روش تبدیل گوگل فارسی به انگلیسی

خواص دارویی و گیاهی

روش تبدیل گوگل فارسی به انگلیسی
روش تبدیل گوگل فارسی به انگلیسی

سیاره‌ی آی‌تی

سلامت زیستی

روش تبدیل گوگل فارسی به انگلیسی

زاگرس رباتیک

نرم‌افزار

موبایل تبلت

سخت‌افزار

دنیای فناوری

دانش‌نامه

اخبار

بررسی‌ها

راهنمای خرید

با IT-Planet دنیای آی‌تی را بهتر بشناسید

زبان مرورگر گوگل کروم در حالت پیش‌فرض متناسب با زبان سیستم عامل تنظیم می‌شود و این یعنی اگر زبان ویندوز را فارسی تنظیم کنید، گوگل کروم هم فارسی می‌شود. در این صورت چیدمان نیز تغییر می‌کند و شاید در اولین روزهای استفاده از Chrome، کاربر سردرگم شود!. تغییر دادن زبان گوگل کروم بسیار ساده است و مشکلاتی مثل مقوله‌ی چیدمان برعکس و همین‌طور زبان نامفهوم را حل می‌کند.

روش تغییر زبان گوگل کروم از فارسی به انگلیسی و یا بالعکس، موضوعی است که در ادامه بررسی می‌کنیم. با ما باشید.

معمولاً کاربران ایرانی زبان کروم را انگلیسی و یا فارسی انتخاب می‌کنند اما ممکن است گاهی اشتباهاً زبان تغییر کند و با توجه به تغییر زبان منوها و تنظیمات، نتوان به راحتی بخش تغییر زبان را پیدا کرد. در این صورت اگر به اسکرین‌شات‌هایی که در ادامه قرار داده‌ایم توجه کنید، مسیر را به راحتی پیدا خواهید کرد.

ابتدا کروم را اجرا کنید. روی منوی سه‌نقطه در گوشه‌ی سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید (در زبان‌های راست به چپ مثل فارسی، منوی در گوشه‌ی سمت چپ و بالای صفحه است).

گزینه‌ی Settings را از منو انتخاب کنید.

در صفحه‌ی تنظیمات، روی Advanced کلیک کنید تا تنظیمات کامل‌تر و پیشرفته نمایش داده شود.

در بخش Language یا زبان، اگر زبان موردنظر در لیست وجود ندارد، روی لینک افزودن زبان کلیک کنید و آن را به لیست اضافه کنید.

اگر زبان موردنظر در لیست موجود است و یا آن را همین حالا اضافه کرده‌اید، روی آیکون سه‌نقطه روبروی زبان موردنظر خود کلیک کنید. از منویی که نمایان شده، تیک چک‌باکس “نمایش Google Chrome به این زبان” و یا معادل انگلیسی آن “Display Google Chrome in this language” را اضافه کنید.روش تبدیل گوگل فارسی به انگلیسی

کروم دکمه‌ی راه‌اندازی مجدد یا RELAUNCH را روبروی زبان جدیدی که برای آن انتخاب کرده‌اید، نمایش می‌دهد. اگر صفحه‌ی مهمی باز نیست، روی این دکمه کلیک کنید. کروم بسته شده و مجدداً اجرا می‌شود و زبان آن به زبانی که انتخاب کرده‌اید، تغییر می‌کند.

سیاره‌ی ‌آی‌تی

مهندسی مکانیک، عاشق موسیقی، انیمه و فیلم هنری، نقاشی و خطاطی و همین‌طور بازی‌های نقش‌آفرینی جذاب. علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به ویژه کامپیوتر، موبایل و تبلت.

سلام.خیلی از شما بابت این راهنمایی سپاسگزارم.

سلام.
دستتون درد نکنه ممنون
واقعا فازسی بودن کروم رو اعصابه

عالی بود
ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نام:

ایمیل:

تغییر دادن زبان جیمیل و استفاده از جیمیل انگلیسی و یا برعکس استفاده از جیمیل به زبان فارسی، یکی از کارهایی است که ممکن است برای آشنایی بیشتر با زبان انگلیسی و یا سهولت استفاده انجام دهیم. حتی گاهی ممکن است کاربر به دلیل تنظیمات اشتباه، زبان جیمیل را روی زبانی قرار داده باشد که هیچ آشنایی قبلی با آن ندارد! در این صورت احتمالاً پیدا کردن بخش تغییر زبان جیمیل دشوار خواهد بود.

تغییر زبان مجموعه‌ی آفیس مایکروسافت که شامل نرم‌افزارهای معروف و کاربردی مثل Word و Excel و PowerPoint و … می‌شود، برای کاربرانی که به زبان انگلیسی آشنا نیستند، بسیار مفید است. خوشبختانه می‌توان از زبان فارسی نیز استفاده کرد.

مرورگر گوگل کروم زمانی که صفحه‌ای حاوی ویدیو یا فایل صوتی را باز می‌کنیم، معمولاً پخش خودکار را آغاز می‌کند و تنظیمات خاصی برای مدیریت کردن پخش صدا و ویدیو وجود ندارد. پخش خودکار محتوای مالتی‌مدیا علاوه بر مصرف ترافیک اینترنت، ممکن است کاربر را غافل‌گیر کند و ناگهان صدای بلندی از اسپیکر سیستم وی پخش شود.

یکی از ویژگی‌های مفید مرورگر گوگل کروم این است که در حالت پیش‌فرض زمانی که عبارتی را در نوار آدرس یا دقیق‌تر بگوییم،‌ Omnibox جست‌وجو می‌کنیم، قبل از آنکه تایپ کردن عبارت تکمیل شود، پیشنهاداتی ارایه می‌شود. جست‌وجوهای پیشنهادی با توجه به سوابق وب‌گردی و همین‌طور بوک‌مارک‌ها (صفحات نشان‌شده) ارایه می‌شود تا سرعت کار بیشتر شود.

بسیاری از وب سایت ها با زبان های مختلفی ارائه می شوند اما با انجام یک تنظیم ساده در مرورگر کروم می توان به تمام مطالب این وب سایت ها دسترسی پیدا کرد. در گوگل کروم شما می توانید به زبان های مختلف به ترتیب اولویت دهید تا قبل از اینکه صفحات وب رندر شوند گوگل کروم بررسی کند که آیا زبان های مورد نظر شما را به ترتیبی که در لیست قرار داده اید پشتیبانی می کند یا خیر، در صورت پشتیبانی صفحه با زبان مورد نظر شما نمایش داده می شود. امروز انزل وب به شما نحوه تغییر زبان گوگل کروم و رفع مشکل تغییر زبان پیشفرض این مرورگر را آموزش خواهیم داد.

How to Change the Default Language in Google Chrome

شما می توانید زبان پیش فرض گوگل کروم را به انگلیسی یا هر زبان دیگری تغییر دهید و از زبان مورد نظر خود برای مطالعه صفحات وب استفاده کنید، این کار از طریق منوی تنظیمات این مرورگر قابل اعمال است.با تغییر زبان تمام منوها و ابزارها به زبان جدید کانورت می شوند و اگر وب سایت چند زبانه ای را برای مطالعه انتخاب کرده باشید گوگل کروم مناسب ترین آن را براساس زبان انتخابی شما نمایش خواهد داد. قبلا در انزل وب ۴ روش رفع مشکل و تغییر زبان فایرفاکس در ویندوز کامپیوتر را به شما آموزش دادیم، در ادامه ما سعی داریم به شما کمک کنیم تا زبان پیش فرض گوگل کروم را تغییر دهید.

روش تبدیل گوگل فارسی به انگلیسی

پیشنهاد میکنیم از ۱۳ افزونه و اپ برای استفاده کاربردی تر از مرورگر کروم در زمانی آفلاین هستید حتما بهره ببرید.

گوگل کروم را باز کنید و از قسمت بالا – سمت راست روی سه نقطه عمودی کلیک کنید.

از منوی ظاهر شده Settings را انتخاب کنید.

اسکرول را پایین بکشید و روی Advanced کلیک کنید.

روی Language کلیک کنید.

Add languages را انتخاب کنید.

زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و دکمه Add را کلیک کنید. توجه داشته باشید که در اینجا زبان آلمانی انتخاب شده است اما شما می توانید تغییر زبان گوگل کروم از انگلیسی به روسی، فارسی و دیگر زبان ها را به همین صورت انجام دهید.

در کنار قسمت Language که در قسمت قبل انتخاب کردید سه نقطه عمودی وجود دارد روی آن کلیک کنید و گزینه Display Google Chrome in this language را انتخاب کنید. روی Relaunch کلیک کنید تا مرورگر گوگل کروم بسته و باز شود و زبان پیش فرض تغییر کند.

برای رفع مشکل زبان پیشفرض و تغییر اولیویت یک زبان می توانید روی علامت سه نقطه کنار زبان مورد نظر خود کلیک کنید و Move to the top را انتخاب کنید تا به بالاترین نقطه لیست منقل شود و یا Move UP را انتخاب کنید تا به یک سطح بالاتر انتقال پیدا کند. با کلیک روی Remove هم می توانید زبان را از لیست حذف کنید.

اما در صورتی که می خواهید وقتی که از یک صفحه بازدید می کنید گوگل ترنسلیت برای شما ظاهر شود و متن سایت برای شما ترجمه شود از منوی کنار زبان روی سه نقطه عمودی کلیک کنید و گزینه Offer to translate pages in this language را انتخاب کنید.

علاوه بر تغییر زبان گوگل کروم شما می توانید از تم های تاریک برای تغییر ظاهر گوگل کروم استفاده کنید.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم تمام مراحل انجام به همان صورتی است که در بالا توضیح دادیم شما وقتی روی دکمه Add languages کلیک می کنید زبان فارسی را برای خود انتخاب می کنید و روی سه نقطه کنار زبان فارسی (Persian – فارسی) کلیک کنید و Display Google Chrome in this language را انتخاب کنید. بعد از اینکه روی Relaunch کلیک کردید مرورگر گوگل کروم راه اندازی می شود و مانند تصویر زیر تمام گزینه ها به زبان فارسی تغییر می کند و چینش آن از چپ به راست تغییر می کند.

در آخر پیشنهاد می کنیم آموزش کامل روش تنظیم و تغییر زبان در ویندوز ۱۰ را مطالعه بفرمایید.

امروز در انزل وب در مورد فارسی سازی کروم صحبت کردیم، شما از همین روش می توانید برای تغییر زبان گوگل کروم از روسی به انگلیسی و دیگر زبان ها هم استفاده کنید، چنانچه در مورد پست امروز انزل وب نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.


برای دریافت و مشاهده مطالب از طریق ایمیل، نشانی ایمیل خود را بدون www وارد کنید

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2019 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

نشانی ایمیل خود را برای ارسال مطلب ثبت کنید

سلام.بعضی از دوستان دوست دارند گوگل کروم خود را فارسی کنند.
با این اموزش می توانند زبان گوگل کروم خود را از انگلیسی به فارسی تغییر دهند.
مشکلی بود در خدمتیم.

خانه » بلاگ » آموزش آسان زبان انگلیسی » ۴ روش آسان تبدیل متن فارسی به انگلیسی با بیشترین کارایی

ترجمه متون فارسی به انگلیسی یا انگلیسی به فارسی سالهاست که نیاز خیلی از پژوهشگران ، دانشجویان ، استادان و یا حتی افراد معمولی جامعه است و آنچه ما در این پست برای شما ارائه می دهیم ، معرفی چهار روش آسان برای ترجمه متون فارسی به انگلیسی و بالعکس می باشد.

 

گوگل ترنسلیت در حال حاضر بهترین برنامه ترجمه در همه زبان هاست زیرا سال ها بر روی آن و بیشتر از هر برنامه دیگری وقت گذاشته شده است. برنامه ای برای ترجمه بدون اینترنت می باشد قابلیت ترجمه انلاین و ترجمه آفلاین می باشد که بدون نیاز به اینترنت می توان از آن استفاده نمود. همچنین قابلیت ترجمه تصاویری که با دوربین گوشی خود گرفته اید به ۲۹ زبان دنیا را دارد و شما می توانید با استفاده از فناوری واقعیت افزوده از متون اطراف خود عکس بگیرید تا گوگل ترنسلیت آنرا ترجمه کند.این برنامه میتواند متن شما را به بیش از ۱۰۳ زبان زنده دنیا ترجمه کند و ویژگی دیگر این برنامه ترجمه گفتاری دو طرفه به ۳۲ زبان دنیا می باشد:روش تبدیل گوگل فارسی به انگلیسی

≡   دانلود نسخه آفلاین گوگل ترنسلیت کامپیوتر

≡   دانلود نسخه آفلاین گوگل ترنسلیت اندروید

این برنامه کاربردی که برای ترجمه متون فارسی به انگلیسی استفاده می شود نیز همانند اپلیکیشن قبلی پرکاربرد است . اپلیکیشن ترجمانلو ، با بهره‌گیری از مترجمان متخصص و ارزیابان حرفه‌ای، همراه مناسبی برای جامعه علمی و دانشگاهی کشور بوده و از طریق انجام ترجمه فارسی به انگلیسی مقالات و کتب علمی در هر یک از شاخه‌های تخصصی، در خدمت‌رسانی و رفع نیازمندی‌های دانشجویان و پژوهشگران تلاش می کند.

یکی از برنامه هایی”QTranslate” یک نرم افزار کم حجم و کاربردیست که برای ترجمه ی سریع متون در میان چندین زبان، طراحی شده است. این نرم افزار از زبان فارسی پشتیبانی می کند و به راحتی می توانید متون خود را از هر زبانی که هستند به زبان فارسی ترجمه کنید و نیز می توانید متون فارسی را به هر زبان دیگری ترجمه کنید. قابلیت کلیدی دیگر این نرم افزار پشتیبانی از مترجمان آنلاین چون: مترجم گوگل (translate.google.com)، مترجم مایکروسافت (microsofttranslator.com)، مترجم یاهو babelfish.yahoo.com و چند سایت دیگر، می باشد. قابلیت های کلیدی نرم افزار QTranslate:

≡   دانلود این اپلیکیشن

این سایت ترجمه آنلاین برای افرادی مناسب تر است که هنگام نیاز به ترجمه به اینترنت دسترسی دارند. وب سایت BestDic.ir بهترین و پرمخاطب ترین ارائه دهنده خدمات نوین ترجمه در ایران است که خدمات ترجمه تخصصی را به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین انجام می دهند. ترجمه متن و مقاله فارسی به انگلیسی و بالعکس و همچنین به چند زبان دیگر ( انگلیسی عربی فرانسوی روسی آلمان ایتالیا چین استانبول و اسپانیا )خدمتی است که این سایت برای مخاطبان خود انجام می دهد . از مزیت هایی که این سایت دارد می توان به کاهش قیمت ترجمه برای مشتریان به دلیل امکان انتخاب کیفیت ترجمه، اعمال تخفیف های متناسب با حجم سفارش تا ۳۵ درصد و عدم نیاز به مراجعه حضوری اشاره کرد.

از دست ندهید: ۱۵۰ تا از اصطلاحات و ضرب المثل های روزمره انگلیسی با ترجمه فارسی

هر گونه سوالی در زمینه ترجمه متون مختلف دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

سلام من میخام متن خبر بیست وسی را ترجمه کنم .لطفن راهنماییم کنید .باتشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

تماس با ما

تهران-خیابان انقلاب  تلفن تماس ۰۹۱۹۳۲۲۶۳۲۶ تلفن ثابت ۲۸۴۲۶۹۲۹ -۰۲۱

ایمیل maxer.ir@gmail.com

شرکت لوتوس

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات آموزشی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !

© استفاده از مطالب چرب زبان تنها با کسب اجازه از مدیریت امکان پذیر می باشد. سلامتی-زیبایی

یکی از مشکلات خرید از وبسایت های خارجی عدم ارائه خدمات به زبان فارسی است. هرچند این مشکل در مورد وبسایت های انگلیسی زبان مانند Amazon، eBay، Souq و … به واسطه تسلط نسبی عمده کاربران ایرانی به زبان انگلیسی تا حدودی کمتر است، اما در خرید از وبسایت هایی که خدماتشان را به زبانی غیر از انگلیسی ارائه می دهند، مثل زمانی که قصد خرید از آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، فرانسه یا سایر کشورهای اروپایی غیر انگلیسی زبان، خرید از چین، خرید از ترکیه و بسیاری از کشورهای دیگر را دارید، این مشکل محسوس تر است. یک راه حل در چنین موقعیت هایی این است که از دیکشنری های آنلاین یا نرم افزارهای ترجمه متن استفاده کنید و لغات و جمله های را ترجمه جدا جدا ترجمه کنید و سعی کنید با کنار هم قرار دادن معانی از محتویات سایت و ویژگی های کالایی که قصد خرید آن را دارید مطلع شوید. راه حلی که بسیار زمان گیر است و در اغلب مواقع ترجمه ها دقیق و صحیح نیستند. علاوه بر این نرم افزارهای ترجمه متن عمدتا گران بوده یا تخصصی هستند و کاربرد چندانی برای خرید کالا و مصارف عمومی ندارند. راه حل دیگر استفاده از ابزار محبوب و کاربردی مترجم گوگل Google Translate  است. این ابزار در عین حال که سرویسی رایگان محسوب می شود، از سرعت و دقت قابل قبولی در ترجمه صفحات اینترنتی به زبان های مختلف دنیا برخوردار است. سهولت استفاده از این ابزار از دیگر ویژگی های بارز آن است. کاربر حتی اگر نتواند تشخیص دهد که زبان مبدا سایت چیست باز هم می تواند با استفاده از این ابزار محتویات سایت را به فارسی ترجمه کند. از دیگر ویژگی های این مرورگر امکان یکپارچه سازی آن با مرورگرهای Google Chrome  و Firefox است. به این صورت شما دیگر نیاز به باز کردن این ابزار در صفحه ای جداگانه ندارید و می توانید کلمات مورد نظر خود را صرفا با یک کلیک ترجمه کنید و یا کل صفحه مورد نظر را به فارسی مشاهده نمایید. در ادامه نحوه استفاده از این ابزار را آموزش می دهیم.

راه نخست: استفاده از وبسایت مترجم گوگل

در روش نخست شما با وارد کردن آدرس وبسایت مترجم گوگل (لینک) در آدرس بار خود می توانید به این ابزار دسترسی پیدا کنید. وقتی وارد وبسایت مترجم گوگل می شوید، دو پنجره ی مستطیلی هم اندازه در دو طرف صفحه ی مرورگر خود مشاهده می کنید. پنجره سمت چپ به عنوان زبان مبدا یا زبانی که می خواهید ترجمه کنید در نظر گرفته می شود، بالتبع پنجره سمت راست به عنوان زبان مقصد یا زبانی که می خواهید نتیجه ترجمه را به آن زبان مشاهده کنید (عمدتا فارسی) در نظر گرفته می شود. در بالای هر پنجره زبانه ای وجود دارد (مثلث رو به پایین) که می توانید با کلیک بر روی آن لیست زبان های قابل انتخاب و در دسترس را انتخاب نمایید. به عنوان مثال اگر می خواهید لغت یا عبارتی فرانسوی را ترجمه کنید در لیست سمت چپ زبان فرانسوی و در لیست سمت راست زبان فارسی را انتخاب می کنید. این روش تنها به منظور ترجمه لغت و عبارات استفاده می شود و برای ترجمه کل صفحه باید از روش دوم استفاده کنید.

راه دوم: یکپارچه سازی ابزار مترجم گوگل با مرورگر

برای این منظور کافی است در فروشگاه اپلیکیشن کروم (لینک) عبارت Google Translate را جستجو کنید. حال با نصب افزونه این ابزار (اولین محصول در لیست ارائه شده)، می توانید با استفاده از مرورگر Chrome به راحتی در هر زمان که به این مترجم نیاز داشتید از آن استفاده نمایید. لازم به ذکر است که برای استفاده از این افزونه نیاز به نصب مرورگر Chrome دارید که به سادگی و با جستجو در سایت گوگل قابل دانلود و نصب است. ویژگی اصلی این افزونه امکان ترجمه کل وبسایت به زبان مورد نظر شما است. بعد از نصب این افزونه آیکون آن در کنار نوار ابزار مرورگر ظاهر می شود که با کلیک بر روی آن گزینه ای تحت عنوان Translate this page را مشاهده می کنید. وقتی در صفحه ای قرار دارید که می خواهید آن را ترجمه کنید، با کلیک بر روی این گزینه، ابزار مترجم گوگل کل صفحه را برای شما ترجمه می کند. بعد از کلیک بر روی گزینه Translate this page عبارتی مشاهده می کنید تحت عنوان Translate to که در این جا می توانید زبان مقصد یا زبانی که قصد دارید ترجمه به آن صورت گیرد را انتخاب کنید (عمدتا فارسی). در این حالت دیگر نیازی نیست که شما زبان مبدا را نیز انتخاب کنید و خود ابزار مترجم گوگل این کار را انجام می دهد.

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ක්‍රියා කරමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

روش تبدیل گوگل فارسی به انگلیسی

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ක්‍රියා කරමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

یکی از ابزارهای قدرتمند و در عین حال مفید گوگل ، ترجمه گر گوگل می باشد. ابن ابزار گوگل که به ما امکان ترجمه لغات و عبارات از زبان‌های مختلف را می‌دهد، امکان ترجمه یک صفحه وب با استفاده از آدرس آن را نیز برای ما مهیا کرده است. برای استفاده از این امکان کافیست مراحل زیر را دنبال کنیم.لینک ادامه مطلب : http://farsilearn.ir/education/163

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ක්‍රියා කරමින්…

ධාවන ලැයිස්තු ප්‍රවේශනය කරමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ක්‍රියා කරමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

روش تبدیل گوگل فارسی به انگلیسی

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ක්‍රියා කරමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

یکی از ابزارهای قدرتمند و در عین حال مفید گوگل ، ترجمه گر گوگل می باشد. ابن ابزار گوگل که به ما امکان ترجمه لغات و عبارات از زبان‌های مختلف را می‌دهد، امکان ترجمه یک صفحه وب با استفاده از آدرس آن را نیز برای ما مهیا کرده است. برای استفاده از این امکان کافیست مراحل زیر را دنبال کنیم.لینک ادامه مطلب : http://farsilearn.ir/education/163

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ප්‍රවේශනය වෙමින්…

ක්‍රියා කරමින්…

ධාවන ලැයිස්තු ප්‍රවේශනය කරමින්…

روش تبدیل گوگل فارسی به انگلیسی
روش تبدیل گوگل فارسی به انگلیسی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *