ورزشهای هوازی به انگلیسی

خواص دارویی و گیاهی

ورزشهای هوازی به انگلیسی
ورزشهای هوازی به انگلیسی

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است.
استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

barsadictionary@gmail.com

Telegram:

@Barsadic

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است. استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

برای رقص ایروبیک به اروبیک مراجعه نمائید.

تمرین هوازی (ایروبیک) (به انگلیسی: Aerobic exercise) نوعی فعالیت ورزشی بوده که هدف آن بهبود سیستم مصرف اکسیژن می‌باشد. هوازی ترجمه واژه ایروبیک (Aerobic) می‌باشد که به معنی با اکسیژن بوده و به نیاز به اکسیژن در سوخت و ساز بدن و فرایند تولید انرژی اشاره دارد. تمرین‌های هوازی بسیاری وجود دارند که با شدتی ملایم و به صورت مداوم انجام می‌شوند.

هم واژه و هم روش‌های تمرینی آن توسط دکتر کنت کوپر و سرهنگ پاولین پاتز (فیزیوتراپ) هر دو از نیروی هوایی آمریکا ابداع شدند. کوپر که شخصاً علاقه‌مند به تمرینات ورزشی بود، هم از دید شخصی و هم از دید حرفه‌ای برای یافتن جواب یک سؤال کنجکاو شده بود. موضوع از این قرار بود که برخی از افراد با توان ماهیچه‌ای بالا، در ورزش‌هایی مانند دوهای استقامت، شنا و دوچرخه سواری ضعیف عمل می‌کردند. او آغاز به اندازه‌گیری سیستماتیک کارایی افراد توسط دوچرخه درجا کرد. او کارایی پایدار افراد را بر اساس توانی آن‌ها در نیاز به اکسیژن اندازه‌گیری کرد.

مزایای فعالیت بدنی و ورزش هوازی بر عملکرد شناختی و سلامت مغز در حال تبدیل شدن به بحث‌های مهم در هر دو جامعه علمی و عموم مردم شده‌است. با وجود فراوانی شواهد علمی، محققان توصیه‌های بهداشت عمومی مشخص در این رابطه ندارند که بخشی از این مشکلات مربوط به عدم آگاهی و دانش کافی در مورد مکانیسم‌های دقیق اعمال تابع مغز است. علاوه بر این، یک نگرانی در این مطالعات به سبب دشواری تشخیص فعالیت‌های مغزی منحصر به فرد ناشی از ورزش است، به عنوان مثال این رفتارهای مغزی در ارتباط با تغییرات در دیگر عوامل سبک زندگی، مانند عادات غذایی و خواب نیز می‌باشد که همین مورد کار را برای محققان سخت‌تر می‌کند.

محققان یافته‌های آزمایش‌ها و تحقیقات خود را به عنوان شواهدی که نشان می‌دهد در بزرگسالان جوان و سالم، ورزش‌های هوازی با شدت متوسط تأثیر قابل توجهی در برخی از سیستم‌های خاص از مغز نسبت به افراد دیگر در پی دارد بیان کردند. بر اساس یافته‌های آن‌ها حرکت ایروبیک که در آن‌ها ساختمان اسکلتی بدن هم فعال می‌شود به شکلی که شدت متوسطی داشته باشد، به جای حرکت منفعلانه، بر فرآیندهای حافظه کاری و برخی دیگر از قسمت‌های مغز و بهبود عملکرد آن‌ها تأثیر به سزایی دارد. در مطالعه آن‌ها، این تغییرات بعد از تنها دو جلسه ورزشی دیده شد. در نهایت، آن‌ها پیش‌بینی نمودند که پیشبرد چنین دانشی برای ایجاد توصیه‌های ورزشی مبتنی بر شواهد علمی برای بهبود سلامت شناختی و مغز سرعت بهبود آن را بیشتر خواهد کرد.[۱]

ورزشهای هوازی به انگلیسی

در جداولی که در ادامه این قسمت می‌آیند طبقه‌بندی انواع فعالیت‌های هوازی با توجه به گروهی که فعالیت ایروبیک در آن قرار دارد آمده‌است:

این گروه از فعالیت‌های ایروبیک با شدتی ثابت اجرا شده و به مهارت وابسته نیستند:

این فعالیت‌ها با شدت ثابت یا متغیری انجام شده و تابع مهارت می‌باشند:

این دسته از فعالیت‌های ایروبیک بشدت متغیر بوده و با مهارت وابستگی عمیقی دارند:

اولین نکته‌ای که در نحوه برنامه‌ریزی برای فعالیت ایروبیک از اهمیت خاصی برخوردار است، هدفی است که ورزشکار از انجام این فعالیت‌ها دنبال می‌نماید، یعنی آیا به عنوان مثال می‌خواهد تا با انجام این تمرینات به آمادگی قلبی – تنفسی دست یابد، آیا می‌خواهد از این تمرینات به عنوان محرکی برای کم کردن وزن اضافی بدنش سود جوید یا می‌خواهد به آمادگی جسمانی مطلوب یا بیشتر از مطلوب دست پیدا کند. بدین ترتیب می‌بینیم که هر یک از این اهداف در برنامه‌ریزی جهت فعالیت ایروبیک تعیین‌کننده است.
به عنوان مثال هنگامی که فرد می‌خواهد به خاطر جلوگیری از بروز بیماری‌ها و بهبود تندرستی فعالیت ایروبیک انجام دهد. نحوه برنامه‌ریزی برای وی کاملاً با کسی که می‌خواهد از آمادگی قلبی تنفسی مطلوبی برخوردار شود متفاوت است.

در مورد برنامه ایروبیک ویژه افزایش تندرستی خطوط راهنمای ذیل توسط دپارتمان خدمات بهداشتی و انسانی آمریکا توصیه می‌شود:

اما اگر هدف اصلی از تجویز فعالیت ورزشی، بالا بردن سطح آمادگی قلبی تنفسی است، کالج آمریکایی طب ورزشی ACSM خطوط راهنمای زیر را برای برنامه‌های ورزشی قلبی تنفسی افراد بزرگسال و سالم توصیه می‌نماید:

برای بزرگسالان ظاهراً سالم برنامه ورزشی ایروبیک شامل سه مرحله می‌باشد:

هر جلسه فعالیت ورزشی ایروبیک باید شامل سه بخش زیر باشد:

در مرحله گرم کردن اهداف زیر دنبال می‌شود:

هنگام گرم کردن فعالیت را از سرعت پایین و کند شروع کرده و سرعت انجام فعالیت را به تدریج افزایش می‌دهیم تا بدن برای انجام فعالیت با شدت بالاتر در مرحله دوم (مرحله آماده‌سازی هوازی) آماده گردد. زمان گرم کردن بین ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌باشد و بهتر است در آن از مجموعه‌ای از حرکات کششی و نرمش‌های سبک ویژه پاها، کمر، شکم، رانها، کشاله‌ها و شانه‌ها استفاده کرد.
در طول مرحله دوم بر طبق دستورالعمل ورزش ایروبیکی که تصمیم به انجام آن داریم، عمل می‌کنیم. این مرحله معمولاً بین ۲۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد و بلافاصله پس از آن مرحله سرد کردن آغاز می‌شود.
در مرحله سرد کردن، به مدت ۵ دقیقه و با شدت پایین به فعالیت پرداخته تا از تجمع خون در اندام‌های فوقانی یا تحتانی جلوگیری نموده و از احتمال بروز سرگیجه یا بی هوشی بکاهیم. عمل پمپاژ مستمر عضلانی برگشت خون سیاهرگی را تسریع نموده و بازتوانی پس از تمرین سرعت می‌یابد.

جهت انجام تمرین ایروبیک دو روش (سیستم تمرینی) مرسوم است:

در تمرین‌های تداومی چهار جزء مورد توجه اند:

در روش تمرینی تداومی باید از فعالیت‌های ایروبیک (هوازی) استفاده شود و بنابر تعریف هر نوع فعالیتی که سبب افزایش ضربان قلب شود و آن را برای مدتی متوالی در همان حد نگاه دارد، یک فعالیت ایروبیک است. به‌طور کلی فعالیت ایروبیک شامل حرکت مکرر تمام عضلات بزرگ بدن است که در طول یک دوره زمانی به صورت ممتد اجرا شود. انواع فعالیت‌های گروه‌های ذکر شده در جدول بخش ششم از جمله فعالیت‌های ایروبیک می‌باشند، که در این بین گروه‌های اول و دوم برای انجام در سیستم تمرینی تداومی مناسب می‌باشند. آنچه که در بین این فعالیت‌های ایروبیک از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد تعیین شدت آن‌ها به وسیلهٔ خود فرد می‌باشد. مزیت این فعالیت‌ها نسبت به فعالیت‌های ایروبیک گروه سوم اینست که به راحتی با افزایش سرعت انجام آن‌ها یا آهسته کردن می‌توان آن‌ها را تنظیم نمود. مزیت فعالیت ایروبیک در سیستم تمرینی تداومی، بدون نوسان بودن ضربان قلب در حین انجام فعالیت است. اگر چه فعالیت‌های متناوب می‌توانند استقامت قلبی تنفسی را افزایش دهند، ولی کنترل شدت آن‌ها بسیار مشکل است.

یک فرد بالغ برای کسب پیشرفت در تمرینات ایروبیک و دستیابی به استقامت قلبی ریوی نباید کمتر از ۳ جلسه در هفته تمرین کند. ورزشکاران حرفه اغلب بیش از این مقدار و تا ۶ جلسه ایروبیک در هفته هم تمرین می‌نمایند. هر فرد چه ورزشکار و چه غیر ورزشکار باید یک روز در هفته را به استراحت بپردازد، تا بافت‌های آسیب دیده فرصت ترمیم و ریکاوری پیدا کنند.

از عوامل مهم در هنگام تمرین شدت آن می‌باشد، توصیه‌های گوناگونی در رابطه با شدت تمرین وجود دارد و این مسئله برای آغاز نمودن تمرین ایروبیک یعنی هنگامی که بدن برای شروع تمرین تحت فشار قرار می‌گیرد، بسیار مهم و حیاتی است.
به دلیل اینکه شدت تمرین ایروبیک همانند سرعت مصرف اکسیژن با ضربان قلب نسبت مستقیم دارد به راحتی می‌توان مشخص کرد که شدت فعالیت چه مقدار باشد تا ضربان قلب به‌طور ثابت در محدوده‌ای که برای تمرین مناسب است قرار گیرد. با کنترل ضربان قلب فرد ورزشکار یا مربی متوجه می‌شود که سرعت گام‌ها یا سرعت انجام فعالیت برای رسیدن به محدوده ضربان قلب هدف سریع است یا آهسته.

برای بدست آوردن ضربان قلب هدف روش‌های متعددی وجود دارد، که ورزشکار یا مربی به راحتی به وسیله آن‌ها می‌تواند ضربان قلب هدف را برای تمرین بدست آورد. به این منظور نخست می‌باید ضربان قلب حداکثر (MHR – Maximal Heart Rate) را به‌طور دقیق بدست آوریم، برای نیل به این هدف ورزشکار می‌باید با شدت تمام ورزش کند و ضربان قلب وی با دستگاه الکتروکاردیوگرافی ثبت گردد. به دلیل اینکه ثبت ضربان قلب به وسیله الکتروکاردیوگرافی در بیرون از محیط آزمایشگاه بسیار مشکل است، عدد ۲۲۰ برای مردان و زنان به‌طور میانگین و پیش‌فرض بیان می‌شود؛ و از آنجا که ضربان قلب با سن رابطه معکوس دارد هر چه سن بالاتر رود ضربان قلب حداکثر کاهش می‌یابد. بدین ترتیب تخمین ضربان قلب حداکثر آسان می‌شود:

به عنوان مثال حداکثر ضربان قلب برای یک فرد ورزشکار ۲۰ ساله در حدود ۲۰۰ ضربان در دقیقه می‌باشد (۲۰۰=۲۰–۲۲۰). اگر کسی علاقه‌مند باشد تا با ۷۰ درصد ضربان قلب خود ورزش کند، ضربان قلب هدف برای وی از فرمول ذیل محاسبه می‌گردد:

اگر یک ورزشکار بیست ساله را در نظر بگیریم که تمایل دارد با ۷۰ درصد ضربان قلب حداکثر خود ورزش کند ضربان قلب هدف برای وی ۱۴۰ ضربان در دقیقه خواهد شد (۱۴۰= (۲۰–۲۲۰) × ۷/۰).

فرمول دیگر ضربان قلب که به‌طور معمول از آن استفاده می‌شود و سطح آمادگی فرد را در حال حاضر محاسبه می‌نماید، معادله کارونن است:

به‌طور میانگین ضربان قلب استراحت عددی بین ۶۰ تا ۸۰ ضربان در دقیقه است. با توجه به معادله کارونن، یک ورزشکار ۲۰ ساله با ضربان قلب استراحت ۷۰ ضربان در دقیقه، ضربان قلب هدف تمرینی ۱۴۸ ضربان در دقیقه خواهد داشت:

۱۴۸ = ([۷۰ – ۲۰۰] × ۶/۰) + ۷۰

کالج آمریکایی طب ورزشی ACSM به ورزشکاران پیشنهاد می‌دهد که هنگام تمرین ایروبیک در سیستم پیوسته، تمرین کردن در محدوده ۶۰ تا ۹۰ درصد حداکثر ضربان قلب مطلوب می‌باشد. تمرین در سطح ۷۰ درصد یک حد متوسط در نظر گرفته می‌شود. افراد تمرین کرده به راحتی شدتهای ۸۵ و ۹۰ درصد ضربان قلب حداکثر را تحمل می‌نمایند.

تجویز شدت فعالیت ورزشی با استفاده از فرمول کارونن برای سطوح آمادگی مختلف:

یکی از معتبرترین راه‌های بدست آوردن شدت، محاسبهٔ حجم اکسیژن مصرفی اوج ((V˚O2 max در حین فعالیت است. V˚O2 max یا حجم اکسیژن مصرفی اوج، بازتابی است از:

البته تعیین V˚O2 max بدون تجهیزات آزمایشگاهی ناممکن می‌باشد.

برای اینکه حداقل پیشرفت در یک دوره فعالیت ایروبیک پدید آید، ورزشکار باید لااقل در حالی که در محدوده ضربان قلب هدف قرار دارد حداقل به مدت ۲۰ دقیقه در سیستم تمرینی پیوسته تمرین نماید. کالج آمریکایی طب ورزشی ACSM پیشنهاد می‌کند در زمانی که ضربان قلب شخص به ضربان قلب هدف رسید، فعالیت یا تمرین برای مدت ۲۰ تا ۶۰ دقیقه ادامه پیدا کند. به‌طور کلی هرچه مدت تمرین طولانی‌تر باشد، استقامت قلب تنفسی نیز بیشتر پیشرفت می‌کند. ورزشکاران حرفه‌ای می‌باید حداقل ۴۵ دقیقه تمرین کنند.

سیستم تمرینی تناوبی بر خلاف سیستم تمرینی تداومی فعالیت‌هایی را شامل می‌گردد که بیشتر نوبتی و فاصله دار می‌باشند. گروه سوم فعالیت‌های ایروبیک نمونه‌ای از تمرینات تناوبی می‌باشند، البته باید خاطر نشان کرد که فعالیت‌های ایروبیک سایر گروه‌ها را نیز می‌توان به روش تناوبی انجام داد.
در اینجا مثالی از یک برنامه تمرین تناوبی، برای افزایش توان قلبی تنفسی ارائه می‌گردد:

در مثال فوق فرد باید با سرعتی بدود که مسافت ۱ کیلومتر را در طول ۳ تا ۴ دقیقه به پایان برد. سپس ۵/۱ تا ۲ دقیقه دوره استراحت را دنبال نموده یعنی نرم می‌دود یا سریع راه می‌رود. پس از طی دوره استراحت دوباره مانند بار نخست می‌دود و این عمل را ۳ یا ۷ بار تکرار می‌کند و بدین ترتیب ست تمرینی اش به پایان می‌رسد. شدت تمرین در طول دوره استراحت نباید از ۶۰ تا ۷۰ درصد ضربان قلب حداکثر، کمتر شود. هم چنین انتظار می‌رود که ورزشکار در حین انجام تکرارها به ۸۵ تا ۹۵ درصد ضربان قلب حداکثر خود برسد.
شدت فعالیت را با استفاده از اصل اضافه بار می‌توان افزایش داد. به این منظور، شدت فعالیت ورزشی یا مدت آن را افزایش می‌دهیم یا مدت زمان استراحت بین تکرارها را کاهش می‌دهیم یا تعداد فعالیت‌های تناوبی در هر جلسه را افزایش می‌دهیم.

بر طبق تحقیقات انجام شده توسط کالج آمریکایی طب ورزشی ACSM (بوسیله دو محقق به نام‌های گتمن و پولاک) بر روی تمرینات مقاومت دایره ای، این تمرینات تنها به میزان ۵ درصد باعث افزایش استقامت قلبی تنفسی می‌شود و این در حالی است که سایر فعالیت‌های ایروبیک باعث افزایشی به مقدار ۱۵ تا ۲۵ درصد می‌شوند. بدین ترتیب محققین نتیجه گرفتند که، تمرین‌های مقومت دایره‌ای را نباید به منظور افزایش استقامت قلبی تنفسی به کار گرفت بلکه می‌توان از این تمرینات در مرحله حفظ آمادگی استفاده نمود.

شابک دوره:۳-۴۸۴-۴۷۷-۹۶۴-۹۷۸ شابک جلد اول:۰-۴۸۵-۴۷۷-۹۶۴-۹۷۸ شابک جلد دوم:۷-۴۸۶-۴۷۷-۹۶۴-۹۷۸ شابک جلد سوم:۴-۴۸۷-۴۷۷-۹۶۴-۹۷۸
رده‌بندی کنگره: ۱۳۸۷ ۶الف ۷۶م 5/546 GV رده‌بندی دیویی: ۷۱۳/۶۱۳ شماره کتابشناسی ملی: ۱۲۵۰۶۳۷




با سلام خدمت شما دوستان عزیز

در این مقاله می خواهیم شما را با کلمات کلیدی در باشگاه آشنا کنیم .

.

.

ورزشهای هوازی به انگلیسی

Head /سر

shoulder / شانه

knees / زانو

toes / انگشتان پا

Okay, so you know where each of those body parts is located

خب می دانید که در هر کدام از آن قسمت ها بخش هایی از بدن واقع شده است

Hello. I am interested in signing up for a membership

سلام من علاقه مند به ثبت نام در باشگاه هستم

Great! Do you want sign up for this branch?

عالیه ! آیا می خواهید در این شعبه ثبت نام کنید ؟

Yes  i  do

بله

You can work out at any of our gyms in the city

می توانید در هر کجای شهر در باشگاه های ما تمرین کنید

That’s wonderful! How much is the charge?

خیلی عالیه. شهریه باشگاه چه قدر می شود؟

The fee is $100 per month, but if you sign up for 6 months we give you a 20% discount

قیمت هر ماه 100 دلار می شود اما اگر برای 6 ماه ثبت نام کنید  20 % تخفیف می گیرید

That sounds good. I will sign up for six months

به نظر خوب است. من برای شش ماه ثبت نام می کنم

Hey Jimmy. I did not know you work out here

سلام جیمی .نمی دانستم اینجا تمرین کنی!!

Yea, I do. What are you working on now?

آره تمرین می کنم .الان چه تمرینی داری ؟

Today is my cardio and arms day. I am going to jog for a while and then work on my arms. How about you?

امروز تمرینات هوازی و  بازو دارم. می خواهم کمی به صورت آهسته بدوم و بعد روی بازوهام کار کنم.  تو چه طور؟

I am working on my abs and legs today. I will be doing a lot of squats and sit ups

 برنامه امروز من 6 پک شکم و پا است.  می خوام زیاد اسکات بزنم !

Nice. Do you want to stretch together afterwards?

عالیه .می خوای بعد از تمرین باهم کششی کار کنیم ؟

Sure. I’ll see you later. Have a good workout!

باشه.بعدا می بینمت. تمرین خوبی داشته باشی !

………………………………

squats / چمباتمه زدن بشین پاشو

ورزشهای هوازی به انگلیسی

abs / عضلات شکم

Barbell / هالتر

Chest Press / پرس سینه

reps / تکرار

rest / استراحت

Dumbbell/ دمبل

incline press / پرس شیب دار

Cable Crossover /طناب متقاطع

Hamstring/ عضلات عقب ران

Forward Lunge / پرتاب به جلو

 Dead-lift /  بالا بردن(کشیدن) به صورت مستقیم

complete / کامل

plank / تخته

Raise / بالا بردن

Twist / پیچش

push up / شنا رفتن

parallel / پارالل موازی

Treadmill / ترد میل

leg day / روز پا

chest day / روز سینه

Jump / پریدن

Upper chest press / پرس بالا سینه

Nash Bend / نش خم

piggyback / کول

Tenderloin / فیله

Aerobic / هوازی

Armpit / زیر بغل

Forearm / ساعد

thigh / ران

Groin / کشاله ران

warm up / گرم کردن

 

به امید روزی که ورزش کردن  اولویت زندگی ما باشد

 

7 Comments on “عبارات رایج مربوط به ورزش(بدنسازی) در انگلیسی”

خیلی خوب بود. دمت گرم.

میشه راجع به ورزش های دیگه هم مقاله بنویسید؟

بله حتما در آینده

مرسی از مطلب ورزشی . مفید بود

ممنون. دستت درد نکنه. لغات کاربردی و خوبین

متشکرم
دمتون گرم

لطفا معنی صفحه وزنه یا همان دیسک را هم بزارید


1.
An aerobics instructor


1. یک مربی تمرین های بدنی

2.
You should do aerobics.

2. باید تمرین های هوازی انجام بدهی.

(3 رای)
Loading…

از A تا D

یک تکرار بیشینه (۱rm): مقدار باری که به عنوان درصدی از یک تکرار بیشینه در یک حرکت برداشته می‌شود.

یک تکرار بیشینه (۱mr)(One Repetition Maximum): حداکثر وزنه‌ای که می‌توان برای تکرار در یک حرکت خاص جا به جا کرد.

دور کننده (Abductor): عضله‌ای که موجب دور کردن عضو از بدن می‌شود. (عضله‌ای که یک عضو از بدن دور می‌کند)

ورزشهای هوازی به انگلیسی

نزدیک کننده (Adductor): عضله‌ای که یک عضو را به بدن نزدیک می‌کند (عضله‌ای که موجب نزدیک شدن عضو به بدن می‌شود)

هوازی (Aerobic): فرایندی که مستلزم اکسیژن است. متابولیسم هوازی در فعالیت‌های طولانی مدت و کم شدت مانند دو‌ها و شناهای استقامتی، اتفاق می‌افتد.

اثر افزایشی (Addibive Effect): وقتی محققان دارند اثر دو یا چند ماده در یک مطالعه انفرادی اندازه گیری می‌کنند این واژه غالبا در اصطلاحات تخصصی علمی بکار می‌رود. “اثر افزایش” بطور خیلی ساده بدین معنی است که اثر ترکیبی دو یا فاکتور معادل مجموع اثرات آن‌ها به صورت مجزا است. بعنوان مثال می‌توان گفت مصرف مکمل کراتین منوهیدرات، به خودی خود، وزن بدون عضله بدن را در یک دوره چهار هفته‌ای شش پوند افزایش می‌دهد، و مصرف مکمل Hmb ، یه خودی خود، وزن بدون چربی را در یک دوره چهار هفته‌ای دو پوند افزایش می‌دهد. اگر اثرات آن‌ها افزایشی باشد، ما انتظار داریم که وقتی دو محصول با هم آمیخته شوند، افزایش معادل ۸ پوند در یک دوره زمانی چهار هفته‌ای در افراد تحت آزمایش ایجاد می‌نمایند.

Adp (آدنوزین دی فسفات): این ماده شیمیایی مهمی است که دخیل در تولید انرژی سلولی است. وقتی  Atp به منظور تامین انرژی برای انقباضات عضلانی از میتوکندری (کوره‌های سلول‌ها) تجزیه می‌شود، Adp تشکیل می‌گردد، بمنظور احیا دوباره Atp و بازیافت ذخایر انرژی سلولی، بایستی Adp با کراتین فسفات ترکیب شود.

گرفتن مختلط (Alternating Grip): گرفتن میله به صورتی که یک دست رو به بدن و دست دیگر، رو به بیرون از بدن باشد. این شکل گرفتن از چرخش میله‌های سنگین در دست‌ها جلوگیری می‌کند و هنگام کار با وزنه‌ای بسیار سنگین به ویژه در اجرای لیفت مرده، توصیه می‌شود.

تماما طبیعی (all natural): این واژه تخصصی باشگاهی در مورد ورزشکارنی است که برای یک دوره خاص زمانی از استروئید‌های آنابولیک استفاده ننموده‌اند. معمولا در رقابت‌های ورزشی طبیعی به ورزشکاران اطلاق می‌شود که استروئید‌ها یا از کمک کننده‌هایی ممنوعه ارگونیک (ergogenic) دیگر برای یک دوره زمانی کمتر از ۱۲ ماه نباشد، استفاده ننمایند.

هضم و جذب غذا: این فرآیندی است که در این فرآیند غذا جذب گشته و توسط بدن استفاده می‌شود.

Atp (آدنوزین تری فسفات): این یک مولکول با انرژی بالا ذخیره شده در عضله و دیگر سلول‌ها بدن است. وقتی یک سلول عضلانی نیاز به انرژی برای انقباض داشته باشد، Atp به Adp تجزیه می‌شود تا این انرژی را تدارک ببیند. می‌توان Atp را بعنوان سوخت واقعی در نظر گرفت که باعث تامین انرژی حرکت عضلانی می‌شود. و اکسیژن و گلوکز در تشکیل Atp شرکت می‌کنند. بسیاری از توزیع کنندگان مکمل‌ها بدون دلیل اظهار می‌دارند که این ماده ارتقاء دهنده عملکرد ورزشی یا یاری دهنده ارگوژنیک می‌باشد و ادعا می‌کنند که این مکمل‌ها تحویل اکسیژن یا گلوکز به سلول‌ها را افزایش می‌دهند به نوبه خود، مقدار سوخت قابل استفاده هر شکل ‌atp را افزایش می‌دهد، در نتیجه طول دوره استقامت ماهیچه‌ای را افزایش می‌دهد.

هوازی (Aerobic): این معنای ” نیاز به اکسیژن” است. متابولیسم هوازی در طی تمرینات با زمان زیاد و شدت پائینی اتفاق می‌افتد مانند جاگینگ.

آمینو اسید‌ها (Amino Acids): یک گروه از ترکیبات آلی نیتروژن دار بر پایه کربن وجود دارد که بعنوان واحد‌های ساختمانی که پروتئین (و ماهیچه‌ها) از آن ساخته می‌شود بکار می‌رود.

بی‌هوازی (Anaerobic): فرآیندی که بدون حضور اکسیژن رخ می‌دهد متابولیسم بی هوازی که در فعالیت‌های شدید، کوتاه مدت، مانند وزنه برداری و دوی سرعت اتفاق می‌افتد.

عضلات مخالف (Antagonist Muscle): عضله‌هایی که بصورت دوگانه فلکشن و اکستنشن یک مفصل را انجام می‌دهند. برای نمونه، انقباض یکی از آن دو عضله سبب حرکت اندام در یک جهت می‌شود و انقباض دیگری اندام را در جهت مخالف حرکت می‌دهد.

قدامی یا جلویی (Anterior): قسمت جلویی یک سطح در مقابل خلفی.

آنابولیک (Anabolic): این واژه اشاره به بالا رفتن متابولیسم دارد. که فرآیند ساخت واقعی بافت‌ها، عمدتا عضلات، در بدن می‌باشد. ابن فرآیند ممکن است از طریق واکنش‌های طبیعی خود بدن به منظور کار نمودن عضلانی و تغذیه مناسب انجام گیرد یا از طریق وارد نمودن دارو اتفاق بیافتد. آنابولیسم با دریافت مواد از خون که برای رشد و تعمیر ضروری هستند و استفاده از آن‌ها بمنظور تحریک واکنش‌هایی که تولد سنتز بافت را می‌کنند اتفاق می‌افتد.

استروئید‌های آنابولیک: این نسخه‌های سنتزی هورمون مردانگی تستوسترون می‌باشند، که تستوسترون هورمونی است که بسیاری از عملکرد‌ها را کنترل می‌نماید و بطور طبیعی در بدن وجود دارد. در میان این دسته از عملکرد‌ها عبارت است از ارتقاء آنابولیسم است.

استروئید‌ها این واقعه طبیعی بدن را تقلید می‌کنند اما این توانایی را دارند که این کار با سرعتی شتاب یافته انجام دهند. از طریق تغییرات متابولیسمی شدید در بدن، استروئید‌های آنابولیک سنتز پروتئین را سرعت می‌بخشند، کاتابولیسم را کاهش می‌دهند، و وزن عضلانی و قدرت را در ورزشکارانی که با وزنه تمرین می‌کنند را افزایش می‌دهند. استروئید‌ها نه فقط اثراتشان را بر روی عضلات اعمال می‌نمایند بلکه متاسفانه بسیار از اعضا بدن را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند. بدین خاطر است که افزایش شدید در عضلات (حجم) غالبا همراه با اثرات جانبی جدی می‌باشد.

غیر هوازی (Anaerobic): این لغت به معنای ” بدون اکسیژن” است. متابولیسم غیر‌هوازی در بافت عضلانی در طی فعالیت‌های انفجاری نظیر وزنه برداری یا دوی سرعت اتفاق می‌افتد.

ضد کاتابولیسم (Anti-Catabolism): این کار عبارت است از متوقف نمودن موقت تجزیه سلولی در بدن است. یک تعداد از مکمل‌های موثر تغذیه‌ای نظیر گلوتامین، Akg و Hmb و همینطور استروئید‌های آنابولیک ، می‌تواند به بالا بردن ضد کاتابولیسم کمک نمایند. کم کردن سرعت تجزیه پروتئین کفه ترازوی متابولیسم ماهیچه‌ای را به نفع رشد عضلات جدید جابجا می‌نماید.

ضد پروتئیولیسیس (Anti-Proteolysis): این یک نوع خاص از ضد کاتابولیسم است: یعنی کم نمودن سرعت یا متوقف نمودن موقت تجریه (ماهیچه) در بدن است.

آنتی اکسیدان (Anti-Oxidant): این‌ها مواد کوچکی هستند که اکسایش بافت را به حداقل می‌رسانند و به کنترل رادیکال‌های آزاد و تصفیه زائد آن‌ها کمک می‌نمایند.

تضعیف اثر (Attenuate): این فصل به معنای تضعیف، کمرنگ نمودن یا کاهش است. این واژه غالبا برای توصیف اثر کمرنگ شوندگی یک دارو یا مکمل در طی چند بار مصرف اعمال می‌شود. بعنوان مثال اگر شما گیاهی داروئی را افدرا را هر روز دریافت کنید اثرات مثبت آن تضعیف می‌شود.

در دسترسی پذیری زیستی (Biouavailobility): این نشان دهنده راهی است که مواد مغذی می‌تواند جذب شود.

واکنش بیوشیمیایی (Biochemichal Reaction): این واژه اشاره بر دامنه وسیع از واکنش‌های شیمیایی دارد که در تمامی اندام‌های زنده انجام می‌شود. مثال‌هایی از واکنش‌های بیوشیمیایی که در درون بدن انسان انجام می‌گیرند عبارتند از تبدیل قند خون به انرژی، اثرات تستوسترون بر روی رشد سلول ماهیچه‌ای و واکنش پالس‌های عصبی، که فقط تعدادی از هزاران واکنش هستند که نام برده شد.

ارزش زیست شناختی: این مقیاس از کیفیت پروتئین چگونگی یک غذای معین یا مخلوط غذا حفظ نیتروژن در بدن انسان ارزیابی می‌شود.

ترکیب بدن (Body composition): این درصدی از ترکیب بدن شما است که نشان دهنده مقدار چربی به مقدار وزن بدون چربی است. روش‌های بسیار حساس اندازه گیری های ترکیب بدن، شامل dexa است که در واقع می‌تواند ترکیب بدن را به زیر گروه‌های بسیار ویژه‌ای تقسیم نماید، مانند درصد مواد معدنی استخوان، آب بدن، مو و …..

هالتر (Barbell): نوعی از وزنه آزاد که به شکل میله‌ای بلند (معمولا فلزی) است و می‌توان وزنه‌های مختلفی را در دو انتها روی آن سوار کرد. طول آن به حدی است که بتوانید حداقل دست را هنگام گرفتن به اندازه عرض شانه باز کنید. در برخی موارد وزنه روی آن ثابت است و اما بیشتر می‌توان دیسک‌های وزنه را روی ان گذاشت و با یک حلقه آن را سفت کرد.

بافر (Baffer): این ماده‌ای است که تغییرات غلظت یون هیدروژن (Ph) را به حداقل می‌رساند. بافرهایی نظیر سدیم فسفات به منظور کمک برای کاهش ساختن اسید لاکتیک در طی تمرینات شدید توسط ورزشکاران استفاده می‌شود.

نیاز پایه انرژی (BER)(Basic Energy Requirement): میزان کالری مورد نیاز بدن در حال استراحت.

دوسر (Biceps): هر عضله‌ای که دو سر ثابت داشته باشد اما بیشتر به اختصار برای دوسر بازویی که در جلو بازو قرار دارد، به کار می‌رود.

نرخ متابولیک پایه (BMR)(Basic Metabolic Rate): حداقل میزان انرژی (یا کالری) که بدن برای زنده ماندن نیاز دارد. اغلب  BMR حدود دو سوم انرژی مصرفی روزانه است.

درصد چربی بدن (Body Fat Percentage): وزن چربی بدن که به شکل درصدی از وزن کل بدن نشان داده می‌شود.

شاخص توده بدن (BMI)(Body Mass Index): میزان چربی بر اساس قد و وزن که برای مردان و زنان بزرگسال به کار می‌رود. این شاخص برای افراد متوسط مفید است، اما برای ورزشکاران بخصوص با حجم عضلانی بالا باید با احتیاط تفسیر شود.

چگالی استخوان (Bone Density): مقدار بافت استخوانی در یک حجم ثابت آن.

دستگاه سیم کش (Cable Pulley Machine): دستگاهی برای تمرین مقاومتی که می‌توان شکل‌هایی از وزنه مانند سیم و طناب و دستگیره‌های مختلف را به آن نصب کرد. نیرو به وسیله یک یا چند قرقره در آن منتقل می‌شود و هدف آن، حفط مقاومت در تمام دامنه حرکتی است.

کالری (Calorie): واحد رایج انرژی دریافتی یا مصرفی.

ورزشهای هوازی به انگلیسی

کربوهیدرات‌ها (Carbohydrate): این‌ها ترکیبات آلی هستند که محتوی کربن، هیدروژن و اکسیژن می‌باشند. آن‌ها منابع سوختی بسیار موثری برای بدن هستند. انواع مختلف کربوهیدرات‌ها شامل نشاسته‌ها (starches)، قند‌ها (sugars) و الیاف هستند و به سه گروه تقسیم می‌شوند –  مونوساکارید‌ها، دی ساکارید‌ها و پلی ساکارید‌ها. کربوهیدرات‌‌ها محتوی چهار کالری به ازای هر گرم می‌باشد. گلوکز- قند خون – کربوهیدراتی است که توسط تمامی سلول‌های بدن بعنوان سوخت استفاده می‌شود.

عضلات قلبی (Cardiac Muscle): نوعی از عضلات غیر ارادی که دیواره قلب را تشکیل می‌دهد.

کاتابولیک (Catabolic): این واژه مخالف واژه آنابولیک است. این کلمه به معنای تجزیه بافت است. حالت‌های کاتابولیکی در هنگام بیماری، عفونت، زخم، تمرین فشرده، اتخاذ رژیم غذایی شدید و عدم سیال سازی (Immobilization) اتفاق می‌افتد. ناراحتی‌های مربوط به کاتابولیکی منجر به افزایش وزن بدون چربی ماهیچه‌ای نمی‌شود در حقیقت بطور نمونه آن‌ها موجب کاهش در وزن بدون چربی ماهیچه‌ای می‌شوند.

کاتابولیسم(Catabolic): این واژه اشاره بر تجزیه یا از بین رفتن ماهیچه یا دیگر بافت‌های بدنی دارد.

عوامل کی لیت شونده یا عوامل دندانه دار (:(Chelating Agents این دسته از مواد ترکیبات قابل انحلال آلی هستند که می‌توانند یون‌های معینی فلزی را در ساختمان مولکولی خود جای دهند. این دسته از مواد غالبا برای افزایش جذب مواد معدنی در درون بدن استفاده می‌شوند. بعنوان مثال آمینو اسید‌ها بصورت بسیار متداولی بعنوان کی لیت کننده برای آهن و دیگر مواد معدنی که بصورتی ضعیف جذب می‌شوند استفاده می‌گردند.

کلسترول (Cholesterol): این یک نوع لیپید (چربی Lipid) است و با این که بطور گسترده‌ای بعنوان یک “چربی بدن” که ضررش بیماری قلبی و سکته قلبی (Stroke) است اما جزء حیاتی در تولید بسیاری از هورمون‌های استروئیدی در بدن است. همچنین این ماده پیش زمینه‌ای برای سنتز اسید صفرا و همچنین یک ماده پیش زمینه‌ای برای سنتز هورمون جنسی و ویتامین D می‌باشد. انواع مختلفی از کلسترول وجود دارد: یعنی  (شکل خوب کلسترول) Hdl ، Ldl (شکل بد کلسترول).

کشیدن و بالابردن یا دو ضرب (Clean And Jerk): یک تکنیک دو بخشی از بالابردن وزنه که از قوانین وزنه برداری المپیک است. شامل بلند کردن وزنه (هالتر) تا شانه و سپس بالا بردن آن تا بالای سر (به اندازه طول دست‌ها)، بازوها و آرنج صاف است.

سرد کردن (Coll-Down): مقطع زمانی پس از تمرین اصلی که فرد در آن از حرکاتی مانند راه رفتن، دوی نرم یا کشش های آرامی استفاده می‌کند. این مرحله برای بازگشت به حالت قبل از تمرین انجام می‌شود.

آماده سازی (Conditioning): برنامه تمرینی که برای بهبود عملکرد و آماده شدن برای یک رویداد ورزشی طراحی می‌شود.

کوآنزیم (Coenzyme): این ماده‌ای است که همراه با آنزیم کار می‌کند تا فعالیت آنزیم را افزایش دهد. بسیاری از کو آنزیم‌ها ویتامین‌هایی را بعنوان قسمتی از ساختمان مولکولی شان دارند.

پروتئین‌های کامل (Complete Proteins): این‌ها پروتئین‌هایی هستند که محتوی تمامی آمینو‌اسید‌های ضروری در موازنه صحیح هستند.

کورتیزول (Cortisol): این یکی از هورمون‌های کاتابولیکی اولیه در بدن است. با این وجود کاتابولیسم با تجزیه بافت بدن تنها عملکرد کورتیزول نمی‌باشد. بطور نمونه این ماده نیروزا در پاسخ به ترومافیزیکی یا استرس طولانی مدت دارد. عملکرد آن در میان دیگر عملکرد‌های متعدداش شامل کنترل التهاب، افزایش کاتابولیسم و گلیکولیز عضلانی (تبدیل گلوکز به لاکتیک اسید انرژی دهنده، فرو نشانی پاسخ ایمنی و حفظ گردش عادی خون عروقی و حفظ عملکرد عادی کلیوی می‌باشد. فرونشانی تولید کورتیزول در زمان‌های کلیدی در هنگام روز ممکن است به بدنسازان در اجتناب از تجزیه عضلانی کمک بنماید. اما شما نیاز به کمی کورتیزول برای بقاء دارید.

کراتین (Creatine): ترکیب شیمیایی که به وسیله بدن ساخته می‌شود یا از طریق غذا (اصولا گوشتی) جذب می‌شود و برای ذخیره انرژی و تامین بافت عضلانی استفاده می‌شود.

کراتین فسفات: این یک مولکول معدنی فسفات است که به Adp متصل می‌شود تا Atp را بسازد. مصرف مکمل کراتین منوهیدرات به افزایش ذخایر Cp عضلانی شما کمک می‌کند.

سیتوکین(Cytokine): این واژه برای توصیف دامنه وسیعی از سلول‌های پیام آور پروتئین مولکولی استفاده می‌شود. خانواده سیتوکین پروتیئن‌ها شامل اینترلوکین‌ها (عوامل قدرتمند ضد سطان زایی)، اینترفرون‌ها (که بر علیه عفونت‌های ویروسی می‌توانند بسیار موثر باشند)، igf-1 (فاکتور رشد انسولین) و … می‌باشد. سیتوکین‌ها بطو مستقیم بر روی سلول‌ها عمل می‌کنند و عوامل بسیار قدرتمندی هستند که می‌توانند تغییرات عظیمی را در عملکرد سلولی ایجاد نمایند.

کمبود (Deficiency): این یک سطح زیر مطلوبیت یک یا چند ماده مغذی است که برای خوب بودن تندرستی ضروری است که غالبا در مورد ویتامین‌ها دیده می‌شود. بسیاری از مکمل‌های طبیعی که بعنوان یاری دهندگان ارکوژینک در بازار برای ورزشکاران عرضه می‌شود اگر فردی در این ماده مغذی دارای کمبود باشد در ارتقاء عملکرد ورزشی موثر خواهد بود. یک کمبود می‌تواند بخاطر تغذیه ضعیف یا در اثر افزایش تقاضای بدنی (بویژه در هنگام تمرین فشرده) یا هردو ایجاد گردد.

Dexa (دکسا): این واژه مخفف (جذب سنجی انرژی دو گانه اشعه x می‌باشد. دکسا شکلی از اشعه x کل بدن است که برای تعیین ترکیب بدن استفاده می‌شود. احتمالا این طریقه دقیق ترین روش در دسترس برای اندازه گیری چربی در بدن است وزن بدون چربی ، تعیین مواد معدنی استخوان و محتوای آب بدن است. این یک رویه بسیار گران قیمت است با این وجود این طریقه یک قسمت مهم از تلاش‌های با کیفیت کلینیکی است.

دکستروز (Dexterose): این صرفا نام دیگری برای گلوکز است – این واژگان قابل تعویض بجی هم هستند.

دی پیتید‌ها (Dipeptides): این‌ها تکه‌های پروتئین هستند که ساخته شده از فقط دو آمینو اسید است.

دی ساکارید‌ها (Disaccharide): این یک ترکیب کربوهیدرات دار ساخته شده از فقط دو آمینو اسید است. عبارتند از ساکاروز (Sucrose) (قند آشپزخانه)، لاکتوز (قند شیر) و مالتوز (Maltose).

دیورتیک یا ادرارآور (Diutretic): این واژه می‌تواند هر محصولی را که مقدار ترشح ادرار بدن را افزایش دهد توصیف گردد. ادرار آورر‌های طبیعی شامل چای سیاه، گوارانا و داندلیون (dandelion) یا گل قاصدک می‌باشد.

ست‌های کاهشی (Drop Set): شکلی از تمرین با وزنه است که در آن یک ست از تمرین خاصی تا واماندگی عضلانی انجام می‌شود، سپس بلافاصله وزن کم می‌شود و دوباره تا واماندگی عضلانی اجرا می‌شود.

دارو (drug): این واژه نام ژنریک (Generic) هر نوع ماده‌ای است که (به استثنای غذا) که به منظور ممانعت تشخیص (Diagnosis) و یا درمانی یک بیماری استفاده می‌‌شود و همینطور به عنوان رهایی دهنده از علائم بیماری استفاده می‌گردد. کلمه (Medicine) یا دارو درمان معمولا برای توصیف داروهای درمانی (Therapeutic Drugs) که بطور غیر قانونی استفاده می‌شوند می‌توان تمیز داد تلقی می‌گردد.

دمبل (Dumbbell): نوعی وزنه آزاد که از یک میله کوچیک و دو قطعه وزنه در دو انتهای آن تشکیل شده است. می‌توان آن را یک دستی نیز بلند کرد.

تمرینات پویا (Dynamic Exercise): هر گونه فعالیتی که در آن مفاصل و عضلات حرکت کنند.

منابع: کتب (دایرة المعارف مکمل‌های غذایی ورزشی و راهنمای گام به گام تمرینات قدرتی)

ادامه واژه‌نامه (بخش دوم)

 

با سپاس از شما،

تا دقایقی دیگر، تعدادی کتاب رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد…

بررسی مکمل‌های بدنسازی و تجهیزات ورزشی

ارائه برنامه تمرین بدنسازی و رژیم غذایی با همکاری بهترین مربیان ایران و جهان

(در حال حاضر هیچ مکملی توسط سایت به فروش نمی‌رسد، هم‌چنین تن ورز هیچ نماینده‌ای در سطح کشور ندارد)

شماره تماس : 02188837001

شماره تماس : 02188832007

ایمیل : info@tanvarz.ir

شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 9 الی 5 بعد از ظهر
پنج‌شنبه‌ها، از ساعت 9 الی 2 بعد از ظهر

(به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل)

درباره ما

تماس با ما

استخدام در تن ورز

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به تن ورز است.

: mysqli_query() [function.mysqli-query]: (HY000/1194): Table ‘wp_statistics_useronline’ is marked as crashed and should be repaired in /home/tanvarz/domains/tanvarz.ir/public_html/academy/wp-includes/wp-db.php on line 1924Warning: mysqli_query() [function.mysqli-query]: (HY000/1194): Table ‘wp_statistics_useronline’ is marked as crashed and should be repaired in /home/tanvarz/domains/tanvarz.ir/public_html/academy/wp-includes/wp-db.php on line 1924

ورزشهای هوازی به انگلیسی
ورزشهای هوازی به انگلیسی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *