عدد های انگلیسی به حروف فارسی

خواص دارویی و گیاهی

عدد های انگلیسی به حروف فارسی
عدد های انگلیسی به حروف فارسی

Copy Right By 2016 – 1395

همه‌ی ما از طلوع خورشید تا شب با اعداد به دلایل مختلفی سر و کار داریم و آن‌ها نقش مهمی را در گفتگوهای ما ایفا می‌کنند. از شمردن پول گرفته تا خواندن ساعت و بسیاری از موارد دیگر ما دست به گیربان اعداد خواهیم شد. معمولا از زمانی یک کودک تکلم را می‌آموزد به مرور زمان از ابتدایی‌ترین اعداد آشنا می‌شود و با پا گذاشتن به سنین بالاتر و رفتن به پیش‌دبستانی با اعداد بیشتری آشنا می‌شود. اکثر فارسی‌زبانان در هنگام یادگیری زبان انگلیسی با خواندن یک عدد انگلیسی در یک متن به مشکل برمی‌خورند و با خواندن عدد فارسی در بین جملات انگلیسی این مشکل را حل می‌کنند. پس یادگیری اعداد در انگلیسی در مکالمه و خواندن به زبان انگلیسی نقش مهمی دارد. در ادامه با اعداد در انگلیسی آشنا خواهید شد و سعی خواهیم کرد نحوه‌ی خواندن و استفاده‌ی صحیح آن‌ها را خدمت‌تان بیان کنیم.

پیش از هر چیزی باید بدانید که در زبان انگلیسی به عدد، Number و به جمع اعداد Numbers گفته می‌شود. همچنین باید بدانید که اعداد در انگلیسی به دوسته‌ی اعداد اصلی یا شمارشی و اعداد ترتیبی تقسیم می‌شوند. اعداد اصلی همان اعداد معمولی هستند که برای شمارش به کار می‌روند و اعداد ترتیبی جهتِ بیان ترتیب یا نشان دادن جایگاه چیزی در یک ردیف و سری استفاده شده و برخلاف اعداد اصلی، برای کمیت و تعداد بکار نمی‌رود. در ابتدا به سراغ اعداد اصلی یا شمارشی رفته و آن‌ها را در زبان انگلیسی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اعداد شمارشی در انگلیسی

در ابتدای بحث یادگیری اعداد به انگلیسی در بلبل به سراغ اعداد اصلی آمدیم. اعداد اصلی همان اعدادی هستند که معمولا برای شمارش کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند و به آن‌ها اعداد شمارنده یا counting numbers نیز گفته می‌شود. این اعداد بیانگر تعداد اشیا بوده و در جوابِ How many به کار می‌روند.

عدد های انگلیسی به حروف فارسی

در ابتدا به سراغ اعداد ۰ تا ۹ می‌رویم چرا که این اعداد از قاعده‌ی خاصی برخوردار نیستند و باید حفظ شوند و باقی اعداد نیز کم‌وبیش از ترکیب این اعداد ساخته می‌شوند. با حفظ کردن این ۱۰ عدد به جرات می‌توان گفت، شما نصف راه را برای یادگیری اعداد در انگلیسی را پیموده‌اید.

۰- zero (صفر) – /ˈzɪərəʊ/

 

۱- one (یک) – /wʌn/

 

۲- two (دو) – /tuː/

 

۳- three (سه) – /θri/

 

۴- four (چهار) – /fɔːr/

 

۵- five (پنج) – /fɑɪv/

 

۶- six (شش) – /sɪks/

 

۷- seven (هفت) – /ˈsev.ən/

 

۸- eight (هشت) – /eɪt/

 

۹- nine (نه) – /nɑɪn/

 

هماطور که مشاهده کردید، اعداد صفر تا ۹ از هیچ قاعده‌ی خاصی پیروی نمی‌کنند و باید حفظ شوند. اما برای اعداد ۱۰ تا ۱۹ موضوع کمی متفاوت است، البته بخشی از این اعداد بی قاعده هستند و بخشی از آن‌ها با قاعده، در واقع اعداد ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۵ بی‌قاعده هستند و بقیه با اضافه کردن پسوند teen به عدد یک رقمی ساخته می‌شوند.

۱۰- ten (ده) – /ten/

 

۱۱- eleven (یازده) – /ɪˈlev.ən/

 

۱۲- twelve (دوازده) – /twelv/

 

۱۳- thirteen (سیزده) – /θɜrtˈtiːn/

 

۱۴- fourteen (چهارده) – /fɔːrtˈtiːn/

 

۱۵- fifteen (پانزده) – /fɪfˈtiːn/

 

۱۶- sixteen (شانزده) – /sɪkˈstiːn/

عدد های انگلیسی به حروف فارسی

 

۱۷- seventeen (هفده) – /ˌsev.ənˈtiːn/

 

۱۸- eighteen (هجده) – /eɪtˈtiːn/

 

۱۹- nineteen (نوزده) – /nɑɪnˈtiːn/

 

تا کنون به راحتی می‌توانید اعداد صفر تا نوزده را بخوانید. با اینکه فکر می‌کنید هنوز در ابتدای راه هستید، اما فقط چند گام دیگر باقی مانده است تا بتوانید اعداد شمارشی تا ۱۰۰۰ را بخوانید. برای اعداد بیش از ۱۹ ابتدا باید خودِ اعداد ۲۰ تا ۹۰ را یاد بگیرید. در این بین عداد ۲۰ تا ۵۰ نیز تا حدودی از قاعده‌ی خاصی پیروی نمی‌کنند و باید حفظ شوند. اما اعداد ۶۰ تا ۹۰ با اضافه کردن پسوند ty به عدد یک رقمی ساخته می‌شوند. اعداد  دورقمی ۲۰ تا ۹۰ در زبان انگلیسی به شرح زیر هستند.

۲۰- twenty (بیست) – /ˈtwen.ti/

 

۳۰- thirty (سی) – /ˈθɜːrti/

 

۴۰- forty (چهل) – /ˈfɔːrt̬.i/

 

۵۰- fifty (پنجاه) – /ˈfɪf.ti/

 

۶۰- sixty (شصت) – /ˈsɪksti/

 

۷۰- seventy (هفتاد) – /ˈsev.ən.t̬i/

 

۸۰- eighty (هشتاد) – /ˈeɪt̬.i/

 

۹۰- ninety (نود) – /ˈnɑɪnt.i/

 

برای ساختن بقیه اعداد در انگلیسی کافی است، عدد دهگان را بخوانید و برای خواندن یکان آن از همان اعداد یک رقمی ۱ تا ۹ استفاده کنید. برای مثال برای خواندن عدد ۴۶ (چهل و شش) می‌توانید به این صورت عمل کنید. ابتدا عدد چهل (forty) سپس رقم یکان یعنی عدد شش (six) را بلافاصله پس از دهگان بگویید. عدد ۴۶ در زبان انگلیسی به صورت forty-six خواهد بود. حالا به راحتی می‌توانید ۰ تا ۹۹ را در انگلیسی قرائت کرده و از آن‌ها استفاده کنید. با این اوصاف اعداد ۹۱ تا ۹۹ در زبان انگلیسی به شرح زیر هستند.

۹۱- ninety-one

۹۲- ninety-two

۹۳- ninety-three

۹۴- ninety-four

۹۵- ninety-five

۹۶- ninety-six

۹۷- ninety-seven

۹۸- ninety-eight

۹۹- ninety-nine

حالا به سراغ اعداد سه رقمی در انگلیسی می‌رویم که کلید خواندن آن‌ها یادگیری عدد صد می‌باشد. چرا که پس از یادگیری عدد صد یا همان یکصد ما بقی اعداد سه رقمی از ترکیب این عدد و اعداد دو رقمی به دست می‌آیند. برای خواندن این دسته از اعداد، کافی است ابتدا رقم سمت چپ (هزارگان) را گفته و سپس عبارت hundred را به آن اضافه کنید. hundred – (/ˈhʌndrəd/) در زبان انگلیسی به معنی صد می‌باشد. حالا به راحتی می‌توانیم اعداد ۱۰۰ تا ۹۰۰ را بسازیم.

۱۰۰- a/one hundred (صد/یکصد)

 

۲۰۰- two hundred (دویست)

۳۰۰- three hundred (سیصد)

۴۰۰- four hundred (چهارصد)

۵۰۰- five hundred (پانصد)

۶۰۰- six hundred (ششصد)

۷۰۰- seven hundred (هفتصد)

۸۰۰- eight hundred (هشتصد)

۹۰۰- nine hundred (نهصد)

همچنین برای خواندن اعداد بین ۱۰۰ تا ۹۹۹ به غیر از حالت بالا (غیر دو صفر)، باید ابتدا همانند مورد قبل، اعداد را به صورت دو صفر در نظر گرفته و تلفظ نمایید و در ادامه دو رقم بعدی را به آن وصل کنید. به عنوان نمونه، برای عدد ۱۰۱ ابتدا آن را به صورت دو صفر، یعنی ۱۰۰ می‌خوانیم  (hundred) و در ادامه دو رقم بعدی یعنی ۰۱ که همان one  تلفظ می‌شود را، همراه با حرف اضافه and به hundred می‌چسبانیم و به صورت hundred and one قرائت می‌کنیم. بدین ترتیب اعداد ۹۹۱ تا ۹۹۹ به صورت زیر نوشته و خوانده می‌شوند.

۹۹۱ – nine-hundred  and ninety-one

۹۹۲ – nine-hundred  and ninety-two

۹۹۳ – nine-hundred  and ninety-three

۹۹۴ – nine-hundred  and ninety-four

۹۹۵ – nine-hundred  and ninety-five

۹۹۶ – nine-hundred  and ninety-six

۹۹۷ – nine-hundred  and ninety-seven

۹۹۸ – nine-hundred  and ninety-eight

۹۹۹ – nine-hundred  and ninety-nine

برای خواندن این دسته از اعداد با سه رقم صفر از سمت راست،کافیست ابتدا سه صفر را در نظر نگرفته و فقط رقم یا ارقام سمت چپ باقیمانده را طبق قواعد قبلی،خوانده و سپس عبارت thousand را به آن اضافه کنید.

۱۰۰۰- a thousand

 

۱۰,۰۰۰ – ten thousand 

 

۱۰۰,۰۰۰ – a hundred thousand

 

برای خواندن اعداد میلیون و میلیارد نیز به ترتیب از دو عبارت million و billion استفاده می‌شود. پس از اتمام بحث اعداد در انگلیسی در نوع شمارشی به سراغ اعداد ترتیبی در انگلیسی می‌رویم.

اعداد ترتیبی در انگلیسی

نوع دیگر اعداد که کاربرد زیادی در مکالمات انگلیسی دارند، اعداد ترتیبی می‌باشند. از اعداد ترتیبی جهت بیان ترتیب یا نشان دادن جایگاه چیزی در یک ردیف و سری استفاده می‌شود و برخلاف اعداد اصلی، برای کمیت و تعداد بکار نمی‌رود. اعداد ترتیبی با اضافه کردن پسوندهای rd ، nd ، st و th به انتهای اعداد اصلی ساخته می‌شوند. پسوند st در عدد ۱، پسوند nd در عدد ۲، پسوند rd در عدد ۳ و پسوند th در مابقی اعداد به کار می‌روند. اعداد ترتیبی ۱ تا ۳ از قاعده‌ی خاصی تبعیت نمی‌کنند و به شکل زیر ساخته می‌شوند و ما بقی اعداد ترتیبی با اضافه شدن پسوند th ساخته می‌شوند.

first – 1st

 

second – 2nd

 

third – 3rd

 

معمولا هنگام متصل شدن پسوند th به آخر اعداد اصلی، تغییری در خود ساختار املایی عدد ایجاد نمی‌گردد و کافیست th را بدون هیچ تغییری به عدد مربوطه وصل نمایید. برای مثال برای ایجاد عدد ترتیبی هفتم کافیست th را به عدد هفت یعنی seven به صورت seventh متصل نمود. با این حال چندین استثنا نیز وجود دارد که به شرح زیر هستند:

با این استثناءهای گفته شده ما بقی اعداد ترتیبی به صورت زیر هستند.

fourth – 4th

 

fifth – 5th

 

sixth – 6th

 

seventh – 7th

 

eighth – 8th

 

ninth – 9th

 

tenth – 10th

 

در حالت نوشتاری، می‌توانیم اعداد ترتیبی را به هر دو صورت عددی و حروف بنویسم و کاملا با هم یکسان می‌باشد. اما به طور کلی همواره شکل کوتاه‌تر و ساده‌تر آن استفاده می‌شود. به عبارتی هر جا شکل عددی آن کوتاه‌تر باشد، فرم عددی و در غیر اینصورت معادل حروفی آن بکار می‌رود. به عنوان مثال برای عدد ترتیبی صدویکمین معمولا از معادل عددی آن یعنی ۱۰۱st استفاده می شود. در حالی که برای عدد یک میلیاردم چون معادل عددی آن طولانیست، ترجیح به استفاه از معادل حروفی آن یعنی billionth می‌باشد.

ممنون که با این آموزش همراه بلبل بودید؛ پیشنهاد می‌کنیم سری به آموزش ایام هفته در انگلیسی بزنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

اعداد انگلیسی از 1 تا 100 یکی از مهم ترین چیزاییه که در ابتدای دوره آموزش زبان انگلیسی باید یاد بگیرید ! اصلا هر زبونی رو که میخواید یا بگیرید بهتره بعد از یادگیری حروف الفبای ، شمارش اعداد به اون زبون رو هم یاد بگیرید به دلیل اینکه اعداد نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارن ؛ ما برای شمارش پول ، برای گرفتن نوبت ، برای خوندن آمار و هزاران موارد دیگه به خوندن اعداد نیاز داریم . متاسفانه خیلی از زبان آموز ها نسبت به این مسئله خیلی بی تفاوتن اما فراموش نکنید که یاد گرفتن اعداد انگلیسی تو مکالمات روزمره خیلی بهتون کمک میکنه پس یه بار برای همیشه این اعداد رو یاد بگیرید . تو این ویدیو کوتاه طرز شمارش اعداد انگیسی از 1 تا 100 رو بهتون آموزش میدم امیدوارم که مفید باشه .

 

 

عدد های انگلیسی به حروف فارسی

پیش از هر چیزی باید عرض کنم که عدد به انگلیسی میشه Number تلفظ کنید « نامبِر »  . و به جمع عددها یا اعداد میگن Numbers بخونید «نامبِرز» . اول از همه باید اعداد 0 تا 9 رو یاد بگیرید چون باقی اعداد از ترکیب این 10 عدد ساخته میشن و اگر این 10 مورد رو یاد بگیرید حداقل نصف راه رو رفتین ! برای یاد گرفتن تلفظ اعداد حتما ویدیو این پست رو ببینید .

فهرست اعداد 10 تا 19 رو به زبون انگلیسی در جدول زیر نوشتم .

همونطور که متوجه شدین شمارش اعداد 10 تا 19 هم خیلی آسونه . همه اعداد 13 تا 19 آخرشون یه teen دارن .

همونطور که خدمت عرض کردم و قطعا می دونید ، همه اعداد دنیا از ترکیب همین 10 تا عددی که خدمت تون عرض کردم ساخته میشن . برای شمارش اعداد 2 رقمی فقط کافیه نام رقم دهگان رو یاد بگیرید و بعدش یکی از این اعداد 1 تا 10 رو اضافه کنید .  در اعداد دو رقمی به عدد سمت چپ «رقم دهگان» و به عدد سمت راست «یکان» گفته میشه . برای مثال تو فارسی عدد 35 اینجوری خونده میشه «سی و پنج» . تو انگلیسی هم همینجوریه . من همه اعداد دهگان رو به انگلیسی میگم خدمت تون و بعدش مثال میزنم .

خب حالا به این چنتا مثال توجه کنید :

■ 21  twenty-one

■ 32 thirty-two

■ 43 forty-three

■ 54 fifty-four

همونطور که ملاحظه می کنید فقط کافیه یکی از دهگان رو با یکی از اعداد 1 تا 9 ترکیب کنید تا عدد دو رقمی مورد نظرتون رو بخونید . در انگلیسی هم درست مثه فارسی رقم دهگان اول خونده میشه مثلا ما تو فارسی میگیم بیست و یک در انگلیسی میگیم Twenty-one اول دهگان بعدش یکان .

عدد 100 رو هم که در جدول نوشتم میشه One hundred . بعدا اعداد بزرگتر از 100 رو هم خدمت تون آموزش میدم . اعداد بزرگتر از 100 رو در ویدیو دیگه ای توضیح میدم چون نمیخوام حجم آموزش زیاد بشه ؛ عجله نکنید !

■ آموزش اصول تلفظ در زبان انگلیسی

■ آموزش انواع واژه ها + کاربرد و طرز استفاده از اونا

■ آموزش ساخت جملات پایه ای و مهم در زبان انگلیسی

موقع نوشتن  اعداد دورقمی 20 تا 99 باید یه نکته مهم رو حتما رعایت کنید و اونم اینه که بین عدد دهگان و یکان باید حتما یه خط فاصله بذار که به این خط فاصله در انگلیسی میگن hyphen بخونید هایفِن . البته اعداد دو رقمی که رقم یکان شون صفر باشه دیگه hyphen نمیگیرن ! این hyphen فقط برای اعدادیه که دو بخشی هستن یعنی رقم یکان شونو یکی از اعداد 1 تا 9 باشه . به این مثال ها توجه کنید :

■ عدد 24 اینجوری نوشته میشه twenty-four

■ عدد 50 اینجوری نوشته میشه fifty چون بخش دوم نداره پس دیگه به hyphen نیازی نداره !

 

یه تمرین هم بهتون میدم امیدوارم که انجام بدین . حتما این ویدیو رو چند بار ببینید بعدش اعداد 0 تا 100 رو 5 بار به صورت عدد و حروف بنویسید همینطوری که دارید مینویسید اعداد رو بخونید تا تلفظ صحیح هر عدد تو ذهن تون ثبت بشه . لطفا تایپ نکنید !

 

ابراهیم درویش هستم متولد مرداد سال 65. برنامه نویس وب ، علاقمند به برنامه نویسی اندروید و نرم افزار های رایگان و Open Source . در وقت آزادم درباره متد های بازاریابی و تبلیغات وب مطالعه می کنم . مسلط به انگلیسی و آشنا به زبان Español .

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم .
حمایت مالی از علم فردا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

سوال امنیتی *
هفت
 × 
پنج
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

Δdocument.getElementById( “ak_js” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );

عالی بود استاد خیلی بدردم خورد تو 6 دیقه همشو یاد گرفتم

سلام ،،،، بسیار ، بسبار عالیییییی ،،،،، لذت بردم ،،،،، سپاس

خعلی منون ع ویدئو خوبتون:))))))))))))

ببین من دارم میگم می‌خوام عدد از 0 تا 100 بگیرم بعد اینو میاره که تا بیست می‌ره بعد 30.40.50.60میشه

عدد های انگلیسی به حروف فارسی

سلام استاد من چند سال پیش کلاس زبان می رفتم اما زیاد نتونستم اعداد یاد بگیرم اما با آموزش شما کامل اعداد یاد گرفتم مرسی ازتون خدا خیرتون بده که با زبان ساده زبان انگلیسی یاد میدین🌷🌷🌷

اقای درویش خدا خیرتون بده ، خیلی خیلی
دمت گرم

عالی

سلام من با این سایت تونستم اعداد 1 تا 100 رو یاد بگیرم
ممنون

سلام من با این سایت تونستم اعداد 1 تا 100 رو یاد بگیرم
ممنون از مدیر این سایت🌹🌹🌹🌹🌹

Very good

سلام استاد درویش تشکر از اینکه خیلی خوب تدریس میکنید من زبان انگلیسیم خوب نیست میخوام بهتر بشم دنبال راهکارم تشکر اگه منو راهنمایم کنید.

سلام
لطفا به صفحه پرسش و پاسخ یه سری بزنید به همه سوالا پاسخ دادم.
پرسش و پاسخ دوره آموزش زبان انگلیسی علم فردا

زبانم خوب بشه

آشنایی با زبان

سلام من واقعا مشکل زبان انگلیسی داشتم تا وقتی خوب آموزش میدی واقعا حفظ کردم و نوشتم واقعا وارد شدم

very nice

میشه راهنمایی کنین هزینه ی کلاس چه مقداره؟

سلام واقعا نمیدونم چطوری تشکر کنم عالی بود حرف نداشت چند بار دیگه نگاه میکنم و می نویسم تا ملکه ذهنم بشه خدا خیرتون بده

سلام خیلی خوب بود فیلماتون ممنون
میخواستم تو کانال تلگرام عضو بشم چجوری بیام

بسیار عالی آموزش میدین خیلی ممنون از وقتی که گذاشتی بابت کلیپ ایشالله موفق باشی در همه راستا

با سلام و احترام
من رها هستم و امروز اولین جلسه آموزش زبانم رو در یکی از موسسات زبان در تهران گذروندم. امروز آموزش اعداد هم جزء درسم بود ولی سرکلاس متوجه صحبتای استادم نشدم چون همش انگلیسی صحبت میکردن و من سطح دانش زبانم صفره. امشب با دیدن ویدیوی آموزشی شما خیلی راحت اعداد رو یاد گرفتم. امیدوارم که همیشه موفق و پیروز باشید. سپاسگذارم.

خیلی تشکر میکنم .
آموزش هاتون خیلی عالی و پرکاربردند.

very thanks four avry .

بسیار آموزنده و دقیقا به نکته های جالب توجه می کنید تنها عیب شما اینه. که هیچ عیبی ندارید 🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌹🌹🌹🌹

درود بر شما 🌺😄

خیلی خیلی عالی عالی 😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

مرسی عالی عالی .هرچه میگردم اعداد از صد به بالا پیدا نمیکنم لطفا اگه امکانش هست تلفظ اعداد به فارسی هم بنویسید با احترام فراوان.

خیلی گلی.ممنونم ازدل قشنگت.

با سلام وتشگر به خاطر مطالبتون
میخاستم مکالمه زبان انگلیسی یاد بگیریم البته کم هزینه و زمان کم لطفا راهنماییم کنید؟
باتشگر

عالی ممنون از تدریس خوبتون

بسیار عالی است🌹

عالی بود

مرسی مرسی مرسی

سلام من زیاد انگلیسیم خوب نیست و باید هر چه زود تر یاد بگیریم چون میخام به کشور کانادا سفر کنم بهترین را حل که شما پیشنهاد میدین چه را حلی هست

یک کلمه عالی

چقدر عالی هستین‌ شما. ساده ولی کاربردی. برای من که مبتدیم عالی بود. ممنون جوان
البته خودمم جوونما

عالی بود. مرسی که هستین.

استاد دمت گرم

بسیار عالی بود ممنون

سلام و عرض ادب جناب درویش . امکانش هست در مورد اینکه سی دی آموزشی دارید یا نه توضیحی بدید؟ یا در مورد تدریستون در تلگرام.
متشکرم

سلام بنده مقیم فنلاندم .بی زحمت قیمت درسهاتونو برام بفرستید تو ایمیلم . و چه جوری درسهاتونو برام میفرستید؟ و من چه جوری پول رو به حسابتون واریز کنم ؟ ممنون

سلام
لطفا ایمیل تونو چک کنید.

سلام
همین الان از خواب پریدم. داشتم خواب میدیدم. میخواستم عدد 1 رو به انگلیسی بنویسم که بلد نبودم و از کلاس بیرونم کردن .خیلی سخت بود برام. وقتی بیدار شدم واقعا دیدم قفل کردم و بلد نیستم. یه سرچ زدم و مطلب شما اومد بالا باورتون نمیشه من هنوز تو رختخوابم در حالیکه بعد خوندن مطلب شما الان 1 تا 100 رو اگه دقت کنم میتونم بگم. ممنون از خوابم که یه تلنگر به من بود. و بیشتررررر ممنون از شما با ابن آموزش روانتون
حتما به کانالتونم سر خواهم زد
خسته نباشین
عاقبتتون بخیررر
موفق باشین هموطن

سلام آقای درویش
من اتفاقی مطالبی در مورد یادگیری زبان رو دیدم و خیلی خوشحال شدم چون خیلی دوستم دارم یاد بگیرم ولی وقتشو ندارم
فقط یک سوال آیا شما توی تلگرام میتونید همین آموزش رو بزارید آیا سایتی دارید در تلگرام

سلام
ممنون از شما
کانال تلگرام هم داریم @elmefardazaban
البته این آموزش ها بیشتر نمونه کار هستن و دوره های اصلی رو باید بخرید. قیمت این دوره ها از شهریه یک ترم آموزشگاه کمتره!

??????????????? آقای درویش کارتون قابل ستایشه !!!

خیلی خیلی عالی بود مرسی❤??????

تو محشری پسر . تو نامبر وانی .تو معرکه ای .البته منم عالی ام .یعنی دوتایی مون بیستیم .
اینجانب بهمن فاتحی کارشناس تربیت بدنی مدارس استثنایی شهر تهران و مربی والیبال معلولین هستم و قصد دارم تابستان سال بعد به سوئد مهاجرت کنم به همین خاطر دارم زبان میخونم . چیز زیادی هم بلد نیستم یعنی اصلا بلد نیستم در واقع ی جورایی تعطیلم ولی شما یه دونه اید .

سلام آقای درویش خیلی کارتون عالیه ممنون ، من برای فرزندم ویدیوی شما رو گذاشتم کلی یاد گرفت تو 5 دقیقه ، وذوق داشت کلیپ های دیگتون رو ببینه ،سپاس ذکات علم به آموختنش به دیگرانه ،تکلیفتون رو درست انجام دادید

سلام خیلی خوشحالم که با سایت تون آشنا شدم

سلام

چقد لذت بردم از ویدئو آموزش اعداد . چقدر قشنگ توضیح دادین . انگلیسی زبانی هست که همیشه دوس دارم یاد بگیرم اما متاسفانه هنوز نشده . هی میرم کلاس هی ول میشه تداخل پیدا میکنه ساعتش با کار و گرفتاریا دیگه . خلاصه که خودجوش یه چیزایی میخونم . تازه آشنا شدم با این سایت و تلگرام . امیدوارم که یه فرجی بشه

در آخر هم مثل همه ی مبتدیا همش فارسی و تهش thank you ✌?

سلام ، ممنون از محبت تون
حتما دوره های ما رو تهیه کنید تا بتونید سریع تر و دقیق تر انگلیسی رو یاد بگیرید. درس های رایگان بیشتر برای آشنایی با روش تدریس علم فردا منتشر میشن.

سلام ، خسته نباشین واقعا کارتون عالیه ازتون ممنونم من اول به زبان علاقه ایی نداشتم اما شما انقدر شیرین توضیح میدین آدم علاقمند میشه به یادگیری زبان. دست تون درد نکنه

خیلی ممنونم ، محبت دارید ?

کروماکی

خرید پیج اینستاگرام

دانلود فیلم 2021

خرید فالوور واقعی

خرید فالوور اینستاگرام

در زبان انگلیسی اعداد 0 تا 10 کاملا بی قاعده هستند. پس باید این اعداد را به صورت کامل حفظ کنید. برای اعداد 11 تا 19 موضوع کمی متفاوت است، بخشی از این اعداد بی قاعده هستند و بخشی از آنها با قاعده، در واقع اعداد 11، 12، 13، 15 بی قاعده هستند و بقیه با اضافه کردن پسوند teen به عدد یک رقمی ساخته می شوند. برای دو رقمی مجذور 10 بیش از 20، خود اعداد 20، 30، 40 و 50 تا حدی بیقاعده هستند اما بقیه این اعداد با اضافه کردن پسوند ty- ساخته می شوند. ساختن بقیه اعداد دو رقمی هم فرمول زیر را دارد:

کافیست رقم اول (پر ارزش) عدد را به صورت مجذور ده بخوانید و سپس رقم دوم (کم ارزش) را پس از آن بخوانید. به این صورت داریم:

21 = twenty-one

22 = twenty-two

23 = twenty-three

عدد های انگلیسی به حروف فارسی

نکته: برخلاف فارسی در انگلیسی نیازی به گفتن “و” بین اعداد نیست و دو رقم پشت سر هم خوانده می شوند.

اعداد ترتیبی همانطور که از نامشان پیداست اعدادی هستند که از آنها برای نشان دادن ترتیب استفاده می شود. مثلا زمانی که می خواهیم به ترتیب سه دونده در مسابقه دو اشاره کنیم به جای استفاده از اعداد عادی (یک، دو، سه) از اعداد ترتیبی (اول، دوم، سوم) استفاده می کنیم. در انگلیسی هم این اعداد کاربرد مشابهی دارند. مهمترین کاربرد اعداد ترتیبی در اشاره به تاریخ است.


لغت دانی زبان انگلیسی

اصطلاحات رایج

اعداد

رنگ ها

زمان

100 اسم پرکاربرد

100 صفت پرکاربرد

100 قید پرکاربرد

100 فعل پرکاربرد

آب و هوا

خانواده و فامیل

ماه ها و فصل ها

روزهای هفته

تلفن

صفات متضاد

مدرسه و دانشگاه

توصیف افراد

زندگی کاری

مسافرت

شغل ها

کامپیوتر

خرید کردن

خانه

ریاضی

سایت خیلی عالی یی است بهترین سایت زبان انگلیسی

عاااالی بود ممنون از سایت خوبتون

سایتون عالی

بسیار عالی ممنون
صدا نداره یا فقط من نمی تونم از بلندگو استفاده کنم؟

سلام اگر از اول یک آزمون سطح بندی مثال کلاس زبان میگرفتیم بهتر بود ممنون ازشما

*سلام من تازه رفتم کلاس زبان یکی از بچه کلاس سایتون به من معرفی کرد من نمی دانم باید ازکجا شروع کنم لطفا راهنمای کنی

سایتتون عالیه

ممنون از سایتتون استفاده کردم -تشکر

عدد های انگلیسی به حروف فارسی

خیلی خوب بود

خبلی جالبه سایتتون

سایتتون عالی عالی عالی

با عرض سلام و تشکر
در قسمت اول توضیحات 23 = twenty-two اشتباه نوشته شده و 23 = twenty-three صحیح میباشد
ممنون از سایت خوبتون

اصلاح شد. ممنون از دقت شما

عالیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

وبسایت بیاموز، توسط مجموعه ای از کارشناسان زبان با هدف کمک به یادگیری زبان‌های مختلف برای فارسی زبانان طراحی شده است. محصولات گروه آموزشی بیاموز در حال حاضر شامل این وبسایت، اپلیکیشن و دیکشنری آموزشی بیاموز، وبسایت جدید بیاموز و LanGeek است.

تلاش بیاموز برای بهبود هرچه بیشتر این محصولات است و از همه پیشنهادهای کاربران برای پیشبرد این هدف استقبال می‌کند.

اپلیکیشن “زبان بیاموز” با هدف بهبود فضای یادگیری و دسترسی پذیری بهتر برای زبان آموزان توسط تیم بیاموز ایجاد شده است. این اپلیکیشن در حال حاضر شامل محتوای بسیار وسیعی برای زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسه است. ما به صورت دائم در تلاش برای بهبود محتوا و امکانات این اپلیکیشن هستیم.

اپلیکیشن زبان بیاموز را می توانید از طریق این صفحه دانلود کنید.

تمام مطالب این وبسایت به وسیله نویسندگان وبسایت ترجمه، تالیف یا آماده سازی شده و هرگونه کپی برداری یا استفاده تجاری از آن ممنوع است.

با تعیین محدوده اعداد

تبدیل تا 65 رقم

شمارش تعداد کلمه، کاراکتر …

عالی فوق العاده لازممه و هر روز استفاده میشه .

ان شاالله همیشه موفق باشید

عدد های انگلیسی به حروف فارسی

سلام. خیلی ممنون از شما. کارم راه افتاد

با تشکر فراوان بابت این ابزار بسیار کاربردی که گره بسیاری از مشکلات رو باز کرده.
در پاسخ به احسان برای تبدیل تمام اعداد یک جدول کافیه کل اونها رو انتخاب کنید و همینجا کپی پیست کنید. اعداد با همون نظم کپی و تبدیل میشن حالا اعداد تبدیل شده رو انتخاب کنید و در همون حالتی که اعداد جدول انتخاب شدن پیست کنید.

با سلام و تشکر از ابزار بسیار کاربردی شما.
من جدولی شامل چندین ستون دارم که هر ستون حدود 50 عدد دارد. برای تبدیل یکجای اعداد این جداول راهی هست یا باید اعداد رو یک به یک اینجا کپی پیست کنم ؟

خداخیرتون بده

مرسی از شما
ولی از عرض زیاد نمیشه

خداقوت، موفق و سربلند باشید

ساده و مفید بود.

من امروز متوجه شدم که بچه های حسابداری شرکت مون، در مواقعی که چنین مشکلی رو دارن، میرفتن به صورت دستی تغییر میدادن اعداد رو!!!
بعدش بهشون گفتم که بابا الآن دیگه دوره زمونه ای هست که همه چیز مدرن شده و کلی ابزار آنلاین وجود داره و نباید در این شرایط بریم سراغ کارهای سنتی. و اینکه دیگه حتی برای پیدا کردن چاه بازکنی و لوله بازکنی برچسب استفاده نمی کنن و میرن سراغ سایت بجای برچسب.
خلاصه که خییییییییییییلی ممنونم ازتون، من کاری که همیشه کلی طول میکشید رو توی ده ثانیه انجامش دادم برای حسابداری ام و بهشون یاد دادم.

با سلام و سپاس از تلاشها و زحمات شما در راه‌اندازی این سایت ارزشمند و کاربردی. چقدر خوب بود تبدیل اعداد به عربی را نیز ارائه می‌دادید.

خدا عمرتون بده!

سلام کارتون عالیه
لطفا یه دکمه هم بذارید که نیم‌فاصله بهمون بده (کپی کنه تو کلیپ‌بورد)
مرسی هستین
مرسی هستین

عالی

سلام

زحمت کشیدید. بنده هر روز از این صفحه استفاده میکنم.

خدا خیتون بده. عالیه.

خیلی خوب بود مادر خدا خیرت بده . والا من که از این جور چیزا سر در نمیارم شما جوونا این چیزهارو بلدید

سلام عالی بود بسیار ممنون

خدا خیرتون بده

عالی

درود و عرض ادب. بسیار کاربردی بود و در وقت بنده بسیار صرفه جویی شد. از سایت خوب تان بسیار متشکرم.

دمتون گرم

امیدوارم مشکلم حل شوددرکیبورد

دستتون درد نکنه. مخصوصاً در مورد شماره شبای بانکها کار رو راحت میکنه چون خیلی وقتها با فونت فارسی در وبسایتشون درج کردن درحالیکه سیستمهاشون فقط اعداد انگلیسی رو قبول میکنه.

اینترنت رایگان

بسیار خوب

کافیست عدد انگلیسی یا فارسی وارد کنید و تبدیل آن را کپی کنید.اگر متن کپی شده وارد کردید حتما یه کاراکتر مانند فاصله (space) وارد کنید تا اعداد تبدیل شوند.

در صورتی که این ابزار برای شما کاربردی بوده است برای توسعه آن و سایر ابزارها با حمایت مالی همراه ما باشید.

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در Word و تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی در اکسل از جمله مشکلاتی است که خیلی از کاربران با آن درگیر هستند. به طور مثال کاربری قصد دارد در برنامه خود اعداد را به صورت فارسی تایپ کند اما حتی با گرفتن دکمه های Alt+Shift باز هم اعداد به صورت انگلیسی تایپ می شوند. یکی از راه حل هایی که شما برای رفع این مشکل می توانید استفاه کنید، تغییر تنظیمات داخلی برنامه است، اما کیت ست یک راه حل ساده تر و سریعتر را به شما پیشنهاد می دهد و آن هم استفاده از ابزار آنلاین تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی یا انگلیسی به فارسی است.

 

نحوه استفاده از این ابزار بسیار ساده است، شما می توانید بدون پیچیدگی و تنظیمات خاصی از این ابزار کیت ست برای تایپ اعداد فارسی در تلگرام، تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در ویندوز 7، 8 و 10 و … استفاده کنید. همانطور که ملاحضه می فرمایید در قسمت بالای صفحه دو کادر به شما نمایش داده شده است، در کادر سمت راست اعداد فارسی را تایپ کنید تا در کادر سمت چپ اعداد انگلیسی بلافاصله ظاهر شوند و در کادر سمت چپ اعداد انگلیسی را تایپ کنید تا اعداد فارسی در کادر سمت راست به شما نمایش داده شود.

بعد از تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی می توانید برای سریعتر شدن کارتان روی دکمه کپی کلیک کنید تا متن به حافظه کلیپبورد شما منتقل شود. حالا می توانید متن مورد نظر خود را در ورد، اکسل، پاورپوینت و یا هر جای دیگری که می خواهید پیست کنید، به همین راحتی!

وب سایت کیت ست با هدف ارائه محاسبات و ابزارهای آنلاین شروع به کار کرده است، محاسبات در زمینه های مختلف مانند محاسبه آنلاین سود وام بانکی، محاسبه سود سپرده، محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز و… که وقت گیر و پیجیده میباشد به راحتی در کیت ست قابل محاسبه می باشد. همچنین در کیت ست ابزارهای که هر جایی ممکن است مورد نیاز باشد مانند تقویم رسمی ایران، اوقات شرعی، ساخت آنلاین بارکد و… در دسترس می باشد.

© تمام حقوق برای کیت ست – Kitset محفوظ است

محاسبه معادله درجه یک

محاسبه معادله درجه دو

محاسبه میانگین

عدد های انگلیسی به حروف فارسی

محاسبه فاکتور

محاسبه توان

محاسبه جذر

محاسبه لگاریتم

تشخیص عدد اول

محاسبه نسبت طلایی

شمردن شاید جزو مهم ترین کارهاییست که هر انسانی باید بلد باشد. یادگیری اعداد در زبان انگلیسی شاید برای شما که دوست دارید زبان انگلیسی را بهتر صحبت کنید خیلی اهمیت داشته باشد. آیا تا به حال به تاثیر اعداد در زبان و آموزش آن فکر کرده اید؟! آموزشگاه زبان ایران آکسفورد امروز هر چیزی که در مورد آموزش اعداد انگلیسی نیاز دارید را به شما آموزش می دهد.

اینکه چگونه ما میتوانیم با استفاده از اعداد زبان را بیاموزیم؟! یکی از موثر ترین راه های آموزش زبان استفاده از اعداد است. ما میتوانیم با استفاده از اعداد زبان را به دیگران بیاموزیم. همچنین با استفاده از اعداد ترتیبی یا شمارشی میتوانیم درک بهتری از زبان، که اعداد یکی از اصلی ترین اصولش اعداد است استفاده کنیم.

لیست مطالب

اعداد اصلی انگلیسی

اعداد ترتیبی انگلیسی

عدد های انگلیسی به حروف فارسی

خواندن اعشار در زبان انگلیسی

خواندن عدد کسری در زبان انگلیسی

نحوه گفتن درصد به انگلیسی

بیان مبلغ پول در انگلیسی

نحوه گفتن عدد سال به انگلیسی

نحوه گفتن عدد صفر به انگلیسی

دانلود PDF آموزش اعداد انگلیسی

برای آموزش اعداد انگلیسی خیلی مهم است بدانید که ما دو نوع عدد داریم؛ عدد اصلی و اعدادد ترتیبی

اعداد اصلی Cardinal ( یک ، دو ، سه ، غیره) صفت هستند و به تعداد (کمیت) اشاره دارند.

اعداد ترتیبی Ordinal (اولین ، دومین ،سومین ، غیره) اسم هستند و به چندمین بودن اشاره دارند.

ما در این جدل از ۱ تا ۱.۰۰۰.۰۰۰ میلیون را برایتان می شماریم. هم در انگلیسی هم فارسی حتما این جدول را خوب ببنید تا به خوبی با آن آشنا شوید. اعدادد اصلی بخش مهمی در آموزش اعداد انگلیسی است.

Examples:• There are twenty-five people in the room.• He was the fourteenth person to win the award.• Six hundred thousand people were left homeless after the earthquake.• I must have asked you twenty times to be quiet.• He went to Israel for the third time this year.

حالا بیایید اعداد ترتیبی زبان انگلیسی بهتر بشناسید.

در انگلیسی اعشار را با تاکید بخوانید و به صورت عنوانِ “Point” بخوانید. سپس هر رقم را به صورت جداگانه بخوانید. یادتان باشد پول از این طریق خوانده نمی شود و در ادامه به آن اشاره می کنیم

 کسر ها هم در آموزش بان انگلیسی باید حتما مورد توجه باشند. از اعداد اصلی استفاده کرده و آنهارا برای صورتِ کسر، و اعداد ترتیبی را برای مخرج کسر بخوانید.اگر صورتِ مخرج بزرگ تر از ۱  است، اعداد ترتیبی را جمع ببندید (s جمع اضافه می کنیم مثل sixths). این مربوط به همه اعداد است به جزعدد ۲ که وقتی مخرج باشد “Half” خوانده می شود و اگر بیش از یک عدد باشد “halves”.

درصدها به راحتی در زبان انگلیسی خوانده می شوند. فقط عدد را بگویید و بعد کلمه “درصد” را اضافه کنید.

برای خواندن مبلغی ، اول کل عدد را بخوانید ، بعد واحد پول را اضافه کنید. اگر نام واحد پول اعشاری وجود دارد ، اعشاری را که به عنوان یک عدد کامل تلفظ می شود دنبال کنید و اگر سکه، اسمی در واحد پول دارد ، آن کلمه را در انتها اضافه کنید. توجه داشته باشید که اعشار طبیعی به این ترتیب خوانده نمی شوند. این قوانین فقط در مورد پول اعمال می شود.

خواندن سالها در انگلیسی نسبتاً پیچیده است.

به صورت کلی ، وقتی که عدد یک سال چهار رقمی است ، دو رقم اول را به عنوان یک عدد کامل میخوانیم ، بعد دو رقم دوم را به عنوان یک عدد کامل دیگر میخوانیم. چند مورد استثنا در این قانون وجود دارد. سالهایی را که در ۱۰۰ سال اول هزاره جدید است را می توان به عنوان اعداد کامل خواند مثلا: ۲۰۱۴ که two thousand fourteen هم خوانده می شود یا می توان آنها را به عنوان دو عدد دو رقمی خواند.

هزاره ها را همیشه به عنوان اعداد کامل میخوانیم چون انجام آنها دشوار است.

قرون جدید به صورت تعداد کامل خوانده می شود

سالهایی که فقط سه رقم دارند را می توان به عنوان یک عدد سه رقمی یا یک عدد یک رقمی و به دنبال آن یک عدد دو رقمی خواند.

سالهایی که یک عدد دو رقمی هستند به عنوان یک عدد کامل خوانده می شوند.

برای روشن کردن معنای خود می توانید کلمات “سال” را قبل از هر سال قرار دهید.

سالهای قبل از میلاد مسیح دنبال می شود ، که به عنوان دو حرف BC الفبا تلفظ می شود.

به شما پیشنهاد می کنیم حتما مطلب ماه های سال به زبان انگلیسی را ببینید

حتما مطالب آموزش روزهای هفته به انگلیسی را نیز ببینید.

جالب است که این قوانین در مورد خواندن آدرس خیابان ها هم اجرا می شود. خواندن این مطالب جذابیت های زیادی دارد که میتوانیم از آن لذت ببریم، ما درکنار یادگیری اعداد انگلیسی، گوشه ایی از خودِ زبان را هم یادمیگیریم که بسیار کمک کننده است. پس بیاید باهم به خواندن ادامه مطالب بپردازیم…

یکی دیگر از مواردی که در آموزش اعداد انگلیسی خیلی مهم است عدد صفر است. روش های مختلفی برای تلفظ عدد ۰ وجود دارد که در زمینه های مختلف استفاده می شود. متأسفانه ، استفاده از آن در کشورهای مختلفی که انگلیسی زبان هستند متفاوت است. این تلفظ ها در انگلیسی آمریکایی اعمال می شود.

اعداد همیشه یکی از جذاب ترین موضوعات و ابزاری است که میتوانیم به کمک آن چیزهای زیادی را یادبگیریم. برای مثال همین زبان انگلیسی ، تا به حال شده که به این جالبی و جذابی یک موضوعی را یاد بگیرید؟! به نظر ما این متن یکی از جذاب ترین نوع متن هایی است که میتواند به ما کمک کند تا با استفاده از اعداد و جذابیت هایی که دارد زبان را فرابگیریم. در اخر بیاید باهم یک مثال جذاب ببینیم…

برای دانلود مطلب آموزش اعداد انگلیسی به صورت PDF می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

اعداد انگلیسی از 1 تا 1000 به حروف فارسی را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

خواندن اعداد همیشه یکی از مراحل مهمی است که در آموزش زبان انگلیسی به کودکان به آن پرداخته میشود . ما در این مقاله به خواندن اعداد چند رقمی به انگلیسی میپردازیم .

بیشتر کسانی که به آموزش زبان انگلیسی میپردازنند با خواندن اعداد کمی درگیر هستند و کمی برایشان دشوار است . ما در این مقاله به شما آموزش میدهیم که چگونه اعداد سه رقمی به بالا را بخوانید ، همراه ما باشید .

این اعداد اصلی، همان اعدادی هستند که بیشترین استفاده را در زندگی روزمره دارند. به علاوه، همانطور که در ادامه مقاله خواهید خواند، بیشتر اسامی اعداد بزرگ تر، بر پایه این اعداد هستند.

عدد های انگلیسی به حروف فارسی

نکته ای درباره عدد صفر، اولین عدد فهرست: این عدد تلفظ های مختلفی دارد از جمله “Zero”، “Oh”، Nought” و “Nil”. با اینحال، “zero” رایج ترین اسم این عدد است.

کلمه “Oh” معمولا زمانی استفاده می شود که می خواهید زنجیره ای از اعداد را با صدای بلند بخوانید. برای مثال، اتاق 801 در یک هتل معمولا “room eight-oh-one” خوانده می شود.

کلمه “ Nought ” فقط در انگلیسی بریتانیایی و برای بیان اعشار استفاده می شود. برای مثال، 0.05% می تواند به صورت “ nought point nought five percent ” خوانده شود.

در ضمن، “ nil ” معمولا برای بیان امتیاز بازی بین دو رقیب استفاده می شود. برای مثال، نتیجه بازی فوتبال “ 2-0 ” می توانید به صورت “ two-nil ” خوانده شود.

0 = Zero, Oh , Nought , Nil

1 = One

2 = Two

3 = Three

4 = Four

5 = Five

6 = Six

7 = Seven

8 = Eight

9 = Nine

10 = Ten

11 = Eleven

12 = Twelve

13 = Thirteen

14 = Fourteen

15 = Fifteen

16 = Sixteen

17 = Seventeen

18 = Eighteen

19 = Nineteen

20 = Twenty

ده تا ده تا بشمارید

اعدادی که می توانید با ده بشمارید (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90) همیشه به دو حرف «ty» ختم می شوند ( که “ tee ” تلفظ می شود).

برای مثال، عدد بیست (20)، twenty تلفظ می شود. پس به ترتیب اعداد بعدی می شوند:

30 = Thirty

40 = Forty

(دقت کنید که این کلمه fourty تلفظ نمی شود)

50 = Fifty

60 = Sixty

70 = Seventy

عدد های انگلیسی به حروف فارسی

80 = Eighty

90 = Ninety

خواندن اعداد چند رقمی به انگلیسی

اعداد دورقمی یعنی از عدد 10 تا 99 (به عبارت دیگر، تمام اعدادی که دو رقم دارند)

وقتی شمردن اعداد تا 20 را یاد بگیرید و همچنین یاد بگیرید چطور اعداد ده تایی را بشمارید، از آن به بعد می توانید خیلی راحت تمام اعداد دورقمی دیگر را بخوانید. تنها کاری که باید بکنید این است که لغات را با هم ترکیب کنید.

برای خواندن اعداد دورقمی، عدد اول را با فرمت ده تایی بخوانید، سپس عدد رقم دوم را بگویدد. برای مثال، عدد 76 باید به صورت seventy-six خوانده شود (نه seven-six یا seven-sixty).

بیایید با هم مثال های بیشتری را مرور کنیم:

42 = Forty-two

81 = Eighty-one

29 = Twenty-nine

67 = Sixty-seven

56 = Fifty-six

33 = Thirty-three

به این نکته دقت کنید که « ویرگول یا کاما » برای جدا کردن سه رقم استفاده می شود:

100 = One hundred

1,000 = One thousand

10,000 = Ten thousand

100,000 = One hundred thousand

1,000,000 = One million

با دیدن اعداد بزرگ نترسید و عقب نشینی نکنید. فقط کافی است لغاتی را که یاد گرفتید با هم ترکیب کنید. سعی کنید اعداد بزرگ را به قسمت های کوچک و قابل خواندن تقسیم کنید.

134 = One hundred and thirty-four

831 = Eight hundred and thirty-one

1,211 = One thousand, two hundred and eleven

4,563 = Four thousand, five hundred and sixty-three

131,600 = One hundred and thirty-one thousand, six hundred

903,722 = Nine hundred and three thousand, seven hundred and twenty-two

خواندن اعداد چند رقمی به انگلیسی

حالا که اعداد اصلی را یاد گرفتید، وقت آن رسیده که اعداد ترتیبی را یاد بگیرید. اعداد ترتیبی جایگاه چیزی را به شما می گوید.

طلا، نقره، برنز

خبر خوش این است که شما فقط باید گروه اول اعداد را یاد بگیرید و بقیه خیلی راحت خواهند بود!

احتمالا این اعداد را در مسابقات ورزشی مثل بازی های المپیک زیاد شنیده اید. مقام اول طلا برنده می شود، مقام دوم نقره می گیرد و مقام سوم برنز.

(1st = first (number one in a sequence

!Jimmy was the best artist in the art competition today. He won first prize

(2nd = second (number two in a sequence

.Tom came to school early today. He was the second student to arrive

(3rd = third (number three in a sequence

.You were the third person to comment on my Facebook post. My parents commented before you

(4th = fourth (number four in a sequence

.I am the fourth child in the family, so everyone treats me like a baby

حالا با قوانین زیر می توانید هر عدد اصلی را به عددی ترتیبی تبدیل کنید:

هر عددی که به رقم «1» ختم شود، «st» می گیرد.
هر عددی که به رقم «2» ختم شود، «nd» می گیرد.
هر عددی که به رقم «3» ختم شود، «rd» می گیرد.
هر عددی که به رقم «4» ختم شود، «th» می گیرد.

برای مثال:

101st = one hundred and first

42nd = forty-second

33rd = thirty-third

74th = seventy-fourth

تنها استثناهایی که در این قوانین وجود دارد، اعداد «11»، «12» و «13» هستند. این اعداد ترتیبی با « th » تمام می شوند.

11th = eleventh

12th = twelfth

13th = thirteenth

خواندن اعداد چند رقمی به انگلیسی

احتمالا اعداد کسری را از کلاس های ریاضی می شناسید و یاد گرفته اید. این اعداد به صورت دو عدد نوشته می شود که بین آن یک خط جداکننده قرار می گیرد؛ مثلا 3/1. اما این اعداد چطور به زبان انگلیسی تلفظ می شوند؟

صورت کسر (numerator)، عدد بالای خط کسری، باید یک عدد اصلی و مخرج کسر (denominator) باید یک عدد ترتیبی باشد.

به جز عدد یک در صورت کسر، مطمئن شوید که مخرج کسر به صورت جمع باشد.

1/3 = one third

2/3 = two thirds

1/100 = one one hundredth

12/16 = twelve sixteenths

دو استثنای مهم داریم:

(1/2 = one half (not one second

1/4, 2/4, 3/4 = one quarter, two quarters, three quarters

در این مورد “one fourth” ،“two fourths” یا “three fourths” هم قابل قبول است.

همانطور که فرهنگ های مختلف، کلمات محاوره متفاوت دارند، بر اساس محل زندگی تان، روش های مختلفی برای خواندن رشته طولانی اعداد وجود دارد. فهرستی که در ادامه به آن می پردازیم خسته کننده نیست، اما وقتی بحث شمارش اعداد به انگلیسی مطرح شود، تفاوت های قابل مشاهده ای بین انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی وجود دارد.

خواندن اعداد تکراری به صورت متوالی

بریتانیایی ها معمولا اعداد متوالی را با هم ادغام می کنند، در حالیکه آمریکایی ها ترجیح می دهند آن ها را جداگانه بخوانند.

مثلا تصور کنید می خواهید شماره سریال 91333-4155 را بخوانید:

U.K.: Nine one triple three, four one double five

U.S.: “Nine one three three three, four one five five

مطالب پیشنهادی :

منبع مطلب : bad-badak.com

مدیر محترم سایت bad-badak.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

همه‌ی ما از طلوع خورشید تا شب با اعداد به دلایل مختلفی سر و کار داریم و آن‌ها نقش مهمی را در گفتگوهای ما ایفا می‌کنند. از شمردن پول گرفته تا خواندن ساعت و بسیاری از موارد دیگر ما دست به گیربان اعداد خواهیم شد. معمولا از زمانی یک کودک تکلم را می‌آموزد به مرور زمان از ابتدایی‌ترین اعداد آشنا می‌شود و با پا گذاشتن به سنین بالاتر و رفتن به پیش‌دبستانی با اعداد بیشتری آشنا می‌شود. اکثر فارسی‌زبانان در هنگام یادگیری زبان انگلیسی با خواندن یک عدد انگلیسی در یک متن به مشکل برمی‌خورند و با خواندن عدد فارسی در بین جملات انگلیسی این مشکل را حل می‌کنند. پس یادگیری اعداد در انگلیسی در مکالمه و خواندن به زبان انگلیسی نقش مهمی دارد. در ادامه با اعداد در انگلیسی آشنا خواهید شد و سعی خواهیم کرد نحوه‌ی خواندن و استفاده‌ی صحیح آن‌ها را خدمت‌تان بیان کنیم.

پیش از هر چیزی باید بدانید که در زبان انگلیسی به عدد، Number و به جمع اعداد Numbers گفته می‌شود. همچنین باید بدانید که اعداد در انگلیسی به دوسته‌ی اعداد اصلی یا شمارشی و اعداد ترتیبی تقسیم می‌شوند. اعداد اصلی همان اعداد معمولی هستند که برای شمارش به کار می‌روند و اعداد ترتیبی جهتِ بیان ترتیب یا نشان دادن جایگاه چیزی در یک ردیف و سری استفاده شده و برخلاف اعداد اصلی، برای کمیت و تعداد بکار نمی‌رود. در ابتدا به سراغ اعداد اصلی یا شمارشی رفته و آن‌ها را در زبان انگلیسی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اعداد شمارشی در انگلیسی

در ابتدای بحث یادگیری اعداد به انگلیسی در بلبل به سراغ اعداد اصلی آمدیم. اعداد اصلی همان اعدادی هستند که معمولا برای شمارش کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند و به آن‌ها اعداد شمارنده یا counting numbers نیز گفته می‌شود. این اعداد بیانگر تعداد اشیا بوده و در جواب How many به کار می‌روند.

در ابتدا به سراغ اعداد ۰ تا ۹ می‌رویم چرا که این اعداد از قاعده‌ی خاصی برخوردار نیستند و باید حفظ شوند و باقی اعداد نیز کم‌وبیش از ترکیب این اعداد ساخته می‌شوند. با حفظ کردن این ۱۰ عدد به جرات می‌توان گفت، شما نصف راه را برای یادگیری اعداد در انگلیسی را پیموده‌اید.

۰- zero (صفر) – /ˈzɪərəʊ/

۱- one (یک) – /wʌn/

۲- two (دو) – /tuː/

۳- three (سه) – /θri/

۴- four (چهار) – /fɔːr/

۵- five (پنج) – /fɑɪv/

۶- six (شش) – /sɪks/

۷- seven (هفت) – /ˈsev.ən/

۸- eight (هشت) – /eɪt/

۹- nine (نه) – /nɑɪn/

هماطور که مشاهده کردید، اعداد صفر تا ۹ از هیچ قاعده‌ی خاصی پیروی نمی‌کنند و باید حفظ شوند. اما برای اعداد ۱۰ تا ۱۹ موضوع کمی متفاوت است، البته بخشی از این اعداد بی قاعده هستند و بخشی از آن‌ها با قاعده، در واقع اعداد ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۵ بی‌قاعده هستند و بقیه با اضافه کردن پسوند teen به عدد یک رقمی ساخته می‌شوند.

۱۰- ten (ده) – /ten/

۱۱- eleven (یازده) – /ɪˈlev.ən/

۱۲- twelve (دوازده) – /twelv/

۱۳- thirteen (سیزده) – /θɜrtˈtiːn/

۱۴- fourteen (چهارده) – /fɔːrtˈtiːn/

۱۵- fifteen (پانزده) – /fɪfˈtiːn/

۱۶- sixteen (شانزده) – /sɪkˈstiːn/

۱۷- seventeen (هفده) – /ˌsev.ənˈtiːn/

۱۸- eighteen (هجده) – /eɪtˈtiːn/

۱۹- nineteen (نوزده) – /nɑɪnˈtiːn/

تا کنون به راحتی می‌توانید اعداد صفر تا نوزده را بخوانید. با اینکه فکر می‌کنید هنوز در ابتدای راه هستید، اما فقط چند گام دیگر باقی مانده است تا بتوانید اعداد شمارشی تا ۱۰۰۰ را بخوانید. برای اعداد بیش از ۱۹ ابتدا باید خود اعداد ۲۰ تا ۹۰ را یاد بگیرید. در این بین عداد ۲۰ تا ۵۰ نیز تا حدودی از قاعده‌ی خاصی پیروی نمی‌کنند و باید حفظ شوند. اما اعداد ۶۰ تا ۹۰ با اضافه کردن پسوند ty به عدد یک رقمی ساخته می‌شوند. اعداد  دورقمی ۲۰ تا ۹۰ در زبان انگلیسی به شرح زیر هستند.

۲۰- twenty (بیست) – /ˈtwen.ti/

۳۰- thirty (سی) – /ˈθɜːrti/

۴۰- forty (چهل) – /ˈfɔːrt̬.i/

۵۰- fifty (پنجاه) – /ˈfɪf.ti/

۶۰- sixty (شصت) – /ˈsɪksti/

۷۰- seventy (هفتاد) – /ˈsev.ən.t̬i/

۸۰- eighty (هشتاد) – /ˈeɪt̬.i/

۹۰- ninety (نود) – /ˈnɑɪnt.i/

برای ساختن بقیه اعداد در انگلیسی کافی است، عدد دهگان را بخوانید و برای خواندن یکان آن از همان اعداد یک رقمی ۱ تا ۹ استفاده کنید. برای مثال برای خواندن عدد ۴۶ (چهل و شش) می‌توانید به این صورت عمل کنید. ابتدا عدد چهل (forty) سپس رقم یکان یعنی عدد شش (six) را بلافاصله پس از دهگان بگویید. عدد ۴۶ در زبان انگلیسی به صورت forty-six خواهد بود. حالا به راحتی می‌توانید ۰ تا ۹۹ را در انگلیسی قرائت کرده و از آن‌ها استفاده کنید. با این اوصاف اعداد ۹۱ تا ۹۹ در زبان انگلیسی به شرح زیر هستند.

۹۱- ninety-one

۹۲- ninety-two

۹۳- ninety-three

۹۴- ninety-four

۹۵- ninety-five

۹۶- ninety-six

۹۷- ninety-seven

۹۸- ninety-eight

۹۹- ninety-nine

حالا به سراغ اعداد سه رقمی در انگلیسی می‌رویم که کلید خواندن آن‌ها یادگیری عدد صد می‌باشد. چرا که پس از یادگیری عدد صد یا همان یکصد ما بقی اعداد سه رقمی از ترکیب این عدد و اعداد دو رقمی به دست می‌آیند. برای خواندن این دسته از اعداد، کافی است ابتدا رقم سمت چپ (هزارگان) را گفته و سپس عبارت hundred را به آن اضافه کنید. hundred – (/ˈhʌndrəd/) در زبان انگلیسی به معنی صد می‌باشد. حالا به راحتی می‌توانیم اعداد ۱۰۰ تا ۹۰۰ را بسازیم.

۱۰۰- a/one hundred (صد/یکصد)

۲۰۰- two hundred (دویست)

۳۰۰- three hundred (سیصد)

۴۰۰- four hundred (چهارصد)

۵۰۰- five hundred (پانصد)

۶۰۰- six hundred (ششصد)

۷۰۰- seven hundred (هفتصد)

۸۰۰- eight hundred (هشتصد)

۹۰۰- nine hundred (نهصد)

همچنین برای خواندن اعداد بین ۱۰۰ تا ۹۹۹ به غیر از حالت بالا (غیر دو صفر)، باید ابتدا همانند مورد قبل، اعداد را به صورت دو صفر در نظر گرفته و تلفظ نمایید و در ادامه دو رقم بعدی را به آن وصل کنید. به عنوان نمونه، برای عدد ۱۰۱ ابتدا آن را به صورت دو صفر، یعنی ۱۰۰ می‌خوانیم  (hundred) و در ادامه دو رقم بعدی یعنی ۰۱ که همان one  تلفظ می‌شود را، همراه با حرف اضافه and به hundred می‌چسبانیم و به صورت hundred and one قرائت می‌کنیم. بدین ترتیب اعداد ۹۹۱ تا ۹۹۹ به صورت زیر نوشته و خوانده می‌شوند.

۹۹۱ – nine-hundred  and ninety-one

۹۹۲ – nine-hundred  and ninety-two

۹۹۳ – nine-hundred  and ninety-three

۹۹۴ – nine-hundred  and ninety-four

۹۹۵ – nine-hundred  and ninety-five

۹۹۶ – nine-hundred  and ninety-six

۹۹۷ – nine-hundred  and ninety-seven

۹۹۸ – nine-hundred  and ninety-eight

۹۹۹ – nine-hundred  and ninety-nine

برای خواندن این دسته از اعداد با سه رقم صفر از سمت راست،کافیست ابتدا سه صفر را در نظر نگرفته و فقط رقم یا ارقام سمت چپ باقیمانده را طبق قواعد قبلی،خوانده و سپس عبارت thousand را به آن اضافه کنید.

۱۰۰۰- a thousand

۱۰,۰۰۰ – ten thousand 

۱۰۰,۰۰۰ – a hundred thousand

برای خواندن اعداد میلیون و میلیارد نیز به ترتیب از دو عبارت million و billion استفاده می‌شود. پس از اتمام بحث اعداد در انگلیسی در نوع شمارشی به سراغ اعداد ترتیبی در انگلیسی می‌رویم.

اعداد ترتیبی در انگلیسی

نوع دیگر اعداد که کاربرد زیادی در مکالمات انگلیسی دارند، اعداد ترتیبی می‌باشند. از اعداد ترتیبی جهت بیان ترتیب یا نشان دادن جایگاه چیزی در یک ردیف و سری استفاده می‌شود و برخلاف اعداد اصلی، برای کمیت و تعداد بکار نمی‌رود. اعداد ترتیبی با اضافه کردن پسوندهای rd ، nd ، st و th به انتهای اعداد اصلی ساخته می‌شوند. پسوند st در عدد ۱، پسوند nd در عدد ۲، پسوند rd در عدد ۳ و پسوند th در مابقی اعداد به کار می‌روند. اعداد ترتیبی ۱ تا ۳ از قاعده‌ی خاصی تبعیت نمی‌کنند و به شکل زیر ساخته می‌شوند و ما بقی اعداد ترتیبی با اضافه شدن پسوند th ساخته می‌شوند.

first – 1st

second – 2nd

third – 3rd

معمولا هنگام متصل شدن پسوند th به آخر اعداد اصلی، تغییری در خود ساختار املایی عدد ایجاد نمی‌گردد و کافیست th را بدون هیچ تغییری به عدد مربوطه وصل نمایید. برای مثال برای ایجاد عدد ترتیبی هفتم کافیست th را به عدد هفت یعنی seven به صورت seventh متصل نمود. با این حال چندین استثنا نیز وجود دارد که به شرح زیر هستند:

با این استثناءهای گفته شده ما بقی اعداد ترتیبی به صورت زیر هستند.

fourth – 4th

fifth – 5th

sixth – 6th

seventh – 7th

eighth – 8th

ninth – 9th

tenth – 10th

در حالت نوشتاری، می‌توانیم اعداد ترتیبی را به هر دو صورت عددی و حروف بنویسم و کاملا با هم یکسان می‌باشد. اما به طور کلی همواره شکل کوتاه‌تر و ساده‌تر آن استفاده می‌شود. به عبارتی هر جا شکل عددی آن کوتاه‌تر باشد، فرم عددی و در غیر اینصورت معادل حروفی آن بکار می‌رود. به عنوان مثال برای عدد ترتیبی صدویکمین معمولا از معادل عددی آن یعنی ۱۰۱st استفاده می شود. در حالی که برای عدد یک میلیاردم چون معادل عددی آن طولانیست، ترجیح به استفاه از معادل حروفی آن یعنی billionth می‌باشد.

ممنون که با این آموزش همراه بلبل بودید؛ پیشنهاد می‌کنیم سری به آموزش ایام هفته در انگلیسی بزنید.

منبع مطلب : bolbol.academy

مدیر محترم سایت bolbol.academy لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

این مطالب توسط ربات جمع آوری شده است در صورت نارضایتی به ما اطلاع دهید تا
محتوای مطلب شما را حذف کنیم.

شهربانو دوستی

در متن های کوتاه انگلیسی ، نوشتن اعداد به حروف، باعث زیباتر شدن متن می شود.

البته این روش برای نوشتن اعداد بزرگ کاربرد چندانی ندارد ، اما میتواند برای کسانی که در حال یادگیری انگلیسی هستند تمرین خوبی باشد.

 

عدد های انگلیسی به حروف فارسی

1- آموزش نوشتن اعداد 1 تا 9 به حروف. این مرحله اولین گام برای یادگیری نوشتن اعداد انگلیسی به حروف است.

بعد از یادگیری این مرحله، باقی مراحل بسیار آسانتر خواهد بود. 

اگر به تصویر بالا دقت کنید، خواهید دید که چه تعداد از این اعداد به عبارت “teen”  ختم می شوند.

(Sixteen” (16″  همان (six and ten” (6 + 10″ است.

3 –  از 20 تا 90 را به صورت ده تا ده تا بشمارید. در این مرحله نحوه نوشتن اعداد 20،30،40,…100 آموزش داده شده است.

تشخیص این اعداد بسیار ساده است، انتهای هر کلمه به “ty” ختم شده است.

در این مرحله قادر خواهید بود تمامی اعداد بین 1 تا 100 را بنویسید.

 برای مثال میخواهیم عدد 42 را به حروف بنویسیم:

* عدد 42 از ترکیب دو رقم 2 و 4 تشکیل شده است.

* 2 در مرتبه یکان قرار داد پس برابر همان مقدار 2 است و مینویسیم :two

* 4  در مرتبه دهگان قرار دارد ، پس برابر مقدار 40 است و  مینویسیم: forty.

*  این دو قسمت را در کنار هم قرار میدهیم :  forty-two (علامت – بین دو قسمت را فراموش نکنید.)

5 – اعداد را صد تا صد تا بشمارید. اگر مراحله اول را به خوبی یاد گرفته باشید، نوشتن این مرحله بسیار ساده خواهد بود، کافی است در انتهای هر عدد عبارت hundred را قرار دهید.

* 100 = one hundred * 200 = two hundred * 300= three hundred

6 – اعداد 100 تا 999 را بنویسید. فقط قسمت صد تایی عدد را بنویسید و سپس باقی عدد.

دقت کنید که نیازی به نوشتن and یا هر چیز دیگر بین این دو قسمت نیست.

به مثال های زیر دقت کنید:

* 120 = one hundred twenty * 405 = four hundred five * 556 = five hundred fifty-six * 999 = nine hundred ninety-nine

7 – خودتان را امتحان کنید . برای تمرین بیشتر سعی کنید اعداد انگلیسی زیر را به حروف بنویسید.

* 21 = * 37 = * 49 = * 255 = * 876 =

1 – ارزش مکانی عدد را تعیین کنید. در زیر ارزش مکانی رقم 1 در عددهای مختلف مشخص شده است:

* 1 –> مرتبه یکی ها * 10 –> مرتبه دهگان  * 100 –> مرتبه صدگان  * 1000 –> مرتبه هزار * 10,000 –> مرتبه ده هزار * 100,000 –> مرتبه صد هزار * 1000,000 –> مرتبه میلیون * 10,000,000 –> مرتبه ده میلیون  * 100,000,000 –> مرتبه صد میلیون 

 

2 –  قرار دادن علامت ویرگول به اعداد بزرگ. همانطور که میدانید برای خواندن اعداد بزرگ در ریاضی، از سمت راست عدد، سه رقم سه رقم جدا میکنیم و بعد از هر سه رقم یک نشان یا ویرگول قرار می دهیم.

در واقع اعداد را به گروه های سه تایی جدا می کنیم.

* برای مثال، عدد  458735 را به 458,735 تبدیل می شود .

* عدد 1510800  به  1,510,800 تبدیل می شود .

عدد های انگلیسی به حروف فارسی

* به جای ویرگول میتوانید از ممیز هم استفاده کنید.

 

جای نگرانی نیست، این مرحله دقیقا مشابه نوشتن یک عدد دو رقمی به انگلیسی است:

*برای مثال در عدد  5,467,350  فقط  عدد  50 را به انگلیسی بنویسید .fifty

 

4 – مرتبه صدگان عدد را بنویسید. برای نوشتن عدد کافی است عدد را به انگلیسی نوشته و به انتهای آن ” hundred” اضافه کنید. ‘three hundred  این عدد را به ابتدای عدد قبلی اضافه کنید:

‘three hundred fifty.

* در 5,467,350 ، 3 در مکان صدگان است. پس مینویسیم: three hundred

*  حال عدد three hundred fifty را داریم.

 

5-  به سه رقم بعدی عدد نگاه کنید. شما یکان، دهگان و صدگان عدد را نوشتید.

سه رقم بعدی در مرتبه هزار قرار دارند و به ترتیب یکان، دهگان و صدگان هزار هستند.

این رقم ها را نیز به همین صورت بنویسید و در انتهای آن کلمه thousand را اضافه کنید.

* در 5,467,350 ، 467  بخش هزار تایی عدد است.

* 4 را به صورت  four hundred بنویسید .

* 67 را به صورت sixty-seven  بنویسید .

* کل  این بخش را به صورت  four hundred sixty-seven thousand بنویسید .

* اکنون عدد به صورت  four hundred sixty-seven thousand, three hundred fifty خواهد بود.

6- همین روش را برای بخش میلیون انجام دهید. این مرحله نیز مانند مرحله قبل است با این تفاوت که در این مرحله به انتهای عدد عبارت millions  را اضافه می کنیم.

* در 5,467,350 ، فقط رقم 5 را در مرتبه میلیون داریم.

*  این رقم را به صورت  five million می نویسیم.

* عدد به حروف انگلیسی برابر

five million, four hundred sixty-seven thousand, three hundred fifty. است.

 

حتما بخوانید: آموزش الفبای انگلیسی به کودکان

سلام‌ خسته نباشید ممنون از اموزش بسیار عالیتون فقط اینکه میشه بین اعداد از and استفاده کرد؟ مثلا برای مثال بالا بنویسیم: Five million four hundred and sixty-seven thousand three hundred and fifty

سلام اشکان عزیز

معمولا قبل از آخرین عدد از کلمه and استفاده میکنیم نه برای همه

میخواسم بدونم هفت هزار پانصدوسه چگونه بفهمیم که چندتا صفر باید بگذاریم

سلام حتما جدول ارزش مکانی رو براشون بکشید و به جای ارقامی که ندارید صفر بذارید

اگه بخوام یه عدد اعشاری مثل 0.000162نگل5 رو به انگلیسی بنویسم میشه چی

سلام این عدد به انگلیسی برابر One-thousand six-hundred twenty-five ten-millionths

100029 رو چطور به انگلیسی بنویسم؟

سلام One-hundred thousand twenty-nine

عدد 1148 به انگلیسی چطور نوشته میشه

سلام این عدد رو میتونید به دو صورت بنویسید one-thousand one-hundred forty-eight یا eleven-hundred forty-eight.

عدد 1,086,181.86 به انگلیسی بخوام بنویسمش میشه چی؟

سلام one million eighty six thousand one hundred eighty one point eighty six

سلام استاد عزیز منظور از پوینت که در اخر این عددنوشتید چی هست لطفا توضیح بفرمایید.

سلام الهه عزیز

در انگلیسی برای نشان دادن ممیز از نقطه یا همون پوینت استفاده میشه.

سلام one million eighty six thousand one hundred eighty one point eighty six.

سلام ممنون از سایت خوب عینکی میخوام عدد 643,065,448 رو به انگلیسی بنویسم میشه راهنمایی کنید

سلام خواهش میکنم این عدد به انگلیسی برابر six-hundred forty-three million, sixty-five thousand, four-hundred forty-eight

عدد 406,738 رو چطور به انگلیسی بنویسم؟

Four-hundred six thousand, seven-hundred thirty-eight

عدد 1,105,000 رو بخوام به انگلیسی بنویسم میشه چی؟

One-million, one-hundred-five thousand

سلام چطور یه عدد اعشاری انگلیسی رو به حروف بنویسم؟ مثلا 10.3؟

ten point three” یا “ten and three-tenths.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

بازی و کاربرگ اول دبستان  کلیک کنید

در آکادمی تخصصی زبان کودک بادبادک ، کودکان 3 تا 7 سال و 7 سال تا 11 سال آموزش زبان را با لهجه ای عالی فرا می گیرند.

آدرس شعبه کاشانی:

صادقیه ، بلوار کاشانی ، بین اباذر و مهران ، پلاک 59

44088075 – 44097765

آدرس شعبه کاج:

شهرک گلستان ، بلوار کاج ، ابتدای بلوار اقاقیا ، پلاک 7

44753532 – 44753509

خواندن اعداد همیشه یکی از مراحل مهمی است که در آموزش زبان انگلیسی به کودکان به آن پرداخته میشود . ما در این مقاله به خواندن اعداد چند رقمی به انگلیسی میپردازیم .

بیشتر کسانی که به آموزش زبان انگلیسی میپردازنند با خواندن اعداد کمی درگیر هستند و کمی برایشان دشوار است . ما در این مقاله به شما آموزش میدهیم که چگونه اعداد سه رقمی به بالا را بخوانید ، همراه ما باشید .

 

عدد های انگلیسی به حروف فارسی

 

 

این اعداد اصلی، همان اعدادی هستند که بیشترین استفاده را در زندگی روزمره دارند. به علاوه، همانطور که در ادامه مقاله خواهید خواند، بیشتر اسامی اعداد بزرگ تر، بر پایه این اعداد هستند.

نکته ای درباره عدد صفر، اولین عدد فهرست: این عدد تلفظ های مختلفی دارد از جمله “Zero”، “Oh”، Nought” و “Nil”. با اینحال، “zero” رایج ترین اسم این عدد است.

کلمه “Oh” معمولا زمانی استفاده می شود که می خواهید زنجیره ای از اعداد را با صدای بلند بخوانید. برای مثال، اتاق 801 در یک هتل معمولا “room eight-oh-one” خوانده می شود.

کلمه “ Nought ” فقط در انگلیسی بریتانیایی و برای بیان اعشار استفاده می شود. برای مثال، 0.05% می تواند به صورت “ nought point nought five percent ” خوانده شود.

در ضمن، “ nil ” معمولا برای بیان امتیاز بازی بین دو رقیب استفاده می شود. برای مثال، نتیجه بازی فوتبال “ 2-0 ” می توانید به صورت “ two-nil ” خوانده شود.

0 = Zero, Oh , Nought , Nil

1 = One

2 = Two

3 = Three

4 = Four

5 = Five

6 = Six

7 = Seven

8 = Eight

9 = Nine

10 = Ten

11 = Eleven

12 = Twelve

13 = Thirteen

14 = Fourteen

15 = Fifteen

16 = Sixteen

17 = Seventeen

18 = Eighteen

19 = Nineteen

20 = Twenty

 

ده تا ده تا بشمارید

اعدادی که می توانید با ده بشمارید (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90) همیشه به دو حرف «ty» ختم می شوند ( که “ tee ” تلفظ می شود).

برای مثال، عدد بیست (20)، twenty تلفظ می شود. پس به ترتیب اعداد بعدی می شوند:

30 = Thirty

عدد های انگلیسی به حروف فارسی

40 = Forty

(دقت کنید که این کلمه fourty تلفظ نمی شود)

50 = Fifty

60 = Sixty

70 = Seventy

80 = Eighty

90 = Ninety

خواندن اعداد چند رقمی به انگلیسی

اعداد دورقمی یعنی از عدد 10 تا 99 (به عبارت دیگر، تمام اعدادی که دو رقم دارند)

وقتی شمردن اعداد تا 20 را یاد بگیرید و همچنین یاد بگیرید چطور اعداد ده تایی را بشمارید، از آن به بعد می توانید خیلی راحت تمام اعداد دورقمی دیگر را بخوانید. تنها کاری که باید بکنید این است که لغات را با هم ترکیب کنید.

برای خواندن اعداد دورقمی، عدد اول را با فرمت ده تایی بخوانید، سپس عدد رقم دوم را بگویدد. برای مثال، عدد 76 باید به صورت seventy-six خوانده شود (نه seven-six یا seven-sixty).

بیایید با هم مثال های بیشتری را مرور کنیم:

42 = Forty-two

81 = Eighty-one

29 = Twenty-nine

67 = Sixty-seven

56 = Fifty-six

33 = Thirty-three

به این نکته دقت کنید که « ویرگول یا کاما » برای جدا کردن سه رقم استفاده می شود:

100 = One hundred

1,000 = One thousand

10,000 = Ten thousand

100,000 = One hundred thousand

1,000,000 = One million

با دیدن اعداد بزرگ نترسید و عقب نشینی نکنید. فقط کافی است لغاتی را که یاد گرفتید با هم ترکیب کنید. سعی کنید اعداد بزرگ را به قسمت های کوچک و قابل خواندن تقسیم کنید.

134 = One hundred and thirty-four

831 = Eight hundred and thirty-one

1,211 = One thousand, two hundred and eleven

4,563 = Four thousand, five hundred and sixty-three

131,600 = One hundred and thirty-one thousand, six hundred

903,722 = Nine hundred and three thousand, seven hundred and twenty-two

 

خواندن اعداد چند رقمی به انگلیسی

حالا که اعداد اصلی را یاد گرفتید، وقت آن رسیده که اعداد ترتیبی را یاد بگیرید. اعداد ترتیبی جایگاه چیزی را به شما می گوید.

طلا، نقره، برنز

خبر خوش این است که شما فقط باید گروه اول اعداد را یاد بگیرید و بقیه خیلی راحت خواهند بود!

احتمالا این اعداد را در مسابقات ورزشی مثل بازی های المپیک زیاد شنیده اید. مقام اول طلا برنده می شود، مقام دوم نقره می گیرد و مقام سوم برنز.

(1st = first (number one in a sequence

!Jimmy was the best artist in the art competition today. He won first prize

(2nd = second (number two in a sequence

.Tom came to school early today. He was the second student to arrive

(3rd = third (number three in a sequence

.You were the third person to comment on my Facebook post. My parents commented before you

(4th = fourth (number four in a sequence

.I am the fourth child in the family, so everyone treats me like a baby

 

حالا با قوانین زیر می توانید هر عدد اصلی را به عددی ترتیبی تبدیل کنید:

هر عددی که به رقم «1» ختم شود، «st» می گیرد.
هر عددی که به رقم «2» ختم شود، «nd» می گیرد.
هر عددی که به رقم «3» ختم شود، «rd» می گیرد.
هر عددی که به رقم «4» ختم شود، «th» می گیرد.

برای مثال:

101st = one hundred and first

42nd = forty-second

33rd = thirty-third

74th = seventy-fourth

تنها استثناهایی که در این قوانین وجود دارد، اعداد «11»، «12» و «13» هستند. این اعداد ترتیبی با « th » تمام می شوند.

11th = eleventh

12th = twelfth

13th = thirteenth

خواندن اعداد چند رقمی به انگلیسی

احتمالا اعداد کسری را از کلاس های ریاضی می شناسید و یاد گرفته اید. این اعداد به صورت دو عدد نوشته می شود که بین آن یک خط جداکننده قرار می گیرد؛ مثلا 3/1. اما این اعداد چطور به زبان انگلیسی تلفظ می شوند؟

صورت کسر (numerator)، عدد بالای خط کسری، باید یک عدد اصلی و مخرج کسر (denominator) باید یک عدد ترتیبی باشد.

به جز عدد یک در صورت کسر، مطمئن شوید که مخرج کسر به صورت جمع باشد.

1/3 = one third

2/3 = two thirds

1/100 = one one hundredth

12/16 = twelve sixteenths

دو استثنای مهم داریم:

(1/2 = one half (not one second

1/4, 2/4, 3/4 = one quarter, two quarters, three quarters

 

در این مورد “one fourth” ،“two fourths” یا “three fourths” هم قابل قبول است.

همانطور که فرهنگ های مختلف، کلمات محاوره متفاوت دارند، بر اساس محل زندگی تان، روش های مختلفی برای خواندن رشته طولانی اعداد وجود دارد. فهرستی که در ادامه به آن می پردازیم خسته کننده نیست، اما وقتی بحث شمارش اعداد به انگلیسی مطرح شود، تفاوت های قابل مشاهده ای بین انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی وجود دارد.

خواندن اعداد تکراری به صورت متوالی

بریتانیایی ها معمولا اعداد متوالی را با هم ادغام می کنند، در حالیکه آمریکایی ها ترجیح می دهند آن ها را جداگانه بخوانند.

مثلا تصور کنید می خواهید شماره سریال 91333-4155 را بخوانید:

U.K.: Nine one triple three, four one double five

U.S.: “Nine one three three three, four one five five

 

مطالب پیشنهادی :

آموزش اعداد انگلیسی با رقص به کودکان

+

طرز نوشتن اعداد انگلیسی در دفتر چهار خط

+

آموزش حروف و اعداد زبان انگلیسی موزیکال به کودکان

می خواهیم یک آموزشگاه زبان کودکان در غرب تهران به شما معرفی کنیم. آموزشگاه زبان بادبادک یکی از بهترین آموزشگاه های ویژه کودکان در غرب تهران است.

آموزشگاه تخصصی زبان کودک بادبادک با استفاده از روش ها و شیوه های نوین زبان آموزان 3 تا 7 سال و 7 تا 14 سال را برای شرکت در آزمون های تافل و اخذ مدرک زبان انگلیسی تافل TOEFL برای کودکان ، آماده می نماید .

شیوه آموزشی که بادبادک را به نوعی بهترین آموزشگاه زبان کودکان در تهران نموده است و این موسسه از آن استفاده می کند کودکان شما بدون کوچکترین استرسی میتوانند با بازی و موسیقی و روشهای مختلف زبان انگلیسی را یاد بگیرند و ما به شما والدین عزیز توصیه می کنیم تا کودکان خود را در سنین ۳ تا 14 سالگی در آموزشگاه زبان ثبت نام کنید زیرا در نظر روانشناسان آموزش زبان دوم از سنین سه تا پنج سالگی و یا در سنین 7 تا 14 سال باید آغاز شود زیرا کودکان در این سنین به راحتی می‌توانند لحظه خود را تقویت کرده و در آینده بسیار راحت و با تسلط بیشتر به زبان انگلیسی صحبت کنند.

جهت مراجعه حضوری یا برقراری تماس به ادرس ها زیر مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های ذکر شده تماس بگیرید :

آدرس شعبه 1 : شهرک گلستان-بلوار کاج (زینعلی) – ابتدای بلوار اقاقیا – پلاک 7 تلفن تماس : 02144753532

آدرس شعبه 2 : منطقه 5 – خیابان آیت الله کاشانی – بین اباذر و مهران – پلاک 59 تلفن تماس : 02144042800

از ویژگی های مثبت این آموزشگاه دسترسی آسان و  وجود مربی های باتجربه و محیطی بسیار جذاب است. اگر تا بحال آموزشگاه زبان بادبادک را ندیده اید به شما توصیه می‌کنیم تا با ادرس های گفته شده مراجعه کنید و محیط  آموزشگاه و شیوه تدریس را خودتان مشاهده کنید و یا با تماس تلفنی مشاوره های لازم را دریافت کنیم.

 


آموزش زبان انگلیسی از بخش های مختلفی تشکیل شده است. یکی از بخش های پرکاربرد  در هر زبانی اعداد هستند. همانطور که میدانید روزانه با اعداد کاربرد زیادی دارند. از همین رو ما در این مقاله میخواهیم شمارش به زبان انگلیسی ۰ تا ۱۰۰ را به شما عزیزان آموزش دهیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا نکات لازم را آموزش ببینید.

همانطور که گفتیم شمارش به زبان انگلیسی ۰ تا ۱۰۰ یکی از بخش های مهم آموزش زبان انگلیسی است. پس کمی در این رابطه برایتان توضیح دهیم.

اول از همه بگوییم که یادگیری اعداد در زبان انگلیسی بسیار ساده است. اما ممکن است در ابتدا کار گنگ به نظر برسد اما نگران نباشید با تمرین و تکرار این مشکل حل میشود.

اعداد یک تا 20 که راحت هستند و خود کلمه میشوند. اما از بیست به بعد فقط دهگان تکرار شده و یکان، همان یک تا نه در انگلیسی است.

 

•خواندن اعداد 1 تا 99: مطابق با جدول بالا،تا اینجا با نحوه خواندن اعداد اصلی بین 1 تا 99 آشنا شده اید.مثلا عدد “87” را به صورت “eighty-seven” می خوانیم.همانند آنچه که برای عدد “27” آموختیم.یعنی ابتدا ازسمت چپ،عدد اول (دهگان)، “80” را خوانده و سپس عدد بعدی (یکان), “7” را به آن وصل می نمائیم.

اعداد درصدی در زبان انگلیسی با percent بیان می‌شود.

37% – thirty-seven percent

12% – twelve percent

87% – eighty-seven percent

3% – three percent

 

این اعداد همانند اعداد ساده و اصلی بیان می‌شوند ولی در انتهای آن‌ها یک s قرار می‌گیرد.

3/8 – three-eighths

5/16 – five-sixteenths

7/8 – seven-eighths

1/32 – one thirty-second

البته در این مورد کمی استثنا نیز وجود دارد:

1/4, 3/4 – one-quarter, three quarters

1/3, 2/3 – one third, two-thirds

1/2 – one-half

اگر اعداد کسری یک واحد کامل نیز داشتند، باید آن‌ها را پشت سر هم بیان کرده و بین واحد کامل و عدد کسری، یک and قرار دهید:

4 7/8 – four and seven-eighths

23 1/2 – twenty-three and one-half

آموزشگاه تخصصی زبان کودک بادبادک با استفاده از روش ها و شیوه های نوین زبان آموزان 3 تا 7 سال و 7 تا 14 سال را برای شرکت در آزمون های تافل و اخذ مدرک زبان انگلیسی تافل TOEFL برای کودکان ، آماده می نماید .

شیوه آموزشی که بادبادک را به نوعی بهترین آموزشگاه زبان کودکان در تهران نموده است و این موسسه از آن استفاده می کند کودکان شما بدون کوچکترین استرسی میتوانند با بازی و موسیقی و روشهای مختلف زبان انگلیسی را یاد بگیرند و ما به شما والدین عزیز توصیه می کنیم تا کودکان خود را در سنین ۳ تا 14 سالگی در آموزشگاه زبان ثبت نام کنید زیرا در نظر روانشناسان آموزش زبان دوم از سنین سه تا پنج سالگی و یا در سنین 7 تا 14 سال باید آغاز شود زیرا کودکان در این سنین به راحتی می‌توانند لحظه خود را تقویت کرده و در آینده بسیار راحت و با تسلط بیشتر به زبان انگلیسی صحبت کنند.

جهت مراجعه حضوری یا برقراری تماس به ادرس ها زیر مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های ذکر شده تماس بگیرید :

آدرس شعبه 1 : شهرک گلستان-بلوار کاج (زینعلی) – ابتدای بلوار اقاقیا – پلاک 7 تلفن تماس : 02144753532

آدرس شعبه 2 : منطقه 5 – خیابان آیت الله کاشانی – بین اباذر و مهران – پلاک 59 تلفن تماس : 02144042800

از ویژگی های مثبت این آموزشگاه دسترسی آسان و  وجود مربی های باتجربه و محیطی بسیار جذاب است. اگر تا بحال آموزشگاه زبان بادبادک را ندیده اید به شما توصیه می‌کنیم تا با ادرس های گفته شده مراجعه کنید و محیط  آموزشگاه و شیوه تدریس را خودتان مشاهده کنید و یا با تماس تلفنی مشاوره های لازم را دریافت کنیم.

 

داخل مقاله توضیح داده ایم

3/8 – three-eighths

37% – thirty-seven percent


برای اجرای این برنامه لطفا جاوا اسکریپت دستگاه خود را فعال کنید

برای اجرای این برنامه لطفا جاوا اسکریپت دستگاه خود را فعال کنید

عدد های انگلیسی به حروف فارسی
عدد های انگلیسی به حروف فارسی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *