معنی کلمه ی سنا چیست

خواص دارویی و گیاهی

معنی کلمه ی سنا چیست
معنی کلمه ی سنا چیست

Copy Right By 2016 – 1395

شما واژه‌ای در دفتر واژه ثبت نکرده‌اید.

ترتیب بر اساس:

برای رفع محدودیت کاربر ویژه شویدبا حذف کوکی‌، لیست لغات از بین خواهد رفت.

واژه: سنا

نقش دستوری: اسم

معنی کلمه ی سنا چیست

آواشناسی: senA

الگوی تکیه: WS

شمارگان هجا: ۲

برابر ابجد: ۱۱۱

خاک اره را بخوانید.خاک انداز را بخوانید.خاک بازی را بخوانید.

این ویژگی تنها برای کاربران ویژه فعال است.

متأسفانه سرور با خطا مواجه شد. مشکل را بررسی می‌کنیم و به زودی حل خواهیم کرد.


سنا. [ س َ ] (ع اِ) چوبی باشد که بدان مسواک کنند. (برهان ) (آنندراج ). || گیاهی است مسهل و بهترین آن مکی میباشد. (برهان ). نام گیاهی است که آن اسهال میکند. گیاهی است که سناء مکی گویند. (غیاث ). گیاهی است از تیره ٔ پروانه داران (سبزی آساها) که دارای چند گونه است و از گیاهان بومی نواحی گرم سودان (آفریقا) و آسیای صغیر و عربستان و جنوب ایران میباشد. برگهایش متناوب و مرکب (دارای 3 تا 9 زوج برگچه ) بدون برگچه ٔ انتهایی است ، گلهایش زردرنگ و میوه اش نیاک و محتوی چند دانه است . میوه و برگ مختلف سنا دوای تلخ مسهلی است که بصورت دم کرده یا پودر بکار میرود، عشرق . گونه های آن :1 – سنای اسکندریه ؛ گونه ای از سنا که در مصر و سودان و اطراف نیل (در نواحی کوهستانی شمال و مغرب خرطوم ) بحد وفور میروید و یکی از انواع سناهای دارویی است . برگهایش از سنای هندی کوچکتر است وسنایی که در بازار به این اسم عرضه میشود مخلوطی ازسناهای مختلف است : سنای مکی ، سنای حجازی ، مهار، سنای مکی آغاجی ، سنای مکی . 2 – سنای بری ؛ قدقدک . 3 – سنای هندی ؛ گونه ای از سنا که بحد وفور در عربستان و آفریقا و سواحل سومالی تا موزامبیک میروید، ولی امروز بیشتر در جنوب هندوستان کشف میشود و یکی از انواع سناهای دارویی است . میوه اش تقریباً بدون انحنا و برگچه هایش در قاعده کمی نامتقارن است . سنای هندوستانی . (از فرهنگ فارسی معین ).

سَنا:    (عربي) 1- (در قديم) روشنايي؛ 2- (در گياهي) گروهي از گياهان درخچه‌اي يابوته‌ايِ گرمسيري و خودرو از خانواده گل ارغوان كه برگچه و ميوه‌ي آنها مصرف دارويي دارد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

معنی کلمه ی سنا چیست

سنا. [س َ] (ع اِ) روشنی کمتر از ضیا و نور. (غیاث). روشنی. (آنندراج) (غیاث) (ترجمان القرآن ترتیب عادل بن علی ص 59):
چو چرخ مرکز جاه ترا شتاب و سکون
چو طبع آتش رأی ترا سنا و ضیا.
مسعودسعد.
خداوندا سنایی را سنایی ده تو در حکمت
چنانک از وی به رشک آید روان بوعلی سینا.
سنایی.
از سنا برق آتش شمشیر
عرشیان را سنا فرستادی.
خاقانی.
اگر خسیس برمن گرانسر است رواست
که او زمین کثیف است و من سماء سنا.
خاقانی.

سنا. [س َ] (ع اِ) چوبی باشد که بدان مسواک کنند. (برهان) (آنندراج). || گیاهی است مسهل و بهترین آن مکی میباشد. (برهان). نام گیاهی است که آن اسهال میکند. گیاهی است که سناء مکی گویند. (غیاث). گیاهی است از تیره ٔ پروانه داران (سبزی آساها) که دارای چند گونه است و از گیاهان بومی نواحی گرم سودان (آفریقا) و آسیای صغیر و عربستان و جنوب ایران میباشد. برگهایش متناوب و مرکب (دارای 3 تا 9 زوج برگچه) بدون برگچه ٔ انتهایی است، گلهایش زردرنگ و میوه اش نیاک و محتوی چند دانه است. میوه و برگ مختلف سنا دوای تلخ مسهلی است که بصورت دم کرده یا پودر بکار میرود، عشرق. گونه های آن:
1- سنای اسکندریه، گونه ای از سنا که در مصر و سودان و اطراف نیل (در نواحی کوهستانی شمال و مغرب خرطوم) بحد وفور میروید و یکی از انواع سناهای دارویی است. برگهایش از سنای هندی کوچکتر است وسنایی که در بازار به این اسم عرضه میشود مخلوطی ازسناهای مختلف است: سنای مکی، سنای حجازی، مهار، سنای مکی آغاجی، سنای مکی. 2- سنای بری، قدقدک. 3- سنای هندی، گونه ای از سنا که بحد وفور در عربستان و آفریقا و سواحل سومالی تا موزامبیک میروید، ولی امروز بیشتر در جنوب هندوستان کشف میشود و یکی از انواع سناهای دارویی است. میوه اش تقریباً بدون انحنا و برگچه هایش در قاعده کمی نامتقارن است. سنای هندوستانی. (از فرهنگ فارسی معین).

سنا. [س ِ] (فرانسوی، اِ) مجلس سالخوردگان که اعضای آن سران روحانی و غیرروحانی ملت اند. (ایران باستان). مجلسی که اعضای آن از بزرگان و اعیان کشور برگزیده شوند. مجلس اعیان.
– سنای پانصدنفری، سنای پانصدنفری مجلسی بود که کلیس تنس در سال 510 ق.م. از تریبوس های ده گانه آتن در آن شهر تأسیس کرد. عده ٔ اعضای سناتا آن زمان چهار نفر بود. کلیس تنس به طرفداری طبقات پست مقرر داشت که هر یک از تریبوس های ده گانه پنجاه نفر عضو انتخاب کند و بدین طریق عده ٔ اعضای سنا را به پانصد نفر رسانید. (تاریخ تمدن قدیم ایران).

زندگی نامه باران نیکراه و خانواده اش + عکس همسر + ویدئو

تست روانشناسی که شما را از اتفاقات آینده با خبر می‌کند

معنی کلمه ی سنا چیست

قسمت آخر سریال از سرنوشت ۳ کی پخش می شود؟

آمار کشته شدگان و مبتلایان به ویروس کرونا در ایران و جهان چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹

پیش‌بینی قیمت طلا و دلار فردا ۱۳ آذر ۹۹

چرا روزه گرفتن در عید قربان و عید فطر حرام است ؟

عجایب بشریت ، تولد نوزاد ۲۷ ساله در سلامت کامل

آیا میلاد میرزایی ازدواج کرده است و بچه دارد؟

حکم شرعی عاشق شدن چیست ؟ نظر مراجع تقلید درباره عشق های اینترنتی

آدرس اصلی پیج اینستاگرام میلاد میرزایی بازیگر نقش حسام در سریال شرم

نقاشی های کودکانه درباره روز جهانی ایدز همراه با رنگ آمیزی

همسر میلاد میرزایی بازیگر نقش حسام در سریال شرم کیست؟

سِنا نوعی مجلس قانون‌گذاری است که اعضای آن را اعیان و اشراف و اشخاص باتجربه و سال‌خورده تشکیل می‌دهند. در نظام‌های قانون‌گذاریِ دومجلسی، به مجلس اعلا معمولاً سنا گفته می‌شود.

«سنا» از واژهٔ لاتین سناتوس (senātus) گرفته شده که از واژه (senex) به معنی مرد سالخورده می‌آید. سناتور به‌معنی عضو مجلس سنا است.

پرتال راهنمای انتخاب اسم کودک

اسم های دخترونه پیشنهادی :

اسم های پسرونه پیشنهادی :

سَنا:    (عربي) ۱- (در قديم) روشنايي؛ ۲- (در گياهي) گروهي از گياهان درخچه‌اي يابوته‌ايِ گرمسيري و خودرو از خانواده گل ارغوان كه برگچه و ميوه‌ي آنها مصرف دارويي دارد.

 

معنی کلمه ی سنا چیست

سنا. [ س َ ] (ع اِ) روشنی کمتر از ضیا و نور. (غیاث ). روشنی. (آنندراج ) (غیاث )(ترجمان القرآن ترتیب عادل بن علی ص ۵۹) :
چو چرخ مرکز جاه ترا شتاب و سکون
چو طبع آتش رأی ترا سنا و ضیا.
مسعودسعد.
خداوندا سنایی را سنایی ده تو در حکمت
چنانک از وی به رشک آید روان بوعلی سینا.
سنایی.
از سنا برق آتش شمشیر
عرشیان را سنا فرستادی.
خاقانی.
اگر خسیس برمن گرانسر است رواست
که او زمین کثیف است و من سماء سنا.
خاقانی.
سنا. [ س َ ] (ع اِ) چوبی باشد که بدان مسواک کنند. (برهان ) (آنندراج ). || گیاهی است مسهل و بهترین آن مکی میباشد. (برهان ). نام گیاهی است که آن اسهال میکند. گیاهی است که سناء مکی گویند. (غیاث ). گیاهی است از تیره ٔ پروانه داران (سبزی آساها) که دارای چند گونه است و از گیاهان بومی نواحی گرم سودان (آفریقا) و آسیای صغیر و عربستان و جنوب ایران میباشد. برگهایش متناوب و مرکب (دارای ۳ تا ۹ زوج برگچه ) بدون برگچه ٔ انتهایی است، گلهایش زردرنگ و میوه اش نیاک و محتوی چند دانه است. میوه و برگ مختلف سنا دوای تلخ مسهلی است که بصورت دم کرده یا پودر بکار میرود، عشرق. گونه های آن :
۱ – سنای اسکندریه ؛ گونه ای از سنا که در مصر و سودان و اطراف نیل (در نواحی کوهستانی شمال و مغرب خرطوم ) بحد وفور میروید و یکی از انواع سناهای دارویی است. برگهایش از سنای هندی کوچکتر است وسنایی که در بازار به این اسم عرضه میشود مخلوطی ازسناهای مختلف است : سنای مکی، سنای حجازی، مهار، سنای مکی آغاجی، سنای مکی. ۲ – سنای بری ؛ قدقدک. ۳ – سنای هندی ؛ گونه ای از سنا که بحد وفور در عربستان و آفریقا و سواحل سومالی تا موزامبیک میروید، ولی امروز بیشتر در جنوب هندوستان کشف میشود و یکی از انواع سناهای دارویی است. میوه اش تقریباً بدون انحنا و برگچه هایش در قاعده کمی نامتقارن است. سنای هندوستانی. (از فرهنگ فارسی معین ).
سنا. [ س ِ ] (فرانسوی، اِ) مجلس سالخوردگان که اعضای آن سران روحانی و غیرروحانی ملت اند. (ایران باستان ). مجلسی که اعضای آن از بزرگان و اعیان کشور برگزیده شوند. مجلس اعیان.
– سنای پانصدنفری ؛ سنای پانصدنفری مجلسی بود که کلیس تنس در سال ۵۱۰ ق.م. از تریبوس های ده گانه آتن در آن شهر تأسیس کرد. عده ٔ اعضای سناتا آن زمان چهار نفر بود. کلیس تنس به طرفداری طبقات پست مقرر داشت که هر یک از تریبوس های ده گانه پنجاه نفر عضو انتخاب کند و بدین طریق عده ٔ اعضای سنا را به پانصد نفر رسانید. (تاریخ تمدن قدیم ایران ).

اسم سنا در فرهنگ فارسی

سنا
مجلس اعیان، مجلس شیوخ، سالخوردگان رجال معروف
( اسم ) مجلسی که اعضای آن از بزرگان و اعیان کشور بر گزیده شوند مجلس اعیان . توضیح تعداد نمایندگان مجلس سنا در ایران ۶٠ تن بود که ۳٠ تن منتخب ملت و ۳٠ تن منتخب شاه که ( ۱۵ تن از تهران و ۱۵ تن از شهرستانها )
روشنی کمتر از ضیا و نور
سنا برق
برق روشن .
سنا و شنبه
مرکب از دو ناحیه سنا و شنبه است که میانه مشرق و شمال کاکی واقع است .
مجلس سنا
دومین مجلس قانونگذاری ایران

اسم سنا در فرهنگ معین

سنا
(سَ) [ ع . ] (اِ.) گیاهی است از تیرة پروانه واران (سبزی آساها) که دارای چند گونه است . برگ هایش متناوب و مرکب بدون برگچة انتهایی است . گل هایش زرد رنگ و میوه اش نیامک و محتوی چند دانه است . میوه و برگ مختلف سنا دوای تلخ مسهلی است که به صورت دم کرده یا پو
(س ) [ فر. ] (اِ.) مجلسی که اعضای آن از بزرگان و اعیان کشور برگزیده شوند.

اسم سنا در فرهنگ فارسی عمید

سنا
مجلسی که در کنار مجلس شورا در برخی از کشورها، به امر قانون گذاری می پردازد.
۱. ضیا، روشنایی، روشنی، فروغ.
۲. رفعت، بلندی.
گیاهی گرمسیری با برگ های باریک، گل های کبود یا زردرنگ و دانه های ریز که بلندیش تا ۶۰ سانتی متر می رسد و برگ آن ملین و مسهل است و به صورت دم کرده، پودر و قرص به کار می رود. برای درمان تنگی نفس، قولنج و سیاتیک به کار می رود.

اسم سنا در اسامی پسرانه و دخترانه

سنا
نوع: دخترانه و پسرانه
ریشه اسم: عربی
معنی: (تلفظ: sanā) (عربی) (در قدیم) روشنایی، (در گیاهی) گروهی از گیاهان درخچه ای یابوته ایِ گرمسیری و خودرو از خانواده گل ارغوان که برگچه و میوه ی آنها مصرف دارویی دارد – روشنایی نور بلندی رفعت
سناءالدین
نوع: پسرانه
ریشه اسم: عربی
معنی: آن که موجب روشنایی در دین است
سنان الدین
نوع: پسرانه
ریشه اسم: عربی
معنی: آن که به منزله نیزه دین است و دشمنان را نابود می کند


اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

اسامی دخترونه

اسامی پسرانه

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به بی بی نیمز است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است


فروغ، بلندی

سِنا نوعی مجلس قانون‌گذاری است که اعضای آن را اعیان و اشراف و اشخاص باتجربه و سال‌خورده تشکیل می‌دهند. در نظام‌های قانون‌گذاریِ دومجلسی، به مجلس اعلا معمولاً سنا گفته می‌شود.
«سنا» از واژهٔ لاتین سناتوس (senātus) گرفته شده که از واژه (senex) به معنی مرد سالخورده می‌آید. سناتور به‌معنی عضو مجلس سنا است.

(س)

فارسی

ریشه‌شناسی
فرانسوی

اسم
مجلسی که اعضای آن از بزرگان و اعیان کشور برگزیده شوند.

منابع
فرهنگ لغت معین(سَ)

ریشه‌شناسی
عربی

اسم
گیاهی است از تیرة پروانه واران (سبزی آساها)

که دارای چند گونه‌

استعاره
برگ‌هایش متناوب و مرکب بدون برگچة انتهایی

استعاره
گل‌هایش زرد رنگ و میوه اش نیامک و محتوی چند دانه‌

استعاره
میوه و برگ مختلف سنا دوای تلخ مسهلی است که به صورت دم کرده یا پودر به کار می‌رود، عشر

قید

منابع
فرهنگ لغت معین

برگردان‌ها
انگلیسی
sennacassia
senate
senator
congress
bicameral
senatorian
senatorial

فارسی

چروکیایی

انگلیسی

فرانسوی

کردی

لیتوانیایی

مالاگاسیایی

لهستانی

پشتو

در لیست زیر برخی از افراد مشهور و نامدار که در ویکی‌پدیا صفحه‌ای به نام خود داشته‌اند را مشاهده می‌نمایید:

معنی کلمه ی سنا چیست

نام‌های زیر از لحاظ معنا، مفهوم و یا مصداق به اسم سنا نزدیک می‌باشند.

نام‌های زیر با اسم سنا هم‌آوا بوده و دارای تلفظی مشابه هستند.

نام‌های زیر متشکل از حروف تشکیل دهنده اسم سنا بوده و از لحاظ نوشتاری به یکدیگر شبیه می‌باشند.

معادل ابجد در نام‌های زیر با معادل ابجد اسم سنا برابر است.

نام‌های زیر از لحاظ معنا، مفهوم و یا مصداق به اسم سنا نزدیک می‌باشند.

نام‌های زیر با اسم سنا هم‌آوا بوده و دارای تلفظی مشابه هستند.

نام‌های زیر متشکل از حروف تشکیل دهنده اسم سنا بوده و از لحاظ نوشتاری به یکدیگر شبیه می‌باشند.

معادل ابجد در نام‌های زیر با معادل ابجد اسم سنا برابر است.

کپی‌رایت © دانشنامه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
این دانشنامه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
پدید آورندگان می‌باشد. دانشنامه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشنامه شامل کلیه اطلاعات مورد
نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
قوانین و مقررات
می باشد.

استفاده از مطالب و محتوای دانشنامه فرزند در دیگر سایت‌ها و
رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
استفاده از مطالب دانشنامه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
موافقت‌نامه کتبی مجاز می‌باشد.
کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشنامه فرزند تحت مجوز
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 در دسترس است.

All contents copyright ©
Farzand Encyclopedia.
2010-2020 All rights reserved.

This Internet site provides information of a general nature and is designed
for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
or the health of your child, you should always consult with a physician or other
healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
Terms of Use.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
International License.

Click here

to view a copy of this license.

For contact us, send email to info[a]farzand.net

معنی کلمه ی سنا چیست
معنی کلمه ی سنا چیست
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *