معنی لغات لاتین

خواص دارویی و گیاهی

معنی لغات لاتین
معنی لغات لاتین

Copy Right By 2016 – 1395

زبان انگلیسی یکی از زبان های هندواروپایی از شاخهٔ ژرمنی است. خود شاخهٔ ژرمنی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود و انگلیسی به ژرمنی غربی تعلق دارد. این زبان در انگلستان و جنوب شرقی اسکاتلند تکامل یافته است. از دیگر زبان های شاخه ژرمنی می توان به آلمانی، هلندی، دانمارکی، سوئدی و نروژی اشاره کرد. امروزه نزدیک به نیمی از مجموعه واژگان و دستور زبان انگلیسی از ریشهٔ ژرمنی است و نیم دیگر را وام واژه ها تشکیل می دهد. بیشتر این وام واژه ها از زبان های لاتین، فرانسوی، بخشی از یونانی و دیگر زبان ها وارد انگلیسی شده اند. زبان انگلیسی باستان شباهت بسیار زیادی به زبان آلمانی باستان داشته است چون انگلیسی زبان ها عمدتاً اقوام ژرمنی بودند که از آلمان وارد بریتانیا شدند و به نوعی زبان آلمانی را می توان مادر زبان انگلیسی دانست.
انگلیسی، زبان مادری نزدیک به ۳۷۵ میلیون نفر در دنیا است. پس از زبان چینی ماندارین و اسپانیایی، انگلیسی سومین زبان دنیا از نظر تعداد سخنوران است. اما اگر تعداد کسانی که زبان مادری آن ها انگلیسی است و کسانی که تنها به این زبان سخن می گویند را با هم بشماریم، آنگاه می توان گفت که انگلیسی پرکاربردترین زبان در سطح جهان است. البته اگر با مجموعهٔ زبان های چینی مقایسه شود ممکن است که در جایگاه دوم قرار گیرد.

فارسی یا پارسی یکی از زبان های هندواروپایی در شاخهٔ زبان های ایرانی جنوب غربی است که در کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان به آن سخن می گویند. فارسی زبان رسمی کشورهای ایران و تاجیکستان و یکی از دو زبان رسمی افغانستان (در کنار پشتو) است. زبان رسمی کشور هندوستان نیز تا پیش از ورود استعمار انگلیس، فارسی بود. فا، fa: نماد زبان فارسی. زبان فارسی را پارسی نیز می گویند. زبان فارسی در افغانستان به طور رسمی دری و در تاجیکستان تاجیکی خوانده شده است. در سال ۱۸۷۲ در نشست ادیبان و زبان شناسان اروپایی در برلین، زبان های یونانی، فارسی، لاتین و سانسکریت به عنوان زبان های کلاسیک جهان برگزیده شدند. بر پایهٔ تعریف، زبانی کلاسیک به شمار می آید که یکم، باستانی باشد، دوم، ادبیات غنی داشته باشد و سوم در آخرین هزاره عمر خود تغییرات اندکی کرده باشد.

دیکشنری (Dictionary) که گاهی اوقات به عنوان یک واژه نامه، فرهنگ لغت، لغت نامه یا فرهنگنامه شناخته می شود، مجموعه ای از کلمات در یک یا چند زبان خاص است، که اغلب بر اساس حروف الفبا مرتب سازی می شود، و ممکن است شامل اطلاعاتی در مورد تعاریف، کاربردها، ریشه شناسی، تلفظ، ترجمه، و غیره باشد. واژه نامه کتابی است که معانی لغات یک زبان در آن توضیح داده شده باشد. واژه ها به صورت الفبایی مرتب شده اند و معمولاً املا و تلفظ و معنای هر کلمه یاد شده است. فرهنگ لغات در یک رشته خاص، معمولاً حاوی معانی هر واژه است. اگرچه تصور می شود که دیکشنری فقط با واژه ها سر و کار دارد ولی دامنه پوشش آن اغلب می تواند از این هم فراتر برود.

دیکشنری آنلاین (Online Dictionary) وب سایت و یا اپلیکیشنی است که به صورت اینترنتی خدماتی مربوط به دیکشنری ها و فرهنگنامه ها را ارائه می دهد. مانند سایت دیکشنری آبادیس. در دیکشنری آنلاین شما با وارد کردن هر واژه ای در بخش مشخص شده و زدن دکمه جستجو، به سرعت معنی و توضیحات مربوطه را می توانید مشاهده کنید.
معنی لغات لاتین

تلفظ (Pronunciation) از مباحث ویژه دانش زبان شناسی است که در آن به روند و نحوه ادای هجاها و واج ها میان اهل زبان پرداخته می شود. یک واژه به گونه های متفاوتی تلفظ می گردد. چگونگی تلفظ یک واژه که از واج ها و هجا تشکیل شده ممکن است تحت تاثیر عواملی مانند سن و سال، طبقه اجتماعی، قومیت، سواد، جنسیت و مخاطب متفاوت باشد.



برای حمایت از کارگر ایرانی کالاهای چینی مشابه را خریداری نکنید

در این درس، لیست موضوعی ۶۲۵ کلمه پرکاربرد و پایه زبان انگلیسی را به همراه ترجمه و تلفظ (به تفکیک موضوع: حیوانات، پوشاک و…) آورده‌ایم.

۱۱-۲۰ :
eleven ,
twelve ,
thirteen ,
fourteen ,
fifteen,
sixteen ,
seventeen ,
eightteen ,
nineteen ,
twenty
یازده, دوازده, سیزده, چهارده, پانزده, شانزده, هفده, هجده, نوزده, بیست,

۲۲,۲۱, …, ۲۹ :
twenty one ,
twenty two , … ,
twenty nine
بیست‌ویک, بیست‌ودو,…، بیست و نه

۳۰,۳۱,۳۲,۳۳,…,۳۹ :
thirty ,
thirty one ,
thirty two ,
thirty three, …,
thirty nine
سی، سی و یک، سی و دو، …، سی و نهمعنی لغات لاتین

۴۰-۹۰ :
forty ,
fifty ,
sixty ,
seventy ,
eighty ,
ninety
چهل, پنجاه, شصت, هفتاد, هشتاد, نود,

۱۰۰,۱۰۱,۱۰۲, …, ۱۰۹ :
one hundred ,
one hundred (and) one ,
one hundred (and) two , … ,
one hundred (and) nine ,
صد، صد و یک، صد و دو،…، صد و نه

۱۱۰, ۱۱۱, ۱۱۲, ۱۱۳, …, ۱۱۹ :
one hundred ten ,
one hundred eleven ,
one hundred twelve ,
one hundred thirteen , …,
one hundred nineteen
صد و ده، صد و یازده، صد و دوازده، صد و سیزده، …، صد و نوزده

۱۰۰۰,۱۰۰۱, …, ۱۰۱۰ :
one thousand ,
one thousand one ,
one thousand ten, …
۲۰۰۰, …
two thousand , …
۱۰۰۰۰ :
ten thousand
ده هزار
۱۰۰۰۰۰ :
one hundred thousand
صد هزار
(one) million – میلیون,
(one) billion – میلیارد,

۱st -first – اول
۲nd -second – دوم,
۳rd -third – سوم,
۴th -fourth – چهارم,
۵th -fifth – پنجم,
۶th -sixth – ششم,
۷th -seventh – هفتم,
۸th -eighth – هشتم,
۹th -ninth – نهم,
۱۰th -tenth – دهم,
۱۱th -eleventh – یازدهم,
۱۲th -twelfth – دوازدهم,
number – عدد

ژانویه, فوریه, مارس, آوریل, می, جون, جولای, آگوست, سپتامبر, اکتبر, نوامبر, دسامبر

از طریق دو لینک زیر می‌توانید فایل zip حاوی فایل‌های صوتی تلفظ کلمات بالا و فایل pdf حاوی لیست این کلمات را دانلود کنید.

این لیست توسط نویسنده کتاب Fluent Forever و موسس این روش، گابریل واینر تهیه شده است.
در مرحله اول از روش Fluent Forever، روی مهارت و توانایی شنیدن صداها و تلفظ صامت و مصوتها و املای تمام صداهای زبان انگلیسی کار کردیم.

در این مرحله یعنی مرحله دوم از یادگیری زبان به این روش، قرار است کلمات پایه زبان انگلیسی را به روش علمی به وسیله ابزاری مانند برنامه لایتنر انکی، بدون ترجمه و به کمک تصویر، به همراه تلفظ و اطلاعات لازم دیگر یاد بگیریم. برای این منظور از فلش‌کارت‌های آماده‌ای که داریم می‌توانیم استفاده کنیم. در انتهای این درس، در مورد این فلش‌کارت‌های آماده صحبت می‌کنیم.

این کلمات پایه و زیرساخت لازم برای ادامه مسیر یادگیری زبان را فراهم می‌کنند.

اینکه چگونه باید یک کلمه را یاد بگیریم، موضوع مفصلی است و خود به چند درس مجزا نیاز دارد. در بخش‌های مختلف این سایت هم به آن پرداخته‌ایم.
اما بد نیست اشاره‌ای به شیوه موثر یادگیری این ۶۲۵ کلمه داشته باشیم.

این فلش‌کارت‌های مصور را به کمک برنامه انکی و ساختار خاصی از فلش‌کارت (که ویژه این روش است) می‌سازیم.
در این فلش‌کارت‌ها اصرار داریم که از ترجمه فارسی استفاده نکنیم و به جای آن از یک یا چند تصویر مرتبط استفاده کنیم.
به این ترتیب، اول معنی کلمه را در دیکشنری نگاه می‌کنیم (انگلیسی به فارسی یا انگلیسی به انگلیسی مانند دیکشنری لاگمن یا نرم افزار دیکشنری Lingoes). بعد با جستجوی آن در سرویس عکس گوگل، یک یا چند تصویر را برای آن انتخاب می‌کنیم تا از آن برای ساخت فلش‌کارت استفاده کنیم.
همچنین فایل صوتی آن کلمه و ترجیحاً فونتیک آن را هم وارد فلش‌کارت می‌کنیم.
بعد از پر کردن یک فرم، سه فلش‌کارت به صورت اتوماتیک ساخته می‌شود
به کمک این سه فلش‌کارت، یادگیری ما عمیق و جامع انجام خواهد شد.
به این ترتیب که با دیدن یک کلمه، مفهوم و عکس آن به ذهن ما خواهد آمد و با دیدن تصویر آن، آن کلمه را به خاطر می‌آوریم. همچنین تلفظ دقیق و املا و فونتیک آن را هم فرا خواهیم گرفت.

برای یادگیری کامل این کلمات، دو دسته فلش‌کارت داریم:

دسته اول از این فلش‌کارت‌ها حاوی عکس و فونتیک و فایل صوتی مربوط به این کلمات هستند.
تعداد این فلش‌کارت‌ها حدود دو هزار فلش‌کارت است (سه فلش‌کارت متفاوت برای هر کلمه).
در لینک زیر، می‌توانید ۵۰ عدد از این فلش‌کارت‌ها را دانلود و بررسی کنید:

لیست کامل این فلش‌کارتها یکی از منابع دوره جامع یادگیری زبان طبق روش Fluent Forever است.
برای آگاهی از زمان شروع این دوره و همچنین دریافت ایمیلهای مفید مرتبط به یادگیری زبان، می‌توانید ایمیل خود را در فرمی که کمی پایین‌تر از اینجاست، وارد کنید.

برای یادگیری بهتر این کلمات، بهتر است آنها را در قالب جمله هم ببینیم.
به همین دلیل، برای هر کلمه سه جمله همراه با تلفظ را در قالب یک دسته ‌کارت آماده داریم.

در لینک زیر، می‌توانید ۱۰۰ عدد از این فلش‌کارت‌ها را دانلود و بررسی کنید:

اگر مایل هستید در دوره کوتاه (شامل ۳۰ درس) و مینی دوره یادگیری زبان به روش Fluent Forever شرکت کنید، کافیست نام و ایمیل خود را وارد فرم زیر کنید.
بلافاصله ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که در آن لینک شروع این دوره کوتاه دو هفته‌ای قرار داده شده است.

من فایل رو دانلود کردم اما وقتی دانلود شد روش زدم مینویسه که فایل باز نشد من قبلا یه برنامه داشتم تمام فایل هارو باز میکرد اسمشو یادم رفته میشه بگین ممنون

اگه منظورتون فایل apkg هست، با برنامه انکی باز میشه
فایل pdf (لیست کلمات) هم با acrobat reader یا برنامه های متعدد pdf به راحتی باز میشه. این برنامه روی همه گوشی ها وجود داره

این لغات ۶۵۰ واژه و ۲۰۰۰ واژه و ۵۰۰۰ واژه که تو مطالب شما لینک هاش هست و من همش رو دانلود کردم لغات مشترک هستن یا همشون متفاوت هستن .

مریم بین ۶۲۵ و ۲۰۰۰ حدود ۴۰۰ کلمه مشترک هست.
اون ۲۰۰۰ هم در اصل همان ۲۰۰۰ کلمه اول لیست ۵۰۰۰ تایی است.

این لغات ۶۵۰ واژه و ۲۰۰۰ واژه و ۵۰۰۰ واژه که تو مطالب شما لینک هاش هست و من همش رو دانلود کردم لغات مشترک هستن یا همشون متفاوت هستن ؟

چطور می تونم دانلودش کنم

سلام مونا عزیز
از طریق لینک دانلودی که انتهای متن در همین مقاله آمده، امکان دانلود برای شما فراهمه

این دسته بندی عالی بود حرف نداشت ممنون از سایت بسیار خوبتون

سلام وقت بخیر من ایمیل را وارد کردم برای دریافت فلش کارت های آموزشی چیز درست حسابی به ایمیلم ارسال نشد همش نوشته انگلیسی بود چیزی متوجه نشدم طبق گفته شما نبود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

وبسایت

اگر کسی به کامنت من جواب داد، از طریق ایمیلم به من خبر بده.

خانه » بلاگ » آموزش زبان انگلیسی (رایگان) » جملات و لغات مهم انگلیسی » لیست ۵۰۰ کلمه مهم و پرکاربرد زبان انگلیسی با معنی فارسی

در این پست حدود ۵۰۰ کلمه پرکاربرد و روزمره زبان انگلیسی را بهمراه معنای فارسی به شما معرفی می کنیم. این کلمات شامل صفت های پرکاربرد، افعال و اسم های رایج در زبان انگلیسی هستند.

این جزوه که توسط نگارنده و چندین زبان آموز با تجربه بیش از ۵ سال تدوین شده است شامل کاربردی ترین و پر تکرارترین کلمات زبان انگلیسی در آزمون های مختلف و در مکالمات است که پیشنهاد می کنیم دانلود نمایید:

≡  دانلود جزوه پی دی اف

≡   دانلود اپلیکیشن موبایل ۵۰۴ واژه + تلفظ (اندروید)معنی لغات لاتین

≡   دانلود اپلیکیشن موبایل ۵۰۴ واژه + تلفظ (آیفون و آیپد)

قبل از شروع، ویدیوی زیر که صفات پایه ای و اصلی در زبان انگلیسی را آموزش می دهد ببینید (سطح مقدماتی):

همانگونه که قبلا هم گفتیم، ۴ نکته مهم قبل از خرید مجموعه آموزش نصرت را مطالعه کنید و سپس ببینید، بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای شما کدام است؟

این پست جالب را مطالعه کنید: ۵ تا از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی کدامند؟

سلام لطفا لینک دانلود کلیپ صفت رو بزارید.
ممنون از سایت بسیار خوبتون

لطفا یه برنامه اندروید برای این کلمات معرفی کنید

۵۰۴

سلام لطفا لینک های دانلود رابیشتر کنید ممنون

حالا واقعا این کلمه ها فارسی هستن که در زبان انگلیس رایج شده

custom میشه سفارسی ترجمه اشتباه چرا درج میکنی

درست نوشته رسم هم میشه
ی کم مطالعه خوبه
جای تشکرت هست!!؟

بسیار خوب است و من از شما راضی هستم

اقا سام حرص نخور
معنی رسمم میده 😐

مرسی از سایت خوبتون

خیلی خیلی کاربردی و خوب
در کل عالی

درود و سپاس فراوان بر گردآورندگان ،مجریان مطالب و نکات انگلیسی مندرج در چرب زبان
۱- ارزش هر صفحه چرب زبان برای دانش آموزان بدون اغراق برابر است با حضور چند جلسه در کلاسهای خصوصی آموزشگاههای آزاد صرفنظر از پرداخت هزینه ، اتلاف اوقات رفت و برگشت.
۲- نکاتی در چرب زبان درج گردیده که در بسیاری از آموزشگاهها حتی در ترمهای بالا هم کمتر آموزش داده میشود .
۳-با تشکر مجدد از مجموعه چرب زبان امید میرود در آینده مطالب و نکات بیشتری در ارتباط با کلماتی که در جملات معانی متفاوتی دارند گنجانده شود.
۴- قطعا هر دانش آموز با آموختن مطالب و نکات اساسی از دانسته های چرب زبان علاوه بر تشکر قلبی و تشویق دیگران شهرت و آوازه نام چرب زبان چراغی پر فروع درمیان آموزش دهندگان مجازی و حقیقی خواهد شد .

اومدم ازتون تشکر کنم.
ممنون بابت وقتی که برای ما گذاشتید.
نوبهارتون مبارک🌱🌼

سلام ممنون برای سابت خوبتون اما کلماتی مانند Add اشتباه است می شود اضافه کردن نه جمع کردن ایراد نیست به خود نگیر خیلی عالی بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

افزایش اعتماد به نفس

روشهای موفقیت

طرز تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه انواع قهوه

طرز تهیه دسر و گلاسه

تماس با ما

تهران-خیابان انقلاب  تلفن تماس ۰۹۱۹۱۲۱۰۰۰۸ تلفن ثابت ۲۸۴۲۶۹۲۹ -۰۲۱

ایمیل maxer.ir@gmail.com

تبلیغـات    فروشـگاه

شرکت لوتوس

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات آموزشی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !

© نشر مطالب چـــرب زبـــان تنها با دادن لینک مستقیم به عنوان منبع امکان پذیر است. سلامتی-زیبایی

خانه » بلاگ » آموزش زبان انگلیسی (رایگان) » جملات و لغات مهم انگلیسی » ۴۰ واژه‌ی زیبا در زبان انگلیسی و چگونگی استفاده از آنها

انگلیسی ممکن است زبان عاشقانه ای نباشد، اما هنوز چیزهای بسیاری برای عشق ورزیدن دارد. هرچند زبانهای رومی نظیر پرتغالی و فرانسوی ممکن تمامی افتخارات زیبایی شناختی واژگان و عبارات دلپذیرشان را تصاحب کنند؛ اما، حرفهای بسیاری از زیبایی زبان انگلیسی نیز، برای گفتن وجود دارد. روی هم رفته، این زبان انگلیسی بوده که کلمات زیبا و خیره کننده ‌ای نظیر Ethereal و Effervescent، Euphoria و Demure را برای ما به ارمغان آورده است. بنابراین اگر قصد افزودن به واژگان خود، و گوش نواز کردن هر چه بیشتر آنها دارید، پس بخت به شما رو کرده است.

ما زیباترین کلمات زبان انگلیسی را گردآوری که به طور حتم شما را به وجد خواهند آورد

در اصل نام الهه ‌ی رومی طلوع است. امروزه، این واژه جهت توصیف سحرگاه و نیز پدیده‌ ی نوری خیره‌ کننده‌ ای که در جو فوقانی مناطق قطبی مغناطیسی زمین اتفاق میافتد (شفق قطبی) به کار میرود. برای مثال:

You may have a trip to see the Aurora Borealis as an item on your bucket list.

معنی لغات لاتین

احتمالا شما سفری برای تماشای شفق قطبی بورئالیس در لیست آرزوهای تان داشته باشید.

همه‌ ی واژگان زیبا، ]لزوما[ معنایی زیبا ندارند. واژه‌ ی Inure به معنای پذیرفتن یا عادت کردن به مسئله‌ ای ناخوشایند است. برای مثال:

Your family’s constant criticism could inure you to toxic behavior from loved ones.

انتقادات مستمر خانواده‌ ی شما، ‌میتوانست باعث عادت کردنتان به رفتار زننده‌ از جانب عزیزان شود.

حتما بخوانید: بهترین جملات انگلیسی برای شروع راحت مکالمه +معنی فارسی

این واژه‌ ی شاعرانه به موضوعی شیرین و دلپذیر اشاره میکند؛ به ویژه، هنگامی که پای صدا در میان باشد. احتمالا صدای جیک ‌جیک بهاری پرنده‌ ها بره نظرتان بسیار ملیح (mellifluous) باشد.

واژه‌ ی Euphoria که از واژه‌‌ی یونانی سلامت ریشه میگیرد، امروزه برای توصیف احساس شادی و شعف عمیق به کار میرود. احساس شادمانی (Euphoria) میتواند حاصل چرخش روزگار بر مراد ما یا خوشحالی وصف ‌ناپذیری پیرامون یک مسئله‌ ی شخصی باشد.

احتمالا شما این پدیده‌ را بیشتر از آنچه بدانید تجربه کرده ‌اید. زمانی که برای نوشیدن قهوه ‌ای رفته بودید و با پیشنهاد بهترین کیک شهر مواجه شدید؟ یا آنگاه که در حال تمیز کردن خانه ‌تان بودید و آن گوشواره ‌هایی که فکر میکردید سالها پیش گم شدند را پیدا کردید؟ آن اتفاقات خوشایند نمونه ‌هایی از این خوش اقبالی (Serendipity) است.

حتما بخوانید: چگونه انگلیسی را کاملا روان صحبت کنیم؟ (به همراه دانلود رایگان منابع)

واژه‌ ی Cherish به معنای عزیز داشتن یا ترویج محبت و اهمیت دادن است. چه خانواده، خانه و یا ارزشمند ترین دارایی تان باشد (و یا هر سه اینها!)، هر فردی، کسی یا چیزی برای گرامی شمردن (Cherish) دارد.

Demure، به عنوان یکی از واژگان زیبای مورد علاقه ‌ی ما، برای توصیف هر گونه رفتار پرهیزکارانه و فروتنانه‌ای به کار میرود. واژه‌ شناسان معتقدند که این واژه احتمالا از فعل آنگلو-فرانسوی demorer یا demourer به معنای “درنگ کردن” منشأ میگیرد.

اگر شما از شیفتگان دنیای هری پاتر باشید، احتمالا این واژه را به اکسیر زندگی که از سنگ جادو به دست می‌آید، ارتباط میدهید. در قرن ۱۷ ام شیمی‌دان‌ها معتقد بودند امکان ساخت اکسیری (elixir) که فلزات اصلی را به سنگ تبدیل، و به مردم زندگی ابدی ببخشد، وجود دارد. امروزه، این واژه برای شناسایی ماده‌ای با قابلیت تغییر فلزات اصلی به طلا استفاده میشود. شما ممکن این واژه را برای نوشیدنی‌ای که اکنون در منزل درست کرده‌اید نیز به کار ببرید.

همیشگی؛ همواره؛ زمانی بینهایت. اینها تنها برخی از روشهای توصیف تفکر بی‌پایان و گاهی اوقات ترسناک ابدیت است.

حتما بخوانید: رفتار و صحبت کردن مان با انگلیسی زبانها چگونه باشد؟

این نیز، واژه‌ای دیگر برای حالتی از خوشحالیست. برای مثال:

You might find yourself in a state of felicity the next time you’re surrounded by people you love.

شما دفعه‌ی بعدی که به وسیله عزیزانتان احاطه شده‌اید، احتمالا احساس سعادت و خوش‌بختی خواهید کرد.

Langour، یک واژه‌ی زیبای دیگر با معنای نه چندان زیبا، به ضعف و بی‌حالی در جسم و روان اشاره دارد. ممکن است شما پس از ساعت‌ها کار کردن، زمانی که انرژی‌تان به اتمام رسیده، این پدیده را تجربه کرده باشید. اینها یعنی زمان از استفاده مرخصی با حقوق فرارسیده است!

معانی به مراتب فراوانی برای این احساس، کنش، پدیده ( غیره و غیره) وجود دارد؛ اما، همه‌ی در این اتفاق نظر داریم که این واژه به اندازه‌ی مواردی که توصیف میکند زیباست.

اگر فردی برون‌گرا هستید، تنهایی باب میل تان نخواهد بود؛ ولی، اگر درون‌گرا باشید، احتمالا از تنهایی و دور بودن از جامعه لذت برده و در جستجوی آن هستید.

حتما بخوانید: دانلود رایگان۱۲درس آموزش ۳۰۰۰ تا از واژگان مهم انگلیسی (فیلم فارسی+جزوه PDF)

هر چند معانی متعددی برای این واژه وجود دارد؛ اکثر افراد آن را به یافته‌ای متحول کننده ارتباط می‌دهند. مثال‌هایی از آن را در کتاب‌ها و فیلم‌های مورد علاقه‌ تان، نظیر صحنه‌ی کلاسیک فیلم بی‌نشان (Clueless)، هنگامی که کاراکتر چر (Cher) در می‌یابد که “شدیدا، کاملا اما دیوانه‌وار عاشق” برادرخوانده‌اش، جاش (Josh) شده است.

آیا تا به حال کسی را دیده‌اید که تمامی ویژگی‌های شهری که از آن آمده و یا مسیر شغلی‌ای که انتخاب کرده را داشته باشد؟ بنابراین شما با فردی کاملا تیپیک، و به بیان دیگر جوهری (quintessencial) مواجه شده‌اید. ناخنک زدن به توت‌فرنگی‌ها و خامه به هنگام نوشیدن یک فنجان پیم (Pimm) در ویمبلدون؟ از یک انگلیسی بعید است!

این واژه دو معنی دارد که یکی زیبا و دیگری چندان زیبا نیست. در حالی که عمدتا Plethora در ارتباط با مالکیت انبوهی از یک چیز (چشمانتان را ببندید و کثرتی (Plethora) از درآمد قابل خرج را تصور کنید!) می‌باشد؛ کلمه‌‌ی تخصصی پزشکی نیز هست که برای توصیف افزایش خون در ناحیه‌ی خاصی به کار میرود.

هر چقدر این واژه به زیبایی روی زبان بچرخد، در ارتباط با رقیب و یا دشمنی دیرینه می‌باشد و میتواند جهت توصیف اقدامی انتقام جویانه به کار رود. آن دوست دوستتان که هر بار برای مهمانی نوشیدنی جمعه شب می‌آید و حالتان را به‌هم می‌زند؟ شاید او دشمن‌خونی (Nemesis) شماست.

واژه‌ی تک بخشی و زیبای Lithe، جهت توصیف ویژگی انعطاف پذیری و یا ظاهری باریک به کار میرود. برای مثال:

You may have noticed the lithe ballerinas when you attended a performance of The Nutcracker at Christmastime.

احتمالا متوجه اندام باریک رقصنده‌های باله، هنگام تماشای نمایش فندق‌شکن در ]ایام[ کریسمس شده باشید.

امیدوارانه، شما به حالتی از آسودگی(Tranquility) در گردش ساحلی بعدی خود خواهید رسید. این هم واژه‌ای دیگر برای رهایی از پریشانی روح و روان است.

Elegance، واژه‌ای دیگر که صدایی دقیقا مشابه معنی‌اش دارد، کیفیتی از سلیقه و زیبایی را بیان میکند.

حتما بخوانید: ۶ کتاب واژگان فوق‌العاده برای یادگیری بهتر لغات زبان انگلیسی

تفاوتی نمی‌کند که به حیات دوباره در زندگی خودتان اشاره می‌کنید و یا دوره‌ی گذار بین قرون ۱۴ ام تا ۱۷ ام میلادی؛ واژه‌ی Renaissance روی زبان تان چرخیده و به تمامی نیاز های زیبایی‌شناختی دلپذیر زبان پاسخ می‌دهد.

به عنوان یکی از ویژگی‌های سیاست مداران حرفه‌ای، این واژه به سلاستی قانع کننده اشاره دارد. در مناظرات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به دنبال فصاحت (eloquence) باشید. کدام یک از نامزدها رای شما را جلب خواهد کرد؟

این درختان غول‌پیکر را در کالیفرنیا، به ویژه در پارک ملی هم نامشان در کوه های جنوبی نوادا سیرا (Nevada Sierra) می‌توان یافت. تشخیص سکویا از چوپ‌سرخ برای تان دشوار است؟ (پارک ملی به نام های سکویا، چوب‌سرخ و پارک ایالت نامیده میشود.) راهی ساده برای تشخیص آنها:

اگر در سمت ساحلی هستید، احتمالا به یک چوب‌سرخ می‌نگرید؛ اگر در خشکی باشید، پس به طور حتم خود را در میان درختان سکویا خواهید یافت.معنی لغات لاتین

واژه‌ی چندسوی Peace میتواند به وضعیتی ذهنی، رهایی از مزاحمت‌های مدنی، و یا زمانی بدون جنگ اطلاق شود.

حتما بخوانید: صحبت در مورد عادات روزانه به انگلیسی +مثال ساده

واژه‌ی بهتری برای یک ملودی آرامش‌بخش که فرزندتان را با آن بخوابانید وجود ندارد؛ اما، این واژه مخصوص کودکان نیست. Lullaby میتواند به عنوان فعلی در معنی آرام کردن هم استفاده شود.

آغاز یک پایان! جوانی، حیف جوانان شده! اینها مثال‌هایی از پارادوکس، و یا عبارتی که خودش را نقض میکند، هستند.

به نظر می‌رسد این واژه‌ی زیبا می‌درخشد و از آنجایی که Pristine به معنای “تمیز و تازه یا نو” می‌باشد، کاملا متناسب معنی‌اش است.

این واژه راهی هوشمندانه برای توصیف شخصی پرشور در اداره‌ی شماست. در عوض اینکه هنگامی که پیش‌تان هستند تنها سرگرم‌کننده بخوانیدشان، کمی سطح را بالاتر برده و بگویید آنها شخصیتی پرشور (Effevescent) دارند. ساده‌تر بگوییم به آن معنی‌ست که فرد در ظاهر حالتی شاداب و سرزنده دارد.

آیا شما هم رویای داشتن قصری در بورلی هیلز (Beverly Hills) با یک مازراتی در گاراژ و گشتتن در بازارهای رودئو داریو (Rodeo Drive) را دارید؟ پس آرزوی زندگی دولت‌مندی (Opulence) در سر دارید. به تلاش ادامه دهید!

این واژه‌ی لطیف و سبک ممکن است شما را به یاد جسمی آسمانی بیاندازد. Ethereal میتواند برای اشاره به نواحی فوقانی فضا و نیز هر چیزی که بهشتی بوده و زمینی نیست، به کار رود.

حتما بخوانید: چگونه انگلیسی را کاملا روان صحبت کنیم؟ (به همراه دانلود رایگان منابع)

Sanguine، واژه‌ای زیبا و پیچیده، در چندین معنی به کار میرود. معمولا به عنوان مترادفی برای خوش‌بینی استفاده میشود؛ اما، قابلیت توصیف طیف رنگی خونین و یا چیزی مربوط به خون را نیز دارد.

Panacea در یونانی به معنای شفابخش بوده و متناسب آن، Panacea الهه‌ی یونانی شفا بوده بوده است. امروزه، این واژه به چیزی اطلاق میشود که قابلیت بهبود هر چیزی را داشته باشد. راه‌حلی برای تمامی مشکلاتی که در روز با آنها مواجه می‌شوید تصور کنید، این همان نوش‌دارو (Panacea) است.

هر چند Bodacious عمدتا برای توصیف انحنای بدن یک زن به کار میرود، این واژه هم‌چنین جهت اشاره به چیزی قابل توجه یا تحسین برانگیز هم استفاده میشود. برای مثال:

A person might have a bodacious energy or a home might have bodacious decor.

یک فرد میتواند انرژی قابل توجه و یا خانه‎ای دکور تحسین‌برانگیزی داشته باشد.

Axiom قاعده‌ای کلی است که به طور گسترده‌ای به عنوان واقعیت پذیرفته شده است. مثالی از اعلامیه‌ی استقلال ]ایالات متحده[:

“ما این واقعیات را بدیهی می‌پنداریم، که همه‌ی انسان‌ها برابر خلق شدند و از جانب خالق‌شان به آنها حقوقی اعطا شده است که زندگی، آزادی و جستجوی خوشبختی در میان آن حقوق است.”

این “واقعیات” میتواند به صورت حقیقت‌های آشکار (Axioms) توصیف شود.

بسته به موقعیت، دیدن یک شبح، یا طرحی از یک جسم، میتواند زیبا و یا ترسناک باشد. برای مثال:

Seeing the silhouette of a young couple on a park bench is lovely, but if you see a shadowy silhouette in a house you thought was empty, then you might want to run away.

دیدن سایه‌ی یک زوج جوان روی صندلی پارکی دوست داشتنی است؛ اما، اگر شبحی سایه‌آلود در خانه‌ای ببینید که فکر می‌کردید خالی بوده، آن موقع است که بایستی فرار کنید.

این واژه به معنای انجام مخفیانه‌ی کاری و یا انجام دادن یا دسیابی به چیزی با مخفی‌ کاری است. برای مثال:

That person at your job who always seems to be working on a secret project might be considered surreptitious.

آن فرد را در محل کارتان که همیشه دارد روی یک پروژه‌ی محرمانه کار میکند میتواند به عنوان فردی مخفی‌کار در نظر گرفت.

تمامی مثال‌های این واژه را در ادبیات کلاسیک، فیلم و تلویزیون خواهید یافت. شخصیت‌های خام و بی‌گناهی نظیر سندی (Sandy) در آغاز فیلم گریس (Grease) و اوفلیا (Ophelia) از هملت (Hamlet)، مثال‌هایی از دخترانی ساده (Ingenue) هستند.

حتما بخوانید: اصطلاحات و جملات مربوط به آدرس دادن در انگلیسی + نکات مهم

این واژه‌ی دلپذیر از دیگر مثال‌هایی که معنایی متناسب با خوانشش دارد و همین آن را لذت‌بخش میکند. برای مثال:

You may have recently listened to particularly dulcet music or indulged in a dulcet chocolate cake.

ممکن است شما اخیرا به موسیقی دل‌چسب خاصی گوش کرده باشید و یا در خوردن کیک شکلاتی دل‌چسب زیاده روی کرده باشید.

این واژه‌ی ترد و شکننده، معمولا برای توصیف ملاقات محتاطانه دو عاشق به کار میرود. هر چند به معنی هر گونه جلسه و یا ملاقاتی (نه لزوما با انگیزه‌های عاشقانه) به کار میرود. احتمالا تمایل نداشته باشید جلسه‌ی بعدی‌ در اداره‌تان را “قراری عاشقانه (a Tryst)” بخوانید.

Ebullience، کلمه‌ای زیبا که احتمالا بهترین گزینه برای توصیف فضولات سگ های شکاری طلایی‌رنگ است، حالتی از هیجان و اشتیاق را بیان میکند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

افزایش اعتماد به نفس

روشهای موفقیت

طرز تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه انواع قهوه

طرز تهیه دسر و گلاسه

تماس با ما

تهران-خیابان انقلاب  تلفن تماس ۰۹۱۹۱۲۱۰۰۰۸ تلفن ثابت ۲۸۴۲۶۹۲۹ -۰۲۱

ایمیل maxer.ir@gmail.com

تبلیغـات    فروشـگاه

شرکت لوتوس

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات آموزشی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !

© نشر مطالب چـــرب زبـــان تنها با دادن لینک مستقیم به عنوان منبع امکان پذیر است. سلامتی-زیبایی

معنی لغات لاتین
معنی لغات لاتین
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *