دانلود رایگان ترجمه متن انگلیسی به فارسی و بر

خواص دارویی و گیاهی

دانلود رایگان ترجمه متن انگلیسی به فارسی و بر
دانلود رایگان ترجمه متن انگلیسی به فارسی و بر

میلاد حضرت رقیه سلام الله علیها مبارک باد

سلام.این سایت واقعاً عالیه.بهتون تبریک میگم به خاطر این همه امکانات و زحمتی که می کشید.خیلی خیلی ممنون

بابا پرداخت 13 تومان یا 20 تومان برای این همه نرم افزار گرون (اگه بدون کرک بخوایی بخرید) اونهم با سرعت دانلود خوب که رقمی نیست تازه اگه برای کرک مشکلی هم پیش بیاد سریع کرک جدید میذارند مثل IDM6 که خیلی خوب و سریع اقدام کردند من خودم برای اینکه powerdvd10 full دنلود کنم عضو 6 ماهه گرفتم خیلی هم از سر…

سلام و عرض خسته نباشید به سافتگذر و بازدید کنندگان عزیز
به نظر اینجانب بهترین نرم افزار در این زمینه هست با سیستم مانیتورینگ آن هم با قابلیت کالیبره کردن (یعنی هرچه دقیق تر کردن نتیجه ی مانیتورینگ) .
از معدود نرم افزارهایی است که اگر امکانش بود حتما لایسنس آنرا از سازنده اش…

با سلام و خسته نباشید
این سافت گذر باید به داد ما برسه سایت سافت گذر یکی در ایران

دانلود رایگان ترجمه متن انگلیسی به فارسی و بر

با عرض سلام . به دوستی که گفته بود فرق این نسخه ها چیه باید بگم که نسخه premier نسخه ممتاز آواسته و از همه بهتره. برای کسانی که می خواهند سیستمشون را به اینترنت متصل کنند کلا باید از نسخه های internet security انتی ویروسها استفاده کنند. چون نسخه های internet security دارای ابزارهایی مثل آنتی malware…

برای درست کردن زیرنویس به آدرس زیر برید:
Control Panel>Region and Language
در پنجره باز شده به تب Administrative برید و در قسمت Language for non-Unicode programs بر روی Change system locale… کلیک کنید و Persian را انتخاب کنید. همه پنجره ها را Ok کنید و سیستم رو ریاستارت.
تموم شد….

سلام و تشکر فراوان از سابت بسیار خوبتون

با سلام
بعد از اینکه کلیدها را از لینک زیر دانلود کرد. به منوی Help رفته قسمت License management را انتخاب کرده سپس به قسمت I already have a valied licence روی لینک license file کلیک کنید تا پنجره ایی باز شود سپس یکی از کلیدهای دانلود شده را بارگذاری کنید.
لینک دانلود کلیده…

سلام
این نرم افزار درایو c رو بعد از یه مدت پر میکنه طوری که با defragment هم نمیشه اون فضا رو برگردوند، کسی راه حلی واسش سراغ نداره؟
تنها مشکلش همینه وگرنه کارش حرف نداره.
مرسی.

دانلود Google Translate

نرم افزار مترجم تصویر

با استفاده از این نرم افزار به راحتی میتوانید متن انگلیسی داخل تصاویر را ترجمه کنید .

از متن کتاب زبان انگلیسی عکس بگیرید و در چند ثانیه ترجمه ی متن کتاب در اختیار شما قرار میگیرد !!!

همچنین امکان ترجمه ی صوت و متن هم برای شما وجود دارد .

دانلود رایگان ترجمه متن انگلیسی به فارسی و بر

امکانات نرم افزار :

-ترجمه ی تصویر

-ترجمه ی صوتی انگلیسی و فارسی

-ترجمه ی متون انگلیسی و فارسی

-تلفظ متون انگلیسی

-امکان اشتراک گزاری و کپی

امیدوارم این نرم افزار برای شما مفید باشد




Client for Google Translate Pro 6.2.620 Final نرم افزاری قدرتمند و بسیار کم حجم جهت ترجمه لغت ، متون و صفحات وب به زبان فارسی. اکثر کسانی که در ایران زندگی می کنند و فقط به زبان مادری خود یعنی زبان فارسی مسلط هستند و با سایر زبان ها مانند انگلیسی آشنایی کمی دارند در هنگام برخورد با کلمه یا متنی به غیر زبان اصلی کشور دچار مشکل می شوند و سعی می کنند از نرم افزار های دیکشنری و سایر برنامه هایی که در این زمینه کاربرد دارند مانند بابیلون استفاده کنند.

دانلود رایگان ترجمه متن انگلیسی به فارسی و بر

Google Translate Client 6.2.620 Pro نرم افزاری قدرتمند و بسیار کم حجم جهت ترجمه لغت ، متون و صفحات وب به زبان فارسی می باشد. اکثر کسانی که در ایران زندگی می کنند و فقط به زبان مادری خود یعنی زبان فارسی مسلط هستند و با سایر زبان ها مانند انگلیسی آشنایی کمی دارند در هنگام برخورد با کلمه یا متنی به غیر زبان اصلی کشور دچار مشکل می شوند و سعی می کنند از نرم افزار های دیکشنری و سایر برنامه هایی که در این زمینه کاربرد دارند مانند بابیلون استفاده کنند. این دیکشنری با داشتن حجم بسیار کم و محیط ساده از هر لحاظ مناسب کسانی می باشد که اطلاع چندانی از زبان های مختلف ندارند و روزانه مدت زمان بسیار زیادی را صرف مشاهده وب سایت های خارجی می کنند که با کمک این نرم افزار تمامی آن ها را می توانند به زبان فارسی مشاهده کنند.

با عضویت در خبرنامه سایت جدیدترین مطالب را هر روز در ایمیل خود مشاهده فرمایید

فایرفاکس

ورژن 60

گوگل کروم

ورژن 66

اینترنت دانلود منیجر

ورژن 6

فلش پلیر

ورژن 29

کا ام پلیر

ورژن 4

نرو

تلگرام

وین رار

ورژن 5

ویندوز

اسکایپ

ورژن 7 , 8

مرورگر اپرا

ورژن 53

فتوشاپ

ورژن 19

فتوشاپ

ورژن 19

دریم ویور

ورژن 18

تیم ویور

ورژن 13

مشترک دانلود سافت ور شوید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید. با اشتراک در سایت ، جدیدترین مطالب روزانه به ایمیلتان ارسال خواهد شد.

دانلود رایگان ترجمه متن انگلیسی به فارسی و بر

تمام حقوق قالب و محتوا برای سایت محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی خواهد داشت

دسته بندی : آموزش نرم افزار

همیشه برای انجام کارهای تحقیقاتی نیاز به مترجم پیدا می­ کنید این در حالیست که بسیاری از متونی که به زبان­ های دیگر نوشته شده است را خودتان می­ توانید با کمک گرفتن از نرم افزار ترجمه متن ترجمه کنید. ما در اینجا تصمیم گرفتیم تا چند نرم افزار مترجم متن را به شما معرفی کنیم که زبان فارسی را نیز پشتیبانی کند.

پیش از هر چیز شما همیشه می­ توانید بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان از مترجم گوگل یا همان گوگل ترنسلیت به روی کامپیوتر و یا تلفن همراهتان استفاده کنید. گوگل ترنسلیت از آنجایی که زبان ­های بسیاری را پشتیبانی می­ کند می­ تواند در بسیاری موارد پرکاربرد باشد اما گاهی ممکن است در ترجمه متون فارسی به مشکل برخورد کنید بنابراین بد نیست با سایر نرم ­افزارهای پرکاربرد ترجمه متن نیز آشنا شوید تا در صورت لزوم بتوانید از این نرم افزارهای مترجم رایگان نیز کمک بگیرید.

 

فهرست محتوا

دانلود رایگان ترجمه متن انگلیسی به فارسی و بر

 

Qtranslate یک نرم افزار ترجمه متن کم حجم است که اکثر زبان­ ها از جمله زبان فارسی را پشتیبانی می ­کند. شما می­ توانید متن خود را از فارسی به زبان­ های دیگر و یا برعکس ترجمه کنید. این نرم افزار برای ترجمه از مترجم ­های آنلاین همانند MicrosoftTranslator ، گوگل ترنسلیت و Babelfish.yahoo کمک می­ گیرد به همین دلیل برای اینکه بتوانید از این نرم افزار استفاده کنید حتما باید به اینترنت متصل باشید.

 

یکی دیگر از نرم ­افزارهای مترجم که می ­تواند جملات یا کلمات را به شکل مستقل ترجمه کند نرم افزار ترجمه متن Magic Translator است. این نرم افزار مترجم به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می­ کند و به دلیل اینکه درون خود مرورگر وب دارد به راحتی می ­تواند وب­سایت­ هایی که به زبان دیگری هستند را برایتان به زبان فارسی ترجمه کند. مجیک ترنسلیتور ۱۰۰% با یونی کدها سازگار است و می­تواند فایل­ هایی با فرمت­های RTF ، Doc و txt را باز کند. رابط کاربری ساده ­ی این نرم افزار مترجم نیز کار با آن را برای همه راحت کرده است.

 

این نرم افزار ترجمه متن نیز بسیار کم حجم و قدرتمند است و زبان فارسی را نیز پشتیبانی می­ کند. با استفاده از این نرم افزار می­ توانید فایل­های PDF، پاورپوینت، Word ، صفحات وب، ایمیل­ها و صفحات چت را ترجمه کنید. اما برای ترجمه نیاز است که همواره به اینترنت متصل باشید چرا که برای خواندن و ترجمه متن از دیکشنری آنلاین استفاده می­ شود. این نرم افزار مترجم متن ۵۳ زبان را پشتیبانی می­ کند.

 

نرم افزار مترجم ترادوس نیز یکی دیگر از نرم­ افزارهای ترجمه متن پرکاربرد است که می­ تواند به شما کمک کند مطالب مورد نظرتان را دقیق ­تر و سریع ­تر ترجمه کنید. ترادوس به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می­ کند و سرعت و دقت بالایی در ترجمه متن دارد. همچنین اصطلاحات شرکت­ های بزرگ نیز در نرم افزار به صورت پیش فرض قرار گرفته است. نرم افزار مترجم ترادوس توسط بیش از ۲۵۰ هزار مترجم در سراسر جهان استفاده می­ شود. ترادوس در نسخه­ های مختلف ویندوز قابل نصب است.

 

همانند سایر نرم ­افزارهای مترجم متن معرفی شده ، Ace Translator نیز برای اینکه بهترین نتیجه را به شما بدهد باید متصل به اینترنت باشد. این نرم افزار می ­تواند لغات و متون را به ۵۹ زبان مختلف از جمله زبان فارسی ترجمه کند. Ace Translator می­ تواند متن ترجمه شده را از درون برنامه به فایل متنی تبدیل کند و دیگر نیازی به کپی پیست کردن وجود ندارد. حجم برنامه کم است و همچنین با نسخه­ های مختلف ویندوز سازگار است.

 

 

این اپلیکیشن یک دیکشنری یا فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و برعکس است که بیش از ۲۰۰۰۰۰ لغت را در خود نگهداری می­ کند. استفاده از این اپلیکیشن نیاز به اینترنت ندارد و به صورت آفلاین است.

 

این اپلیکیشن مخصوص زبان فارسی طراحی شده است و دیکشنری­ های تخصصی برای رشته­ های مختلف دارد که می­ تواند برای دانشجویان بسیار کاربردی باشد.

 

بدون شک دیکشنری آکسفورد یکی از مشهورترین و قابل اعتمادترین دیکشنری­ هاست که حالا با نسخه موبایل خود به راحتی در دسترس عموم قرار گرفته است. لغت­نامه آکسفورد به طور مستمر به روز رسانی می­ شود و دایره لغات آن هر روز در حال گسترش است.

 

این اپلیکیشن یکی از بهترین لغت­ نامه ­های فارسی برای موبایل است که مخصوص سیستم عامل اندروید طراحی شده است. این دیکشنری لغات را به صورت موضوعی و تخصصی در رشته­ های مختلف در نظر گرفته و معانی متفاوتی بر اساس کاربرد آن­ها ارائه می­دهد. همچنین از ویژگی ­های آن می­توان به دسترسی به واژگان فرهنگ لغات دهخدا و دکتر معین اشاره کرد.

 

پارس دیک نیز یکی دیگر از اپلیکیشن­ های دیکشنری فارسی به انگلیسی و برعکس است که به صورت آفلاین کار می­کند. این دیکشنری بیش از ۲۰۰۰۰۰ لغت انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی را دارد و می ­تواند لغات را با دو لهجه بریتیش و آمریکایی تلفظ کند. همچنین متضادها و مترادف­ های کلمات را نیز نمایش می­ دهد.

 

نکته ­ای که باید درباره نرم ­افزارهای مترجم متن بدانید این است که نتیجه نهایی همیشه ۱۰۰% آن چیزی نیست که شما می­ خواهید چرا که در نهایت متن توسط ربات ترجمه می­ شود و برای بهبود آن نیاز است بازخوانی و ویرایش شود. اما در هر حال استفاده از این نرم ­افزارها برای ترجمه متن می­تواند حداقل تا ۲۰% سرعت کار ترجمه را برای شما بالاتر ببرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

همراه ما باشید

اگر هنوز ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال نکرده‌اید، همین الان وارد تلگرام و اینستاگرام شوید و به جمع صدها دنبال‌کننده رایت می بپیوندید.

علاوه بر به اشتراک‌گذاشتن آخرین مطالب مفید و کاربردی سایت، تخفیف‌های ویژه و باورنکردنی ترجمه و ویرایش تخصصی، از این به‌بعد به‌صورت محدود فقط و فقط در تلگرام و اینستاگرام منتشر می‌شوند. 

فراموش نکنید این مطلب را به اشتراک بگذارید!

                     

11 Comments

بسیار عالی و مفید بود متشکرم

خواهش می کنم، خوشحالیم که معرفی این نرم افزار ها برای شما مفید واقع شده است.

سلام. کدوم نرافزار؟ اسمش چیه؟

بسیار عالییی. ممنونم ازتون

خواهش می کنم دوست عزیز

دانلود رایگان ترجمه متن انگلیسی به فارسی و بر

خلاصه و مفید . ممنون

خواهش می کنم، نظر لطف شماست. خوشحالیم که مفید بوده.

خیلی خیلی عالیه تشکر

خواهش می کنم، نظر لطف شماست

سلام ببخشید از بین این نرم افزارها کدومشون متن بهتر ترجمه میکنن؟که قابل فهم باشه…

سلام، هر کدام نقص ها و مزایای خود را دارند و معمولا برای زبان فارسی زیاد خوب عمل نمی کنند. نرم افزار ها هیچگاه جای ترجمه انسانی را نمی گیرند.

وب‌ سایت

با عضویت در خبرنامه ایمیلی رایت می، جدیدترین و مفیدترین مطالب سایت را به‌همراه تخفیف‌های ویژه و مناسبتی در ایمیل خود دریافت نمایید:

ما هم مثل شما از اسپم متنفریم و ایمیل‌های اسپم و تبلیغاتی ارسال نخواهیم کرد

  

تمامی حقوق برای رایت می محفوظ است.

همگی با کمپانی گوگل آشنایید ! بسیاری از کاربران گوگل را تنها به عنوان یک موتور جستجو می شناسند اما گوگل دارای نرم افزارها و خدمات بسیار زیادی می باشد که شاید از مشهورترین آن ها بتوان به ابزار Google Earth که نرم افزاری برای مشاهده کره زمین با تصاویر ماهواره ای می باشد اشاره نمود. همچنین از دیگر ابزارهای معروف این شرکت می توان به Google Translator که ابزاری برای ترجمه زبان های مختلف به یکدیگر می باشد نیز اشاره نمود. این ابزار که از زبان های بسیاری برای ترجمه پشتیبانی می کند یک ابزار online می باشد و با مراجعه به اینجا می توانید به این ابزار دسترسی داشته باشید. برای استفاده از این ابزار شما فقط می توانید متن مورد نظر خود را در قسمت مربوطه وارد نموده و با انتخاب زبان های مورد نظر اقدام به ترجمه کنید.Google Translate Client نام ابزاری می باشد که با نصب آن بر روی سیستم خود می توانید اقدام به استفاده از مترجم گوگل در دیگر برنامه ها همانند Microsft word و یا مرورگرهای وب نمایید. شیوه استفاده از این نرم افزار بدین صورت می باشد که پس از نصب این برنامه آیکن آن در کنار ساعت برای شما پدیدار می شود و شما با انتخاب زبان های مورد نظر برای ترجمه و فعال کردن نرم افزار می توانید در محیط های مختلف از نرم افزار استفاده کرد. به عنوان مثال شما می توانید در یک وب سایت که دارای محتوای زبان انگلیسی می باشد با انتخاب قسمتی از متن به وسیله موس و ظاهر شدن آیکن نرم افزار در کنار متن انتخاب شده و کلیک بر روی آن اقدام به ترجمه متن توسط ابزار نصب شده نمایید. شما می توانید متن ترجمه شده را به راحتی کپی و یا ویرایش نمایید.

فایل pdf رایج‌ترین روش ذخیره‌سازی مقالات و کتاب‌ها است. از مزایای این نوع فایل راحتی انتقال به سیستم‌های مختلف است، به نحوی که ساختار مطلوب سازنده فایل همه جا حفظ می‌شود. معمولاً شخصی که قصد دارد فایل pdfای را ترجمه کند، علاقه‌مند است ساختار فایل ترجمه دریافتی‌اش شبیه فایل مبداء خود باشد. بنابراین کپی کردن مطالب از pdf به ورد یا سایت‌های ترجمه راه‌حل جالبی برای ترجمه فایل پی دی اف نیست.

سایت‌های و نرم‌افزارهای بزرگ ترجمه به فکر ایجاد راهی برای ترجمه فایل pdf به شکل کامل افتاده‌اند. در این رابطه، گوگل ترنسلیت، وب‌سایت Online Document Translator و برنامه ترادوس استودیو از جمله وب‌سایت و برنامه‌هایی هستند که از ترجمه فایل به شکل pdf پشتیبانی می کنند. در ادامه، به نحوه ترجمه فایل pdf با هر کدام از این برنامه‌ها خواهیم پرداخت و به برخی معایب و مزایای آن‌ها اشاره می‌کنیم.

برای انجام ترجمه فایل pdf با استفاده از برنامه گوگل ترنسلیت شما فقط می توانید از نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) وب سایت گوگل ترنسلیت استفاده کنید. وب سایت به آدرس https://translate.google.com را در مرورگر خود باز کنید. در هنگام ورود با صفحه‌ای بدین شکل رو به رو خواهید شد.

این صفحه، همان صفحه اصلی وب سایت ترجمه آنلاین گوگل ترنسلیت است. با استفاده از این صفحه می‌توانید تمامی متن‌های خود را از هر زبان پشتیبانی شده، به زبان دیگر ترجمه کنید. برای ترجمه فایل pdf نیز می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Documents وارد قسمت اضافه کردن فایل شوید. با زدن گزینه Documents با صفحه‌ای مانند صفحه زیر روبه‌رو خواهید شد.

دانلود رایگان ترجمه متن انگلیسی به فارسی و بر

در این صفحه شما می‌توانید زبان فایل ورودی و زبانی که می‌خواهید به آن ترجمه انجام شود را انتخاب کنید. در زیر هم لیستی از فایل‌هایی که می‌توانید آن‌ها را برای ترجمه انتخاب کنید را مشاهده می‌کنید. این فرمت‌ها doc, .docx, . odf, .pdf, .ppt, .pptx, .ps, .rtf, .txt, .xls, or .xlsx هستند. در قسمت Browse your computer که با رنگ آبی مشخص شده‌است شما می‌توانید وارد فایل‌های کامپیوتر خود شوید و فایل pdf موردنظر را انتخاب کنید. پس از پیدا کردن فایل بر روی کامپیوتر و زدن گزینه Open که در گوشه سمت راست مشخص شده‌است با صفحه‌ای مانند عکس زیر برای ترجمه فایل pdf خود روبه‌رو می‌شوید.

در این قسمت فایل انتخاب شده شما مشخص می‌شود. در صورتی‌ که هنوز زبان مبدا و مقصد را درست انتخاب نکرده‌اید می‌توانید آن را از بالای صفحه تغییر دهید. پس از مشخص کردن زبان و درست بودن فایل آپلود شده بر روی کلید Translate که با رنگ آبی و در سمت راست و پایین قرار گرفته بزنید تا وارد صفحه ترجمه شده فایل شوید. بسته به سایز و میزان کلمات موجود در ترجمه فایل پی دی اف، اتمام کار زمان می برد. در حالی که برنامه مشغول ترجمه فایل شما است صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد.

پس از تکمیل شدن ترجمه، از این صفحه به صفحه‌ای دیگر منتقل خواهید شد که به صورت متن نشان داده می شود و فایل ترجمه شده را به شما نمایش می‌دهد. البته توجه کنید برنامه قادر به قرار دادن عکس‌های موجود در فایل در بخش ترجمه نیست.

ترجمه فایل pdf کامل شده به شکل زیر است:

در این مرحله کار ترجمه فایل تمام شده‌است و شما می‌توانید تمامی قسمت‌ها یا بخش‌های مورد نیاز خود را از طریق کپی و پیست کردن در یک فایل ورد به دست بیاورید.

برای ترجمه آنلاین فایل‌های خود می‌توانید از وب‌سایت اشاره شده در بالا به آدرس https://www.onlinedoctranslator.com/ نیز استفاده کنید. پس از ورود به این وب سایت با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر روبه‌رو می‌شوید.

در این قسمت با کلیک بر روی عبارت Translate now که در کادر نارنجی و در وسط صفحه مشخص است به صفحه انتخاب فایل می‌روید.

برای ترجمه فایل pdf، در این قسمت می توانید فایل مورد نظر در کامپیوتر خود را بر روی کادر مشخص شده بکشید یا با کلیک کردن بر روی کادر به قسمت انتخاب فایل وارد شوید و سپس با انتخاب فایل و زدن Open  آن را انتخاب کنید. در صورتیکه فایل شما حجم زیادی داشته باشد ممکن است با پیغام زیر روبه‌رو شوید.

این پیغام به شما هشدار می‌دهد به دلیل بالا بودن حجم فایل ممکن است عملیات آپلود و بررسی فایل کمی بیشتر طول بکشد. شما کافی است بر روی ok کلیک کنید تا فرآیند آغاز شود. پس از آپلود شدن فایل با صفحه زیر مواجه می‌شوید.

در این قسمت مشخص است که فایل شما به شکل کامل آپلود شده است و در زیر شما می‌توانید زبان مبداء و همچنین زبانی که می‌خواهید به آن ترجمه شود را مشخص کنید. این سایت از ترجمه فارسی به انگلیسی نیز به شکل کامل پشتیبانی می‌کند. پس از انتخاب زبان برای ترجمه فایل pdf، بر روی دکمه Translate کلیک کنید.

پس از کامل شدن ترجمه، با صفحه‌ای همانند صفحه بالا روبه‌رو می‌شوید. در این قسمت می‌توانید با زدن روی دکمه Download your translated document که در زیر کادر نارنجی رنگ وسط قرار گرفته است، به لینک دانلود فایل خود دسترسی پیدا کنید. فایل دانلود نیز به شکل فایل pdf به شما تحویل داده می‌شود. البته در نظر داشته باشید باید زودتر بر روی این قسمت کلیک کنید زیرا سایت سرورهای شلوغی دارد و در صورتیکه دیرتر این کار را انجام دهید، ممکن است سایت فایل شما را حذف کند و مجبور به آپلود دوباره فایل شوید.

البته باید توجه داشته باشید این وب سایت از هسته ترجمه گوگل ترنسلیت استفاده می‌کند و خود ترجمه را به شکل مستقل انجام نمی‌دهد. در صورتیکه با خروجی متنی و همچنین محدودیت حجمی گوگل ترنسلیت مشکلی ندارید استفاده از آن بیشتر از این وب سایت توصیه می‌شود. به طور کلی، این وب‌سایت به دلیل وابستگی کامل به گوگل ترنسلیت فقط در صورت نیز به دریافت ترجمه فایل پی دی اف و یا داشتن فایل pdf با حجم بالا که قابل تقسیم نیست، به کار می‌آید.

بهترین مترجم آنلاین متن در سال ۲۰۱۹ از ۶ دیدگاه

در برنامه ترادوس استودیو شما می‌توانید فایل pdf ترجمه مورد نظر خود را در داخل برنامه وارد کنید. در صورت کیفیت اسکن مناسب فایل ، برنامه می‌تواند با موتور OCR خود کلمات را تشخیص داده و آن را برای ترجمه آماده کند. البته در نظر داشته باشید به دلیل وجود محدودیت‌ها در موتور تشخیص کلمات، فقط زبان‌هایی همانند انگلیسی، دانمارکی، فنلاندی، هلندی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، نوروژی، پرتغالی، اسپانیایی، روسی و ترکی می توانند استفاده شوند.

برای وارد کردن فایل pdf به برنامه ترادوس استودیو، فقط کافیست فایل مورد نظر را بردارید و در قسمت اول برنامه (قسمت خوش آمد گویی) قرار دهید. می‌توانید از قسمت Browse نیز فایل را از داخل کامپیوتر انتخاب کنید. در زیر این صفحه را مشاهده می‌کنید.

در صفحه بعدی روی گزینه Advanced کلیک کنید.

در صفحه بعدی روی قسمت File types سپس pdf و سپس Converter کلیک کنید تا بتوانید پیش‌نمایش فایل را مشاهده کنید.

در این زمان، برنامه پیش نمایشی از فایل را در صفحه ویرایشگر به شما نشان می‌دهد. برنامه به صورت همزمان نیز یک فایل ورد با فرمت docx را در همان مکانی که فایل pdf قرار دارد ذخیره می‌کند.

در این زمان شما می‌توانید تصمیم بگیرید که می‌خواهید با همین فایل pdf ترجمه را ادامه دهید یا می‌خواهید فایل ورد ساخته شده توسط برنامه را ویرایش کنید و از آن به عنوان فایل ترجمه خود بهره بگیرید.

در نظر داشته باشید که  مشاهده پیش‌نمایش فایل فقط در صورتی امکان پذیر است که فایل را از قسمت خوش آمدگویی باز کرده باشید. در صورتیکه یک فایل را به پروژه اضافه کنید نمی‌توانید از ویژگی پیش‌نمایش بهره ببرید.

تمامی ویژگی‌های بحث شده در نسخه استودیو ترادوس ۲۰۱۹ موجود است و در صورتی که از نسخه ۲۰۱۵ استفاده می کنید نمی‌توانید به قسمت پیش‌نمایش دسترسی داشته باشید. برای رفع این مشکل می‌توانید فایل pdf را در ویرایشگر باز کنید و سپس با زدن کلید های Ctrl+shift+P فایل را مشاهده و آن را با فرمت ورد ذخیره کنید. پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی آموزش کامل ترجمه فایل پی دی اف را در ادامه مشاهده کنید:

 

تمامی برنامه‌هایی که در بالا به آن ها اشاره شد برای ترجمه فایل pdf بر روی کامپیوترهای شخصی استفاده می‌شوند. در حال حاضر، هیچگونه برنامه اختصاصی برای ترجمه فایل pdf بر روی گوشی‌های تلفن همراه چه اندروید و چه ios موجود نیست. اما شبکه مترجمین ایران برطرف کردن نیازهای شما راه‌های زیر را پیشنهاد می‌کند.

دانلود رایگان ترجمه متن انگلیسی به فارسی و بر

در این مقاله سعی کردیم بهترین ابزارهای آنلاین و سایت‌ها را برای ترجمه فایل PDF به شما معرفی کنیم. با توجه به اینکه بسیاری از مقاله‌ها و متن‌های شما به صورت PDF ذخیره شده‌اند و ترجمه این گونه فایل‌ها با دشواری‌هایی همراه است. پیشنهاد می‌کنیم سرویس‌های ترجمه مقاله و ترجمه فوری شبکه مترجمین ایران را امتحان کنید. ما همواره بهترین کیفیت ترجمه را به شما عرضه خواهیم کرد.

 

بله، نهايت حجم براي آپلود فايل، يك مگابايت است. اما برای فايل‌های بزرگتر می توان از برنامه‌های متفاوت استفاده و فايل‌های يك مگابايتی ايجاد كرد.

هوش مصنوعی برنامه‌ی گوگل ترنسليت به حدی نرسيده كه بتواند فایل‌های PDF با کیفیت اسکن پایین را به راحتی تشخیص دهد. در حال حاضر، بهترین نوع ترجمه مخصوص فایلهای PDFای است که به شکل متن هستند و فایل عکس اسکن شده نیستند.

فرمت‌هايي از قبيل docx, . odf, .pdf, .ppt, .pptx, .ps, .rtf, .txt, .xls,.xlsx، .doc در گوگل ترنسليت پشتيبانی مي‌شود.

در ميان مزيت‌هاي فراوان SDL ترادوس از جمله نگه داشتن تصاوير در متن ترجمه‌شده و ويرايش‌گر انعطاف‌پذير، مي‌توان به افزودن ترمينولوژي و حافظه‌ي ترجمه اشاره كرد.

با سلام وقتی فایل های پی دی اف را تبدیل میکنم نوشته ها برعکش میشه . میتونید کمکم کنید؟ البته تو این آدرس http://www.onlinedoctranslator.com

مخاطب گرامی به اطلاع می‌رساند تبدیل فایل های PDF به فرمت قابل ترجمه بخصوص در زبان فارسی همیشه با مشکلات فونتی روبرو است. در صورتی که این دست فایل های غیرقابل تبدیل دارید. بهتر است از سرویس ترجمه متن ما استفاده کنید تا ما این کار را برای شما انجام و در نهایت ترجمه خوبی تحویل دهیم.

گوگل ترنسلیت درترجمه فارسی دقیق نیست اما در ترجمه زبان های دیگر مثلا آلمانی به انگلیسی دقیق است

مخاطب گرامی سلام برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی حرفه‌ای شبکه مترجمین ایران به صفحه مخصوص مراجعه کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

جهانی سازی و دسترسی روزافزون به اینترنت، مردم را به سراسر جهان متصل کرده است. با این حال ، معضل زبان همچنان یک مانع است. با تشکر از برنامه ها و خدمات ترجمه زبان متعدد، اکنون ارتباط و تفاهم در بین افراد با زبان های مختلف آسانتر شده است. با این وجود همه اپلیکیشن های ترجمه زبان برابر نیستند. بعضی از آنها فقط روش بهتری از دیگری دارند. در زیر ۱۰ مورد از برترین اپلیکیشن ترجمه زبان را معرفی می کنیم که در بین همه سیستم های ترجمه زبان موجود، برجسته تر هستند.

 

Android | iOS

 

نکات برجسته

دانلود رایگان ترجمه متن انگلیسی به فارسی و بر

 

وقتی صحبت از ترجمه سریع و قابل اعتماد می شود ، برنامه «Day Translations» یکی از بهترین گزینه ها است. واقعیت این است که این برنامه برای هر دو ترجمه ماشینی و ترجمه انسانی نیست. هنگامی که این برنامه را دریافت می کنید، می توانید از ترجمه های فوری نیز برخوردار شوید یا با یک مترجم انسانی تماس بگیرید تا یک ترجمه حرفه ای داشته باشید که کاملاً دقیق و تخصصی است. علاوه بر این، شما می توانید تلفظ کلمات را به صورت شفاهی در این برنامه بیان کنید تا بتوانید شیوه صحیح بیان کلماتی را که با آنها آشنا نیستید بشنوید و تقلید کنید.

 

این برنامه رایگان iOS و Android به تازگی بروزرسانی شده است و اکنون قادر به انجام ترجمه های گفتاری است. داشتن آن در دستگاه تلفن همراه مانند این است که یک مترجم شخصی داشته باشید که به هر کجا که می توانید با خود ببرید.

 

برنامه Day Translations به بیش از ۱۰۰ زبان شامل چینی (سنتی و ساده شده) ، آفریقایی ، آلمانی ، عبری ، بنگالی ، عربی ، فیلیپینی ، کرواتی ، یونانی ، چک ، دانمارکی ، استونیایی ، فرانسوی ، فنلاندی ، آلبانیایی ، کاتالان ، اسپانیایی و هندی ترجمه می کند.

 

ویژگی ترجمه ماشینی این برنامه به عنوان ترجمه سریع در iOS یا ترجمه رایگان در اندروید نامیده می شود. برای استفاده از آن ، زبان مبدا و زبان مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنید و کلمه ، عبارت یا جمله ای را که قصد دارید برنامه ترجمه کند برای پردازش در کادر بالا وارد نمائید. سپس ترجمه در کادر پایین تولید می شود.

 

No Android app | iOS

 

نکات برجسته

 

 

 

 

Android | iOS

 

نکات برجسته

 

Google Translate محصولی از شرکت برتر اینترنتی جهان است، بنابراین جای تعجب ندارد که از محبوبیت بالایی برخوردار باشد و مورد اعتماد بسیاری از کاربران اینترنت در سراسر جهان باشد. وقتی در مورد ترجمه آنلاین زبان صحبت می کنید ، دشوار نیست که به سرعت آن را با این برنامه ترجمه Google مرتبط کنید. این حتی شماره ۱ در گروه مرجع برنامه های موجود در فروشگاه App iOS است.

 

Google Translate یکی از پیشرفته ترین نرم افزارهای ترجمه ماشینی را دارد. این نتیجه سالها توسعه و جدیدترین پیشرفتهای فناوری است. این برنامه می تواند ترجمه های متنی را در بیش از ۱۰۰ زبان انجام دهد و حتی قادر به ترجمه های آفلاین در ۵۹ زبان است. علاوه بر این ، می تواند ترجمه متون و اعداد را همانطور که توسط دوربین دستگاه گرفته شده است (ترجمه دوربین) یا با تجزیه و تحلیل عکس یا تصویر وارد شده در برنامه انجام دهد.

 

ویژگی ترجمه مکالمه این برنامه به دو نفر (که به زبان های مختلف صحبت می کنند) اجازه می دهد تا از طریق تلفن های هوشمند (با Google Translate نصب شده) از طریق صدا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند زیرا صدای آنها هنگامی که با هم صحبت می کنند به صورت بلادرنگ ترجمه می شود.

 

اگر قصد استفاده از ویژگی ترجمه آفلاین Google Translate را دارید ، باید بسته های زبانی اضافی را بارگیری کنید. اینها فایل های اضافه شده به برنامه هستند که به ترجمه های زبان های خاص بدون نیاز به اتصال به سرورهای Google رسیدگی می کنند.

 

علاوه بر این ، Google Translate در Android برای انجام ترجمه در سراسر برنامه ها طراحی شده است. لازم نیست هر بار که نیاز به ترجمه داشتید، به برنامه Google Translate بروید. می توانید به سادگی روی نماد مدور دائمی برنامه در سمت راست صفحه دستگاه خود ضربه بزنید تا در هر برنامه با متون موجود در آن، ترجمه را انجام دهید.

Android | iOS

 

نکات برجسته

دانلود رایگان ترجمه متن انگلیسی به فارسی و بر

 

SayHi به عنوان “مترجم صوتی برای همه” لقب گرفته است. این یک اپلیکیشن ترجمه زبان رایگان iOS و Android است که در رسانه های بزرگ سنتی و آنلاین مانند NBC Today Show ، TechCrunch ، Lifehacker و Gizmodo گردهمایی هایی را ایجاد کرده است. این برنامه ۹۰ زبان از جمله عربی ، کاتالان ، چینی ، چک ، دانمارکی ، فیلیپینی ، استونی ، فنلاندی ، فرانسوی ، آلمانی ، یونانی ، کرئولی ، عبری ، هندی ، نروژی ، مجارستانی ، اندونزیایی ، کره ای ، ژاپنی ، ایتالیایی ، پشتیبانی می کند. لتونی ، کره ای ، اسلوونیایی ، اسپانیایی ، سوئدی ، تایلندی ، ترکی ، ویتنامی ، رومانیایی ، روسی ، سواحیلی ، لهستانی و لیتوانیایی را پشتیبانی می کند.

 

این ویژگی ترجمه دوربین دارد که برای نوشته های آسیایی (ژاپنی ، کره ای و چینی) کار می کند. این برنامه می تواند متن ، صدا و همچنین ترجمه های مکالمه را انجام دهد. همچنین قادر به کپی و به اشتراک گذاری متون ترجمه شده از طریق ایمیل ، پیام کوتاه و رسانه های اجتماعی است. صدا برای ترجمه گفتاری می تواند بر روی مرد یا زن تنظیم شود و برای تقلید آسان تر، می تواند کند شود. این یک ویژگی عالی برای کسانی است که می خواهند یاد بگیرند چگونه به یک زبان جدید صحبت کنند. این مترجم می تواند از حالت آفلاین نیز استفاده کند.

 

Android | iOS

 

نکات برجسته

 

این یکی از برنامه های پیشرو ترجمه در Google Play و iTunes است. این یک برنامه دیکشنری زبان و ترجمه رایگان است که ترجمه های متن به متن ، صدا به صدا و همچنین ترجمه های متن به صدا را انجام می دهد. با بیش از ۱۰۰ زبان پشتیبانی شده ، iTranslate ابزاری برای ارتباطات مفید است که با سفر به مناطق مختلف جهان در اختیار شما قرار می گیرد.

 

iTranslate مملو از ویژگی های مفید از جمله ترجمه ، اشتراک گذاری ترجمه ، امکان نگه داشتن موارد دلخواه و سابقه ترجمه ها ، و همچنین صداهای ترجمه مرد و زن است. علاوه بر این ، این برنامه دارای یک فرهنگ لغت بصری و یک راهنمای زبان است.

 

اگر می خواهید به ترجمه دوربین ، ترجمه مکالمه ، راهنمای تبادل فعل ، ترجمه وب سایت و ویژگی های حالت آفلاین دسترسی داشته باشید ، باید برنامه را به نسخه پولی ارتقا دهید.

 

Android | iOS

 

نکات برجسته

 

TripLingo به عنوان یک ابزار برای مسافران بین المللی تبلیغ می شود مانند یک راهنمای زبان تعاملی که با یک مترجم گفتاری فوری همراه است. این طراحی شده تا تقریباً به همه چیزهایی که یک مسافر هنگام رفتن به کشوری با زبان دیگر نیاز دارد بپردازد.

 

این برنامه صداهای ترجمه ضبط شده حرفه ای همراه با راهنماهای استاندارد تلفظ کتبی را فراهم می کند. همچنین با فرهنگ لغت آفلاین ، درس های صوتی یادگیری زبان و همچنین آزمون همراه است.

 

با بیش از ۳۰۰۰۰۰ کاربر بین المللی ، TripLingo یکی از برنامه های محبوب ترجمه در Google Play و iTunes است. در چندین رسانه از جمله CNN ، Wired ، Mashable ، MSNBC ، Fox و Forbes نمایش داده شده است.

 

Android | iOS

 

نکات برجسته

 

Microsoft Translator یک اپلیکیشن ترجمه زبان شخصی رایگان است که قادر به انجام متن ، صدا ، مکالمه و ترجمه تصاویر است. این نرم افزار می تواند ترجمه های آنلاین و آفلاین را در بیش از ۶۰ زبان انجام دهد. دقیقاً مانند Google Translate ، برای فعال کردن حالت آفلاین ، باید بسته های زبان را بارگیری کنید.

 

ویژگی ترجمه تصویر این برنامه می تواند تصاویر گرفته شده از دستگاه دوربین، عکس های آپلود شده در آن و همچنین عکس های صفحه را برای تشخیص متون و تولید ترجمه های مورد نظر تجزیه و تحلیل کند. همچنین با ویژگی اختصاصی ترجمه مکالمه چند نفره همراه است ، که به بالای ۱۰۰نفر از افرادی که به زبان های مختلف صحبت می کنند اجازه می دهد تا بتوانند از طریق این برنامه ارتباط برقرار کنند و صداهای آنها را به طور خودکار تفسیر می کند.

 

علاوه بر این Microsoft Translator دارای یک کتاب عبارات غنی و همچنین راهنماهای تلفظ برای کسانی است که می خواهند یاد بگیرند چگونه عبارات ضروری زبان خارجی را که اغلب در طول سفر با آنها روبرو می شوند یاد بگیرند. می توانید عبارات ترجمه شده را با صدای بلند بشنوید و یا ترجمه ها را مشاهده کنید تا به شما در صحبت کردن کمک کند و کلمات یا عبارات خارجی را بهتر به خاطر بسپارید.

 

ویژگی ترجمه دوربین / تصویر در Microsoft Translator چیز جدیدی نیست ، اما بسیار خوب کار می کند. این ایده آل نیست ، اما یکی از بهترین پیاده سازی های این فناوری است.

 

Android | iOS

 

نکات برجسته

 

Papago یک اپلیکیشن ترجمه زبان رایگان است که مسافران و همچنین کسانی که برای سفرهای کاری یا تحصیل به خارج از کشور می روند ، مورد هدف قرار می دهد. این برنامه در حال حاضر فقط ۱۳ زبان را پشتیبانی می کند (انگلیسی ، ژاپنی ، کره ای ، اسپانیایی ، فرانسوی ، تایلندی ، ویتنامی ، اندونزیایی ، روسی ، ایتالیایی ، آلمانی ، چینی ساده شده و چینی سنتی). با این حال ، این ویژگی های جالب و مفید را ارائه می دهد که باعث می شود ارزش امتحان کردن را داشته باشند.

 

این دستگاه قادر است متن و ترجمه صوتی ، ترجمه مکالمه و ترجمه تصویر را به صورت بلادرنگ انجام دهد. همچنین دارای یک کتاب عبارات و فرهنگ لغت زبان است. این برنامه با سه حالت قابل اجرا است: مکالمه ، آفلاین و تبدیل خودکار ارز.

Android | iOS

 

نکات برجسته

 

Linguee عمدتا یک برنامه فرهنگ لغت است که برای دستگاه های iOS و Android در دسترس است. می توان آن را از فروشگاه اپل دانلود کرد اما به نظر می رسد که از Google Play حذف شده است. با این وجود ، این یکی از راه حل های خوب ترجمه موبایل است که باید در نظر بگیرید.

 

Linguee با ورودی های بیش از ۴۰۰ لغت نویس توسعه یافته است که یک برنامه ترجمه رایگان، سریع و قابل اعتماد است. البته این پشتیبانی زبان محدود دارد. این فقط اجازه ترجمه به انگلیسی و فرانسوی ، ژاپنی ، هلندی ، آلمانی ، روسی ، اسپانیایی ، لهستانی ، ایتالیایی و چینی ساده شده را می دهد.

 

Linguee دارای ویژگی جستجوی سریع است که شبیه به پیشنهاد خودکار Google است ، که در آن برنامه با تایپ چند حرف اول در جعبه جستجو ، کلمات و عبارات مورد نظر شما را پیش بینی می کند. همچنین خطاهای املایی را تشخیص داده و عبارت یا اصطلاح “صحیح” ممکن را برای یافتن پیشنهاد می کند.

 

علاوه بر این، Linguee در حالت آفلاین، با راهنماهای تلفظ و جملات نمونه همراه است. شما می توانید از Linguee بدون اتصال به اینترنت مشروط بر اینکه بسته های لازم را بارگیری کرده باشید، استفاده کنید. راهنماهای تلفظ به صورت نوشتاری و صوتی است. راهنماهای تلفظ صوتی توسط بلندگوهای حرفه ای ضبط شده اند. از طرف دیگر ، ویژگی “جملات نمونه” به کاربران در یادگیری نحوه استفاده از کلمات و عبارات در یک زبان جدید کمک می کند.

 

این برنامه همچنین از فناوری ۳D Touch اپل استفاده می کند. همچنین می توانید از ۳D Touch استفاده کنید تا بدون نیاز به ترک مقاله ، ترجمه های یک کلمه را در یک مقاله مشاهده کنید.

 

Android | iOS

 

نکات برجسته

 

Yandex.Translate توسط معادل روسی گوگل ساخته شده است و یک اپلیکیشن ترجمه زبان موبایل قدرتمند است که به صورت آنلاین از ۹۵ زبان پشتیبانی می کند. همچنین آفلاین این برنامه مفید است زیرا می تواند ترجمه هایی را از زبان های فرانسوی ، آلمانی ، ایتالیایی ، روسی ، اسپانیایی و ترکی به انگلیسی نیز انجام دهد.

 

Yandex.Translate همراه با ترجمه گفتار صحبت است و تنها چهار زبان انگلیسی ، روسی ، اوکراینی و ترکی را پشتیبانی می کند.

 

این اپلیکیشن ترجمه زبان قادر به انجام ترجمه های دوربین و یا تصویر برای ۱۲ زبان ، یعنی انگلیسی ، فرانسوی ، چک ، آلمانی ، روسی ، اسپانیایی ، پرتغالی ، چینی ، ترکی ، لهستانی و اوکراینی است. علاوه بر این ، این برنامه قادر به ترجمه کل وب سایت ها و انجام ترجمه در برنامه های دیگر است. این برنامه دارای دیکشنری زبان است و برای یادگیری یک زبان جدید مفید است.

 

برنامه های ترجمه مفید هستند ، اما ترجمه های انسانی هنوز هم به طرز چشمگیری بهتر هستند. ترجمه های تولید شده توسط ماشین، حتی با اینکه با هوش مصنوعی و شبکه های عصبی درگیر هستند، تضمین نمی شود که کاملا دقیق باشند. گر شما نیاز به ترجمه یک متن یا یک گفتار ضبط شده با دقت غیرقابل انکار دارید (چیزی که اپلیکیشن های ترجمه قادر به انجام آن نیستند)، از ترجمه انسانی استفاده کنید.

 

فناوری ترجمه ماشین طی سال ها پیشرفت چشمگیری داشته است. اکنون این شبکه دارای هوش مصنوعی و شبکه های عصبی است. با این حال ، در حال حاضر هنوز هیچ مترجم رایانه ای قادر به رقابت با دقت مترجمان انسانی نیست. از همین رو ترجمتن با استفاده از مترجمین حرفه ای و متخصص در زمینه های مختلف انواع خدمات ترجمه تخصصی مقاله، ترجمه کتاب، ترجمه محتوای وبسایت، ترجمه کاتالوگ و …. را با بالاترین کیفیت به شما ارائه می دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ویژه ها

ما در ترجمتن بر آنیم تا با ساده تر کردن روال ترجمه ی متن و تولید محتوا برای مترجمین و تولید کنندگان محتوا از طریق در اختیار گذاری زیرساخت مناسب، پلتفرم بسیار قوی که با همین هدف طراحی و پیاده سازی شده است و پشتیبانی انسانی مطمئن و دردسترس، سرعت انجام پروژه ها را تا حد ممکن بالا برده و امکان خطاهای سهوی انسانی در محصول نهایی را کاهش دهیم. بدین ترتیب با بر عهده گرفتن بخش های غیر تخصصی ولی وقتگیر این حرفه همچون بازاریابی، کنترل پروژه، حسابداری و غیره، ترجمتن برای مترجمان و تولیدکنندگان محتوای خود، محیط مناسبی را برای لذت بردن از تمرکز بر ترجمه و تولید محتوا، به وجود آورده است.

دانلود رایگان ترجمه متن انگلیسی به فارسی و بر
دانلود رایگان ترجمه متن انگلیسی به فارسی و بر
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *