ورزش به زبان انگلیسی چی میشه

خواص دارویی و گیاهی

ورزش به زبان انگلیسی چی میشه
ورزش به زبان انگلیسی چی میشه



شما واژه‌ای در دفتر واژه ثبت نکرده‌اید.

ترتیب بر اساس:

برای رفع محدودیت کاربر ویژه شویدبا حذف کوکی‌، لیست لغات از بین خواهد رفت.

واژه: ورزش

نقش دستوری: اسم

ورزش به زبان انگلیسی چی میشه

آواشناسی: varzeS

الگوی تکیه: WS

شمارگان هجا: ۲

برابر ابجد: ۵۱۳

پرستک بد را بخوانید.پرستندگی را بخوانید.پرستنده را بخوانید.

این ویژگی تنها برای کاربران ویژه فعال است.

متأسفانه سرور با خطا مواجه شد. مشکل را بررسی می‌کنیم و به زودی حل خواهیم کرد.


athletics, exercise, gym, physical education, sport

اکتبر 8, 2016

 

در این پست لیستی از اسامی ورزش ها به همراه تعدادی دیگر از واژگان (Vocabulary) مربوط به ورزش ها قرار داده شده است:

Archery

تیر اندازی (با کمان)

ورزش به زبان انگلیسی چی میشه

Badminton

بدمینتون

Basketball

بسکتبال

Beach Volleyball

والیبال ساحلی

Boxing

بوکس، مشت زنی

Chess

شطرنج

Cricket

کریکت

Cycling

دوچرخه سواری

Cycling – mountain

دوچرخه سواری کوهستان

Cycling – road

دوچرخه سواری جاده

Discus throw

پرتاب دیسک

Diving

شیرجه

Equestrian

اسب سواری

Fencing

شمشیر بازی

Football

فوتبال

این کلمه در انگلیسی آمریکایی به معنی فوتبال آمریکایی است که شبیه ورزش راگبی می باشد. معادل فوتبال در انگلیسی آمریکایی soccer است.

Futsal

فوتسال

Golf

گلف

Gymnastics

ژیمناستیک

ورزش به زبان انگلیسی چی میشه

Handball

هندبال

Hockey

هاکی

Horse racing

مسابقه اسب دوانی

Javelin throw

پرتاب نیزه

Judo

جودو

Jump rope

طناب زنی

Kabaddi

کبدی

Polo

چوگان

Rowing

قایقرانی

Rugby

راگبی

Sailing

قایقرانی بادبانی

Shooting

تیراندازی

Skiing

اسکی

Swimming

شنا

Table tennis

تنیس روی میز

Taekwondo

تکواندو

Tennis

تنیس

Track and field

دو و میدانی

Trampoline

ترامپولین

Triathlon

مسابقه سه گانه

Volleyball

والیبال

Water polo

واترپولو

Weightlifting

وزنه برداری

Wrestling

کشتی

Arena

سالن ورزشی (سرپوشیده)

Martial arts

ورزش های رزمی

Olympic Games

بازی های المپیک

Paralympic Games

بازی های پارا المپیک

Press-up

شنا(ی روی زمین)

Sit-up

دراز نشست

Sport for all

ورزش های همگانی

Sport news

اخبار ورزشی

World Cup

جام جهانی

اصطلاحات انگلیسی فوتبال

جملات کاربردی در مورد ورزش

با روزی کمتر از ۲۰ دقیقه زبان یاد بگیرید

با فیلم‌ها و داستان‌های جذاب، انگلیسی را اصولی و حرفه‌ای یاد بگیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ترجمه و معنی انگلیسی کلمه و یا عبارت یا اصطلاح فارسی “ورزش کردن” عبارت است از exercise.

عبارت های فارسی دیگر که معادل یا مشابه عبارت فارسی “ورزش کردن” هستند و یا کلمات این عبارت را دارند نیز در ذیل به همراه معادل انگلیسی آنها، برای شما آورده شده است:

  English

  exercise

  cricket

ورزش به زبان انگلیسی چی میشه

  athletics , exercise , gym , physical education , sport , gymnastics

  gym shoe

  final

  wrestling

  golf

  lacrosse

  sportswear

  anchor

– نکته مهمی که در ترجمه فارسی به انگلیسی “ورزش کردن” باید به آن نیز توجه نمائید این است که این ترجمه در چه متن و یا محیطی قرار است استفاده شود. مثلاً آیا عبارت فارسی “ورزش کردن” یک عبارت و اصطلاح فارسی عامیانه است و یا رسمی و یا تخصصی است. این موضوع در انتخاب معادل انگلیسی “ورزش کردن” نقش تعیین کننده ای دارد.

– زمانی که قرار است متن فارسی را به انگلیسی ترجمه کنید، حتما لازم نیست همیشه عین ترجمه فارسی “ورزش کردن” به انگلیسی منعکس شود.

زیرا یک متن مخصوصاً متن تخصصی می تواند به صور مختلف ترجمه شود. مثلا

1- ترجمه تحت الفظی عبارت فارسی. مثلاً اینکه تک تک کلمات عبارت “ورزش کردن” را به انگلیسی تبدیل کنیم که به این کار ترجمه تحت الفظی عبارت “ورزش کردن” می گویند.

2- و ترجمه محتوایی عبارت “ورزش کردن” به انگلیسی که از نظر محتوی هیچ فرقی با متن اصلی ندارد و مفهوم را به دقت و به درستی ترجمه می کند و تازه در نوشته های تخصصی بیشتر کاربرد دارد.

– در فارسی بدلیل عدم اعراب گذاری روی حروف در کلمات ممکن است در نوشته یکی باشند ولی در تلفظ و معنی یکسان نباشد. مثلاً “پر” در یک نوشته می تواند به معنی ” پَر پرنده ” باشد و یا ” پُر “. (حتی همین عبارت “ورزش کردن” نیز ممکن است جور دیگری تلفظ شود که معنای متفاوتی داشته باشد.) پس در انتخاب معادل انگلیسی “ورزش کردن” دقت کنید که در متن مبدا و اصلی معنی واژه ها به چه صورت است تا در ترجمه انگلیسی آن دچار اشتباه نشوید.

– ترجمه فارسی به انگلیسی در متون تخصصی ظرافت خاصی را می طلبد: مثلاً “پیش پرداخت” را می توان به صورت “prepayment” و همچنین “advnace payment” ترجمه نمود. در نوشته های انگلیسی ترجمه دوم شایع و رساست.

جستجو در متون تخصصی خارجی موضوع را روشن می کند و مفهوم نگارش ما را در ذهن خواننده انگلیسی زبان بهتر منتقل می کند. در خصوص ترجمه انگلیسی کلمه یا اصطلاح “ورزش کردن” هم آیا این موضوع صدق می کند؟

پس بهترین راه در ترجمه کردن معنی از فارسی به انگلیسی خصوصاً در مباحث تخصصی، چک کردن معنای دقیق انگلیسی به انگلیسی کلمات خصوصاً در دیکشنری تخصصی آن موضوع می باشد.

بطور کلی زمانیکه می خواهید متن یا عبارتی را از فارسی به انگلیسی ترجمه و معنی کنید نکات ذیل را حتماً مدنظر خود قرار دهید.

– معنی متناسب با متن را پیدا کنید:

همانطور که می دانید اکثر کلمات انگلیسی، دارای معانی متعددی هستند. گاهی، این معانی با هم در تناقضند. مثلا کلمهٔ oath که هر دو معنی “قسم” و “فحش” را میدهد. در برخی موارد نیز، معانی یک کلمه تاحدی به هم نزدیک است که انتخاب معنی درست و متناسب با متن، برای مترجم سخت و پیچیده می‌شود.

این مهارت با تمرین ترجمه، به آسانی حاصل می‌شود. به عبارت دیگر، انتخاب معنی درست و مقتضی متن، در ترجمه‌های بعدی آسانتر خواهد بود. آیا این موضوع در خصوص ترجمه انگلیسی exercise برای عبارت فارسی “ورزش کردن” صدق می کند؟

– انگلیسی مدرن صرف فعل ندارد و بیشتر به واسطه استفاده از فعل های کمکی و تغییر ساختار جمله عبارات و معانی پیچیده را می رساند.

گذشته از اختلافات کوچک در تلفظ، نکات کوچک گرامری و انتخاب واژه های تا حدی متفاوت زبان انگلیسی در مناطق مختلف جهان به یک شکل صحبت می شود و انگلیسی زبان های جهان به سادگی میتوانند از طریق این زبان با هم ارتباط برقرار کنند.

– انگلیسی جنسیت ندارد:

در زبان انگلیسی اسامی جنسیت ندارند. برخلاف نزدیکترین زبان ها به این زبان یعنی آلمانی و فرانسه که هر دو دارای جنسیت برای اسامی هستند در انگلیسی چنین قاعده ای نداریم. جنسیت اسامی تنها محدود به زبان های آلمانی و فرانسه نیست.

بخش بزرگی از زبان ها مانند تمام زبان های شرق اروپا (روسی و بیشتر زبان های اسلوایی)، زبان عربی و زبان های نزدیک به آن، زبان اسپانیایی و زبان های نزدیک به آن دارای جنسیت برای اسامی هستند.

پس در ترجمه فارسی به انگلیسی “ورزش کردن” از این منظر کار شما بسیار ساده می شود.

ورزش به زبان انگلیسی چی میشه

– در زبان انگلیسی افعال صرف نمی شوند:

در زبان انگلیسی افعال تقریبا صرف نمی شوند. این موضوع هم برخلاف بخش بزرگی از زبان ها از جمله آلمانی، فرانسه، روسی، عربی، اسپانیایی و حتی فارسی است.

صرف نشدن فعل ها، استفاده از آنها را در جمله بسیار ساده می کند؛ که این موضوع در ترجمه انگلیسی “ورزش کردن” سبب می شود کار شما ساده گردد.

– تلفظ انگلیسی:

تلفظ در زبان انگلیسی یکی از اولین نکاتی است که توجه شما را جلب می کند. بر خلاف فارسی در انگلیسی کلمات الزاما به آن صورتی که گفته می شوند نوشته نمی شوند و این سبب اشتباهاتی خصوصا برای زبان آموزان مبتدی می شود.

به این نوع از کلمات با تلفظ یکسان و املای متفاوت در زبان انگلیسی، Similar Words گفته می شود.

در واقع انگلیسی ساختار یکپارچه ای برای تلفظ واژه ها ندارد. به همین دلیل باید تلفظ واژه ها را به صورت جداگانه حفظ کنید. این موضوع در طول یادگیری لیست واژه های ضروری زبان انگلیسی بسیار با اهمیت است.

– زمان ها:

بیشتر زمان ها یا tenses در زبان انگلیسی تقریبا فاقد معادل و ترجمه فارسی هستند. یعنی مثلا زمان حال ساده را نمی تواند با با هیچ یک از زمان ها در فارسی معادل کرد.

این موضوع برای زمان هایی مثل زمان حال کامل به مراتب بیشتر به چشم می آید. یادگیری معنای دقیق این زمان ها از طریق تمرین ممکن خواهد بود.

– افعال عبارتی:

افعال عبارتی یا phrasal verbs که اصطلاحاً به آن ها افعال دوکلمه ای نیز گفته می شود، افعالی هستند که از ترکیب حرف اضافه با یک فعل ساخته می شوند و معنایی کاملا متفاوت نسبت به فعل اصلی دارند. این افعال در فارسی معادل ندارند و در ابتدا برای فارسی زبان ها گیج کننده به نظر می رسند. لیست مهمترین افعال عبارتی (دوکلمه ای) Phrasal Verbs زبان انگلیسی را می توانید در EnglishVocabulary.ir مشاهده نمائید.

– ریشه کلمات، پسوندها و پیشوندهای زبان انگلیسی

معمولاً دانستن ریشه کلمات انگلیسی، دانستن لیست پسوندهای انگلیسی و لیست پیشوندهای انگلیسی کمک بزرگی به یادگیری زبان انگلیسی می کند و به طور فزاینده ای سبب افزایش دامنه واژگان زبان انگلیسی در فرد می شود.

– انواع ضمایر:

در زبان انگلیسی برای حالت فاعلی، مفعولی و ملکی ضمایر شخصی متفاوتی داریم که معادل فارسی ندارند. البته یادگیری این ضمایر معمولا خیلی سخت نیست و با کمی تمرین می توانید به آنها مسلط شوید.

– برخی کلمات معادل فارسی ندارند:

معادل، ترجمه و معنی مناسب فارسی برای برخی از کلمات انگلیسی گاهاً وجود ندارد یا هنوز برای آن کلمه ای ساخته نشده است. سعی نکنید آن‌ها را حتماً ترجمه کنید. به عنوان مثال چنانچه متنی مربوط به علم کامپیوتر را ترجمه می‌کنید، حتما می دانید که واژهٔ “windows” نیازی به معادل فارسی ندارد.

در واقع بیان معادل فارسی “پنجره‌ها” برای این کلمه در این متن، اشتباه است. این نکته را می‌توانید با کسب آشنایی از واژگان هر حوزه علمی رعایت کنید.

– آیا می توان به این راحتی یک متن تخصصی فارسی (مثل مقاله فارسی، پایان نامه فارسی، کتاب تخصصی فارسی و …) را به متن انگلیسی تبدیل کرد؟

آیا با دانش زبانی دست و پا شکسته می توان دل به دریای متون تخصصی زد؟ بله، تبدیل متن انگلیسی به فارسی راحت تر است، اما اگر قرار است متن، ترجمه فارسی به انگلیسی شود، آنجاست که توان علمی، میزان آشنایی به زبان انگلیسی و دقت نظر مترجم اهمیت زیادی پیدا می کند.

– حروف تعریف:

در زبان فارسی ما برای حالت معرفه حرف تعریف نداریم. در حالی که در انگلیسی حرف تعریف the نشان دهنده معرفه بودن یک اسم است. این تفاوت باعث ناآگاهی بسیاری از فارسی زبانان از نحوه استفاده از حرف تعریف the در زبان انگلیسی می شود.

استفاده نابه جا این حرف تعریف در بین زبان آموزان و مترجمین مبتدی بسیار رایج است. با گذشت زمان به استفاده درست از حرف تعریف عادت می کنید.

– حروف اضافه:

ساختار استفاده از حروف اضافه در فارسی و انگلیسی تا حد زیادی متفاوت است. در واقع حروف اضافه بین این دو زبان قابل معادل سازی نیستند.

گاهی در یک جمله فارسی از حرف اضافه استفاده می کنیم در حالی که در معادل انگلیسی همین جمله هیچ حرف اضافه ای وجود ندارد (برعکس این موضوع هم زیاد اتفاق می افتد.).

– همواره سعی کنید در مکالمه و یا ترجمه فارسی به انگلیسی، از ساختار و کلماتی استفاده نمائید که خود افراد انگلیسی زبان (نیتیو) آن ساختار و کلمات را بکار می برند.

طبیعی است که برای این هدف لازم است شخص ترجمه کننده آنقدر متن انگلیسی خوانده باشد و نسبت به کالوکیشن ها و همایندهای زبان انگلیسی آشنا باشد تا بتواند به مانند انگلیسی زبان های نیتیو، مفهوم را منتقل کند.

مجدداً تاکید میکنیم که صرفاً با ابتکار و خلاقیت های شخصی، بدون تسلط به کالوکیشن های زبان انگلیسی به هیچ وجه این امر میسر نخواهد بود.

– امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی، استفاده از ترجمه ماشینی فارسی به انگلیسی “ورزش کردن” نظیر ترجمه عبارت و متن با گوگل ترنسلیت Google Translate توسط عده ای، زیاد به چشم میخورد.

همچنین بروز و ظهور نرم افزارهای ترجمه انگلیسی “ورزش کردن” و اخیراً نیز اپلیکیشن های اندروید و اپلیکیشن های ios برای ترجمه فارسی به انگلیسی عبارت “ورزش کردن” بوجود آمده اند.

شاید بتوان برای استفاده روزمره در محاوره های انگلیسی و یا در زمان آموزش از این ابزارها استفاده نمود و به آن ها بسنده کرد، ولی در ترجمه هایی که قرار است در محیط ها رسمی نظیر جلسات کاری، پرزنت و ارائه در سمینارها و نمایشگاه ها، بستن قراردادهای تجاری، ترجمه و سابمیت مقالات علمی و تخصصی در مجلات و نشریات خارجی، ترجمه کتاب های تخصصی و پایان نامه ها و … ارائه شود، به هیچ عنوان استفاده صرف از این ابزارهای نوین برای ترجمه انگلیسی “ورزش کردن” پیشنهاد نمی شود.

{“duration”: “400ms”,”fill”: “both”,”iterations”: “1”,”direction”: “alternate”,”animations”: [{“selector”: “#scrollToTopButton”,”keyframes”: [{“opacity”: “1”,”visibility”: “visible”
}]
}]
}{“duration”: “400ms”,”fill”: “both”,”iterations”: “1”,”direction”: “alternate”,”animations”: [{“selector”: “#scrollToTopButton”,”keyframes”: [{“opacity”: “0”,”visibility”: “hidden”
}]
}]
} کلیه حقوق این وب سایت متعلق به EnglishVocabulary.ir میباشد.

در اینجا تعدادی از واژگان انگلیسی مرتبط با ورزش و بازی، شامل نام ورزشهای مختلف؛ تجهیزات ورزشی و تعدادی لغات مرتبط با فوتبال، ورق و شطرنج آمده است.

صدا برای تمام واژگان انگلیسی این صفحه در دسترس است. برای شنیدن هر واژه به سادگی روی آن کلیک کنید.

اپ برگزیده ما برای راهنمای عبارتهای انگلیسی برای دستگاههای اندروید حاوی بیش از شش هزار عبارت و واژه با فایل صوتی هست.

ورزش به زبان انگلیسی چی میشه

© 2018 Speak Languages OÜ  ·  بازتولید بدون مجوز ممنوع است.

تماس با ما

در دنیای امروزی و با فراگیر شدن ورزش های مختلف در بین مردم در کشورهای مختلف، بحث و تبادل اطلاعات درباره ورزش ها به یکی از مکالمات روزمره تبدیل شده، و با توجه به اینکه امروزه همه مردم به نوعی با ورزش و مکالمات و موضوعات مربوط به آنها سرو کار دارند،  در این مقاله می خواهیم اطلاعات کاملی درباره ورزش ها به زبان انگلیسی و انواع مکالمه های مربوط به آن را برای شما ارائه کنیم تا با یادگیری کامل آنها، برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی براحتی از آنها استفاده کنید.

انواع ورزش ها به زبان انگلیسی

 ورزش های زمستانی و آبی

Downhill skiing                       اسکی کردن در سرازیری / در شیب کوه

Snowboarding                                     اسکی کردن با اسنو برد

ورزش به زبان انگلیسی چی میشه

Cross-country skiing                              اسکی صحرایی

Ice skating                                                 اسکیت روی یخ

Figure skating                                  پاتیناژ / اسکیت نمایشی

Sledding                                                   سورتمه سواری

Water skiing                                              اسکی روی آب

Sailing                                                 قایقرانی با قایق بادبانی

Surfing                                                         موج سواری

Windsurfing                                             بادبان سواری

Snorkeling                                          غواصی با لوله تنفسی

Scuba diving                                                 غواصی

 ورزش های تک نفره

Archery                                               تیراندازی / کمانگیری 

Billiards / Pool                                           بیلیارد

Bowling                                                       بولینگ 

Boxing                                                 بوکس / مشت زنی

Cycling / Biking                                  دوچرخه سواری

Badminton                                              بدمینتون

Fencing                                                 شمشیربازی

Golf                                                               گلف

Gymnastic                                            ژیمناستیک

Inline skating                                     اسکیت بازی 

Martial arts                       هنرهای رزمی / ورزش های رزمی

Racquetball                              اسکواش / راکت بال  

Skateboarding                       اسکیت سواری با بورد 

Table tennis / Ping pong           تنیس روی میز

Tennis                                                   تنیس 

Weightlifting                                  وزنه برداری

Wrestling                                             کشتی

Track and field                           ورزش دو و میدانی

Horse racing                            مسابقات اسب سواری

Speed skating                      مسابقات اسکیت روی یخ

 ورزش های تیمی

Basketball                                 بسکتبال

Baseball                                     بیسبال

Softball                                    سافت بال

ورزش به زبان انگلیسی چی میشه

Football / Rugby         فوتبال آمریکایی / راگبی

Soccer                                       فوتبال

Ice hockey                           هاکی روی یخ

Volleyball                                والیبال

Water polo                            واتر پولو

یک نمونه از فضاهای ورزشی

فضای داخلی یک باشگاه بسکتبال

Score                                     امتیازات

Coach                                      مربی

Team                                        تیم

Fan                                هوادار / طرفدار

Player                                   بازیکن

Official / Referee               داور

Basketball court         زمین بسکتبال

وسایل و تجهیزات ورزش ها به زبان انگلیسی

Golf club                                 چوگان گلف

Tennis racket                       راکت تنیس

Volleyball                             توپ والیبال

Basketball                          توپ بسکتبال

Bowling ball                        توپ بولینگ

Bow                                 کمان تیر اندازی

Target                                هدف (سیبل)

Arrow                                     تیر (کمان)

Ice skates             کفش اسکیت چرخدار

Hockey stick                         چوب هاکی

Soccer ball                          توپ فوتبال

Shin guards       حفاظ ساق پا / ساق بند

Baseball bat                      چوب بیسبال

Catcher`s mask            ماسک توپ گیر

Uniform                      یونیفورم ورزشی

Glove                                      دستکش

Baseball                             توپ بیسبال

Football helmet  کلاه محافظ فوتبال آمریکایی

Shoulder pads                   محافظ شانه

Football               توپ فوتبال آمریکایی

Weights                                     وزنه ها

Snowboard       کفش اسکیت روی برف

Skis                                        تخته اسکی

Ski poles                              چوب اسکی

Ski boots                           پوتین اسکی

Flying disc*                     بشقاب پرتابی

  لغت های بیشتر

Win                                           بردن

Lose                                         باختن

Tie                                     مساوی شدن

Captain                             کاپیتان تیم

Umpire                                    داور

Little League                 لیگ خردسال

افعال کاربردی در ورزش ها به زبان انگلیسی

Pitch                           پرتاب کردن به زمین

Hit                                       زدن توپ

Throw                          پرت کردن توپ

Catch                        گرفتن توپ در هوا

Kick                             با پا ضربه زدن

Tackle                           تکل کردن

Pass                          پاس دادن توپ

Shoot                      شوت کردن توپ

Jump                              پریدن

Dribble                     دریبل با توپ

Dive                   شیرجه زدن در استخر

Swim                 شنا کردن در استخر

Stretch                  کشیدن عضلات

Exercise / Work out    تمرین / ورزش کردن

Bend                          خم شدن

Serve                    سرو زدن توپ

Swing           ضربه زدن به توپ گلف

Start                      شروع کردن

Race                     مسابقه دادن

Finish             به خط پایان رسیدن

Skate                 اسکیت کردن

Ski                  اسکی بازی کردن

مکالمات مختلف درباره ورزش ها به زبان انگلیسی

مکالمات در موقع آشنایی

1-

A: Which sports do you like? / What is your favorite sports?

از چه ورزشهایی خوشت میاد؟ / ورزش مورد علاقت چیه؟

B: I like swimming , skiing and volleyball. / My favorite sports is-are ……

من شتا کردن و اسکی و والیبال دوست دارم. / ورزش مورد علاقم …..

2-

A: Which sports would you like to learn?

علاقه داری چه ورزش هایی رو یاد بگیری؟

B: I`d like to learn skating.

علاقه دارم اسکیت کردن را یاد بگیرم.

3-

A: Which sport is the most fun to watch?

از تماشای کدام ورزش ها بیشتر لذت میبری؟

B: football.

فوتبال

گفتگوهای عمومی درباره ورزش ها

1-

A: Why do people like to watch sports?

چرا مردم دوس دارند ورزش ها رو تماشا کنند؟

B: Because some sport is fun and exciting.

برای اینکه بعضی ورزش ها سرگرم کننده و مهیج هستند.

2-

A: Which sports can be dangerous?

کام ورزش ها می توانند خطرناک باشند؟

B: Football , basketball and maybe the skiing.

فوتبال و بسکتبال و احتمالا اسکی.

3-

A: Why do people do dangerous sports?

چرا مردم ورزش های خطرناک میکنند؟

B: They want to have fun and it makes them excited.

می خوان که بهشون خوش بگذره و این کار اونارو هیجهن زده میکنه.

گفتگو درباره توانایی های ورزشی

1- I can throw, but I can`t catch.

من میتونم پرتاب کنم، ولی نمیتونم بگیرم.

2- I swim well, but I don`t dive well.

من خیلی خوب شنا میکنم، ولی خوب شیرجه نمیزنم.

3- I`m good at skating, but I am terrible at skiing.

در اسکیت کردن خوبم، ولی در اسکی خیلی بدم.

مکالمات تجهیزات ورزشی

1-

A: Do you own / have any sports equipment?

وسایل و تجهیزات ورزشی داری؟

B: Yes, I do. I have weights and snowboard.

بله، دارم. وزنه و اسنوبورد دارم.

2-

A: What do you want to buy at this store?

از این مغازه چی می خوای بخری؟

B: I want to buy a glove.

می خوام دستکش بخرم.

3-

A: Where is the best place to buy sports equipment?

بهترین جا برای خریدن تجهیزات ورزشی کجاست؟

B: Nike store.

فروشگاه نایک.

نکته: در کنار راه های دیگرشروع مکالمه از جمله سلام و احوالپرسی با استفاده از مکالمه ورزش ها می توانیم ارتباط اولیه خوبی با دیگران داشته باشیم و مکالمه خودمان را با آنها ادامه دهیم.

موفق و پیروز

فعال و زبان آموز باشید

jadoyezaban.com

سلام ؛ خیلی خوب بود ممنون از شما و سایت خوبتون

شبنم عزیز سلام

خیلی خوشحالم که این مطلب براتون مفید بوده و همینطور بابت لطفتون خیلی خیلی ممنونم.

موفق و پیروز و زبان اموز باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

ورزش به زبان انگلیسی چی میشه
ورزش به زبان انگلیسی چی میشه
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *