تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد

خواص دارویی و گیاهی

تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد
تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی یکی از اون چیزاییه که خیلی از کاربران برنامه ورد Word باهاش درگیرن مخصوصا دانشجو ها. اگر دقت کرده باشید وقتی توی برنامه مایکروسافت ورد عددی رو تایپ میکنید اون عدد رو با خط انگلیسی مینویسه حتی اگر زبان کیبرد تون رو روی فارسی تنظیم کرده باشید ? به همین دلیل در این پست کوتاه میخوام بهتون یاد بدم که چطوری میتونید تو برنامه ورد اعداد انگلیسی رو به اعداد فارسی تبدیل کنید. حتما این پست کوتاه رو بخونید و یه بار برای همیشه راحت بشید.

خیلی از کاربران تصور میکنن وقتی زبان کیبرد عوض میشه ، اعداد متن هم باید به خط همون زبان تغییر کنن در صورتی که خب همیشه اینجوری نیست! به طور پیش فرض در برنامه ورد همه اعداد با خط انگلیسی نوشته میشن. در بعضی از موارد هیچ اهمیتی نداره که اعداد متن تون فارسی باشه یا انگلیسی و در بعضی موارد حتی تو یه متن فارسی ممکنه لازم باشه بعضی از اعداد رو با خط انگلیسی بنویسید مثلا مدل خودروها یا مدل دستگاه های الکترونیکی. بنابراین برای ما ایرانی ها لازمه که حتما برنامه ورد رو طوری تنظیم کنیم که هر وقت خواستیم اعداد رو فارسی تایپ کنیم و هر وقت هم لازم شد به صورت انگلیسی. خوشبختانه در تنظیمات ورد گزینه ای وجود داره که این امکان رو به شما میده با تغییر کیبرد اعداد رو به صورت انگلیسی یا فارسی تایپ کنید.

روش کار بسیار ساده است و فقط با چنتا کلیک می تونید اینکار رو انجام بدین :

■ برنامه مایکروسافت ورد رو باز کنید.

■ از منیوی بالای صفحه روی گزینه File کلیک کنید.

تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد

گزینه File در منیوی اصلی برنامه ورد

■ حالا روی گزینه Options کلیک کنید.

ورود به قسمت تنظیمات برنامه ورد

■ خب حالا از قسمت چپ پنجره Word Options روی گزینه Advanced کلیک کنید.

■ حالا از قسمت Show document content بگردین گزینه Numeral رو پیدا کنید و از منیوی کشویی گزینه Context رو انتخاب کنید.

روش تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در ورد

■ در آخر از قسمت پایین صفحه روی دکمه OK کلیک کنید.

■ تموم شد!

استفاده از اعداد فارسی و اعداد انگلیسی در برنامه ورد

خب دوستان همونطور که در عکس آخر هم ملاحظه میکنید، با این روش شما میتونید در برنامه ورد در یک متن فارسی هم از اعداد انگلیسی استفاده کنید هم اعداد فارسی! اکیدا توصیه میکنم هر چه زودتر این ورد تون رو همینجوری که توضیح دادم تنظیم کنید ( اعداد رو بذارید روی context ) که بتونید هم از اعداد انگلیسی استفاده کنید هم فارسی.

 

 

ابراهیم درویش هستم متولد مرداد سال 65. برنامه نویس وب ، علاقمند به برنامه نویسی اندروید و نرم افزار های رایگان و Open Source . در وقت آزادم درباره متد های بازاریابی و تبلیغات وب مطالعه می کنم . مسلط به انگلیسی و آشنا به زبان Español .

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم .
حمایت مالی از علم فردا

■ دوستان علم فردا به هیچکسی توهین نمیکنن !

■ اگر سوالی دارید در یک مطلب کاملا مرتبط بپرسید ! برای پیدا کردن مطلب مرتبط حتما از فرم جستجو استفاده کنید .

■ اگر مطلب مرتبطی پیدا نکردین ، می تونید سوال تون رو ایمیل کنید . اگر زمان داشته باشیم حتما پاسخ میدیم .

■ اول سوال ها و دیدگاه های کاربرای دیگه رو بخونید ، اگر پاسخ سوال تون رو پیدا نکردین بپرسید . سوال های تکراری پاسخ داده نمیشن !

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

سوال امنیتی *
یک
 × 
نُه
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

عاااااالی بود، دمتون گرم
فقط چطوری میشه این ریزه کاریا رو همشو یاد گرفت؟ تو کتاب پیدا میشه؟

بسیار کوتاه و عالی

کوتاه و مختصر ممنون

دستتون درد نکنه

عالی

عالی واقعا ممنونم

عزیزم، بسیار ساده و استادانه و بی حاشیه روی و لفاظی، مطلب را آموزش و انتقال می دهید و من پیشنهاد می کنم در آیندۀ تخصص خودتون، زمانی را به کار معلمی اختصاص دهید.

ممنون و سپاس فراوان

مرسی
بوس بوس

سلام
Word برای تبدیل اعداد از انگلیسی به فارسی در به سایت شما مراجعه کردم بسیار زیبا و همراه با عکس توضیح دستور را دادید.
از لطف شما سپاسگذارم

از راهنمایی های شما بسیار سپاسگذارم مطلب مربوط به تغییر اعداد انگلیسی در متن فارسی بسیار به بنده کمک کرد. انشالله سلامت باشید.

با سلام این سایت خیلی کار من را راحت کرد من واقعا لذت بردم
ممنون

تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد

سپاس

سلام
واقعا” به دردم خورد خیلی ممنونم

خیلی مفید بود ممنون.

مرسی

سلام
بسیار عالی
خیلی ممنون از مطالب خووووبتون

لازم است درباره تایپ اعداد فارسی در حالت فرمول نویسی توضیحی به عرض برسانم.
تنها راه ایمن و غیر قابل تداخل (که تنظیمات در حالت context باقی خواهد ماند) استفاده از کیبورد استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران (ترجیحی) و یا استفاده از farsi standard ویندوز است.
در این حالت اعداد درج شده در بالای صفحه کلید همیشه در حالت فارسی (Fa) به صورت فارسی نمایش داده خواهند شد و با تعویض فونت فارسی شما نیز تغییر می‌کنند.
نکته مهم:
اعداد تایپ شده به صورت گفته شده در بالا، تنها نَمایی از اعداد بوده و قابلیت ریاضی ندارند. منظور این است که اگر در حالت (Fa) اعداد را با کلیدهای بالایی ویندوز مثلا در ماشین حساب ویندوز درج نمایید نمیتوانید چهار عمل اصلی را بر روی آن انجام دهید. از این رو از این روش در اکسل استفاده نشود.

خدا خیرتون بده بعد از کلی دردسر کشیدن بالاخره مشکلم حل شد

شما یه پاور یوزر واقعی هستین

خیلی مفید بود سپاسگزارم

خیلی عالی بود. بخدا وابسته تون هستم. میشه لطف کنید درباره نوشتن اعداد فارسی در فولدرهای ویندوز راهکار ارائه بدهید؟

سلام . ممنون از مطلب مفیدتون .

ببخشید فونتی که باهاش آخرین تصویر رو نوشتین چیه؟

سلام
فونت B Yekan

بابت پست عالی تون ممنون

یه راه دیگه هم هست که از ابتدا اعداد رو فارسی تایپ کنیم. با نصب «کیبورد استاندارد فارسی» میشه اعداد رو فارسی تایپ کرد و هیچ نیازی هم به تغییر تنظیمات ورد نیست. البته ویندوز ۱۰ این کیبورد رو خودش هم داره و فقط باید فعالش کرد.
فقط دقت کنید از اعداد بالای کیبورد استفاده کنید نه اعداد ماشین حسابی.

با عرض سلام و خسته نباشید
واقعا آموزش مفیدی بود
با تشکر فراوان

دانلود آهنگ شاد

دانلود آهنگ جدید

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ شاد

علی بابا

تالارهای عروسی تهران

تشک بادی

مقایسه سرعت فضاپیما و هواپیما

تست چپ کردن تسلا

تفاوت watch , look at و see

تاثیر نور روی چهره در عکاسی

طرز کار هیدرولیک

صحنه آهسته میدان مغناطیسی 

تست قدرت باد موتور جت

تست اتصال برق به مداد

 چگونه در نرم‌افزار word اعداد انگلیسی را فارسی کنیم؟ تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در ورد.تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی در ورد. چرا گاهی اوقات اعداد فقط به زبان فارسی تایپ می شوند؟ انگلیسی کردن اعداد در ورد، تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در word ، چگونه اعداد را با زبان  مدنظر خودمان تایپ کنیم ؟ یا چگونه اعداد کیبورد را انگلیسی کنیم؟چگونه اعداد را انگلیسی تایپ کنیم،تغییر زبان اعداد را چگونه انجام دهیم؟ در برنامه آموزشی امروز به این نکات می پردازیم.

در جلسه آموزش ورد قبل(چگونه روی فایلهای word پسورد بگذاریم ) به چگونگی رمز گذاری روی فایلهای متنی نرم افزار word پرداختیم  ولی در آموزش word امروز قصد داریم که به نحوه تایپ اعداد در word بپردازیم!

تغییر زبان در نرم‌افزار word بسیار ساده است و دقیقا مثل محیط ویندوز می توان با گرفتن کلیدهای ترکیبی Alt+Shift روی زبان مورد نظرتان سوییچ کنید اما در این میان اعداد تایپ شده ممکن است هرگز با ما سر سازگاری نداشته باشند و مثلا با اینکه ما در حال تایپ به زبان فارسی هستیم اعداد به انگلیسی تایپ شوند ویا بلعکس

گاهی اوقات شما اعداد را از یک سند دیگر به فایلی که در حال تایپ آن هستید منتقل می کنید و می بینید که بازهم بین اعداد و زبان متن همخوانی وجود ندارند این موضوع در اغلب موارد باعث ایجاد مشکلاتی می شود که عمده‌ترین آنها زشت شدن و ناهمگونی زبان متن با اعداد است ! به فرض مثال یک نامه اداری را در نظر بگیرید که به زبان فارسی تایپ شده است ولی  یک تاریخ و یا عدد در میان نامه با زبان انگلیسی نوشته شده است، بدون شک این متن ظاهر مناسبی نخواهد داشت

تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد

نرم افزار word به گونه‌ای طراحی شده است که روشهای مختلفی  برای نشان دادن اعداد در یک فایل متنی وجود دارد. با هم این روشها را بررسی می کنیم .

ابتدا یک فایل را با نام www.sayarak.com ایجاد می کنیم و سپس متن ذیل را در آن می نویسیم . در این متن در دو طرف کلمه سیارک دو رشته اعداد 123 تایپ شده است که یکی از آنها ( حلقه صورتی) وقتی زبان سیستم روی فارسی بوده است تایپ شده است و دیگری ( حلقه آبی) وقتی زبان روی انگلیسی تنظیم شده بود نوشته شده‌اند اما همانطور که مشاهده می کنید هر دو رشته اعداد در دو طرف کلمه سیارک با زبان فارسی نمایش داده می شوند. دلیل این امر چیست ؟ چرا ما با اینکه می توانیم انگلیسی تایپ کنیم و زبان هم روی انگلیسی قرار دارد، قادر به نوشتن اعداد به زبان انگلیسی نیستیم! ( البته حالت عکس این موضوع هم صادق است )

 

برای بررسی حالات مختلف نمایش اعدا باید منوی File از نرمافزار word را بررسی کنیم

در منوی File روی گزینه option کلیک کنید تا پنجره word option باز شود.

 

در سمت  چپ پنجره یاد شده گزینه های مختلفی وجود دارد شامل Display و General و Proofing و چند گزینه دیگر می شود اما تنظیمات مد نظر ما در بخش Advanced قرار دارند

بعد از کلیک روی گزینه Advanced )پیشرفته) به تنظیمات مختلفی از سندی که در حال نگارش آن هستیم دست پیدا خواهیم کرد که این تنظیمات در 11 بخش مجزا دسته بندی شده‌اند در بخش چهارم که show document content نام دارد شامل زیر منوهای متفاوتی است که یکی از آنها Numeral است که در جلوی آن یک منوی کشویی قرار دارد ) این گزینه دومین منوی کشویی در این بخش است که در تصویر هم آن را مشاهده می کنید )

 

منوی کشویی Numeral شامل 4 گزینه است که در این قسمت هر 4 گزینه را شرح می دهیم

گزینه اول حالت Arabic‌ : در این حالت کلیه اعداد موجود در متن با زبان انگلیسی نمایش داده می شوند

گزینه دوم حالت Hindi : در این وضعیت تمام اعداد با زبان فارسی نمایش داده می شوند

گزینه سوم حالت Context : احتمالا مهمترین حالت در این منوها باشد چرا که با قرار دادن تنظیمات Numeral روی وضعیت Context همه اعداد با همان وضعیتی که تایپ شده‌اند نمایش داده می شوند یعنی اگر اعدادی را انگلیسی تایپ کنید با همان حالت نمایش داده می شوند و در صورتی هم که فارسی تایپ شوند هم با زبان فارسی نمایش داده می شوند.

چهارمین و آخرین وضعیت Syestem : در این وضعیت هم تمام اعداد  مطابق با زبان سیستم محلی یا system local که شما تنظیمات ویندوز را روی آن قرار داده‌اید نمایش داده می شود که این وضعیت با حالت قبلی متفاوت است و نباید با هم اشتباه گرفته شوند در واقع وقتی شما در Control Panel وارد تنظیمات “زمان، زبان و منطقه ” شوید می توانید سیستم محلی ویندوز را روی حالت فارسی و یا انگلیسی قرار دهید که با این کار تمام اعداد در word هم مطابق با آن سیستم نمایش داده میشود .

در این تصویر ما تنظیمات را روی حالت سوم یا همان Context قرار می دهیم، همانطور که قبلا گفتیم و مشاهده می کنید اعدادی که در حلقه آبی نمایش داده شده‌اند با زبان انگلیسی تایپ شده‌اند و اعدادی که در حلقه صورتی هستند با زبان فارسی تایپ شده‌اند و لذا با همان زبان هم نمایش داده می شوند.

خوب همانطور که مشاهده کردید حالا به راحتی می توانید اعدا را با همان زبان مد نظرتان نمایش دهید . حالتهای دیگر وقتی که متن حاوی اعداد را از سندی دیگر وارد فایل خودتان می کنید ( کپی) بسیار کارآمد هستند و تنها با تغییر در این منو می توانید تمام اعداد موجود در سند را به زبان دلخواهتان تغییر دهید. این روش در سایر نرم‌افزارهای آفیس هم موثر است به عنوان مثال در اکسل و پاورپوینت هم بدین صورت اعداد انگلیسی به فارسی و بالعکس تبدیل می شوند.

آیا این آموزش مفید بود ؟ نظرات خود را در قالب کامنت ذیل همین مطلب بیان کنید.(سیارک)

 درسیارک بخوانیم:

 

به مناسبت روز «فرزندت را سرکار ببر»

سیارک

تاثیر مثبت تغذیه بر سلامت روان و تندرستی

تغذیه

برای ارسال نظر، لطفا وارد حساب خود شوید یا ثبت نام نمایید.

در این مقاله آموزش نرم افزار به بررسی، توضیح وکاربرد سربرگ Layout پرداخته …

سربرگ Header و پانوشت Footer از مهمترین عملکردهای نرم افزار word هستند

این روش دسترسی دیگران را به کلیه محتویات رایانه شما محدود میکند

آموزش نرم افزار ورد معرفی ابزار های صفحه آرایی بخش دوم

آموزش نرم افزار ورد ، ابزار های سربرگ INSERT

شروع کار با نرم افزار ورد برای اولین بار

نوشتن نمادهای خاص  مثل علامت یورو €، نماد کپی‌رایت ©، نماد برند تجاری ثبت شده ®

تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد

در این مقاله نصب و معرفی مقدماتی نرم افزار ورد و محیط آن توضیح داده شده است.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت سیارک محفوظ است.

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است». وبلاگ “ترفندها” (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.🔵 کانال‌های پی‌سی‌ترفند در تلگرام و سروش:telegram.me/pctarfand_irsapp.ir/pctarfand_ir


ورد ماکرونویسی

تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد

در تهیه بسیاری از گزارشات در نرم‌افزار ورد نیاز است تا اعداد بصورت فارسی نمایش داده شوند. اگرچه روش‌های سریعی برای انجام اینکار وجود دارد ولی این روش‌ها موقتی می‌باشند و با توجه به تنظیمات متفاوت زبان در رایانه‌های مختلف، اعداد بطور دائمی بصورت فارسی نمایش داده نمی‌شوند. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه انجام این کار بصورت دائمی و با امکان نمایش صحیح در تمام رایانه‌ها آشنا شوید.  

یکی از روش‌های نمایش همه اعداد بصورت فارسی در Word استفاده از روشی است که در مطلبی تحت عنوان “نمایش اعداد بصورت فارسی در نرم‌افزار Word” آموزش داده شده است. در این مطلب اشاره شده است که اگر در بخش Numeral تنظیمات نرم افزار Word، گزینه Context را انتخاب کنید اعدادی را که به فارسی تایپ می‌کنید و یا قبلا تایپ شده اند، بصورت فارسی و اعدادی را که به انگلیسی تایپ می‌کنید و یا قبلا تایپ شده‌اند، بصورت انگلیسی نمایش داده می‌شوند و یا اگر گزینه Arabic یا System را انتخاب کنید تمام اعداد (چه فارسی و چه انگلیسی) بصورت انگلیسی نشان داده می‌شوند و اگر گزینه Hindi را انتخاب کنید، تمام اعداد (چه فارسی و چه انگلیسی) بصورت فارسی نشان داده می‌شوند.

اما در مطلب حاضر، هدف ما این نیست که صرفا نحوه نمایش اعداد را در یک سیستم تغییر دهیم بلکه هدف این است که اعداد نوشته شده‌ی انگلیسی را به طور دائمی به فارسی تبدیل کنیم و یا بالعکس، چون اگر صرفا نحوه نمایش را تغییر دهیم در سیستم دیگر با تنظیمات دیگری اعداد بصورت متفاوت نمایش داده می‌شوند.  

روش اول: با استفاده از کد ماکرو (روش سریعتر و بدون دردسر)

  

پس از اجرای فایل ماکرو، اگر در محیط ورد کلیدهای Alt+F را بزنید، نرم‌افزار ورد اولین عدد انگلیسی فایلتان را پیدا می‌کند، پاک می‌کند و آن را به فارسی تبدیل می‌کند. اما اگر کلیدهای Alt+E را بزنید، نرم‌افزار ورد اولین عدد فارسی را پیدا می‌کند، پاک می‌کند و آن را به انگلیسی تایپ می‌کند.

توجه: اگر در فایل وردتان از Fieldهای اتوماتیک استفاده کرده‌اید از این برنامه برای انگلیسی کردن آن‌ها استفاده نکنید.

روش دوم: با استفاده از قابلیت جستجو و جایگزینی پیشرفته‌ نرم افزار Word

در نرم‌افزار Word، برای تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی و بالعکس از قابلیت جستجو و جایگزینی پیشرفته‌ی نرم افزار Word که قبلا در مطلبی با عنوان “جستجو و جایگزینی پیشرفته در نرم افزار Word” آموزش داده شده است، استفاده می‌کنیم.

۱- تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی:

در نرم‌افزار ورد با فشار دادن کلیدهای Ctrl+H، کادر Find and Replace با تب فعال Replace باز می‌شود. برای جستجوی اعداد ابتدا در قسمت Find What کد #^ را تایپ کنید. سپس در قسمت Replace With کلیک کنید و از قسمت Format گزینه Language را انتخاب کنید. در پنجره Replace Language زبان Persian یا Farsi را انتخاب کنید و روی Ok کلیک کنید. اگر فونت خاصی هم مدنظرتان است از قسمت Format گزینه Font را انتخاب کنید و در قسمت Complex Script فونت را انتخاب نمایید و سپس و روی Ok کلیک کنید. در پایان روی گزینه Replace (اگر می‌خواهید بصورت موردی چند عدد را تبدیل کنید) یا Replace All (اگر می‌خواهید همه اعداد را تبدیل کنید) کلیک کنید تا فرآیند جایگزینی انجام شود.

منبع با تغییر: superuser.com

🔵 تبدیل نقطه به ممیز در اعداد اعشاری:

با استفاده از روش فوق، امکان تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی و بالعکس فراهم می‌شود اما آن چیزی که در حین این تبدیل، بسیار اهمیت دارد تغییر نماد جداکننده عدد اعشاری از عدد صحیح می‌باشد که در زبان فارسی ممیز () و در زبان انگلیسی نقطه (.) است. در حین این تغییر یا به عبارتی جایگزینی، بهتر است از علامت ممیز فارسی () استفاده کرد نه از علامت اسلش (/).

علامت ممیز () در صفحه‌کلید استاندارد تازهٔ فارسی بر اساس استاندارد شمارهٔ ۹۱۷۴ ماتصا، با کلیدهای Shift + 3 تایپ می‌شود. پس از نصب صفحه کلید استاندارد اگر این شرتکات عمل نمی‌کند می‌توانید این علامت را با وارد کردن کد یونیکد آن یعنی 066B در قسمت Symbol پیدا کنید و با استفاده از این راهنما، مشابه نیم‌فاصله برای ممیز فارسی نیز شرتکات تعیین کنید. بنابراین کافیست مطابق شکل زیر نقطه (.) را با ممیز فارسی () جایگزین کرد. اگر دقت کنید مشاهده می‌کنید که هنگام تایپ در قسمت Replace With، ظاهرا علامت ویرگول لاتین (,) درج می‌شود اما نگران نباشید پس از جایگزینی در متن، علامت نمایش داده می‌شود. البته دقت کنید که برای مشاهده این علامت، باید صفحه کلید استاندارد را نصب کرده باشید.

اگر به هر دلیلی نتوانستید ممیز فارسی را پیدا کنید و می‌خواهید از علامت اسلش (/) استفاده کنید باید دقت کنید که برای جایگزینی نقطه (.) با اسلش (/) یک مشکل بزرگ وجود دارد. 

مشکل این هست که همزمان با جایگزینی نقطه با ممیز مشاهده خواهید کرد که جای ارقام صحیح و اعشاری عدد مورد نظر عوض می‌شود (اینکار را انجام دهید تا نتیجه را ببینید). ضمنا حتما متوجه شده‌اید که این مشکل در هنگام تایپ نیز وجود دارد. وقتی از اسلش استفاده می‌کنید، جای قسمت اعشاری و صحیح جابجا می‌شود و شما باید اول اعشاری را تایپ کنید و بعد قسمت صحیح را (یعنی درست برعکس). این مشکل در هنگام استفاده از ممیز فارسی () وجود ندارد. بنابراین باید کاری کرد که هم نقطه با ممیز جایگزین شود و هم مشکل عوض شدن حل شود. در ضمن عدد هم فارسی شود. جهت حل این مشکل به مطلبی با عنوان عوض کردن جای ارقام صحیح و اعشاری یک عدد در ورد مراجعه کنید.

——————————————————————————————————

۲- تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی:

روش کار مشابه روش ارائه شده برای حالت ۱ یعنی تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی است تنها باید در پنجره Replace Language زبان English را انتخاب کنید و روی Ok کلیک کنید.

🔵 تبدیل ممیز به نقطه در اعداد اعشاری:

بعد از انگلیسی کردن اعداد فارسی برای تبدیل ممیز به نقطه در اعداد اعشاری، اگر ممیز بکار رفته ممیز فارسی () باشد و کج‌خط (اسلش /) نباشد کافیست با استفاده از قابلیت جستجو و جایگزینی، ممیز فارسی را با نقطه جایگزین کرد اما اگر از اسلش استفاده شده باشد باید از روش گفته شده در مطلب عوض کردن جای ارقام صحیح و اعشاری یک عدد در Word استفاده کرد با این تفاوت که در قسمت Find What عبارت زیر را تایپ کنید.

([0-9]{1,})/([0-9]{1,})

سپس عبارت زیر را قسمت Replace With تایپ کنید.

2.1

در پنجره Replace Language زبان English را انتخاب کنید و روی Ok کلیک کنید. در پایان روی گزینه Replace یا Replace All کلیک کنید تا فرآیند جایگزینی انجام شود.

روش سوم: افزونه رایگان ویراستیار

قبلا در مطلبی تحت عنوان “با ویراستیار، متون فارسی را درست و صحیح تایپ کنیم.” این افزونه را معرفی کردیم که یکی از قابلیت‌های آن تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی و بالعکس است اما متاسفانه دارای ایراداتی است.

۱- اگر چه وقتی اعداد اعشاری را از انگلیسی به فارسی تبدیل می‌کند به ظاهر نتیجه خوبی ارائه می‌شود ولی پس از تغییر فونت مشاهده می‌شود که علامت “/” به علامت “,” تغییر می‌یابد. بنابراین برای نمایش علامت “/”، فونت را نباید تغییر داد و یا باید از فونت‌های انگلیسی استفاده کرد.

۲- در حالت برعکس یعنی تبدیل فارسی به انگلیسی، نرم افزار تبدیلی انجام نمی‌دهد و یا اگر انجام دهد بصورت ناقص انجام می‌شود.

تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌های پی‌سی‌ترفند در تلگرام و سروش را با آی‌دی pctarfand_ir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و … را می‌توانید از طریق ایمیل و پیام‌رسان سروش با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی سروش: pctarfand_info@

گروه سروش:

سلامبرای اینکه تغییرات در متن اعمال نشود باید مطابق راهنمایی گفته شده در این مطلب وارد فضای پاورقی ها شوید و از کدهای زیر برای جستجو جایگزینی استفاده کنید.

The Find What text contains a Pattern Match expression which is not valid را می دهد. اعداد من انگلیسی و اعشاری هستند. خیلی نیاز به این موضوع دارم . لطفا راهنمایی بفرمایید

با تشکر

منم دقیقا همین مشکل رو داشتم زنگ زدم اِف
یک ،کارشناساشون راهنماییم کردن مشکلم حل شد. شمارشون این بود :9099071112

با سلام و تشکر از سایت مفید و جالبتون

من در wor2007 از طریق تب Mailings در یک متن فارسی, در بخش select recipients یک فایل اکسل را به عنوان دیتابیس معرفی کردم و از طریق Insert Merge Field در بخش هایی از متن, بعضی از سلول های فایل اکسل رو وارد کردم.

مشکل اینجاست که فیلدهایی که عدد هستند بصورت انگلیسی نمایش داده می شه. البته بعضی از فیلدهای عددی درست هستند اما بعضی ها انگلیسی. این مشکل تا مدتی پیش وجود نداشت و اخیرا که فایل word رو باز کردم دیدم این مشکل بوجود اومده.

راه های مختلفی امتحان کردم, مثل روشی که شما تو این پست گذاشتین. ایجاد فایل جدید word و …

هیچکدام جواب نداد. در ضمن با نمایش اعداد فارسی در اکسل و وورد بصورت معمول مشکلی ندارم و همه چیز درسته.

لطفا راهنمایی بفرمایید.

فایل‌ را به آدرس ایمیل tarfandha.blog@gmail.com ارسال کنید.

یعنی مراحل زیر را انجام دادید و نشد؟ منظورتان از نشد چیست. یعنی ارور می‌دهد؟

۱- کلیدهای Ctrl+H را فشار دهید تا کادرFind and Replace  با تب فعال Replace باز شود.

۲- گزینه Use Wildcard را تیک بزنید. اگر گزینه Use Wildcard را مشاهده نمی‌کنید، در پایین سمت چپ کادر Find and Replace بر روی گزینه More کلیک کنید.

۳- در قسمت Find What عبارت زیر را تایپ کنید.

([0-9]{1,})-([0-9]{1,})

۴- عبارت زیر را قسمت Replace With تایپ کنید.

2-1

۵- در پایان روی گزینه Replace یا Replace All کلیک کنید تا فرآیند جایگزینی انجام شود.

در قسمت Find What عبارت زیر را تایپ کنید.

(.)([0-9]{1,})

سپس عبارت زیر را قسمت Replace With تایپ کنید.

2/0

([1-9]{1,})/([1-9]{1,})/([ء-ی]{1,})

و عبارت زیر را قسمت Replace With تایپ کنید.

3/2/1

اگر باز جابجایی وجود دارد می‌توانید در کد بالا جد ۱، ۲ و ۳ را عوض کنید.

البته از اکسل نیز می‌توانید کمک بگیرید.

موفق باشید.

موفق باشید.

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه “نظر بصورت خصوصی ارسال شود” را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

قدرت گرفته از بلاگ بیان ● کلیه حقوق برای پی‌سی‌ترفند (ترفندها) محفوظ است، باز نشر مطالب سايت تنها با ذکر منبع (www.pctarfand.ir) مجاز است. ● بازنویسی قالب: نقاش

” />

اولیـن و پرتیـراژتـرین هفتـه نـامه ICT کشـور

در این آموزش قصد داریم چگونگی تغییر اعداد از فارسی به انگلیسی و بالعکس را به شما عزیزان آموزش دهیم. همراه ما باشید.

تنظیمات پیش فرض تایپ اعداد در نرم افزار ورد به صورت انگلیسی می باشد که کاربران در اسناد فارسی باید آن را تغییر بدهند .اگر نمیخواهید اعداد موجود در متن تایپ شده انگلیسی باشند و همه اعداد انگلیسی باید به صورت یکدست به عدد فارسی تبدیل شوند مسیر زیر را طی کنید:

تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد

1. انجام چنین کاری زیاد زمان بر نمی باشد کافیست ابتدا نرم افزار ورد را اجرا کنید .
از تب File بالا گزینه Option را انتخاب کنید.

 

 

2. در سمت چپ یک سری پیوند وجود دارد . بر روی پیوند یا منوی Advancedکلیک کنید .
کمی با اسکرول ماوس صفحه را به سمت پایین بلغزانید تا به قسمت Show document content برسید .
در این قسمت فقط کافیست که گزینه Numeral : را برابر با Cotext قرار بدهید .

 

همانطور که مشاهده می کنید اعداد تایپی به صورت فارسی نوشته می شود .

همچنین اگر شما به عکس این قضیه یعنی تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی در متن نیاز دارید فقط کافیست از لیست قسمت Numeral گزینه System (زبان اصلی سیستم شما نیز باید روی English باشد) را انتخاب کنید.

علی شمیرانی

عباس پورخصالیان

زهرا میرخانی

هفته نامه عصر ارتباط | اولین و پرتیراژترین هفته نامه ICT کشور

ارسال شده توسط : عليرضا مقدم

در Microsoft Office, Word

اسفند ۲۱, ۱۳۹۲
۵۱ دیدگاه

درود بر شما همراهان گرامی. در این آموزش قصد داریم به بررسی نحوه تبدیل اعداد فارسی وارد شده در متن یک سند ورد به اعداد انگلیسی بپردازیم.

مقدمه:

در برخی از موارد کاربران شمارگان و اعداد متن را بصورت فارسی وارد میکنند و پس از تدوین و کامل شدن سند ورد تصمیمشان تغییر کرده و نیاز خواهند داشت تا این اعداد فارسی را به اعداد لاتین تبدیل نمایند. در سند های ورد کوچک با کمی وقت گذاشتن و تغییر یک به یک اعداد میتوان این نیاز را برآورده ساخت اما در سند های ورد طولانی و بزرگ با تعداد اعداد بالا این صرف وقت مقرون به صرفه نمیباشد. در اینجا این آموزش به کمک ما خواهد آمد تا به آسانی بتوانیم اعداد فارسی متن را به اعداد انگلیسی تبدیل نماییم. قبل از شروع به کار به چند نکته توجه نمایید:

نکته: این روش در ورد 2013 آموزش داده شده و عکسبرداری گردیده است.

تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد

نکته: پس از انجام مراحلی که در ادامه توضیح داده خواهد شد تمامی اعداد موجود در متن تغییر خواهند کرد.

من علیرضا مقدم هستم. با من همراه باشید با این آموزش کاربردی.

در ابتدا سند ورد مورد نظر خود را که قصد تبدیل اعداد آن را دارید توسط نرم افزار آفیس ورد باز کنید. در این آموزش از لیست قیمت زیر برای این کار استفاده خواهد شد.

سپس بر روی دکمه FILE در سمت چپ نوار ابزار اصلی برنامه (ریبون) کلیک کنید تا پنجره مربوط به گزینه های این دکمه باز گردد.

سپس از پنجره باز شده و نوار گزینه های سمت چپ آن گزینه Option را که در انتهای آن قرار دارد انتخاب نمایید.

مشاهده میکنید که پنجره ای جدید با نام Word Option باز خواهد شد. از نوار گزینه های سمت چپ این پنجره بر روی گزینه Advanced کلیک کنید(1) تا گزینه های زیر مجموعه آن در محیط اصلی پنجره باز شوند. اکنون در محیط اصلی به ناحیه Show Document Content بروید و از این ناحیه گزینه Numeral را بیابید(2).

حال با کلیک بر روی فلش کوچک کناری فیلد این گزینه، کادر آبشاری زیر مجموعه ها آن باز خواهد شد که شامل ۴ زیر مجموعه میباشد. برای تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی کافیست بر روی گزینه Arabic کلیک کرده تا انتخاب گردد(3). سپس با کلیک بر روی دکمه Ok موجود در پایین این پنجره تغییرات انجام شده بر روی متن اعمال میگردد.

پس از انجام این تنظیمات مشاهده خواهید کرد که تمامی اعداد فارسی موجود در متن به سادگی به اعداد انگلیسی تبدیل خواهند شد.

نکته: درصورتی که تغییرات گفته شده را تایید و انجام دهید، این تغییرات در ورد ذخیره خواهند شد و در اسناد جدید تنها قادر خواهید بود تا اعداد انگلیسی تایپ کنید. برای رفع این مشکل در سند های جدید کافیست پس از باز کردن New Blank (سند جدید) قبل از تایپ، مراحل گفته شده در این آموزش را طی کرده و گزینه Numeral را روی System قرار دهید.

امیدوارم از این آموزش کاربردی نهایت بهره را برده باشید. تا آموزشی دیگر که بازهم در خدمت شما عزیزان خواهم بود، پیروز باشید.

برچسب ها:آموزش آموزش آفیس آموزش آنلاین آموزش تصویری آموزش ورد تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی تبدیل اعداد فارسی به لاتین در ورد تبدیل عدد فارسی به انگلیسی در ورد

آذر ۲۵, ۱۳۹۶

مهر ۳۰, ۱۳۹۶

خرداد ۱۱, ۱۳۹۶

تیر ۴, ۱۳۹۵

تیر ۱۰, ۱۳۹۴

اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۴

باسپاس از شما

عاللللللللللللللللللی بود مرسی

سپاس از راهنمایی خوبتون D:

دستتون درد نکنه عالی بود ممنون

سلام
سپاس فراوان از تلاشتون

دستتون درد نکنه عالی بود

ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب سایت

تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد

مشاهده نتایج بیشتر

مرتضی براتی ۱۷ تیر ۱۳۹۷ آموزش وردپرس, افزونه های کاربردی وردپرس ( رایگان ), افزونه وردپرس, وردپرس 407 نمایش

قطعا شما هم در هنگام کار با وردپرس متوجه شده اید که تاریخ آن به صورت میلادی می باشد و خب این به صورت پیشفرض است اما اگر نیاز به تاریخ شمسی داشته باشیم باید چه کنیم تعدا زیادی افزونه در این باره ساخته شده است که میتوانید از آنها استفاده کنید. ما در این مقاله می خواهیم به شما وبمستران عزیز توضیخاتی درباره ی تبدیل تاریخ میلادی به شمسی وردپرس را بدهیم این تبدیل  این امکان را به شما میدهد تاشما وبمستران عزیز  بتوانید به راحتی تاریخ میلادی را به تاریخ شمسی تبدیل کرده و در بخش‌های مختلف سایت اقدام به نمایش تاریخ شمسی در وردپرس کنید. شما وبمستران عزیز می دانید که افزونه‌ای  وجود دارد به نام  wp jalali که این افزونه امکان فارسی سازی تاریخ میلادی به شمسی وردپرس را به شما خواهد داد تا با استفاده ازآن اقدام به نمایش تاریخ شمسی در سایت خودتان بکنید.

در ابتدای این مقاله می پردازیم به توضیحاتی درباره ی تبدیل کردن تاریخ  میلادی به شمسی برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی وردپرس قصد داریم تا به دو افزونه‌  wp jalali و wp parsidate بپردازیم که هر کدام از این افزونه‌ها برای تغییر تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس کاربرد دارند.

در مورد این افزونه باید به شما عزیزان بگوییم که این افزونه در صورتی که وردپرس فارسی را دانلود و نصب کرده باشید به صورت پیش‌فرض بعد از نصب وردپرس در صفحه افزونه‌ها در دسترس خواهد بود

تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد

شما وبمستران عزیز بعد از دانلود افزونه Wp Jalali آن را نصب کنید بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر به منویی با عنوان وردپرس فارسی در پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، روی اون کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شوید و سپس بر اساس توضیحات ارائه شده اقدام به سفارشی سازی تنظیمات افزونه کنیدهمانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنیذ .

تنظیمات دیداری: در مورد این تنظیمات باید به شما عزیزان بگوییم که با فعال کردن تیک این گزینه فونت‌ها و استایل موجود در پیشخوان وردپرس اصلاح شده و با ظاهر بهتری نمایش داده خواهد شد.

تنظیمات تاریخ و ساعت: در مورد این تنظیمات باید به شما عزیزان بگوییم که میتوانید تا تنظیمات مربوط به تاریخ و ساعت در بخش‌های مختلف سایت را سفارشی سازی کنید که عبارتند از:

تبدیل تاریخ تمامی بخش‌های موجود در وردپرس از میلادی به شمسی

امکان تبدیل تاریخ میلادی به شمسی وردپرس در آدرس نوشته‌ها

امکان تبدیل نام ماه‌ها از میلادی به شمسی در بایگانی وردپرس

تغییر ساعت پیش‌فرض به تهران و امکان نمایش ساعت صحیح سایت بر اساس سرور سایت

امکان نمایش نام ماه‌های شمسی به صورت کامل و با خلاصه

امکان نمایش نام ماه‌ها بر اساس کشور ایران یا افغانستان

تبدیل اعداد به فارسی:  در مورد این تنظیمات باید به شما عزیزان بگوییم که این بخش به شما این امکان را خواهد داد تا اعداد استفاده شده در بخش‌های مختلف سایت را به صورت فارسی در سایت نمایش دهید.

نمایش اعداد فارسی در متن نوشته‌های وردپرس

نمایش اعداد فارسی در عنوان مطالب وردپرس

نمایش اعداد فارسی در خلاصه مطالب وردپرس

نمایش تاریخ نوشته‌ها به صورت اعداد فارسی در وردپرس

نمایش اعداد به صورت فارسی در متن نظرات وردپرس

نمایش اعداد فارسی فارسی در شمارنده تعداد دیدگاه‌های وردپرس

نمایش اعداد فارسی در فهرست وردپرس

قواعد نگارشی:  در مورد این تنظیمات باید به شما عزیزان بگوییم که شما می توانید در این بخش کاراکترهای اعشاری و حروفی که در فارسی و عربی به شکل‌های متفاوت نمایش داده می‌شوند را در زبان فارسی اصلاح کنید.

تنظیمات خاص:   در مورد این تنظیمات باید به شما عزیزان بگوییم که با فعال کردن تیک این گزینه هم میتوانید تا امکان اعمال تنظیمات را طوری کنید که اگر سایت شما دارای نوشته‌هایی با تعداد بالا است بعد از به‌روزرسانی بر روی نوشته‌ها اعمال شوند تا  فشار زیادی روی هاست شما نیاید.

افزونه وردپرس بعدی که می خواهیم درباره ی آن صحبت کنیم  wp parsidate نام دارد این افزونه در مخزن وردپرس ثبت شده که امکانات بیشتر و قابلیت‌های متنوع‌تری در اختیار شما قرار میدهد که شما را از نصب چندین افزونه بی نیاز میکند و شما وبمستران عزیز میتوانید تا با استفاده از همین یک افزونه از چندین قابلیت مختلف در سایتتان استفاده کنید.

این افزونه میتواند تاریخ شمسی را در قسمت مدیریت نیز نمایش دهد یعنی تقریبا به صورت کلی تمام تاریخ وردپرس را شمسی سازی میکند .

در ابتدا شما باید این افزونه را دانلود کنید و سپس آنرا نصب کنید بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام تنظیمات پارسی در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشود که با مراجعه به این صفحه میتوانید تا تنظیمات افزونه را سفارشی سازی کنید.

تغییر زبان مدیریت: در مورد این تنظیمات باید به شما عزیزان بگوییم که با فعال کردن این گزینه فایل‌های ترجمه مربوط به قالب و افزونه‌های گوناگون که در سایت نصب کرده اید در پیشخوان وردپرس لود شده و شما عزیزان میتوانید به صورت فارسی انها را مشاهده کنید

تغییر زبان سایت: در مورد این تنظیمات باید به شما عزیزان بگوییم که با استفاده از این گزینه هم زبان سایت تغییر کرده و از حالت راست به چپ میتونید آن را به چپ به راست یا باالعکس تغییر بدهید.

تاریخ خورشیدی:  در مورد این تنظیمات باید به شما عزیزان بگوییم که با فعال کردن این گزینه امکان نمایش تاریخ شمسی در وردپرس را فعال کنید تا تاریخ میلادی به شمسی تبدیل شود.

انتقال این برگه به زیرمنو:  در مورد این تنظیمات باید به شما عزیزان بگوییم که با فعال کردن این گزینه هم منوی تنظیمات پارسی که به عنوان یک منو اصلی در پیشخوان وردپرس نمایش داده میشه به زیر منو تنظیمات منتقل خواهد شد.

رقم‌های پارسی:  در مورد این تنظیمات باید به شما عزیزان بگوییم که با استفاده از این بخش میتونید تا اعداد استفاده شده به صورت فارسی در سایت نمایش دهید.

نمایش اعداد فارسی در متن نوشته‌های وردپرس

نمایش اعداد فارسی در عنوان مطالب وردپرس

نمایش اعداد فارسی در خلاصه مطالب وردپرس

نمایش تاریخ نوشته‌ها به صورت اعداد فارسی در وردپرس

نمایش اعداد به صورت فارسی در متن نظرات وردپرس

تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد

نمایش اعداد فارسی فارسی در شمارنده تعداد دیدگاه‌های وردپرس

نمایش اعداد فارسی در فهرست وردپرس

تصحیح حروف عربی: در مورد این تنظیمات باید به شما عزیزان بگوییم که با استفاده از این قسمت  شما وبمستران عزیز میتوانید تا اعداد و کاراکترهای عربی که از زبان فارسی متفاوت هستند را به فارسی تغییر بدین تا در بخش‌های تعیین شده اصلاح شوند.

تبدیل تاریخ در پیوندهای یکتا: در مورد این تنظیمات باید به شما عزیزان بگوییم که  تاریخی که در آرشیو مطالب استفاده شده و آدرس‌های موجود در آرشیو به تاریخ میلادی هستند را به شمسی تبدیل کنید.

استفاده از قلم “دروید سنس” برای مدیریت در مورد این تنظیمات باید به شما عزیزان بگوییم که  از فونت دروید سنس در پیشخوان وردپرس استفاده کنید.

استفاده از قلم “دروید سنس” برای ویرایشگر: در مورد این تنظیمات باید به شما عزیزان بگوییم کهاز فونت دروید سنس در ویرایشگر وردپرس که مربوط به صفحه افزودن یا ویرایش نوشته، برگه و پست تایپ سفارشی هست را تغییر دهید.

اگر بخواهیم از مهمترین ویژگی های این افزونه بگوییم باید بگوییم که از ویژگی  این افزونه افزودن تاریخ شمسی به وردپرس در بخش های مدیریت (بخش نوشته ها، افزودن نوشته، بخش دیدگاه ها، بخش ویرایش سریع نوشته ها و دیدگاه ها (جدید)و…)  و کاربری وردپرس (نوشته ها، دیدگاه ها، بایگانی و …)است و همچنین شمسی سازی پیوند یکتا وردپرس در همه حالت ها این افزونه می تواندتبدیل اعداد به فارسی و جایگزینی اعداد عربی با اعداد فارسی را دارا باشد تبدیل همه حروف عربی (مانند ی , ک) به حروف معادل فارسی,بایگانی شمسی/خورشیدی بهینه شده ,راست چینی و فیکس در ادیتور پیش فرض وردپرس ,راست چینی و فارسی سازی همه بخشهای وردپرس را می توانیم بگوییم .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب‌سایت

دو  ×  یک  =  .hide-if-no-js{display:none!important}

دیدگاه

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم من و از پاسخ های جدید مطلع کنید. شما همچنین میتوانیدبدون مشترک شوید .

سئو قدم به قدم

افزایش سرعت وردپرس

خطاهای رایج

ساخت سایت وردپرس

گوگل آنالیز

افزایش امنیت

افزایش بازدید سایت

ایجاد فروشگاه با وردپرس

پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل

آدرس دفتر :
بندرعباس خیابان اتوبوسرانی ساختمان آراز طبقه سه واحد هفت

همراه :
3767 005 0938

ایمیل :
digiwp.ir@Gmail.com

دیجی وردپرس در سال ۹۵ اولین تولد خود را جشن گرفت و فعالیت این وبگاه به طور رسمی و در راستای هدف های مشخص شده آغاز شد. دیجی وردپرس دور از شعار بهترین مرجع خدمات وردپرسی به صورت حرفه ای آموزش ها و خدماتی را مبری از تجازی سازی و بدون هیچ چشم داشتی برای کاربران خود برنامه ریزی کرده و جزو مهمترین هدف های این مجموعه می باشد.

مشاهده منو

خانه » مقالات سایت » آموزش فارسی کردن اعداد در ورد،(سریع و آسان) + فیلم آموزشی

در این مطلب آموزش فارسی سازی اعداد در ورد و آموزش تایپ فارسی اعداد را یاد خواهیم داد.

به صورت پیش فرض، در نرم افزار ورد می توان اعداد را به صورت لاتین تایپ کرد.

تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که در حین کار با نرم افزار ورد، نیاز به تایپ اعداد به صورت فارسی پیدا می کنید.

بعد از احساس این نیاز، بسیاری از افراد خلاق می شوند و روش های عجیبی را امتحان می کنند

که نتیجه نهایی آن ها کلافگی و بد و بیراه گفتن به مایکروسافت بی چاره است.

البته این افراد تا حدودی هم حق دارند؛ خودتان را جای دانشجویی بگذارید که در حال نوشتن مقاله ای است و استاد خوش اخلاقش

به آن گفته که حتماً باید اعداد تایپ شده به صورت فارسی باشند. اما راه حل بسیار ساده است و شما در کمتر از چند دقیقه می توانید اعداد تایپ شده در ورد را به فارسی تبدیل کنید. ویدئو زیر را مشاهده کنید

در این آموزش شما اعداد را در نسخه های مختلف نرم افزار ورد می توانید فارسی کنید :

 

در فیلم زیر نحوه فارسی کردن اعداد در Microsoft Word  را یاد خواهید گرفت. برای تایپ کردن اعداد فارسی در ورد می توانید چندین راه را امتحان کنید ولی ما ساده ترین راه را به شما آموزش خواهیم داد.

 

 

 

در ابتدا بر روی گزینه File کلیک کنید

در ورد ۲۰۱۰ به بالا گزینه فایل سمت چپ اولین گزینه است.

در ورد ۲۰۱۷ بر روی گزینه گردی که در سمت چپ قرار دارد کلیک کنید.

 

سپس بر روی گزینه options کلیک کرده تا تنظیمات نرم افزار ورد باز شود.

 

در تنظیمات به بخش Advanced مراجعه کرده و گزینه numeral را بر روی Hindi تنظیم کنید.

خلاصه آموزش تایپ اعداد فارسی در ورد به این گونه است :

 

بعد از انجام این ۵ مرحله می توانید اعداد را به صورت فارسی تایپ کرده و یا اعداد لاتین را به فارسی تبدیل کنید و در نهایت از تایپ خود لذت ببرید. برای این که بتوانید راحت تر این مراحل را انجام دهید، برای شما عزیزان یک فیلم آموزشی تهیه کرده ایم که می توانید آن را مشاهده نمایید.

 

برای تایپ هم زمان اعداد فارسی و انگلیسی می بایست بخش numeral را بر روی Context تنظیم کنید تا اعداد با توجه به حروف و جملاتی که در قبل و بعد آنها قرار دارند نوشته شوند.

 

همچنین به راست چین بودن و یا چپ چین بودن متن توجه کنید.

 کار تمام است گام دیگری نیست !

کاملترین نرم افزار آموزش تایپ ده انگشتی رو همین حالا امتحان کن !


اطلاعات بیشتر

سلام.سپاسگزارم.مشکل من حل شد🌹

آموزش تبدیل کردن اعداد انگلیسی به فارسی و چندتا دیگه از آموزشهاتون رو مطالعه کردم خیلی برام مفید بود.
همینطور ادامه بدین!!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد

دیدگاه

وب‌سایت

تایپیست ها چگونه با کیبورد تایپ می کنند؟هم اکنون این ویدئو ارزشمند را در ایمیل خود دریافت کنید

برای اطلاع از جدیدترین مطالب فرازسافت لطفا در خبرنامه ما ثبت نام کنید

در پنجره باز شده پس از تیک گزینه من ربات نیستم بر روی Complete Subscription Request کلیک کنید و سپس برای تایید ثبت نام به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک تایید کلیک کنید

کاملترین نرم افزار آموزش تایپ کاملترین و محبوبترین نرم افزار آموزش تایپ ده انگشتی فارسی و انگلیسی اگر واقعا دوست دارید تایپ ده انگشتی را فرا بگیرید همین حالا این نرم افزار را دریافت کنید

تایپو کاملترین سامانه هوشمند آموزش تایپ ده انگشتی در ایران

همین حالا بصورت آنلاین یاد بگیرید

گاوصندوق محافظ قدرتمند فایل‌هانرم افزاری قدرتمند برای محافظت از فایل‌های ارزشمند شما در برابر سرقت، هک شدن، کپی شدن، حذف، مشاهده و سایر دسترسی‌های غیر مجاز. با این نرم افزار کامپیوتر خود را به یک گاوصندوق مجهز کنید

تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد
تبدیل تاریخ انگلیسی به فارسی در ورد
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *