هوش کلامی به انگلیسی

خواص دارویی و گیاهی

هوش کلامی به انگلیسی
هوش کلامی به انگلیسی

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است.
استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

barsadictionary@gmail.com

Telegram:

@Barsadic

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است. استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است.
استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

barsadictionary@gmail.com

Telegram:

@Barsadic

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است. استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

Types of intelligence predict likelihood to get married and stay married: Large-scale empirical evidence for evolutionary theory

Cognitive mechanisms for worry in early adolescence: Re-examining the role of high verbal intelligence

The role of verbal intelligence in becoming a successful criminal: Results from a longitudinal sample

Mastery of Communication Skills. Does Intelligence Matter?

Differences in verbal and nonverbal IQ test scores in children with autism spectrum disorder

هوش کلامی به انگلیسی

Differential effects of students’ self-directed metacognitive prompts

Dimensions of psychopathy in relation to proactive and reactive aggression: Does intelligence matter?

Room quality and composition matters: Children’s verbal and numeracy abilities in Australian early childhood settings

Is general intelligence responsible for differences in individual reliability in personality measures?

Cognitive functioning in dyskinetic cerebral palsy: Its relation to motor function, communication and epilepsy

Language function in childhood idiopathic epilepsy syndromes

Role of linguistic skills in fifth-grade mathematics

Verbal learning and memory outcome in selective amygdalohippocampectomy versus temporal lobe resection in patients with hippocampal sclerosis

Unique and shared areas of cognitive function in children with intractable frontal or temporal lobe epilepsy

Mental rotation ability and everyday-life spatial activities in individuals with Down syndrome

Evaluating subjective cognitive impairment in the adult epilepsy clinic: Effects of depression, number of antiepileptic medications, and seizure frequency

Sleep spindle activity in children with obstructive sleep apnea as a marker of neurocognitive performance: A pilot study

Cognition and objectively measured sleep duration in children: a systematic review and meta-analysis

Neurocognitive Function in Children with Primary Hypertension after Initiation of Antihypertensive Therapy

Arithmetic, working memory, and visuospatial imagery abilities in children with poor geometric learning

Brain responses to auditory oddball task in children with benign childhood epilepsy with centrotemporal spikes: Quantitative analysis and correlation with neuropsychological assessment scores

Hippocampal dependent neuropsychological tests and their relationship to measures of cardiac and self-report interoception

Neurodevelopmental outcome in prenatally diagnosed isolated agenesis of the corpus callosum

The expert and the foreigner: Reflections of forensic transcultural psychopathology on a total of 86 reports by experts on criminal liability

Cognitive and behavioral comorbidities in Rolandic epilepsy and their relation with default mode network’s functional connectivity and organization

Association between cognition and the retinal microvasculature in 11-year old children born preterm or at term

Verbal ability drives the link between intelligence and ideology in two American community samples

Hippocampal subfields’ volumes are more relevant to fluid intelligence than verbal working memory

Intelligence Is Associated With Voluntary Disclosure in Child Sexual Abuse Victims

Imaging structural covariance in the development of intelligence

The role of Personality Traits and Intelligence in Academic Achievement of Russian High School Students

Cognitive Predictors of Success in Learning Russian in Native and Non-native Speakers at High School Age

Does the modality of measures influence the relationship among working memory, learning and fluid intelligence?

Personality attributes that predict cadet performance at West Point

Gender Differences in the Relationships Between Big Five Personality Traits and Intelligence

The interplay between affective and cognitive factors in shaping early proficiency in mathematics

Limitations of working memory capacity: The cognitive and social consequences

Memory performance predicts recurrence of mania in bipolar disorder following psychotherapy: A preliminary study

Functional outcome at school age of children born with gastroschisis

Intellectual evaluation of children exposed to phthalate-tainted products after the 2011 Taiwan phthalate episode

هوش کلامی به انگلیسی

Brain grey and white matter predictors of verbal ability traits in older age: The Lothian Birth Cohort 1936

The impact of intelligence on memory and executive functions of children with temporal lobe epilepsy: Methodological concerns with clinical relevance

Effect of a Programme to Enhance Proficiency in Linguistic Competence in Secondary Education

Reduced Intellectual Ability in Offspring of Ovarian Hyperstimulation Syndrome: A Cohort Study

Neuropsychological characteristics of child and adolescent offspring of patients with schizophrenia or bipolar disorder

Psychosocial and behavioral functioning and their relationship to seizure timing in children with benign epilepsy with centrotemporal spikes

Neurocognitive outcomes after heart transplantation in early childhood

Neurocognitive status in patients with newly-diagnosed brain tumors in good neurological condition: The impact of tumor type, volume, and location

Cognitive outcomes and health-related quality of life in adults two decades after the arterial switch operation for transposition of the great arteries

Mathematics anxiety and working memory: Longitudinal associations with mathematical performance in Chinese children

Cognitive functions in children exposed to antiepileptic drugs in utero – Study in Georgia

Cognitive reserve and cognitive performance of patients with focal frontal lesions

Comprehensive neuropsychological evaluation of children and adolescents with sickle cell anemia: a hospital-based sample

Effect of iodine supplementation in pregnant women on child neurodevelopment: a randomised, double-blind, placebo-controlled trial

The impact of Black cancer patients’ race-related beliefs and attitudes on racially-discordant oncology interactions: A field study

Preliminary Study of Neurodevelopmental Outcomes and Parenting Stress in Pediatric Mitochondrial Disease

Evidence of the impact of visuo-spatial processing on magnitude representation in 22q11.2 microdeletion syndrome

Spontaneous focusing on quantitative relations as a predictor of rational number and algebra knowledge

Gender differences in the association between physical activity and cognitive function in individuals with bipolar disorder

Attention and memory deficits in crack-cocaine users persist over four weeks of abstinence

Tryptophan breakdown and cognition in bipolar disorder

Prenatal exposure to organophosphorus pesticides and childhood neurodevelopmental phenotypes

Breastfeeding, Polyunsaturated Fatty Acid Levels in Colostrum and Child Intelligence Quotient at Age 5-6 Years

Neurocognitive Function in Children with Primary Hypertension

Effects of sleep deprivation on neurocognitive capacities in obese individuals not qualifying for sleep treatment: A systematic review

Aging and working memory performance: Electrophysiological correlates of high and low performing elderly

Neuropsychological performance in neurofibromatosis type 1

Low-level inorganic arsenic exposure and neuropsychological functioning in American Indian elders

Cognitive and academic outcomes in long-term survivors of infantile-onset Pompe disease: A longitudinal follow-up

Prospective Study of Hippocampal-Sparing Prophylactic Cranial Irradiation in Limited-Stage Small Cell Lung Cancer

Nurture net of nature: Re-evaluating the role of shared environments in academic achievement and verbal intelligence

A closer look at the role of parenting-related influences on verbal intelligence over the life course: Results from an adoption-based research design

Verbal intelligence is correlated with socially and economically liberal beliefs

Revisiting the link between low verbal intelligence and ideology ☆

Gender differences in self-estimates of general, mathematical, spatial and verbal intelligence: Four meta analyses

همکاران ما در واحد پشتیبانی آمادگی دارند تمامی درخواست های شما عزیزان را بررسی نموده و در اسرع وقت رسیدگی نمایند.

پس از خرید هر مقاله، یک کد رهگیری منحصر به فرد به شما تقدیم خواهد شد که با استفاده از آن می توانید وضعیت خرید خود را پیگیری فرمایید.

با ثبت کد رهگیری پرداخت، می توانید سفارش خود را پیگیری نموده و به محض اتمام ترجمه، فایل ترجمه مقاله خود را دانلود نمایید.

1
general::
Verbal intelligence


transnet.ir

گویا آی تی – متفاوت ترین مجله اینترنتی …

آیا تا به حال عبارت « هوش کلامی » به گوش تان خورده است؟ آیا در صحبت کردن یا بیان منظورتان مشکل دارید؟ انشاهایی که در مدرسه می نویسید یا می نوشتید چطور بوده یا هست؟ آیا می دانید که همه اینها به هوش کلامی شما بستگی دارد؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا علاوه بر تعریف مفهوم هوش کلامی ، به روش های تقویت آن و چند نمونه از نمونه های بارز افرادی که هوش کلامی بالایی داشته اند اشاره کنیم.

 

هوش کلامی یا هوش زبانی (Verbal/Linguistic Intelligence) به توانایی استفاده از کلمات و بیان (شفاهی یا کتبی) مفاهیم مختلف از طریق آنها اطلاق می شود. هوش کلامی یکی از هشت نوع هوشی است که توسط هوارد گاردنر معرفی شد.

هوش کلامی به انگلیسی

.innerads a{background-color:transparent}.innerads a:active,.innerads a:hover{outline:0}.innerads *{-webkit-box-sizing:border-box;-moz-box-sizing:border-box;box-sizing:border-box}.innerads *:before,.innerads *:after{-webkit-box-sizing:border-box;-moz-box-sizing:border-box;box-sizing:border-box}.innerads a{color:#337ab7;text-decoration:none}.innerads a:hover,.innerads a:focus{color:#23527c;text-decoration:underline}.innerads a:focus{outline:5px auto -webkit-focus-ring-color;outline-offset:-2px}.innerads *{padding:0;margin:0}.innerads a{text-decoration:none !important;color:#7a7a7a}.innerads a:hover{color:#000}.innerads ul{list-style:none;list-style-type:none;margin:0}.innerads .articlebody a{color:#F12D2E !important}.innerads{border:1px solid #ccc;border-right:none;border-left:none;position:relative;margin:10px 0}.innerads a{color:#9c9c9c !important}.innerads div{top:20px;transform:rotate(90deg);position:absolute;font-size:14px;color:#9c9c9c}.innerads ul{margin-right:50px}.innerads ul li{display:inline-block;width:32%;text-align:center;padding:19px 0}@media (max-width: 767px){.innerads div{top:30px;font-size:10px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0;font-size:10px}}@media (min-width: 768px) and (max-width: 991px){.innerads div{top:35px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0}}@media (min-width: 992px) and (max-width: 1279px){.innerads div{top:35px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0}}@media (min-width: 1550px){.innerads ul{margin-right:50px}.innerads ul li{display:inline-block;width:32%;text-align:center;padding:19px 0}}

گاردنر هوش کلامی را اینطور تعریف می کند: «هوش کلامی، حساسیت به معنی کلمات، ترتیب آنها، اصوات، وزن، مشتقات، کارکردهای مختلف زبانی، واج شناسی، نحو و کاربرد زبان است.»

هوش کلامی به ما امکان می دهد تا با دیگران گفتگو کنیم، یا حتی نامه یا ایمیل بنویسیم. بسیاری از مردم برای گذران زندگی به هوش کلامی خود وابسته اند، مانند نویسنده ها، روزنامه نگاران، وکلا، شعرا، مترجمین، معلمان و بسیاری از مشاغل دیگر.

هوش کلامی از دل نظریه هوش های چندگانه (Multiple Intelligence) که در سال ۱۹۸۳ میلادی توسط گاردنر ارائه شد برخاست. این نظریه کمک جالب توجهی به دنیای روانشناسی کرد و حوزه آموزش را متحول نمود.

گاردنر در نظریه خود توضیح می دهد که مهارت های مختلفی به درجات مختلف در افراد مختلف وجود دارد. معمولاً یک یا چندین نوع از انواع هوش در هر فردی قوی تر یا غالب است، لذا اگر مسیر یادگیری هر فرد همسو با هوشی که بهره آن بالاتر است باشد، یادگیری به شکل بهتری انجام خواهد شد.

در عین حال، باید به این نکته توجه داشت که امکان تقویت انواع مختلف هوش (و از جمله هوش کلامی) نیز با استفاده از تمرین های مناسب وجود دارد.

هوش کلامی در کنار هوش منطقی-ریاضی مهم ترین انواع هوش در آموزش سنتی مدارس و موسسات آموزشی به حساب می آید.

باید به خاطر داشته باشیم که تفکر عمدتاً یک پدیده زبانی است. به این معنی که همینطور که زبان را یاد می گیریم، دیدگاه ما نسبت به جهان غنی تر می شود و بهتر می توانیم افکارمان را بیان کنیم.

به نظر می رسد که هوش کلامی با نیم کره چپ مغز در ارتباط باشد. مشخصاً دو بخش اصلی دخیل در هوش کلامی، یکی ناحیه بروکا است که به زبان بیانی (Expressive) یا همان بیان ادراک اختصاص دارد؛ و دیگری ناحیه ورنیکه است که به درک زبان کمک می کند.

 

یکی از ویژگی های شاخص افراد دارای هوش کلامی بالا، توانایی فوق العاده آنها در استفاده از زبان و همچنین یادگیری زبان های جدید است. افرادی که هوش کلامی بالایی دارند توانمندی خاصی در بیان آنچه که در ذهن شان می گذرد دارند، کلمات را به درستی انتخاب می کنند، کلام شان روان است و قدرت درک بالایی دارند.

افراد دارای هوش کلامی بالا به کلمات علاقمندند و از مطالعه و شعر لذت می برند. برای آنها نوشتن گزارش کار نه تنها کسالت بار نیست، بلکه جذاب و لذت بخش هم هست. افزون بر این، در آزمون هایی که مولفه های مرتبط با زبان را می سنجند نمرات بالایی کسب می کنند.

از جمله ویژگی های بارز دارندگان هوش کلامی بالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

نویشندگان، روزنامه نگاران، شاعران و سیاستمداران بزرگ غالباً به خاطر داشتن هوش کلامی تا به این حد مطرح و معروف شده اند.

به عنوان مثال، می توان به این شخصیت های نامدار اشاره کرد: شاعر و نویسنده انگلیسی، ویلیام شکسپیر؛ نویسنده اسپانیایی، میگل سروانتس؛ نویسنده روس، فیودور داستایوفسکی؛ نویسنده انگلیسی، چارلز دیکنز؛ روزنامه نگار و نویسنده، ارنست همینگوی؛ و انبوهی از شاعران و نویسندگان بزرگ ایرانی، از جمله فردوسی بزرگ که لقب «حکیم سخن» را نیز دارد.

افزون بر اینها تاریخ، سخنرانان برجسته ای را به روی خود دیده که از آن جمله می توان به سیاستمدار یونانی، پریکلس؛ وینستون چرچیل بریتانیایی؛ آبراهام لینکلن آمریکایی؛ ماهاتما گاندی از هند و همچنین رهبر جنبش حقوق مدنی سیاه پوستان آمریکا، مارتین لوتر کینگ اشاره کرد.

 

بهترین مشاغلی که صاحبان هوش کلامی بالا در آنها مشغول به کار می شوند عبارتند از:

 

تقویت هوش کلامی مزایای فراوانی را دربردارد. اول اینکه، زبان قدرتمندترین وسیله برای انتقال دانش و احساسات است و البته کارکردهای فراوان دیگری مثل متقاعدکردن، مباحثه، سخنرانی، مذاکره و فروش نیز دارد. افزون بر این، هوش کلامی در دوران تحصیل نیز به شدت به کار فراگیران می آید، چرا که معمولاً مبنای امتحانات بر حفظ و ارائه اطلاعات در قالب کلامی (کتبی یا شفاهی) است.

اگر به دنبال تقویت هوش کلامی خود هستید، فهرست زیر را مطالعه کرده و به کار ببندید:

 

ما در این مقاله به تعریف هوش کلامی، ذکر نمونه های بارزی از صاحبان هوش کلامی و راهکارهایی برای بهبود و تقویت این موهبت پرداختیم. آیا شما هم نمونه های دیگر یا راهکارهای موثری را می شناسید که در این مقاله به آنها اشاره ای نشده باشد؟ لطفاً نظرات و دیدگاه های خود را با ما و کاربران مجله گویا آی تی در میان بگذارید.

منبع (با جرح و تعدیل)

.innerads a{background-color:transparent}.innerads a:active,.innerads a:hover{outline:0}.innerads *{-webkit-box-sizing:border-box;-moz-box-sizing:border-box;box-sizing:border-box}.innerads *:before,.innerads *:after{-webkit-box-sizing:border-box;-moz-box-sizing:border-box;box-sizing:border-box}.innerads a{color:#337ab7;text-decoration:none}.innerads a:hover,.innerads a:focus{color:#23527c;text-decoration:underline}.innerads a:focus{outline:5px auto -webkit-focus-ring-color;outline-offset:-2px}.innerads *{padding:0;margin:0}.innerads a{text-decoration:none !important;color:#7a7a7a}.innerads a:hover{color:#000}.innerads ul{list-style:none;list-style-type:none;margin:0}.innerads .articlebody a{color:#F12D2E !important}.innerads{border:1px solid #ccc;border-right:none;border-left:none;position:relative;margin:10px 0}.innerads a{color:#9c9c9c !important}.innerads div{top:20px;transform:rotate(90deg);position:absolute;font-size:14px;color:#9c9c9c}.innerads ul{margin-right:50px}.innerads ul li{display:inline-block;width:32%;text-align:center;padding:19px 0}@media (max-width: 767px){.innerads div{top:30px;font-size:10px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0;font-size:10px}}@media (min-width: 768px) and (max-width: 991px){.innerads div{top:35px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0}}@media (min-width: 992px) and (max-width: 1279px){.innerads div{top:35px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0}}@media (min-width: 1550px){.innerads ul{margin-right:50px}.innerads ul li{display:inline-block;width:32%;text-align:center;padding:19px 0}}

۷ کار ضروری که بعد از نصب ویندوز ۱۰ باید انجام دهید

بهترین نرم افزارهای جایگزین اسکایپ برای تماس رایگان

شاهکار مایکروسافت در گیم بار جدید ویندوز ۱۰ و قابلیت های اختصاصی آن

چطور مشکل کپی و پیست را در ویندوز حل کنیم؟

مطالب خوبی بودو از خودنشون خسته نشدم
یکمی خنده داره ولی درباره این که چطوری موقع حرف زدن بزاق دهان یا تنفس خودمون رو کنترل کنیم هم مقاله بنویسید، ازش استقبال میکنم

هوش کلامی به انگلیسی

اخبار فناوری

هوش هیجانی چیست و چرا ما به آن احتیاج داریم ؟

چطور جراتِ نشان دادن خودِ واقعی مان را پیدا کنیم؟

معرفی معتبرترین سایت های زلزله نگاری جهانی

ایرباس در حال طراحی فضاپیمایی برای حمل نمونه های سطح کره…

آموزش‌ها

۷ کار ضروری که بعد از نصب ویندوز ۱۰ باید انجام دهید

بهترین نرم افزارهای جایگزین اسکایپ برای تماس رایگان

شاهکار مایکروسافت در گیم بار جدید ویندوز ۱۰ و قابلیت های…


چطور مشکل کپی و پیست را در ویندوز حل کنیم؟

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

زبان انگلیسی به کودکان با تقویت هوش زبانی-کلامی

در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده است، واحد ترجمه این پایگاه آمادگی دارد با همکاری مترجمان با سابقه، مقاله مورد نظر شما را با هزینه مناسب و کیفیت مطلوب ترجمه نماید.

نیاز به محتوا دارید؟

«شهر محتوا» برای شما تولید محتوا می کنه تا همیشه به روز باشید.

10 درصد تخفیف بگیرید

هوش (به انگلیسی: Intelligence) مجموعه ای از استعدادهاست که حافظه، دقت، تمرکز، یادگیری، درک، سرعت پردازش و استدلال در آن دخیل هستند. هوش توانایی ذهنی است و قابلیت‌های متنوعی همچون استدلال، برنامه‌ریزی، حل مسئله، تفکر انتزاعی، استفاده از زبان، و یادگیری را در بر می‌گیرد. نظریه‌های هوش در طول تاریخ تغییر کرده‌اند. پژوهشگران می‌گویند با نوشیدن شیر، خوردن جگر، تخم مرغ و بادام زمینی، کولین بیشتری به مغز می‌رسد و هوش و حافظه تقویت می‌شود. پژوهشگران با سنجیدن سطح کولین مغز به میزان هوش افراد پی می‌برند.
تعاریفی که در سال‌های اخیر ارائه شده‌اند در یکی از این سه طبقه، جای دارند:
· تعاریفی که به سازگاری یا انطباق با محیط تاکید دارند.
· تعاریفی که به توانایی یادگیری موضوعات مختلف تاکید دارند.
· تعاریفی که بر تفکر انتزاعی، یعنی توانایی استفاده از مفاهیم مختلف، نمادهای کلامی و عددی تکیه دارند.
در مورد مفهوم هوش، روان‌شناسان به دو گروه تقسیم شده‌اند: گروه اول بر این اعتقادند که هوش، از یک استعداد کلی و واحد تشکیل می‌شود، اما گروه دوم معتقدند انواع مختلف هوش وجود دارد. آنچه تعریف دقیق از هوش را دچار مناقشه می‌کند آن است که هوش یک مفهوم انتزاعی است و در واقع هیچ‌گونه پایه محسوس، عینی و فیزیکی ندارد. هوش، یک برچسب کلی برای گروهی از فرآیندهاست که از رفتارها و پاسخ‌های آشکار افراد استنباط می‌شود.
از نظر فیزیولوژی، هوش پدیده‌ای است که در اثر فعالیت یاخته‌های قشر خارجی مغز(کورتکس) آشکار می‌گردد و از نظر روانی نقش انطباق و سازگاری موجود زنده با شرایط محیطی و زیستی را بر عهده دارد.
آشنایی با انواع هوش
هوش منطقی (IQ):
همان هوش عقلی یا هوش ریاضی است که در مدارس، ما را با آن می‌سنجیدند. اما انسانهایی را می‌توانیم مثال بزنیم که در دانشگاه معدل بالایی داشتند، اما در زندگی خانوادگی یا کاری شکست خوردند. پس هوش عقلی لازم است، اما کافی نیست.
هوش هیجانی (EQ):
به معنای توانایی مدیریت کردن هیجانات خود و دیگران. بعنوان مثال در اداره‌ای هستید کارمند با ارباب رجوع مشغول دعواست. بعد از دعوا نوبت به شما میرسد آن کارمند با لحنی عصبانی به شما میگوید کارتون چیه. این کارمند هوش هیجانی پایینی دارد. هوش هیجانی با تمرین و تکرار قابلیت ارتقا دارد.
هوش سیاسی (PQ):
هوش سیاسی که بهتر است آن را به هوش تدبیری ترجمه کنیم، و معنا و مفهوم آن این است که بدانیم در مقابل هر فرد بهترین نوع رفتار چه باید باشد. تشخیص تفاوت میان افراد و به‌کارگیری بهترین شیوه‌ی عملکرد برای نزدیک شدن به آنها، هوش تدبیری یعنی هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
هوش تدبیری:
یعنی اینکه خودم را با سواد مخاطب هدف هماهنگ کنم و از به‌کار بردن سؤالات و عبارات نابجا خودداری کنم. هوش تدبیری توان درک طرف مقابل را در ما افزایش می‌دهد. هوش تدبیری همان کیاست داشتن در کار است. به ما یاد می‌دهد که با مردم بحث نکنیم، یاد می‌دهد که در بازار رفته‌ایم تا معامله کنیم نه مقابله؛ و اینکه درک فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها را داشته باشیم.
هوش جسمانی یا فیزیکی (PQ):
به ما می‌گوید که برای موفقیت در کار، و نزد مردم می‌بایست روح شاداب و مغزی پویا داشته باشیم و این مهم مهیا نمی‌شود مگر اینکه جسم سالم داشته باشیم. هوش جسمی به ما می‌گوید که عقل سالم در بدن سالم قرار دارد، پس مراقبت‌کننده‌ی ورزش و سلامتی خود باشیم.
هوش معنوی (SQ):
هوش معنوی به انسان بودن ما، صداقت داشتن ما و سالم بودن اخلاق ما می‌پردازد. هوش معنوی یعنی خودمان را نانوایی فرض کنیم که قرار نیست نان سوخته دست مردم بدهیم.
هوش مدیریتی (MQ):
به ما یادآور می‌شود برای موفقیت در زندگی شخصی و کسب و کار باید بتوانیم بر خودمان مدیریت قوی داشته باشیم و به عبارتی روی خودمان که ارزشمندترین دارایی‌مان است سرمایه‌گذاری کنیم، و برای این مهم، ۵ هوش را با نگاه جامعیت‌نگری به‌کار گیریم.

هوش کلامی به انگلیسی

پایگاه دانشیاری تلاش دارد با ارائه محتوا و خدمات مورد نیاز جامعه علمی ایران، اهالی دانش و اندیشه این سرزمین را در راه پیشرفت و اعتلای ایران عزیز یاری نماید.

در صورتی که پیشنهادی برای همکاری با پایگاه دانشیاری دارید، با کمال میل آمادگی داریم پیشنهاد شما را از طریق فرم تماس دریافت نماییم.

دسته بندی: روانشناسی – علوم اجتماعی – علوم تربیتی

قیمت: 15000 تومان

تعداد نمایش: 782 نمایش

ارسال توسط: admin

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

هوش کلامی به انگلیسی

سال نشر: ۲۰۱۵

تعداد صفحه انگلیسی:  ۷

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۲   صفحه word

دانلود رایگان مقاله انگلیسی 

کد محصول: R86

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  رابطه میان هوش و خلاقیت در کودکان سرآمد و غیر سرآمد

عنوان انگلیسی:

Relationships between intelligence and creativity in gifted and non-gifted children

چکیده فارسی:

از دیرباز به رابطه متقابل میان هوش و خلاقیت اشاره شده است. با این حال، هیچ توافقی در مورد نحوه ارتباط این دو سازه مجزا وجود ندارد. در این راستا فرضیه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه هوش تنها در هوش بهر ۱۲۰ منجر به تقویت خلاقیت می شود. در مطالعه حاضر به منظور تبیین این مسئله، رابطه میان هوش و خلاقیت با استفاده از مقیاس های WISC-IV و EPoC (ارزیابی خلاقیت بالقوه) در ۳۳۸ کودک، شامل ۱۱۸ کودک سرآمد (با هوش بهر بالای ۱۳۰) و ۲۲۰ کودک غیر سرآمد (با هوشبهر کمتر از ۱۳۰) مورد مطالعه قرار گرفته است. بین خلاقیت و هوش همبستگی ضعیفی مشاهده شد. با این حال، کودکان توانمند در حوزه هوش کلامی (شاخص درک مطلب کلامی ≥۱۳۰) در مقیاس EPoC و در تکالیف کلامی به نحو معنی داری نمرات بالاتری کسب کردند. افزون بر این، این تاثیر آستانه ای تنها در همبستگی میان تفکر یکپارچه کلامی و استدلال ادراکی و یا سرعت پردازش مشاهده شد. بنابراین یافته های این مطالعه حاکی از آن است که تاثیر آستانه ای وابسته به نوع فرآیند دخیل در ابراز خلاقیت (تفکر واگرا یا همگرا)، حوزه خلاقیت (کلامی یا نموداری) و مولفه های هوش می باشد. روی هم رفته، این نتایج نشان می دهد باید سرآمدی یا استعداد بالا را بر اساس مهارت در حوزه شناختی مفهوم پردازی کرد، نه صرفا بر اساس تمرکز بر مفهوم هوش؛ از طرفی باید میان استعداد هوشی و استعداد خلاقیت تمایز قائل شد.

۱- مقدمه

از دیربازتیزهوشی به معنی عملکرد بالا در آزمون های هوشی است. به عنوان مثال، معیار سازمان بهداشت جهانی در مورد تیزهوشی صرفا بر هوش عمومی استوار است (هوش بهر کلی ≥۱۳۰). با این حال، اتخاذ رویکردهای مقوله ای در حوزه هوش منجر به گسترش دامنه تعریف انواع مختلف تیزهوشی بر اساس نیمرخ های فردی شد (آشتر، لوبینسکی و بنبو[۱]، ۱۹۹۶؛ میلگرام و هونگ[۲]، ۱۹۹۹). در این راستا برخی پژوهشگران معتقدند خلاقیت، تظاهری از تیزهوشی واقعی است و از اینکه این مفهوم صرفا مبتنی بر نمره کل هوشبهر است، اظهار تاسف می کنند. به عنوان مثال، گووان (۱۹۷۱) تیزهوشی را به عنوان توانایی جهت نوآوری در حوزه ای خاص تعریف می کند. پژوهشگران متعددی سطوح بالای خلاقیت را شاخص عمومی استعداد و تیزهوشی در نظر گرفته اند (هلر[۳]، ۱۹۹۴؛ ساروفیم[۴]، ۲۰۰۱؛ استرنبرگ و لوبارت[۵]، ۱۹۹۳؛ وینر[۶]، ۲۰۰۰). بنابراین قابلیت خلاقیت یکی از مناسب ترین شاخص های سرآمدی و تیزهوشی قلمداد می شود (ناگلیری و کافمن[۷]، ۲۰۰۱؛ ترفینگر[۸]، ۱۹۸۰). افزون بر این، رنزولی[۹] (۱۹۸۶) معتقد است باید میان دو نوع استعداد تمایز قائل شد. اولین مورد، استعداد تحصیلی است و شامل افرادی می شود که توسط آزمون های هوشی متداول، مانند مقیاس وکسلر که اغلب از آنها برای توجیه اجرای برنامه های آموزشی ویژه استفاده می شود، شناسایی می شوند. نوع دوم- استعداد خلاقیت است که به توانایی فرد جهت انجام کار ابتکارآمیز و سازگار اشاره دارد. این مفهوم توسط مطالعات گسترده ای تایید شده است که موفق به شناسایی جنبه های مختلف خلاقیت شناختی نظیر تفکر واگرا، انطعاف پذیری ذهنی و توانایی رمزگشایی، برقراری ارتباط میان اطلاعات و ترکیب آنها به شیوه هایی غیر معمول که توسط آزمون های هوشی معمول امکان شناسایی آنها وجود ندارد، شده اند (بینک و مارش[۱۰]، ۲۰۰۰؛ گتزل و جکسون[۱۱]، ۱۹۶۲).

همانطور که بسانشون، لوبارت و باربوت[۱۲] (۲۰۱۳) اظهار می دارند، کودکان و بزرگسالانی که از قابلیت خلاقیت بالا و یا استعداد خلاقیت برخوردار هستند، لزوما توانایی هوشی بالایی ندارند و افرادی که از نظر هوشی سرآمد هستند، لزوما از قوه خلاقیت بالایی برخوردار نیستند (گینگارد و لوبارت، ۲۰۰۷).

خلاقیت به معنی توانایی انجام کاری است که در عین بداعت و ابتکار، سازگار با شرایط نیز می باشد (لوبارت، ۱۹۹۴). شایان ذکر است تفکر واگرا و یا توانایی ایجاد ایده های متنوع و گوناگون، عموما برای بررسی تفاوت های فردی در حوزه خلاقیت به کار می رود (گیلفورد، ۱۹۵۰). از افراد خواسته می شود تا حد امکان ایده های مختلفی برای تکالیف بازپاسخ در مدت زمان محدود ارائه کنند. رانچو و آلبرت[۱۳] (۱۹۸۵) معتقدند تفکر واگرا هم به صورت کمی و هم به صورت کیفی در افراد سرآمد (IQ≥۱۳۰) و غیر سرآمد (IQ<130) متفاوت می باشد. آزمون های تفکر واگرا مربوط به حوزه های مختلفی، همچون کلامی (TTCT، تورانس[۱۴]، ۱۹۶۶)، نموداری (TCT-DP، اوربان و ژلن[۱۵]، ۱۹۹۶) و یا عددی (BIS-HB، جاگر[۱۶] و همکاران، ۲۰۰۵) می باشد.  از دیگر روش های سنجش خلاقیت می توان به تکالیف مربوط به تفکر واگرا-همگرا اشاره کرد که حل این تمرین ها مستلزم ترکیب ایده های مختلف و تبدیل آنها به یک نتیجه واحد است تا کاملا مناسب با شرایط و محدودیت هایی باشد که توسط محرک ایجاد شده اند. این محرک ممکن است یک داستان، یک نقاشی، آهنگ و یا انجام فعالیت های دیگر به کمک مولفه های از قبل تعیین شده باشد. تکنیک ارزیابی اجماع (آمابیل[۱۷]، ۱۹۸۲) این امکان را فراهم می آورد که متخصصان آموزش دیده با استناد به معیارهای مربوط به خلاقیت، به نتیجه کار افراد نمره دهند. اتفاق نظر بالا میان نمرات انها نشان دهنده این است که هر دو همان صفات و مشخصات را مورد ارزیابی قرار داده اند؛ بنابراین می توان میانگین نمرات را برای تعیین نمره نهایی خلاقیت محاسبه کرد.

[۳] – Heller

[۴] – Sarouphim

[۶] – Winner

[۸] – Treffinger

[۹] – Renzulli

[۱۴] – Torrance

[۱۶] – Jager

[۱۷] – Amabile

هوش کلامی به انگلیسی

ثبت نام – فراموشی رمز عبور

09372555240

parstarjome.com

parsproje3@gmail.com

هرگونه کپی برداری از پارس ترجمه ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

پارس ترجمه

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بر اساس نظریه‌ی هوش‌های چندگانه، انسان‌ها دارای انواع مختلفی از هوش هستند. هوش هیجانی، هوش عددی، هوش موسیقایی، هوش فضایی، هوش کلامی و …. ما بیش از همه به هوش کلامی خود وابسته هستیم. در واقع با کلمات فکر می‌کنیم و حرف می‌زنیم. هوش کلامی توانایی تحلیل اطلاعات و حل مسائل به کمک استدلالات مبتنی بر زبان است. استدلالات مبتنی بر زبان می‌تواند شامل خواندن، شنیدن کلمات، مکالمه، نوشتن و حتی فکر کردن باشد. از کلاس‌های درس گرفته تا مراودات اجتماعی، پیامک و ایمیل، دنیای پیرامون ما به کمک شنیدن و خواندن کلمات ساخته می‌شود.

هوش کلامی به انگلیسی

آموزش کودکان خردسال معمولا بر پایه‌ی استدلالات غیرکلامی است. زیرا سرعت پیشرفت مهارت‌های گفتاری و زبانی در این کودکان متفاوت است. کودکان پیش‌دبستانی بیشتر وقت آموزش خود را صرف نقاشی، آواز خواندن، بازی و درست کردن کاردستی می‌کنند. این فعالیت‌ها با حداقل دستورالعمل‌های کلامی قابل انجام است.

وقتی کودکان به مدرسه می‌روند، اهمیت هوش کلامی به طرز چشم‌گیری افزایش می‌یابد. حتی از بچه‌های کلاس اولی هم خواسته می‌شود به دستورالعمل‌ها گوش کنند و آنها را انجام دهند (مثلا از آنها خواسته می‌شود که در صف‌هایی قرار بگیرند). کودکی که دستورالعمل‌ها را به طور دقیق متوجه نشود، از بقیه‌ی گروه عقب می‌ماند. در همان زمان از کودکان سؤالاتی می‌پرسند و آنها باید پاسخ بدهند و کم‌کم کودکان شروع به استفاده از زبان نوشتاری می‌کنند.

با بزرگتر شدن کودکان و استفاده‌ی بیشتر آنها از کتاب‌ها، ویدئو‌ها و مکالمات داخل کلاس، استدلالات کلامی اهمیت چشم‌گیری پیدا می‌کند. با فرا رسیدن مقطع راهنمایی و دبیرستان تکالیف و کارهای مربوط به مدرسه دامنه‌ی گسترده‌تری می‌یابد. این امر نیازمند هوش کلامی بالای دانش‌آموز است. خواندن و دستور زبان به استدلال کلامی نیاز دارند. حتی اگر سایر دروس مانند فیزیک و ریاضی نیز به صورت گفتاری یا نوشتاری آموزش داده شوند، باز هم استدلال کلامی دانش‌آموز مورد نیاز است.

در دانشگاه و محیط کار، هوش کلامی عامل کلیدی برای آموزش و درک فرمان‌هاست. بیشتر کارها نیاز به آموزش یا آزمون زبانی دارند و در اکثر کارها دستورات کلامی به فرد منتقل می‌شوند.

هوش کلامی معمولا به وسیله‌ی یک آزمون کامل هوش یا IQ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. هوش کلامیِ پایه‌ای نیز توسط آزمون‌های هوش مختصر یا ارزیابی‌های زبانی قابل تشخیص است. وقتی پیشرفت هوش کلامی در فرد آهسته باشد، درمان‌هایی شامل گفتاردرمانی، برنامه‌های مخصوصی برای خواندن و … می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

تسلط ما بر کلمات و هوش کلامی مهم‌ترین مهارتی است که باید آن را توسعه دهیم. یادگیری سایر مهارت‌ها در سایه‌ی استفاده از زبان میسر می‌شود. در زمان کودکی بیشترین تمرکز کودکان بر روی یادگیری مهارت‌های کلامی است. توانایی حرف زدن، فهمیدن حرف دیگران، خواندن و نوشتن شامل همین مهارت‌ها می‌شود. کودک در هر جایی که متولد و بزرگ شود، باید هزاران ساعت را صرف یادگیری زبان بومی خود کند. کودک کم‌کم پیچیدگی‌ها، لطافت و دامنه‌ی گستردگی زبان را فرا می‌گیرد. با این حال معمولا وقتی مهارت کلامی افراد به سطح مشخصی رسید، روند تقویت این مهارت متوقف می‌شود.

مطالعات نشان داده‌اند ارتباط محکمی بین موفقیت در رشته‌ی تخصصی فرد با دامنه‌ی لغات و توانایی استفاده‌‌اش از کلمات وجود دارد. افرادی که بهتر و واضح‌تر خود را توصیف می‌کنند، افراد باهوش‌تر و محترمی به نظر می‌آیند. در نتیجه، این افراد احترام بیشتری را به خود جلب می‌کنند. با این تفاسیر چرا ما مهارت‌های کلامی خود را افزایش ندهیم؟ چرا کاری را که در سال‌های کودکی شروع کرده‌ایم، ادامه ندهیم؟

مشکل همه‌ی ما این است که گمان می‌کنیم مهارت کلامی‌مان نیازی به تقویت ندارد. وقتی که خواندن، نوشتن و حرف زدن را آموختیم، به سراغ یادگیری مهارت‌های دیگر می‌رویم. در حالی که مهارت کلامی مهم‌ترین ابزار در جعبه ابزار ذهن ماست. ما برای کارهای مختلف از آن استفاده می‌کنیم، ولی زمانی را برای تمیز کردن و بهبود آن اختصاص نمی‌دهیم. وقتی که ما این ابزار را توسعه دهیم، نتیجه‌ی بهتری دریافت می‌کنیم. در ادامه به راه‌هایی اشاره می‌کنیم که می‌توانند مهارت کلامی را در فرد تقویت کنند.

این دو باید مانند هم‌نشین وفاداری بر روی میز شما قرار بگیرند. از لغت‌نامه برای یادگیری معنی و ریشه‌‌ی کلماتی که به تازگی با آنها برخورد کرده‌اید، استفاده کنید. همچنین اگر در معنی کلمه‌ای یا املای صحیح آن شک دارید، می‌توانید از آن بهره ببرید.

در اصطلاح‌نامه مترادف و متضاد واژه‌ها وجود دارد. وقتی که می‌خواهید چیزی بنویسید و دوست ندارید از کلمات تکراری استفاده کنید، اصطلاح‌نامه می‌تواند بسیار مفید باشد. می‌توانید فایل لغت‌نامه و اصطلاح‌نامه را بر روی کامپیوتر خود داشته باشید، ولی اینها نباید جایگزین کتاب لغت‌نامه و اصطلاح‌نامه شود.

شاید دعوت به مطالعه‌ی فردی که این مقاله را می‌خواند، کمی احمقانه به نظر بیاید! ولی دنیای پُر مشغله‌ی این روزها و بمباران اطلاعاتیِ ما توسط تلویزیون و اینترنت، کمی ما را از کتاب‌ها و مقالات دور کرده است. خواندن کتاب‌های نویسندگان بزرگ یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود توانایی ما در استفاده از کلمات است. رمان‌های مدرن و کلاسیک، کتاب‌های برجسته‌ی غیرداستانی، روزنامه‌ها و مقالات موجود در مجلات معتبر منابع مناسبی برای ما هستند. چقدر شعر می‌خوانید؟ با خواندن اشعار جدید و اشعار مورد‌ علاقه‌تان از مهارت بالای آن شاعر الهام بگیرید.

خواندن کارهای باارزش از دو طریق به ما کمک می‌کنند. اول اینکه فهم و دانش ما را در مفاهیم مختلف افزایش می‌دهند. در عین حال باعث افزایش دامنه‌‌ی لغات و بهبود شیوه‌ی بیان ما می‌شوند. اگر بتوانیم کمی سرعت مطالعه‌ی خود را افزایش بدهیم، اطلاعات بیشتری به دست می‌آوریم. البته گاهی اوقات به نوشته‌هایی برخواهیم خورد که به علت پیچیدگی یا زیبایی زیادشان باید مجددا آنها را بخوانیم.

ما باید طعم کلمات و استعارات نویسنده را بچشیم. استدلالات او را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. زیر نکات کلیدی یا بخشی که دوست داریم در سبک نوشتن خود از آن تقلید کنیم، خط بکشیم.

اگر خوش شانس هستید و دوستی مشتاق مطالعه و خواندن دارید، می‌توانید همراه یکدیگر با صدای بلند بخوانید. کودکان از طریق گوش دادن به والدین و معلمان و خواندن برای آنها یاد می‌گیرند. ما نیز می‌توانیم همین کار را انجام دهیم و از آن لذت ببریم. می‌توانید چیزی را برای دوست خود بخوانید و با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پیرامون آن بپردازید. ببینید هر کدام از شما چه برداشتی از آن نوشته دارد؟ کدام‌ یک از جنبه‌های سبک آن نویسنده را می‌پسندید؟ با کدام یک از نظرات نویسنده موافق هستید؟

وقتی که به لغت جدیدی بر می‌خورید، سراغ فرهنگ لغت خود بروید و زمانی را برای یادگیری آن لغت اختصاص دهید. وقتی که لغات جدیدی آموختید، آنها را در داخل متنی استفاده کنید تا بهتر در خاطرتان باقی بماند. البته استفاده از برخی لغات خیلی مناسب مکالمات روزمره نیست و باعث ابهام در گفتار شما می‌شود. ولی مزیتِ داشتنِ دامنه‌ی لغات گسترده این است که می‌توانید برای بیان منظور خود، دقیقا همان کلمه‌ی مناسب را به کار ببرید. مزیت دوم دانستن لغات، فهمیدن نوشته‌های سنگین‌تر است.

مطالب زیادی وجود دارند که می‌توانند شما را برای انتخاب سبک نوشتن‌تان راهنمایی کنند. ولی به طور کلی بهتر است جملات نوشتاری و گفتاری‌تان کوتاه و واضح باشند. اما چنانچه در موقعیتی قرار گرفتید که یک لغت غیرمعمول دقیقا می‌تواند منظور شما برساند، در استفاده از آن تردید نکنید.

همه‌ی ما چیزهایی می‌نویسیم. این نوشته‌ها می‌تواند شامل پیامک، ایمیل یا داستان باشد. ما می‌توانیم نحوه‌ی نوشتن خود را بهبود ببخشیم. یک روش خوب برای تقویت نوشتن این است که وقتی چیزی می‌نویسیم، آن را بخوانیم و سؤالات زیر را از خود بپرسیم:

ما باید دنبال کلمات و جملات زائد بگردیم. در بیشتر عکس‌های دیجیتالی با بُرش اطراف عکس، می‌توانیم بهتر روی موضوع اصلی متمرکز شویم. همانند عکس‌ها در بیشتر نوشته‌های خود می‌توانیم با حذف چیزهای غیرضروری و تکراری، بر روی موضوع اصلی تمرکز بیشتری داشته باشیم.

کودکان زبان را به وسیله‌ی بازی با کلمات، تجربه، اشتباه کردن و تصحیح تدریجی اشتباهات یاد می‌گیرند. ما نیز باید با کلمات بازی کنیم و با آنها مانند دوست خود رفتار کنیم. بازی با کلمات مهارت کلامی شما را افزایش داده و نمره‌ی هوش شما را بالا می‌برد.

بیشتر آزمون‌های استاندارد IQ از پازل کلمات، جدول کلمات متقاطع و سایر معماهای کلامی استفاده می‌کنند. این بازی‌ها تمرینات فوق‌العاده‌ای برای ذهن هستند. تمرین و تکرار می‌تواند عملکرد شما را در پازل کلمات و معماهایی از این دست بهبود ببخشد. خیلی از افراد این‌گونه برای آزمون IQ تمرین می‌کنند و نمره‌‌ی خود را بالا می‌برند.

همان‌طور که در مورد ۴ اشاره کردیم، می‌توانید با خواندن مجدد نوشته‌های خود و نگاه منتقدانه شیوه‌‌ی نوشتن خود را بهبود ببخشید. شما باید دقیقا همین کار را در مورد گفتار خود نیز انجام بدهید. حتی اگر می‌توانید از خودتان در حال صحبت کردن فیلم بگیرید و آن را دوباره مشاهده کنید. این کار جهت آماده‌سازی‌تان برای سخنرانی یا صحبت‌های مهم نیز بسیار کارآمد است. بیشتر افراد از مشاهده‌ی اشتباهات زیادی که در مکالمات روزمره دارند، متعجب می‌شوند.

رودیارد کیپلینگ (نویسنده و رمان‌نویس انگلیسی) می‌گوید:


کلمات، قوی‌ترین دارویی هستند که بشر استفاده کرده است.

اگر به طور مداوم بر روی افزایش دامنه‌ی لغات و بهبود هوش کلامی خود کار کنید، نتایج شیرینی را تجربه خواهید کرد.

برگرفته از: lifehack verywell

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

مجموعه بهترین مقالات «چطور» برای داشتن حافظه‌ای قدرتمند و تقویت هوش و قدرت یادگیری

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

هوش کلامی به انگلیسی

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

بسیار مفید فایده بود . سپاسگزارم

بزار یه بار دیگه هم این پست رو تایید کنم.
مطمئنم همه خیلی راحت از کنار این پست رد میشن، حتی کامل نمی خوننش و یه پست نه چندان جالب بحساب میارنش؛ ولی دقیقا در جهت عکس. خیلی مهمه.
بیگ لایک.

خیلی ممنون از نظرتون دوست عزیز.خوشحالیم که این مطلب براتون مفید بوده.امیدواریم افراد بیشتری مثل شما اوقات فراغتشونو به مطالعه چه به صورت آنلاین و چه کتاب و … اختصاص بدن

چی شده که تصمیم به ترجمه مطلبی با این مضمون کرفتین، خود دانید و خدا.
ولی ایول داره. این از اون نکات ریزی که کسی نمی بینه ولی در حد یه معضل اجتماعیه.
مقاله بجا و مفیدی بود که هوشمندانه انتخاب شده بود.
?

هوش و خلاقیت

مسیر یادگیری؛ ۴ مرحله‌ای که برای استادشدن در هر مهارتی طی می‌کنیم

بهترین برد گیم های دنیا؛ ۳۰ بازی جذاب برای تقویت هوش و ذهن

انواع هوش‌ گاردنر؛ چرا نتایج تست هوش سنتی قابل اعتماد نیست؟

سبک های یادگیری؛ چطور هر چیزی را سریع‌تر یاد بگیریم؟


چرا تنبل بودن واقعا به نفع شما است؟

آخرین مطالب


نکات مهم برای انتخاب حلقه ازدواج

آشنایی با پائولو کوئیلو؛‌ آثار،‌ جوایز و سبک نوشته‌های او

خطرات استفاده از ضد آفتاب طبیعی برای شما و کودکانتان

چطور در شلوغی‌های زندگی غرق نشویم؟

نگاهی به زندگی خالد حسینی،‌ کتاب‌ها و سبک آثار او

ترین های جهان

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید

بهترین فیلم های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار در سال ۲۰۱۹


بهترین کشورها برای زندگی در سال ۲۰۱۹


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

هوش کلامی به انگلیسی
هوش کلامی به انگلیسی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *