ما معني اسم حلما

خواص دارویی و گیاهی

ما معني اسم حلما
ما معني اسم حلما

Copy Right By 2016 – 1395

حلما : الاسم مأخوذ من لفظ حلم في اللغة العربية ويقصد به الشخص الذي يحلم أو من الحلم كما انه يتميز بأنه نادر الاستخدام كاسم علم مؤنث.

هر دو اسم هلما و حلما نام های دخترانه کوتاه و خوش آوا هستند. دو اسم دو هجایی و نسبتا با فراوانی کم. در ادامه به بررسی این دو اسم و تفاوت اسم حلما با هلما می پردازیم.

معنی و ریشه دقیق اسم هلما

برخی معتقدند اسم هلما با این نگارش (اسم دختر با ه) ریشه عربی دارد. اما منبع قابل اتکایی برای این ریشه در دسترس نیست.

هلما در آلمانی با نگارش Hilma  و Helma به معنی محافظ است. در منابع خارجی، اسم هلما را صورت کوتاه شده اسم آلمانی-هلندی WILHELMINA می دانند. برای اسم هلما معنی “دختر تند و تیز” و هم چنین “ستاره درخشان” آمده است. که البته منبع موثقی برای این معانی یافت نشده است. دوستان اگر در واژه نامه معتبر معنی نام هلما را دیده اند در قسمت نظرات درج نمایند.

همانطور که گفته شد اسم هلما طبق منابع معتبر تر ریشه آلمانی دارد و یک اسم خارجی دخترانه محسوب می شود. اما اگر از دوستان کسی مبنع موثقی در مورد ریشه دیگر این نام دارد در قسمت نظرات یا تماس با ما به ما پیام دهد. حتما بررسی می کنیم.

ما معني اسم حلما

با استعلامی که تیم نام فارسی از ثبت احوال داشت، اسم هلما از نام های مورد تایید ثبت احوال ایران است.

متاسفانه اطلاعاتی از فراوانی اسم هلما در ایران وجود ندارد.

معنی و ریشه دقیق اسم حلما

اسم حلما به معنی خیلی صبور است. از ریشه ح ل م. شاید نوشتار این اسم به صورت حلمی با تلفظ Holma صحیح تر باشد. اما این نام دخترانه به صورت حلما مورد تایید ثبت احوال است. معنی “جمع حلیم، صبوران” که در تصویر بالا بر اساس معنی ارائه شده در ثبت احوال است. اما به نظر می رسد از نظر لغوی حلما (حلما) معنی بسیار صبور معنی درست تری برای این اسم باشد.

طبق نظر ثبت احوال ایران و خیلی از منابع تلفظ درست اسم حلما به صورت Holma هست. اما عموم جامعه تمایل با تلفظ نام حلما به صورت Helma دارند.

ریشه اسم حلما عربی است. حلما جمع کلمه حلیم به معنی بردبار و صبور است. از این رو اسم حلما یک اسم مذهبی جدید دختر محسوب می شود.

با تلفظ Holma (عربی) (جمع حَلیم) بردباران، صبوران.

تعداد اسم حلما در ایران ۵۲۲۶۵ نفر است. (طبق آمار تا تاریخ اسفند ۱۳۹۸)

نام های مشابه:

هر دو اسم حلما و هلما تشابه آوایی بسیاری با نام های هلیا، هلنا (اسم با ریشه یونانی) و مهلا (اسم عربی) دارند.

چه جالب بود. فرق اسم هلما و حلما رو نمی دونستم. ممنون

با سلام؛ چند نکته: اولا در عربی حلمی نوشته میشه و حلما خونده میشه مثل موسی دوما حُلمی به ضم ح جمع حلیم نیست بلکه افعل تفضیل برای مونث است مانند اکبر و کبری و اعظم و عظمی این هم میشه احلم و حلمی

بله منم با نظر شما موافقم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

گهواره، راهنمای بارداری و تربیت کودک

اگر برای انتخاب اسم، نیاز به همفکری داری همین الان سوالت رو بپرس و نظر مامان های باردار دیگه رو کمتر از ۷ دقیقه دریافت کن!

روزانه پیام‌ مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.

سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.

با بازی‌هایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک می‌کنه آشنا بشین.

ما معني اسم حلما

همین حالا سوال خودتون رو از مامانای با تجربه بپرسین و در کمتر از ۷ دقیقه پاسخ مامانای که
فرزند
همسن شما دارن رو دریافت کنین

تهران، خیابان فردوس شرق، خیابان ولیعصر، خیابان طاهریان، پلاک ۳۷/۱، واحد ۱

تلفن: ۲۸۴۲۴۱۰۷ ۰۲۱

مهر نوشت: مدیر ثبت احوال استان تهران، اسامی برتری که خانواده های تهرانی طی سه ماه اول امسال برای فرزندان خود انتخاب کرده اند را اعلام کرد.

محمد مهدی اعلایی در مورد فراوانی نام‌هایی که تهرانی‌ها برای فرزندان خود طی سه ماه اول سال برگزیده‌اند، افزود: امیرعلی، امیرحسین، امیرعباس، محمد طاها، علی، محمدحسین، ابوالفضل، حسین، محمد و کیان ۱۰ اسم برتر تهرانی‌ها طی سه ماه اول سال جاری بوده که برای پسران خود انتخاب کرده‌اند.

وی تاکید کرد: همچنین ماهان، محمدرضا، محمدمهدی، امیرمحمد، ایلیا، پارسا، امیررضا، علیرضا، امیرمهدی و یاسین نیز در رده‌های بعدی نامگذاری از سوی خانواده‌های تهرانی قرار گرفته‌اند.

مدیر ثبت احوال استان تهران در مورد فراوانی نام‌های دختران نیز اظهار داشت: فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، حلما، باران، یسنا، ریحانه، زینب، النا و آوا ۱۰ اسم برتری بودند که مردم پایتخت برای دختران خود برگزیدند.

به گفته اعلایی، رها، مرسانا، مهرسا، هلیا، آیلین، سارینا، بهار، محیا، هستی و الینا نیز در رده‌های بعدی نامگذاری خانواده‌ها قرار گرفته‌اند.

ما معني اسم حلما

وی در مورد کمیته نامگذاری گفت: این کمیته هر ماه در سازمان ثبت تشکیل می‌شود و افرادی که اسامی منتخبشان در بانک اسامی سازمان ثبت احوال وجود ندارد، می‌توانند در این کمیته مطرح کنند و با حضور کارشناسان مورد بررسی و تایید قرار می گیرد.

به گفته مدیر ثبت احوال استان تهران فقط درصد بسیار اندکی از اسامی که با شئونات اسلامی ایرانی ما همخوانی ندارد، مورد تایید قرار نمی‌گیرد.

۴۷۴۷

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

برند ‌هافمن نام آشنایی در صنعت درب و پنجره‌های نسل جدید است که شما آن را می‌شناسید و می‌دانید آنها تولیدکننده برتر پروفیل‌های درب و پنجره یوپی‌وی‌سی و برند محبوب سال از نگاه مصرف کنندگان هستند.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

ما معني اسم حلما
ما معني اسم حلما
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *