ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی

خواص دارویی و گیاهی

ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی
ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی

Copy Right By 2016 – 1395

با تلاش مترجمان گروه پزشکی، یک دیکشنری تخصصی برای رشته پزشکی ایجاد شده است. این دیکشنری می تواند برای ترجمه انگلیسی به فارسی و یا فارسی به انگلیسی اصطلاحات رشته پزشکی استفاده گردد. بانک لغات و اصطلاحات دیکشنری پزشکی را به طورت مرتب بروزرسانی می کنیم و اصطلاحات جدیدی به ان می افزاییم.

تعداد مشتریان:
42,951

تعداد سفارشات:
67,192

تعداد مترجمین:
8,100

تعداد لغات ترجمه شده:

397,577,643

021-91025052

ترجمه تخصصی متون پزشکی نه تنها یکی از حساس‌ترین رشته‌های ترجمه محسوب می‌شود، بلکه شاید تنها رشته‌ ترجمه باشد که با جان و سلامت بخش اعظمی از انسان‌ها مواجه است، لذا اجرای درست و حرفه‌ای آن بر سلامت و شکوفایی یک جامعه می‌تواند نقش و سهم عمده‌ای را ایفا نماید. ترجمه تخصصی متون پزشکی دارای کاربردها و زمینه‌های فراوانی است که از جمله آنها می‌توان به ترجمه تخصصی مقالات پزشکی، ترجمه اسناد پزشکی، ترجمه بروشور دارو و ترجمه محتوای وب‌سایت‌ شرکت‌های دارویی اشاره کرد. چالش‌ها و موانع فراوانی برای مترجمین متخصص متون پزشکی وجود دارد که با شناسایی و رفع آنها می‌توان تا حد زیادی به شیوایی و روان بودن ترجمه کمک کرد. عدم بهره‌گیری از مترجم متخصص جهت ترجمه مقاله پزشکی می‌تواند عواقب بسیار جدی برای دانشجویان و محققان این رشته ایجاد نماید. در این چکیده مختصر فقط به ذکر لیست‌وار مباحث کاربردها، اهمیت و چالش‌های ترجمه تخصصی متون پزشکی اشاره شد، لذا برای اطلاع کامل از این موارد، ادامه این گفتار را مطالعه نمایید.

 

ترجمه متون پزشکی به دلیل تبادل گسترده علوم میان کشورهای خاورمیانه و شرق آسیا با کشورهای غربی از سابقه‌ طولانی برخوردار است و منحصر به دوره‌ی معاصر ما و یا هر دوره‌ی خاص تاریخی دیگر و یا حتی مختص به سرزمین و کشور خاصی نمی‌باشد. زمانی پزشکان و دانش‌پژوهان غربی، آثار علمی و پزشکی چهره‌هایی مانند ابوعلی سینا را به زبان خویش ترجمه می‌کردند، تا آنجا که هنوز کتاب قانون ابوعلی سینا در دانشگاه‌های کشورهای غربی و اروپایی در سطوح بالای دانشگاهی تدریس می‌شود. البته کشورهای خاورمیانه و شرقی، مخصوصا کشور ما نیز به یافته‌های دانشمندان و پزشکان برجسته‌ی کشورهای اروپایی و غربی جهت دست‌یابی به علوم جدید پزشکی نیازمند بوده‌اند و ترجمه‌های فراوانی در طی این سال‌ها در این حوزه انجام گرفته است. اما به دلیل افزایش نیازهای جامعه و اهمیت رشته پزشکی، دیگر نمی‌توان با ترجمه عمومی به خواسته‌های پزشکان و متخصصان این حوزه پاسخ داد و زمینه علمی جدیدی تحت عنوان ترجمه تخصصی پزشکی ایجاد شده است. در این گفتار در مورد کاربردهای ترجمه تخصصی پزشکی و همچنین مشکلات و چالش‌های موجود در این عرصه به تفسیر صحبت خواهد شد، اما در بخش نخست این گفتار به ارائه توضیحاتی در مورد اهمیت این ترجمه بر سلامت جامعه، رابطه ترجمه تخصصی پزشکی با تاریخچه این علم و شاخه‌های ترجمه تخصصی پزشکی پرداخته می‌شود.

 

ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی

  ترجمه تخصصی متون پزشکی چه تعاریفی دارد؟  

 

پزشکی رشته‌ای است که با سلامت فرد و جامعه ارتباط مستقیم دارد و این موضوع به زمان و دوره‌ی خاصی مربوط نمی‌شود. اهمیت درمان بیماری‌ها زمانی مشخص می‌شود که گاه شیوع یک بیماری باعث تغییر مسیر رشد تاریخی یک جامعه می‌شود و پزشک و رشته‌ پزشکی که وظیفه‌ی مبارزه با این بیماری‌ها و مشکلات را دارند، بدون‌شک به همین اندازه برای جامعه انسانی اهمیت پیدا می‌کنند. از سویی دیگر، همیشه جوامع انسانی با بیماری‌های جدید روبه‌رو می‌شوند که برای درمان آنها معمولا از دانشمندان و پزشکان سایر ملل کمک می‌گیرند. پزشکان و متخصصان برای ایفا کردن نقش ویژه خود و جهت بهبود سلامت فرد و جامعه از متون علمی سایر کشورها استفاده می‌کنند. وقتی به انجام دادن این وظیفه فکر می‌شود، اهمیت و تأثیر ترجمه‌ متون پزشکی بر سلامت یک جامعه، نقش پر رنگ و حیاتی خود را نشان می‌دهد. اما همیشه نمی‌توان به ترجمه‌ای درست و صحیح رسید، گاه انجام ترجمه‌های غیرتخصصی و تحت‌اللفظی زمینه‌ساز نابودی و زوال یک جامعه را فراهم می‌آورد، پس چاره‌ای جز استفاده از خدمات ترجمه تخصصی متون پزشکی نمی‌باشد.

 

زبان علمی و بین‌المللی، غالبا انگلیسی است و بیش از 85 درصد مجلات و ژورنال‌های عملی در حوزه پزشکی به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند. اما قبل از اینکه زبان انگلیسی به زبان بین‌المللی برای علوم پزشکی تبدیل شود، لاتین زبان غالب پزشکان قرن دوم میلادی بود. در قرن سوم میلادی، فراگیران علوم پزشکی برای یادگیری این تخصص از زبان یونانی بهره می‌بردند. در حقیقت زبان لاتین و یونانی بیش از 2 هزار سال، شکل‌دهنده گفتگوهای علمی بوده‌اند. بیشتر تمدن‌های بزرگ در زمینه پزشکی دارای یافته‌های زیادی بوده‌اند و مترجمان برای مدت‌زمان زیادی این یافته‌ها را بین تمدن‌های دیگر منتشر ساخته‌اند. پزشکان مترجم عامل اصلی پیشرفت پزشکی در رم بوده‌اند، این پزشکان، متون تخصصی پزشکی را از زبان یونانی ترجمه می‌کردند و باعث گسترش دانش و علم سایر پزشکان کشور خود می‌شدند. مترجمان علوم پزشکی به زبان‌های دیگر مانند زبان عربی، آسوری، فارسی و عبری نیز متونی را مورد نگارش قرار داده‌اند.

 

  رابطه بین ترجمه متون پزشکی و تاریخچه آن  

 

در قرن هفتم پس از میلاد، بغداد دارای یکی از بزرگترین مدارس یادگیری علم پزشکی بود، مدرسه‌ای که در عمل به تربیت و آموزش مترجمین نیز اقدام می‌کرد. پزشکان عرب‌زبان و فارس‌زبان در این مدرسه، ابتدا برای یادگیری علوم پیشین اقدام به ترجمه آثار لاتین می‌کردند، سپس یافته‌های خود را به زبان لاتین نیز منتشر می‌کردند و کلمات عربی را وارد این زبان نیز می‌نمودند. به همین خاطر مورخین اعتقاد دارند که اعراب به دلیل ترجمه متون پزشکی نقش یک واسطه را در انتشار علوم پزشکی ایفا کرده‌اند، علیرغم این نقش قابل‌توجه، تأثیر تعداد کلمات عربی در متون پزشکی بسیار کم است و امروزه این نقش بیشتر بر روی نام گیاهان معطوف شده است. قرن سیزدهم میلادی را می‌توان آغازگر قرن جدیدی برای ترجمه آثار پزشکی عنوان کرد. در قرون وسطی (قرن پنچم یا پانزدهم میلادی)، زبان لاتین و زبان انگلیسی میانه (زبان انگلیسی بین حدود 1100 تا 1500 میلادی) یک نقش قابل‌توجه را در ارتباطات پزشکی برعهده داشتند. در این قرون، زبان لاتین به‌عنوان یک زبان دانشگاهی و زبان انگلیسی میانه به‌عنوان یک زبان بومی عمل می‌کردند. در واقع در همین دوران بود که زبان انگلوساکسون‌ها، اصطلاحات اولیه پزشکی مانند سر (head)، جمجمه (skull)، مغز (brain)، بینی (nose) و خون (blood) را ابداع نمودند.

 

قرن نوزدهم میلادی را می‌توان پایان دوران تأثیرگذاری زبان لاتین بر علم پزشکی در نظر گرفت، اما تأثیرگذاری این زبان بر علم پزشکی در طی این سال‌ها انقدر زیاد بوده است که امروزه نیز در جای جای متون تخصصی پزشکی می‌توان کلمات و واژه‌های زبان لاتین را مشاهده نمود. حتی با اینکه زبان یونانی نیز مدت کمی توسط پزشکان مورد استفاده قرار می‌گرفت، ولی باز هم کلمات یونانی در متون تخصصی پزشکی یافت می‌شوند. امروزه زبان جدید پزشکی از مشتقات کلمات یونانی و لاتین برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند، بنابراین ترجمه متون تخصصی پزشکی به درک عمیقی از ریشه کلمات نیاز دارد. ترجمه تخصصی متون پزشکی تنها علمی است که از درک ریشه کلمات به خوبی آگاه می‌باشد و می‌تواند با تفسیر درست و صحیح کلمات، بهترین معنی و مفهوم را برای واژه و اصطلاح تخصصی فراهم آورد. پس می‌توان اینگونه ادعا کرد که ترجمه تخصصی متون پزشکی با تاریخچه علم پزشکی نیز ارتباط تنگاتنگی دارد و نمی‌توان بدون دانستن ریشه و زمینه بعضی از کلمات به ترجمه درست و صحیح آنها مبادرت ورزید.

 

  ترجمه تخصصی متون پزشکی و اهمیت آشنایی با ریشه کلمات  

 

علوم پزشکی همانطور که از نامش پیداست، یک علم خاص نیست؛ بلکه از مجموعه‌ای از علوم و رشته‌های گوناگون تشکیل شده است، به همین خاطر ترجمه‌ لغات در علوم و گرایش‌های مختلف پزشکی بعضا بسیار متفاوت‌تر از سایر رشته‌ها می‌باشد و همین امر ضرورت تسلط و تبحر مترجم متون پزشکی را بسیار پر رنگ‌تر می‌کند. به دلیل نقش مهم و تأثیرگذاری که ترجمه متون پزشکی بر سلامت جامعه ایفا می‌کند، گرایش‌ها و شاخه‌های متعددی برای ترجمه تخصصی متون پزشکی ایجاد گردیده است که برای ترجمه متون هر کدام از این شاخه‌ها به مترجم متخصص همان گرایش و شاخه باید رجوع کرد. در ادامه به مهمترین شاخه‌های ترجمه تخصصی پزشکی اشاره می‌گردد:

 

مترجمین متخصص گرایش‌های پزشکی برای دست‌یابی به ترجمه‌ صحیح باید به هر دو زبان یعنی زبان مبدا و مقصد مسلط باشند. زبان مبدا، همان زبان مادری متن محسوب می‌شود که قرار است فرآیند ترجمه بر روی آن انجام گیرد. نیازی به گفتن نیست که یک مترجم باید تسلطی کافی و کامل به زبان مبدا داشته باشد و با مفاهیم مختلف آن زبان بایستی آشنا باشد. این مفاهیم شامل عبارت‌های خاصی است که مخصوصا در رشته‌های علوم پزشکی بسیار دیده می‌شود. اما زبان مقصد به زبانی گفته می‌شود که قرار است متن به آن زبان ترجمه شود. مترجم انگلیسی به فارسی مقاله پزشکی و فارسی به انگلیسی متون پزشکی باید تسلط و درک کاملی از زبان مقصد داشته باشد تا بتواند معنا و مفهوم مورد نظر را به زبان مقصد ترجمه کند. پس ترجمه متون پزشکی دارای یک مسیر مشخص است، مسیری که از زبان مبدا شروع شده و با ترجمه به زبان مقصد به پایان می‌رسد. همچنین مترجمین متخصص متون پزشکی جهت رسیدن به مفهوم صحیح و درست از راهکارهای مختلفی استفاده می‌کنند که از میان آنها می‌توان به گفتگو با پزشکان و کاوش در دیکشنری‌های مختلف اشاره کرد.

 

وقتی صحبت از ترجمه تخصصی متون پزشکی می‌شود، ناخودآگاه ذهن بسیاری از ما به سمت تحصیلات آکادمیک و رشته‌های دانشگاهی سوق پیدا می‌کند، در حالیکه این نوع ترجمه منحصر و محدود به دانشجویان و محققین نمی‌شود و می‌تواند طیف وسیعی از اقشار جامعه را در بر بگیرد. پزشکی به‌عنوان یک کاربرد فراگیر و گسترده شناخته می‌شود که همه افراد در طول حیات خود به یکی از انواع آن نیاز پیدا می‌کنند، بنابراین می‌توان اینگونه عنوان کرد که کاربردها و دلایل استفاده از ترجمه تخصصی متون پزشکی بسیار فراتر از ذهنیت اولیه ما است. در این بخش از گفتار به زمینه‌ها و کاربردهای بسیار مهم ترجمه تخصصی متون پزشکی پرداخته می‌شود و در باب مسائل کلیشه‌ای همچون ترجمه تخصصی کتاب صحبتی نخواهد شد، چون همگان بر این باور اتفاق نظر دارند که ترجمه کتب پزشکی بدون بهره‌گیری از مترجم متخصص به هیچوجه امکان‌پذیر نیست.

 

  ترجمه تخصصی پزشکی چه کاربردهایی دارد؟  

 

ورود به دانشگاه‌های کشور برای تحصیل رشته پزشکی بسیار سخت است و به مطالعه و ممارست بسیار زیادی احتیاج دارد. عدم مطالعه منابع علمی جدید و معتبر می‌تواند تمام تلاش‌های دانشجویان را که برای رسیدن به این جایگاه به‌دست آورده‌اند، از بین ببرد. به همین دلیل ترجمه انگلیسی به فارسی مقاله پزشکی برای آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی جهان از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد که دانشجویان رشته پزشکی باید بر اهمیت این موضوع واقف باشند. اما هر نوع ترجمه‌ای نمی‌تواند زمینه‌ساز رشد علمی و شکوفایی ذهنی دانشجویان این رشته شود، تنها ترجمه تخصصی مقاله پزشکی می‌تواند به خواسته‌ها و نیازهای این قشر پاسخ دهد. در باب اهمیت و ضرورت ترجمه تخصصی مقاله پزشکی در بخش سوم این گفتار توضیحات فراوانی داده می‌شود، اما در این بخش فقط به این نکته بسنده می‌شود که عدم بهره‌گیری از مترجم متخصص برای ترجمه فارسی به انگلیسی مقاله پزشکی می‌تواند تمام تلاش‌ها و زحمات چندین ساله یک محقق یا پزشک را نابود کند.

 

در طی سال‌های اخیر در حوزه درمان و معالجه بیماری‌ها، پیشرفت‌های زیادی در کشور انجام گرفته است، اما باز هم درمان بعضی از بیماری‌ها در داخل کشور میسر نمی‌باشد. به همین خاطر، تعدادی از بیماران برای درمان و معالجه خود به خارج از کشور سفر می‌کنند. این بیماران قبل از رجوع به کشورهای دیگر، بایستی اسناد و پرونده‌های پزشکی خود را ترجمه نمایند. به واسطه وجود ترجمه اسناد پزشکی، می‌توان از تکرار بسیاری از فرآیندها جلوگیری کرد. مثلا شاید پزشک تشخیص دهد که بیمار به انجام بعضی از آزمایشات نیاز دارد، اگر بیمار در داخل کشور این آزمایشات را انجام داده باشد با ترجمه اسناد پزشکی خود به راحتی می‌تواند آنها را به پزشک دیگر تحویل دهد. با ترجمه اسناد پزشکی در وقت صرف‌جویی می‌گردد و مراحل درمان بیمار سریع‌تر پیش می‌رود. همچنین احتمال دارد که پزشک به سابقه پزشکی و اطلاعات بیمار نیز احتیاج داشته باشد که در این مرحله نیز ترجمه اسناد پزشکی کمک کننده خواهد بود. در این مورد خاص، دقت اطلاعات ارائه شده به پزشک به کیفیت ترجمه پزشکی بستگی دارد. تفسیر نادرست از اصطلاحات به‌کار رفته در اسناد پزشکی ممکن است منجر به تأخیرهای متنوعی در روند درمان بیماری‌ها شود. بنابراین نتیجه درمان تا حد زیادی به ترجمه تخصصی اسناد پزشکی وابسته می‌باشد. همچنین اگر اسناد پزشکی به‌صورت غیرتخصصی ترجمه شوند، بر روی روند درمان بیمار، تأثیر منفی ایجاد خواهند کرد.

 

  ترجمه تخصصی اسناد پزشکی  

 

خوشبختانه در طی سال‌های اخیر، علم پزشکی در کشورمان پیشرفت چشمگیری داشته است و شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه تأسیس شده‌اند. بیشتر فعالیت‌های این شرکت‌ها در زمینه تولید دارو بوده است، فعالیت‌هایی که با وجود محدودیت‌های زیاد با موفقیت‌های فراوانی همراه بوده است و توانسته است تا به نیاز و دغدغه بیماران داخلی پاسخ دهد. این شرکت‌ها با وجود تخصص و مهارتی که دارند، نباید محصولات خود را منحصر به بازار داخلی در نظر بگیرند و باید به سمت بازارهای بین‌المللی و خارجی حرکت کنند. با این حال پیدا کردن مشتری در این جهان پهناور کار چندان آسانی نخواهد بود، اما به لطف عصر دیجیتال و اینترنت می‌توان با دنیا ارتباط بدون واسطه برقرار کرد. بنابراین می‌توان با راه‌اندازی وب‌سایت‌های چند زبانه، محصولات و تولیدات خود را به تمام دنیا معرفی کرد. شرکت‌های دارویی داخلی نباید از این ظرفیت مهم غافل شوند، اما باید به این نکته هم توجه داشته باشند که تنها ترجمه تخصصی محتوای وب‌سایت می‌تواند ضامن موفقیت در بازارهای خارجی و بین‌المللی باشد. اگر شرکت‌های دارویی به این مهم آگاه باشند، می‌توانند با صرف هزینه کم برای ترجمه تخصصی متون پزشکی، زمینه کسب درآمد زیادی را برای خود فراهم کنند.

 

ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی

امروزه بسیاری از داروها و محصولات پزشکی در داخل کشور تولید می‌شوند، اما هنوز هم برای بعضی از بیماری‌های خاص به واردات دارو نیاز می‌باشد. در اختیار نداشتن اطلاعات دقیق در مورد نحوه چگونگی استفاده از دارو، نه تنها باعث سلامتی و تندرستی برای بیمار نمی‌شود، بلکه مشکلات و ناراحتی‌های جسمی وی را افزایش نیز می‌دهد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کسب اطلاعات در مورد چگونگی مصرف دارو، بهره‌گیری از بروشورهای آن می‌باشد، اما به دلیل پیچیدگی و وجود لغات بسیار سنگین در این بروشورها، عملا درک این متون برای بسیاری از افراد وجود ندارد. در این حالت ترجمه تخصصی پزشکی با ترجمه بروشور داروها می‌تواند به معالجه و درمان بیماران کمک کند و اطلاعات لازم را در مورد نحوه استفاده از داروها به بیماران دهد. همچنین محصولات پزشکی برای استفاده راحت‌تر دارای کاتالوگ مخصوص به خود هستند که جهت بهره‌برداری مطلوب‌تر و استفاده بهینه باید حتما به مطالعه آنها پرداخت، با این حال مطالعه بدون درک محتوا دارای ارزش چندانی نمی‌باشد. در این راستا خدمات ترجمه تخصصی متون پزشکی به کمک متخصصان و پزشکان این صنعت خواهد آمد و جهت ترجمه کاتالوگ محصولات پزشکی به آنها خدمات ارزنده و شایسته‌ای تقدیم خواهد کرد.

 

  ترجمه تخصصی بروشور دارو و کاتالوگ محصولات پزشکی  

 

زبان پزشکی برای ارتباطات بین متخصصان- متخصصان و متخصصان- مخاطبان مورد استفاده قرار می‌گیرد که این ارتباط با توجه به موقعیت و جایگاهی که افراد در آن مشارکت دارند، متغیر باشد. خلاصه پروند، مطالعات و یادداشت‌های موردی، گزارشات تشریحی و مقالات تحقیقی از جمله انواع ارتباطات بین متخصصان- متخصصان شناخته می‌شوند. در این نوع ارتباطات تنها عبارت و اصطلاحاتی توضیح داده خواهند شد که برای اولین‌بار توسط نویسنده به‌کار گرفته شده باشد. در ارتباطات بین متخصصان- مخاطبان تنها اسناد رضایت‌نامه برای عمل‌های جراحی و برگه گزارشات بیمار رد و بدل خواهد شد به همین دلیل از لغات پیچیده و تخصصی کمتری در این اسناد استفاده می‌شود. اما متون پزشکی در هر دو این نوع ارتباطات به فراخور خود از کلمات سنگین و اصطلاحات تخصصی زیادی استفاده می‌کنند که برای ترجمه تخصصی آنها، مشکلات و چالش‌های فراوانی برای مترجم ایجاد می‌شود.

 

مترجم تخصصی متون پزشکی تنها با ترجمه‌ کلمه به کلمه‌ متون تخصصی پزشکی نمی‌تواند کل مفهوم و معنی جمله را انتقال دهد، بلکه باید دارای ویژگی‌های متعددی باشد که این ویژگی‌ها با مطالعه و تجربه‌ی فراوان به‌دست می‌آید. هر زبان در دل خود، تأثیرات عمیقی از آیین‌ها، فرهنگ و تاریخ سرزمین را دارا می‌باشد، وجود ضرب‌المثل‌هایی که معنایی متفاوت از معنای لغوی عبارت‌ها را می‌دهند، در سرزمین‌های مختلف گویای کامل این عبارت است و اگر کسی تنها با استفاده از یک دیکشنری لغت به معنای کلمه به کلمه متن پزشکی بپردازد، احتمال خطا و حتی نامفهوم بودن کل متن بسیار زیاد خواهد بود، لذا مترجمی که اقدام به ترجمه تخصصی متون پزشکی می‌کند باید به هر دو زبان مسلط باشد. همچنین در متون و کتاب‌های رشته‌ پزشکی به‌دلیل یکپارچگی مطالب بایستی مترجم کل متن را نیز درک نماید تا بتواند ترجمه ‌روان و شیوایی ارائه دهد. این ویژگی باعث می‌شود تا ترجمه یک‌دست و با کیفیت شده و کل مطلب دارای انسجام شود. بدیهی است که عدم درک مفهومی متن جهت ترجمه باعث خسته شدن خواننده از مطالعه متن می‌گردد. علاوه بر این ویژگی‌ها، مترجم متخصص باید با نکات اساسی ترجمه متون پزشکی نیز آشنایی داشته باشد، اما این آشنایی هم گاهی‌اوقات مانع از ایجاد مشکلات و چالش‌ها برای مترجم نمی‌شود، لذا در این بخش از گفتار به چالش‌ها و مشکلات ترجمه تخصصی متون پزشکی پرداخته می‌شود.

 

  ترجمه تخصصی متون پزشکی با چه مشکلاتی مواجه است؟  

 

بخش گسترده‌ای از اصطلاحات متون پزشکی را اسامی خاص تشکیل می‌دهند، این اسامی می‌توانند نام بخشی از بدن انسان مانند جوزک یا سیب آدم (Adams apple)، نام بعضی از بیماری‌ها مانند بیماری آلزایمر (Alzheimer’s disease)، نشانه‌ها و علائمی مانند علامت بایبنسکی (Babinski sign)، نوعی شکستگی مانند شکستگی جفرسون (Jefferson fracture)، عمل‌های جراحی مانند میوتومی هلر (Heller myotomy) و دستگاه‌های پزشکی مانند اسکالپل بارد- پارکر (Bard-Parker scalpel) باشند. این اسامی خاص معمولا از نام محققین گرفته شده است، اما در بعضی از موارد خاص از نام تعدادی از بیماران نیز برای نام‌گذاری این اسامی استفاده شده است، مانند بیماری لو گهریک (Lou Gehrig’s Disease) که یک نام رایج برای بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (Amyotrophic lateral sclerosis) می‌باشد.

 

اسامی خاص می‌توانند مشکل اصلی مترجمین متون پزشکی باشند. اما این مشکل از کجا ناشی می‌شود؟ آیا اسامی خاص به ترجمه و معنی نیاز دارند؟ در پاسخ این پرسش می‌توان عنوان کرد که برای بسیاری از اسامی خاص به ترجمه نیازی نیست، مانند تاندون آشیل که در زبان انگلیسی هم به نام Achilles tendon شناخته می‌شود، اما اگر اسم خاص یک اصطلاح توصیفی باشد یا ریشه یونانی و لاتین داشته باشد، دشواری کار مترجم متخصص متون پزشکی آغاز خواهد شد. با ذکر یک مثال در باب این دشواری بیشتر صحبت خواهد شد. ژیاردیا لامبلیا یا Giardia lamblia نام یک بیماری انگلی است که سبب ایجاد بیماری روده‌ای می‌شود. همانگونه که ملاحظه می‌کنید، نام این بیماری با توجه به اینکه یک اسم خاص است، نمی‌توان ترجمه مشخصی برای آن در نظر گرفت، پس اسم بیماری فقط با املای فارسی در متن نوشته می‌شود. انگل ژیاردیا در روده باریک انسان زندگی می‌کند، جاییکه دوازده یا اثنی‌عشر در آنجا قرار دارد؛ به همین خاطر برای این بیماری دو اسم غیرخاص دیگر در متون انگلیسی به چشم می‌خورد که این اسامی برگرفته از محیطی است که آن بیماری در آنجا رشد می‌کند. دو نام دیگر این بیماری، Giardia intestinalis و duodenalis Giardia می‌باشند. واژه دومی که با نام ژیاردیا آمده است به ترجمه نیاز دارد. واژه duodenalis ریشه لاتین دارد و به معنی اثنی‌عشر است. این واژه برای اولین‌بار توسط ابن‌سینا به‌کار گرفته شده است، پس duodenalis Giardia را تحت عنوان ژیاردیا اثنی‌عشر نیز می‌توان معنی کرد. کلمه intestinalis یک واژه توصیفی است و به قسمتی از روده انسان اشاره دارد. ترجمه کلمات توصیفی در متون بلند بسیار مشکل آفرین است، چون باید با استفاده از کمترین کلمات ممکن به مناسب‌ترین معنی واژه رسید. بنابراین، می‌توان ترجمه ژیاردیا روده را برای این اسم غیرخاص در نظر گرفت.

 

  مترجم متخصص متون پزشکی و مشکل اسامی خاص و غیرخاص  

 

همانگونه که ملاحظه شد برای این بیماری سه اسم مختلف وجود داشت که یکی از آنها خاص و دو تای دیگر غیرخاص بودند. مترجم عمومی یا مبتدی وقتی با اینگونه اسامی مواجه می‌شود، نمی‌تواند تفکیکی بین واژه‌های خاص و غیرخاص در نظر بگیرد و به احتمال زیاد واژه‌های غیرخاص را معنی نخواهد کرد. تمایز برقرار کردن بین این واژه‌های خاص و تخصصی در متون پزشکی بسیار دشوار است و حتی مترجم متخصص مقالات پزشکی هم در پاره‌ای از اوقات با مشکل مواجه می‌شود. بنابراین مترجمان متون پزشکی هنگام مواجه با اسامی خاص نبایستی سریع از آنها عبور کنند، بلکه باید ابتدا خاص یا غیرخاص بودن اسم را تشخیص دهند، سپس براساس اینکه کلمه مورد نظر توصیفی است یا ریشه لاتین دارد، اقدام به ترجمه اسم مورد نظر کنند. همچنین مترجم تخصصی متون پزشکی وقتی با یک اسم خاص مواجه می‌شود، سعی می‌کند برای آشنایی بیشتر خوانندگان با نوع بیماری، در پاورقی به اسامی دیگر آنها نیز اشاره کند. انجام این کار در ترجمه تخصصی کتب پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است، چون شاید نویسنده اصلی متن کتاب در بخش‌های مختلف از اسامی گوناگون بیماری استفاد کرده باشد، حال اگر مترجم هر بار همان اسم را در متن ترجمه شده به‌کار برد، یقینا باعث سردرگمی خوانندگان خواهد شد.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم متون پزشکی وجود کلمات مخفف، مختصر شده و سرواژه‌ها می‌باشد. زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی برای پزشکی نیز محسوب می‌شود، بنابراین کلمات مخفف آن وارد زبان‌های دیگر نیز شده است و توسط پزشکان و حتی بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه زبان فارسی و انگلیسی ریشه یکسانی ندارند، نمی‌توان برای بسیاری از کلمات مخفف معادل یکسانی در نظر گرفت، کما اینکه سال‌های فراوانی است که واژه‌هایی مانند دستگاه اشعه ایکس‌ری وارد زبان فارسی شده‌اند و مخفف معادلی هم برای آن در نظر گرفته نشده است. به همین خاطر، عموما مترجمان به مخفف کلمات توجه‌ای نمی‌کنند و آنها را به همان صورت وارد متن ترجمه شده می‌نمایند. اگر در متن اولیه به کلمات اصلی مخفف‌ها هیچ اشاره‌ای نشده باشد، چالش بزرگی برای مترجم و خواننده ایجاد می‌شود.

 

  توجه به نقش کلمات مخفف در ترجمه فوری متون پزشکی  

 

فرض کنید مترجمی می‌خواهد یک متن تخصصی دندانپزشکی را ترجمه نماید. در یکی از بخش‌های متن به مخفف GCF اشاره شده است و هیچ توضیحی هم در باب این کلمه در متن وجود ندارد. اگر مترجم از معنی و مفهوم GCF آگاه نباشد، یقینا نمی‌تواند معنی و مفهوم درست و صحیح متن را درک کند و مشکل بزرگی را در فهم مناسب متن برای خواننده ایجاد می‌کند. مخفف GCF یک کلمه بسیار تخصصی است که هر مترجمی نمی‌تواند با جستجو در گوگل به کلمات اصلی آن پی ببرد. حتی مترجم متخصص متون پزشکی هم شاید با اینگونه کلمات اختصاری دارای مشکل باشد، پس ترجمه متون تخصصی پزشکی همانند دندانپزشکی را باید به مترجم همان رشته و گرایش واگذار کرد. مترجمی که در زمینه دندانپزشکی دارای تخصص و تجربه باشد، به راحتی تشخیص می‌دهد که GCF همان gingival cervical fluid است، پس وقتی به مخفف GCF در ترجمه متون دندانپزشکی برخورد می‌کند، به ترجمه این مخفف‌ها یعنی مایع شیار لثه‌ای اشاره خواهد کرد.

 

متون تخصصی پزشکی که به زبان انگلیسی نوشته می‌شوند، معمولا دارای کلمات مرکب زیادی هستند. از جمله کلمات مرکبی که در متون تخصصی پزشکی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان به کلماتی نظیر نارسایی قلبی (heart failure)، ایمنی بیمار (patient safety) و محیط کنتراست (contrast medium) اشاره کرد. همانطور که مشاهده می‌شود کلمات مرکب از دو کلمه مجزا تشکیل می‌شوند که تنها یک هدف یا وسیله را توصیف می‌کنند. کلمات مرکبی که به آنها اشاره شد، از نظر معنایی با اجزای تشکیل‌دهنده خود دارای وجه مشترکی هستند، یعنی واژه safety و patient که به ترتیب به معنی ایمنی و بیمار می‌باشند، سبب تشکیل عبارت ایمنی بیمار را می‌دهند. اما در متون پزشکی بعضی از کلمات مرکب وجود دارند که بین معنی آنها با کلمات تشکیل دهنده خود عبارت هیچ ارتباطی برقرار نیست. برای نمونه این دست از کلمات می‌توان به عبارت orbital cavity اشاره کرد. در حالت معمول، واژه cavity به معنی حفره یا گودال و کلمه orbital به معنی مدار یا اوربیتال است. حال اگر یک مترجم عمومی و غیرمتخصص سعی کند متن تخصصی پزشکی را ترجمه نماید، شاید این کلمه مرکب را تحت عنوان حفره مدار یا گودال اوربیتال ترجمه نماید. این کلمه مرکب معمولا در متون تخصصی چشم‌پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، پس بسیار واضح است که این معانی ربطی به زمینه و تخصص چشم ندارد. مترجم متخصص متون پزشکی با دانش و مهارتی که به‌دست آورده است، می‌داند که معنی صحیح این کلمه کاسه چشم است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که برای کلمات مرکب در متون تخصصی پزشکی حتما باید از ترجمه تخصصی پزشکی استفاده نمود.

 

  ترجمه تخصصی مقاله پزشکی و اهمیت آشنایی با کلمات مرکب در آن  

 

در متون تخصصی پزشکی، واژگان و اصطلاحات تخصصی زیادی وجود دارند که با اضافه کردن یک پیشوند و پسوند ایجاد می‌شوند و بار معنایی متفاوتی پیدا می‌کنند. بخش وسیعی از این پیشوندها و پسوندها در زبان انگلیسی، از زبان یونانی یا لاتین گرفته شده‌اند و وارد زبان انگلیسی گردیده‌اند. از جمله پیشوندهای رایجی که در متون تخصصی پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان به hypo به معنی ناکافی یا نامناسب، hyper به معنی زیاد یا مفرط، onco به معنی مرتبط بودن با سرطان و adip به معنی چربی اشاره کرد. از پسوند‌های متداول متون تخصصی پزشکی می‌توان پسوندهای itis به معنی تورم یا التهاب، lepsy به معنی حمله یا گرفتگی و algia به معنی درد را نام برد. وقتی این پیشوندها و پسوندها به کلمات تخصصی پزشکی اضافه می‌گردند، ترجمه آنها برای مترجمین قدری مشکل می‌شود. به دلیل محدودیت‌هایی که در زبان فارسی وجود دارد، نمی‌توان ترجمه یک کلمه حاوی پیشوند و پسوند را در یک واژه بیان کرد و بایستی از چند کلمه بهره گرفت تا معنا و مفهوم را به درستی انتقال داد. اگر پیشوند hypo به واژه glycemia اضافه گردد، ترکیب hypoglycemia ایجاد می‌گردد که به معنی قند خون بسیار کم است. همانطور که ملاحظه می‌شود، برای ترجمه یک واژه از چهار کلمه استفاده شد، پس شیوه ترجمه تخصصی متون پزشکی که از این نوع کلمات تشکیل شده‌اند، باید به گونه‌ای باشد که شیوایی و روان بودن جملات حفظ شود. همچنین با توجه به گسترش روزافزون علوم پزشکی، واژه‌های ترکیبی جدید هر روزه ابداع می‌شوند که نمی‌توان نمونه همه آنها را در فرهنگ‌های لغت یافت و در واقع معادلی برای آن کلمه در زبانی که قرار است ترجمه شود، وجود ندارد. مترجم متخصص متون پزشکی در این مواقع با اتکا به دانش مفهومی خویش، درک کلی موضوع و اتکا به فرهنگ و ادبیات زبان مقصد، دست به معادل‌سازی می‌زند. این معادل‌سازی اگر مبتنی بر فرهنگ و ادبیات زبان مقصد نباشد، بدون شک نه تنها اشتباه، بلکه مضحک نیز خواهد شد.

 

  پسوندها و پیشوندها چه تأثیری بر ترجمه تخصصی متون پزشکی دارد؟  

 

از سویی دیگر، برای آنکه در ترجمه فارسی به انگلیسی متون پزشکی، فرآیند ترجمه شکل تخصصی خود را به درستی حفظ کند، بایستی به شکل صحیح از پیشوندها و پسوندها کمک گرفت. به‌عنوان مثال، اگر مقاله‌ای در مورد بیماری برونشیت توسط یکی از پزشکان داخلی کشور مورد نگارش قرار گرفته باشد و وی قصد کند که مقاله را برای یکی از مجلات ISI پزشکی ارسال کند، شاید با عبارتی تحت عنوان تورم و آماس برونش‌ها سر و کار داشته باشد. ترجمه تخصصی متون پزشکی به ما این اطمینان را می‌دهد که می‌توان مناسب‌ترین کلمه و معادل را برای این عبارت برگزید، اما آیا این اطمینان از طرف مترجمین عمومی یا نرم‌افزارهای ترجمه نیز به ما داده خواهد شد؟ مترجم متخصص مقاله پزشکی با کلمات حاوی پسوند و پیشوند آشنایی کاملی دارد و می‌داند که در ترجمه فارسی به انگلیسی متون پزشکی به چه صورت باید از آنها استفاده کند، پس پسوند itis را به کلمه bronchi اضافه می‌کند و کلمه‌ای تحت عنوان bronchitis را ابداع می‌نماید که همان معنی تورم و آماس برونش‌ها را می‌دهد. اما اگر برای برگردان این عبارت از نرم‌افزارهای رایگان ترجمه مانند گوگل ترنسلیت استفاده شود، عبارتی تحت عنوان Inflation and swelling of the bronchi تولید خواهد شد. به احتمال بسیار زیاد، داوران مجله مورد نظر پس از دیدن این عبارت بدون توجه به کلیت مقاله، مقاله را رد خواهند کرد، زیرا به عقیده آنها، نویسنده‌ای که با معنی و مفهوم یک اصطلاح تخصصی آشنایی نداشته باشد، نمی‌تواند مقاله یا متنی علمی در مورد یک موضوع نوشته باشد، پس برای درخشیدن در جوامع علمی، اهمیت ترجمه تخصصی پزشکی را نبایستی نادیده گرفت.

 

در متون تخصصی پزشکی که به زبان انگلیسی نوشته می‌شوند، بعضا کلماتی یافت می‌شوند که بیش از یک معنی تخصصی دارند. برای نمونه می‌توان به کلمه arm اشاره کرد که بیشتر افراد فقط از معنی نخست آن تحت عنوان بازو خبر دارند، در حالیکه در متون تخصصی پزشکی از این واژه برای توصیف یک گروه مطالعاتی در کارآزمایی بالینی نیز استفاده می‌شود. نمونه جالب‌تر اینگونه واژگان، کلمه discharge است که دو معنی کاملا متفاوت دارد، این واژه در متون تخصصی پزشکی به معنی ترشح و همچنین مرخص شدن از بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. سئوالی که در این بخش مطرح می‌شود این است که چگونه مترجم باید تشخیص دهد که این واژه در متن دارای کدام معنی و مفهوم است؟ طبیعی است که نمی‌توان از مترجم عمومی یا نرم‌افزارهای ترجمه این انتظار را داشت که معانی متعدد را برای کلمات به درستی تشخیص دهد و بهترین مفهوم را برای جمله برگزیند. در این مواقع، مترجم تخصصی متون پزشکی با درک مفهومی متن می‌تواند بهترین معنی را برای کلمه مورد نظر انجام دهد، بنابراین ترجمه تخصصی متون پزشکی یک راه‌حل مناسب و منطقی برای ترجمه کلمات دارای معانی متعدد و زیاد محسوب می‌شود.

 

  ترجمه تخصصی کتب پزشکی  

 

همانطور که اشاره شد، اهمیت ترجمه در رشته‌های علوم پزشکی برای جامعه زیاد می‌باشد، این موضوع آنچنان مهم و دارای اهمیت است که در این گفتار نمی‌توان به تمام زوایای آن اشاره کرد، تنها می‌توان به این مختصر بسنده کرد که برای شکوفایی و سلامت یک جامعه، ترجمه‌ تخصصی رشته‌های پزشکی نقش کلیدی و حیاتی را ایفا می‌کند، پس شبکه‌ مترجمین راستین با تکیه بر سال‌ها تجربه در حوزه ترجمه متون پزشکی آمادگی دارد تا کلیه‌ متون، مقالات و کتب رشته‌های علوم پزشکی و همچنین بروشورهای دارویی، اسناد پزشکی، اطلاعات بیمار، دفترچه راهنمای محصولات و محتوای وب‌سایت‌های شرکت‌های دارویی را به قیمتی منصفانه ترجمه نماید. مترجمین این مؤسسه جهت ترجمه تخصصی متون پزشکی ابتدا مراحل آموزش و آزمون را سپری می‌کنند، سپس در این مؤسسه جذب می‌شوند، لذا ترجمه انگلیسی به فارسی متون پزشکی و همچنین ترجمه فارسی به انگلیسی مقالات پزشکی با بهترین کیفیت در این مؤسسه انجام می‌شود. علاوه بر این، تنها رشته‌ پزشکی نیازمند مترجم توانا و مسلط نمی‌باشد، بلکه سایر رشته‌های وابسته به پزشکی نیز از این موضوع مستثنا نیستند. در این راستا، شبکه‌ مترجمین راستین در گرایش‌های مختلف رشته‌ پزشکی از جمله‌ امراض پوستی، قلب و عروق، چشم‌پزشکی، رادیولوژی، داروسازی، دندان‌پزشکی، ارتوپدی، زنان و زایمان و موارد دیگر دارای مترجمین متخصص و مجرب می‌باشد.

 

در این مؤسسه برای ترجمه‌ انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی متون پزشکی کیفیت‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که در بخش هزینه و زمان ترجمه می‌توانید این کیفیت‌ها را ملاحظه فرمایید. مترجمین مجرب و متخصص این مؤسسه می‌توانند مقالات و کتب رشته‌ پزشکی را به‌صورت سریع و فوری بدون افت کیفیت نیز ترجمه نمایند. برای ثبت سفارش ترجمه‌ تخصصی متون پزشکی می‌توانید به قسمت ثبت سفارش مراجعه کنید تا بعد از گذشت مدت کوتاهی برای شما فاکتور رایگان صادر شد. بعد از انتخاب پلن قیمتی مورد نظر و پرداخت وجه، ترجمه‌ شما تنها به مترجمین رشته‌ پزشکی و گرایش خاص همان متن سپرده خواهد شد. تضمین کیفیت و حراست از اطلاعات مشتریان جزء سیاست‌های مؤسسه راستین می‌باشد. همین الان سفارش خود را ثبت نمایید تا از بهترین و سریع‌ترین خدمات ترجمه در حوزه‌ متون تخصصی پزشکی برخوردار شوید.

 

ثبت سفارش ترجمه تخصصی متون پزشکی

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شبکه مترجمین راستین است.

ترجمه دقیق اسناد دارویی و پزشکی توسط مترجمان برتر پزشکی ایران

 

ترجمه تخصصی پزشکی از مشکل ترین ترجمه ها به حساب می آید ، زیرا بدون اطلاع از دانش و اصطلاحات پزشکی روز قادر به ترجمه متون تخصصی پزشکی نخواهید بود. از این رو ترجمانو امکان ترجمه پزشکی با استفاده از کادر مجرب خود را فراهم کرده است. بلکه توانسته باشد به دانشجویان و محققان علوم پزشکی در ایران کمکی کرده باشد .

ترجمه دقیق اسناد دارویی و پزشکی توسط مترجمان برتر پزشکی ایران

 

ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی

ترجمه تخصصی پزشکی از مشکل ترین ترجمه ها به حساب می آید ، زیرا بدون اطلاع از دانش و اصطلاحات پزشکی روز قادر به ترجمه متون تخصصی پزشکی نخواهید بود. از این رو ترجمانو امکان ترجمه پزشکی با استفاده از کادر مجرب خود را فراهم کرده است. بلکه توانسته باشد به دانشجویان و محققان علوم پزشکی در ایران کمکی کرده باشد .

پرافتخارترین

پرافتخارترین و مورد اعتمادترین مرکز ارائه‌ی خدمات ترجمه تخصصی آنلاین

کنترل کیفیت چندلایه و تضمین بازگشت پول در صورت عدم رضایت

بکارگیری مترجمین حرفه‌ای برای انجام ترجمه تخصصی در زمینه های مختلف

پشتیبانی کاملاً آنلاین با تعهد بالا در تمام مراحل سفارش ترجمه از ثبت سفارش تا پس از دریافت

برای مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیر

09129464785

برای مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیر

09129464785

مقایسه کنید! در ترجمانو تمامی تعرفه ها بصورت کاملا رقابتی در مقایسه با بهترین سایت های ترجمه ایران تعیین شده است.

مقایسه کنید! در ترجمانو تمامی تعرفه ها بصورت کاملا رقابتی با بهترین سایت های ترجمه ایران تعیین شده است.


کیفیت متوسط

مناسب برای مطالب عمومی


کیفیت عالی

مناسب برای مقالات و پایان‌نامه


کیفیت خوب

مناسب برای پروژه‌ها و تمرین‌های دانشگاهی


کیفیت خوب

مناسب برای مطالب عمومی


کیفیت عالی

 مناسب برای ترجمه کتاب تخصصی

زمان تحویل پروژه ترجمه تخصصی پزشکی بر اساس تعداد کلمات موجود در متن تعیین می شود. برای قیمت گذاری رایگان تنها کافیست فایل خود را برای ما ارسال کنید. ترجمانو در کمتر از چند دقیقه هزینه و زمان تحویل آن را تعیین می کند.

در ترجمه با سرعت عادی، هر مترجم در یک روز (24 ساعت) تا 1500 کلمه ترجمه می کند.

در ترجمه فوری هر مترجم در یک روز (24 ساعت) تا 2500 کلمه ترجمه می کند.

علاوه بر این برای ترجمه های فورس ماژور، امکان تقسیم بخش به بخش یک فایل ترجمه بین چند مترجم نیز وجود دارد. (اطلاعات بیشتر)

ترجمانو برای انجام پروژه های ترجمه تخصصی پزشکی از مترجمانی بسیار مجرب و دارای تحصیلات عالیه پزشکی استفاده می کند .

پس از اتمام فرایند ترجمه، برای اطمینان از اینکه فایل ترجمه شده عاری از هرگونه اشتباهی باشد و تمامی اصطلاحات بدرستی ترجمه شده باشند، ارزیابان ارشد ترجمانو کیفیت پروژه را کنترل می‌کنند.

کلیه خدمات سایت ترجمه تحصصی ترجمانو شامل گارانتی و ضمانت دائمی می باشد. در صورت وجود هرگونه نقص ، آنها را به صورت رایگان بازبینی و اصلاح خواهیم کرد.

تنها چند کلیک با خدمات متفاوت ترجمانو فاصله دارید!

سفارش شما به‌صورت رایگان قیمت‌گذاری می‌شود و با تایید شما به مترجم یا ویراستار هم‌رشته ارسال می‌گردد، سپس در زمان مقرر فایل تایپ‌شده‌ی پروژه خود را تحویل می‌گیرید.

در ترجمه تخصصی پزشکی حتما شکل و قالب نوشته باید حفظ شود.

اگر دقت کنید در زبان انگلیسی فاعل ابتدای جمله قرار میگیرد و پس از آن فعل و در آخر مفعول قرار می گیرد .

اما در زبان فارسی ابتدا فاعل بعد مفعول و در آخر فعل می آید.

این ها نکات ریزی هستند که ترجمه تخصصی پزشکی را پیچیده تر می کنند . لذا مترجم تخصصی پزشکی با دقت نظر خود سبب حفظ ساختار نوشته می شود.ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی

در حوزه ترجمه تخصصی پزشکی اصطلاحات و نام بیماری ها مرتب تغییر می کند.

از این رو مترجم تخصصی پزشکی با مطالعه روزانه باید دانش خود را به روز نگه دارد ، زیرا معانی کلمات به طور مرتب تغییر می کند.

در ترجمه تخصصی پزشکی ممکن است عبارت یا کلمه ای باشد که مترجم معنی آن را نداند.

پس می تواند با استفاده از معادل سازی نزدیک ترین کلمه ایی که معنی مورد نظر را برساند جایگزین کند.

البته باید گوشزد کرد که بهترین و مهمترین نکته برای انجام یک ترجمه تخصصی مقاله پزشکی خوب تجربه است .

برای ترجمه تخصصی مهندسی پزشکی ، مترجم تخصصی پزشکی باید هم به فضای پزشکی و دانش آن آگاهی داشته باشد و هم این که به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشد.

زیرا بدون داشتن این دو ویژگی ترجمه تخصصی مهندسی پزشکی خوبی را شاهد نخواهید بود. تیم کارشناسان ترجمه تخصصی مهندسی پزشکی ترجمانو آمادگی دارد با تجربه چندین ساله خود ترجمه های تخصصی پزشکی بی نقصی را در اختیار شما قرار دهد .

ترجمانو ترجمه زبان تخصصی پزشکی را در همه زمینه ها انجام می دهد . از فرم های ساده بیمارستان تا مطالعات بالینی . ترجمه زبان تخصصی پزشکی ترجمانو شامل بیمارستان ها ، اورژانس ، پرستاران ، پزشکان ، دانشجویان و …. می شود .

وبلاگ های پزشکی

بروشور های راهنما

مهندسی پزشکی

فعالیت های پژوهشی

راهنمای کاربران دستگاهای پزشکی

راهنمای ترجمه زبان تخصصی پزشکی پرستاران

تعهد نامه ها و فرم های بالینی

بازاریابی ترجمه زبان تخصصی پزشکی کالا پزشکی

راهنمای ترجمه زبان تخصصی پزشکی پزشکان

راهنمای پرستاران

مقالات پزشکی و پیراپزشکی

فرم های رضایت پزشکی

امروزه با توجه به گسترش ترجمه تخصصی مقاله پزشکی مرز های این علم به یک کشور ختم نمی شود.

بلکه برای افزایش دانش ترجمه تخصصی مقاله پزشکی و استفاده از تجربه سایرین نیاز به ارتباط برقرار کردن با آنها وجود دارد.

اما دقت کنیم که زیان ها و فرهنگ های کشور ها با یکدیگر متفاوت است.

از این رو نیاز به ترجمه تخصصی مقاله پزشکی بسیار حس می شود.

در واقع بدون ترجمه پزشکی به داشته های سایرین در کشور های دیگر نمی توان دسترسی داشت.

ترجمانو با کادر مجرب و متخصص ترجمه تخصصی مقاله پزشکی خود آماده گی دارد تا به کیفیت عالی ترجمه های تخصصی پزشکی را برای تمامی علاقه مندان انجام دهد.

ترجمه پزشکی علاوه بر این که نیاز یک محقق را برطرف می کند، سبب رشد علم پزشکی کشور هم خواهد شد.

گروه ترجمه تخصصی پزشکی ترجمانو در همین راستا نیز خدمات ترجمه تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی را در زمینه های زیر انجام می دهد :

رشته بیماری های عفونی

رشته میکروبیولوژی

رشته آسيب شناسي

رشته اطفال

ترجمه تخصصی متون پزشکی رشته عصب شناسی

رشته روانپزشکی

رشته درماتولوژی

رشته گوارش

رشته غدد

رشته پزشکی هسته ای

رشته ارتوپدی

رشته اورولوژی

ترجمه تخصصی مقاله پزشکی رشته سم شناسی

رشته رادیولوژی

رشته ژنتیک

رشته زنان و زایمان

رشته چشم پزشکی

ترجمه تخصصی مقاله پزشکی رشته دامپزشکی

ترجمه پزشکی شاخه ای از علوم است که وظیفه درمان و پیشگیری از آسیب های جسمی و روحی انسان را در بر می گیرد.

پزشکان متخصصان رفع مشکلات جسمی و روحی پیش آمده برای انسان ها می باشند.

هر بیماری می داند که برای بهبود بیماری خود باید به یک پزشک متخصص رجوع کند، این ها نشان از اعتماد بیماران به علم پزشکی است.

در کشور ما نیز دانشگاه هایی مانند : دانشگاه علوم پزشکی تهران-دانشگاه علوم پزشکی اصفهان -دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وجود دارند که در رشته های پزشکی پذیرش انجام می دهند.

همانطور که بیان شد محققان و دانشمندان علوم پزشکی از گذشته تا به حال به تنهایی نمی توانستند از پس درمان همه بیماری ها برآیند.

از این رو با همکاری دیگر پزشکان و تعامل با آن ها بوده که سبب پیشرفت علم پزشکی و افزایش دانش علم پزشکی خود شده اند.

برای برقراری ارتباط بین طبیبان سایر کشور ها نیاز است تا مترجمین علوم پزشکی مکتوب شده را بتوانند ترجمه کنند.

از ای رو ترجمه پزشکی یکی از واجبات و نیاز های مبرم پزشکان و محققان علوم پزشکی می باشد.

مترجم تخصصی پزشکی باید بر هر دو زبان انگلیسی و فارسی تسلط کامل داشته باشد.

در واقع هر دو زبان بومی او محسوب شود . قطعا مهم ترین شرط برای ترجمه تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی می باشد.

به خصوص برای ترجمه فارسی به انگلیسی مترجم تخصصی پزشکی نیاز هست که به تمامی اصطلاحات و واژه های ترجمه پزشکی به روز اشراف کامل داشته باشد.

که بتاند منظور متن را به درستی انتقال دهد.

دقت داشته باشید که در ترجمه تخصصی پزشکی با کوچکترین اشتباه سبب از بین رفتن زحمات چندین ماهه یک گروه پزشکی می شود.

یا این که سبب برداشت اشتباه یک پزشک دیگر شود و درمان اشتباهی صورت گیرد.

بدون ترجمه تخصصی متون پزشکی یکی از ابتدایی ترین دانش هایی است که انسان در صدد کسب آن بوده است.

هر چند از انسان های دوران باستان انتظار دستاورد ها امروزی را نداریم، اما به عنوان یک نیاز اولیه همیشه به دنبال درمان امراض خود بوده اند.

در گذشته تجربه های کسب شده برای درمان مکتوب نمی شده است.

که اگر بود پیشرفت بیشتری را در علم پزشکی شاهد بودیم.

همانطور که میدانید پزشکی یک علم تجربی بوده و با چند بار تجربه کردن به دست می آمده است.

ترجمه تخصصی پزشکی را نمی توان گفت که آیا از گذشته بوده یا خیر.

انتقال دانش از یک تمدن به تمدن دیگر ، از یک کشور به کشور دیگر ، از یک پزشک به پزشک به گونه ای شبیه به ترجمه تخصصی متون پزشکی صورت می گرفته است.

علم پزشکی دارای دوره های آموزشی و بالینی برای مترجم تخصصی پزشکی است . از این رو نیاز است که جداگانه هر کدام از آن ها را بررسی کنیم . این دوره ها به صورت زیر دسته بندی شده اند .

علوم پایه

فیزوپاتولوژی

کارآموزی بالینی

کارورزی بالینی

کارورزی

یک مترجم پزشکی برای رسیدن به جایگاه یک پزشک نیاز دارد که همه این دوره های مترجم تخصصی پزشکی را به صورت کامل بگذراند . فضای این دوره ها آموزشی و عملی است .

سال های اول آموزش پزشکی دانشجویان نیازی به اطلاع از دست آوردهای جدید علم پزشکی ندارند.

چرا که ابتدا باید مطالب پایه علم پزشکی را آموزش ببیند .

در این سال ها منابع آموزشی اکثرا داخلی هستند و نیازی به ترجمه تخصصی پزشکی وجود ندارد .

البته در حین دوره های آموزشی تحقیقات میدانی نیز به عنوان تکلیف به آنها داده می شود .

به همین دلیل نیاز دارند تا مقالات دانشجویی پزشکی را مطالعه کرده و پروژه های درسی محوله را به بهترین روش ممکن انجام دهند .در این چنین مواردی نیاز به مترجم تخصصی پزشکی به وجود می آید.

ترجمه تخصصی پزشکی آنلاین نیاز به دانش فنی و همچنین تجربه بسیار زیادی دارد.

در واقع این نوع ترجمه تخصصی پزشکی آنلاین با ترجمه ماشینی کاملا متفاوت است.

مترجم تخصصی پزشکی باید معنای تخصصی کلمات را آشنایی داشته باشد و همچنین دارای دانش تجربی در مورد آن ها باشد تا بتواند یک تجربه روان به همراه اصل منظور متن را ارائه دهد.

از این رو سایت ترجمه تخصصی پزشکی آنلاین ترجمانو از کادری بسیار مجرب دارای تحصیلات دانشگاهی پزشکی عالیه استفاده می کند.

این خود بهترین ضمانت برای ارائه یک ترجمه تخصصی پزشکی آنلاین با کیفیت به مشتری است .

متاسفانه موسساتی وجود دارد که خوش قول نیستند و با تاخیر ترجمه تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی مورد نظر را تحویل می دهند.

این خود یکی از دغدغه همیشگی مشتریان محسوب می شود.

به همین منظور تیم ترجمه تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی ترجمانو سعی کرده با استفاده از کادری مجرب با یک زمان بندی منظم تمامی کار ها را به موقع تحویل دهد .

پس از ثبت سفارش متخصصان ترجمه تخصصی پزشکی ترجمانو زمان تحویل و قیمت را در کمترین زمان ممکن تعیین می کنند.

پس از آن با پرداخت هزینه در موعد مقرر ترجمه تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی مورد نظر به شما تحویل داده می شود .

ترجمه تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی فوری در زمان سریع تری نسبت به ترجمه عادی صورت می گیرد ، به همین دلیل هزینه تمام شده آن بیشتر خواهد شد .

از جمله خدمات سایت ترجمه تخصصی ترجمانو ، خدمات ترجمه ارزان، ترجمه فوری مقاله ، ترجمه مقاله ، ترجمه کتاب ، ترجمه‌ متون ، ترجمه مقاله آنلاین ، ترجمه انگلیسی به فارسی ، ترجمه فارسی به انگلیسی و ترجمه فارسی به انگلیسی قیمت است.

تماس با ما

آخرین مطالب وبلاگ

معرفی کتاب در رشته تاریخ ۲۰۲۱

معرفی کتاب در رشته مدیریت ۲۰۲۱

معرفی کتاب در رشته پزشکی ۲۰۲۱

معرفی کتاب در رشته برق و الکترونیک ۲۰۲۱

معرفی کتاب در رشته اقتصاد ۲۰۲۱

معرفی کتاب در رشته ادبیات و زبان شناسی ۲۰۲۱

پیوند های مفید

خانواده ما

ترجمانو

ایران پیپر

ایبوک رالی

همواره پاسخگوی شما هستیم:

© کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت پیشگامان پردازش صفر و یک به شماره ثبت 2020 می باشد.

ترجمه انگلیسی به فارسی متون تخصصی پزشکی توسط مترجمین پزشکی پورتال پویان ارائه می شود. پزشکان همواره در تلاش هستند تا روش های جدیدی برای پیشگیری و درمان بیماری های انسان بیابند. سالیانه منابع علمی بسیار ارزشمندی از یافته های پزشکان به صورت کتاب، مجله و مقاله به زبان انگلیسی منتشر می شود. یکی از راه های آگاهی از آخرین یافته های علم پزشکی ترجمه متون تخصصی پزشکی از انگلیسی به فارسی است. ترجمه انگلیسی به فارسی متن تخصصی پزشکی راه رسیدن به یافته های علم پزشکی را هموار می کند.

بدیهی است که ترجمه متون تخصصی پزشکی باید توسط مترجمی انجام شود که خود در رشته پزشکی تحصیل کرده باشد. ترجمه متن پزشکی توسط مترجم پزشکی باعث می شود که حاصل کار یک ترجمه سلیس، روان و تخصصی شده و مفاهیم و اصطلاحات از زبان انگلیسی به درستی به فارسی منتقل  شود. پورتال پویان به کمک مترجمین تخصصی پزشکی اقدام به ارائه ترجمه انگلیسی به فارسی متون تخصصی پزشکی می نماید.

خدمات ترجمه انگلیسی به فارسی کلیه متون تخصصی پزشکی اعم از ترجمه انگلیسی به فارسی کتاب های پزشکی، ترجمه انگلیسی به فارسی پایان نامه های پزشکی، ترجمه انگلیسی به فارسی مقالات پزشکی، ترجمه انگلیسی به فارسی اسلاید های پزشکی و ترجمه انگلیسی به فارسی سایر متون تخصصی پزشکی توسط مترجمین پزشکی پورتال پویان انجام می شود.ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی

گروه پزشکی علاوه بر ترجمه متون انگلیسی پزشکی، ترجمه مقالات و متون فارسی رشته پزشکی و همچنین ویرایش نگارشی مقالات انگلیسی پزشکی را نیز انجام می دهد که برای مشاهده توضیحات مربوط به آن ها بخش های ترجمه فارسی به انگلیسی مقالات پزشکی و ویرایش مقالات انگلیسی پزشکی را مشاهده نمایید.

برای ارسال سفارش ترجمه متن پزشکی خود عضو پورتال پویان شده و پس از ورود به صفحه شخصی، سفارش ترجمه خود را ارسال کنید. پس از ارسال سفارش ترجمه، هزینه و زمان تحویل ترجمه از طریق ایمیل و پیامک به اطلاع شما خواهد رسید. بخش تخمین زمان و هزینه ترجمه را ببینید. برای سفارشات حجیم امکان تحویل نتیجه ترجمه انگلیسی به فارسی در چند مرحله وجود دارد. راهنمای ارسال سفارش ترجمه را مشاهده نمایید.

بهترین مترجمین رشته پزشکی در ترنسیس حضور دارند تا متون و محتوای تخصصی شما را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، ترجمه کنند. با خیال راحت سفارش خود را ایجاد نمایید.

ابتدا در ترنسیس ثبت نام نموده و پس از ورود به پنل کاربری اقدام به ثبت سفارش ترجمه خود نمایید.

از بین مترجم هایی که در سفارش ترجمه شما شرکت کرده اند مناسب ترین پیشنهاد ترجمه را برای سفارش خود، انتخاب کنید.

فایل ترجمه شده محتوای خود را تحویل بگیرید و در صورت رضایت، پرداخت به مترجم انجام می‌شود.

این مطالعه به شیوه بررسی آینده نگر از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی بر روی بیمارانی که بیمارانی که با تشخیص عفونت ادراری و یا عفونت داخل حفره شکمی در طی سال های 1398 تا 1399 به بیمارستانهای لقمان حکیم، امام حسین و لبافینژاد مراجعه کرده اند و تحت درمان با تموسیلین و یا درمانهای رایج و معمول فلوروکینولون، سفالوسپورینهای نسل سوم و تازوسین
قرار گرفته اند انجام خواهد شد. پس از کسب تصویب و اخذ مجوزهای الزم از کمیته اخالق و مراکز انجام مطالعه، بیماران مبتال به عفونت ادراری و یا عفونت داخل حفره شکمی به شیوه نمونه گیری در دسترس وارد مطالعه خواهند شد.
ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی

This study is a prospective randomized clinical trial on patients diagnosed with a urinary tract infection (UTI) or intraabdominal infection hospitalized in Loghman Hakim, Imam Hossein and Labbafinezhad from 2019 to 2020 and treated using Temocillin or other common treatments such as fluoroquinolones, third generation cephalosporins, and tazosin. After obtaining the necessary approval from the National Research Ethics Committee and the study centers, patients with UTIs or intraabdominal infections will be included in the study through available sampling.

در این پژوهش ما با استفاده از چارچوب مداخلات پیچیده MRC، توضیح دادیم چطور برنامه مراقبتی پیچیده جدیدی را برای بازگشت به زندگی برای بیماران دچار آمپوتاسیون اندام فوقانی را توسعه دادیم و اثربخشی آن اثبات گردید. برنامه مراقبتی طراحی شده تاکید دارد برنامه بشکل انعطاف پذیر، اختصاصی برای هر بیمار با توجه به عوامل فردی(فرهنگ، قومیت و نژاد، سن، جنسیت، ترجیحات بیمار) بشکل چند رشته ای شامل پزشک معالج، پرستار، فیزیوتراپ/کاردرمانگر، روان شناس و در صورت وجود اختلال سایکولوژیک روانپزشک و با دخالت دادن بیمار و خانواده در تصمیم گیری ها اجرا گردد.

In this study, we used the Complex Intervention Framework of MRC to explain how we developed a new complex care plan for the reintegration to life in patients with upper limb amputations and proved its effectiveness. The designed care plan emphasizes that it should be implemented flexibly, specific to each patient according to individual factors (culture, ethnicity and race, age, gender, patient preferences) in a multidisciplinary method including a physician, nurse, physiotherapist/occupational therapist, psychologist, psychiatrist in case of psychological disorder, and by involving the patient and the family in decisions.

از طریق فرم روبرو و با طی چند گام قیمت ترجمه محتوای خود را برآورد کنید.

اگر به صورت مستمر نیاز به ترجمه محتوا دارید ما راهکار سازمانی ترنسیس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مفتخریم که توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم

ترجمه تخصصی متون پزشکی از جمله حساس‌ترین قسمت این حرفه به شمار می‌رود تا به‌صورت کاملاً تخصصی و مفهومی به زبان مقصد ترجمه شود. از گذشته تاکنون درزمینهٔ پزشکی پیشرفت چشمگیری در انواع بیماری‌ها مشاهده‌شده است. درگذشته اطلاعات پزشکان بسیار محدود بوده تا اینکه با پیشرفت علم و فناوری پزشکان به تعامل با یکدیگر رسیدند تا از تجربیات یکدیگر بهره ببرند.

پزشکان برای دستیابی به این دستاوردها باید به ترجمه آثار و مقالات دیگر پزشکان روی می‌آوردند اما این کار به‌راحتی آب خوردن نبود؛ چراکه پزشکان باید به هر دو زبان ترجمه مقالات تخصصی از انگلیسی به فارسی پزشکی یا بلعکس تسلط کافی داشته باشند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که برای ترجمه تخصصی مقالات پزشکی خود به مترجم آنلاین تخصصی پزشکی نیاز دارید، توصیه می‌کنیم که خواندن این مقاله را در ادامه از دست ندهید!

برای اینکه بتوانید ترجمه متون پزشکی از فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی را انجام دهید باید مجلات پزشکی را به‌طور مرتب مطالعه کرده باشید و آن‌قدر بر موضوع و زبان‌اصلی مقاله مسلط پیدا کنید که بتوانید متون پزشکی را مانند زبان مادری بخوانید و ترجمه کنید. باید به‌عنوان مترجم متون پزشکی با جدیدترین دستاوردها و اصطلاحات پزشکی آشنایی داشته باشید؛ چراکه ترجمه متون پزشکی از فارسی به انگلیسی کار بسیار تخصصی‌ای است و یک مترجم عمومی، حتی با تسلط بالا بر زبان انگلیسی بدون تخصص پزشکی نمی‌تواند از عهده ترجمه آنلاین متن انگلیسی به فارسی تخصصی پزشکی بربیاید.

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات ترجمه حفظ امانت‌داری است به این معنا که هنگام ترجمه متون تخصصی پزشکی، علاوه بر نوشتن یک ترجمه روان نباید در امانت خیانت کرد؛ چراکه در ترجمه مقاله تخصصی پزشکی باید در انتقال مفهوم دقیق و درست سنگ تمام گذاشت.

یکی از ویژگی‌های بارز سایت ترجمه آنلاین ترنسیس این است که ما از دانش‌آموختگان متخصص و متعهد رشته پزشکی با تسلط بالا در زبان برای ترجمه مقالات تخصصی پزشکی (گاهی آن را به‌صورت ترجمه تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی به کار می‌بریم) استفاده می‌کنیم و مترجمان ما برای این‌گونه مطالب از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان پزشکی هستند. بدون شک تجربه بالای مترجمین ما، همچنین سرعت و دقت بالا در ترجمۀ هرچه بهتر مقالات تخصصی پزشکی، بسیار تأثیرگذار خواهد بود. 

برای انسان‌های مسئولیت‌پذیر وقت طلاست. پس ترجمه متون تخصصی پزشکی آنلاین از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند. مسلماً یافتن یک مترجم آنلاین تخصصی پزشکی ماهر کار دشواری است اما ترنسیس با تیم ترجمه تخصصی پزشکی آنلاین توانسته اعتماد مشتریان ریزبین را جلب کند. سایت ترجمه ترنسیس درزمینه‌ی ترجمه آنلاین متن انگلیسی به فارسی پزشکی بسیار فعال بوده و در ترجمه زبان تخصصی پزشکی نیز مهارت خاص دارد.

فرایند ترجمه متون تخصصی پزشکی به دلیل حساسیت بالایی که به لحاظ موضوعی دارند نیازمند دقت و سرعت عمل بالای مترجم است؛ چراکه مترجم در یافتن معادل‌های ترجمه زبان تخصصی پزشکی باید به‌خوبی عمل کند. ازآنجایی‌که پزشکی به رشته‌های گوناگونی تقسیم می‌شود و هر رشته نیز به شاخه‌های دیگری، پس برای ترجمه مقاله تخصصی پزشکی، هر رشته‌ای به‌تنهایی تخصص خاص خود را می‌طلبد؛ به‌عبارت‌دیگر برای هر رشته‌ای مترجم متخصص در همان رشته لازم است و این از نکات کلیدی برای ترجمه تخصصی مقاله پزشکی است.

پزشکان و فعالان این حوزه همیشه در متن تخصصی پزشکی با ترجمه این دغدغه را دارند که عبارات تخصصی به چیزی معمول در میان پزشکان ترجمه شود. به‌عنوان‌مثال کسی که متخصص دندانپزشکی یا مهندسی پزشکی است نمی‌تواند با اصطلاحات تخصصی چشم‌پزشکی یا مغز و اعصاب آشنایی داشته باشد؛ یا نمی‌تواند به‌طور کامل همه تغییرات و پیشرفت‌های روز این رشته را دنبال کند، درنتیجه بسیار مهم است که برای ترجمه مقاله هر رشته‌ای از متخصص همان رشته استفاده کرد و این متخصص درعین‌حال باید اصول ترجمه تخصصی مقاله پزشکی  فارسی به انگلیسی و برعکس را به‌خوبی بداند.

در سایت ترنسیس، ترجمه تخصصی متون پزشکی به افرادی سپرده می‌شود که علاوه بر تسلط در فن ترجمه به این امر آگاه باشند و به‌طور مثال در مواجهه با عبارتی چون  Vasoconstriction که به معنی انقباض عروق است، از ترجمه لغت به لغت بپرهیزند. سایت ترجمه تخصصی ترنسیس این افتخار را دارد که با استخدام مترجمان با سابقه و متخصص در رشته پزشکی، ترجمه آنلاین متن انگلیسی به فارسی پزشکی شما را با بالاترین کیفیت انجام دهد.

 

ساختار زبان از اساسی‌ترین اصول دستوری است مثلاً در زبان فارسی ابتدا فاعل بعد مفعول و در آخر فعل می‌آید؛ اما در زبان انگلیسی ابتدا فاعل سپس فعل و در آخر مفعول می‌آید و این ساختار دستوری کار ترجمه را پیچیده‌تر می‌کند. درنتیجه سبک نوشتار و ساختار مقاله باید کاملاً حفظ شود. جمله‌بندی متون تخصصی پزشکی و نگارش آن‌ها در ترجمه تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی و بلعکس، به مخاطبی که قصد استفاده از این متون را دارد، بستگی دارد. 

فراتر از همه این‌ها، متون فنی مانند گزارش‌ها یا پرونده‌های پزشکی با بهره‌گیری از یک زبان بسیار تخصصی نوشته می‌شود که ترجمه آن‌ها با چالش‌های فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند. ترجمه تخصصی مقالات پزشکی به زبانی قابل‌فهم احتیاج دارد که حتی شرایط پیچیده پزشکی را برای هر گیرنده روشن کند، لذا برای ارائه‌ی متن تخصصی پزشکی با ترجمه بایستی به موارد زیر دقت کرد:

 

با تغییری جزئی در متن ممکن است تفاوت مرگ و زندگی رقم بخورد. به این معنا که مترجمان باید به انتقال دقیق مفهوم با زبان مبدأ، زبان مقصد و زمینه ترجمه و نکات اساسی ترجمه متون تخصصی پزشکی آشنا باشند. به‌طور مثال ممکن است بعضی از قسمت‌های متن مقاله پزشکی موردپسند نباشد اما هیچ‌گونه دخل و تصرفی در مقاله ندارد.

در ترجمه مقاله پزشکی همه جزئیات باید در نظر گرفته شود چراکه گاهی همین جزئیات کلید اصلی مقاله و تعیین‌کننده است. گاهی ممکن است در متن عبارتی دوکلمه‌ای وجود داشته باشد که هر دو کلمه مکمل یکدیگر هستند و به‌تنهایی معنای مورد انتظار را نمی‌دهند، درنتیجه باید با توجه به متن و اصطلاحات موجود بهترین معنا را در نظر بگیریم. 

چه کسانی قصد خواندن اطلاعات شما را دارند؟ اگر مخاطبان شما، متخصصان پزشکی هستند، از آن‌ها انتظار می‌رود که زبان پیچیده این رشته را درک کنند. نکته دیگر اینکه در ترجمه متن پزشکی نام بسیاری از داروها و بیماری‌ها به‌صورت مختصر نوشته می‌شود و هرروز این نام‌ها در حال تغییر و به‌روز شدن است، پس باید دائماً اصطلاحات تخصصی روز پزشکی را جستجو کرد و با آن‌ها آشنا شد. مطالعه درزمینه‌ی متون تخصصی پزشکی رفته‌رفته موجب درک بهتر مفاهیم پزشکی می‌شود.

ترجمه‌های پزشکی باید بومی‌سازی شوند و این یعنی بومی‌سازی به عناصر فرهنگی، که می‌توان به دوزهای دارویی و کلمات اختصاری مثل: BID (دو بار در روز)، BIS (دو بار)، PRN (در صورت نیاز) و موارد دیگر اشاره کرد.

به‌طورکلی حوزه پزشکی زمینه‌ای بسیار تخصصی است و نمی‌توان در قالب یک گفتار به‌تمامی جنبه‌های اساسی ترجمه مقاله تخصصی پزشکی پرداخت. ترجمه زبان تخصصی پزشکی حاوی نکاتی است که در کلام گنجانده نمی‌شود. ترجمه متون تخصصی مقالات پزشکی پیوندی اساسی در زنجیره ارتباط میان متخصصین مراقبت‌های بهداشتی و بیمارانشان و یا پلی میان نهادهای نظارتی، مراکز بهداشت و درمان محلی بر عهده دارد. اگر مقاله، کتاب و اسناد پزشکی برای ترجمه را در دست دارید، لازم است که مترجمین تسلط کافی درزمینه‌ی ترجمه تخصصی مقاله پزشکی و ترجمه آنلاین متون ترجمه پزشکی به فرهنگ و زبان مقصد را دارا باشند. 

مهم‌ترین و آخرین نکته در ترجمه متون تخصصی پزشکی تجربه است، چیزی که به‌راحتی به دست نمی‌آید. مترجمین ما در سایت ترجمه تخصصی ترنسیس سال‌ها تجربه ترجمه مقالات تخصصی پزشکی را دارا هستند و ما برای ترجمه تخصصی هر مقاله از مترجم متخصص همان رشته استفاده می‌کنیم و تمام سعی ما بر این است که مناسب‌ترین قیمت ترجمه را ارائه دهیم تا گام کوچکی در نشر این علم گران‌بها داشته باشیم. توصیه ما به شما این است که برای یک‌بار سفارش ترجمه مقالات تخصصی خود را به ما بسپارید تا تفاوت را احساس کنید!
 

در صورتی که فرمت مدنظرتان را برای ما ارسال کنید، حتما در فرآیند ترجمه مقاله لحاظ خواهد شد؛ در غیر اینصورت به صورت ساده درون فایل Word تحویل داده می‌شود.

قیمت‌ بر اساس تعداد کلماتی که در متن وجود دارد، محاسبه می‌شود و نه تعداد صفحات. برای اطلاع دقیق از قیمت می‌توانید در کمتر از 1 دقیقه سفارش ترجمه خود را ثبت کنید. سفارش شما در کمتر از 30 دقیقه بررسی و قیمت از طریق ایمیل و پیامک به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد. این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که  ترجمه شما تنها توسط متخصصین در حوزه‌ی محتوای شما انجام خواهد شد.

بسته به نوع سفارش و کیفیتی که مد نظر شماست نرخ ترجمه متفاوت است، برای اطلاع دقیق از انواع قیمت‌های ترجمه لطفا به صفحه قیمت ترجمه مراجعه کنید.

خیالتان از این بابت راحت باشد. مقالات آکادمیکی که قرار است در ژورنال‌های خارجی چاپ شوند، تا لحظه انتشار شامل گارانتی ترنسیس خواهند بود.

پس از انتخاب مترجم و تأیید وی، مبلغ پروژه  را در ترنسیس سپرده می‌کنید. این مبلغ نزد ترنسیس به صورت امانت است و هر زمانی‌که فایل ترجمه را تحویل گرفتید و از کیفیت آن رضایت داشتید، مبلغ ترجمه را آزاد میکنید تا به مترجم پرداخت شود.

ما برای شما فرآیند شمارش کلمات را انجام می‌دهیم. فقط کافیست به عنوان کارفرما ثبت‌نام کنید و سفارش ترجمه خود را ایجاد کنید تا کمتر از نیم ساعت تعداد کلمات برای شما شمارش شود.

هدف اصلی از این نوع قیمت‌گذاری، بالا رفتن کیفیت و ارائه قیمت ترجمه مناسب به کارفرمایان (سفارش‌دهندگان) ترجمه است چرا که فضای رقابتیِ ایجادشده بین مترجمانی که پس از گذراندن چندین آزمون در ترنسیس استخدام شده‌اند، موجب می‌شود که هر مترجم قیمت ترجمه مناسب و معقولی را برای ترجمه تخصصی پیشنهاد دهد و با ارائه کیفیت بالای ترجمه بتواند امتیاز مناسبی را در ترنسیس کسب کرده و نظر کارفرمایان را به خود جلب کند؛ این امتیازدهی توسط کارفرما بعد از انجام ترجمه و مشاهده کیفیت کار به مترجمان داده می‌شود. کارفرما قبل از انتخاب مترجم می‌تواند به پنل مترجم مراجعه و رزومه کاری آن‌ها را ببیند. کارفرما نیز از اینکه هزینه مناسبی را جهت ترجمه سفارش خود صرف کرده است، راضی خواهد بود.ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی

بله حتما، ترجمه مدیا یکی از شاخه‌های فعالیت سایت ترجمه ترنسیس است.

بله. زمانیکه پروژه شما شروع شود از طریق سیستم پیام‌رسان داخل پنل ترنسیس می‌توانید با مترجم خود در ارتباط باشید، اما امکان تماس تلفنی وجود ندارد.

لطفا در زمینه علوم آزمایشگاهی ثبت کنید.

در صورتی که در زمینه پزشکی ثبت شود، مترجم مربوط به رشتۀ شما فایل را قبول می‌کند و اگر کلمات تخصصی را در اختیار دارید می‌توانید بعد از ثبت سفارش در لیست واژگان تخصصی اضافه کنید، در غیر اینصورت مترجم تلاش خواهد کرد تا معانی درست را برای کلمات تخصصی لحاظ کند.

بله، برای انجام ویراستاری، فایل مد نظر را زیپ کنید و سفارش فارسی به انگلیسی خیلی خوب ثبت کنید. ابتدا بررسی و قیمت‌گذاری می‌شود و بعد از سپرده‌گذاری، پروژه شما انجام خواهد شد.

بهتر است زمینه‌ای را انتخاب کنید که به موضوع متن شما نزدیکتر است؛ اگر موضوع مدنظرتان را پیدا نکردید می‌توانید متن را برای ما بفرستید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

پروژه‌های سطح خوب و خیلی خوب توسط ترنسیس تضمین می‌شوند؛ به خصوص در پروژه‌های غیرمناقصه‌ای که ارزیاب ترنسیس، قبل از تحویل فایل به کارفرما، آن را بررسی و در صورت لزوم اصلاح می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید: 6 گام تضمین کیفیت ترجمه در ترنسیس

لطفا در هنگام ثبت سفارش گزینه محرمانه را انتخاب کنید که فقط مترجمین ویژۀ ترنسیس به آن دسترسی داشته باشند.

در نظر داشته باشید فقط و فقط مترجمین متخصص در حوزه‌ی محتوای شما ترجمه را انجام خواهند داد. مترجمینی که رشته تحصیلی‌ آنها کاملا مرتبط با زمینه تخصصی بوده و یا به دلیل تجربه ترجمه زیاد در این زمینه، به اصطلاحات تخصصی آن مسلط هستند. پس با خیال راحت سفارش ترجمه خود را ثبت کنید.

بله؛ با اضافه‌کردن اسامی مترجمان مدنظر به لیست مترجمان منتخب، می‌توانید پروژه را انحصارا برای حلقه مترجمان اختصاصی خود به اشتراک بگذارید.

سلام
عذرخواهی می‌کنم هر 2000 کلمه در چه مدت زمانی ترجمه می‌شود؟ لطفا به تفکیک مترجمین آماتور، حرفه‌ای و ترجمه فوری بفرمایید.
با تشکر.

سلام
وقتتون بخير
به طور عادي هر ١٢٠٠ كلمه در يك روز ترجمه ميشه و در حالت فوري هر ٢٤٠٠ كلمه در يك روز كه سرعت حالت فوري دو برابر حالت عادي هست و شامل ٦٠ درصد افزايش قيمت هم خواهد شد..
اين زمان در خصوص هر مترجم با هر سطحي يكسان هست.. اما مترجمين بخش فوري ، همگي مترجمين گلچين شده ي ترنسيس هستند.
با سپاس

تضمین ترجمه‌هاتون چطور تضمین انجام میشه؟

سلام
وقت بخير
پروژه‌های سطح خوب و خیلی خوب توسط ترنسیس تضمین می‌شوند؛ به خصوص در پروژه‌های غیرمناقصه‌ای که ارزیاب ترنسیس، قبل از تحویل فایل به کارفرما، آن را بررسی و در صورت لزوم اصلاح می‌کند.

سلام
شما مترجمی دارید که بتونه مقاله مربوط به پژوهش‌ هایی درباره ویروس کرونا رو ترجمه کنه؟ منظورم اینه که مترجمی دارید که از نظر علمی انقدر آپدیت باشه؟

سلام
وقتتون بخیر
بله ..
کافیه سفارشتون رو در سایت در زمینه پزشکی ثبت بفرمایید و اگر خیلی حساس هستید در این خصوص، حتما سطح خوب یا خیلی خوب رو انتخاب بفرمایید ..
در خدمتتون هستیم ..

سلام
روزتون بخیر
ترجمه تخصصی یه کتاب ۱۲۰ صفحه‌ای از فارسی به انگلیسی چقدر زمان می‌بره؟

سلام وقت بخیر ، بستگی به تعداد کلمات داخل متن داره چون هم قیمت گذاری و هم محاسبه ی زمان تحویل براساس تعداد کلمات هست
اما به طور استاندارد در یک روز و در حالت معمولی 1200 کلمه ترجمه انجام میشه
در حالت نیمه فوری 1800
و در حالت فوری 2400

همین حالا سفارش ترجمه خود را ایجاد کنید

تهران – خ شهید مطهری – خ کوه نور – کوچه دوم – پلاک 8 – طبقه پنجم – واحد
A

ترنسیس، پلتفرم ترجمه تخصصی و تولید محتواست که در تلاش است با انتخاب مناسب‌ترین گزینه برای انجام کار (فریلنسر)، بالاترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه کند. ترنسیس در زمینه‌های ترجمه تخصصی متن، ترجمه فیلم، زیرنویس فیلم و ویدئو و صوت، ترجمه کتاب، ترجمه تخصصی قراردادها و اسناد تجاری، ترجمه وب سایت، ترجمه تخصصی مقاله ISI، ترجمه حضوری، ویراستاری و پارافریز متن از انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی و سایر زبان‌ها و همینطور و تولید محتوای مبتنی بر سئو خدمت‌رسانی می‌کند. محیط کاربری ترنسیس به گونه‌‌ای طراحی شده است که مشتریان بتوانند به راحتی فرآیند انجام سفارش را طی کنند. ترنسیس کیفیت ترجمه‌ها را گارانتی خواهد کرد و در طول انجام یک سفارش همانند یک مشاور و راهنما در کنار کارفرما خواهد بود. تمام مبالغی که توسط مشتری پرداخت می‌شود تا زمان تحویل کار و حصول رضایت نزد ترنسیس به امانت خواهد بود و فقط زمانی‌که کارفرما رضایت خود را اعلام کند به فرد انجام دهنده پرداخت خواهد شد. طراحی پلتفرم ترنسیس به نوعی‌ست که افراد متخصص‌تر را متمایز می‌کند تا کارفرما خود نیز بتواند مترجم مناسب سفارشش را انتخاب کند. علاوه بر اینکه کارفرمایان می‌توانند در انتهای کار به مترجم امتیاز دهند، تیم ارزیابی نیز به کمک پلتفرم آمده و با امتیازدهی به این افراد کار را برای کارفرمایان دیگر در شناخت بهتر آنان، راحت‌تر می‌کند. مترجمین ترنسیس گلچینی از بهترین‌ها هستند چرا که در بدو ورود می‌بایست در آزمون‌های چندمرحله‌ای شرکت کنند و هر فرد می‌تواند تنها در زمینه‌ی تخصصی خود فعالیت کند و در خلال انجام کار، نظارت همیشگی بر کیفیت کارشان وجود دارد تا در هر لحظه بهترین افراد در زمینه‌های مرتبط با تخصص و تجربه‌شان فعالیت کنند. همچنین بخش ویژه‌ای برای سازمان‌ها و شرکت‌ها به نام راهکار سازمانی در نظر گرفته شده است که در آن یک تیم اختصاصی به همراه سرپرست، به سازمان مربوطه اختصاص داده می‌شود تا کارها در یک فرآیند کوتاه‌تر در کمترین زمان و بالاترین کیفیت ممکن انجام شوند.

با تلاش مترجمان گروه پزشکی، یک دیکشنری تخصصی برای رشته پزشکی ایجاد شده است. این دیکشنری می تواند برای ترجمه انگلیسی به فارسی و یا فارسی به انگلیسی اصطلاحات رشته پزشکی استفاده گردد. بانک لغات و اصطلاحات دیکشنری پزشکی را به طورت مرتب بروزرسانی می کنیم و اصطلاحات جدیدی به ان می افزاییم.


تعداد مشتریان:
42,946

تعداد سفارشات:
67,181

تعداد مترجمین:
8,100

ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی

تعداد لغات ترجمه شده:

397,549,790

آموزش تصویری سایر زبان ها | دانلود ۳ تا از بهترین و جدیدترین دیکشنری های پزشکی با تلفظ

در این مقاله کامل، با کمک تجربیات اساتید مختلف در دانشگاه های علوم پزشکی و موسسات پزشکی معتبر ایران و جهان، ۳ تا از بهترین و جدیدترین دیکشنری های پزشکی (اصطلاحات، واژگان کاربردی، متن و…) برای موبایل و کامپیوتر را جهت دانلود شما قرار می دهیم. دقت کنید که همه این دیکشنری ها دارای تلفظ می باشند و دایره واژگان و اصطلاحات آن ها کاملا بروز می باشد. این دیکشنری های آفلاین (بدون نیاز به اینترنت) هستند. اگر اینترنت دارید توصیه ما استفاده از این سرویس و همچنین این سرویس می باشد.

زمانی دیکشنری های پزشکی بصورت جداگانه عرضه می شدند و عمدتا دیکشنری های آکسفورد، لانگمن و … برای این منظور، به تنهایی کافی نبودند. در این مطلب ۳ دیکشنری موبایل به شما معرفی می کنیم که تقریبا تمامی اصطلاحات پزشکی را در خود دارند و دیکشنری های پزشکی کاملی می باشند که بر روی گوشی شما به راحتی نصب می شوند. این ۳ دیکشنری زیر برای اندروید و آیفون بهترین هستند و تقریبا قابل مقایسه با سایر دیکشنری های دیگر نمی باشند:

گوگل ترنسلیت نه تنها در زمینه دیکشنری پزشکی، که بطور کلی در حیطه دیکشنری های هر رشته و زبانی بدون شک بهترین است. گوگل نه تنها دقت زیادی در ترجمه واژگان، بلکه به لطف هوش مصنوعی قوی و کار زیاد بر روی آن، حالا می تواند تا حد قابل قبولی جملات پزشکی را هم ترجمه کند. تنها کاری که باید بکنید این است که این دیکشنری را نصب کنید و سپس دیکشنری مد نظرتان (medical) را از داخل خود برنامه دانلود کنید:

این دیکشنری که بعنوان دیکشنری پیشنهادی در اولویت دوم ما مطرح می شود توسط غول تکنولوژی شرکت مایکروسافت ساخته شده است که هم واژگان و هم متون پزشکی را برای شما به خوبی ترجمه می کند. انصافا با گوگل ترنسلیت قابل مقایسه نیست ولی بعضی از کلمات فارسی در آن بهتر از گوگل ترنسلیت ترجمه می شوند. رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و برخی قابلیت های گوگل ترنسلیت مثل ترجمه میان برنامه ای را دارا نیست. ضمنا دایره لغاتش از گوگل ضعیف تر است هر چند بسیار سبک بوده و ظاهر مدرنی دارد:

دیکشنری پزشکی سلامت شامل مجموعه ای از واژگان تخصصی رشته پزشکی ، مخفف ها و اصطلاحات پزشکی ، توضیحاتی در خصوص برخی بیماریها و داروهای مختلف (تقریبا ۱۲۰۰ دارو) و راهنمای علائم آزمایشات پزشکی می باشد. همچنین اصطلاحاتی از رشته های روانشناسی و زیست شناسی نیز در این مجموعه وجود دارد.این برنامه تجاری و درون پرداخت است. قبل از خرید لایسنس در صورت نمایش تبلیغات می توانید برنامه را به طور کامل و نامحدود بررسی و استفاده نمایید، سپس در صورت تمایل برای استفاده آفلاین و حذف تبلیغات لایسنس را خریداری نمایید.

  برای آیفون پیشنهاد می شود این دیکشنری را دانلود کنید!

از دست ندهید: لیست ۵۰۰ کلمه مهم و پرکاربرد زبان انگلیسی با معنی فارسی

دیکشنری های پزشکی در مورد کامپیوتر خیلی کار شده نیستند. اگر به اینترنت دسترسی دارید توصیه ما فقط استفاده از این مترجم است. در غیر این صورت ما فقط مترجم بابیلون را پیشنهاد می کنیم:

یکی از کارشده ترین دیکشنری ها در زمینه اصطلاحات پزشکی می باشد که به راحتی می توانید دیکشنری های مخصوص رشته خود را بعد از نصب بر روی آن نصب کنید تا به یک دیکشنری تمام عیار بدل شود. پنجره شناور این برنامه همانند یک دستیار همیشه با شما خواهد بود همانطور که با یک کلیک روی کلمه مورد نظر آشکار می شود با حرکت دادن ماوس و بدون هیچ کلیکی (این ویژگی باید توسط کاربر تنظیم شود) نیز خود به خود ناپدید می شود. در زمینه دیکشنری های مختلف خصوصا پزشکی سال ها تجربه دارد و هر روز هوش مصنوعی آن کامل تر می شود:

≡   لینک دانلود نسخه کامپیوتر + لغت نامه های اصلی فارسی 

≡   لینک دانلود همه پلاگین های مورد نیاز (خیلی ضروری نیستند!)

≡   لینک دانلود نسخه موبایل (آیفون و آیپد-برای نصب به اینترنت وصل باشید)

هر گونه سوالی در این زمینه یا نظری درباره دیکشنری های پزشکی دارید در بخش نظرات با ما مطرح فرمایید.

بهترین بسته آموزش زبان انگلیسی مختص پزشکان و پرستاران را اینجا دریافت نمایید

با سلام
دیکشنری پزشکی انگلیسی به فارسی و بالعکس موفق فوق العاده کامل.
https://www.apkm.ir/medical-dictionary/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی

کاشت مو روانپزشک متخصصان تغذیه دندانپزشک کاشت ابرو لیفت صورت  لیپوساکشن جراح پلاستیک کلینیک جراحی بینی ارتودنسی

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات آموزشی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !

© استفاده از مطالب چرب زبان با دادن لینک مستقیم به سایت به عنوان منبع بلامانع است.

⛱ دیکشنری پزشکی سلامت شامل مجموعه ای از واژگان تخصصی رشته پزشکی ، مخفّها و اصطلاحات پزشکی ، توضیحاتی در خصوص برخی بیماریها و داروهای مختلف (تقریبا 1200 دارو) و راهنمای علائم آزمایشات پزشکی می باشد. همچنین اصطلاحاتی از رشته های روانشناسی و زیست شناسی نیز در این مجموعه وجود دارد.

💎 این برنامه تجاری و درون پرداخت است. قبل از خرید لایسنس در صورت نمایش تبلیغات می توانید برنامه را به طور کامل و نامحدود بررسی و استفاده نمایید، سپس در صورت تمایل برای استفاده آفلاین و حذف تبلیغات لایسنس را خریداری نمایید.💎 تبلیغات تنها در صورت باز بودن برنامه و در صفحه اصلی نمایش داده می شوند.🚫 لطفا در نظر داشته باشید که برای درمان، تهیه و مصرف دارو باید به پزشکان متخصص مراجعه نمایید و اطلاعات ارائه شده در این برنامه نباید برای پیشگیری، تشخیص، درمان و یا هر وضعیت پزشکی دیگری استفاده شود و ما هیچ گونه مسئولیتی را در قبال استفاده از توضیحات این برنامه، مصرف خودسرانه داروها و خوددرمانی نداریم.

💎 تلفظ‌های انسانی با کیفیت بالا پخش و ذخیره می‌گردند(در دفعات بعدی دانلود مجدد لازم نیست). برای هر تلفظ کلید جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است تا بتوانید تلفظ دقیق هر واژه را به سرعت گوش نمایید. در صورت در دسترس نبودن تلفظ انسانی تلفظ آفلاین با استفاده از TTS انجام می‌گیرد.

۱.  امکان تلفظ متون به دو گویش آمریکایی و بریتانیایی ( روی متن دو بار کلیک نمایید)۲.  بهره مندی از مترجم عکس و سرویس استخراج متن از تصویر برای ترجمه متون۳.  قابلیت جستجوی کلمه‌هایی که املای کامل آنها را نمی‌دانید (به جای بخش‌هایی که نمی‌دانید از علامت * و یا ٪ استفاده نمایید)۴.  پشتیبانی از نسخه‌های مختلف اندروید ، انواع صفحه نمایش گوشی و تبلت و پشتیبانی کامل از نمایش عمودی و افقی۵.  امکان ایجاد دسته بندی‌های مختلف برای کلمات و افزودن و حذف کلمات دلخواه با معانی دلخواه به آنها۶.  امکان انتخاب بخش‌های مختلف متن برای تلفظ ، ترجمه ، کپی یا اشتراک گذاری ( بر روی متن دو بار کلیک نمایید و یا چند لحظه انگشتتان را روی متن نگاه دارید )۷.  امکان جستجوی صوتی انگلیسی ، جستجوی فارسی به انگلیسی ، انگلیسی به فارسی و انگلیسی به انگلیسی۸.  بهره‌مندی از لیست الفبایی انطباق پذیر ( پیشنهاد واژه با قابلیت نمایش همزمان معنای واژه پیشنهادی )۹.  امکان نمایش پنجره مترجم بر روی تمامی برنامه های باز۱۰. ایجاد لینک خودکار برای جستجوی واژه‌ها و جملات ناموجود در دیتابیس آفلاین و امکان بهره مندی از تارنماهای دیکشنریهای آنلاین medilexicon.com ، medical-dictionary.com ، drugs.com۱۱. استفاده از سریع ترین الگوریتم‌های جستجو و پاسخ‌دهی بدون مکث ، تنها در برنامه‌های گروه نرم‌افزاری ققنوس۱۲. بهره‌مندی از ۹ فونت مناسب + امکان تغییر اندازه۱۳. بهره‌مندی از امکان نمایش ابتدای متن و تمام متن۱۴. رابط کاربری بسیار زیبا و روان۱۵. امکان شخصی سازی و تغییر کامل رنگ‌ها۱۶. فاقد هرگونه اجرای مخفی و هر ‍نوع پیغام و اعلام۱۷. امکان انتقال به حافظه۱۸. امکان ارسال و به اشتراک‌گذاری آسان۱۹. بهره‌مندی از لیست جستجوهای اخیر (تا ۳۰۰ جستجوی اخیر)۲۰. امکان نشان‌گذاری واژه‌ها (نامحدود)۲۱. امکان مرتب سازی تاریخچه جستجو و نشان‌ها به ترتیب حروف الفبا یا زمان اضافه شدن با امکان حذف۲۲. امکان ترجمه متن ، جمله‌یابی و دریافت متن‌های کپی شده در کلیپبرد برای ترجمه در مترجم آنلاین گوگل و مایکروسافت۲۳. امکان ارسال متن از سایر برنامه‌ها ، ترجمه متن و جمله یابی در مترجم آنلاین گوگل و مایکروسافت

دیکشنریهای تخصصی پزشکی روان شناسی و زیست شناسیدیکشنری اصطلاحات و کوته نوشتهای پزشکیwikipedia.orgmedical-dictionary.thefreedictionary.commedilexicon.com

کلمات کلیدی:دیکشنری تخصصی پزشکی ، مرجع دارو و درمان ، مرجع آزمایشات پزشکی ، اصطلاحات پزشکی ، علائم آزمایشات و مخفف ها ، دیکشنری زیست شناسی ، دیکشنری روان شناسی ، دیکشنری فوق تخصصی ، اصطلاحات پرستاری ، دیکشنری دندانپزشکی ، مهندسی پزشکی ، مشاوره پزشکی ، لغت نامه پزشکی ، واژه نامه پزشکی ، قاموس پزشکی ، آموزش پزشکی ، فرهنگ لغت پزشکی ، مفاهیم پزشکی

صد‌ها هزار بازی ایرانی و خارجی دیتادار یا بدون دیتا را با ترافیک نیم‌بها نصب کنید و به سادگی خرید درون‌ برنامه‌ای انجام دهید. بازار مجهز به سپر امنیت است که برنامه‌ها را توسط آنتی ویروس‌ها بررسی کرده و به محض شناسایی برنامه‌ی مخرب، به کاربر اعلام می‌کند که آن برنامه را از دستگاه خود پاک کند.

پرمخاطب‌ترین اپ‌استور (اندروید) فارسی‌زبانان

ترجمه دقیق اسناد دارویی و پزشکی توسط مترجمان برتر پزشکی ایران

ترجمه تخصصی پزشکی از مشکل ترین ترجمه ها به حساب می آید ، زیرا بدون اطلاع از دانش و اصطلاحات پزشکی روز قادر به ترجمه متون تخصصی پزشکی نخواهید بود. از این رو ترجمانو امکان ترجمه پزشکی با استفاده از کادر مجرب خود را فراهم کرده است. بلکه توانسته باشد به دانشجویان و محققان علوم پزشکی در ایران کمکی کرده باشد .

ترجمه دقیق اسناد دارویی و پزشکی توسط مترجمان برتر پزشکی ایران

ترجمه تخصصی پزشکی از مشکل ترین ترجمه ها به حساب می آید ، زیرا بدون اطلاع از دانش و اصطلاحات پزشکی روز قادر به ترجمه متون تخصصی پزشکی نخواهید بود. از این رو ترجمانو امکان ترجمه پزشکی با استفاده از کادر مجرب خود را فراهم کرده است. بلکه توانسته باشد به دانشجویان و محققان علوم پزشکی در ایران کمکی کرده باشد .

پرافتخارترین

پرافتخارترین و مورد اعتمادترین مرکز ارائه‌ی خدمات ترجمه تخصصی آنلاین

کنترل کیفیت چندلایه و تضمین بازگشت پول در صورت عدم رضایت

بکارگیری مترجمین حرفه‌ای برای انجام ترجمه تخصصی در زمینه های مختلف

پشتیبانی کاملاً آنلاین با تعهد بالا در تمام مراحل سفارش ترجمه از ثبت سفارش تا پس از دریافت

09129464785

09129464785


مقایسه کنید! در ترجمانو تمامی تعرفه ها بصورت کاملا رقابتی در مقایسه با بهترین سایت های ترجمه ایران تعیین شده است.

مقایسه کنید! در ترجمانو تمامی تعرفه ها بصورت کاملا رقابتی با بهترین سایت های ترجمه ایران تعیین شده است.

زمان تحویل پروژه ترجمه تخصصی پزشکی بر اساس تعداد کلمات موجود در متن تعیین می شود. برای قیمت گذاری رایگان تنها کافیست فایل خود را برای ما ارسال کنید. ترجمانو در کمتر از چند دقیقه هزینه و زمان تحویل آن را تعیین می کند.

در ترجمه با سرعت عادی، هر مترجم در یک روز (24 ساعت) تا 1500 کلمه ترجمه می کند.

در ترجمه فوری هر مترجم در یک روز (24 ساعت) تا 2500 کلمه ترجمه می کند.

علاوه بر این برای ترجمه های فورس ماژور، امکان تقسیم بخش به بخش یک فایل ترجمه بین چند مترجم نیز وجود دارد. (اطلاعات بیشتر)

ترجمانو برای انجام پروژه های ترجمه تخصصی پزشکی از مترجمانی بسیار مجرب و دارای تحصیلات عالیه پزشکی استفاده می کند .

پس از اتمام فرایند ترجمه، برای اطمینان از اینکه فایل ترجمه شده عاری از هرگونه اشتباهی باشد و تمامی اصطلاحات بدرستی ترجمه شده باشند، ارزیابان ارشد ترجمانو کیفیت پروژه را کنترل می‌کنند.

کلیه خدمات سایت ترجمه تحصصی ترجمانو شامل گارانتی و ضمانت دائمی می باشد. در صورت وجود هرگونه نقص ، آنها را به صورت رایگان بازبینی و اصلاح خواهیم کرد.

تنها چند کلیک با خدمات متفاوت ترجمانو فاصله دارید!

سفارش شما به‌صورت رایگان قیمت‌گذاری می‌شود و با تایید شما به مترجم یا ویراستار هم‌رشته ارسال می‌گردد، سپس در زمان مقرر فایل تایپ‌شده‌ی پروژه خود را تحویل می‌گیرید.

در ترجمه تخصصی پزشکی حتما شکل و قالب نوشته باید حفظ شود.

اگر دقت کنید در زبان انگلیسی فاعل ابتدای جمله قرار میگیرد و پس از آن فعل و در آخر مفعول قرار می گیرد .

اما در زبان فارسی ابتدا فاعل بعد مفعول و در آخر فعل می آید.

این ها نکات ریزی هستند که ترجمه تخصصی پزشکی را پیچیده تر می کنند . لذا مترجم تخصصی پزشکی با دقت نظر خود سبب حفظ ساختار نوشته می شود.

در حوزه ترجمه تخصصی پزشکی اصطلاحات و نام بیماری ها مرتب تغییر می کند.

از این رو مترجم تخصصی پزشکی با مطالعه روزانه باید دانش خود را به روز نگه دارد ، زیرا معانی کلمات به طور مرتب تغییر می کند.

در ترجمه تخصصی پزشکی ممکن است عبارت یا کلمه ای باشد که مترجم معنی آن را نداند.

پس می تواند با استفاده از معادل سازی نزدیک ترین کلمه ایی که معنی مورد نظر را برساند جایگزین کند.

البته باید گوشزد کرد که بهترین و مهمترین نکته برای انجام یک ترجمه تخصصی مقاله پزشکی خوب تجربه است .

برای ترجمه تخصصی مهندسی پزشکی ، مترجم تخصصی پزشکی باید هم به فضای پزشکی و دانش آن آگاهی داشته باشد و هم این که به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشد.

زیرا بدون داشتن این دو ویژگی ترجمه تخصصی مهندسی پزشکی خوبی را شاهد نخواهید بود. تیم کارشناسان ترجمه تخصصی مهندسی پزشکی ترجمانو آمادگی دارد با تجربه چندین ساله خود ترجمه های تخصصی پزشکی بی نقصی را در اختیار شما قرار دهد .

ترجمانو ترجمه زبان تخصصی پزشکی را در همه زمینه ها انجام می دهد . از فرم های ساده بیمارستان تا مطالعات بالینی . ترجمه زبان تخصصی پزشکی ترجمانو شامل بیمارستان ها ، اورژانس ، پرستاران ، پزشکان ، دانشجویان و …. می شود .

امروزه با توجه به گسترش ترجمه تخصصی مقاله پزشکی مرز های این علم به یک کشور ختم نمی شود.

بلکه برای افزایش دانش ترجمه تخصصی مقاله پزشکی و استفاده از تجربه سایرین نیاز به ارتباط برقرار کردن با آنها وجود دارد.

اما دقت کنیم که زیان ها و فرهنگ های کشور ها با یکدیگر متفاوت است.

از این رو نیاز به ترجمه تخصصی مقاله پزشکی بسیار حس می شود.

در واقع بدون ترجمه پزشکی به داشته های سایرین در کشور های دیگر نمی توان دسترسی داشت.

ترجمانو با کادر مجرب و متخصص ترجمه تخصصی مقاله پزشکی خود آماده گی دارد تا به کیفیت عالی ترجمه های تخصصی پزشکی را برای تمامی علاقه مندان انجام دهد.

ترجمه پزشکی علاوه بر این که نیاز یک محقق را برطرف می کند، سبب رشد علم پزشکی کشور هم خواهد شد.

گروه ترجمه تخصصی پزشکی ترجمانو در همین راستا نیز خدمات ترجمه تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی را در زمینه های زیر انجام می دهد :

ترجمه پزشکی شاخه ای از علوم است که وظیفه درمان و پیشگیری از آسیب های جسمی و روحی انسان را در بر می گیرد.

پزشکان متخصصان رفع مشکلات جسمی و روحی پیش آمده برای انسان ها می باشند.

هر بیماری می داند که برای بهبود بیماری خود باید به یک پزشک متخصص رجوع کند، این ها نشان از اعتماد بیماران به علم پزشکی است.

در کشور ما نیز دانشگاه هایی مانند : دانشگاه علوم پزشکی تهران-دانشگاه علوم پزشکی اصفهان -دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وجود دارند که در رشته های پزشکی پذیرش انجام می دهند.

همانطور که بیان شد محققان و دانشمندان علوم پزشکی از گذشته تا به حال به تنهایی نمی توانستند از پس درمان همه بیماری ها برآیند.

از این رو با همکاری دیگر پزشکان و تعامل با آن ها بوده که سبب پیشرفت علم پزشکی و افزایش دانش علم پزشکی خود شده اند.

برای برقراری ارتباط بین طبیبان سایر کشور ها نیاز است تا مترجمین علوم پزشکی مکتوب شده را بتوانند ترجمه کنند.

از ای رو ترجمه پزشکی یکی از واجبات و نیاز های مبرم پزشکان و محققان علوم پزشکی می باشد.

مترجم تخصصی پزشکی باید بر هر دو زبان انگلیسی و فارسی تسلط کامل داشته باشد.

در واقع هر دو زبان بومی او محسوب شود . قطعا مهم ترین شرط برای ترجمه تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی می باشد.

به خصوص برای ترجمه فارسی به انگلیسی مترجم تخصصی پزشکی نیاز هست که به تمامی اصطلاحات و واژه های ترجمه پزشکی به روز اشراف کامل داشته باشد.

دقت داشته باشید که در ترجمه تخصصی پزشکی با کوچکترین اشتباه سبب از بین رفتن زحمات چندین ماهه یک گروه پزشکی می شود.

یا این که سبب برداشت اشتباه یک پزشک دیگر شود و درمان اشتباهی صورت گیرد.

بدون ترجمه تخصصی متون پزشکی یکی از ابتدایی ترین دانش هایی است که انسان در صدد کسب آن بوده است.

هر چند از انسان های دوران باستان انتظار دستاورد ها امروزی را نداریم، اما به عنوان یک نیاز اولیه همیشه به دنبال درمان امراض خود بوده اند.

در گذشته تجربه های کسب شده برای درمان مکتوب نمی شده است.

که اگر بود پیشرفت بیشتری را در علم پزشکی شاهد بودیم.

همانطور که میدانید پزشکی یک علم تجربی بوده و با چند بار تجربه کردن به دست می آمده است.

ترجمه تخصصی پزشکی را نمی توان گفت که آیا از گذشته بوده یا خیر.

انتقال دانش از یک تمدن به تمدن دیگر ، از یک کشور به کشور دیگر ، از یک پزشک به پزشک به گونه ای شبیه به ترجمه تخصصی متون پزشکی صورت می گرفته است.

علم پزشکی دارای دوره های آموزشی و بالینی برای مترجم تخصصی پزشکی است . از این رو نیاز است که جداگانه هر کدام از آن ها را بررسی کنیم . این دوره ها به صورت زیر دسته بندی شده اند .

یک مترجم پزشکی برای رسیدن به جایگاه یک پزشک نیاز دارد که همه این دوره های مترجم تخصصی پزشکی را به صورت کامل بگذراند . فضای این دوره ها آموزشی و عملی است .

سال های اول آموزش پزشکی دانشجویان نیازی به اطلاع از دست آوردهای جدید علم پزشکی ندارند.

چرا که ابتدا باید مطالب پایه علم پزشکی را آموزش ببیند .

در این سال ها منابع آموزشی اکثرا داخلی هستند و نیازی به ترجمه تخصصی پزشکی وجود ندارد .

البته در حین دوره های آموزشی تحقیقات میدانی نیز به عنوان تکلیف به آنها داده می شود .

به همین دلیل نیاز دارند تا مقالات دانشجویی پزشکی را مطالعه کرده و پروژه های درسی محوله را به بهترین روش ممکن انجام دهند .در این چنین مواردی نیاز به مترجم تخصصی پزشکی به وجود می آید.

ترجمه تخصصی پزشکی آنلاین نیاز به دانش فنی و همچنین تجربه بسیار زیادی دارد.

در واقع این نوع ترجمه تخصصی پزشکی آنلاین با ترجمه ماشینی کاملا متفاوت است.

مترجم تخصصی پزشکی باید معنای تخصصی کلمات را آشنایی داشته باشد و همچنین دارای دانش تجربی در مورد آن ها باشد تا بتواند یک تجربه روان به همراه اصل منظور متن را ارائه دهد.

از این رو سایت ترجمه تخصصی پزشکی آنلاین ترجمانو از کادری بسیار مجرب دارای تحصیلات دانشگاهی پزشکی عالیه استفاده می کند.

این خود بهترین ضمانت برای ارائه یک ترجمه تخصصی پزشکی آنلاین با کیفیت به مشتری است .

متاسفانه موسساتی وجود دارد که خوش قول نیستند و با تاخیر ترجمه تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی مورد نظر را تحویل می دهند.

این خود یکی از دغدغه همیشگی مشتریان محسوب می شود.

به همین منظور تیم ترجمه تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی ترجمانو سعی کرده با استفاده از کادری مجرب با یک زمان بندی منظم تمامی کار ها را به موقع تحویل دهد .

پس از ثبت سفارش متخصصان ترجمه تخصصی پزشکی ترجمانو زمان تحویل و قیمت را در کمترین زمان ممکن تعیین می کنند.

پس از آن با پرداخت هزینه در موعد مقرر ترجمه تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی مورد نظر به شما تحویل داده می شود .

ترجمه تخصصی پزشکی انگلیسی به فارسی فوری در زمان سریع تری نسبت به ترجمه عادی صورت می گیرد ، به همین دلیل هزینه تمام شده آن بیشتر خواهد شد .

از جمله خدمات سایت ترجمه تخصصی ترجمانو ، خدمات ترجمه ارزان، ترجمه فوری مقاله ، ترجمه مقاله ، ترجمه کتاب ، ترجمه‌ متون ، ترجمه مقاله آنلاین ، ترجمه انگلیسی به فارسی ، ترجمه فارسی به انگلیسی و ترجمه فارسی به انگلیسی قیمت است.

معرفی کتاب در رشته تاریخ ۲۰۲۱

معرفی کتاب در رشته مدیریت ۲۰۲۱

معرفی کتاب در رشته پزشکی ۲۰۲۱

معرفی کتاب در رشته برق و الکترونیک ۲۰۲۱

معرفی کتاب در رشته اقتصاد ۲۰۲۱

معرفی کتاب در رشته ادبیات و زبان شناسی ۲۰۲۱

© کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت پیشگامان پردازش صفر و یک به شماره ثبت 2020 می باشد.

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است.
استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.


[email protected]

Telegram:

@Barsadic

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است. استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

ترجمه و معنی انگلیسی کلمه و یا عبارت یا اصطلاح فارسی “پزشکی” عبارت است از medical , medicine.

عبارت های فارسی دیگر که معادل یا مشابه عبارت فارسی “پزشکی” هستند و یا کلمات این عبارت را دارند نیز در ذیل به همراه معادل انگلیسی آنها، برای شما آورده شده است:

discriminatory , illegitimate , illicit , impermissible , inadvisable , inexpedient , unfair , unjust , wrong

نکته 1– نکته مهمی که در ترجمه فارسی به انگلیسی “پزشکی” باید به آن نیز توجه نمائید این است که این ترجمه در چه متن و یا محیطی قرار است استفاده شود. مثلاً آیا عبارت فارسی “پزشکی” یک عبارت و اصطلاح فارسی عامیانه است و یا رسمی و یا تخصصی است. این موضوع در انتخاب معادل انگلیسی “پزشکی” نقش تعیین کننده ای دارد.

نکته 2– زمانی که قرار است متن فارسی را به انگلیسی ترجمه کنید، حتما لازم نیست همیشه عین ترجمه فارسی “پزشکی” به انگلیسی منعکس شود.

زیرا یک متن مخصوصاً متن تخصصی می تواند به صور مختلف ترجمه شود. مثلا

1- ترجمه تحت الفظی عبارت فارسی. مثلاً اینکه تک تک کلمات عبارت “پزشکی” را به انگلیسی تبدیل کنیم که به این کار ترجمه تحت الفظی عبارت “پزشکی” می گویند.

2- و ترجمه محتوایی عبارت “پزشکی” به انگلیسی که از نظر محتوی هیچ فرقی با متن اصلی ندارد و مفهوم را به دقت و به درستی ترجمه می کند و تازه در نوشته های تخصصی بیشتر کاربرد دارد.

نکته 3– در فارسی بدلیل عدم اعراب گذاری روی حروف در کلمات ممکن است در نوشته یکی باشند ولی در تلفظ و معنی یکسان نباشد. مثلاً “پر” در یک نوشته می تواند به معنی ” پَر پرنده ” باشد و یا ” پُر “. (حتی همین عبارت “پزشکی” نیز ممکن است جور دیگری تلفظ شود که معنای متفاوتی داشته باشد.)
پس در انتخاب معادل انگلیسی “پزشکی” دقت کنید که در متن مبدا و اصلی معنی واژه ها به چه صورت است تا در ترجمه انگلیسی آن دچار اشتباه نشوید.

نکته 4– ترجمه فارسی به انگلیسی در متون تخصصی ظرافت خاصی را می طلبد:
مثلاً “پیش پرداخت” را می توان به صورت “prepayment” و همچنین “advnace payment” ترجمه نمود. در نوشته های انگلیسی ترجمه دوم شایع و رساست.

جستجو در متون تخصصی خارجی موضوع را روشن می کند و مفهوم نگارش ما را در ذهن خواننده انگلیسی زبان بهتر منتقل می کند. در خصوص ترجمه انگلیسی کلمه یا اصطلاح “پزشکی” هم آیا این موضوع صدق می کند؟

پس بهترین راه در ترجمه کردن معنی از فارسی به انگلیسی خصوصاً در مباحث تخصصی، چک کردن معنای دقیق انگلیسی به انگلیسی کلمات خصوصاً در دیکشنری تخصصی آن موضوع می باشد.

بطور کلی زمانیکه می خواهید متن یا عبارتی را از فارسی به انگلیسی ترجمه و معنی کنید نکات ذیل را حتماً مدنظر خود قرار دهید.

همانطور که می دانید اکثر کلمات انگلیسی، دارای معانی متعددی هستند. گاهی، این معانی با هم در تناقضند. مثلا کلمهٔ oath که هر دو معنی “قسم” و “فحش” را میدهد.
در برخی موارد نیز، معانی یک کلمه تاحدی به هم نزدیک است که انتخاب معنی درست و متناسب با متن، برای مترجم سخت و پیچیده می‌شود.

این مهارت با تمرین ترجمه، به آسانی حاصل می‌شود. به عبارت دیگر، انتخاب معنی درست و مقتضی متن، در ترجمه‌های بعدی آسانتر خواهد بود. آیا این موضوع در خصوص ترجمه انگلیسی medical , medicine برای عبارت فارسی “پزشکی” صدق می کند؟

– انگلیسی مدرن صرف فعل ندارد و بیشتر به واسطه استفاده از فعل های کمکی و تغییر ساختار جمله عبارات و معانی پیچیده را می رساند.

گذشته از اختلافات کوچک در تلفظ، نکات کوچک گرامری و انتخاب واژه های تا حدی متفاوت زبان انگلیسی در مناطق مختلف جهان به یک شکل صحبت می شود و انگلیسی زبان های جهان به سادگی میتوانند از طریق این زبان با هم ارتباط برقرار کنند.

در زبان انگلیسی اسامی جنسیت ندارند. برخلاف نزدیکترین زبان ها به این زبان یعنی آلمانی و فرانسه که هر دو دارای جنسیت برای اسامی هستند در انگلیسی چنین قاعده ای نداریم. جنسیت اسامی تنها محدود به زبان های آلمانی و فرانسه نیست.

بخش بزرگی از زبان ها مانند تمام زبان های شرق اروپا (روسی و بیشتر زبان های اسلوایی)، زبان عربی و زبان های نزدیک به آن، زبان اسپانیایی و زبان های نزدیک به آن دارای جنسیت برای اسامی هستند.

پس در ترجمه فارسی به انگلیسی “پزشکی” از این منظر کار شما بسیار ساده می شود.

در زبان انگلیسی افعال تقریبا صرف نمی شوند. این موضوع هم برخلاف بخش بزرگی از زبان ها از جمله آلمانی، فرانسه، روسی، عربی، اسپانیایی و حتی فارسی است.

صرف نشدن فعل ها، استفاده از آنها را در جمله بسیار ساده می کند؛ که این موضوع در ترجمه انگلیسی “پزشکی” سبب می شود کار شما ساده گردد.

تلفظ در زبان انگلیسی یکی از اولین نکاتی است که توجه شما را جلب می کند. بر خلاف فارسی در انگلیسی کلمات الزاما به آن صورتی که گفته می شوند نوشته نمی شوند و این سبب اشتباهاتی خصوصا برای زبان آموزان مبتدی می شود.

به این نوع از کلمات با تلفظ یکسان و املای متفاوت در زبان انگلیسی، Similar Words گفته می شود.

در واقع انگلیسی ساختار یکپارچه ای برای تلفظ واژه ها ندارد. به همین دلیل باید تلفظ واژه ها را به صورت جداگانه حفظ کنید. این موضوع در طول یادگیری لیست واژه های ضروری زبان انگلیسی بسیار با اهمیت است.

بیشتر زمان ها یا tenses در زبان انگلیسی تقریبا فاقد معادل و ترجمه فارسی هستند. یعنی مثلا زمان حال ساده را نمی تواند با با هیچ یک از زمان ها در فارسی معادل کرد.

این موضوع برای زمان هایی مثل زمان حال کامل به مراتب بیشتر به چشم می آید. یادگیری معنای دقیق این زمان ها از طریق تمرین ممکن خواهد بود.

افعال عبارتی یا phrasal verbs که اصطلاحاً به آن ها افعال دوکلمه ای نیز گفته می شود، افعالی هستند که از ترکیب حرف اضافه با یک فعل ساخته می شوند و معنایی کاملا متفاوت نسبت به فعل اصلی دارند. این افعال در فارسی معادل ندارند و در ابتدا برای فارسی زبان ها گیج کننده به نظر می رسند. لیست مهمترین افعال عبارتی (دوکلمه ای) Phrasal Verbs زبان انگلیسی را می توانید در EnglishVocabulary.ir مشاهده نمائید.

– ریشه کلمات، پسوندها و پیشوندهای زبان انگلیسی

معمولاً دانستن ریشه کلمات انگلیسی، دانستن لیست پسوندهای انگلیسی و لیست پیشوندهای انگلیسی کمک بزرگی به یادگیری زبان انگلیسی می کند و به طور فزاینده ای سبب افزایش دامنه واژگان زبان انگلیسی در فرد می شود.

در زبان انگلیسی برای حالت فاعلی، مفعولی و ملکی ضمایر شخصی متفاوتی داریم که معادل فارسی ندارند. البته یادگیری این ضمایر معمولا خیلی سخت نیست و با کمی تمرین می توانید به آنها مسلط شوید.

معادل، ترجمه و معنی مناسب فارسی برای برخی از کلمات انگلیسی گاهاً وجود ندارد یا هنوز برای آن کلمه ای ساخته نشده است. سعی نکنید آن‌ها را حتماً ترجمه کنید. به عنوان مثال چنانچه متنی مربوط به علم کامپیوتر را ترجمه می‌کنید، حتما می دانید که واژهٔ “windows” نیازی به معادل فارسی ندارد.

در واقع بیان معادل فارسی “پنجره‌ها” برای این کلمه در این متن، اشتباه است. این نکته را می‌توانید با کسب آشنایی از واژگان هر حوزه علمی رعایت کنید.

– آیا می توان به این راحتی یک متن تخصصی فارسی (مثل مقاله فارسی، پایان نامه فارسی، کتاب تخصصی فارسی و …) را به متن انگلیسی تبدیل کرد؟

آیا با دانش زبانی دست و پا شکسته می توان دل به دریای متون تخصصی زد؟ بله، تبدیل متن انگلیسی به فارسی راحت تر است، اما اگر قرار است متن، ترجمه فارسی به انگلیسی شود، آنجاست که توان علمی، میزان آشنایی به زبان انگلیسی و دقت نظر مترجم اهمیت زیادی پیدا می کند.

در زبان فارسی ما برای حالت معرفه حرف تعریف نداریم. در حالی که در انگلیسی حرف تعریف the نشان دهنده معرفه بودن یک اسم است. این تفاوت باعث ناآگاهی بسیاری از فارسی زبانان از نحوه استفاده از حرف تعریف the در زبان انگلیسی می شود.

استفاده نابه جا این حرف تعریف در بین زبان آموزان و مترجمین مبتدی بسیار رایج است. با گذشت زمان به استفاده درست از حرف تعریف عادت می کنید.

ساختار استفاده از حروف اضافه در فارسی و انگلیسی تا حد زیادی متفاوت است. در واقع حروف اضافه بین این دو زبان قابل معادل سازی نیستند.

گاهی در یک جمله فارسی از حرف اضافه استفاده می کنیم در حالی که در معادل انگلیسی همین جمله هیچ حرف اضافه ای وجود ندارد (برعکس این موضوع هم زیاد اتفاق می افتد.).

– همواره سعی کنید در مکالمه و یا ترجمه فارسی به انگلیسی، از ساختار و کلماتی استفاده نمائید که خود افراد انگلیسی زبان (نیتیو) آن ساختار و کلمات را بکار می برند.

طبیعی است که برای این هدف لازم است شخص ترجمه کننده آنقدر متن انگلیسی خوانده باشد و نسبت به کالوکیشن ها و همایندهای زبان انگلیسی آشنا باشد تا بتواند به مانند انگلیسی زبان های نیتیو، مفهوم را منتقل کند.

مجدداً تاکید میکنیم که صرفاً با ابتکار و خلاقیت های شخصی، بدون تسلط به کالوکیشن های زبان انگلیسی به هیچ وجه این امر میسر نخواهد بود.

– امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی، استفاده از ترجمه ماشینی فارسی به انگلیسی “پزشکی” نظیر ترجمه عبارت و متن با گوگل ترنسلیت Google Translate توسط عده ای، زیاد به چشم میخورد.

همچنین بروز و ظهور نرم افزارهای ترجمه انگلیسی “پزشکی” و اخیراً نیز اپلیکیشن های اندروید و اپلیکیشن های ios برای ترجمه فارسی به انگلیسی عبارت “پزشکی” بوجود آمده اند.

شاید بتوان برای استفاده روزمره در محاوره های انگلیسی و یا در زمان آموزش از این ابزارها استفاده نمود و به آن ها بسنده کرد، ولی در ترجمه هایی که قرار است در محیط ها رسمی نظیر جلسات کاری، پرزنت و ارائه در سمینارها و نمایشگاه ها، بستن قراردادهای تجاری، ترجمه و سابمیت مقالات علمی و تخصصی در مجلات و نشریات خارجی، ترجمه کتاب های تخصصی و پایان نامه ها و …

در صورتیکه این مطلب برای شما مفید بود، به ما امتیاز بدهید.

© کپی رایت 2017 – 2021, کلیه حقوق محفوظ است | طراحی شده توسط حسام عالمیان

تاریخ انتشار برنامه : 31 مرداد 1395بروزرسانی شده در تاریخ : 27 آذر 1400

دیکشنری پزشکی انگلیسی به فارسی و بالعکس موفق برای اندروید ، مجموعه کاملی از (ترجمه و تلفظ لغات و اصطلاحات پزشکی تخصصی – تغذیه – قلب و عروق – خون – مغز و اعصاب – اورولوژی – غدد – ریه و دستگاه تنفس – دستگاه گوارش و کبد – پوست و مو و زیبایی – استخوان – مفاصل – رادیولوژی – اصطلاحات بیوتکنولوژی – اطفال – زنان و زایمان – انکولوژی – آلرژی – اتاق عمل و بیهوشی – چشم پزشکی – ژنتیک – روانپزشکی – گوش و حلق و بینی – اصطلاحات پرستاری – اصطلاحات داروسازی – علوم آزمایشگاهی – مهندسی پزشکی – اصطلاحات دندانپزشکی – بیماری ها – بهداشت و میکروب شناسی و اصطلاحات پزشکی آزمایشگاهی ..) را به صورت نرم افزاری در اختیار شما قرار می دهد که مناسب برای تمامی افراد مخصوصا دانشجویان است.

پزشکی یک دانش کاربردی است که هدف آن، حفظ و ارتقای سلامت، درمان بیماری‌ها و بازتوانی آسیب دیدگان است. این منظور با شناخت بیماری‌ها، تشخیص، درمان و جلوگیری از بروز آنها به انجام می‌رسد. دانش پزشکی بر روی طیف گسترده‌ای از رشته‌ها از فیزیک و زیست‌شناسی تا علوم اجتماعی، مهندسی و علوم انسانی بنا شده است. امروزه هدف دانش پزشکی، استفاده از فناوری‌های دانش مبنا و استدلال قیاسی برای رسیدن به راه حل مشکلات بالینی است.

در دیکشنری پزشکی تخصصی انگلیسی به فارسی و بالعکس موفق میتوانید با جستجوی نام بیماری در بخش بیماری های این نرم افزار ، توضیحات کامل آن بیماری را دریافت نمایید و همچنین اصطلاحات پرستاری را که باید هر پرستار به آنها آگاهی داشته باشد را ترجمه نمایید و با اصطلاحات دندانپزشکی و بسیاری از اصطلاحات پزشکی آشنا شوید.

نرم افزار مترجم پزشکی انگلیسی به فارسی و بالعکس موفق ، جهت استفاده کاربران اندروید برای ترجمه واژه ها و اصطلاحات پزشکی – اصطلاحات پرستاری – اصطلاحات داروسازی و بیماری ها – اصطلاحات دندانپزشکی به صورت انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی طراحی شده است .

این نرم افزار توسط گروه نرم افزاری موفق طراحی شده است و با استفاده از بانک لغات غنی (۱۴۰ هزار اصطلاح تخصصی) توانسته نظر بسیاری از مترجمین را به خود جلب نماید.

دامنه لغات و اصطلاحات پرستاری و پزشکی گردآوری شده در این نرم افزار کاربر را قادر می سازد که بتواند تخصصی ترین موضوعات را با کمک این برنامه سریعتر و با دقت بیشتری ترجمه و مطالعه نماید. جهت دانلود مترجم پزشکی انگلیسی به فارسی و بالعکس موفق در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

*** توصیه می شود قبل از دانلود مترجم پزشکی انگلیسی به فارسی و بالعکس موفق و نصب نسخه جدید نرم افزار ، ابتدا نسخه قدیمی را پاک کرده و بعد اقدام به نصب ورژن جدید نمایید***

*** نظرات و پیشنهادات خود را درباره این نرم افزار در بخش (نظرات و پیشنهادات داخل نرم افزار) و یا (دیدگاه ها در پایین همین صفحه) ثبت نمایید ***

*** دریافت بروزرسانی این نرم افزار به صورت رایگان فقط در وب سایت ما ***

نسخه ۱ ، نسخه ۲ ، نسخه ۳ ، نسخه ۴ ، نسخه ۵ ، نسخه ۶ ، نسخه ۷ ، نسخه ۷/۵ ، نسخه ۸ ، نسخه ۸/۵ ، نسخه ۸٫۷ ، نسخه 9 ، نسخه 9/4

دریافت کد تخفیف خرید با عضویت در شبکه های اجتماعی ما

مهندس پژمان پناهی موفق (کارشناس نرم افزار ، طراح و توسعه دهنده و برنامه نویس وب و اپلیکیشن های اندروید و جاوا ، شبکه ، وردپرس ، سئو)

تشکر برای تهیه کاملترین دیکشنری پزشکی فارسی به انگلیسی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت رضایت و خشنودی شما ، پشتیبانی فنی ، هفت روز هفته آماده پاسخگویی میباشد

اینترنت مصرفی در وبسایت گره نرم افزاری موفق نیم بها می باشد.

قابل استفاده در نرم افزارهای آموزش زبان آلمانی – اردو – ارمنی – اسپانیایی – انگلیسی – اوکراینی – ایتالیایی – برزیلی – پرتغالی – تایلندی – ترکی استانبولی – چینی – دانمارکی – روسی – ژاپنی – سوئدی – عربی – فرانسوی – فنلاندی – کره ای – گرجی – مجاری – نروژی – هلندی – هندی و یونانی موفق

%40 تخفیف ویژه نوروزکد تخفیف : nowruzقابل استفاده تا پایان روز چهارشنبه 7-1-1401

دانلود بهترین برنامه ها از طریق شبکه های اجتماعی

پکیج زبان آلمانی
پکیج زبان انگلیسی
پکیج زبان عربی

نشانی
ایران – مازندران – بابلسر – میدان امیر پازواری

ساعت کاری
شنبه تا چهارشنبه: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
پنجشنبه: ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر

تماس با پشتیبان فنی
(تلفن ، واتساپ ، تلگرام)
۹۸۹۳۶۹۱۸۰۷۰۶+

تمامی حقوق مادی و معنوی نرم افزارهای ارایه شده در این وبسایت متعلق به گروه نرم افزاری موفق می باشد.

ظرف مدت کمتر از ده دقیقه با شما تماس میگیریم فایلهای pdf, doc, docx, و عکس قابل ارسال هستند.

در جهت رفاه حال بیشتر دوستانی که از خدمات ترجمه تخصصی لبخند استفاده می کنند، امکان دسترسی به خدمات ترجمه رسمی همراه با تاییدات دادگستری و وزارت خارجه از طریق همکاری با دفتر ترجمه رسمی 1001 تهران فراهم شد. مراجعان محترم به این صفحه می توانند از خدمات مشاوره متخصصین در زمینه ترجمه رسمی مدارک، آگاهی از مدارکی که امکان ترجمه دارند و استعلام قیمت استفاده و همچنین مدارک خود را جهت ترجمه ارسال کنند.

ترجمه تخصصی لبخند جهت ارائه خدمات و تجربه ای بهتر به شما، از کوکی استفاده می کند.

برای جستجوی تخصصی تر، سریع تر و دقیق تر در یک یا چند رشته خاص:

روی “رشته ها” کلیک کنید تا همه رشته ها نمایش داده شوند

از لیست باز شده رشته های مورد نظر خود را انتخاب نمایید

اگر رشته خاص انتخاب نکنید، جستجو در همه رشته ها انجام می شود

جستجوی فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی برساد هوشمند است.

اگر عبارت فارسی وارد کنید جستجوی
فارسی به انگلیسی
انجام می شود.

اگر عبارت انگلیسی وارد کنید جستجوی
انگلیسی به فارسی
انجام می شود.

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است.
استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است. استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

ترجمه متون علمی و فنی در زمینه های محتلف توسط مترجم مرتبط با متن

ترجمه کتب و مقالات و متون فنی و ادبی انگلیسی به زبان فارسی

ترجمه مقالات و کتب فارسی به زبان انگلیسی برای چاپ در نشریات و انتشارات معتبر

ترجمه مقالات فارسی به انگلیسی برای چاپ در ژورنال های علمی و یا ارائه در کنفرانس های بین المللی

ترجمه کتب مرجع در رشته های مختلف از زبان انگلیسی به فارسی

ترجمه بازی های مختلف موبایل و کامپیوتر به زبان فارسی

ترجمه اHelp و مستندات انواع برنامه های و عمومی کامپیوتری

ترجمه با تضمین کیفیت و برگشت هزینه یا اصلاح در صورت وجود اشکال

ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی با ارائه گواهی یا ویرایش توسط مترجمین ایرانیان

اگر هدف شما ترجمه متون تخصصی در رشته های مختلف است می توانید به مجموعه بزرگ ایرانیان اعتماد کنید. دایره گسترده مترجمین تخصصی در مجموعه ترجمه تخصصی ایرانیان این اطمینان را به شما می دهد که سفارش شما توسط مترجم هم رشته با شما انجام شود.

اگر در زمینه ترجمه متون تخصصی در رشته های مختلف و یا سایر متون اعم از متون ادبی، سیاسی و … دارای مهارت کافی هستید می توانید به جمع خانواده بزرگ ترجمه تخصصی ایرانیان بپیوندید. استخدام مترجم در تمام رشته ها و زمینه ها به صورت کاملا دورکار است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ، مطالب و تخفیف های سایت ، میتوانید در خبرنامه ما عضو شوید 🙂

⛱ دیکشنری پزشکی سلامت شامل مجموعه ای از واژگان تخصصی رشته پزشکی ، مخفّها و اصطلاحات پزشکی ، توضیحاتی در خصوص برخی بیماریها و داروهای مختلف (تقریبا 1200 دارو) و راهنمای علائم آزمایشات پزشکی می باشد. همچنین اصطلاحاتی از رشته های روانشناسی و زیست شناسی نیز در این مجموعه وجود دارد.

💎 این برنامه تجاری و درون پرداخت است. قبل از خرید لایسنس در صورت نمایش تبلیغات می توانید برنامه را به طور کامل و نامحدود بررسی و استفاده نمایید، سپس در صورت تمایل برای استفاده آفلاین و حذف تبلیغات لایسنس را خریداری نمایید.💎 تبلیغات تنها در صورت باز بودن برنامه و در صفحه اصلی نمایش داده می شوند.🚫 لطفا در نظر داشته باشید که برای درمان، تهیه و مصرف دارو باید به پزشکان متخصص مراجعه نمایید و اطلاعات ارائه شده در این برنامه نباید برای پیشگیری، تشخیص، درمان و یا هر وضعیت پزشکی دیگری استفاده شود و ما هیچ گونه مسئولیتی را در قبال استفاده از توضیحات این برنامه، مصرف خودسرانه داروها و خوددرمانی نداریم.

💎 تلفظ‌های انسانی با کیفیت بالا پخش و ذخیره می‌گردند(در دفعات بعدی دانلود مجدد لازم نیست). برای هر تلفظ کلید جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است تا بتوانید تلفظ دقیق هر واژه را به سرعت گوش نمایید. در صورت در دسترس نبودن تلفظ انسانی تلفظ آفلاین با استفاده از TTS انجام می‌گیرد.

۱.  امکان تلفظ متون به دو گویش آمریکایی و بریتانیایی ( روی متن دو بار کلیک نمایید)۲.  بهره مندی از مترجم عکس و سرویس استخراج متن از تصویر برای ترجمه متون۳.  قابلیت جستجوی کلمه‌هایی که املای کامل آنها را نمی‌دانید (به جای بخش‌هایی که نمی‌دانید از علامت * و یا ٪ استفاده نمایید)۴.  پشتیبانی از نسخه‌های مختلف اندروید ، انواع صفحه نمایش گوشی و تبلت و پشتیبانی کامل از نمایش عمودی و افقی۵.  امکان ایجاد دسته بندی‌های مختلف برای کلمات و افزودن و حذف کلمات دلخواه با معانی دلخواه به آنها۶.  امکان انتخاب بخش‌های مختلف متن برای تلفظ ، ترجمه ، کپی یا اشتراک گذاری ( بر روی متن دو بار کلیک نمایید و یا چند لحظه انگشتتان را روی متن نگاه دارید )۷.  امکان جستجوی صوتی انگلیسی ، جستجوی فارسی به انگلیسی ، انگلیسی به فارسی و انگلیسی به انگلیسی۸.  بهره‌مندی از لیست الفبایی انطباق پذیر ( پیشنهاد واژه با قابلیت نمایش همزمان معنای واژه پیشنهادی )۹.  امکان نمایش پنجره مترجم بر روی تمامی برنامه های باز۱۰. ایجاد لینک خودکار برای جستجوی واژه‌ها و جملات ناموجود در دیتابیس آفلاین و امکان بهره مندی از تارنماهای دیکشنریهای آنلاین medilexicon.com ، medical-dictionary.com ، drugs.com۱۱. استفاده از سریع ترین الگوریتم‌های جستجو و پاسخ‌دهی بدون مکث ، تنها در برنامه‌های گروه نرم‌افزاری ققنوس۱۲. بهره‌مندی از ۹ فونت مناسب + امکان تغییر اندازه۱۳. بهره‌مندی از امکان نمایش ابتدای متن و تمام متن۱۴. رابط کاربری بسیار زیبا و روان۱۵. امکان شخصی سازی و تغییر کامل رنگ‌ها۱۶. فاقد هرگونه اجرای مخفی و هر ‍نوع پیغام و اعلام۱۷. امکان انتقال به حافظه۱۸. امکان ارسال و به اشتراک‌گذاری آسان۱۹. بهره‌مندی از لیست جستجوهای اخیر (تا ۳۰۰ جستجوی اخیر)۲۰. امکان نشان‌گذاری واژه‌ها (نامحدود)۲۱. امکان مرتب سازی تاریخچه جستجو و نشان‌ها به ترتیب حروف الفبا یا زمان اضافه شدن با امکان حذف۲۲. امکان ترجمه متن ، جمله‌یابی و دریافت متن‌های کپی شده در کلیپبرد برای ترجمه در مترجم آنلاین گوگل و مایکروسافت۲۳. امکان ارسال متن از سایر برنامه‌ها ، ترجمه متن و جمله یابی در مترجم آنلاین گوگل و مایکروسافت

دیکشنریهای تخصصی پزشکی روان شناسی و زیست شناسیدیکشنری اصطلاحات و کوته نوشتهای پزشکیwikipedia.orgmedical-dictionary.thefreedictionary.commedilexicon.com

کلمات کلیدی:دیکشنری تخصصی پزشکی ، مرجع دارو و درمان ، مرجع آزمایشات پزشکی ، اصطلاحات پزشکی ، علائم آزمایشات و مخفف ها ، دیکشنری زیست شناسی ، دیکشنری روان شناسی ، دیکشنری فوق تخصصی ، اصطلاحات پرستاری ، دیکشنری دندانپزشکی ، مهندسی پزشکی ، مشاوره پزشکی ، لغت نامه پزشکی ، واژه نامه پزشکی ، قاموس پزشکی ، آموزش پزشکی ، فرهنگ لغت پزشکی ، مفاهیم پزشکی

دیکشنری آموزشی بیاموز، یک دیکشنری آنلاین و رایگان است که با هدف استفاده زبان
آموزان زبان های
انگلیسی، آلمانی و فرانسه طراحی شده. در طراحی این دیکشنری گذشته از استاندارد بودن محتوا، توجه
ویژه ای
به المان های آموزشی شده است.

نویسنده : نویسنده: دکتر ویلیام الکساندر نیومن دورلند
ترجمه: دکتر محمد هوشمند ویژه ، ناشر : توتیا ، سال انتشار : ویرایش دوم

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

آفتاب وبسایت مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۸۰ تا کنون است

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳دیکشنری انگلیسی به فارسی پزشکی آنلاین0خرید کرم گلدن کویین
خرید صابون صندل
صابون صندل
خرید ژل شاخکی آلوئه ورا
خرید گین اپ
خرید شامپو تریاک

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

با نیروی وردپرس

ترجمه انگلیسی به فارسی پزشکی0خرید کرم گلدن کویین
خرید صابون صندل
صابون صندل
خرید ژل شاخکی آلوئه ورا
خرید گین اپ
خرید شامپو تریاک

خرید شامپو تریاک دکتر اسکین
خرید صابون تریاک

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

©
2022 (کامل متن)

با نیروی وردپرس

خانه » بلاگ » آموزش تصویری سایر زبان ها » دانلود ۳ تا از بهترین و جدیدترین دیکشنری های پزشکی با تلفظ

در این مقاله کامل، با کمک تجربیات اساتید مختلف در دانشگاه های علوم پزشکی و موسسات پزشکی معتبر ایران و جهان، ۳ تا از بهترین و جدیدترین دیکشنری های پزشکی (اصطلاحات، واژگان کاربردی، متن و…) برای موبایل و کامپیوتر را جهت دانلود شما قرار می دهیم. دقت کنید که همه این دیکشنری ها دارای تلفظ می باشند و دایره واژگان و اصطلاحات آن ها کاملا بروز می باشد. این دیکشنری های آفلاین (بدون نیاز به اینترنت) هستند. اگر اینترنت دارید توصیه ما استفاده از این سرویس و همچنین این سرویس می باشد.

زمانی دیکشنری های پزشکی بصورت جداگانه عرضه می شدند و عمدتا دیکشنری های آکسفورد، لانگمن و … برای این منظور، به تنهایی کافی نبودند. در این مطلب ۳ دیکشنری موبایل به شما معرفی می کنیم که تقریبا تمامی اصطلاحات پزشکی را در خود دارند و دیکشنری های پزشکی کاملی می باشند که بر روی گوشی شما به راحتی نصب می شوند. این ۳ دیکشنری زیر برای اندروید و آیفون بهترین هستند و تقریبا قابل مقایسه با سایر دیکشنری های دیگر نمی باشند:

گوگل ترنسلیت نه تنها در زمینه دیکشنری پزشکی، که بطور کلی در حیطه دیکشنری های هر رشته و زبانی بدون شک بهترین است. گوگل نه تنها دقت زیادی در ترجمه واژگان، بلکه به لطف هوش مصنوعی قوی و کار زیاد بر روی آن، حالا می تواند تا حد قابل قبولی جملات پزشکی را هم ترجمه کند. تنها کاری که باید بکنید این است که این دیکشنری را نصب کنید و سپس دیکشنری مد نظرتان (medical) را از داخل خود برنامه دانلود کنید:ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی

این دیکشنری که بعنوان دیکشنری پیشنهادی در اولویت دوم ما مطرح می شود توسط غول تکنولوژی شرکت مایکروسافت ساخته شده است که هم واژگان و هم متون پزشکی را برای شما به خوبی ترجمه می کند. انصافا با گوگل ترنسلیت قابل مقایسه نیست ولی بعضی از کلمات فارسی در آن بهتر از گوگل ترنسلیت ترجمه می شوند. رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و برخی قابلیت های گوگل ترنسلیت مثل ترجمه میان برنامه ای را دارا نیست. ضمنا دایره لغاتش از گوگل ضعیف تر است هر چند بسیار سبک بوده و ظاهر مدرنی دارد:

دیکشنری پزشکی سلامت شامل مجموعه ای از واژگان تخصصی رشته پزشکی ، مخفف ها و اصطلاحات پزشکی ، توضیحاتی در خصوص برخی بیماریها و داروهای مختلف (تقریبا ۱۲۰۰ دارو) و راهنمای علائم آزمایشات پزشکی می باشد. همچنین اصطلاحاتی از رشته های روانشناسی و زیست شناسی نیز در این مجموعه وجود دارد.این برنامه تجاری و درون پرداخت است. قبل از خرید لایسنس در صورت نمایش تبلیغات می توانید برنامه را به طور کامل و نامحدود بررسی و استفاده نمایید، سپس در صورت تمایل برای استفاده آفلاین و حذف تبلیغات لایسنس را خریداری نمایید.

از دست ندهید: لیست ۵۰۰ کلمه مهم و پرکاربرد زبان انگلیسی با معنی فارسی

دیکشنری های پزشکی در مورد کامپیوتر خیلی کار شده نیستند. اگر به اینترنت دسترسی دارید توصیه ما فقط استفاده از این مترجم است. در غیر این صورت ما فقط مترجم بابیلون را پیشنهاد می کنیم:

یکی از کارشده ترین دیکشنری ها در زمینه اصطلاحات پزشکی می باشد که به راحتی می توانید دیکشنری های مخصوص رشته خود را بعد از نصب بر روی آن نصب کنید تا به یک دیکشنری تمام عیار بدل شود. پنجره شناور این برنامه همانند یک دستیار همیشه با شما خواهد بود همانطور که با یک کلیک روی کلمه مورد نظر آشکار می شود با حرکت دادن ماوس و بدون هیچ کلیکی (این ویژگی باید توسط کاربر تنظیم شود) نیز خود به خود ناپدید می شود. در زمینه دیکشنری های مختلف خصوصا پزشکی سال ها تجربه دارد و هر روز هوش مصنوعی آن کامل تر می شود:

≡   لینک دانلود نسخه کامپیوتر + لغت نامه های اصلی فارسی 

≡   لینک دانلود همه پلاگین های مورد نیاز (خیلی ضروری نیستند!)

≡   لینک دانلود نسخه موبایل (آیفون و آیپد-برای نصب به اینترنت وصل باشید)

هر گونه سوالی در این زمینه یا نظری درباره دیکشنری های پزشکی دارید در بخش نظرات با ما مطرح فرمایید.

بهترین بسته آموزش زبان انگلیسی مختص پزشکان و پرستاران را اینجا دریافت نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران-خیابان انقلاب  تلفن تماس ۰۹۱۹۱۲۱۰۰۰۸ تلفن ثابت ۲۸۴۲۶۹۲۹ -۰۲۱ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات آموزشی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !

© نشر مطالب چـــرب زبـــان تنها با دادن لینک مستقیم به عنوان منبع امکان پذیر است. سلامتی-زیبایی

بيشتر بدانيد: ۱۰ نکته کلیدی برای انجام یک ترجمه خوب و حرفه ای  

دانلود سه دیکشنری تخصصی انگلیسی به انگلیسی اصطلاحات تخصصی پزشکی   

دانلود گلاسریهای تخصصی پزشکی برای نرم افزار بابیلون ( دانلود نرم افزار بابیلون) 

دانلود اپلیکیشن تخصصی دیکشنری دورلند انگلیسی به فارسی از کافه بازار 

سایت ترجمه آمارد ترجمه مفتخر است با بهره بردن از مترجمین متخصص در زمینه پزشکی ترجمه تخصصی مقاله و متون مربوط رشته پزشکی به صورت کاملا حرفه ای و در حداقل زمان ممکن برای شما صورت پذیرد، مفتخریم خدمات آنلاین ترجمه تخصصی پزشکی شامل ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی متون پزشکی، ترجمه تخصصی  فارسی به انگلیسی مقالات رشته پزشکی، ترجمه  فوری مقالات و متون پزشکی، ترجمه تخصصی مقالات ISI رشته پزشکی، ویرایش و نگارش حرفه ای مقالات ISI  رشته پزشکی، خدمات ترجمه دانشجویی رشته پزشکی، ترجمه تخصصی کتاب رشته پزشکی  را برای شما با گارانتی تضمین کیفیت و در پلنهای مختلف زمانی ترجمه فوری، نبمه فوری و عادی به شما ارائه دهیم

هزینه ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی متون و مقالات پزشکی 

هزینه ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی متون و مقالات پزشکی  

شماره تماسهای پشتیبانی سایت ترجمه آمارد ترجمه

09900890032

09900890042

پشتیبانی از طریق تلگرام سایت تخصصی ترجمه آمارد

پشتیبانی خدمات ترجمه تخصصی از طریق پست الکترونیک

مرکز خدمات تخصصی ترجمه آمارد، جامعترین دارالترجمه آنلاین ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی متون و مقالات

سایت ترجمه تخصصی آمارد، دارای پروانه فعالیت صنفی از اتحادیه صنف کسب و کارهای مجازی و با کسب مجوزهای لازم و نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره از مرکز توسعه تجارت الکترونیک و ستاد ساماندهي پايگاههاي اينترنتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، همواره با تكيه بر  4 شعار محوري مركز يعني گسترش خدمات ترجمه تخصصي، بهبود كيفيت خدمات، ارائه خدمات تخصصي ترجمه متون با گارانتيهاي مختلف و ارائه خدمات توسط مترجم متخصص در زمينه مورد نظر، ارائه دهنده خدمات ترجمه مقالات و متون در زمينه هاي مختلف، شامل ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی و ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی، ترجمه تخصصی مقالات ISI و ویرایش تخصصی مقالات  ISI در رشته ها و زمینه های مختلف می باشد. خدمات آنلاین ترجمه مقالات و متون تخصصی در این سایت ترجمه برای جوامع هدف مختلف از جمله دانشجویان، شرکتها و نهادهای علمی قابل ارائه می باشد. همچنین، خدمات ویژه مانند نگارش و ویرایش SOP و CV و ساير خدمات ویژه پذيرش تحصيلي، ترجمه و ویراستاری تخصصی کتاب به صورت
کاملا تخصصی و توسط مترجمین کاملا متخصص در هر زمينه در اين وبسايت ترجمه ارائه می گردد.

در سایت ترجمه تخصصی آمارد ترجمه علاوه بر ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی و ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی، ترجمه متون و مقالات تخصصی از زبانهای عربی، اسپانیایی، آلمانی، هلندی، روسی، سوئدی، ترکی استانبولی، کردی، ایتالیایی و فرانسوی به فارسی، ترجمه تخصصی متون، مقالات و اسناد ژاپنی، کره ای و چینی به فارسی و بالعکس توسط مترجمین در سطح نیتیو به صورت کاملا تخصصی ترجمه می گردد.

خدمات ترجمه تخصصی | ترجمه تخصصی مقاله | ترجمه کتاب | ترجمه متون تخصصی مدیریت | ترجمه فوری | ترجمه تخصصی مقالات برق | نگارش کاور لتر | ترجمه تخصصی مقاله پزشکی | ترجمه متون تخصصی مکانیک | ترجمه تخصصی مقالات ISI | ترجمه با تایپ رایگان | ترجمه محتوا | ترجمه متون تخصصی عمران | نگارش رزومه | نگارش SOP | ترجمه انگلیسی به فارسی | ترجمه فارسی به انگلیسی | قیمت ترجمه انگلیسی به فارسی | قیمت ترجمه فارسی به انگلیسی | ویرایش مقاله | پارافریز مقاله | انتخاب عنوان مقاله | نگارش مقاله ISI

کليه حقوق اين سايت متعلق به سایت ترجمه تخصصی آمارد ترجمه می باشد و کلیه فعالیتهای این سایت مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد Copyright © 2014 – 2020 AmardTarjome.com

⛱ دیکشنری پزشکی سلامت شامل مجموعه ای از واژگان تخصصی رشته پزشکی ، مخفّها و اصطلاحات پزشکی ، توضیحاتی در خصوص برخی بیماریها و داروهای مختلف (تقریبا 1200 دارو) و راهنمای علائم آزمایشات پزشکی می باشد. همچنین اصطلاحاتی از رشته های روانشناسی و زیست شناسی نیز در این مجموعه وجود دارد.

💎 این برنامه تجاری و درون پرداخت است. قبل از خرید لایسنس در صورت نمایش تبلیغات می توانید برنامه را به طور کامل و نامحدود بررسی و استفاده نمایید، سپس در صورت تمایل برای استفاده آفلاین و حذف تبلیغات لایسنس را خریداری نمایید.💎 تبلیغات تنها در صورت باز بودن برنامه و در صفحه اصلی نمایش داده می شوند.🚫 لطفا در نظر داشته باشید که برای درمان، تهیه و مصرف دارو باید به پزشکان متخصص مراجعه نمایید و اطلاعات ارائه شده در این برنامه نباید برای پیشگیری، تشخیص، درمان و یا هر وضعیت پزشکی دیگری استفاده شود و ما هیچ گونه مسئولیتی را در قبال استفاده از توضیحات این برنامه، مصرف خودسرانه داروها و خوددرمانی نداریم.

💎 تلفظ‌های انسانی با کیفیت بالا پخش و ذخیره می‌گردند(در دفعات بعدی دانلود مجدد لازم نیست). برای هر تلفظ کلید جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است تا بتوانید تلفظ دقیق هر واژه را به سرعت گوش نمایید. در صورت در دسترس نبودن تلفظ انسانی تلفظ آفلاین با استفاده از TTS انجام می‌گیرد.

۱.  امکان تلفظ متون به دو گویش آمریکایی و بریتانیایی ( روی متن دو بار کلیک نمایید)۲.  بهره مندی از مترجم عکس و سرویس استخراج متن از تصویر برای ترجمه متون۳.  قابلیت جستجوی کلمه‌هایی که املای کامل آنها را نمی‌دانید (به جای بخش‌هایی که نمی‌دانید از علامت * و یا ٪ استفاده نمایید)۴.  پشتیبانی از نسخه‌های مختلف اندروید ، انواع صفحه نمایش گوشی و تبلت و پشتیبانی کامل از نمایش عمودی و افقی۵.  امکان ایجاد دسته بندی‌های مختلف برای کلمات و افزودن و حذف کلمات دلخواه با معانی دلخواه به آنها۶.  امکان انتخاب بخش‌های مختلف متن برای تلفظ ، ترجمه ، کپی یا اشتراک گذاری ( بر روی متن دو بار کلیک نمایید و یا چند لحظه انگشتتان را روی متن نگاه دارید )۷.  امکان جستجوی صوتی انگلیسی ، جستجوی فارسی به انگلیسی ، انگلیسی به فارسی و انگلیسی به انگلیسی۸.  بهره‌مندی از لیست الفبایی انطباق پذیر ( پیشنهاد واژه با قابلیت نمایش همزمان معنای واژه پیشنهادی )۹.  امکان نمایش پنجره مترجم بر روی تمامی برنامه های باز۱۰. ایجاد لینک خودکار برای جستجوی واژه‌ها و جملات ناموجود در دیتابیس آفلاین و امکان بهره مندی از تارنماهای دیکشنریهای آنلاین medilexicon.com ، medical-dictionary.com ، drugs.com۱۱. استفاده از سریع ترین الگوریتم‌های جستجو و پاسخ‌دهی بدون مکث ، تنها در برنامه‌های گروه نرم‌افزاری ققنوس۱۲. بهره‌مندی از ۹ فونت مناسب + امکان تغییر اندازه۱۳. بهره‌مندی از امکان نمایش ابتدای متن و تمام متن۱۴. رابط کاربری بسیار زیبا و روان۱۵. امکان شخصی سازی و تغییر کامل رنگ‌ها۱۶. فاقد هرگونه اجرای مخفی و هر ‍نوع پیغام و اعلام۱۷. امکان انتقال به حافظه۱۸. امکان ارسال و به اشتراک‌گذاری آسان۱۹. بهره‌مندی از لیست جستجوهای اخیر (تا ۳۰۰ جستجوی اخیر)۲۰. امکان نشان‌گذاری واژه‌ها (نامحدود)۲۱. امکان مرتب سازی تاریخچه جستجو و نشان‌ها به ترتیب حروف الفبا یا زمان اضافه شدن با امکان حذف۲۲. امکان ترجمه متن ، جمله‌یابی و دریافت متن‌های کپی شده در کلیپبرد برای ترجمه در مترجم آنلاین گوگل و مایکروسافت۲۳. امکان ارسال متن از سایر برنامه‌ها ، ترجمه متن و جمله یابی در مترجم آنلاین گوگل و مایکروسافت

دیکشنریهای تخصصی پزشکی روان شناسی و زیست شناسیدیکشنری اصطلاحات و کوته نوشتهای پزشکیwikipedia.orgmedical-dictionary.thefreedictionary.commedilexicon.com

کلمات کلیدی:دیکشنری تخصصی پزشکی ، مرجع دارو و درمان ، مرجع آزمایشات پزشکی ، اصطلاحات پزشکی ، علائم آزمایشات و مخفف ها ، دیکشنری زیست شناسی ، دیکشنری روان شناسی ، دیکشنری فوق تخصصی ، اصطلاحات پرستاری ، دیکشنری دندانپزشکی ، مهندسی پزشکی ، مشاوره پزشکی ، لغت نامه پزشکی ، واژه نامه پزشکی ، قاموس پزشکی ، آموزش پزشکی ، فرهنگ لغت پزشکی ، مفاهیم پزشکی

ترجمه مقاله های پزشکی یکی دیگر از بخش های ترجمه تخصصی متون پزشکی است. متن هایی که در این زمینه ترجمه می شوند، می توانند در خصوص نرم افزار هایی باشند که در حوزه پزشکی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند در مورد دوره های آموزشی مخصوص داروخانه ها و یا در زمینه ی تجهیزات و روش های نوینی باشند که در علم پزشکی و درمان وجود دارند. مخاطب ترجمه مقاله های پزشکی به طور معمول جامعه ی پزشکان و متخصصین این حوزه هستند. از خدمات مترجمین فعال در این زمینه، بیمارستان ها نیز استفاده می کنند تا مطمئن شوند که درمان هایی صحیح و بر اساس تشخیص های دقیق، به بیماران خود ارائه می دهند. ما نیز در اینجا، نکاتی را که مترجمین در زمینه ترجمه مقاله های پزشکی باید به آن ها توجه کنند را، برای شما جمع آوری کرده ایم.

برای سفارش انجام ترجمه متون پزشکی روی دکمه زیر کلیک کنید

قدم اول، برای مترجمین تازه کاری که می خواهند اقدام به ترجمه مقاله های پزشکی کنند، دریافت مدرکی مرتبط با این زمینه است. این مدرک در بسیاری از مواقع مورد نیاز نیست، اما وجود آن می تواند اثبات کند که شما صلاحیت لازم برای فعالیت در این حوزه مهم و حیاتی از ترجمه تخصصی را دارید و در رقابت با سایر مترجمین فعال، می تواند به شما در ساخت آینده کاریتان کمک کند.

ترجمه دقیق متون و مقاله های علمی در حوزه پزشکی، یعنی مواجه شدن با اصطلاحات پزشکی که خود به تنهایی یکی از پیچیده ترین و متناقض ترین بخش ها در هر زبانی می تواند باشد. ترجمه مقاله ها در این زمینه باید با دقت بسیار بالا و با کمترین اشتباه و به دور از حواس پرتی انجام شود. تنها در این صورت است که می توانید امکان بروز خطاهای پزشکی را کاهش دهید. خطاهای پزشکی می توانند در مواقعی حتی مرگ بار باشند، پس باید دقت کنید.

در زمینه ترجمه مقاله های پزشکی، صرف نظر از اینکه مترجم باید در زبان های مبدا و مرجع، مهارت خوبی داشته باشد، او باید در زمینه پزشکی و درمان نیز اطلاعات کافی داشته و همچنین از مهارت تحقیق کردن برخوردار باشد. یک مترجم خوب در زمینه ی پزشکی و درمان باید با آخرین اصطلاحات و اخبار دنیای پزشکی آشنا باشد، آخرین مجلات را در این زمینه مطالعه و وب سایت ها را مرور کرده باشد.

مترجمی که قصد ترجمه متون پزشکی را دارد باید توجه کند که تمام مدارک پزشکی باید به زبان انگلیسی ساده، و یا هر زبان دیگری که مورد نیاز است، ترجمه شود. بخش های علمی و یا حقوقی این مقاله ها باید به ساده ترین زبان ممکن توضیح داده شوند و از پیچیدگی های ادبی به دور باشند. متون اصلی و ترجمه شده باید با هم مطابقت داشته باشند. به این معنا که سبک و محتوای متن اصلی بدون تغییر باید در محتوای ترجمه شده نیز وجود داشته باشد و حتی اندازه ی حروف و اطلاعات پاورقی هم باید به همان شکل اصلی حفظ شوند.

یک مترجم مقاله های پزشکی برای ارائه یک ترجمه تخصصی متون پزشکی دقیق و با کیفیت در این زمینه، باید درک عمیقی از آنچه که ترجمه می کند داشته باشد و همچنین مهارت های تحقیق کردن را به خوبی بلد باشد. متاسفانه در حوزه پزشکی، یکی از مشکلات رایج مترجمین، وجود کلمات مختصر شده بسیار زیاد است که گاهی چند معنی داشته و مترجم باید متناسب با محتوای متن، معنای اصلی را پیدا کند.  این موضوع بیش از پیش می تواند به لزوم استخدام یک مترجم حرفه ای برای ترجمه مقاله های پزشکی، تاکید کند.

با استفاده از مترجمان تخصصی و انجام ترجمه دقیق و خط به خط متون تخصصی پزشکی و سایر متون تخصصی مانند ترجمه تخصصی متون حقوقی و ترجمه متون ادبی ما کارنامه روشن و قابل دفاعی در این زمینه داشته و داریم.

ترجمه دقیق متون پزشکی از انگلیسی به فارسی و از فارسی به انگلیسی را از ما بخواهید., اینکار تخصص ماست

سایت آنلاینر مرکز فروش مقالات ترجمه شده دانشگاهی برای رشته های مختلف و خدمات ترجمه مقاله و متن تخصصی

همیشه برای انجام کارهای تحقیقاتی نیاز به مترجم پیدا می­ کنید این در حالیست که بسیاری از متونی که به زبان­ های دیگر نوشته شده است را خودتان می­ توانید با کمک گرفتن از نرم افزار ترجمه متن ترجمه کنید. ما در اینجا تصمیم گرفتیم تا چند نرم افزار مترجم متن را به شما معرفی کنیم که زبان فارسی را نیز پشتیبانی کند.

پیش از هر چیز شما همیشه می­ توانید بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان از مترجم گوگل یا همان گوگل ترنسلیت به روی کامپیوتر و یا تلفن همراهتان استفاده کنید. گوگل ترنسلیت از آنجایی که زبان ­های بسیاری را پشتیبانی می­ کند می­ تواند در بسیاری موارد پرکاربرد باشد اما گاهی ممکن است در ترجمه متون فارسی به مشکل برخورد کنید بنابراین بد نیست با سایر نرم ­افزارهای پرکاربرد ترجمه متن نیز آشنا شوید تا در صورت لزوم بتوانید از این نرم افزارهای مترجم رایگان نیز کمک بگیرید.

Qtranslate یک نرم افزار ترجمه متن کم حجم است که اکثر زبان­ ها از جمله زبان فارسی را پشتیبانی می ­کند. شما می­ توانید متن خود را از فارسی به زبان­ های دیگر و یا برعکس ترجمه کنید. این نرم افزار برای ترجمه از مترجم ­های آنلاین همانند MicrosoftTranslator ، گوگل ترنسلیت و Babelfish.yahoo کمک می­ گیرد به همین دلیل برای اینکه بتوانید از این نرم افزار استفاده کنید حتما باید به اینترنت متصل باشید.

یکی دیگر از نرم ­افزارهای مترجم که می ­تواند جملات یا کلمات را به شکل مستقل ترجمه کند نرم افزار ترجمه متن Magic Translator است. این نرم افزار مترجم به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می­ کند و به دلیل اینکه درون خود مرورگر وب دارد به راحتی می ­تواند وب­سایت­ هایی که به زبان دیگری هستند را برایتان به زبان فارسی ترجمه کند. مجیک ترنسلیتور ۱۰۰% با یونی کدها سازگار است و می­تواند فایل­ هایی با فرمت­های RTF ، Doc و txt را باز کند. رابط کاربری ساده ­ی این نرم افزار مترجم نیز کار با آن را برای همه راحت کرده است.

این نرم افزار ترجمه متن نیز بسیار کم حجم و قدرتمند است و زبان فارسی را نیز پشتیبانی می­ کند. با استفاده از این نرم افزار می­ توانید فایل­های PDF، پاورپوینت، Word ، صفحات وب، ایمیل­ها و صفحات چت را ترجمه کنید. اما برای ترجمه نیاز است که همواره به اینترنت متصل باشید چرا که برای خواندن و ترجمه متن از دیکشنری آنلاین استفاده می­ شود. این نرم افزار مترجم متن ۵۳ زبان را پشتیبانی می­ کند.

نرم افزار مترجم ترادوس نیز یکی دیگر از نرم­ افزارهای ترجمه متن پرکاربرد است که می­ تواند به شما کمک کند مطالب مورد نظرتان را دقیق ­تر و سریع ­تر ترجمه کنید. ترادوس به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می­ کند و سرعت و دقت بالایی در ترجمه متن دارد. همچنین اصطلاحات شرکت­ های بزرگ نیز در نرم افزار به صورت پیش فرض قرار گرفته است. نرم افزار مترجم ترادوس توسط بیش از ۲۵۰ هزار مترجم در سراسر جهان استفاده می­ شود. ترادوس در نسخه­ های مختلف ویندوز قابل نصب است.

همانند سایر نرم ­افزارهای مترجم متن معرفی شده ، Ace Translator نیز برای اینکه بهترین نتیجه را به شما بدهد باید متصل به اینترنت باشد. این نرم افزار می ­تواند لغات و متون را به ۵۹ زبان مختلف از جمله زبان فارسی ترجمه کند. Ace Translator می­ تواند متن ترجمه شده را از درون برنامه به فایل متنی تبدیل کند و دیگر نیازی به کپی پیست کردن وجود ندارد. حجم برنامه کم است و همچنین با نسخه­ های مختلف ویندوز سازگار است.

این اپلیکیشن یک دیکشنری یا فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و برعکس است که بیش از ۲۰۰۰۰۰ لغت را در خود نگهداری می­ کند. استفاده از این اپلیکیشن نیاز به اینترنت ندارد و به صورت آفلاین است.

این اپلیکیشن مخصوص زبان فارسی طراحی شده است و دیکشنری­ های تخصصی برای رشته­ های مختلف دارد که می­ تواند برای دانشجویان بسیار کاربردی باشد.

بدون شک دیکشنری آکسفورد یکی از مشهورترین و قابل اعتمادترین دیکشنری­ هاست که حالا با نسخه موبایل خود به راحتی در دسترس عموم قرار گرفته است. لغت­نامه آکسفورد به طور مستمر به روز رسانی می­ شود و دایره لغات آن هر روز در حال گسترش است.

این اپلیکیشن یکی از بهترین لغت­ نامه ­های فارسی برای موبایل است که مخصوص سیستم عامل اندروید طراحی شده است. این دیکشنری لغات را به صورت موضوعی و تخصصی در رشته­ های مختلف در نظر گرفته و معانی متفاوتی بر اساس کاربرد آن­ها ارائه می­دهد. همچنین از ویژگی ­های آن می­توان به دسترسی به واژگان فرهنگ لغات دهخدا و دکتر معین اشاره کرد.

پارس دیک نیز یکی دیگر از اپلیکیشن­ های دیکشنری فارسی به انگلیسی و برعکس است که به صورت آفلاین کار می­کند. این دیکشنری بیش از ۲۰۰۰۰۰ لغت انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی را دارد و می ­تواند لغات را با دو لهجه بریتیش و آمریکایی تلفظ کند. همچنین متضادها و مترادف­ های کلمات را نیز نمایش می­ دهد.

نکته ­ای که باید درباره نرم ­افزارهای مترجم متن بدانید این است که نتیجه نهایی همیشه ۱۰۰% آن چیزی نیست که شما می­ خواهید چرا که در نهایت متن توسط ربات ترجمه می­ شود و برای بهبود آن نیاز است بازخوانی و ویرایش شود. اما در هر حال استفاده از این نرم ­افزارها برای ترجمه متن می­تواند حداقل تا ۲۰% سرعت کار ترجمه را برای شما بالاتر ببرد.

اگر هنوز ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال نکرده‌اید، همین الان وارد تلگرام و اینستاگرام شوید و به جمع صدها دنبال‌کننده رایت می بپیوندید.

علاوه بر به اشتراک‌گذاشتن آخرین مطالب مفید و کاربردی سایت، تخفیف‌های ویژه و باورنکردنی ترجمه و ویرایش تخصصی، از این به‌بعد به‌صورت محدود فقط و فقط در تلگرام و اینستاگرام منتشر می‌شوند. 

خواهش می کنم، خوشحالیم که معرفی این نرم افزار ها برای شما مفید واقع شده است.

خواهش می کنم، نظر لطف شماست. خوشحالیم که مفید بوده.

سلام ببخشید از بین این نرم افزارها کدومشون متن بهتر ترجمه میکنن؟که قابل فهم باشه…

سلام، هر کدام نقص ها و مزایای خود را دارند و معمولا برای زبان فارسی زیاد خوب عمل نمی کنند. نرم افزار ها هیچگاه جای ترجمه انسانی را نمی گیرند.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی رایت می، جدیدترین و مفیدترین مطالب سایت را به‌همراه تخفیف‌های ویژه و مناسبتی در ایمیل خود دریافت نمایید:

ما هم مثل شما از اسپم متنفریم و ایمیل‌های اسپم و تبلیغاتی ارسال نخواهیم کرد

با این نرم‌افزارهای ترجمه، مترجم‌ متن‌های خودتان باشید

شاید تصور کنید که دیکشنری یا نرم‌افزارهای ترجمه فقط به درد کسانی می‌خورد که با رشته‌ی زبان سروکار دارند یا می‌خواهند به یادگیری یک زبان جدید بپردازند. اما امروزه، در هر رشته‌ای که مشغول تحصیل باشید، برای پروژه‌های تحقیقاتی یا تسک‌هایی که استاد به شما می‌سپارد، به ترجمه نیاز پیدا می‌کنید. اما متاسفانه، با وجود افزایش روزافزون دارالترجمه‌ها و تبلیغات زیاد، پیدا کردن مترجمی که واقعا بتواند متن شما را به خوبی ترجمه کند کار سختی است. خصوصا در ترجمه‌ی مقالات پژوهشی دانشگاه‌ها، شما باید از مترجم کارآمد و لایقی کمک بگیرید تا اصطلاحات یا مباحث را اشتباه ترجمه نکند. طبق تجربه‌ای که خودم داشتم، یک بار برای ترجمه‌ی متنی 30صفحه‌ای هزینه‌ی زیادی متقبل شدم و بعد از دریافت پروژه، خودم از اول آن را ترجمه کردم. گویا مترجم قبلی، اصلا متوجه نبوده متن بیچاره را به چه شکلی تفسیر می‌کرده است.

حالا اگر در حدی به زبان انگلیسی تسلط دارید که بتوانید معنی و مفهوم جملات و نوشته‌ها را درک کنید، پس به کمک یک نرم‌افزار ترجمه به خوبی می‌توانید خودتان از پس این کار بربیایید و مقاله‌ی موردنظر را به زبانی دیگر ترجمه کنید.

در ادامه، بهترین نرم‌افزار‌های ترجمه را به شما معرفی می‌کنیم که به کمک آن‌ها بتوانید مقاله‌های خود را به‌خوبی ترجمه کنید و هزینه‌ی اضافی نپردازید.

نرم‌افزار ترجمه‌ی آفلاین Promt به عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارهای ترجمه، بسیار مقرون‌به‌صرفه است و به کمک پکیج چند‌زبانه و قابلیت بالای آن در ترجمه‌ی متون تجاری، محبوبیت زیادی دارد. در این نرم‌افزار از 16 زبان مختلف پشتیبانی می‌شود که زبان «فارسی» (Farsi) هم یکی از آن‌هاست.  

نرم‌افزار ترجمه‌ی Promt قابلیت‌های زیادی دارد و از فرمت‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار را می‌توان نرم‌افزاری «کاربرپسند» دانست و به شما اجازه می‌دهد که به راحتی ویژگی‌هایش را تنظیم کنید و نهایت استفاده را ببرید.

نرم‌افزار بابیلون یکی از بهترین نرم‌افزارهای ترجمه برای متون تجاری است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید 77 زبان دنیا را ترجمه کنید (البته کمی اغراق شده است، اما این نرم‌افزار واقعا از 77 زبان پشتیبانی می‌کند). شاید با خودتان فکر کنید که نرم‌افزار مترجم گوگل، از 100 زبان زنده‌ی دنیا پشتیبانی می‌کند و استفاده از آن به‌صرفه‌تر است. اما با وجود قابلیت‌ها و امکانات بالای مترجم گوگل، آیا واقعا می‌توان برای ترجمه‌ی متن‌ها‌ی تخصصی کاملا به آن تکیه کرد؟

جالب است بدانید امکان نصب و به کارگیری این برنامه در ایمیل هم وجود دارد. در این برنامه شما می‌توانید برای هر یک از مخاطبان خود زبان خاصی انتخاب کنید، سپس به راحتی برای او ایمیلی به زبان فارسی بنویسید تا مخاطب، آن را به زبانی دیگر دریافت کند.

شاید این نرم‌افزار مثل بابیلون از زبان‌های زیادی پشتیبانی نکند، ولی امکان ترجمه به صورت آفلاین یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی آن است. در‌ حال حاضر، این نرم‌افزار از 50 زبان پشتیبانی می‌کند و این تعداد در حال افزایش است.

از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به قابلیت ترجمه‌ی متن عکس اشاره کرد. فقط کافی است که لنز دوربین را روی نشانه، روزنامه، منوی رستوران یا هر متن دیگری بگیرید تا آن را برایتان ترجمه کند. از این مهم‌تر، قدرت ترجمه‌ی متن این نرم‌افزار بالاست. مخصوصا زمانی که می‌خواهید با کسی گپ بزنید که زبانش را بلد نیستید.

علاوه بر موارد بالا، به کمک این نرم‌افزار می‌توانید به تلفظ متن ترجمه‌شده گوش دهید. این نرم‌افزار تمام ترجمه‌های شما را ذخیره می‌کند و اگر مایل بودید، می‌توانید آن‌ها را به عنوان جملات مورد علاقه (که برایتان مهم هستند) نشانه‌گذاری کنید و به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. از دیگر قابلیت‌های جالب این نرم‌افزار می‌توان به «Word of the Day» اشاره کرد. این قابلیت هر روز یک لغت جدید را به زبانی که تمایل دارید آموزش می‌دهد.

نرم‌افزار Just Translate یکی دیگر از نرم‌افزارهای ترجمه‌ی رایگان است که هرآنچه را که از یک نرم‌افزار ترجمه انتظار می‌رود، فراهم می‌کند. این خدمات شامل تشخیص خودکار زبان هم می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های برجسته‌ی این نرم‌افزار می‌توان به قدرت ترجمه‌ی فوری متن‌های مختلف در آن اشاره کرد. این نرم‌افزار از 50 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. پروکسی داخلی آن هم امکان ترجمه‌ی آفلاین را برای کاربران فراهم می‌سازد. علاوه بر ترجمه، نرم‌افزار Just Translate شامل ویراستار گرامری هم می‌شود که اشتباهات را اصلاح می‌کند.

شما حتی می‌توانید فایل ترجمه شده را در پوشه مخصوصی ذخیره کنید و از آن به شکل PDF خروجی بگیرید یا حتی از روی آن پرینت بگیرید.  

نرم‌افزار Free Translator ابزار ترجمه‌ی آفلاین و قدرتمندی است که بیشتر زبان‌های صحبت‌شده در سراسر دنیا را پشتیبانی می‌کند. وقتی شما متن مورد نظر خود را در این نرم‌افزار قرار دهید، کلمات موجود در دیکشنری را برای شما بررسی می‌کند و نتایج را به شما نشان می‌دهد.

این برنامه به صورت پیش‌فرض با دیکشنری‌های ایتالیایی به انگلیسی و انگلیسی به ایتالیایی وارد بازار می‌شود، اما شما می‌توانید از سایت توسعه‌دهنده، سایر دیکشنری‌ها را دانلود و آن‌ها را به نرم‌افزار اضافه کنید.

این نرم‌افزار به نصب هیچ نرم‌افزار اضافه‌ای نیاز ندارد، چون به شکل پوشه‌ای ساده در کامپیوتر ذخیره می‌شود و کافی است که فایل .EXE را مستقیما از طریق پوشه نصب کنید.

نرم‌افزار Virtaal، نرم‌افزاری قدرتمند و آفلاین است که به شما اجازه می‌دهد بدون هیچ نگرانی کاملا روی ترجمه‌ی متن مورد نظر تمرکز کنید. در این نرم‌افزار، فقط ترجمه‌ی مورد نظر شما نمایش داده می‌شود و سایر نتایج به صورت پنهان در پنجره‌ای وجود دارد تا حواستان را پرت نکند. اگر پلاگین‌‌ها را فعال کنید، می‌توانید ترجمه‌های توصیه‌شده از «مترجم‌ گوگل» و سایر نرم‌افزارها را مشاهده کنید.  

نرم‌افزار Q Translate، نرم‌افزاری کم‌حجم و پرکاربرد است که در ترجمه‌ی سریع متن‌های مختلف به شما کمک می‌کند. در این نرم‌افزار می‌توانید با فشار دادن کلید‌های Ctrl + E، تلفظ متن مورد نظر را بشنوید. این نرم‌افزار از «مترجم گوگل»، «مترجم مایکروسافت»، «مترجم یاهو» و سایر نرم‌افزارها برای ترجمه‌ی متن‌های شما استفاده می‌کند.

نرم‌افزار Magic Translator، به خوبی می‌تواند متن‌ها و جملات را به صورت مستقل ترجمه کند و به‌خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. در این نرم‌افزار یک مرورگر وجود دارد که برای ترجمه از سایر اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مترجم معروف استفاده می‌کند.  

 نرم‌افزار Cute Translator Pro، بر خلاف اسم نازش، بسیار قدرتمند و کم‌حجم است. این نرم‌افزار زبان فارسی را پشتیبانی می‌کند و از فایل‌ها با فرمت‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. بنابراین شما می‌توانید فایل PDF، پاورپوینت، ورد، صفحه‌های موجود در وب‌سایت‌ها، ایمیل‌ها و … را ترجمه کنید. متاسفانه این نرم‌افزار قابلیت ترجمه‌ی متن‌ها به صورت آفلاین را ندارد و برای ترجمه از سایر سایت‌های معتبر استفاده می‌کند و در نتیجه به اتصال اینترنت نیاز دارد. در این نرم‌افزار از 53 زبان مختلف پشتیبانی می‌شود.

این نرم‌افزار دقت و سرعت بالایی در ترجمه‌ی متن‌های مختلف دارد و از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار برای ترجمه‌ی متن‌های مختلف از بیش از 250000 مترجم در سراسر دنیا کمک گرفته است و در ترجمه‌ی متن‌های شما، عملکرد خوبی دارد.

نرم‌افزار Ace Translator به خاطر حجم کم، با نسخه‌های مختلف ویندوز سازگار است و به راحتی روی هر سیستم‌عاملی نصب می‌شود. این نرم‌افزار آنلاین است و برای ترجمه‌ی متن‌های شما از سایر سایت‌های معتبر و قدرتمند استفاده می‌کند. شما می‌توانید به کمک این نرم‌افزار محتوای وب‌سایت‌ها، ایمیل‌ها و چت‌های مختلف را به شکل آنلاین ترجمه کنید.

نرم‌افزار Lingoes از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ترجمه به شمار می‌رود. از آنجا که این نرم‌افزار بهترین ترجمه را از سایت «مترجم گوگل» انتخاب می‌کند، شما می‌توانید از اعتبار ترجمه‌ها اطمینان حاصل کنید. شما می‌توانید دیکشنری‌های مختلفی را به این نرم‌افزار اضافه کنید که از بین آن‌ها می‌توان به دیکشنری فارسی به انگلیسی یا انگلیسی به فارسی آریان‌پور اشاره کرد.

در قسمت تنظیمات می‌توانید کلید‌های میانبر را هرطوری که دوست دارید تنظیم کنید و با کلیک بر روی یک لغت، معنی آن را در پنجره‌ی کوچکی ببینید. اگر تمام دیکشنری‌ها فعال باشند، معنی کلمه به زبان انگلیسی، فارسی، آلمانی و … نیز نمایش داده می‌شود.

قبل از اینکه یکی از این نرم‌افزارها را انتخاب و دانلود کنید، حتما به این نکته توجه کنید که آیا از زبان مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند یا خیر.

اگر متن مورد نظر شما حجم زیادی دارد، پس حتما نرم‌افزاری را انتخاب کنید که بتواند بیش از یک یا دو جمله را ترجمه کند و باعث دردسر نشود.

همانطور که خودتان هم می‌دانید، صدها نرم‌افزار ترجمه در اینترنت وجود دارد که فقط چند مورد از آن‌ها به صورت آفلاین کار می‌کنند. نرم‌افزارهای ترجمه‌ی فوق‌العاده‌ای مثل «مترجم گوگل» (Google Translate) و «پاور ترنسلیت» (Power Translate) عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند، ولی برای استفاده از آن‌ها باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. پس اگر تمایل دارید که از نرم‌افزارهایی برای ترجمه استفاده کنید که در حقیقت وب‌سایت هستند، نرم‌افزار «مترجم گوگل» و «پاور ترنسلیت» را توصیه می‌کنیم.


  

 نرم
افزار مترجم پارس


 مترجم پارس 
 

یک بسته نرم افزار است كه متن انگليسی را به جمله های
فارسی ترجمه می کند

 
اولين نگارش تجاری
مترجم در شهريور ماه 1376 به عموم عرضه گرديد و

جدیدترین  بسته ارتقاء يافته مترجم پارس  نگارش
2/71 است 
 
ورودی مترجم پارس، تايپ متن انگليسی يا انتقال متن از يك فايل
می باشد
در حال حاضر، موتور مترجم پارس قادر به شناسايي و تجزيه بيش از
يك ميليون و پانصدهزار واژه عمومي و اصطلاحات تخصصي متداول در
38 رشته علمی است 
پیکره واژگان و اصطلاحات  پارس همواره در حال بهينه سازی و
افزایش  توسط همكاران ما در مراكز علمی و دانشگاهی می باشد

 رویه ثابت مبنا است که  کاربران مترجم پارس، نگارش های ارتقاء
يافته نرم افزار را به قيمت مخصوص با امكان استفاده از  تخفيف
ويژه اعضا تهيه نمايند 

نرم افزار ترجمه متون پزشکی انگلیسی به فارسی0خرید کرم گلدن کویین
خرید صابون صندل
صابون صندل
خرید ژل شاخکی آلوئه ورا
خرید گین اپ
خرید شامپو تریاک

خرید شامپو تریاک دکتر اسکین
خرید صابون تریاک

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

©
2022 (کامل متن)

با نیروی وردپرس

برای فعال‌سازی جاوااسکریپت در مرورگر کروم، می‌توانید آدرس
`chrome://settings`
را در میله‌ی آدرس وارد کرده و تنظیمات مربوطه را در بخش
“content settings”
انجام دهید.

ترجمه، ترجمان (ترگمان)، یچواک، یچوه، ویچار، حرکت انتقالی، برگردان

مهم نیست زبانت چقدر خوبه، هر مقاله‌ی تخصصی رو میتونی با #ترجمیار ترجمه کنی. آزمایشش تا ۲۰۰۰ کلمه رایگانه!

https://www.tarjomyar.ir

ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی

موتور محاوره ترجمه ترگمان یک موتور ترجمه‌ماشینی نورونی مبتنی بر الگوریتم‌های یادگیری ژرف است که با استفاده از پیکره متنی با بیش از ۳۰ میلیون کلمه متن انگلیسی ترجمه‌شده به فارسی آموزش دیده است. بخش عمده این پیکره شامل زیرنویس فیلم‌ها است و مجموعه‌ای از رمان‌ها، و داستان‌های ترجمه‌شده نیز در این پیکره گردآوری‌شده‌اند. تا کنون علاوه بر موتور ترجمه، بیش از ۱۲ میلیون کلمه متن این پیکره نیز به صورت متن‌باز منتشر شده و از طریق سایت پارسیگان در اختیار محققین قرار گرفته است.

از آنجایی که زبان محاوره فارسی بسیار متفاوت از زبان رسمی است موتور ترجمه محاوره به صورت کاملا مستقل از موتور رسمی آموزش داده شده در ابتدای درخواست شما رسمی یا محاوره بودن متن به صورت خودکار توسط سیستم شناسایی شده و مناسب‌ترین موتور برای آن انتخاب می‌شود.

از آن‌جایی که در موتور‌های ترجمه نورونی حجم پیکره آموزش‌داده‌شده به ماشین یکی از مهمترین شاخصه‌های افزایش کیفیت استاز همه علاقمندان و مترجمین درخواست‌ می‌کنیم تا ما را در افزایش کیفیت این موتور یاری کنند.

موتور رسمی ترجمه ترگمان یک موتور ترجمه‌ماشینی نورونی مبتنی بر الگوریتم‌های یادگیری ژرف است که با استفاده از پیکره متنی با بیش از ۶۵ میلیون کلمه متن انگلیسی ترجمه‌شده به فارسی آموزش دیده است. بخش عمده این پیکره شامل اخبار گردآوری و ترجمه‌شده از خبرگزاری‌های معتبر نظیر cnn، bbc، reuters و مجلات خارجی در طول سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ گردآوری شده است. بخش دیگری از این پیکره با انتخاب جملات ترجمه‌شده از سایت ویکی‌پدیا آماده شده و بخشی دیگر از آن به مقالات علمی و تخصصی اختصاص داده‌شده است.

تا کنون علاوه بر موتور ترجمه، بیش از ۲۵ میلیون کلمه متن این پیکره نیز به صورت متن‌باز منتشر شده و از طریق سایت پارسیگان در اختیار محققین قرار گرفته است.

از آن‌جایی که در موتور‌های ترجمه نورونی حجم پیکره آموزش‌داده‌شده به ماشین یکی از مهمترین شاخصه‌های افزایش کیفیت است از همه علاقمندان و مترجمین درخواست‌ می‌کنیم تا ما را در افزایش کیفیت این موتور یاری کنند.

ترجمه‌ی متنی که وارد کردید ثانیه طول کشیده است. این یعنی بطور متوسط ثانیه برای هر کلمه زمان سپری شده است.

با این حساب، ترجمه‌ی یک پست از یک وبلاگ خارجی (که حدوداً ۵۰۰ کلمه دارد) مجموعاً ثانیه طول می‌کشد. این را با یک مترجم انسان مقایسه کنید!

با کمک ماشین شما هم می‌توانید با سرعتی بیش از سرعت یک مترجم حرفه‌ای ترجمه‌های باکیفیت قابل‌قبول داشته باشید. کافیست از سرویس کمک مترجم «ترجمیار» استفاده کنید و خودتان ترجمه کنید

برای سهولت بیشتر در استفاده از ترگمان، می‌توانید از برنامک آن استفاده کنید.

 

 

 

ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی

 

درباره پارس ترنس

پارس ترنس، دارنده نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارائه دهنده خدمات ترجمه تخصصی، ویراستاری متون و تولید محتوای وب سایت با همکاری بیش از 1100 مترجم و نویسنده نخبه می باشد.

تماس با ما

لینک های مفید

سفارش ترجمه

ترجمه تخصصی مقاله

ترجمه فوری

هزینه ترجمه

ترجمه انگلیسی به فارسی

ترجمه فارسی به انگلیسی

ترجمه متن

ترجمه مقاله ISI

پارافریز و بازنویسی متون

ویراستاری تخصصی

دیکشنری تخصصی پارس ترنس

استخدام مترجم

© تمامی حقوق نزد پارس ترنس محفوظ می باشد: سایت ترجمه تخصصی پارس ترنس

ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی
ترجمه متن انگلیسی به فارسی پزشکی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *