معنی کلمه bilirubin

خواص دارویی و گیاهی

معنی کلمه bilirubin
معنی کلمه bilirubin


مدیر فنی

اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶
تست‌های آزمایشگاه

9 دیدگاه
7,980 بازدید

نام اختصاری: Bill

سایر نام ها: بیلی روبین، Bilirubin Total، Bilirubin, Serum,Urine

بخش مورد انجام : بیوشیمی

معنی کلمه bilirubin

نوع نمونه قابل اندازه گیری: سرم، ادرار، خون کامل

در برخی از روش ها از پلاسمای هپارینه نیز می توان استفاده کرد.

حجم نمونه مورد نیاز:  ۱ mL

شرایط نمونه گیری: نیاز به ناشتا بودن با توجه به روش های مختلف وکیت های مورد استفاده متفاوت می باشد.

ملاحظات نمونه گیری:

موارد عدم پذیرش نمونه: همولیز و لیپمیک شدید نمونه موجب بروز خطا در نتایج می گردد.

شرایط نگهداری: نمونه در دمای اتاق به مدت ۶ ساعت، در c˚۴ به مدت ۲۴ ساعت و در c˚۲۰- به مدت ۳۰ روز پایدار است.

 

کاربردهای بالینی:

۲٫کمک به تشخیص افتراقی زردی در نوزادان

روش مرجع: HPLC

روش ارجح: Diazo Reaction

 

مقادیر طبیعی:

بیلی روبین مستقیم یا کونژوگه (Direct):  ۰٫۱ – ۰٫۳ mg/dl 

بیلی روبین غیر مستقیم یا غیر کونژوگه (In direct): 0.2 – 0.8 mg/dl

بیلی روبین کل (Total):   ۰٫۳ – ۱ mg/dl

بیلی روبین کل نوزادان: ۱ -۱۲ mg/dl

بیلی روبین ادرار: ۰ – ۰٫۰۲ mg/dl

 

مقادیر بحرانی:

بزرگسالان: ۱۲ mg/dl

نوزادان:  ۱۵ mg/dl ( نیازمند درمان فوری جهت پیشگیری از کرنی ایکتروس)

تفسیر: اندازه گیری بیلی روبین به منظور بررسی طیف گسترده ای از بیماری های مؤثر بر تولید، برداشت، ذخیره سازی، متابولیسم و دفع بیلی روبین بکار می رود. مقادیر بحرانی برای بزرگسالان ۱۲mg/dl و نوزادان ۱۵mg/dl می باشد. افزایش مقادیر  بیش از حد بیلی روبین در نوزادان می تواند باعث عارضه کرنی ایکتروس شده و منجر به عقب ماندگی ذهنی و حتی اغما و مرگ گردد.

افزایش سطح بیلیروبین مستقیم (کونژوگه): سنگهای صفراوی، انسداد مجاری خارج کبدی، متاستاز وسیع کبدی، کلستاز ناشی از دارو، سندرم دوبین جانسون، سندرم روتور.

افزایش سطح بیلیروبین غیر مستقیم (غیر کونژوگه): اریتروبلاستوز جنینی، واکنش انتقال خون، کم خونی داسی شکل،کم خونی همولیتیک، کم خونی پرنیسیوز، انتقال حجم زیادی خون، بهبودی هماتوم بزرگ، هپاتیت، سیروز، سپسیس، هیپربیلیروبینمی نوزادی، سندرم کریگلرنجار، سندرم گیلبرت.

افزایش سطح بیلیروبین ادرار: سنگهای صفراوی، انسداد مجاری خارج کبدی، متاستاز وسیع کبدی، کلستاز ناشی از دارو، سندرم دوبین جانسون، سندرم روتور.

 

واکنش تداخلی: همولیز خون و سرم لیپمیک موجب بروز اختلال در نتایج می گردد.    

دارو های افزایش دهنده: آنتی بیوتیک ها، استروئیدهای آنابولیک، داروهای ضد مالاریا، اسید آسکوربیک، آزاتیوپرین، کلرپروپامید، کولینرژیک ها، کدیین، دکستران، دیورتیک ها، اپی نفرین، مپریدین، متیل دوپا، متوترکسا ت، مهار کننده های منوآمینواکسیداز، مورفین، ضد بارداری های خوراکی، فنازوپیریدین،فنوتیازین، کینیدین ها، سالیسیلاتها، تئوفیلین و ویتامین A، سولفونامیدها، اسید نیکوتینیک (دوز بالا) و اوروکروم ها.

توضیحات:

نام اختصاری: ADA سایر نام ها:  آدنوزین د آمیناز،   Adenosine Deaminase, Fluid بخش مورد انجام …

باسلام مقدارbilirubin total2.3
Direct.3
Indirect2
سنم ۳۵سال است
آیا خطرناک است؟

خیر خطرناک نیست ولی علت بالا بودن نتایج باید مشخص شود سونوگرافی کبد و بازدید مجاری سفراوی باید انجام شود.

بیلی روبین من ۲/۲هست خطر ناکه؟من۲۱سال دارم

معنی کلمه bilirubin

بلی. در صورت تالاسمی نبودن آزمایش آنزیم کبد و هپاتیت انحام بدید.

سلام واسه من۰٫۲هست

سلام بیلیروبین توتال ۱.۲ و دایرکت ۰.۸ آیا خطرناکه ؟
نیاز به چه پیگیری هایی دارد؟

سلام توتال ۱.۲ و دایرکت ۰.۸ آیا خطرناکه؟
نیاز به وه پیگیری دارد؟
۳۰ سال

سلام bilirubin direct من ۰٫۱۲ است آیا خطرناک است یا نه ممنون از شما

سلام پدرم توتال بیلروبین ۱٫۴ دارد
دایرکت بیلروبین ۰٫۳۵ هست
سنش ۷۴ سال است
سیروز کبدی دارد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a75cc798d0b39b6c0202eaeabe4e8559” );document.getElementById(“a1ea0b8984”).setAttribute( “id”, “comment” );

وبسایت

جستجوی تست

I

H

G

F

E

D

C

B

A

R

Q

P

O

N

M

L

K

J

All

Z

Y

X

W

V

U

T

S

ترجمه انگلیسی به فارسی کلمه Bilirubin

(رنگدانه ی سرخ مایل به زرد C33H36H4O6 موجود در زهره که در خون و پیشاب وجود دارد و زیادی آن موجب یرقان می گردد)بیلی روبین، سرخ زهره

 

معنی و مفهوم لغت Bilirubin در دیکشنری آنلاین و رایگان انگلیسی به فارسی | ترجمه تخصصی Bilirubin به فارسی | کاربرد واژه Bilirubin | اصطلاحات تخصصی و روزمره انگلیسی با کلمه Bilirubin | هم خانواده های کلمه انگلیسی Bilirubin | مترادف کلمه Bilirubin | متصاد کلمه | ترجمه تخصصی عبارت Bilirubin | دیکشنری آنلاین Bilirubin | دیکشنری، فرهنگ لغت، فرهنگ لغات، انگلیسی به فارسی، دیکشنري، دیکشنری آنلاین، فرهنگ لغت آنلاین، واژه نامه | واژه نامه آموزشی | معنی و ترجمه واژه Bilirubin در واژه نامه انگلیسی به فارسی به همراه مثال و تلفظ انلاین | معانی دیگر Bilirubin و مشابه کلمه.

معنی کلمه bilirubin

Dictionary English to Persian | Translation and Meaning of English Word Bilirubin to PERSIAN
online source for English definitions of Bilirubin | synonyms of Bilirubin in persian | word origins and etymologies of Bilirubin | audio pronunciations of Bilirubin | example sentences for Bilirubin
slang phrases, idioms, word games, legal and medical terms, Word of the Day.

ثبت نام رژیم پزشک

نام کاربری خود را وارد نمایید

ENTER YOUR PASSWORD

بیلیروبین یک رنگدانه زرد است که در خون و مدفوع افراد است. گاهی اوقات کبد نمی تواند بیلی روبین را در بدن دفع کند. این می تواند به علت اضافه شدن بیلی روبین، انسداد یا التهاب کبد باشد. هنگامی که بدن شما بیش از حد بیلی روبین دارد پوست شما زرد خواهد شد.

معنی کلمه bilirubin

این وضعیت زردی نامیده می شود. آزمایش بیلی روبین به تعیین اینکه آیا شما هر کدام از این شرایط را دارید کمک خواهد کرد.هنگامی که پروتئین هموگلوبین در گلبول های قرمز قدیمی شکسته شود بیلیروبین در بدن ساخته می شود. تجزیه سلول های قدیمی یک روند طبیعی و سالم است. پس از گردش خون، بیلی روبین به کبد شما می رود. در کبد، بیلی روبین کونژوگه، با صفرا مخلوط و سپس به مجاری صفراوی دفع می شود و در کیسه صفرا ذخیره می شود. در نهایت، صفرا به روده کوچک برای کمک به هضم چربی آزاد می شود. در نهایت در مدفوع شما دفع می شود.بیلیروبین در کبد به اسید گلوکوز، اسید گلوکورونیک وصل می شود که بیلی روبین مستقیم نامیده می شود. بیلی روبینی که به اسید گلوکورونیک وابسته نیست بیلی روبین غیرمستقیم است. تمام بیلی روبین در خون شما را بیلی روبین کل می گویند.یک آزمایش خون بیلی روبین جامع از سه سطح بیلیروبین در خون شما به دست می آید: مستقیم، غیر مستقیم و کل.در کودکان و بزرگسالان، علائم مربوط به بیلی روبین بالا می تواند زردی، زردی پوست یا چشم ها، خستگی، پوست خارش دار، ادرار تیره و اشتهای کم می باشد.آزمایش بیلی روبین مقدار بیلی روبین را در خون شما اندازه گیری می کند. این برای کمک به یافتن علت بیماری های سلامت مثل زردی، کم خونی و بیماری های کبدی مورد استفاده قرار می گیرد.بیلیروبین رنگدانه زرد رنگ است که به طور معمول هنگامی رخ می دهد که بخشی از سلول های قرمز خون شما شکسته شود. کبد شما بیلی روبین را از خون شما می گیرد و ترکیب شیمیایی آن را تغییر می دهد به طوری که بیشتر آن از طریق مجاری صفراوی عبور می کند.اگر سطح بیلیروبین شما بالاتر از حد طبیعی باشد این نشانه ای است که یا گلبول های قرمز شما با سرعت غیرمعمول تجزیه می شوند یا اینکه کبد شما به طور صحیح عمل نمی کند و بیلی روبین را از خون شما پاک نمی کند.گزینه دیگر این است که در جایی در مسیر که بیلی روبین از کبد شما خارج و به مدفوع وارد می شود مشکل وجود دارد.در کودکان و بزرگسالان، پزشکان از این تست برای تشخیص و کنترل بیماری های مجاری صفراوی، کبد و صفرا استفاده می کنند. این شامل سیروز، هپاتیت و سنگ صفراوی است.این نیز به تعیین اینکه آیا شما دارای بیماری سلول داسی شکل یا سایر شرایطی باعث کم خونی همولیتیک هستید کمک می کند. این یک اختلال است که در آن سلولهای قرمز خون سریعتر از مقدار ساخته شدن تخریب می شوند.سطح بالایی از بیلی روبین می تواند موجب زرد شدن پوست و چشم ها شود وضعیتی که پزشکان به آن زردی می گویند.سطوح بالای بیلی روبین در نوزادان شایع است. پزشکان از سن نوزاد و نوع و سطوح بیلی روبین استفاده می کنند تا تعیین کنند که آیا درمان ضروری است یا خیر.

یک پرستار یا تکنسین آزمایشگاه خون را از طریق وارد کردن یک سوزن کوچک در یک ورید در بازوی شما می گیرد و خون را در یک لوله جمع آوری می کند.پزشک شما برای تجزیه و تحلیل خون را به یک آزمایشگاه ارسال خواهد کرد.قبل از آزمایش، به پزشک خود بگویید که چقدر فعال بوده اید و چه غذاهایی و داروهایی را گرفته اید. رژیم، داروها و ورزش می تواند نتایج شما را تغییر دهد.پس از آزمون، شما می توانید فعالیت های طبیعی خود را همچنان ادامه دهید.پزشک شما ممکن است تست بیلی روبین را در موارد زیر سفارش دهد اگر شما:نشانه های زردی را داشته باشیدداشتن کم خونی یا گلبول قرمز پایینداشتن واکنش سمی به داروها داشتن سابقه نوشیدن سنگین قرار گرفتن در معرض ویروس های هپاتیت داشتن نشانه هایی از بیلیروبین بالاادرار تیرهتهوع و استفراغدرد شکم یا تورم شکمیمدفوع خاکی رنگخستگی

آزمون بیلی روبین کل بیلی روبین را اندازه گیری می کند. همچنین می تواند سطوح دو نوع مختلف بیلی روبین کنژوگه و غیرکنژوگه را اندازه گیری کندبیلی روبین غیر کنژوگه (غیر مستقیم). این بیلی روبین ایجاد شده از تجزیه سلول های قرمز خون است. آن را خون به کبد می فرستد.بیلی روبین کنژوگه (مستقیم). این بیلی روبین در کبد از بیلیروبین غیر مستقیم در اثر تغییر شیمیایی تولید شده به روده حرکت می کند.برای بزرگسالان بالای 18 سال، بیلی روبین عادی می تواند تا 1.2 میلی گرم در دسی لیتر خون باشد. برای افراد زیر 18 سال، سطح طبیعی 1 میلی گرم در دسی لیتر خواهد بود. نتایج عادی برای بیلی روبین کونژوگه (مستقیم) باید کمتر از 3/0 میلی گرم بر دسی لیتر باشد.در کودکان یا بزرگسالان بزرگتر، مقادیر طبیعی بیلی روبین مستقیم از 0 – 0.4 میلی گرم در دسی لیتر است. مقادیر طبیعی بیلی روبین کل از میلی گرم در دسی لیتر 0.3 – 1 است. سطح بیلیروبین غیر مستقیم در جریان خون، کل بیلی روبین منهای سطوح بیلیروبین مستقیم در جریان خون است. علاوه بر این، محدوده مرجع طبیعی ممکن است از آزمایشگاه به آزمایشگاه متفاوت باشد.در نوزادان، بیلی روبین با توجه به استرس تولد طبیعی است. بیلی روبین غیر مستقیم نرمال در نوزادان در 24 ساعت اول تولد کمتر از 5.2 میلی گرم در دسی لیتر است اما بسیاری از نوزادان دارای مقداری زردی هستند و بیلیروبین در عرض چند روز اول پس از تولد بالاتر از 5 میلی گرم در دسی لیتر می باشد.مردان نسبت به زنان کمی سطوح بیلیروبین بیشتری دارند.مجموع کل بیلی روبین بالا عمدتاً غیر کنژوگه (غیر مستقیم) است و ممکن است ناشی از:کم خونیسیروزواکنش به انتقال خونسندرم گیلبرت – یک بیماری شایع و ارثی است که در آن کمبود آنزیمی وجود دارد که به کاهش بیلی روبین کمک می کند.هپاتیت ویروسیواکنش به داروبیماری کبدی الکلیسنگ کلیهورزش شدید می تواند سطح بیلیروبین شما را افزایش دهد.کافئین، پنی سیلین، باربیتورات ها و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) به نام سالیسیلات ها همه سطوح بیلیروبین را پایین می آورند.سطوح پایین تر از حد طبیعی بیلی روبین یک مشکل نیست.در نوزادان، سطوح بالای بیلیروبین که در چند روز تا 2 هفته کاهش نمی یابد ممکن است نشانه ای از:ناسازگاری نوع خون بین مادر و کودککمبود اکسیژنعفونت ارثیبیماری که بر کبد تأثیر بگذارد

در بزرگسالان، زردی (رنگ زرد اسکلرا چشم و یا پوست) و خارش، نشانه های اصلی و نشانه هایی از افزایش سطح بیلی روبین در خون می باشد.بعضی از علل بالقوه علل بالینی بیلی روبین و علائم مرتبط با آن عبارتند:علائم و نشانه های آنمی (تخریب گلبول قرمز به عنوان یک علت)،ضعف،رنگ پریدگی،زردی،علائم و نشانه های ویروسی هپاتیت عبارتند از:خستگی،تب خفیف،دردهای عضلانی،تهوع و استفراغ، زردی،علائم و نشانه های انسداد مجاری صفراوی عبارتند از:مدفوع رنگی،ادرار تیره،خارش، درد در سمت راست شکم،حالت تهوع،استفراغ، زردی،علائم و نشانه های عفونت (مثلا مالاریا) شامل موارد زیر است:تب تکرار شوند یا لرز، ضعف،بیماری های ژنتیکی (به عنوان مثال، بیماری سلول داسی شکل و اسفروسیتوز ارثی) علائم و نشانه های آن عبارتند از:درد شکم و یا سلول های قرمز غیر طبیعیعلایم کبدی (hepatic) به عنوان مثال، سیروز، سرطان کبد، داروها، سموم، گیلبرت و کریگل نجار) شامل علائم و نشانه هایآنزیم های کبدی غیر طبیعی، توده های کبدی.

درمان برای افزایش بیلی روبین در بزرگسالان ابتدا باید علت اصلی را تعیین کنند.بازجذب لختهکم خونی همولیتیک مشکلات کبدی و یا صفرا.کارشناسان توصیه می کنند از مصرف الکل جلوگیری شود تا از سمیت بیش از حد کبد جلوگیری شود. 

امیدوارم کمکی هرچند کوچک به ارتقا سلامت جامعه شود. سوالات خود را می توانید در انجمن سلامتی مطرح نمایید
برای مطرح کردن سوال کلیک کنید. جهت مطرح کردن سوالات خصوصی کلیک کنید.
.

سلام بیلی روبین توتال خونم ۲.۴ است در حالیکه نه کبد چرب دارم و آنزیمهای کبدیم در رنج نرمال است (۱۶ ، ۱۶ و ۱۰۴)و البته سونوگرافی هم نرماله . به هر دکتری مراجعه کردم گفتند سندرم ژیلبرت دارم .پوست دست و پام متمایل به زردی شده و از نظر روحی برایم…

سلام بیلی روبین توتال خونم ۲.۴ است در حالیکه نه کبد چرب دارم و آنزیمهای کبدیم در رنج نرمال است (۱۶ ، ۱۶ و ۱۰۴)و البته سونوگرافی هم نرماله . به هر دکتری مراجعه کردم گفتند سندرم ژیلبرت دارم .پوست دست و پام متمایل به زردی شده و از نظر روحی برایم خوشایند نیست . آقای دکتر امکانش هست بتونم بیلی روبین خون را با دارو پایین آورد؟ در ضمن وقتی حالم خوبه و خوابم مناسبه ، زردی دست و پام کم میشه.

با سلام جناب دکتر
در نتیجه آزمایش بیلیروبین بنده عدد ۲ را نمایش می دهد.بنده باید چکار کنم؟؟
ممنون از محبت شما

سلام مادرم کلانژیو کارسینوم هیلار دارند دو هفته پیش عمل درناژ انجام دادن دو نوع قرص سفکسیم و اورسوداکسی کولیک اسید را بهش دادن.وبعد بیست. روز دیگه هم نوبت عمل جراحی پیش دکتر نیک اقبالیان شیراز دارند .مصرف این دو نوع قرص را باید ادامه بدن تا روز…

سلام مادرم کلانژیو کارسینوم هیلار دارند دو هفته پیش عمل درناژ انجام دادن دو نوع قرص سفکسیم و اورسوداکسی کولیک اسید را بهش دادن.وبعد بیست. روز دیگه هم نوبت عمل جراحی پیش دکتر نیک اقبالیان شیراز دارند .مصرف این دو نوع قرص را باید ادامه بدن تا روز عمل؟.؟ عوارضی برای کبد وا جاهای دیگر ندارد؟

سلام
ازمایش زردی نوزاد ۹/۴ باشد امکان بستری هست یا خودش برطرف میشه…
ممنون

با سلام بستگی به مدت زمانی که از زایمان گذشته دارد کودک خود را نزد پزشک ببرید

سلام آقای دکتر
زردی نوزاد اگه 20 باشه خطرناکه؟

با سلام
باید تحت نظر پزشک متخصص اطفال درمان لازم انجام شود اگر درمان شود مشکلی پیدا نمی شود با تشکر

سلام جناب دکتر.. ابتدا تشکر بابت این مقاله کامل و جامع و زحمتی که کشیدید و در ادامه سوالم: بنده ورزش سنگین انجام میدم و از مکمل‌های غذایی ویتامینی و پروتئینی استفاده میکنم سطح بیلی روبین خون من از حد نرمال چند دهم بالاتره آیا مشکل کبدی برام بوجود…

سلام جناب دکتر.. ابتدا تشکر بابت این مقاله کامل و جامع و زحمتی که کشیدید و در ادامه سوالم: بنده ورزش سنگین انجام میدم و از مکمل‌های غذایی ویتامینی و پروتئینی استفاده میکنم سطح بیلی روبین خون من از حد نرمال چند دهم بالاتره آیا مشکل کبدی برام بوجود اومده یا دلیلش فقط ورزش سنگینه و طبیعیه؟! اگر نیاز به سونوگرافی یا پیگیری بیشتری هست ممنون میشم بفرمایید

با سلام
برای اطمینان شما باید تست های کبدی را انجام دهید نزد پزشک بروید تا برای شما درخواست شود

باسلام .من سی سالمه.چندساله که کیسه صفرا در سه سایز ۶، ۶.۵ ،۸میلی سنگ داره که هروقت سونو‌کردم دکتر گفته کیسه صفرا مثل لجن میمونه این سنگها توشون برق میزنه که انگار سنگه.من فقط احساس سنگینی در سمت راست دارم و با گاهی اوقات که میشینم درد دارم.تهوع…

باسلام .من سی سالمه.چندساله که کیسه صفرا در سه سایز ۶، ۶.۵ ،۸میلی سنگ داره که هروقت سونو‌کردم دکتر گفته کیسه صفرا مثل لجن میمونه این سنگها توشون برق میزنه که انگار سنگه.من فقط احساس سنگینی در سمت راست دارم و با گاهی اوقات که میشینم درد دارم.تهوع و دل درد ندارم.دکتر جراح گفت چون علایم بارز رو نداری پس عمل نکن شاید تا ده سال دیگه هم علایمی نداشته باشی پس حیفه عضو بدنت رو خارج کنی.
هفته پیش که چکاپ خون دادم متوجه شدم بیلی روبین خونم مشکل داره.بیلی روبین مستقم۰/۳۸. و بیلی روبین توتال۱.۴۲
ازمایش گلبول قرمز۴.۲۲
ایا این مشکل مربوط به صفرا میشع و خطرناکه؟ ایا نیاز به جراحی هست؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

با سلام و درود خدمت شما؛
بنده هم دقيقاً همين مشكل رو دارم، فقط با اين تفاوت كه بيلي روبين من بيش از حد بالا بود، من هم سنگ صفرا از ٣ تا ٧ ميل دارم كه همه ميگن بايد عمل كني ، فقط يه دكتر بود كه فعلاً ضروري نيست عمل كني . منم بسيار نگران هستم ….

با سلام و درود خدمت شما؛
بنده هم دقيقاً همين مشكل رو دارم، فقط با اين تفاوت كه بيلي روبين من بيش از حد بالا بود، من هم سنگ صفرا از ٣ تا ٧ ميل دارم كه همه ميگن بايد عمل كني ، فقط يه دكتر بود كه فعلاً ضروري نيست عمل كني . منم بسيار نگران هستم . ميخواستم اسم دكتري كه شما نزدش مراجعه كردين رو ازتون بپرسم . با تشكر و آرزوي سلامتي براي همه .

سلام بچه ما 5روزه بدنیا اومده و سطح بیلی روبین در آزمایش شده 11. گروه خونی پدر +B و گروه خونی مادر +O وگروه خونی بچمون شده – B. خیلی نگرانم هم از زردی و از گروه خونی مادر. ممنون میشم نظرتون را بفرمایید

زردی فیزیولوژیک از روز دوم یا سوم تولد شروع می‌شود و در روز چهارم یا پنجم به حداکثر می‌رسد. زردی فیزیولوژیک بسیار شایع و معمولاً بی آزار است در مورد گروه خون مادر چون RH مثبت است مشکلی ندارد کودک خود را تحط نظر متخصص اطفال قرار دهید

برای نوزاد چهار روزه که امروز ازمایش گرفتن ازش بیلی روبین 8.1 میلی گرم هست … این نتیجه جای نگرانی داره؟؟؟؟

با سلام
مشکلی نیست فقط باید تحت نظر پزشک باشد تا اگر زردی بیشتر شد اقدامات لازم انجام شود

سلام خدمت جناب دکتر فتحی ، دستون درد نکنه بسار متشکریم، واقعا اینطوری به مردم خدمت می شود.
صرف جویی در وقت و هزینه همراه با کسب اطلاعات کامل. امیدورام همه در هر علومی که تخصص داریم به جامعمون خدمت کنیم.(کارشناس ارشد بیوشیمی بالینی)

مطالب جامع وکامل بود …خیلی مفید بود دکترجان …ولی ایکاش این نکته رو هم توی مطالبتون ذکر میکردین ک اگر مقداربیلی روبین در بزرگسالان از چه مقدار بالاتر باشه باید نگران شد وحتما چک کرد
ممنـــــــون از توضیحات مفیدتون …تشکـــــر ?

نتایج آزمایش بیلیروبین به صورت بیلیروبین مستقیم، غیر مستقیم یا کل بیان می شود. کل ترکیبی از بیلی روبین مستقیم و غیر مستقیم است. به طور معمول نتایج بیلی روبین مستقیم و کل را دریافت خواهید کرد.
نتایج نرمال برای آزمایش بیلی روبین 1.2 میلی گرم در دسی…

نتایج آزمایش بیلیروبین به صورت بیلیروبین مستقیم، غیر مستقیم یا کل بیان می شود. کل ترکیبی از بیلی روبین مستقیم و غیر مستقیم است. به طور معمول نتایج بیلی روبین مستقیم و کل را دریافت خواهید کرد.
نتایج نرمال برای آزمایش بیلی روبین 1.2 میلی گرم در دسی لیتر (mg / dL) از بیلی روبین کل برای بزرگسالان است و معمولاً 1 میلی گرم در دسی لیتر برای افراد زیر 18 سال است. نتایج عادی برای بیلی روبین مستقیم به طور کلی 0.3 میلی گرم / دسی لیتر است.
این نتایج ممکن است کمی از آزمایشگاه به آزمایشگاه دیگر متفاوت باشد. نتایج طبیعی ممکن است برای زنان و کودکان کمی متفاوت باشد و نتایج ممکن است تحت تأثیر برخی از غذاها، داروها یا تمرینات شدید قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که برای هر گونه غذا یا داروهایی که گرفته اید و سطح فعالیت خود را به طوری که نتایج شما به درستی تفسیر شود به پزشک خود اطلاع دهید.
سطح بیلیروبین پایین تر از حد معمول معمولاً نگرانی نیست. سطوح بالا ممکن است نشان دهنده آسیب یا بیماری کبد باشد.
بالاتر از سطح نرمال بیلی روبین مستقیم در خون شما ممکن است نشان دهد که کبد شما بیلی روبین را به درستی پاک نمی کند. سطح بالینی بیلی روبین غیر مستقیم ممکن است مشکلات دیگری را نشان دهد.
یکی از عادی ترین و بی ضرر ترین علل بیلی روبین بالا، سندرم گیلبرت است که کمبود آنزیمی است که باعث کاهش بیلی روبین می شود. پزشک شما ممکن است آزمایش های بیشتری برای بررسی وضعیت شما انجام دهد. نتایج آزمایش های بیلیروبین نیز ممکن است برای نظارت بر پیشرفت شرایط خاص مانند زردی استفاده شود.

با سلام من صلبیه ی چشم زرد رنگه پوستمم نسبتا زرده ازمایش دادم بیلی روبینم5 بوده ینی تقریبا ده برابر رنج نرمال .پزشک نوشت برای سونوگرافی ولی سونو مشکلی نداشت نوشت برای هپاتیت مشکلی نبوده لطفا راهنمایی کنید

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

نام آزمایش:

هپاتیت آ (Hepatitis
A)

هدف از

2019-10-13

نام آزمایش:

آلدولاز (Aldolase)

سایر آزمایش

2019-08-13

نام آزمایش:

هورمون آدرنوکورتیکوتروپیک (Adreno

معنی کلمه bilirubin

2019-08-13

نام آزمایش:

آنزیم مبدل آنژیوتنسین (Serum
Angi

2019-07-03

آنتی تریپسین/ A1AT.AAT
نام آزمایش:

آلفا1-

2019-05-28

تفسیر آزمایش سی. آر. پی/ CRP
نام آزمایش:

سی.

2019-04-08

خون سیاهرگی (سرم)

 

رعایت شرایط خاصی لازم نیست.

 

هدف از انجام این آزمایش اندازه گیری مقدار بیلیروبین خون می باشد. بیلیروبین یک رنگدانه ی نارنجی-زرد است که در صفرا یافت می شود. عمر گلبول های قرمز خون به طور متوسط 120 روز است که پس از شکسته شدن و تجزیه ی هموگلوبین ( موجود در گلبول های قرمز) بیلیروبین غیر کونژوگه حاصل می شود. روزنه تقریبا 300-250 میلی گرم بیلیروبین در بدن یک انسان سالم تولید می شود که از این مقدار 85 درصد آن در نتیجه ی شکسته شدن گلبول های قرمز پیر خون و مابقی توسط مغز استخوان و کبد تولید می شود. بیلیروبین غیر کونژوگه به کبد حمل شده و در کبد به اسید گلوکورونیک متصل و به بیلیروبین کونژوگه تبدیل می گردد. بیلیروبین کونژوگه محلول در آب است و فقط بیلیروبین کونژوگه است که از طریق کلیه ها قابل دفع شدن از بدن می باشد.

بیلیروبین کونژوگه توسط کبد به درون صفرا می ریزد و توسط آنزیم های باکتریایی در روده شکسته و به یوروبیلینوژن تبدیل می شود. بخش عمده ی یوروبیلینوژن از طریق مدفوع از بدن خارج می شود.

علایم افزایش بیلیروبین عبارتند از: زردی، اداره تیره، تهوع، استفراغ، دل درد، ورم شکم، خستگی، احساس کسالت عمومی ( مربوط به بیماری مزمن کبدی).

علل عمده افزایش بیلیروبین تام عبارتند از:

 

آزمایشگاه تشخیص پزشکی اندیشه، جزو مجهتزترین و دقیقترین آزمایشگاه های غرب استان تهران می باشد. این آزمایشگاه مجهز به مدرن ترین و پیشرفته ترین دستگاه های آزمایشگاهی بوده که صحت و دقت نتایج آزمایشگاهی این مجموعه باعث حسن شهرت و توصیه اکثر پزشکان منطقه گردیده است.

تهران، شهرجدید اندیشه، فاز یک، بین خیابان 4 و 5 غربی، طبقه فوقانی داروخانه دکتر عازم

نام آزمایش:

هپا

2019-10-13

نام آزمایش:

آلد

2019-08-13

نام آزمایش:

هور

2019-08-13

با ما تماس بگیرید

کپی رایت©2017:کلیه حقوق این سایت نزد آزمایشگاه اندیشه محفوظ می باشد – طراحی و اجرا از فارسیکو

از دیگر مواردیکه ممکن است در یک آزمایش خون توسط پزشکان تجویز و بررسی شود، بیلی روبین(Bilirubin) در خون است. در این نوشته در مورد بیلی روبین، نقش و کارکرد بیلی روبین خون و مقدار نرمال و محدوده مجاز بیلی روبین خون توضیح داده می شود.

بیلی روبین ماده ای در خون است که از تجزیه هم/همو(Hem) موجود در هموگلوبین(Hemoglobin) خون بوجود می آید. در واقع هموگلوبین خون طی چند مرحله ابتدا به بیلبوردین و سپس به بیلی روبین تبدیل می شود. در این فرایند بیلبوردین تولید شده ماده ای سمی نیست اما بیلی روبین ماده ای سمی است که باید از بدن دفع شود و معمولا از طیق صفرا یا کلیه های بدن دفع شده و باعث تغییر رنگ در ادرار یا مدفوع می شوند.

بیلی روبین در دو نوع مستقیم(Direct Bilirubin) یا غیرمستقیم/کلی(Total Bilirubin) وجود دارد. بیلی روبین غیر مستقیم از تخریب گلبولهای قرمز تشکیل می شود. بیلی روبین غیر مستقیم در چربی محلول است و بعضا می تواند آسیب هایی را به بدن(از جمله مغز نوزادان) بزند. بیلی روبین مستقیم از ترکیب بیلی روبین های غیرمستقیم بوسیله کبد ایجاد می شود که این نوع بیلی روبین در آب محلول است و پس از ورود به صفرا بوسیله ترشحات کبد دفع می گردد.

معنی کلمه bilirubin

در حالت عادی عمر گلبول های قرمز خون 120 روز است اما اگر گلبول های قرمز به یکباره تخریب شوند، بیلی روبین خون به یکباره بالار می رود و مشکل ساز می شود. بالارفتن بیلی روبین بویژه بیلی روبین غیر مستقیم در نوزادان به دلیل اینکه محلول در چربی است و می تواند وارد مغز نوزاد شده و به آن آسیب زند، بسیار خطرناک است.

مشکلات کبدی مانند هپاتیت ویروسی و هپاتیت غیرویروسی، مشکل صفراوی یا مشکلات خونی مانند کمبود برخی از آنزیم ها در خون می تواند از جمله شایع ترین دلایل افزایش یا کاهش و بطور کل اختلال در بیلی روبین خون باشد.

میزان نرمال و محدوده مجاز بیلی روبین خون چقدر است؟

در آزمایش های خون دو نوع بیلی روبین اندازه گیری می شود؛ یکی بیلی روبین کل(Total Bilirubin) که محدوده نرمال آن بین 0.1 تا 1.2 میلی گرم در دسی لیتر است و بیلی روبین مستقیم(Direct Bilirubin) که محدوده مجاز و نرمال آن کمتر از 0.3 می باشد. البته در مورد بیلی روبین کل محدوده های  0.2 تا 1.9، 0.3 تا 1، 0.1 تا 1.2 و برای بیلی روبین مستقیم محدوده 0 تا 0.3، 0.1 تا 0.3 و 0.1 تا 0.4 نیز در نظر گرفته شده اند. بطور کل می توان اینگونه استنباط کرد که محدوده 0.1 تا 1.9 برای بیلی روبین کل و محدوده 0 تا 0.4 برای بیلی روبین مستقیم محدوده مجاز یا خطر است که بیشتر یا کمتر از آن مقادیر می تواند نشانه خطر برای فرد باشد.

کرج – چهارراه طالقانی – برج طالقانی – طبقه هفتم واحد 205 – کد پستی:3134899978

026-32601

info@chegane.com

 

معنی کلمه bilirubin

سلاموقتتون بخیربعد از کلی سرچ یک وبلاگ پیدا کردم که 4 تا حرف حساب داخل اون هستممنونممن کبد چرب گرید 3 دارم(البته برای قبل از کاهش وزن و رژیم)بعد از رژیم و ورزش و کاهش وزن حدودا 15 کیلویی آزمایش دادمtotal bil= 1.4direct bil= 0.18indirect bil= 1.22*S.G.O.T = 16S.G.P.T=33HDL Chol=29*ممنون میشم اگر بفرمایید تا چه حدی بحران هست

سلام کاش سنتون می گفتید اگر بالای 18 تا 50 هستید میزان بیلی روبین طبیعی است و رژیم سریع برای بدن از نظر عصبی مشکلاتی خواهد داشت درکل مشکلی مشاهده نمی شودسلامت باشید

سلام بیلی روبین من 1.4است آیاخطرناک است

خیر

سلام آقای دکتر خسته نباشیددایریک043توتال2٫۷۲فرمودید سریع به متخصص مراجعه کن راه درمان داره ترسیدم

سلام نگزان نباشید مشکل حادی نیست ولی لازمه اقدام کنید

با سلام بیلی روبین کل ۱.۳ بود که نرمال بود دایرکتم ۰.۲ و غیر مستقیم ۱.۱. انزیم های کبدی۱۲ و ۱۰ نرمال بود این اعداد خطرناک هست. سنگ کلیه دارم و اب زیادی هم مصرف میکنم

آزمون بیلی روبین کل بیلی روبین را اندازه گیری می کند. همچنین می تواند سطوح دو نوع مختلف بیلی روبین کنژوگه و غیرکنژوگه را اندازه گیری کندبیلی روبین غیر کنژوگه (غیر مستقیم). این بیلی روبین ایجاد شده از تجزیه سلول های قرمز خون است. آن را خون به کبد می فرستد.بیلی روبین کنژوگه (مستقیم). این بیلی روبین در کبد از بیلیروبین غیر مستقیم در اثر تغییر شیمیایی تولید شده به روده حرکت می کند.برای بزرگسالان بالای 18 سال، بیلی روبین عادی می تواند تا 1.2 میلی گرم در دسی لیتر خون باشد. برای افراد زیر 18 سال، سطح طبیعی 1 میلی گرم در دسی لیتر خواهد بود. نتایج عادی برای بیلی روبین کونژوگه (مستقیم) باید کمتر از 3/0 میلی گرم بر دسی لیتر باشد.در کودکان یا بزرگسالان بزرگتر، مقادیر طبیعی بیلی روبین مستقیم از 0 – 0.4 میلی گرم در دسی لیتر است. مقادیر طبیعی بیلی روبین کل از میلی گرم در دسی لیتر 0.3 – 1 است. سطح بیلیروبین غیر مستقیم در جریان خون، کل بیلی روبین منهای سطوح بیلیروبین مستقیم در جریان خون است. علاوه بر این، محدوده مرجع طبیعی ممکن است از آزمایشگاه به آزمایشگاه متفاوت باشد.در نوزادان، بیلی روبین با توجه به استرس تولد طبیعی است. بیلی روبین غیر مستقیم نرمال در نوزادان در 24 ساعت اول تولد کمتر از 5.2 میلی گرم در دسی لیتر است اما بسیاری از نوزادان دارای مقداری زردی هستند و بیلیروبین در عرض چند روز اول پس از تولد بالاتر از 5 میلی گرم در دسی لیتر می باشد.مردان نسبت به زنان کمی سطوح بیلیروبین بیشتری دارند.مجموع کل بیلی روبین بالا عمدتاً غیر کنژوگه (غیر مستقیم) است و ممکن است ناشی ازسنگ کلیه هم می تواند باشد

سلام آقای دکتر نتایج آزمایش‌های دایرکت۰۴۳توتال۲٫۷۲ لطفاً راهنمایی کنید خوب هست یانه

سلام خیر سریعا به متخصص مراجعه شود

سلام. من bilirubin توتال ۱.۹۷دایرک ۰.۶۳Sgot 25Sgpt 22نرمال هسم؟ با تغذیه درسش کنم؟

به متخصص مراجعه کنید

با سلام برادر من ۵۵ سالشه،نزدیک ۱۰،۱۵ ساله که تو نتایج آزمایشش بیلی روبین توتال : 2.38 وبیلی روبین دایرکت : 0.65هستش خیلی دکتر هم رفته آخرش گفتن میتونه مادرزادی باشه .به نظرتون بازم به پزشک مراجعه کنه؟مشکلی هست؟لطفا راهنمایی کنین.ممنون

سلام این مقدار طبیعی نیست و چند بار آزمایش تکرار بشه اگر نتیجه کاهش پیدا نکرده دنبال درمان باشید علتی در سیستم دقع گلبول های قرمز وجود داره ولی اگر عوارضی نداره با پرهیز غذایی می توانند سلامت به عمر پر برکتشون ادامه بدهند

سلام.من 14سالمه.بیلی روبین توتال 2.1 و دایرکت 0.53هست. دکترم میگه هپاتیت B داری البته برای تعیین نوع اون مجدد آزمایش نوشته . این نظر دکتر می‌تونه درست باشه یا ژیلبرت دارم؟

هپاتیت یکی از انواع بیماری های کبدی به حساب می آید. این بیماری انواع مختلفی دارد و در قدیم از آن به عنوان زردی نیز یاد می شده است. علت این موضوع زرد شدن پوست و همچنین چشم فرد مبتلا به هپاتیت بوده است. نام دیگری که به برخی از انواع هپاتیت اتلاق میشود یرقان است. در واقع یرقان و زردی هر دو یک نوع بیماری هستند. بیماری هپاتیت‌ ویروسی‌هپاتیت B : معمولاً از راه‌ آمیزشی‌، تزریق‌ خون‌، و تزریق‌با سرنگ‌ آلوده‌ انتقال‌ می‌یابد. مادری‌ که‌ هپاتیت‌ B دارد ممکن‌ است‌ عفونت‌ را به‌ نوزادش انتقال‌ دهد. بعضی‌ از موارد هم‌ بدون‌ دلیل‌ مشخص‌ و راه‌ شناخته‌ شده‌ای‌ برای‌ انتقال‌ عفونت‌ رخ‌ داده‌اند.هپاتیت‌ ویروسی‌ عبارت‌ است‌ از التهاب‌ کبد در اثر یک‌ ویروس‌. هپاتیت‌ ویروسی‌ انواع‌ مختلفی‌ دارد. شایع‌ترین‌ انواع‌ آن‌ هپاتیت‌ A و B هستند. سایر انواع‌ آن‌ عبارتند از هپاتیت‌ C ، D ، E ، G .علائم و نشانه ها هپاتیت ویروسیمراحل‌ اولیه‌:علایم‌ شبیه‌ آنفلوانزا، مثل‌ تب‌، خستگی‌، تهوع‌، استفراغ‌، اسهال‌ و بی‌اشتهایی‌چندین‌ روز بعد:زردی‌ چشم‌ها و پوست‌ در اثر تجمع‌ بیلی‌روبین‌ در خون‌تیره‌ شدن‌ رنگ‌ ادرار در اثر وارد شدن‌ بیلی‌روبین‌ اضافی‌ به‌ ادراراجابت‌ مزاج‌ روشن‌، به‌ رنگ‌ خاک‌ رس‌، یا سفیداگه این علائم هست بعد ازمایش مشخص میشه نگران نباشید بیلی روبین بالا دلایل زیادی داره که قابل درمانه

سلام من bili t 2.0 و bili d 0.4 هست درضمن بدنم خارش شدیدی داره و کهیر میزنه بفرمایید طبیعی هست نه درضمن این مقدار بیلی روبین توتال و دایرکت جای نگرانی داره

میزان نرمال در نوزاد بالای 5 روزتا 60 سال میزان بیلی روبین دایرکت تا 0.2 و توتال بین 0.3 تا 1.2کبد به طور پیوسته، صفرا ترشح می‌کند، که برای تمیز شدن کبد و جذب چربی غذا از روده‌ها بسیار مهم است. صفرا در کبد ترشح می‌شود و از طریق مجاری صفراوی به کیسه‌ی صفرا می‌ریزد و از آنجا به لوزالمعده و روده‌ی کوچک وارد می‌شود. وجود مانع در هر جایی در طول مسیر حرکت صفرا، حرکت آن را کند یا متوقف می‌کند، به این حالت کُلستاسیس گفته می‌شود و سبب افزایش سطح صفرا در جریان خون می‌شود که زردی پوست و چشم‌ها، تیرگی ادرار و روشنی مدفوع از علائم آن است. نشانه‌ی دیگر آن خارش گسترده و شدید پوست است.در عین حال در اینجا چند روش طبیعی(غیردارویی) برای رفع خارش موقتی پوست، پیشنهاد می‌کنیم :ماساژ :  شاید عجیب به نظر برسد، اما ماساژ باعث جریان یافتن خون در سطح پوست بدن می‌شود و به این ترتیب غلظت مواد سمی و حساسیت زا در پوست کمتر شده و خارش از بین می‌رود.میخک :  دارای ترکیبی به نام اوژنول است که سبب بیحسی پایانه‌های عصبی پوست و در نتیجه کاهش خارش پوست می‌شود. به این منظور مقداری میخک را آسیاب کنید، مقداری کره‌ی بی‌نمک را در طرفی گرم کنید و پودر میخک را به آن بیافزایید، پس از سرد شدن این ترکیب را در محل خارش پوست بمالید تا کاملاً جذب پوست شود.کمپرس آب سرد :  حوله کوچکی را در آب سرد و سپس بر محل خارش پوست قراردهید. این درمان مقطعی و بسیار مؤثر است و خارش به سرعت از بین می‌رود.لیموترش :  حاوی مواد بی‌حس‌کننده و ضدالتهاب است که به کاهش خارش پوست کمک می‌کند. مقداری آب لیموترش تازه را بر محل خارش بمالید و بگذارید تا خشک شود.نمک منیزیوم سولفات :  یک فنجان از این نمک را در وان حمام بریزید و به طور کامل و به مدت 30 دقیقه در آن شناور شوید تا مواد سمی پوست خارج شود و خارش کاهش یابد.

آقای دکتر من درپیام قبل مقادیر ازمایشم رو براتون فرستادم 23 ساله هستم واینکه درجواب آزمایشاتم فقطFerritin=12بود وپایین بور ایاممکن است رنگ زردم از هم ferritin باشد وکاری به کبدم نداشته باشد

فریتین (Ferritin) نوعی پروتئین در بدن انسان است که آهن را در خود ذخیره می کند و زمانیکه بدن نیاز به آهن دارد آن را آزاد می کند درست مانند یک حساب پس انداز بانکی که پول های مازادمان را در حساب پس انداز نگهداری می کنیم و هنگام نیاز برداشت می نمائیم.بنابراین میزان موجودی فریتین در بدن معادل است با میزان موجودی آهن بدن. زمانی که جذب آهن به هر دلیلی ضعیف باشد و یا خونریزی نهفته و ناشناخته داشته باشیم و یا بانوان در سنین قبل از یائسگی خون زیادی از دست بدهند موجودی آهن پائین می آید و به همین ترتیب موجودی فریتین کاهش می یابد.فریتین بر اساس نانوگرم در هر میلی لیتر خون اندازه گیری می شود و میزان مطلوب آن از دیدگاه طب رایج بین 20 تا 300 نانوگرم در هر میلی لیتر خون در مردان و 20 تا 150 نانوگرم در هر میلی لیتر خون در زنان است ولی از نظر طب ارتومولکولار میزان آن باید حدود 80 نانوگرم در هر میلی لیتر خون در مردان و 60 نانوگرم درهر میلی لیتر خون در زنان باشد تا سلامتی انسان در معرض تهدید قرار نگیرد. ارقام کمتر از 80-60 نانوگرم مخاطراتی ایجاد می کنند که به اختصار شرح داده می شود.سنجش و میزان فریتین خون – خطرات کمبود فریتین خون چیست؟فریتین (Ferritin) نوعی پروتئین در بدن انسان است که آهن را در خود ذخیره می کند و زمانیکه بدن نیاز به آهن دارد آن را آزاد می کند درست مانند یک حساب پس انداز بانکی که پول های مازادمان را در حساب پس انداز نگهداری می کنیم و هنگام نیاز برداشت می نمائیم.بنابراین میزان موجودی فریتین در بدن معادل است با میزان موجودی آهن بدن. زمانی که جذب آهن به هر دلیلی ضعیف باشد و یا خونریزی نهفته و ناشناخته داشته باشیم و یا بانوان در سنین قبل از یائسگی خون زیادی از دست بدهند موجودی آهن پائین می آید و به همین ترتیب موجودی فریتین کاهش می یابد.فریتین بر اساس نانوگرم در هر میلی لیتر خون اندازه گیری می شود و میزان مطلوب آن از دیدگاه طب رایج بین 20 تا 300 نانوگرم در هر میلی لیتر خون در مردان و 20 تا 150 نانوگرم در هر میلی لیتر خون در زنان است ولی از نظر طب ارتومولکولار میزان آن باید حدود 80 نانوگرم در هر میلی لیتر خون در مردان و 60 نانوگرم درهر میلی لیتر خون در زنان باشد تا سلامتی انسان در معرض تهدید قرار نگیرد. ارقام کمتر از 80-60 نانوگرم مخاطراتی ایجاد می کنند که به اختصار شرح داده می شود.استفاده از مکمل ها و داروهای تجویز شدهداروهای خاصی وجود دارند که می توانند باعث افزایش آهن و فریتین در سطح بدن انسان شوند. در موارد حاد که توانایی شما برای جذب و ذخیره آهن دچار مشکل شود، پزشک شما ممکن است یکی از داروهای زیر را برای شما تجویز کند.برخی از داروهایی که باعث افزایش سطح آهن و بالا رفتن میزان جذب آن می شوند، عبارتند از:1. سولفات آهن (Ferrous sulfate)2. گلوکونات آهنی (Ferrous gluconate)3. فومارات آهنی (Ferrous fumarate)4. کربنیل آهن (Carbonyl iron)5. Iron dextran complex

باسلام آقای دکتر من پارسال دی ماه ۹۷ آزمایش دادم ومقادیر TOtal bilirubin=0.8Direct bilirubin=0.2S.G.O.T=20S.G.P.T=11الان من مدتی است که اکثرا دمای بدنم کمی گرم است دستانم گرم وشکمم گرم است مجدد که این آزمایش هارو دادم در شهریور ۹۸ مقادیر زیر نتیجه آزمایش بود0.97=TOtal bilirubin0.2=Direct bilirubinSGOT=16SGPT=23باتوجه به نتیجه ازمایش نیازی هست برم متخصص ممکنه من هپاتیت داشته باشم ممنون میشم راهنماییم کنید.

خیر ولی کمبود فرتین به علت کم خونی است که توضیح داده شد در بالا

سلام من0.78 bilirubin total Bilirubin direct 0.24 بنظرتون من مشکل خاصی دارم ممنون میشم پاسخ بدید ❤

میزان نرمال در نوزاد بالای 5 روزتا 60 سال میزان بیلی روبین دایرکت تا 0.2 و توتال بین 0.3 تا 1.2خیر در حد طبیعی است

با سلام آیا مصرف تریاک در افزایش بیلیروبین مستقیم تاثیر دارد؟

بله یکی از اثرات سوء اعتیاد به مواد مخدر بر روی ارگانهای مختلف بدن انسان، تأثیر آن بر روی کبد می‌باشد

سلام من بیلو ربین توتالم 3.8استدایرکتم 0.4ایا نرمال است دکتر جان؟

در کودکان یا بزرگسالان بزرگتر، مقادیر طبیعی بیلی روبین مستقیم از 0 – 0.4 میلی گرم در دسی لیتر است. مقادیر طبیعی بیلی روبین کل از میلی گرم در دسی لیتر 0.3 – 1 است توتال غیر طبیعیه درمان کنید

سلام خسته نباشین پسر من امروز ٩٠روزست چشمم زردی داشت دکتر نوشته ازمایش اینطوریه میشه جواب تفسیر کنین totai3.46Dıreçte 0.66

در کودکان یا بزرگسالان بزرگتر، مقادیر طبیعی بیلی روبین مستقیم از 0 – 0.4 میلی گرم در دسی لیتر است. مقادیر طبیعی بیلی روبین کل از میلی گرم در دسی لیتر 0.3 – 1 استزردی (رنگ زرد اسکلرا چشم و یا پوست) و خارش، نشانه های اصلی و نشانه هایی از افزایش سطح بیلی روبین در خون می باشد.بعضی از علل بالقوه علل بالینی بیلی روبین و علائم مرتبط با آن عبارتند:علائم و نشانه های آنمی (تخریب گلبول قرمز به عنوان یک علت)،ضعف،رنگ پریدگی،زردی،علائم و نشانه های ویروسی هپاتیت عبارتند از:خستگی،تب خفیف،دردهای عضلانی،تهوع و استفراغ، زردی،علائم و نشانه های انسداد مجاری صفراوی عبارتند از:مدفوع رنگی،ادرار تیره،خارش، درد در سمت راست شکم،حالت تهوع،استفراغ، زردی،

سلام خدمت دکترمن روز ۹۷/۷/۳۱ازمایش انجام دادم برای چکاب..Bilirubin tottal2.7Billi direct 0.4اقای دکتر نیاز هست که به متخصص مراجعه کم

سلام کمی از میزان که باید باشد تفاوت دارد اگر عادی نشد مراجعه کنید

سلام پسرم ۲۰ سالشه بیلی روبین توتال 2.6 و بیلی رو بین دایرکت 0.7هست وانزیمهای کبدیش ast .18 و alt.44 میشه راهنمایی کنید

سلام خانمی ۲۸ ساله توتال ۱/۷هستش ودایرکت ۰/۵۹ آیا جای نگرانی هست؟؟

خیر ولی اگر علائم دیگه ایجاد شد باید به پزشک متخصص مراجعه کنید

معنی کلمه bilirubin

سلام وقت بخیر در آزمایش بنده indirect bilirubin به میزان ٠.٩ مشخص شده و میخواهم بدانم جاى نگرانى دارد این لب مرزى بودنش یا خیر؟

خیر

با سلام.من بیماری تالاسمی ماژور دارم .مدتیه که بیلی روبین خونم بالا رفته و چشمام زرد شده.به شدت دنبال درمانش هستم.ایا با تعویض خونی که میزنم بیلیروبین خونم پایین میاد؟؟ اصلا چطوری باید پایین بیارم .خواهش میکنم کمکم کنید

سلامعلت بالا رفتن بیلی روبین خون شما تخریب گلبولهای قرمز باشد که در این حالت باید با درمانهای مناسب مانع این تخریب شد تا بیلی روبین دوباره دفع شود. افرادی که به بیماری های نقص آنزیم مبتلا هستند، نباید از داروهای خاصی یا باقلااستفاده کنند. مادرانی که کودک های شان مشکلات بیلی روبین داشتند، در بارداری دوم باید شرح حال شان را برای پزشک توضیح دهند و با مصرف داروهای لازم، از مشکلات احتمالی پیشگیری کنند. اگر هم به علت سنگ، بیلی روبین خون بالا رفته با دفع یا جراحی سنگ، همه چیز دوباره رو به راه می شود و بیلی روبین هم به حالت اول برمی گردد. اگر مشکل از وجود تومور ناشی شده باشد که درمان ان وابسته به خارج کردن تومور خوش خیم است. گاه متخصصان گوارش برای درمان تومورهای غیرقابل برداشت لولههای پلاستیکی یا فلزی داخلی مجرای صفرا قرار میدهند تا به فرایند دفع بیلی روبین کمک کنند و تا بیماراز درد و خارش پوست آزار نبیند که البته این کار قدم آخر در درمان بیماریهای پیشرفته است.

سلام و خسته نباشید،من سه ماه و نیمه باردارم،امروز که آزمایش دادم وضعیتم رو خطرناک اعلام کردن،بیلی روبین توتال 8.74و بیلی روبین دایرکتم 5.14است،وضعیتم خیلی خطرناکه؟باید چیکار کنم؟خواهشا راهنمایی کنید.

سریعا دکتر متخصص و تحت درمان قرار بگیرید

سلام بیلوبین 7.5 میباشد ایا خیلی خطری است؟؟

بله

سلاملطفا جواب منو بدین خیلی نگرانمبچه من روز سوم تولد بیلی روبین توتال ١٤ داشت دو روز با پررو درمانی کردیم روز هفتم بیلی روبین ١١ شد ولی روز سیزدهم دوباره آزمایش دادیم بیلیروبین توتالش ١٣/٥ شده بود مجددا دو روز پرتو درمانی کردیم و با شیر خشک تغذیه کرد روز ١٥ بیلی روبین توتالش ١٢/٨ و دایرکتش ٠.٣٦ هستآیا بالا رفتن مجدد بیلیروبین دلیل خاصی داره؟

با مشورت دکتر راه حل جدیدی هست لطفا عمل کنید

با سلاممن در ازمایشام توتالم6.3بود داریکتم3.6بود بعد از معراجعه ب دکترای زیاد ازمایشlkm و ama مثبت شد ولی بعد از چند روز دوباره منفی شد.ولی با داروهای محلی بعد از یک ماه توتالم 1.8و داریکتم0.5شد دکترا ها هم دقیق نمی دوننن .نمی تونم کمکم کننن. حالا نمی دونم چطور پیگیر بشم یا بزار چند وقت دیگه بگذرد تا ببینم چی میشه.لطفا کمک کنید.اگ ایمیل کنید خیلی ممنون میشم واقعا نمی دونم ب چه بیماری مبتلا شدم

وضعیت شما عجیبه و باید پیگیر باشید

سلام من دایرکتم 0.50 هستتوتالم : 2.16 سنم هم ۲۸ سال هست فقط یکم انزیم کبدم بالا بوده این مشخصات جای نگرانی داره یا طبیعیه تو سن و سال من ؟؟؟ للطفا خواهش میکنم جواب منو بدین . ممنون

درمان ادامه بدید و به متخصص مراجعه کنید

سلام.19 سالمه و نتیجه ی آزمایش خون: bilirubin total:1.4 bilirubin direct:0.5 S.G.O.T(AST):32 S.G.P.T(ALT):63 Alkaline P (ALP):267 MCV:96.2 MCH:33.5 میخواستم بدونم مشکل خاصی هست که نیاز به پیگیری باشه؟بعضی وقتا هم خارش پوست دارم بیشتر زمانی که تحرک دارم و بدنم عرق میکنه…این خارش پوست میتونه بخاطر بیلی روبین بالا باشه؟

خیر مشکلی بنظر نمیرسه

سلام بچه من total bilirubin14.7ودایرکت بیلیروبینش0.3 هستش زردی داره چجوری کمش کنم

خیلی خطرناکه شاید مجبور شید خونشو عوض کنید

سلام خسته نباشید. من ۳۰ سالمه و ژیلبرت دارم،کیسه صفرا هم به علت سنگساز بودن ندارم،بعضی اوقات میزان بیلیروبین خونم بالا میره و از اینکه پوستم زرد میشه خیلی ناراحتم،میخواستم بدونم خیلی خطرناک؟؟وقتی بچه دار بشم، واسه بچم خطر داره؟؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید، خیلی نگرانم…

خیر خطری نداره

سلام..خسته نباشید من ٢٧ سالم هست و بیلی روبیت توتال من ١٠١٤ و دایرکت هم ٠.٣٠ هست..دکتر بهم گفت بازمتخصص مشورت کنم و از کبدم سونوگرافی کنم

سلام بله دلایل متعددی برای این وضع وجود داره حتما درمان ادامه بدید

با سلام و وقت بخیرمن ۲۲ سالمه وقتی بدنیا اومدم با زردی خیلی شدیدی مواجه بودم دکترها گفتند باید خونم عوض بشه اما خانوادم قبول نکردند تمام ازمایش هام هم رفتم ایران مشکل کمخونی نداشتم ولی همین یک هفته پیش یه چکار رفتم Billi t h1.36Billi d h 0.40 بود میخواستم نظر شما رو هم جویا شم خیلی ممنون

سلام میزان بیلی روبین معمولیه ولی برای احتیاط به متخصص مراجعه کنید

با سلام.من ۳۳ سالمه جواب ازمایش گرفتم بردم پزشک درمانگاه.billirubin.total 1.5 و direct 0.3 بود.sgot 23 و sgpt 33و hdl 38 و hdl 108 و vldl 18.4.در بالای برگه ازمایش زده سرم ایکتریک زرد بوده.ویتامین d کم بوده.اینم اضافه کنم چند ساله مصرف کننده تریاک هستم فکر کردم دلیل بی اشتهاییمه.استرس گرفتم لطفا راهنمایی کنین جای نگرانیس یا نه.دکتر گفت مشکوک به هپاتیت هستی ایا مجدد باید تکرار ازمایش بدم ایا نیازه؟یا باید سونوگرافی برم؟

سلام بله همه آزمایشات دقیق انجام بدید

من مامانم بیلی روبینش١٢.٦ودایرکت٩،٦هستسیروز کبدی هم دارن کاملا رنگ چشم وصورت زرد ،خارش دارن، و ادرار تیره ومدفوع روشن.دکتر گفته به ١٣که بیلی روبین برسه باید پیوند انجام بدی. ایا راسته باترسونده؟؟؟

میزان بیلی روبین خیلی بیشتر از حد نرماله و باید با چند متخصص مشورت کنید

سلام جناب دکتر من با مشکلات ارولوژیکی و درد شدید کمر به پزشک متخصص رفتم و بعد سونو گفتن مشکلی نداری درد کمر ادامه دار و اذیت کننده من با استرس و مشکل گوارش در حدود یک هفته و بی خوابی و استرس ۴ شب باعث شد رنگم بسیار زد شه بعد گرفتن ازمایش بیلی روبین توتالم ۲٫۲۴ و دایرکتم. ۰٫۵۳ به پزشک متخصص که مراجعه کردم ایشون گفتن از استرس و بیخوابی هستش و دارو برای درمان ریفلاکس معده دادن ۱۲روز گذشته درد کمرم به شدت گذشته نیست اداره زرد تیره دارم و مشکلات گوارشی و درد کمی در ناحیه بالایه شکم ولی زردیم کمتر شده ولی کامل خوب نشده به نظر شما من به حرف دکتر متخصص اعتماد کنم یا برم و از لوزلمعده و کبد سنو گرافی انجام بدم

سلام بهتره با متخصص دیگری هم نتیجه آزمابشات نشون بدید بعد اقدام لازم انجام بدید

سلام همسر من بیلیروبین توتالش در دو آزمایش ۲.۱و۱.۹بوده یعنی بتدریج زیاد شده تو دو روز.در کیسه صفراش sludgeوجود دارد و کبدش هم چربه و پانکراس و معده و کلیه هاش هم التهاب داره .نظرتون چیه؟

سلامsludge یا لجن صفراوی، به جای لجن کیسه صفرا، استفاده کنید. ماده غلیظی که می تواند حاوی سنگ های ریز کلسترولی، همین طور سنگریزه های کریستالی از صفرا باشد. قطر این سنگریزه های میکروسکوپی می تواند به بیش از دو و نیم سانتی متر برسد. لجن صفراوی شرایطی است که تنها سنگهای میکروسکوپی و کریستالی دیده می شود. با این حال در بیشتر نمونه ها، لجن صفراوی تبدیل به سنگ کیسه صفرا نمی شود و در کیسه صفرا حل می شود یا دفع می گردد.لجن صفراوی ماده ای طبیعی است که در سونوگرافی تشخیص داده می شود و محتوای رسوبات و ذرات ریز بیلی روبینات کلسیمی و کریستال های کلسترولی است. در کنار آنها مخاط یا ماده لزج نیز وجود دارد. گویا لجن صفراوی مشکل ساز نیست مگر اینکه در زمان طولانی وجود داشته باشد. همین طور بیش از اندازه و ماندگار، دارای ذرات کلسترولی باشد که شاید سبب شکل گیری سنگ صفرا شود.این مورد در افرادی که قادر به خوردن نیستند و تغذیه داخل وریدی دارند نیز دیده می شود. در این موارد، صفرا به اندازه معمول از کیسه صفرا دفع نمی شود.درمان مشخصی برای لجن صفرا وجود ندارد.لجن کیسه صفرا معمولا قبل از سنگ شکل می گیرد. اگر تجمع کلسترول در کیسه صفرا زیاد باشد، ابتدا لجن شکل می گیرد. اگر وضعیت تجمع کریستالهای کلسترولی بیشتر شود منجر به سنگ کیسه صفرا می شود. همچنین لجن می تواند سبب التهاب و درد شود که به تشخیص پزشک کیسه برداشته می شود.اگر سابقه سنگ صفرا دارید و سنگها مجرای صفراوی را مسدود کرده اند یا باعث عوارض و پیچیدگیهایی شده است، احتمالا پزشک تصمیم می گیرد که با عمل جراحی، کیسه صفرا را خارج کند.

با درودهمسرم 34 سال دارند(مرد) و تمام آزمایش چک آپشون استاندارد بود و فقط بیلیروبین توتال که باید در رنج 0.5 تا 1.4 می بود عدد 1.8 را داشت و بیلیروبین مستقیمشون هم نرمال و 0.4 بود.آیا مصرف مشروبات الکی موجب افزایش بیلیروبین می شود؟؟؟

البته مشروب عوارض زیادی منفی هم داره ولی در این مورد خیر

با سلام . بنده 36 سال دارم در آزمایش خون این مقدایر رویت شد:Bilirubin Total 2.4Bilirubin Direct 05Bilirubin Indirect 1.9راهنمایی میفرمایید؟ بنده نه زردی دارم و نه قرص خاصی مصرف میکنم.ممنون.

سلام باید دید نظر متخصص چیست ولی مشکلی در صفرا شما باید باشه که باید درمان بشه

سلام. بیلی روبین برادر من تا ۲۱ بالا رفته از ۸ شروع شد تا رسید به ۲۱، نه خبری از سنگ صفرا هست و نه هیچ چیز دیگه ای، همه ازمایشها نرمال هستن، و مشخص نیس که مشکل چی هس، اخرین بار دکتر بهشون گفت اگه ادامه پیدا کنه، احتیاج به پیوند کبد دارن، بیلی روبین شونم محلول در چربی هست که زیاده.آیا راهی برای کاهشش هست؟آیا میشه جلوشو گرفت که به پیوند نرسه؟؟؟من توی نت خوندم بیلی روبین محلول در چربی ممکنه به سیستم عصبی مرکزی اسیب بزنه…. یعنی چی مبشه؟؟؟ممکنه فلج بشن؟؟؟؟؟؟؟خواهش می کنم جواب بدید

سلاماین مورد حاد باید طبق نظر متخصص جلو برید و بدون دیدن آزمایش نمیشه نظری داد

سلام. آیا امکانش هست که بیلی روبین دایرکت از بیلی روبین توتال مقدار کمی بالاتر باشد مثلا اندازه 0.5 واحد؟؟من شنیدم در کودکانی که هپاتیت آ مبتلا هستند امکان بالاتر بودن بیلی دایرکت لز بیلی توتال به اندازه 0.5 تا یک واحد وجود دارد. آیا این مطلب صحت دارد؟؟

سلام در بعضی افراد بطور طبیهی یکم بالاست و دلیل بر چیزی هم نیست مثل بیماری ژیلبرت

سلام من آزمایش کامل انجام دادم همه آزمایشات خوب بود فقط بیلوبین توتالم رو 1.6بود آیا این چیز نگران کننده هست؟

خیر

سلام من بلی روبین توتالم 1.4هستش الان باردارم خطری برام داره؟خیلی نگرانم

درمان بیماری های کبد در دوران بارداریسه روش اصلی درمان بیماری های کبد در طول بارداری به قرار زیر می باشد:درمان محافظه کارانهمراقبتدارو درمانیدرمان های محافظه کارانه برای بیماری کبد در دوران بارداری عبارتند از:استراحتتغذیه ارگانیک و تامین ویتامین های بدندرمان های مراقبتی و حمایتی برای بیماری های کبدی در بارداری عبارتند از:افزایش میزان معاینات دوره ای جنین و مادرنظارت و کنترل دقیق زمان زایمانبررسی عدم ابتلا به پره اکلامپسی یا اکلامپسی به صورت دوره ایدرمان های پزشکی برای بیماری های کبدی در بارداری نیز به علت ایجاد کننده بیماری بستگی دارد. هر کدام از عللی که ذکر شد، باید توسط پزشک و با داروهای مناسب درمان شود

سلام.31 سال سن دارم از سن 14 سالگی دردهای شکمی بدی داشتم اخیراً متوجه شدم که کیسه صفرای پر از سنگ 3 میلیمتری دارم. کولیک صفراوی امانم را بریده. از طرفی تالاسمی مینور هم هستم .دکتر می گه اگه کیسه صفراتو بردارم طحال رو هم همراهش بر می دارم چون بعدش فعال و بزرگ می شه.گفت باید باهاش بسازی.البته ناگفته نماند این دردها مقطع سالانه داره که از یک ماه تا سه ماه میاد سراغم و با مراعات غذایی و دارو گوارشی از قبیل امپرازول و کلیدینیوم سی تقریباً رفع می شه. آیا راه میان بری هست؟ طب سنتی و معجون ها کاربردی دارند؟ با سپاس

برنامه‌ی غذایی و تغییر شیوه‌ی زندگی برای از بین بردن سنگ‌های صفراویبرای درمان سنگ کیسه صفرا، باید تغییرات خاصی در برنامه‌ی غذایی و شیوه‌ی زندگی‌تان اعمال کنید. در اینجا چند پیشنهاد برای اعمال این تغییر می‌بینید.– ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز بنوشید.– اگر اضافه وزن دارید، وزن‌تان را کاهش بدهید. از غذاهای چرب اجتناب کنید. به طور منظم ورزش کنید. وعده‌های غذایی کوچک‌تر بخورید و آنها را در طول روز پخش کنید. مثلا به جای ۳ وعده غذای بزرگ، ۵ تا ۶ وعده غذای کوچک‌تر میل کنید.– از ابتلا به یبوست جلوگری کنید، زیرا این مشکل به تشکیل سنگ کیسه صفرا کمک می‌کند.– به طور روزانه قهوه بخورید، اما در خوردن آن زیاده‌روی نکنید. یک یا دو فنجان در روز کافی است. قهوه جریان صفرا را افزایش می‌دهد و به این ترتیب مانع از تشکیل سنگ کیسه صفرا می‌شود.– به میزان زیاد ویتامین ث در طول روز بخورید. برای این منظور، میوه‌های خانواده‌ی مرکبات را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. آب لیمو بخورید.– از ادویه‌جات و گیاهان دارویی که باعث تحریک کبد و همچنین کیسه صفرا می‌شوند استفاده کنید، از جمله زردچوبه، زنجبیل خشک، فلفل سیاه، فلفل سبز، آنقوزه، و غیره.برنامه‌ریزی دقیق برنامه‌ی غذایی و انتخاب هوشمندانه‌ی درمان‌های خانگی با توجه به نیازهای بدن‌تان، مطمئنا می‌تواند به شما شانس این را بدهد که از طریق راه‌های طبیعی سنگ‌ها را از بین ببرید، و کیسه صفرای‌تان را حفط کنید.

با سلام اینجانب ۳۰ سالم هستش و عمل اسلیو معده انجام دادم دایرکت بیلی روبینم ۰.۵ هست و توتال بیلی روبینم ۱.۷ هستش و بالا می باشند آیا خطر ناک هستش و چکاری باید انجام بدهم

جراحی اسلیو معده ( Sleeve Gastrectomy ) به وسیله لاپاروسکوپی ( جراحی بسته ) به عنوان یکی از سه روش استاندارد درمان چاقی در کنار بای پس معده و حلقه معده در جهان شناخته می شود. نتایج درخشان اسلیو معده با جراحی بسته در درمان چاقی و عوارض مهم آن هم چون دیابت و فشار خون باعث شده این عمل به عنوان جراحی متابولیک روز به روز طرف داران بیش تری را به خود جلب کند. در بیمارانی که عوارض جراحی بای پس مانند سوء جذب و کمبود ویتامین ها برای شان پذیرفته نیست و هم چنین کسانی که مراجعات مکرر برای تنظیم حلقه معده برای شان مقدور نیست جهت جراحی اسلیو انتخاب می شوند. طی عمل جراحی لاپاروسکوپی اسلیو معده حجم قابل توجهی از سمت چپ معده ( 85 درصد ) برداشته می شود. این قسمت شامل محل انباشت مواد غذایی و هم چنین ترشح هورمون هایی است که اشتها را تحریک می کنند. با برداشتن آن ولع به خوردن کم می شود. با کاهش حجم معده به 200 سی سی با مصرف مقدار کمی غذا احساس سیری به فرد دست می دهد. قسمت باقی مانده معده به شکل موز است ، غذای خورده شده در مسیر طبیعی دستگاه گوارش جذب شده و سوء جذبی رخ نمی دهد.* کاهش اشتها و کاهش حجم معده بین عمل های جراحی منحصر به اسلیو معده است.

سلام خانم متاهلی هستم ۲۸ ساله بخاطر ریزش موهام دکتر برام ازمایش نوشت بیلی روبینم ۱.۱ و دایرکت بیلی روبینم 0.4که بالاست S.g.o.t ۳۰ هست S.g.p.t ۴۷ که بازم بالاست پوستم زرد نیست و اتفاقا شاداب هم هست فقط یه چند تا جوش میزنم همیشه اونم پیش چانه و ریزش مو دارم همین ممنونم اگه راهناییم کنید

دلایل زیادی داره اگه بیلی روبین بالاست و به کبد و بسیاری عوامل برمیگرده ختما پیش متخصص تشریف ببرید

سلام. من ۳۵ ساله هستم و bilurubin total: 1.3و direct:0.4 هست. دو هفته هست قرص راکوتان مصرف میکنم، میتونم ادامه بدم یا قطع کنم؟با تشکر

سلامبله با تست خون و سنجش سطح انزیم های کبد مثلSGPT/ SGOT/ ALK.P/ وبیلی روبین ) در ابتدای درمان و دو تا سه ماه بعد از درمان میتوان متوجه شد که مثلا کبد فرد تحمل دریافت این دارو را ندارد لذا با این تست و همچنین ازمایش چربی خون پزشک متخصص میتواند در مورد شروع دارو و مهمتر ادامه دارو تصمیم صحیح بگیرد مهمترین نکته در مورد این دارو اینست که عوارض احتمالی ان برگشت پذیر است مثلا اگر فردی به علت مصرف این دارو دچار چربی خون شود بدنبال قطع این دارو چربی خون نرمال میشود ، لذا زمانی یک دارو را پر عارضه و پر ریسک وخط می نامند که اگر فرد مصرف کننده دچار عوارض مهمی شد عوارض ان دارو بعد از قطع دارو هم پابرجا باقی بماند و حتی با مرور زمان هم از بین نرود که در مورد این دارو یعنی اکوتان این نکته صدق نمیکند فقط نکته مهمی که در تجویز این دارو باید دقت کرد این است که اولا این دارو در خانم هایی که احتمال بار دار شدن دارند تجویز نشود و دوم اینکه این دارو به فردی که دچار چربی خون وخصوصا دچاربیماری یا نارسایی کبد و کلیه هست یا زمینه بیماری کبدی و کلیهدارد تجویز نشود که البته این دو نکته در مورد تجویز بسیاری از داروها صدق میکند در ضمن در بعضی از اذهان اینطور جا افتاده که اگر خانمی این دارو را مصرف کند به علت عوارض شدید جنینی تا چند سال نمیتواند بچه دار شود که این مورد هم صحت ندارد

سلام من 4 روز پیش به خاطر رفلاکس و درد معده به دکتر فوق تخصص گوارش و کبد مراجعه کردم آزمایش برام نوشت امروز نتیجه آزمایش رو گرفتم .billirubin total = 7.31billirubin direct = 0.46جدیدا چشمام هم زرد شده اند لطفا راهنمایی کنید مشکام چیه؟ممنون

نگران نشید و تحت نظر دکتر درمان کامل ادامه بدید

سلام وخسته نباشید من حدودا 7 8 ماه پیش ازمایش دادم که بیلیروبینه خونم زیاد بود والبته قبل از ان یه دوره مکمل های بدنسازی استفاده کرده بودم بعد از اون مرتب ازمایش دادم یکی دوبار که اخرین ازمایش میزان بیلیروبینم پایین اومده ولی بازم بیشتر از حد مجازه مخواستم ببینم میتونم مکمل پروتیین و گلوتامین استفاده کنم ایا ربطی به هم دارن یاخیر ممنون …

سلام بدون آزمایش و نظر متخصص هیچ دارویی مصرف نکنید

با سلامبیلی روبین بچه من تو 21 روزگی 8.4 هست و دایرکتش 0.3میخواستم بدونم کار خاصی باید کرد یا نه؟ممنون و سپاس

سلام نرمال نیست لطفا به متخصص مراجعه کنید

با سلامبیلی روبین توتال بنده 3.57و دایرکت 0.27می باشد. بقیه پارامترهای آزمایش از جمله آنزیم های کبدی خونم نرماله. به نظر شما دلیلش چی میتونه باشه؟

سلاماز حد نرمال بیشتر و ظاهرا خوب دفع نمی شود که دلایل زیادی امی تونه داشته باشه که با معاینات دقیق میشه تشخیص داد

باسلامبیلی روبین توتال بچه من تو سن 12 روزگی 9.1 (دایرکت = 0.2) توسن 15 روزگی 9.0 (دایرکت = 0.3) هستش . چرا زردیش ثابت مونده علت بالا بودن دایرکت بیلی روبینش چیه؟

سلام بطور طبیعی باید پایین بیاد درمان کنید تحت نظر متخصص فوری

سلامبنده ازمایش رفتمتوتال بیلوروبین 3.1و دایرکت 0.3 میباشدالبته ادارم نوشته بیلوروبین منفی ایا مشکل خاصی هست

پایین تر از نرمال سطح بیلی روبین معمولا جای نگرانی نیست.ولی اگر سابقه فامیلی دارید یا در گذشته بیماری های خونی را تجربه کرده اید، بهتر است تحت نظر پزشک باشید و در صورت نیاز با انجام آزمایش خون، مقدار بیلی روبین خون خود را چک کنید. اگر دچار بیحالی و کاهش وزن محسوس شده اید یا مشکوک به بیماریهای کبدی هستید، سراغ پزشک بروید و علائم تان را به طور کامل به او شرح دهید. مصرف برخی داروها هم ممکن است به کبد شما آسیب برسانند. افرادی که داروهای کاهنده چربی خون مصرف میکنند نیز باید بانظر پزشک بیلی روبین خود را بررسی کنند. انجام آزمایش بیلی روبین دردسته آزمایشها و چکاپهای آنها قرار دارد.

1- هدف
هدف از تدوين اين دستورالعمل، تشريح روند انجام آزمایش بیلی روبین توتال Bilirubin Total می باشد.
2 – دامنه کاربرد
اين دستورالعمل در واحد بیوشیمی برای انجام آزمایش بیلی روبین توتال بر روی نمونه های سرم و پلاسما كاربرد دارد.

سلام من پارسال دچار بیماری کرون شدم ودکتر واسم ازارام وتزریق رمیکید رو شروع کرد وتوی اکثر ازمایش ها این ایتم 1.34 میباشد می خواستم بدونم این مقدار زیاده یا مشکلی نداره؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

معنی کلمه bilirubin

وب‌سایت

خیابان موحد دانش

نبش خیابان نیلوفر

ساختمان پزشکان صاحبقرانیه

طبقه همکف

22802020

(function() {
if (!window.mc4wp) {
window.mc4wp = {
listeners: [],
forms : {
on: function (event, callback) {
window.mc4wp.listeners.push({
event : event,
callback: callback
});
}
}
}
}
})();

با عضویت در خبرنامه ما آخرین اخبار سایت را براحتی دریافت کنید:

Leave this field empty if you’re human:

یک سوال دارید؟ اینجا کلیک کنید یا از صفحه تماس با ما بازدید کنید.

به کانال تلگرام ما بپیوندید با جدید ترین اخبار علوم پزشکی

جهت عضویت کلیک نمایید

معنی کلمه bilirubin
معنی کلمه bilirubin
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *