تغییر زبان کیبورد از انگلیسی به فارسی

خواص دارویی و گیاهی

تغییر زبان کیبورد از انگلیسی به فارسی
تغییر زبان کیبورد از انگلیسی به فارسی

خانه » اخبار » چطور زبان کیبورد را فارسی کنیم؟

کالاسودا – خواهان استفاده از فایل ورد یا پاور پوینت به زبان فارسی هستید یا می خواهید در پیام رسان خود به فارسی تایپ کنید، اما زبان ویندوز شما انگلیسی است و باید علاوه بر اضافه کردن زبان فارسی به ویندوز، تنظیمات کیبورد فارسی را نیز اضافه کنید.

معمولا بیشتر کاربران پس از نصب ویندوز اقدام به نصب زبان فارسی می کنند، اما اگر شما از کاربرانی هستید که زبان کیبورد یا ویندوزتان فارسی نیست، در مقاله آموزشی زیر چگونگی انجام این کار را خواهید آموخت. از آنجایی که ویندوز اکثر کاربران در حال حاضر ویندوز 10 است، آموزش این روش را در ویندوز 10 به شما نشان می دهیم.

پس از اینکه زبان فارسی را اضافه کردید، نیاز است در تنظیمات کیبورد نیز مواردی را رعایت کنید.تغییر زبان کیبورد از انگلیسی به فارسی

پس از اینکه زبان فارسی را به ویندوز خود اضافه کردید، در کنار ساعت ویندوز باید هر دو زبان فارسی و انگلیسی را مشاهده کنید. یکی از راه های تغییر زبان ویندوز در هنگام تایپ کردن این است که با موس روی این گزینه کنار ساعت بروید و با کلیک کردن رویش گزینه Persian keyboard که با علامت فا نشان داده شده است را ببینید. اما این کار روش سریع تری هم دارد که می توانید با استفاده از کلید های ترکیبی Alt + Shift  این کار را انجام دهید. این کلیدهای ترکیبی به گونه ای در ویندوز تعریف شده اند که با کمک آنها به صورت پیش فرض می توانید زبان تایپ خود را تغییر دهید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

کالاسودا – بهترین گوشی های بین 3 تا 4 میلیون در روز هایی فعلی…

کالاسودا – ریپورت تلگرام یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر کاربر…

کالاسودا – سازمان مدیریت بحران کشور از طریق سامانه سجاد از این پس به…

کالاسودا – اولین رمز ارز گذاری شده ایرانی به نام «توکن پیمان» به صورت…

کالاسودا – صبح شنبه ارزش هر سکه بیت کوین از مرز 11000 دلار گذشت….

کالاسودا – بخش اعظمی از گوشی های مانده در گمرک در بازار ایران عرضه…

کالاسودا – لیست مخاطبین موجود در گوشی شما احتمالا فهرستی از تمام افرادی است…

© کپی هر کدام از مطالب این سایت تنها با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.

در این پست نحوه فارسی کردن کیبورد کامپیوتر و تایپ فارسی در ویندوز را به شما یاد می دهیم. اگر از رایانه شخصی خور برای تایپ یا هر کار دیگری استفاده می کنید حتماً تاکنون به این نکته پی برده اید که صفحه کلید ویندوز شما همان صفحه کلیدی است که شرکت مایکروسافت طراحی کرده است و به دلیل فراگیری سیستم عامل ویندوز، آن صفحه‌کلید فارسی نیز برای شما یک عادت شده‌ است. در این پست، نحوه ی فارسی سازی صفحه کلید یا همان کیبورد را به شما آموزش می دهیم.

نصب زبان فارسی در تمام ویندوز ها تقریباً یکسان است .روش کلی کار بدین صورت می باشد که پس از بالا آمدن ویندوز (فرض ما در اینجا ویندوز ۷ است ) از طریق منوی استارت (پایین سمت چپ) وارد کنترل پنل ویندوز شوید:

سپس گزینه Region and Language را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید تا وارد تنظیمات زبان ویندوز شوید. هماطور که در  تصویر زیرمی بینید، وارد تب Keyboards and Languages شوید:

تغییر زبان کیبورد از انگلیسی به فارسی

در پنجره بالا، روی دکمه Change keyboards کلیک کنید تا وارد قسمت زیر شوید. در این قسمت زبان های نصب شده که به صورت پیش فرض فقط انگلیسی است را مشاهده می کنید:

حالا روی دکمه Add کلیک کنید. در صفحه باز شده به دنبال Persian بگردید و در زیرمجموعه آن ، تیک مربوط به آن را بزنید و OK کنید. به این ترتیب شما توانستید زبان فارسی را به کیبورد ویندوز ۷ خود اضافه کنید.

توجه !!! : معرفی بهترین کانال تلگرام دانلود جدیدترین آهنگ های ایرانی

یکی از راه های تغییر دادن زبان در هنگام تایپ ، انتخاب زبان مورد نظر از کنار ساعت است. روش سریع تر در زمان تایپ کردن ، استفاده از کلید های ترکیبی Alt + Shift است. به صورت پیش فرض شما می توانید با استفاده از این کلیدها زبان تایپ خود را تغییر دهید.

کاربران گرامی ! لطفاً اگر هر گونه سؤال ،انتقاد و یا پیشنهادی دارید آنرا با ما مطرح نمایید.

سلام باتشکر از زحمات شما راستش من دیپلمه قدیم هستم وراننده ماشین سنگین حالا که بعنوان ریس اتجمن صنفی انتخاب شدم میخواهم با کامپیوتر کار کنم برای همین منظوربرای یادگیری چه راهی پیشنهاد میکنید مخصوصا در تایپ ووارد گوگل سرچ شدن ممنونمع

سلام. آموزش مهارت های icdl کاملا کار شما را راه می اندازد.

مرسی از مطالب مفیدتون.واقعا بکار من اومد.
موفق باشید

عالی بود ممنون

ممنون از آموزش خوبتون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اگر دکمه رو میزنید و وارد ستاپ نمیشه به این خاطر هست که ویند…

سلام. رجیستری ویندوزتون مشکل داره. یا با حالت safemode وارد…

سلام منم دقیقا همین مشکلو دارم اگه راه حلشو پیدا کردین بگین:…

سلام.وقتتون بخیر.من لبتابمو که روشن میکنم،صفحه روشن میشع ولی…

وای خدا راحت شدم دمتون گرم 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻…

هنر فردی

خرید بازی

سلامتی زیبایی

کلیه حقوق متعلق به وب سایت جالب آموز

 

ما فارسی زبانان برای انجام کارهای کامپیوتری خود، معمولا به هر دو زبان فارسی و انگلیسی به موازات هم برای تایپ و نوشتن در ویندوز نیاز داریم.

برای تغییر زبان و جا به جایی بین دو زبان (فارسی، انگلیسی یا …) در ویندوز، شما کافیست از قسمت سمت راست نوار وظیفه روی زبانی که هم اکنون انتخاب است کلیک کنید و سپس از لیست باز شده زبان مورد نظر را برای تایپ انتخاب نمایید.

البته اگر زبان مورد نظر خود را مثل فارسی در این لیست مشاهده نمی کنید، ابتدا باید آن را به لیست اضافه نمایید. این کار بسیار آسان است و پیشنهاد می کنیم برای یادگیری روش افزودن زبان فارسی به کیبورد ویندوز برای تایپ کردن اینجا کلیک کنید…

برای جا به جایی بین زبان ها در ویندوز علاوه بر استفاده از آیکون نوار وظیفه، راه آسان تری نیز وجود دارد و آن استفاده از کلیدهای ترکیبی کیبورد می باشد.تغییر زبان کیبورد از انگلیسی به فارسی

معمولا برای تغییر زبان ویندوز کافیست از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift یا Alt+Shift کیبورد خود استفاده کنید. با فشردن این کلیدها، زبان ویندوز شما به ترتیب لیست شده تغییر می یابد.

اما ممکن است شما یکی از موارد بالا را ترجیح دهید و بخواهید از آن کلیدهای ترکیبی برای تغییر زبان استفاده کنید در حالی که در ویندوز شما توسط کلیدهای ترکیبی دیگر این تغییر انجام می شود.

در ادامه ی این مطلب به روش تغییر کلیدهای ترکیبی برای تغییر زبان در ویندوز (فارسی، انگلیسی یا هر زبان دیگر) می پردازیم.

پس از آن به شما روشی را خواهیم آموخت که با استفاده از آن بتوانید کلیدهای ترکیبی را مشخص کنید تا با فشردن آن ها تنها زبان فارسی (یا دیگر زبان های مورد نظر) انتخاب شود.

مسیر طی شده:                        Control Panel >> Language >> Advanced settings >> Change language bar hot keys >> Between input languages >> Change Key Sequence >> Switch Input Language >> Your Settings >> OK >> OK

برای این منظور وارد کنترل پنل ویندوز شوید و گزینه Language را انتخاب کنید. اگر این گزینه را پیدا نمی کنید اینجا کلیک کنید.

حالا در صفحه ی باز شده، از نوار سمت چپ روی Advanced settings کلیک نمایید.

سپس از قسمت Switching input methods روی Change language bar hot keys کلیک کنید.

در پنجره ی باز شده مطمئن شوید که داخل کادر قسمت Hot keys for input languages گزینه اول یعنی Between input languages انتخاب شده باشد. پس از آن روی گزینه Change Key Sequence کلیک نمایید.

در پنجره ی باز شده دو قسمت وجود دارد که قسمت Switch Input Language برای انتخاب کلیدهای ترکیبی تغییر زبان ورودی (تایپ کردن) ویندوز می باشد.

در این قسمت گزینه های Not Assigned برای غیر فعال کردن کلیدهای ترکیبی، Ctrl + Shift برای استفاده از کلیدهای ترکیبی مذکور، Left Alt + Shift برای استفاده از کلیدهای ترکیبی مذکور (البته تنها کلیدهای سمت چپ کیبورد) و Grave Accent (`) برای انتخاب به عنوان کلیدهای تغییر دهنده زبان ورودی ویندوز وجود دارند.

گزینه ی آخر Grave Accent (`) یک دکمه در قسمت بالا سمت چپ کیبورد می باشد که علامت آن (`) است. نمونه ای از این کلید را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

پس از انتخاب گزینه مورد نظر خود، برای اعمال تغییر روی OK کلیک کنید.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، من کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift را برای این منظور استفاده کرده ام.

پس از آن، در پنجره قبلی نیز OK را بزنید تا تغییرات انجام شده، اعمال نهایی شوند.

با هر بار فشردن کلیدهای ترکیبی که در بالا تنظیمات آن را آموزش دادیم، زبان تایپ ویندوز شما به زبان بعدی موجود در لیست تغییر می کند. اگر شما تنها از دو زبان استفاده می کنید با هر بار فشردن کلیدها، زبان دیگر را انتخاب می کنید.

اما اگر سه زبان یا بیشتر را بخواهید در ویندوز خود استفاده کنید باید دو بار یا سه بار این کلیدهای ترکیبی را فشار دهید تا به زبان مورد نظر خود برسید!

برای جلوگیری از فشردن تکراری این کلیدها، شما می توانید کلیدهای ترکیبی جداگانه ای را به هر یکی از این زبان ها اختصاص دهید تا تنها با فشردن یک بار کلید ترکیبی مربوطه، به زبان ورودی مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

مسیر طی شده:                        Control Panel >> Language >> Advanced settings >> Change language bar hot keys >> Your Language >> Change Key Sequence >> Enable Key Sequence >> Your Settings >> OK >> OK

برای اختصاص کلیدهای ترکیبی دلخواه به زبان مورد نظر کافیست از لیست موجود در کادر Hot keys for input languages زبان مورد نظر خودتان (مثلا فارسی) را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Change Key Sequence کلیک کنید.

اگر زبان مورد نظرتان را در این لیست مشاهده نمی کنید، پیشنهاد می کنیم مطلب روش افزودن زبان فارسی به کیبورد ویندوز برای تایپ کردن را بخوانید…

در مرحله بعدی، تیک گزینه Enable Key Sequence را فعال نمایید.

حالا از لیست کشویی اول می توانید کلید یا کلیدهای ترکیبی عمومی را انتخاب کنید که ساده ترین آن ها Ctrl می باشد.

لیست کشویی دوم با عنوان Key برای انتخاب کلید اختصاصی شما برای انتخاب همین زبان مورد نظر می باشد.

من به عنوان مثال از این لیست گزینه ۰ را انتخاب می کنم.تغییر زبان کیبورد از انگلیسی به فارسی

حالا برای ذخیره سازی تغییرات روی OK کلیک کنید.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در لیست، رو به روی زبان فارسی، عبارت Ctrl+0 نوشته شده است. حالا برای اعمال نهایی تغییرات روی OK کلیک کنید.

با این تنظیمات، از این پس با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+0 کیبورد، زبان فارسی برای تایپ کردن در ویندوز یا برنامه های اجرا شده در آن (مانند ورد) انتخاب می شود.


<>

رای میانگین:
/ 5. تعداد رای دهندگان:

لطفا برای دفعه ی بعدی نام، ایمیل و آدرس سایت من را در این مرورگر به یاد داشته باش…

در صورتی که می خواهید با نصب زبان فارسی در ویندوز آشنا شوید و یا در خصوص اضافه کردن زبان فارسی به ویندوز سوالی دارید،  می توانید با:

 

شماره تماس  ۹۰۹۹۰۷۱۶۶۷ از طریق تلفن ثابت (کل کشور) شماره تماس  ۹۰۹۲۳۰۵۶۹۵ از طریق تلفن ثابت (فقط تهران)

( از ساعت ۸ صبح الی ۱ شب )

 

تغییر زبان کیبورد از انگلیسی به فارسی

تماس گرفته و با کمک کارشناسان سامانه مشاوره هیواتک مشکل خود را رفع نمایید.

( در صورت اشغال بودن خطوط ، مجددا تلاش کنید )

 

 

 

 

معمولا اولین اقدام بعد از نصب کردن ویندوز بر روی کامپیوتر ، اضافه کردن زبان فارسی به ویندوز جهت تایپ فارسی و نمایش صحیح متون فارسی است. با توجه به اینکه زبان پیش فرض در ویندوز ها زبان انگلیسی است ، نیاز است که زبان دومی در کنار زبان انگلیسی نصب شود. ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم چگونه زبان فارسی را به عنوان زبان دوم به ویندوز ها اضافه کنید. همچنین نحوه تغییر زبان و سوئیچ کردن بین زبان ها را به شما آموزش خواهیم داد. در این مقاله نحوه اضافه کردن زبان فارسی در ویندوز 7 آموزش داده می شود اما این روش در ویندوز های 8 و 10 نیز تقریبا به همین شکل است.

پس از بالا آمدن ویندوز 7 ، از طریق منوی استارت (پایین سمت چپ) وارد کنترل پنل ویندوز شوید:

 

حالا گزینه Region and Language را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید تا وارد تنظیمات زبان ویندوز شوید. سپس مطابق تصویر زیر وارد تب Keyboards and Languages شوید:

 

 

در پنجره فوق ، روی دکمه Change keyboards کلیک کنید تا وارد قسمت زیر شوید. در این قسمت زبان های نصب شده که به صورت پیش فرض فقط انگلیسی است را مشاهده می کنید:

 

 

حالا روی دکمه Add کلیک کنید. در صفحه باز شده به دنبال Persian بگردید و در زیرمجموعه آن ، تیک مربوط به آن را بزنید و OK کنید. به این ترتیب شما توانستید زبان فارسی را به کیبورد ویندوز 7 خود اضافه کنید.

 

حالا که توانستید زبان فارسی را به ویندوز خود اضافه کنید ، در کنار ساعت ویندوز می توانید هر دو زبان فارسی و انگلیسی را مشاهده کنید. یکی از راه های تغییر دادن زبان در هنگام تایپ ، انتخاب زبان مورد نظر از کنار ساعت است. روش سریع تر در زمان تایپ کردن ، استفاده از کلید های ترکیبی Alt + Shift است. به صورت پیش فرض شما می توانید با استفاده از این کلیدها زبان تایپ خود را تغییر دهید.

 

همانطور که دیدید زبان پیش فرض ویندوز در هنگام بالا آمدن انگلیسی است. اگر شما دوست داشته باشید می توانید زبان فارسی را به عنوان زبان پیش فرض تعیین کنید. برای انجام این کار ، وقتی روی دکمه Change Keyboards کلیک کردید ، در آنجایی که لیست زبان های فعال را مشاهده می کنید ، می توانید آن ها را جابجا کنید. تصویر زیر را مشاهده کنید:

 

 

همانطور که در تصویر مشخص است ، باید روی زبان مورد نظر کلیک کنید و سپس از سمت راست روی دکمه Move Up یا Move Down کلیک کنید و در نهایت Apply را بزنید. به این ترتیب توانستید ترتیب نمایش زبان ها و زبان پیش فرض ویندوز را تغییر دهید.

 

 

 

در صورتی که می خواهید با نصب زبان فارسی در ویندوز آشنا شوید و یا در خصوص اضافه کردن زبان فارسی به ویندوز سوالی دارید،  می توانید با:

 

شماره تماس  ۹۰۹۹۰۷۱۶۶۷ از طریق تلفن ثابت

( از ساعت ۸ صبح الی ۱ شب )

 

تماس گرفته و با کمک کارشناسان سامانه مشاوره هیواتک مشکل خود را رفع نمایید.

( در صورت اشغال بودن خطوط ، مجددا تلاش کنید )

تغییر زبان کیبورد از انگلیسی به فارسی

 

تمامی هموطنان عزیزمان از سراسر ایران می توانند برای استفاده از خدمات مشاوره و ارتباط با کارشناسان هیواتک از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071667 تماس بگیرند . همچنین ساکنان استان تهران می توانند از طریق شماره اختصاصی 9092305695 نیز با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

برخی از مخاطبان هیواتک به دلیل مشکلات مخابراتی نمی توانند با شماره های 909 تماس بگیرند و یا به طور کلی به تلفن ثابت دسترسی ندارند ؛ برخی نیز تمایل دارند از بسته های تخفیفی هیواتک استفاده کنند تا هزینه کمتری برای مشاوره پرداخت نمایند . برای این دسته از عزیزان پکیج های مشاوره هیواتک را طراحی کرده ایم که می توانید با خرید آن از هرجای ایران که هستید از طریق تلفن ثابت یا تلفن همراه با کارشناسان هیوا در ارتباط باشید . برای خرید پکیج های مشاوره و استفاده از بسته های تخفیفی کلیک کنید .

در خبرنامه ایمیلی هیواتک هر هفته گزیده ای از مهم ترین اخبارفناوری اطلاعات از جمله رایانه، تلفن همراه، شبکه های اجتماعی و … را گردآوری می کنیم و بصورت رایگان برای کاربران سایت ارسال می کنیم . اگر شما هم مایلید از اخبار مهم فناوری در طول سال جا نمانید کافیست ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنیم تا از همان لحظه عضو خبرنامه ایمیلی ما شوید .

در خبرنامه ایمیلی هیواتک هر هفته گزیده ای از مهم ترین اخبارفناوری اطلاعات از جمله رایانه، تلفن همراه، شبکه های اجتماعی و … را گردآوری می کنیم و بصورت رایگان برای کاربران سایت ارسال می کنیم . اگر شما هم مایلید از اخبار مهم فناوری در طول سال جا نمانید کافیست ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنیم تا از همان لحظه عضو خبرنامه ایمیلی ما شوید .

یکی از جداب ترین امکانات رایگان هیواتک برای مخاطبان خود خبرنامه پیامکی است که با عضویت در آن آخرین اخبار رویداد های فناوری اطلاعات برای شما پیامک می شود . خبرنامه پیامکی هیوا در موضوعات مختلف  اطلاع رسانی می کند و برای عضویت در آن کافیست موضوع مربوط به خود را انتخاب کرده و در ادامه شماره تماس خود را ثبت نمایید .

12,000,000 +

بازدید کننده هیواتک تاکنون

220,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی هیواتک تاکنون

17807

تعداد سوالات سایت هیواتک

من کامل ترین و سریع ترین پاسخ های رایانه ای ام را از این سایت گرفتم و مشتری پر و پا قرص هیواتک هستم.

استفاده از کارشناسان مجرب ، نقطه قوت مرکز مشاوره هیواست.

سلام. سایت خیلی خوبی دارید. امیدوارم همیشه مطالب مفید همره با ویدیوهای آموزشی توی سایت هیوا ببینیم. .

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره تلفنی هیواتک بهره مند گردید.

سایت مشاوره هیواتک یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر هیچگونه وابستگی ندارد.


بالا

تماس از کل کشور : ۹۰۹۹۰۷۱۶۶۷ — تماس از تــهران : ۹۰۹۲۳۰۵۶۹۵همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸   صبح   الی   ۱  شب

در این کلیپ به شما آموزش میدم چجوری زبان کیبوردتونو
هم فارسی هم انگلیسی کنید

قوانین سایت

قوانین سایت

قوانین سایت

قوانین سایت

قوانین سایت

 خبرها، اتفاقات و تصاویر مربوط به مربوط به جشن انتشار را با هشتگ ufest1804 در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

0 کاربر و 1 مهمان درحال مشاهده موضوع.

© ۱۳۸۴ – ۱۳۹۶ جامعه پارسی‌زبان اوبونتو
© ۱۳۹۶ شرکت کنونیکال. اوبونتو و کنونیکال نام‌های تجاری متعلق به Canonical Ltd هستند

 خبرها، اتفاقات و تصاویر مربوط به مربوط به جشن انتشار را با هشتگ ufest1804 در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

0 کاربر و 1 مهمان درحال مشاهده موضوع.

© ۱۳۸۴ – ۱۳۹۶ جامعه پارسی‌زبان اوبونتو
© ۱۳۹۶ شرکت کنونیکال. اوبونتو و کنونیکال نام‌های تجاری متعلق به Canonical Ltd هستند

 خبرها، اتفاقات و تصاویر مربوط به مربوط به جشن انتشار را با هشتگ ufest1804 در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

0 کاربر و 1 مهمان درحال مشاهده موضوع.

© ۱۳۸۴ – ۱۳۹۶ جامعه پارسی‌زبان اوبونتو
© ۱۳۹۶ شرکت کنونیکال. اوبونتو و کنونیکال نام‌های تجاری متعلق به Canonical Ltd هستند

سرای چگونه های ایرانی؛ چگونه هر کاری را انجام دهیم؟چطور می توان کاری را انجام داد؟

معمولا اولین اقدام بعد از نصب کردن ویندوز بر روی کامپیوتر ، اضافه کردن زبان فارسی به ویندوز جهت تایپ فارسی و نمایش صحیح متون فارسی است. با توجه به اینکه زبان پیش فرض در ویندوز ها زبان انگلیسی است ، نیاز است که زبان دومی در کنار زبان انگلیسی نصب شود. ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم چگونه زبان فارسی را به عنوان زبان دوم به ویندوز ها اضافه کنید. همچنین نحوه تغییر زبان و سوئیچ کردن بین زبان ها را به شما آموزش خواهیم داد. در این مقاله نحوه اضافه کردن زبان فارسی در ویندوز ۷ آموزش داده می شود اما این روش در ویندوز های ۸ و ۱۰ نیز تقریبا به همین شکل است.

 

پس از بالا آمدن ویندوز ۷ ، از طریق منوی استارت (پایین سمت چپ) وارد کنترل پنل ویندوز شوید:

تغییر زبان کیبورد از انگلیسی به فارسی

حالا گزینه Region and Language را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید تا وارد تنظیمات زبان ویندوز شوید. سپس مطابق تصویر زیر وارد تب Keyboards and Languages شوید:

 

در پنجره فوق ، روی دکمه Change keyboards کلیک کنید تا وارد قسمت زیر شوید. در این قسمت زبان های نصب شده که به صورت پیش فرض فقط انگلیسی است را مشاهده می کنید:

 

حالا روی دکمه Add کلیک کنید. در صفحه باز شده به دنبال Persian بگردید و در زیرمجموعه آن ، تیک مربوط به آن را بزنید و OK کنید. به این ترتیب شما توانستید زبان فارسی را به کیبورد ویندوز ۷ خود اضافه کنید.

 

حالا که توانستید زبان فارسی را به ویندوز خود اضافه کنید ، در کنار ساعت ویندوز می توانید هر دو زبان فارسی و انگلیسی را مشاهده کنید. یکی از راه های تغییر دادن زبان در هنگام تایپ ، انتخاب زبان مورد نظر از کنار ساعت است. روش سریع تر در زمان تایپ کردن ، استفاده از کلید های ترکیبی Alt + Shift است. به صورت پیش فرض شما می توانید با استفاده از این کلیدها زبان تایپ خود را تغییر دهید.

 

 

همانطور که دیدید زبان پیش فرض ویندوز در هنگام بالا آمدن انگلیسی است. اگر شما دوست داشته باشید می توانید زبان فارسی را به عنوان زبان پیش فرض تعیین کنید. برای انجام این کار ، وقتی روی دکمه Change Keyboards کلیک کردید ، در آنجایی که لیست زبان های فعال را مشاهده می کنید ، می توانید آن ها را جابجا کنید. تصویر زیر را مشاهده کنید:

 

همانطور که در تصویر مشخص است ، باید روی زبان مورد نظر کلیک کنید و سپس از سمت راست روی دکمه Move Up یا Move Down کلیک کنید و در نهایت Apply را بزنید. به این ترتیب توانستید ترتیب نمایش زبان ها و زبان پیش فرض ویندوز را تغییر دهید.

عالی بود مرسی…. فوق العاده ساده و عالی توضیح دادین

عالی مال من درست شد مرسی یاعلی

سلام خسته نباشید.تشکر از لطفتون.سپاس

سلام من میخوام زبان کل کامپیوترم فارسی بشه آیا میشه؟

با عرض سلام بله این امکان وجود دارد.برای اینکار به تب keyboards and languages رفته سپس روی دکمه Install/uninstall languages کلیک کرده و زبان فارسی را انتخاب کرده تا زبان فارسی دانلود شودسپس در قسمت choose a display language زبان فارسی را انتخاب کنید و ok کنید تا سیستم ری استارت شود و زبان کل کامپیوتر فارسی شود. روز بخیر

این زبونش سوعدیه هرکاری میکنم درست نمیشه 😣

با سلام

در صورتی که سیستم دیگه ای دارین باید از روی اون سیستم نگاه کنید و مشابه اون انجام بدین تا زبان فارسی بشه.اگر موردی بود در خدمتیم.

موفق باشید

خیلی صریح توضیح دادین مرسی

با سلام در خدمتتون هستیم موفق باشید.

واقعا دمتون گرم نجاتم دادین 👌👌

با سلام در خدمتتون هستیم. موفق باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

تغییر زبان کیبورد از انگلیسی به فارسی
تغییر زبان کیبورد از انگلیسی به فارسی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *