نرم افزار ترجمه دقیق متن انگلیسی به فارسی

خواص دارویی و گیاهی

نرم افزار ترجمه دقیق متن انگلیسی به فارسی
نرم افزار ترجمه دقیق متن انگلیسی به فارسی

دسته بندی : آموزش نرم افزار

همیشه برای انجام کارهای تحقیقاتی نیاز به مترجم پیدا می­ کنید این در حالیست که بسیاری از متونی که به زبان­ های دیگر نوشته شده است را خودتان می­ توانید با کمک گرفتن از نرم افزار ترجمه متن ترجمه کنید. ما در اینجا تصمیم گرفتیم تا چند نرم افزار مترجم متن را به شما معرفی کنیم که زبان فارسی را نیز پشتیبانی کند.

پیش از هر چیز شما همیشه می­ توانید بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان از مترجم گوگل یا همان گوگل ترنسلیت به روی کامپیوتر و یا تلفن همراهتان استفاده کنید. گوگل ترنسلیت از آنجایی که زبان ­های بسیاری را پشتیبانی می­ کند می­ تواند در بسیاری موارد پرکاربرد باشد اما گاهی ممکن است در ترجمه متون فارسی به مشکل برخورد کنید بنابراین بد نیست با سایر نرم ­افزارهای پرکاربرد ترجمه متن نیز آشنا شوید تا در صورت لزوم بتوانید از این نرم افزارهای مترجم رایگان نیز کمک بگیرید.

 

فهرست محتوا

نرم افزار ترجمه دقیق متن انگلیسی به فارسی

 

Qtranslate یک نرم افزار ترجمه متن کم حجم است که اکثر زبان­ ها از جمله زبان فارسی را پشتیبانی می ­کند. شما می­ توانید متن خود را از فارسی به زبان­ های دیگر و یا برعکس ترجمه کنید. این نرم افزار برای ترجمه از مترجم ­های آنلاین همانند MicrosoftTranslator ، گوگل ترنسلیت و Babelfish.yahoo کمک می­ گیرد به همین دلیل برای اینکه بتوانید از این نرم افزار استفاده کنید حتما باید به اینترنت متصل باشید.

 

یکی دیگر از نرم ­افزارهای مترجم که می ­تواند جملات یا کلمات را به شکل مستقل ترجمه کند نرم افزار ترجمه متن Magic Translator است. این نرم افزار مترجم به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می­ کند و به دلیل اینکه درون خود مرورگر وب دارد به راحتی می ­تواند وب­سایت­ هایی که به زبان دیگری هستند را برایتان به زبان فارسی ترجمه کند. مجیک ترنسلیتور ۱۰۰% با یونی کدها سازگار است و می­تواند فایل­ هایی با فرمت­های RTF ، Doc و txt را باز کند. رابط کاربری ساده ­ی این نرم افزار مترجم نیز کار با آن را برای همه راحت کرده است.

 

این نرم افزار ترجمه متن نیز بسیار کم حجم و قدرتمند است و زبان فارسی را نیز پشتیبانی می­ کند. با استفاده از این نرم افزار می­ توانید فایل­های PDF، پاورپوینت، Word ، صفحات وب، ایمیل­ها و صفحات چت را ترجمه کنید. اما برای ترجمه نیاز است که همواره به اینترنت متصل باشید چرا که برای خواندن و ترجمه متن از دیکشنری آنلاین استفاده می­ شود. این نرم افزار مترجم متن ۵۳ زبان را پشتیبانی می­ کند.

 

نرم افزار مترجم ترادوس نیز یکی دیگر از نرم­ افزارهای ترجمه متن پرکاربرد است که می­ تواند به شما کمک کند مطالب مورد نظرتان را دقیق ­تر و سریع ­تر ترجمه کنید. ترادوس به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می­ کند و سرعت و دقت بالایی در ترجمه متن دارد. همچنین اصطلاحات شرکت­ های بزرگ نیز در نرم افزار به صورت پیش فرض قرار گرفته است. نرم افزار مترجم ترادوس توسط بیش از ۲۵۰ هزار مترجم در سراسر جهان استفاده می­ شود. ترادوس در نسخه­ های مختلف ویندوز قابل نصب است.

 

همانند سایر نرم ­افزارهای مترجم متن معرفی شده ، Ace Translator نیز برای اینکه بهترین نتیجه را به شما بدهد باید متصل به اینترنت باشد. این نرم افزار می ­تواند لغات و متون را به ۵۹ زبان مختلف از جمله زبان فارسی ترجمه کند. Ace Translator می­ تواند متن ترجمه شده را از درون برنامه به فایل متنی تبدیل کند و دیگر نیازی به کپی پیست کردن وجود ندارد. حجم برنامه کم است و همچنین با نسخه­ های مختلف ویندوز سازگار است.

 

 

این اپلیکیشن یک دیکشنری یا فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و برعکس است که بیش از ۲۰۰۰۰۰ لغت را در خود نگهداری می­ کند. استفاده از این اپلیکیشن نیاز به اینترنت ندارد و به صورت آفلاین است.

 

این اپلیکیشن مخصوص زبان فارسی طراحی شده است و دیکشنری­ های تخصصی برای رشته­ های مختلف دارد که می­ تواند برای دانشجویان بسیار کاربردی باشد.

 

بدون شک دیکشنری آکسفورد یکی از مشهورترین و قابل اعتمادترین دیکشنری­ هاست که حالا با نسخه موبایل خود به راحتی در دسترس عموم قرار گرفته است. لغت­نامه آکسفورد به طور مستمر به روز رسانی می­ شود و دایره لغات آن هر روز در حال گسترش است.

 

این اپلیکیشن یکی از بهترین لغت­ نامه ­های فارسی برای موبایل است که مخصوص سیستم عامل اندروید طراحی شده است. این دیکشنری لغات را به صورت موضوعی و تخصصی در رشته­ های مختلف در نظر گرفته و معانی متفاوتی بر اساس کاربرد آن­ها ارائه می­دهد. همچنین از ویژگی ­های آن می­توان به دسترسی به واژگان فرهنگ لغات دهخدا و دکتر معین اشاره کرد.

 

پارس دیک نیز یکی دیگر از اپلیکیشن­ های دیکشنری فارسی به انگلیسی و برعکس است که به صورت آفلاین کار می­کند. این دیکشنری بیش از ۲۰۰۰۰۰ لغت انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی را دارد و می ­تواند لغات را با دو لهجه بریتیش و آمریکایی تلفظ کند. همچنین متضادها و مترادف­ های کلمات را نیز نمایش می­ دهد.

 

نکته ­ای که باید درباره نرم ­افزارهای مترجم متن بدانید این است که نتیجه نهایی همیشه ۱۰۰% آن چیزی نیست که شما می­ خواهید چرا که در نهایت متن توسط ربات ترجمه می­ شود و برای بهبود آن نیاز است بازخوانی و ویرایش شود. اما در هر حال استفاده از این نرم ­افزارها برای ترجمه متن می­تواند حداقل تا ۲۰% سرعت کار ترجمه را برای شما بالاتر ببرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

همراه ما باشید

اگر هنوز ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال نکرده‌اید، همین الان وارد تلگرام و اینستاگرام شوید و به جمع صدها دنبال‌کننده رایت می بپیوندید.

علاوه بر به اشتراک‌گذاشتن آخرین مطالب مفید و کاربردی سایت، تخفیف‌های ویژه و باورنکردنی ترجمه و ویرایش تخصصی، از این به‌بعد به‌صورت محدود فقط و فقط در تلگرام و اینستاگرام منتشر می‌شوند. 

فراموش نکنید این مطلب را به اشتراک بگذارید!

                     

11 Comments

بسیار عالی و مفید بود متشکرم

خواهش می کنم، خوشحالیم که معرفی این نرم افزار ها برای شما مفید واقع شده است.

سلام. کدوم نرافزار؟ اسمش چیه؟

بسیار عالییی. ممنونم ازتون

خواهش می کنم دوست عزیز

نرم افزار ترجمه دقیق متن انگلیسی به فارسی

خلاصه و مفید . ممنون

خواهش می کنم، نظر لطف شماست. خوشحالیم که مفید بوده.

خیلی خیلی عالیه تشکر

خواهش می کنم، نظر لطف شماست

سلام ببخشید از بین این نرم افزارها کدومشون متن بهتر ترجمه میکنن؟که قابل فهم باشه…

سلام، هر کدام نقص ها و مزایای خود را دارند و معمولا برای زبان فارسی زیاد خوب عمل نمی کنند. نرم افزار ها هیچگاه جای ترجمه انسانی را نمی گیرند.

وب‌ سایت

با عضویت در خبرنامه ایمیلی رایت می، جدیدترین و مفیدترین مطالب سایت را به‌همراه تخفیف‌های ویژه و مناسبتی در ایمیل خود دریافت نمایید:

ما هم مثل شما از اسپم متنفریم و ایمیل‌های اسپم و تبلیغاتی ارسال نخواهیم کرد

  

تمامی حقوق برای رایت می محفوظ است.

با خرید هر یک از بسته‌های زیر امکان ترجمه فارسی به انگلیسی و ترجمه انگلیسی به فارسی متون با تعداد کلمات مشخص شده برای هر بسته برای شما فراهم خواهد شد.

عادی 10
10,000 تومان
خرید بسته

‏ترجمه 7,000 کلمه
‏5 روزه
‏بدون محدودیت ساعت استفاده

عادی 20
20,000 تومان
خرید بسته

‏ترجمه 30,000 کلمه
‏15 روزه
‏بدون محدودیت ساعت استفاده

عادی 30
30,000 تومان
خرید بسته

‏ترجمه 60,000 کلمه
‏30 روزه
‏بدون محدودیت ساعت استفاده

مگاترجمه
50,000 تومان
خرید بسته

‏ترجمه 500,000 کلمه
‏30 روزه
‏بدون محدودیت ساعت استفاده

شبانه
50,000 تومان
خرید بسته

‏ترجمه 700,000 کلمه
‏30 روزه
‏ساعات استفاده 02:00-08:00

نیم‌ساله
200,000 تومان
خرید بسته

‏ترجمه 3,000,000 کلمه
‏180 روزه
‏بدون محدودیت ساعت استفاده

بی‌نهایت
300,000 تومان
خرید بسته

‏ترجمه نامحدود کلمه
‏30 روزه
‏بدون محدودیت ساعت استفاده

عادی 10

Contents

نرم افزار های ترجمه انگلیسی انواع مختلفی دارند برخی قابلیت ترجمه آنلاین دارند و برخی به صورت آفلاین ترجمه خواهند کرد در اینجا به معرفی نرم افزار ترجمه انگلیسی خواهیم پرداخت .

ترجمه متون و محتوای انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی همواره  یکی از پر مخاطب ترین انواع ترجمه هاست، چرا که زبان انگلیسی به عنوان زبان نخست بین المللی دارای جایگاه علمی، سیاسی، اقتصادی بالایی در تمامی کشورهای دنیا از جمله ایران می باشد و مخاطبان ترجمه انگلیسی زیادی در کشور به دنبال دریافت خدمات ترجمه تخصصی انگلیسی، ترجمه شفاهی انگلیسی، ترجمه رسمی انگلیسی  در دارالترجمه انگلیسی می باشند که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

در این بین نقش مترجمین متون و محتوای انگلیسی بسیار پر رنگ است. از آنجایی که میزان تحصیلات و تجربه مترجم رابطه­ی مستقیمی با کیفیت ترجمه دارد توصیه می شود تا برای گرفتن نتیجه مطلوب در امر ترجمه کار را به کاردان سپرد. دارالترجمه پارسیس با سابقه بیش از ده سال در زمینه ترجمه انگلیسی و سایر زبان های دنیا مانند: فرانسوی، آلمانی، روسی و چینی به عنوان پایگاهی برا ی ترجمه کلیه متون و محتوای درخواستی مخاطبان عزیز می باشد.

بسیاری از نرم افزارهای ترجمه انگلیسی وجود دارد که با کمک آن ها می توان متون انگلیسی را به فارسی ترجمه کرد. این نرم افزارها بیشتر بر پایه­ی وب هستند و به نوعی همانند گوگل ترانسلیت عمل می کنند. البته نرم افزارهای تخصصی تری نیز وجود دارند که با کیفیت بالاتری متون را ترجمه می نمایند. دیکشنری های آنلاین و تخصصی نیز جزو همین موارد به شمار می روند. در ادامه به معرفی برخی از مهمترین و شناخته شده ترین نرم افزارهای ترجمه انگلیسی می پردازیم.نرم افزار ترجمه دقیق متن انگلیسی به فارسی

یکی از معروفترین برنامه های ترجمه متون است که در بین متقاضیان ترجمه بسیار رایج می باشد. این برنامه دارای 25 دیکشنری از زبان های مختلف دنیا است که بانک اطلاعاتی قدرتمندی در زمینه ترجمه کلمه به کلمه متون را دارد. همچنین تفکیک کلمات تخصصی بسته به موضوع ترجمه نیز یکی دیگر از نقاط قوت این برنامه می باشد. برای کار با این برنامه نیاز نیست تا حتما به اینترنت متصل بود و به صورت آفلاین ترجمه صورت می پذیرد. این نرم افزار قابلیت اجرا بر روی موبایل و رایانه را دارا است. برای دانلود نرم افزار Babylon بر روی آن کلیک نمایید.

این  نرم افزار برای ترجمه متن به زبان های مخالف دنیا است . نرم افزاری که با توجه به حجم کم، کارایی قابل قبولی در امر ترجمه انگلیسی دارد و نسخه های آن بر روی رایانه و همچنین تلفن همراه قابلیت نصب و اجرا دارد. این برنامه می تواند به عنوان مترجم کمکی برای ترجمه متون و نوشته های انگلیسی به کار رود. کیفیت ترجمه آن خوب و قابل قبول است هر چند که هرگز ترجمه آن به پای ترجمه یک مترجم حرفه ای نمی رسد و از نکاتی دیگری که می توان درباره کیو ترنسلیت بیان کرد این است که قابلیت پشتیبانی از سایت گوگل ترنسلیت را دارد. برای دانلود این نرم افزار می توانید از طریق این آدرس اقدام نمایید. دانلود نرم افزار QTranslate لینک مستقیم.

این برنامه قادر به ترجمه متون و صفحات وب به 53 زبان زنده دنیا از جمله فارسی و انگلیسی می باشد. مجیک تراسلیت یکی دیگر از برنامه های ترجمه می باشد که هرچند کیفیت ترجمه­ی خوبی دارد اما در نهایت متن ترجمه شده نیاز به ویراستاری و تصحیح علمی و تخصصی خواهد داشت. با این وجود استفاده از این برنامه برای محققین و افرادی که به زبان انگلیسی علاقه مندهستند توصیه می گردد و در مورد ترجمه تخصصی و با کیفیت به زبان انگلیسی نمی توان روی آن حساب ویژه ای باز کرد. برای دریافت این برنامه می توانید از طریق لینک اقدام نمایید. دانلود نرم افزار Magic Translator لینک مستقیم.

این برنامه به خوبی می تواند نیازهای ترجمه­ای متقاضیان را به زبان های مختلف دنیا از جمله انگلیسی بر طرف نماید. از ویژگی های نرم افزارآس ترانسلیت می توان به تحت وب بودن آن اشاره کرد و همچنین گستردگی دایره کلمات در آن بسیار بالا بوده و می تواند کیفیت ترجمه را بالا ببرد. همچنین این برنامه به عنوان دیکشنری 12 زبانه مورد استفاده قرار می گیرد. برای دانلود برنامه از طریق لینک اقدام کنید. دانلود نرم افزار Ace Translator  لینک مستقیم.

حجم کم برنامه و پشتیبانی از پنجاه و سه زبان از ویژگی های بارز این نرم افزار کاربردی ترجمه است. مخاطبین می توانند با کمک این برنامه که سرعت زیادی نیز در امر ترجمه متون، ایمیل، اسناد مکتوب انگلیسی دارد، اقدام نمایند. همچنین این برنامه قابلیت اجرا بر روی رایانه شخصی را هم داراست. از طرفی برای ترجمه، این  برنامه حتما باید به اینترنت متصل باشد و تنها به صورت آنلاین قادر است تا کار خود را انجام دهد. از نظر کاربری نیز بسیار آسان و شفاف می باشد. برای دانلود نرم افزار  Authorsoft Cute Translator از لینک مستقیم کلیک نمایید.

این برنامه قابلیت نصب دیکشنری اضافه بر سازمان را بر روی خود دارد تا به روز شده و کاربردی تر گردد. لینگوس در نوع خود یکی از برترین برنامه های ترجمه متون انگلیسی می باشد که کاربران زیادی دارد. این برنامه بر روی ویندوز قابلیت نصب دارد. این برنامه به صورت آفلاین عمل می کند و می توان بدون نیاز به اینترنت از آن استفاده کرد. همچنین لینگوس سرعت زیادی در امر ترجمه کردن دارد. برای دانلود نرم افزار  Lingoes روی آن کلیک نمایید.

این برنامه ترجمه متون به زبان های مختلف دنیا بسیار شناخته شده است و دارای دایره لغات بسیار وسیعی هم در بخش عمومی و هم بخش تخصصی می باشد. سرعت  بالای ترجمه این برنامه می تواند نظرمتقاضیان ترجمه انگلیسی را به خوبی جلب نماید. همچنین کیفیت ترجمه و دقت در انتخاب کلمات از دیگر ویژگی های ممتاز این برنامه است. البته برای دریافت نسخه کامل باید مبلغی را پرداخت کرد اما به صورت رایگان برای مدتی محدود می توان از آن استفاده کرد. به همین منظور و برای دانلود برنامه Trados Studio روی آن کلیک کنید تا به نسخه رایگان و محدود آن را  دسترسی داشته باشید.

 

شناخته شده ترین دیکشنری آنلاین در سطح جهان است که قابلیت ترجمه متون را نیز دارا می باشد. علاوه بر این امکانات دیگری از سوی شرکت گوگل بر روی این وب سایت در نظر گرفته شده که کار با آن را بسیار آسان می نماید مانند: امکان ترجمه از روی گفتار و از طریق میکروفون و یا حتی ترجمه از روی عکس یک متن نیز در گوگل ترانسلیت امکان پذیر است. در حال حاضر بیشتر مخاطبین ترجمه انگلیسی از امکانات گوگل ترنسلیت استفاده می کنند و بسیاری از برنامه های ترجمه بر پایه­ گوگل ترنسلیت توسعه پیدا کرده اند و برای ترجمه به آن متصل می شوند هر چند که این دیکشنری آنلاین روزانه اصلاح می شود و هر بار ترجمه­ی دقیق تر و با کیفیت بیشتری را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. حتی گوگل این دیکشنری آنلاین را در قالب برنامه نیز ارائه کرده است که برای موبایل های اندرویدی و ios مناسب می باشد.

این برنامه که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده قادر است تا نیاز های ترجمه ای مخاطبین خود را در سفرهای خارجی و ترجمه  انگلیسی تامین نماید . این برنامه به صورت یک دیکشنری عمل کرده و به ترجمه کلمه به کلمه می پردازد. هر چند که کیفیت ترجمه­ی آن بالا نیست اما در حد گره گشایی برای برقراری ارتباط و یا درک مطلب خوب است. این برنامه زبان های مختلف دنیا را پشتیبانی می کند و فقط کافی است تا مخاطب زبان مورد نظر خود را انتخاب کند. برای دریافت برنامه Microsoft Translator روی آن کلیک کنید.

در ادامه نیز به معرفی تعدادی از برترین دیکشنری های موجود برای ویندوز و موبایل می پردازیم.

این نسخه از دیکشنری که دایره لغات وسیعی از زبان انگلیس را در خود جای داده است به عنوان یکی از محبوب ترین دیکشنری ها برای رایانه و تلفن همراه، شناخته می شود.

یکی دیگر از برترین دیکشنری های قابل استفاده بر روی تلفن همراه و رایانه می باشد که برای ترجمه به زبان انگلیسی بسیار کاربردی است. دانلود دیکشنری Longman

این یک دیکشنری ایرانی است که به صورت آفلاین قادر به ترجمه کلمات انگلیسی می باشد. و برای متقاضیان ترجمه انگلیسی گزینه­ی خوبی است.

یکی دیگر از دیکشنری های ایرانی برای ترجمه فارسی به انگلیس و انگلیسی به فارسی می باشد. نکته­ی جالب این دیکشنری استفاده آن از لغت نامه دهخدا و معین است. لینک دانلود دیکشنری PICoDIC

دیکشنری آفلاین پارس دیک بیش از 200000 لغت دارد که برای ترجمه فارس به انگلیس و بالعکس کاربرد دارد. از دیگر قابلیت های این دیکشنری تلفظ کلمات به انگلیسی با لهجه آمریکایی و بریتیش می باشد.

همانند سایر دیکشنری های فارسی برای ترجمه به زبان انگلیسی کاربرد دارد.

این دیکشنری ها برای ترجمه زبان انگلیسی بسیار کاربردی می باشند. اما در کل باید به این نکته توجه داشت که تمامی دیکشنری ها و نرم افزارهای ترجمه قادر به تامین نیازهای مخاطبین خود به صورت مطلوب و کامل نیستند و تنها با کمک گرفتن از مترجمین با تجربه و تحصیل کرده می توان به نتایج مورد نظر دست یافت. هر چند که تیم مترجمین پارسیس با توجه به تجربه و مهارت بالا آماده ارائه خدمات ترجمه خود در زمینه های مورد نیاز متقاضیان هستند.

امروزه با توجه به کمبود وقت و صرفه جویی در هزینه در امر ترجمه انگلیسی بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی است اما برای بسیاری از افراد این امر ممکن نیست و نزدیک ترین راه برای رسیدن به نتیجه دلخواه، استفاده از خدمات ترجمه در دارلترجمه   که می تواند موجب صرفه جویی در وقت و هزینه های مخاطبین گردد. معمولا با سفارش آنلاین می توان کلیه متون و حتی سایر محتوای مورد نیاز را به مترجمین ارسال نمود و در اسرع وقت، ترجمه­ی مورد نظر را دریافت کرد و این در حالی است که دیگر نیازی به ویرایش و اصلاح مجدد نیست ولی با استفاده از نرم افزارهای ترجمه، متقاضیان ترجمه انگلیسی حتما باید متون ترجمه شده را از نظر گرامری و نگارشی مورد بازبینی قرار دهند و یا از مترجمین حرفه ای کمک بگیرند که متعاقبا خود این  باری خواهد بود بر دوش آنان.

 

باسلام واحترام وتشکر اززحمات کشیده شده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دارالترجمه رسمی عربیدارالترجمه رسمی انگلیسیدارالترجمه رسمی سوئدیدارالترجمه رسمی چینیدارالترجمه رسمی آلمانیدارالترجمه رسمی روسیدارالترجمه رسمی آذریدارالترجمه رسمی ترکی استانبولی

ترجمه رسمی عربیترجمه رسمی آلمانیترجمه رسمی انگلیسیترجمه رسمی روسیترجمه رسمی چینیترجمه رسمی اسپانیاییترجمه رسمی فرانسویترجمه رسمی ایتالیایی

دارالترجمه رسمی پارسیس با عنوان دفتر ترجمه رسمی با شماره پروانه 966 فعالیت دارد

برای فعال‌سازی جاوااسکریپت در مرورگر کروم، می‌توانید آدرس
`chrome://settings`
را در میله‌ی آدرس وارد کرده و تنظیمات مربوطه را در بخش
“content settings”
انجام دهید.

aloha, bonjour, good afternoon, good morning, hail, hello, respects, salute, greeting, salutation, regards, [o.s.] peace, salaam

مهم نیست زبانت چقدر خوبه، هر مقاله‌ی تخصصی رو میتونی با #ترجمیار ترجمه کنی. آزمایشش تا ۲۰۰۰ کلمه رایگانه!

https://www.tarjomyar.ir

نرم افزار ترجمه دقیق متن انگلیسی به فارسی

موتور محاوره ترجمه ترگمان یک موتور ترجمه‌ماشینی نورونی مبتنی بر الگوریتم‌های یادگیری ژرف است که با استفاده از پیکره متنی با بیش از ۳۰ میلیون کلمه متن انگلیسی ترجمه‌شده به فارسی آموزش دیده است. بخش عمده این پیکره شامل زیرنویس فیلم‌ها است و مجموعه‌ای از رمان‌ها، و داستان‌های ترجمه‌شده نیز در این پیکره گردآوری‌شده‌اند. تا کنون علاوه بر موتور ترجمه، بیش از ۱۲ میلیون کلمه متن این پیکره نیز به صورت متن‌باز منتشر شده و از طریق سایت پارسیگان در اختیار محققین قرار گرفته است.

از آنجایی که زبان محاوره فارسی بسیار متفاوت از زبان رسمی است موتور ترجمه محاوره به صورت کاملا مستقل از موتور رسمی آموزش داده شده در ابتدای درخواست شما رسمی یا محاوره بودن متن به صورت خودکار توسط سیستم شناسایی شده و مناسب‌ترین موتور برای آن انتخاب می‌شود.

از آن‌جایی که در موتور‌های ترجمه نورونی حجم پیکره آموزش‌داده‌شده به ماشین یکی از مهمترین شاخصه‌های افزایش کیفیت استاز همه علاقمندان و مترجمین درخواست‌ می‌کنیم تا ما را در افزایش کیفیت این موتور یاری کنند.

موتور رسمی ترجمه ترگمان یک موتور ترجمه‌ماشینی نورونی مبتنی بر الگوریتم‌های یادگیری ژرف است که با استفاده از پیکره متنی با بیش از ۶۵ میلیون کلمه متن انگلیسی ترجمه‌شده به فارسی آموزش دیده است. بخش عمده این پیکره شامل اخبار گردآوری و ترجمه‌شده از خبرگزاری‌های معتبر نظیر cnn، bbc، reuters و مجلات خارجی در طول سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ گردآوری شده است. بخش دیگری از این پیکره با انتخاب جملات ترجمه‌شده از سایت ویکی‌پدیا آماده شده و بخشی دیگر از آن به مقالات علمی و تخصصی اختصاص داده‌شده است.

تا کنون علاوه بر موتور ترجمه، بیش از ۲۵ میلیون کلمه متن این پیکره نیز به صورت متن‌باز منتشر شده و از طریق سایت پارسیگان در اختیار محققین قرار گرفته است.

از آن‌جایی که در موتور‌های ترجمه نورونی حجم پیکره آموزش‌داده‌شده به ماشین یکی از مهمترین شاخصه‌های افزایش کیفیت است از همه علاقمندان و مترجمین درخواست‌ می‌کنیم تا ما را در افزایش کیفیت این موتور یاری کنند.

ترجمه‌ی متنی که وارد کردید ثانیه طول کشیده است. این یعنی بطور متوسط ثانیه برای هر کلمه زمان سپری شده است.

با این حساب، ترجمه‌ی یک پست از یک وبلاگ خارجی (که حدوداً ۵۰۰ کلمه دارد) مجموعاً ثانیه طول می‌کشد. این را با یک مترجم انسان مقایسه کنید!

با کمک ماشین شما هم می‌توانید با سرعتی بیش از سرعت یک مترجم حرفه‌ای ترجمه‌های باکیفیت قابل‌قبول داشته باشید. کافیست از سرویس کمک مترجم «ترجمیار» استفاده کنید و خودتان ترجمه کنید

برای سهولت بیشتر در استفاده از ترگمان، می‌توانید از برنامک آن استفاده کنید.

صفحه اصلی برنامه ترجمه متن انگلیسی به فارسی اندروید

Translator TransZilla از قدرتمندترین، محبوب ترین و بهترین اپلیکیشن های ترجمه ی متن و ترانسلیتور برای سیستم عامل اندروید می باشد که تا با امروز بیش از 2 میلیون بار از پلی استوری دانلود شده است و با موتورهای قدرتمند گوگل ترانسلیت کار می کند! این برنامه که از 50 زبان زنده ی دنیا از جمله زبان شیرین فارسی پشتیبانی می کند، این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که در محیطی ساده و کاربرپسند متن های خود را به بهترین نحو ممکن و با سرعتی بالا ترجمه کنید. این برنامه دارای دو کادر می باشد که شما می توانید متن ها خود را هر چه قدر که باشد در کادر بالایی کپی کنید و در کادر پایین ترجمه ی آن را به هر زبانی که مایل …


الکترونیک آرتز Electroinic Arts


گیملافت Gameloft


نکی Nekki

نرم افزار ترجمه دقیق متن انگلیسی به فارسی


سوپرسل Supercell

ریپورتاژ با ریپورتاژ ، اپلیکیشن خود را
به دنیا معرفی کنید

برای راحتی شما امکاناتی در قالب نسخه جدید قرار
دادیم . با گذاشتن وقت همه موارد مشخص خواهند بود اگر سوالی داشتید از طریق صفحه تماس با ما ارسال کنید .


تماس با ما
پشتیبان آنلاین

115 برنامه جدید امروز قرار گرفت

فارسروید با آرشیوی قدرتمند شامل 13.000+ اپلیکیشن و هشت سال فعالیت عاشقانه با افتخار در میان برترین رسانه های اینترنتی فارسی زبان قرار گرفته است. در این سال ها تلاش کرده ایم تا همچون یکی از اعضای خانواده ی شما در کنارتان باشیم. صد البته که در این مسیر تا حد زیادی موفق بوده ایم به گونه ای که هم اکنون پربازدیدترین، قابل اعتمادترین و بروزترین رسانه اندروید کشور هستیم. همانگونه که گفته شد، به روز بودن یکی از اهداف ویژه فارسروید است و تلاش کرده ایم تا با ایده های خاص همواره جلوتر از سایر رقبا باشیم و خرسندیم که در اکثر زمینه های رقابت پیشرو بوده ایم. در نهایت باید گفت نتیجه سال ها تلاش پرفراز و نشیب برای مخاطبین مان اعتبار این روزهای فارسروید است که آن را مدیون شما همراهان همیشگی مان هستیم!

71 بازی جدید امروز قرار گرفت

خانه » بلاگ » آموزش تصویری سایر زبان ها » ۵ تا از بهترین و جدیدترین نرم افزارهای ترجمه که حتما باید دانلود کنید!

در این مقاله کاربردی، ۵ تا از بهترین و جدیدترین نرم افزارهای ترجمه (موبایل و کامپیوتر) که حتما باید بر روی گوشی و سیستم خود نصب کنید را جهت دانلود رایگان قرار می دهیم. این نرم افزارها دارای تلفظ آمریکایی و انگلیسی بوده، بصورت آفلاین کار می کنند و بدون شک بهترین های موجود در دنیا می باشند که تقریبا از همه زبان ها به زبان فارسی و بر عکس ترجمه می کنند.

در مورد نرم افزار ترجمه باید گفت که بهترین برنامه های موجود فقط برای گوشی موبایل عرضه شده اند یا اینکه دیکشنری ها بصورت آنلاین هستند اما این ۳ برنامه زیر بهترین های موجود بوده، تقریبا قابل قیاس با سایر نرم افزارهای مترجم دیگر نمی باشند:

این برنامه که شب و روز بر روی آن کار می شود، هر روز هوشمند تر شده و هر روز واژه های بیشتری به شکل صحیح برای آن ترجمه می شود، در زمینه ترجمه از هر زبانی به زبان دیگر، بهترین است. این برنامه دارای ظاهر کاربری بسیار ساده و همچنین قابلیت ترجمه متون و واژگان به بهترین شکل ممکن می باشد و فقط کافی است بعد از نصب، دیکشنری مورد نظر خود را دانلود کنید. در این لیست هیچ رقیبی ندارد و می توانید جدیدترین نسخه آن را به راحتی از طریق لینک های زیر دانلود نمایید:نرم افزار ترجمه دقیق متن انگلیسی به فارسی

≡    لینک دانلود برای اندروید

یک برنامه ساخت ایران که بطور خاص بر ترجمه فارسی به انگلیسی و برعکس تمرکز کرده است. در نوع خود و در میان برنامه های ایرانی حرف اول را میزند. فست دیکشنری که وب سایتش هم بصورت آنلاین برای شما کار ترجمه را انجام می دهد خودی نشان داده و بیش از ۵۵ هزار واژه را می تواند ترجمه نماید. در ترجمه متون هم کم کم در حال رشد و قوی شدن است که امیدواریم هر چه بهتر شود. نسبت به دیکشنری بالا امکانات کمتری دارد ولی می تواند برای ترجمه فارسی به انگلیسی جوابگو باشد:

≡    لینک دانلود برای اندروید

این مترجم که بعنوان مترجم پیشنهادی در اولویت دوم ما مطرح می شود توسط غول تکنولوژی شرکت مایکروسافت ساخته شده است که هم واژگان و هم متون را برای شما ترجمه می کند. انصافا با گوگل ترنسلیت قابل مقایسه نیست ولی بعضی از کلمات فارسی در آن بهتر از گوگل ترنسلیت ترجمه می شوند. رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و برخی قابلیت های گوگل ترنسلیت مثل ترجمه میان برنامه ای را دارا نیست. ضمنا دایره لغاتش از گوگل ضعیف تر است هر چند بسیار سبک بوده و ظاهر مدرنی دارد:

≡    لینک دانلود برای اندروید

از دست ندهید: دانلود رایگان ۵ تا از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی pdf (مبتدی-پیشرفته)

نرم افزارهای ترجمه کامپیوتر محدود هستند و در حال حاضر تنها مترجم های بدردبخور که بدون اینترنت می توانید استفاده کنید، بابیلون و لینگو هستند که معرفی می کنیم، ولی اگر به اینترنت دسترسی دارید توصیه ما فقط استفاده از این مترجم است. در غیر این صورت به ترتیب اولویت:

یکی از کارشده ترین نرم افزارهای ترجمه در زمینه ترجمه همه زبان های زنده دنیا به یکدیگر می باشد که نسخه pro یا حرفه ای آن خیلی سریع، کلمات و جملات را به زبان های مختلف تبدیل می کند. پنجره شناور این برنامه همانند یک دستیار همیشه با شما خواهد بود همانطور که با یک کلیک روی کلمه مورد نظر آشکار می شود با حرکت دادن ماوس و بدون هیچ کلیکی (این ویژگی باید توسط کاربر تنظیم شود) نیز خود به خود ناپدید می شود:

≡   لینک دانلود نسخه کامپیوتر + لغت نامه های اصلی فارسی 

≡   لینک دانلود همه پلاگین های مورد نیاز (خیلی ضروری نیستند!)

≡   لینک دانلود نسخه بدون نیاز به نصب (پرتابل)

≡   راهنمای نصب روی کامپیوتر یا لبتاب

≡   لینک دانلود نسخه موبایل (اندروید)

≡   لینک دانلود نسخه موبایل (آیفون و آیپد-برای نصب به اینترنت وصل باشید)

این نرم افزار در زمینه ترجمه فارسی به انگلیسی یکی از بهترین هاست و با وجود چندین دیکشنری که بر روی آن نصب می شود بسیار کامل تر هم خواهد شد. در Lingoes شما می‌توانید کلیدی میان‌بر را طوری تنظیم کنید تا بعد از فشردن آن روی یک لغت در محیط ویندوز معنای آن برای شما نمایش داده شود. نحوه نمایش معنای لغت در زمانی که شما با استفاده از کلید میانبر نرم‌افزار را فرا می‌خوانید بسیار مناسبتر از بابیلون است:

≡    لینک دانلود برای کامپیوتر

نرم افزار های ترجمه هر روز پیشرفته تر و هوشمندتر می شوند. حتما پیشنهاد می کنیم از نسخه های آنلاین آنها استفاده کنید. هر گونه نظری درباره نرم افزارهای ترجمه دارید در بخش نظرات با ما مطرح نمایید.

اقا ممنون. عالیه این

خوب جامع کامل…عالییی

سلام ، کدام نرم افزار عالیه ؟

متاسفانه هیچ کدوم برای متن خوب نیست.فقط سایت فرازین میتونه خوب باشه اونم باز واسه من کافی نیست.

من مترجم فرازین رو پیشنهاد میکنم از گوگل ترنسلیت هم بهتر کار میکند!واقعا عالی هست حتما امتحانش کنید خیلی خوب ترجمه میکنه!فق به صورت آنلاین باید باهاش کار کنید(برای کامپیوتر)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

افزایش اعتماد به نفس

نرم افزار ترجمه دقیق متن انگلیسی به فارسی

روشهای موفقیت

طرز تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه انواع قهوه

طرز تهیه دسر و گلاسه

تماس با ما

تهران-خیابان انقلاب  تلفن تماس ۰۹۱۹۱۲۱۰۰۰۸ تلفن ثابت ۲۸۴۲۶۹۲۹ -۰۲۱

ایمیل maxer.ir@gmail.com

تبلیغـات    فروشـگاه

شرکت لوتوس

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات آموزشی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !

© نشر مطالب چـــرب زبـــان تنها با دادن لینک مستقیم به عنوان منبع امکان پذیر است. سلامتی-زیبایی

میلاد حضرت رقیه سلام الله علیها مبارک باد

سلام
ببخشید اگه سوالم رو جای مناسبی نمی پرسم.
من دنبال نرم افزاری هستم برای کامپیوتر که بشه داخلش ترجمه ی اصطلاحات و جملات پرکاربرد انگلیسی رو دید و کپی کرد.
داخل سایت چیزی پیدا نکردم.
ممنون میشم راهنماییم کنید.

این نرم افزار نسبت به دیگر نرم افزارهای دیالر خیلی خوبه ولی مثل بقیه برای گوشی‌های دو سیم کارته طراحی نشده و خود به خود و به صورت تصادفی با یکی از سیم کارت ها تماس میگیره !!!
اگه دیالر خوبی میشناسید که با گوشی های دو سیم کارته مشکلی نداره معرفی کنید…

سلام خسته نباشید چرا نمیتونم با مسنجر 11 ویندوز سون وارد ایدیم بشم
ویندوز عوض کردم مسنجرو حذف ونصب کردم
کامل حذفش کردم تنظیماتشو تغییردادم اما درست نیمشه تو روخدا کمک کنید

در جواب کاربر مهمان که برای جلوگیری از اپدیت پرسیده بودند
فایل اجرایی GoogleUpdate رو در ادرس زیر در فایر والت قرار بده و مانع دسترسی اون به اینترنت بشو
C:UsersyourusernameAppDataLocalGoogleUpdateGoogleUpdate.exeنرم افزار ترجمه دقیق متن انگلیسی به فارسی

با تشکر بسیار زیاد از سایت پربار و مفیدتان من با این کار که مجموعه پک رو میزنین خیلی حال کردم و باید بگم مجموعه های دیگه باید لنگ بندازن فقط چنتا پیشنهاد تو مجموعه بعدی بازی های جدید رو یادتون نره و اون برنامه هایی هم که سنگین هستن مثل فوتو شاپ و…… به جز نسخه قابل همراه نسخه نصبی رو هم قرار بدید…

وحید قموشی
واقعا از شرکت سافت گذر ممنونم من تا الان هر چیزی که لازم داشتم تونستم از این سایت دانلوذ کنم
مچکرم

سلام
دوستان به چه دلیل و مدرکی میگین این نرم افزار ویندوز رو داغون میکنه ???
نگاهی بد نیست به مطبوعات و مجله های خارجی بزنین ???
این نرم افزار بهترین جارو برقی برای تمیز کردن آشغالها و ریخت و پاش ها در ویندوز است و وات یا قدرت اون معلوم نیست چه قدره که این طور راحت همه فایل…

نورتون و مکافی دو تا پیری خنگ و لنگ هستند که دورانشون گذشته امثال نود32 و اویرا هم که مثل یک رعد و برقند که چند لحظه خودی نشون میدند و میرند باید دنبال آنتی ویروسی بود که اصالت امنیتی همراه با نوآوری در تکنولوژی های نو داشته باشه مثل ترند میکرو که به شدت مورد خشم و اتهامات همین سیمنتک قرار گرفته و م…

باسلام وآرزوی توفیق برای شما اساتتید ارجمند من که هرچه تلاش کردم موفق نشدم هیچ یک از دانلود ها نه بصورت آفلاین ونه بصورت انلاین فعال کنم شاید ازنداشتن علم کافی من باشد ولی توقع این است که روش استفاده از این همه نرم افزار که یقین دارم شما بازحمات فراوان تدوین نموده اید را بنحوی ساده برای استفاده همه …

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت گرداننده گان سایت سافت گذر
من 5 سال می شه که از آنتی ویروس مک افی استفاده میکنم و به دلیل اینکه کار من طوری هست که روزانه با سیستم های زیادی سر و کار دارم و همه نوع انتی ویروس رو امتحان کردم با اطمینان کامل از مک افی رازی هستم و همیشه به دیگران کارایی و قدرت این …

دانلود Google Translate

اگر به دنبال دستیار حرفه ای برای ترجمه میگردید این برنامه با قابلیت های شگفت انگیز شما را شگفت زده خواهد کرد مترجم آنلاین با استفاده از استانداردهای گوگل بهترین ترجمه را با پشتیبانی بیش از ۹۰ زبان زنده دنیا را در اختیار شما قرار میدهد

توجه؛ برای ترجمه از طریق عکس باید بعداز انتخاب عکس از دوربین یا گالری سپس همان متن داخل عکس به صورت پیش نمایش نشان داده شده و خودکار در برنامه کپی میشود سپس شما متن کپی شده را در صفحه مترجم ها الحاق (paste) کنید و دکمه » را بزنید

مترجم صوتی : بدون نیاز به نوشتن حرف بزن و ترجمه کن

مترجم تصویر : عکس یا تصاویر دارای متون انگلیسی را با قابلیت OCR در کسری از ثانیه ترجمه کننرم افزار ترجمه دقیق متن انگلیسی به فارسی

تلفظ : تلفظ صحیح متن ترجمه شده را گوش کن

ارسال : متن ترجمه شده را با دوستات به اشتراک بذار

تاریخچه : دارای تاریخچه جملات ترجمه شده

رابط کاربری : دارای رابط کاربری زیبا و راحتی کار با برنامه

زبان ها : با قابلیت پشتیبانی از ۹۰ زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی،فارسی،عربی،فرانسوی،آلمانی،ژاپنی،هندی و …

و قابلیت های بیشمار دیگر

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده که در صفحات شبکه‌های اجتماعی به جملات انگلیسی یا هر زبان دیگری برخورد کرده باشید که معنی آن را ندانید. یا قصد سفر به کشوری داشته باشید که هیچ چیز از زبان آن‌ها ندانید. با استفاده از اپلیکیشنی که امروز می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، دیگر نیازی نیست برای یافتن ترجمه جملات مورد نظر خود به دیکشنری‌های مختلف مراجعه کنید.

نرم افزار ترجمه دقیق متن انگلیسی به فارسی
نرم افزار ترجمه دقیق متن انگلیسی به فارسی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *