجوری که توضیح دادم تنظیم کنید ( اعداد رو بذارید روی context ) که بتونید هم از اعداد انگلیسی استفاده کنید هم فارسی.

 

 

ابراهیم درویش هستم متولد مرداد سال 65. برنامه نویس وب ، علاقمند به برنامه نویسی اندروید و نرم افزار های رایگان و Open Source . در وقت آزادم درباره متد های بازاریابی و تبلیغات وب مطالعه می کنم . مسلط به انگلیسی و آشنا به زبان Español .

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم .
حمایت مالی از علم فردا

■ دوستان علم فردا به هیچکسی توهین نمیکنن !

■ اگر سوالی دارید در یک مطلب کاملا مرتبط بپرسید ! برای پیدا کردن مطلب مرتبط حتما از فرم جستجو استفاده کنید .

■ اگر مطلب مرتبطی پیدا نکردین ، می تونید سوال تون رو ایمیل کنید . اگر زمان داشته باشیم حتما پاسخ میدیم .

■ اول سوال ها و دیدگاه های کاربرای دیگه رو بخونید ، اگر پاسخ سوال تون رو پیدا نکردین بپرسید . سوال های تکراری پاسخ داده نمیشن !

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

سوال امنیتی *

 × 
4
 = 
24

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

عاااااالی بود، دمتون گرم
فقط چطوری میشه این ریزه کاریا رو همشو یاد گرفت؟ تو کتاب پیدا میشه؟

بسیار کوتاه و عالی

کوتاه و مختصر ممنون

دستتون درد نکنه

عالی

عالی واقعا ممنونم

عزیزم، بسیار ساده و استادانه و بی حاشیه روی و لفاظی، مطلب را آموزش و انتقال می دهید و من پیشنهاد می کنم در آیندۀ تخصص خودتون، زمانی را به کار معلمی اختصاص دهید.

ممنون و سپاس فراوان

مرسی
بوس بوس

سلام
Word برای تبدیل اعداد از انگلیسی به فارسی در به سایت شما مراجعه کردم بسیار زیبا و همراه با عکس توضیح دستور را دادید.
از لطف شما سپاسگذارم

از راهنمایی های شما بسیار سپاسگذارم مطلب مربوط به تغییر اعداد انگلیسی در متن فارسی بسیار به بنده کمک کرد. انشالله سلامت باشید.

با سلام این سایت خیلی کار من را راحت کرد من واقعا لذت بردم
ممنون

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو

سپاس

سلام
واقعا” به دردم خورد خیلی ممنونم

خیلی مفید بود ممنون.

مرسی

سلام
بسیار عالی
خیلی ممنون از مطالب خووووبتون

لازم است درباره تایپ اعداد فارسی در حالت فرمول نویسی توضیحی به عرض برسانم.
تنها راه ایمن و غیر قابل تداخل (که تنظیمات در حالت context باقی خواهد ماند) استفاده از کیبورد استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران (ترجیحی) و یا استفاده از farsi standard ویندوز است.
در این حالت اعداد درج شده در بالای صفحه کلید همیشه در حالت فارسی (Fa) به صورت فارسی نمایش داده خواهند شد و با تعویض فونت فارسی شما نیز تغییر می‌کنند.
نکته مهم:
اعداد تایپ شده به صورت گفته شده در بالا، تنها نَمایی از اعداد بوده و قابلیت ریاضی ندارند. منظور این است که اگر در حالت (Fa) اعداد را با کلیدهای بالایی ویندوز مثلا در ماشین حساب ویندوز درج نمایید نمیتوانید چهار عمل اصلی را بر روی آن انجام دهید. از این رو از این روش در اکسل استفاده نشود.

خدا خیرتون بده بعد از کلی دردسر کشیدن بالاخره مشکلم حل شد

شما یه پاور یوزر واقعی هستین

خیلی مفید بود سپاسگزارم

خیلی عالی بود. بخدا وابسته تون هستم. میشه لطف کنید درباره نوشتن اعداد فارسی در فولدرهای ویندوز راهکار ارائه بدهید؟

سلام . ممنون از مطلب مفیدتون .

ببخشید فونتی که باهاش آخرین تصویر رو نوشتین چیه؟

سلام
فونت B Yekan

بابت پست عالی تون ممنون

یه راه دیگه هم هست که از ابتدا اعداد رو فارسی تایپ کنیم. با نصب «کیبورد استاندارد فارسی» میشه اعداد رو فارسی تایپ کرد و هیچ نیازی هم به تغییر تنظیمات ورد نیست. البته ویندوز ۱۰ این کیبورد رو خودش هم داره و فقط باید فعالش کرد.
فقط دقت کنید از اعداد بالای کیبورد استفاده کنید نه اعداد ماشین حسابی.

با عرض سلام و خسته نباشید
واقعا آموزش مفیدی بود
با تشکر فراوان

دانلود آهنگ شاد

دانلود آهنگ جدید

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ شاد

علی بابا

تالارهای عروسی تهران

تشک بادی

مقایسه سرعت فضاپیما و هواپیما

تست چپ کردن تسلا

تفاوت watch , look at و see

تاثیر نور روی چهره در عکاسی

طرز کار هیدرولیک

صحنه آهسته میدان مغناطیسی 

تست قدرت باد موتور جت

تست اتصال برق به مداد


-ابتدا Region and Languageرا از کنترل پنل باز کنید.



 

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو

برای پارسی کردن اعداد و قالب بندی از فهرست انتخاب ریزشی که زیر برچسب Formatقرار دارد گزینه Persianرا انتخاب کنید.


 

برای نصب صفحه کلید پارسی به سربرگ Keyboards and Languagesبروید.


-روی گزینه Change Keyboards…کلیک کنید.


-در پنجره باز شده گزینه Addرا کلیک کنید.


-از لیست نمایان شده Persianرا انتخاب کنید و علامت صفحه کلید آن را بزنید.


-پنجره ها را تایید کرده و خارج شوید.

اکنون توانستیم صفحه کلید پارسی را به ویندوز خود اضافه کنیم(با فشردن کلیدهایALT+SHIFTمی توانید از صفحه کلید پارسی استفاده کنید). همچنین توانستیم قالب بندی اعداد را نیز پارسی کنیم و از زبان پارسی در ویندوز خود لذت ببریم.


 


F1 مرکز تلفنی  پاسخگویی 24 ساعته به مشکلات رایانه ای شما —


 


 

شماره تماس 9099071112  و  9099071113 از سراسر کشور و تماس از تهران با شماره 9092305213 


نام*


عنوان*


ایمیل*


وب سایت


کد تصویر

” />

اولیـن و پرتیـراژتـرین هفتـه نـامه ICT کشـور

در این آموزش قصد داریم چگونگی تغییر اعداد از فارسی به انگلیسی و بالعکس را به شما عزیزان آموزش دهیم. همراه ما باشید.

تنظیمات پیش فرض تایپ اعداد در نرم افزار ورد به صورت انگلیسی می باشد که کاربران در اسناد فارسی باید آن را تغییر بدهند .اگر نمیخواهید اعداد موجود در متن تایپ شده انگلیسی باشند و همه اعداد انگلیسی باید به صورت یکدست به عدد فارسی تبدیل شوند مسیر زیر را طی کنید:

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو

1. انجام چنین کاری زیاد زمان بر نمی باشد کافیست ابتدا نرم افزار ورد را اجرا کنید .
از تب File بالا گزینه Option را انتخاب کنید.

 

 

2. در سمت چپ یک سری پیوند وجود دارد . بر روی پیوند یا منوی Advancedکلیک کنید .
کمی با اسکرول ماوس صفحه را به سمت پایین بلغزانید تا به قسمت Show document content برسید .
در این قسمت فقط کافیست که گزینه Numeral : را برابر با Cotext قرار بدهید .

 

همانطور که مشاهده می کنید اعداد تایپی به صورت فارسی نوشته می شود .

همچنین اگر شما به عکس این قضیه یعنی تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی در متن نیاز دارید فقط کافیست از لیست قسمت Numeral گزینه System (زبان اصلی سیستم شما نیز باید روی English باشد) را انتخاب کنید.

علی شمیرانی

عباس پورخصالیان

زهرا میرخانی

هفته نامه عصر ارتباط | اولین و پرتیراژترین هفته نامه ICT کشور

آموزش اکسل 2016

آموزش برنامه نویسی اکسل VBA

آموزش ورد 2016

آموزش پاورپوینت 2016

آموزش اکسس 2016

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو

آموزش لیبرِآفیس رایتر (LibreOffice Writer)

آموزش لیبرِآفیس کَلک (LibreOffice Calc)

آموزش رجیستری ویندوز

آموزش VMWare Workstation

آموزش Microsoft CRM 2016

آموزش Exchange server 2016

آموزش فتوشاپ 2014

آموزش پردازنده (CPU)

آموزش سیستم عامل اوبونتو (Ubuntu)

آموزش برنامه نویسی با VB.NET

آموزش برنامه نویسی با C#.NET

آموزش SQL Server

آموزش برنامه نویسی بانکهای اطلاعاتی

آموزش برنامه نویسی با پایتون

آموزش برنامه نویسی با C

آموزش برنامه نویسی با ++C

آموزش HTML 5

آموزش CSS 3

آموزش جاوا اسکریپت (JavaScript)

دوره آموزشی Network Plus

مشاهده همۀ دوره ها …

رفع ارور بلواسکرین SYSTEM_EXIT_OWNED_MUTEX

رفع ارور بلواسکرین athwbx.sys

رفع ارور virtual disk service error the volume size is too big هنگام فرمت درایو

روش حل مشکل باز نشدن فایل های hlp در ویندوز

رفع خطای bcrypt.dll missing

رفع ارورهای مربوط به Xlive.dll در ویندوز

رفع ارور Skype failed to load library dxva2.dll

رفع ارور The file autorun.dll is missing یا Autorun.dll not found در ویندوز

رفع ارورهای Rundll32.exe در ویندوز

رفع ارور VCOMP140.DLL is missing در ویندوز

رفع ارور بلواسکرین SYSTEM_EXIT_OWNED_MUTEX

رفع ارور بلواسکرین athwbx.sys

رفع ارور virtual disk service error the volume size is too big هنگام فرمت درایو

رفع ارور There was a problem sending the command to the program در برنامه های آفیس

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو

روش حل مشکل باز نشدن فایل های hlp در ویندوز

رفع خطای bcrypt.dll missing

رفع ارورهای مربوط به Xlive.dll در ویندوز

رفع ارور Api-ms-win-crt-heap-l1-1-0.dll is missing در زمان اجرای برنامه های آفیس

رفع ارور Skype failed to load library dxva2.dll

رفع ارور The file autorun.dll is missing یا Autorun.dll not found در ویندوز

خانه » بلاگ » آموزش جامع ICDL (مهارت های هفتگانه کامپیوتر) از مقدماتی تا پیشرفته » آموزش کامل آفیس ورد (گام به گام) » روش بسیار ساده فارسی کردن اعداد انگلیسی در ورد +فیلم آموزشی

تایپ انگلیسی اعداد در نوشته های فارسی کار چندان خوشایندی نیست و باعث می شود نوشته های شما آنطور که باید زیبا بنظر نرسد. اکثر اوقات در نوشته های فارسی بااینکه زبان کیبورد فارسی است باز هم میبینید که اعداد بصورت انگلیسی نوشته می شود. آنچه ما در این پست به شما ارائه می دهیم آموزش روشی ساده برای تایپ فارسی اعداد انگلیسی است که طی چند مرحله کوتاه شما براحتی می توانید مشکل تایپ انگلیسی اعداد فارسی را حل نمایید.

برای فارسی کردن اعداد انگلیسی در word نسخه ۲۰۰۷ و بالاتر مانند word ۲۰۱۰ در ابتدا شما برروی گوشه بالا سمت چپ تصویر یعنی File کلیک می کنید و بعد از انتخاب گزینه Word Options ، پنجره Word Options باز می شود، در این پنجره گزینه Advanced را انتخاب می کنید و سپس قسمت Show Document Content را پیدا می کنید . همانند شکل زیر پس از پیدا کردن عبارت Numeral مقدار آن را به context تغییر بدهید. خواهید دید که اعدادی که تاکنون بصورت انگلیسی تایپ می شدند حال بصورت فارسی تایپ می شوند.

افرادی که هنوز از نسخه قدیمی ورد یعنی Word 2003 برای تایپ کردن نامه و نوشته های خود استفاده می کنید برای تایپ فارسی اعداد کافی است که از منوی Tools به قسمت Options بروید . در پنجره باز شده بر روی زبانه Complex Scripts کلیک نمایید . حالادر قسمت General و از کادر کشویی روبروی عبارت Numeral ، گزینه Context را انتخاب کنید . در تمام پنجره ها بر روی OK کلیک کنید تا به صفحه اصلی برگردیدخواهید دید که در نوشته های فارسی شما اعداد به صورت خودکار فارسی و در نوشته های انگلیسی شما اعداد به همان صورت انگلیسی نمایش داده می شوند.

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو

پیشنهاد می کنیم : دانلود رایگان ۱۰درس آموزش کامل آفیس ورد (فیلم فارسی+جزوه PDF)

هر گونه سوال یا نظری راجب نرم افزار ورد دارید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید خوشحال خواهیم شد.

دانلود رایگان ۱۰درس آموزش کامل آفیس ورد (فیلم فارسی+جزوه PDF)

۵۰ کلید میانبر کاربردی نرم افزار Word + دانلود pdf آموزش تصویری (۲۰۰۷-۲۰۱۶)

آموزش تصویری فرمول نویسی سریع در ورد ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶

ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

© استفاده از مطالب سریع آسان تنها با کسب اجازه از مدیریت امکان پذیر می باشد. سلامتی-زیبایی

 

مای ترفند – آموزش و ترفند به زبان ساده – مای ترفند، آموزش و ترفند های ویندوز، اندروید، تلگرام، شبکه های اجتماعی، آیفون و iOS، اینستاگرام و… هر آن چه که نیاز دارید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواید در یک نوشته یا سایت یا مقاله‌ای اعداد را به صورت فارسی بنویسید ولی کیبرد شما از اعداد فارسی پشتیبانی نمی‌کند، در ادامه این مقاله راه‌کارهایی را برای‌تان آماده کرده‌ایم تا بتوانید به صورت آنلاین و آفلاین اعداد فارسی و انگلیسی را به یکدیگر تبدیل کنید.

شرکت آسان سیستم مبنا بخش آنلاینی در سایت خود در نظر گرفته است که به راحتی می‌توانید اعداد را از فارسی به انگلیسی یا از انگلیسی به فارسی تبدیل کنید.

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو

کافیست به سایت easysoft.ir/services/Convertor مراجعه کنید و در صورتی که می‌خواهید عددی را از انگلیسی به فارسی تبدیل کنید در باکس سمت راست عدد را وارد کنید و در صورتی که می‌خواید عددی را از فارسی به انگلیسی تبدیل کنید در باکس سمت چپ وارد کنید.

در صورتی که از کیبرد فارسی استاندارد استفاده نمی‌کنید، نمی‌توانید از اعداد فارسی بهره‌مند شوید، ابتدا می‌بایست کیبرد فارسی را از اینجا دانلود کنید و نصب کنید. در صورتی که اطلاعاتی درباره این کیبرد ندارید از صفحه ویکی‌پدیا کیبرد فارسی دیدن فرمائید.

پس از نصب و فعال‌سازی کیبرد فارسی، در صورتی که کیبرد فارسی به لیست زبان‌های کامپیوتر شما اضافه نشد (کنار ساعت و تاریخ) می‌بایست به Control panel بروید و از بخش کیبرد و زبان بروید و به دنبال گزینه Iranian Standard Persian keyboard بگردید و انتخاب و فعال کنید.

برای نوشتن اعداد فارسی می‌بایست از اعدادی که در بالای کیبرد (زیر دکمه‌های F1 F2 و…) استفاده کنید و در صورتی که می‌خواهید اعداد انگلیسی بنویسید از دکمه‌های عدد ماشین حساب کیبرد استفاده کنید.

در صورتی که از موبایل استفاده می‌کنید، امروزه اکثره کیبردهای رسمی شرکت‌های سازنده موبایل از اعداد فارسی و انگلیسی به راحتی پشتیبانی می‌کنند و تنها با تغییر زبان کیبرد، به اعداد رسمی آن زبان نیز دسترسی پیدا می‌کنید.

مطلب قبلی

آموزش استفاده از screen sharing در مک

مطلب بعدی

راه حل خاموش شدن ناگهانی مک چیست؟

اخبار تکنولوژی

تمام چیزی که باید در مورد رجیستر کردن گوشی بدانید + آموزش ثبت

وضعیت افراد بدون کارت سوخت بعد از شروع سهمیه بندی چه خواهد شد؟

سرور مجازی یا vps چیست؟

آموزش ثبت‌نام دریافت کارت سوخت از طریق اپلیکیشن دولت همراه

آموزش کارت سوخت؛ چگونه می‌توانیم رمز کارت سوخت را بازیابی کنیم؟

پر بحث‌ترین مطالب

3 راهکار جدید برای حل خطای «متاسفانه برنامه متوقف شده است» اندروید

با تلگرام X سرعت نور را تجربه کنید؛ ویژگی های تلگرام X

آموزش رمز گذاشتن روی پوشه ها در ویندوز 10 بدون نیاز به برنامه

تلگرام در آپدیت جدید خود پروکسی MTProto را معرفی کرد

۲ روش جدید برای دانلود و ذخیره ویدیو از یوتیوب

سه برنامه رایگان برای فیلمبرداری از صفحه نمایش گوشی اندروید

آموزش خاموش کردن «Always On Display، نمایش دائمی ساعت تاریخ…

راه اندازی قابلیت چت روم Twitch به صورت خصوصی و عمومی برای…

خوش آمدید

بازیابری رمز عبور

رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال شد.

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو
تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در کیبورد کامپیو
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *