پرچم کشور ها به همراه نام انگلیسی

خواص دارویی و گیاهی

پرچم کشور ها به همراه نام انگلیسی
پرچم کشور ها به همراه نام انگلیسی

Copy Right By 2016 – 1395

آیا می دانید اسم کشورها هم معانی خاص خود را دارند.

در اینجا معنی نام کشورهای جهان آمده است:

 

   آذربایجان  ( سرزمین نگهبان آتش) :معرب آذربایگان که ملکیست در حد غربی ایران دارالعمارت آنجا تبریز و تفصیلش در آذربیجان مرقوم خواهد شد.

  آرژانتین  (سرزمین نقره) : نام فارسی آن برگرفته شده از لاتین argentum، به معنای ” نقره” نامی که بازرگانان پرتغالی و اسپانیایی برای سرزمین رود Rio de la Plata (رود نقره) به کار بردند.

   آفریقای جنوبی  (سرزمین بدون سرما (آفتابی) جنوبی) : نام فارسی آن از تطابق نام عربی”آفریقیه” و انگلیسی Africa است.پرچم کشور ها به همراه نام انگلیسی

   آفریقای مرکزی  (سرزمین بدون سرما (آفتابی) مرکزی)

    آلبانی  (سرزمین کوهنشینان): نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Albanie است. واژه Alb از زبان های هندو اروپایی و به معنای ” سفید ” یا ” کوهستان ” است.

  آلمان  (سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن): این نام در فارسی برگرفته شده از فرانسوی است:Allemagne به معنای «سرزمین همه مردمان» یا «همه قوم‌های ما» و شاید از Alamanni قوم ژرمنی جنوبی با همان معانی.

    آنگولا  (از واژه نگولا که لقب فرمانروایان محلی بود) : نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Angola است. از Ngola، عنوانی که برای نامیدن پادشاهی Ndongo استفاده می‌شد؛ و نام پرتغالی (آنگولا) به احترام آن گذاشته شد.

    اتریش  (شاهنشاهی شرق): نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Autriche است. مقایسه کنید با نام آلمانی Österreich، از آلمانی باستان شمالی ôstarrîhhi.

    اتیوپی  (سرزمین چهره سوختگان): نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Ethiopie است. از یونانی Αἰθιοπία (Æthiopia)، از Αἰθίοψ (Æthiops)، به معنای «سوخته (αιθ-) چهره (ὄψ)». البته اتیوپیان کشور خود را Ityopp’is می‌نامیدند و می‌گفتند نام پسر کوش و نوه حام (پسر نوح) است.

  ارمنستان  (سرزمین فرزندان ارمن،نام نبیره نوح): کهن‌ترین نام برای آن در زبان‌های ایرانی از فارس باستان (سده ۶ پ.م.)و در سنگ نوشته داریوش هخامنشی در بیستون Armina آمده است که در پارسی نوین “آرمان” گفته می شود، به معنی “بهترین جا”.

    ازبکستان  (سرزمین خودسالارها):از پیوند دو واژه: «ازبک» (ترکی: «بزرگ»)؛ پسوند «ستان» (فارسی: «سرزمین»).

  اسپانیا  (سرزمین خرگوش کوهی):نام فارسی آن برگرفته شده از اسپانیایی España است. از نامی که فنیقیان بدان دادند: אישפנים (Î-šəpānîm) «جزیرهٔ خرگوش کوهی». هنگامی که تاجران فنیقی به این ناحیه رسیدند خرگوشان زیادی را دیدند و این خرگوش‌ها را با خرگوش کوهی آفریقا اشتباه گرفتند. رومیان این نام را به صورت Hispania به کار می‌بردند.

    استرالیا  (سرزمین ناشناخته جنوبی):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. از لاتین terra australis incognita «سرزمین ناشناخته جنوبی»

    استونی  ( راه شرقی):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Estonie است. از صورت استونیایی نام ژرمنی Estland، و احتمالاً به معنای «(راه) شرقی» و شاید از نام Aestia، که نخستین بار یونانیان به کار بردند.

    اسکاتلند  (سرزمین اسکات ها البته در لاتین قوم گائل را گویند):در فارسی نام انگلیسی آن بکار می‌رود. «سرزمین اسکات‌ها»، از انگلیسی باستان Scottas، وام گرفته از لاتین Scotti، ریشه آن مشخص نیست. پس از خروج رومیان از بریتانیا در سال ۴۲۳ میلادی، قومی ایرلندی به اسکاتلند یورش بردند و در آنجا ساکن شدند، و این نام از اینجا آمده.

  افغانستان  (سرزمین قوم افغان):از نام Apakan، فرمانروای ایرانی در سدهٔ ۸ و ۹ م. آمده. اشاره‌ای ساسانی در سدهٔ ۳ م. به Abgan، که کهن ترین واژهٔ شناخته شده برای افغان است.

  اکوادور  (خط استوا):به معنای “خط استوا” در اسپانیایی. این کشور بر خط استوا قرار دارد.

    الجزایر  ( جزیره ها):از عربی “الجزائر” به معنای ” جزیره ها” که باز می‌گردد به چهار جزیره‌ای که در کنار سرزمین اصلی قرار دارند و شهر الجزیره بر آن نهاده شده. البته این نام به نامی قدیمی تر و “جزایر بنی مزقناء(مزغناء)”، که توسط جغرافیادانانی چون “الادرسی” و “یاقوت حموی” به کار رفته.

    السالوادور   (رهایی بخش مقدس):نام فارسی آن برگرفته شده از اسپانیایی است. به معنای “منجی” در اسپانیایی و اشاره دارد به آمدن مسیح پیش از رستاخیز.

    امارات متحده عربی  ( شاهزاده نشین های یکپارچه عربی):”امیرنشین‌های متحد عربی”، برای معنای “عرب”.

  اندونزی  (مجمع الجزایر هند):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Indonésie است. نامی بر اساس یونانی که در سده ۱۹ به کار رفت و به معنای “جزایر هند”.

  انگلیس  ( سرزمین قوم آنگل):اشاره دارد به نژاد “آنگلو ساکسون ها” که در این جزیره ساکن هستند. “آنگل” یا “انگل” به معنی “وابسته” و “ساکسون” به معنی “نژاد سکاها” است و با واژه ی “ساسان” پارسی هم ریشه است. در فارسی گاهی به اشتباه این نام را برای تمام سرزمین بریتانیا به کار می‌برند؛ در صورتی که این تنها نام سرزمین “انگلند” است.

  اوروگوئه  (شرقی): از نام رود اروگوئه(نام ملی آنRepublica Oriental del Uruguay “جمهوری شرقی اروگوئه ” است).واژهٔ Uruguay شاید از زبان Guaraní، “urugua” (حلزون)؛ “i”(آب) و در کل “رود حلزون” باشد. شاید هم از “uru” (نوعی پرنده که نزدیک آب می زید)؛ “gua” (پیش روی از رویِ)؛ “i” (آب).

  اوکراین  (منطقه مرزی):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. از واژه اسلاوی ukraina (کشور/دیار)، هم‌ریشه با واژهٔ krajina.

  ایالات متحده امریکا  ( از نام آمریگو وسپوچی دریانورد ایتالیایی):عبارت “ایالات متحده” از سرآغاز متن قانون اساسی این کشور آمده :”ما، نمایندگان ایالات متحدهٔ آمریکا، از این رو در کنگرهٔ عمومی گرد هم آمدیم تا . . . .”. آمریکا: گمان می‌رود که از نام لاتین Amerigo Vespucci کاشف و دریانورد ایتالیایی آمده باشد(Americus Vespucius) که اولین بار نام آمریکا را برای نامیدن سرزمین برزیل در آمریکای جنوبی بکار برد. البته از نام تانیث آن، America. برخی نیز گویند از نام Richard Amerike آمده.

   ایتالیا  (شاید به معنی ایزد گوساله):نام فارسی آن برگرفته شده از ایتالیایی Italia است. از لاتین Italia، البته ریشه‌ای غیر لاتین دارد و احتمالاً از ریشه یونانی italos (گاو نر)، از هندواروپایی wet. ساکنان باستانی Oscan، ایتالیا را Viteliu می نامیدند که از همان ریشه است.احتمالاً به علت فراوانی این حیوان

  ایران  (سرزمین نجیب زادگان):کهن‌ترین نام ایران در زبان‌های ایرانی، Iranovaiju در اوستایی و Iranovich در پارسی باستان است. و در پارسی میانه Ērān است و به معنای “سرزمین نژاد آریایی” است. واژهٔ آریا که هندوایرانی‌ها برای نامیدن خود به کار می‌بردند به معنای “آزاده/اصیل/نجیب” است.

Persia (نام بین‌المللی پیشین): از لاتین، از طریق یونانی “Persis”، از پارسی باستان “Pārsa”(پارس) پارس نام یکی از اقوام آریایی و به معنی چابک و اسب سوار هم گفته شده است. (روزنامه و سایت همشهری آنلاین نام های سرزمین ایران) یونانیان افسانه پرداز گویند به معنای “سرزمین Perseus(پرساوش)” است. البته از دید علمی، واژه ی “پارس” هم ریشه با واژه ی “پارت” و به معنای “بخش و سرزمین” است.

  ایرلند  (سرزمین قوم ایر(شاید هم معنی با آریا)):از واژه ایرلندی Éire، از سلتی Īweriū “سرزمین حاصلخیز” یا “سرزمین Eriu (ایزدبانوی حاصلخیزی و باروری)”.برخی به اشتباه “سرزمین Iron(آهن)” یا “سرزمین آریاییان (در ایرلندی: iar)” معنی می‌کنند.

  ایسلند  (سرزمین یخ):نام فارسی آن احتمالاً برگرفته شده از فرانسوی Islande است. در ایسلندی Ísland، “سرزمین یخ”. شاید نامی که برای جلوگیری از اسکان مردم، بر آن نهادند. احتمالاً این نام را Flóki Vilgerðarson کاشف، بدلیل کوه‌های یخ شناور شمالی آن در فصل بهار بر آن گذاشت.

  بحرین  (دو دریا):بحرین قبل از اسلام با نامهای مختلفی از جمله دیلمون نامیده شده است. بحرین به عنوان جزیره بحرین نامی است متاخر و از دوره کرامتیان یا قرامطه رایج شده است بحرین تاریخی نام جغرافیایی منطقه وسیعی از قطیف تا جزیره بحرین فعلی بوده است.بحرین با ال عربی “البحرین” به معنای”دو دریا” است. جزیره بحرین در میان دو خلیج قطیف و خلیج بحرین قرار گرفته.بعضی می گویند بحرین از نام بهرام ابن گناوه ای گرفته شده و در نقشه های اروپایی بهرام هم آمده است. نام بحرین بدون الف و نون عربی است که نشانگر عجمی بودن واژه است.

  برزیل  ( چوب قرمز):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Brésil است. از نام چوب برزیل چوبی سرخ رنگ که در پرتغالی brasil نامیده می‌شود. در زبان Tupiسرخ‌پوستی، ibirapitanga خوانده می‌شود به معنای “چوب سرخ”. برخی گویند از نام اسطورهٔ ایرلندی Hy-Brazil، که جزیره‌ای خیالی است.این اسطوره در سده ۱۵ بسیار vhd[ بود تا حدی که برخی برای یافتن آن تلاش زیادی کردند. البته برزیل هم در سال ۱۵۰۰ توسط Pedro Álvares Cabral کشف شد.

  بریتانیا  (سرزمین نقاشی شدگان):نام فارسی آن احتمالاً برگرفته شده از لاتین Britannia است. از Pretani، “رنگ شده”؛ بریتانیا(ولزی Prydain، از لاتین Britannia، احتمالاً از طریق فرانسوی). ریشهٔ این نام عامیانه از Brutus است.

ب  لژیک  (سرزمین قوم بلژ(از اقوام سلتی)، واژه بلژ احتمالا معنی زهدان و کیسه می داده است.):نام فارسی آن احتمالاً برگرفته شده از فرانسوی Belgique است. از نام قبیله‌ای سلتی، Belgae. این نام شاید از واژه هندواروپایی bolg به معنای”کیسه/زهدان” و نمایانگر تبار عمومی. نظری دیگر اشاره می‌کند که نام Belgae ممکن است از واژه پیش-سلتی belo به معنای “تابناک”باشد(انگلیسی bale، آنگلوساکسون bael، لیتوانی baltas، اسلاوی belo “سفید/درخشان”).

  بنگلادش  ( ملت بنگال):از بنگالی/سنسکریت Bangla اشاره به بنگالی زبانان، و Desh به معنای “کشور”.در کل “کشور بنگالی ها”. هنگامی که وابسته به هند بود به نام‌های Sikkim، Tripura، Jharkand، Assam و بنگالی غربی خوانده می‌شد.

  بورکینافاسو  (سرزمین مردم درستکار):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Burkina Faso است. از زبان بومی، به معنای “سرزمین مردمان درستکار” یا”سرزمین فسادناپذیران”. پرزیدنت Thomas Sankara در کودتایی در سال ۱۹۸۳ قدرت را بدست آورد و در سال ۱۹۸۴ نام آن را از “ولتای علیا” تغییر داد.این نام از دوبخش و از دو زبان در این کشور آمده Burkina و Faso.

  بولیوی  ( از نام سیمون بولیوار مبارز رهایی بخش آمریکای لاتین):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Bolivie است. برگرفته از نام Simón Bolívar (۱۷۸۳-۱۸۳۰)، رهایی بخش آمریکای لاتین از سلطهٔ اسپانیا و نخستین رییس جمهور بولیوی پس از استقلالش در ۱۸۲۵.نام این فرد از نام روستای La Puebla de Bolibar در بیسکای اسپانیا آمده(احتمالاً bolu “آسیاب”+ ibar “رودخانه”.)

  پاراگوئه  (این سوی رودخانه):نام فارسی آن احتمالاً برگرفته شده از فرانسوی Paraguay است. ریشه‌اش مشخص نیست، البته به نظر می‌آید از نام رود پاراگوئه باشد. احتمالاً به معنای “آب Payagua (قوم بومی)”. برخی گویند از زبان Tupi-Guarani و از para(رود) و guai(تاج): “رود تاجدار”.پرچم کشور ها به همراه نام انگلیسی

  پاکستان  ( سرزمین پاکان):ناسیونالیست “چوذری رحمت علی” در سال ۱۹۳۳ در کتاب “اکنون یا هیچوقت” این نام را از سرواژه ۵ استان این کشور ساخت: پ(پنجاب) الف (افغانیه) ک (کشمیر) س (سند) + -ستان که پایان نام (بلوچستان) است، درست کرد. رحمت علی سپس در سال ۱۹۴۷ در کتاب “پاکستان، میهن ملل پاک” آن را این گونه توضیح داد: p (پنجاب) a (افغانیه) k (کشمیر) i (ایران) s (سند) t (تخارستان، در آسیای میانه) a (افغانستان) n (بلوچستان). واژهٔ فارسی “پاک” بعدها برای توضیح این نام و به معنای “سرزمین پاکان” استفاده شد. نام پاکستان را انگلیسیان برای نامیدن این منطقه رسمی کردند.

  پاناما  (جای پر از پروانه):نام فارسی آن احتمالاً برگرفته شده از انگلیسی است. نام روستایی که در گذشته در مکان شهر پاناما قرار داشت. از زبان سرخ‌پوستی Cueva و به معنای”جای فراوانی ماهی”. شاید از زبان Caribe و به معنای “فروانی پروانه”.

  پرتغال  (بندر قوم گال):نام فارسی آن احتمالاً برگرفته شده از پرتغالی Portugal است. از لاتین میانه Portucale، از لاتین portus “بندر” و Cale (بندر کاله). ریشهٔ Cale نامشخص است. شاید از نام قومی گائلیک که در شمال رود دورو می زیستند.

  پورتوریکو  (بندر ثروتمند):نام فارسی آن احتمالاً برگرفته شده از فرانسوی Puerto Rico است. کریستف کلمب این جزیره را San Juan Bautista نامگذاری کرد. اسپانیاییان پایتخت آن را Puerto Rico “بندر ثروتمند” نامیدند. و بنا به دلیلی نامعلوم این دو نام را در ۱۵۲۰ باهم عوض کردند.

  تانزانیا  ( این نام از هم آمیزی تانگانیگا(سرزمین دریاچه تانگا)و زنگبار به دست آمده است.):نام این کشور از به هم پیوستن دو سرزمین زنگبار و تانگانیکا ساخته شده است. زنگبار نامی پارسی و به معنای “سرزمین سیاهان” است. گروهی از مردم شهر شیراز پیرامون ۱۰۰۰ سال پیش به جزیره ی زنگبار رفتند و این نام را بر آنجا نهادند. هم اکنون بسیاری از مردم زنگبار خود را “شیرازی” می نامند و به آن افتخار می کنند. تانگانیکا هم نام دریاچه‌ای در این سرزمین است و از نام بومی tou tanganyka به معنای “پیوستن” آمده است. جایی که آب‌ها به هم می پیوندند. البته Henry Stanley کاشف پرتغالی در ۱۸۷۱ این سرزمین را کشف کرد و شاید آن را از Tonga(جزیره) و hika(پهناور) نامید.

  تایلند  (سرزمین قوم تای):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. از تایی thai (قوم محلی)”آزاده”.”سرزمین آزادگان”.


  ترکمنستان  ( سرزمین ترک مانندها)

  ترکیه  (سرزمین قوی ها):از ترکی Türkiye “سرزمین ترکان”.

  جامائیکا   (سرزمین بهاران):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. از زبان سرخ‌پوستی Taíno/Arawak، از واژه Xaymaca یا Hamaica “سرزمین چوب و آب” یا شاید “سرزمین چشمه ها”.

  چاد  (دریاچه):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. در فرانسوی République du Tchad نامیده می‌شود.از نام دریاچه چاد در جنوب این کشور. دریاچه در زبان Bornu، tsade نامیده می‌شود.

  چین  ( سرزمین مرکزی):از نام دودمان Qin/Ch’in و احتمالاً از شکل سنسکریت آن.

  دانمارک  (مرز قوم «دان»):نام فارسی آن برگرفته شده از نام بومی آن Danmark است، به معنای “زمینِ دان(Dan)ها”.این قوم از گذشته دور در این سرزمین می زیستند. معنای قوم دان مشخص نیست شاید از واژه پیش هندواروپایی dhen “مسطح” یا “پایین”. احتمالاً اشاره به جلگه دانمارک.

دومینیکن  (کشور دومینیک مقدس):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. از Santo Domingo، پایتخت آن و از نام اسپانیایی Domingo de Guzmán پایه گذار فرقه دومنیکن.

  روسیه  ( کشور روشن ها، سپیدان(شاید از ریشه سکایی«راوش»)):از نام قوم روس، گروهی از Varangian. واژهٔ روس احتمالاً از واژهٔ سکایی “راؤش” و به معنای “روشن/ سفید” است.

روسیه سفید      ((بلاروس): درخشنده سفید):از بلاروسی “روس سفید”. که با نام روسیه سفید نیز خوانده می‌شود. علت نام “سفید” مشخص نیست شاید “سفیدی” باشد که نمادی از آسایش است.هنوز هم در اوکراین و بلاروس مناطقی با نام “روس سرخ” و “روس سیاه” نامیده می‌شوند که علت آن شاید بازگردد به فرهنگ مغولی و تاتاری.

رومانی  (سرزمین رومی ها):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Romanie است. “قلمرو رومی”. امپراتوری روم بخش بزرگی از این ناحیه را فتح کرد و ساکنانش را رومی نمود. نام قدیمی آن Rumania و در فرانسوی Roumania بود. این ناحیه پس از فتح قسطنطنیه توسط عثمانیان، منطقهٔ اصلی روم شرقی شد.

ژاپن  ( سرزمین خورشید تابان):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Japon است. از تلفظ چینی نام ژاپن 日本 (rìběn)، یا “سرچشمه خورشید”. زیرا ژاپن در شرق چین است “جایی که خورشید طلوع می‌کند”.

日本(Nihon/ Nipponژاپنی): “جایی که خورشید طلوع می‌کند” یا “سرزمین خورشید تابان”.

ساحل عاج   (ساحل عاج):زیرا عاج را از اینجا صادر می‌کردند.نام انگلیسیش از فرانسوی نیز این معنا دارد.

سریلان   کا (جزیره باش کوه):از سنسکریت “جزیره باشکوه”.

سلیمان جزایر (از نام حضرت سلیمان):کاشف اسپانیایی Alvaro de Mendaña y Neyra این جزایر را در ۱۵۶۷ کشف کرد. این نام را به فکر آنکه سلیمان گنجینه‌هایش را در این نقطهٔ زمین پنهان کرده، بر آن نهاد.

سوئد (سرزمین قوم «سوی»):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Suéde است. معنای آن مشخص نیست، اما می دانیم از واژه اسکاندیناویایی باستان Sviþjoð می‌آید. Svi از هندو اروپایی suos (شخص کَسی/ خویشاوند) و þjoð “مردم” هم‌ریشه با deut آلمانی و teut توتنی.

سوازیلند ( سرزمین قوم سوازی):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. از نام مردمان Swazi، ساکنان این کشور. واژهٔ سوازی از نام Mswati-I، پادشاه پیشین این کشور است.

سوئیس (سرزمین مرداب):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Suisse است. احتمالاً به معنای “سرزمین مرداب” است.

سودان (سیاهان):از عربی “بلاد السودان”(سرزمین سیاهان). در اصل اشاره دارد به سرزمین مردم سواحیلی (در ساحل این کشور).

سوریه (سرزمین آشور):از نام یونانی آشور، البته سرزمین اصلی آشور در شمال عراق بود و این منطقه Aram (قوم آرامی) خوانده می‌شد. نام سوریه را فرانسویان بر آن نهادند. بنا بر نوشته نقش پارسی بر احجار هند سوریا و ثریا با نام سوریا(ایزد خورشید) پیوند معنایی دارد. نام تاریخی این سرزمین “شام” بوده که برگرفته از واژه پارسی “شام” به معنی “باختر زمین” و “غروب آفتاب” است.

سیرالئون (کوه شیر):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. از نامی که در پرتغالی (Serra Leoa) و اسپانیایی (Sierra León) “کوهستان شیر” است. کاشف پرتغالی Pedro de Sintra در سال ۱۴۶۲ این جزایر را از دور دید و این نام را برآن نهاد.سه توضیح برای آن وجود دارد: مانند دندان‌های شیر هستند؛ مانند شیر خفته هستند یا آذرخشی که برفراز این کوه‌ها بود مانند غرش شیر بود.

شیلی ( پایان خشکی- برف):نام فارسی آن احتمالاً برگرفته شده از فرانسوی Chilie است. ریشه دقیق آن مشخص نیست.احتمالاً از اصطلاح بومی Mapudungun به معنای “ژرفا ها”، اشاره دارد به کوه‌های آند.در Quechua یا Mapuche زبان‌های سرخ‌پوستی، chilli به معنای “جایی که جهان پایان میابد” است. شاید هم از واژه بومی tchili به معنای “برف”.


صحرا (بیابان):از نام صحرای بزرگ آفریقا.

صربستان ( سرزمین قوم صرب):”سرزمین صرب ها”، نژاد صرب ها شاخه ای از نژتر ایرانی است که به بالکان کوچیدند. واژه پهلوی Salv به معنی “توده و گروه” یا واژه پارسی Sarv به معنی “گونه ای درخت” دو پنداره درباره ی ریشه نام “صرب” ها هستند.

 عراق (شاید ازایراک به معنای ایران کوچک):از واژه پهلوی “ایراک” که در فارسی به معنای “ایران کوچک(عراق عجم)” است.

عربستان سعودی (سرزمین بیابانگردان):کهن ترین نام برای آن در زبان‌های ایرانی در فارسی باستان Arabaya است. سعود نام خاندان پادشاهی این کشور است.سعود به معنای “خوشبخت”. عرب در زبان‌های سامی معانی متفاوتی دارد :، “بادیه نشین”، “مغرب”، “دشت”، “مخلوط شده”، “بازرگان”، “غارتگر” و ” قابل درک”.

فرانسه ( سرزمین قوم فرانک):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی France است. از فرانسوی، از Francia، “سرزمین فرانک ها”. نام فرانک از نام نیزه‌ای که frankon نامیده می‌شد و این اقوام به کار می‌بردند آمده.

فنلاند ( سرزمین قوم «فن»):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Finlande است. از ژرمنی سرزمینFinn ها. ریشه Finn از لاپلندی یا Sami است.شاید از ژرمنی “مرداب/باتلاق” یا هم‌ریشه با فعل انگلیسی “find” (پیداکردن).در لاتین Fennia.

فیلیپین (از نام پادشاهی اسپانیایی به نام فیلیپ):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Philippine است. “سرزمین شاه فیلیپ” فیلیپ دوم، شاه اسپانیا. Katagalugan (زبان بومی Katipunan): “سرزمین رودخانه”.(البته بیشتر برای نامیدن منطقه تاگالوگ به کار می‌رود).

قرقیزستان (سرزمین چهل قبیله):از ترکی ، “قرخ”(چهل) + “ئیز”(قبایل): “سرزمین چهل قبیله” یا “قرخ”(چهل) + “قیز”(دختر) : “سرزمین چهل دختر”.

قزاقستان (سرزمین کوچگران):”سرزمین قزاق ها”.قزاق از زبان ترکی آلتایی و احتمالاً به معنای “خودمختار/آزاده/شجاع” است.

قطر ( شاید به معنای بارانی):برگرفته از واژه پارسی گوادر به معنای “بندر” است. نام شهر و بندری باستانی. نام Qatara را نخستین بار بطلیموس در نقشه‌ای که از عربستان کشید، ذکر کرده.

کاستاریکا (ساحل غنی):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. از اسپانیایی به معنای “ساحل ثروتمند”، برگرفته توسط کاشف اسپانیایی Gil González Dávila.

ک انادا( دهکد ه(زبان سرخپوستی«ایروکوئی»)):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. از واژه Kanata به معنای “دهکده” یا “زیستگاه” در زبان Saint-Lawrence Iroquoian که در نزدیکی شهر کبک در سده ۱۶ تکلم می‌شد.

کلمبیا (سرزمین کلمب(کریستف کلمب)):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. از نام کریستف کلمب کاشف Christopher Columbus، البته او هیچگاه این کشور را ندید.

کنیا(کوه سپیدی):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. از زبان Kĩkũyũ، “Kere-Nyaga” به معنای “کوهستان سپید”.

کویت( دژ کوچک):از عربی، کوچک شده ” Kut/ Kout” به معنای “استحکامات نظامی نزدیک آب”.

گرجستان(سرزمین کشاورزان):در زمان یونان قدیم که تازه جهان گردی و تهیه نقشه جغرافیایی باب شده بود به توصیه یکی از تاجران گرجی که در یونان به تجارت مشغول بود و اوصافی که این گرجی از گرجستان می‌کرد، یک جهان گرد و جغرافیا دان یونانی را به این فکر وا داشت که سری به این کشور بزند و انجا را از نزدیک ببیند :بعد از ورود ان یونانی به سرزمین سر سبز و رویایی و بهشت گونه گرجستان تمام حرفها و توصیفاتی را که ان مرد گرجی گفته بود را به چشم دید…(… آهای مرد یونانی به انجا برو تا تازه شدن و شاد بودن و جوانی را احساس کنی چون از قدیم و پیشینیان ما گفته‌اند انجا را خداوند عالم از بهشت اورده بود تا برای خود نگاه دارد و چون ما گرجیان در نظرش خوب بودیم به ما بخشید…..) و ان یونانی در چند صباحی که در گرجستان بود تمام وقتش را صرف گشت و گذار و مطالعه در باره گرجیان کرد و چون اغلب گرجیان به کشاورزی مشغول بودند نام انجا را (georgus) که به یونانی یعنی: مردم کشاورز) نهاد. و از ان پس به جرجیا در غرب و گرجستان در ایران نامیده شد. در خود گرجستان هم بنام ساکارتْوِلُ نامیده می‌شود.

لبنان( سفید):کهنترین نام در زبان‌های ایرانی برای آن در فارسی باستان Labanāna است. از ریشه زبان‌های سامی “”LBN، در زبان‌های سامی معانی متفاوتی دارد مانند “سفید” یا “شیر (خوراکی)” و حتماً ارتباطی با برف و سفیدی کوه‌های لبنان دارد

لهستان(سرزمین قوم «له»):از توتنی باستان یا لهستانی باستان lęděnin،(“کسی که خاک دست‌نخورده را شخم می‌زند”).از lęch.

لیبریا( سرزمین آزادی):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. از لاتین liber “آزاد”. سرزمینی که بردگان سیاه آمریکایی آزاد شده، تأسیس کردند.

مجارستان(سرزمین قوم مجار):(مجاری “سرزمین مجارها”): بنابر افسانه‌ها آنها را از نسل Magyarو برادر Hunor (:نمرود پادشاه بابل) می‌دانند.

مصر(شهر – آبادی):از لاتین Aegyptus از یونانی باستان Αίγυπτος(Aígyptos).بنابر نظر استرابو از “Αιγαίου υπτίως” (Aigaiou hyptios) “سرزمینی زیر دریای اژه”.شاید از نام مصری ممقیس *ħāwit kuʔ pitáħ به معنای “پرستشگاه روح Ptah”.نام فارسی آن برگرفته شده از اسپانیایی Marrakech است. از نام شهر “مراکش” (“Marrakush”)، که احتمالاً از زبان بربر (ta)murt “سرمین” (یا (a)mur “بخش”) + akush “خدا”. نام اروپایی آن از تلفظ اسپانیایی Marruecos همین نام است.

مقدونیه(سرزمین کوه نشین ها، بلندنشین ها):از نام مردمان باستانی مقدونی. بنابر نظر Hesiod، از نام شاه Makedon، پسر Zeus و نوهٔ Deucalion، نیای همهٔ یونانیان. شاید از یونانی mak- “بلند/دراز” و اشاره به کوه‌های مقدونیه.

مکزیک(اسپانیای جدید):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Méxique است. شاید از Mexxica، از شاخه‌های آزتک ها. برخی گویند از واژه باستانی زبان Nahuatl، و به معنای “خورشید”. برخی گویند از نام رهبر Mexitli. هنوز برخی عقیده دارند که از نام علف هرزی که در اطراف دریاچه Texcoco می رویید. Leon Portilla می‌گوید از واژگان metztli (قمر)+ xictli (میان)، از زبان Nahuatl و به معنای “میان ماه” است یا metl(صباره).

موریتانی(سرزمین قوم مور):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Mauritanie است. از نام اقوام بربر “مور” Mauri. نامی که اشتباهاً به آن داده شد (زیرا مورها در شمال مراکش بودند نه در زیر مراکش).

میکرونزی (مجمع الجزایر کوچک):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Micronésie است. واژه‌ای ساخته شده از یونانی mikros (کوچک)+ nesos (جزیره) :”جزایر کوچک”.

نروژ(راه شمال):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Norvége است. از نروژی باستان norðr و vegr “راه شمالی”. Norðrvegrاشاره می‌کند به گذرگاه دراز ساحلی از نوک غربی این کشور به شمالگان.

نیجر(سیاه):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. از نام رود نیجر. از صورت بومی آن “Ni Gir” (رود Gir). این نام اغلب به اشتباه از واژه لاتین niger (سیاه) پنداشته می‌شود.

نیجریه( سرزمین سیاه):از نام رود نیجر که از این کشو به اقیانوس می ریزد.

واتیکان(گرفته شده از نام تپه ای به نام واتیکان):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. از لاتین Mons Vaticanusنام تپه‌ای در شهر رمو از ریشهٔ vaticinari “پیشگویی کردن”. پیشگوها و طالع بین‌ها در مسیر این تپه کار می‌کردند.

ونزوئلا(ونیز کوچک):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. “ونیز کوچک”، مصغر Venezia نام ایتالیایی ونیز. این سرزمین را کاشفان ایتالیایی Amerigo Vespucci و Alonso de Ojeda کشف کردند.

ویتنام(اقوام «ویت» جنوبی):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. در چینی:越南.”پشت مرز جنوبی”، نامی باستانی که اشاره به مردمانی که در پس مرزهای جنوبی چین می زیستند، دارد.

ویلز(بیگانگان):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. از انگلیس باستان Waelisc، Walh، به معنای “سلتی” یا به معنای عمومی تر “خارجی”. انگلوساکسن ها این واژه را همچون توتنی باستان برای زبان سلتی به کار می‌بردند.

هلند(سرزمین چوب):نام فارسی آن برگرفته شده از فرانسوی Hollande است. نام بخشی از این سرزمین که به اشتباه به کل آن اطلاق می‌شود. ژرمنی holt-land “سرزمین پوشیده از درخت”.برخی به اشتباه از hollow land “سرزمین مردابی” می‌دانند.

هند (پر آب):کهنترین نام برای آن در زبان‌های ایرانی در اوستایی Hindu-و فارسی باستان Hindu از نام سنسکریت رود Síndhu “(سرزمین) سند(خود واژهٔ سند به معنای “پرآب” است”)”. نام اروپایی آن نیز از فارسی باستان آمده است.

هندوراس (ژرفناها):نام فارسی آن برگرفته شده از انگلیسی است. از اسپانیایی “Honduras”، “ژرفا ها”. این نام را کلمب به علت آب‌های عمیق در سواحل شمالی آن گذاشت.

یمن(خوشبخت):از واژه یمان از یم به معنی دریا است این واژه در سانسکریت و فرس قدیم است و ارتباطی به عربی ندارد. یمن را عده ای گفته‌اند از عربی “یمن” (صحیح، درست). برخی گویند از “یمین” (سمت راست). برخی گویند از “یُمن”(خوشبختی، سعادت). در گذشته یونانیان و رومیان آنجا را “عربستان خوشبخت” می نامیدند زیرا آب و هوایش و سرسبزیش کاملاً با بقیه نقاط شبه جزیره عربستان تفاوت داشت.

کلیه حقوق برای شرکت زاگرس فیلم محفوظ است

 

برای اجرای این برنامه لطفا جاوا اسکریپت دستگاه خود را فعال کنید

برای اجرای این برنامه لطفا جاوا اسکریپت دستگاه خود را فعال کنید

برای اجرای این برنامه لطفا جاوا اسکریپت دستگاه خود را فعال کنید

برای اجرای این برنامه لطفا جاوا اسکریپت دستگاه خود را فعال کنید

 

در تماس باشید

با دانستن راز پرچم کشورهای جهان با آداب و رسوم، سبک و خلق و خوی مردم کشورهای مختلف آشنا می شویم.پرچم کشور ها به همراه نام انگلیسی

نام کشور: آذربایجانپایتخت: باکوواحد پول: مناتمعنی نام کشور: نگهبان آتش

 

نام کشور: آرژانتینپایتخت: بوینوس آیرسواحد پول: پزومعنی نام کشور: سرزمین نقره

 

نام کشور: آفریقای جنوبیپایتخت: پرتوریاواحد پول: راندمعنی نام کشور: سرزمین بدون سرما

 

نام کشور: آفریقای مرکزیپایتخت: بانگوئیواحد پول: فرانک سی اف آیمعنی نام کشور: سرزمین بدون سرما

 

نام کشور: آلبانیپایتخت: تیراناواحد پول: لکمعنی نام کشور: کوهستان

 

نام کشور: آلمانپایتخت: برلینواحد پول: یورومعنی نام کشور: سرزمین همه مردمان

 

نام کشور: آنتیگوا و باربوداپایتخت: سنت جانزواحد پول: دلار کارائیب شرقیمعنی نام کشور: ریشو

 

نام کشور: آندوراپایتخت: آندورا لاو لاوواحد پول: یورومعنی نام کشور: دره و بیشه

 

نام کشور: آنگولاپایتخت: لوآنداواحد پول: کوانزامعنی نام کشور: نوعی عنوان پادشاهی

 

نام کشور: اتریشپایتخت: وینواحد پول: یورومعنی نام کشور: پادشاهی شرقی

 

نام کشور: اتیوپیپایتخت: آدیس آباباواحد پول: بیرمعنی نام کشور: سوخته چهره

 

نام کشور: اردنپایتخت: امانواحد پول: دینار اردنمعنی نام کشور: پایین امده

 

نام کشور: ارمنستانپایتخت: ایروانواحد پول: دراممعنی نام کشور: نام نوه حضرت نوح

 

نام کشور: اروگوئهپایتخت: فونته ویدئوواحد پول: پزومعنی نام کشور: گرفته شده از نام رود اروگوئه

 

نام کشور: اریترهپایتخت: اسمرهواحد پول: ناکفامعنی نام کشور: دریای سرخ

 

نام کشور: ازبکستانپایتخت: تاشکندواحد پول: سوممعنی نام کشور: سرزمین بزرگان

 

نام کشور: اسپانیاپایتخت: مادریدواحد پول: یورومعنی نام کشور: جزیره خرگوش کوهی

 

نام کشور: استرالیاپایتخت: کانبراواحد پول: دلار استرالیامعنی نام کشور: سرزمین ناشناخته جنوبیپرچم کشور ها به همراه نام انگلیسی

 

نام کشور: استونیپایتخت: تالینواحد پول: یورومعنی نام کشور: راه شرقی

 

نام کشور: اسکاتلندپایتخت: ادینبورگواحد پول: پوندمعنی نام کشور: سرزمین اسکات ها

 

نام کشور: اسلواکیپایتخت: براتیسلاواواحد پول: یورومعنی نام کشور: –

 

نام کشور: اسلوونیپایتخت: لیوبیاناواحد پول: یورومعنی نام کشور: –

 

نام کشور: افغانستانپایتخت: کابلواحد پول: افغانیمعنی نام کشور: نام فرمانروای ایرانی

 

نام کشور: اکوادورپایتخت: کیتوواحد پول: دلار آمریکامعنی نام کشور: خط استوا

 

نام کشور: الجزایرپایتخت: الجزیرهواحد پول: دینار الجزایرمعنی نام کشور: جزیره ها

 

نام کشور: السالوادورپایتخت: سان سالوادورواحد پول: دلار آمریکامعنی نام کشور: منجی

 

نام کشور: امارات متحده عربیپایتخت: ابوظبیواحد پول: درهم اماراتمعنی نام کشور: امیر نشین های متحد عرب

 

نام کشور: اندونزیپایتخت: چاکارتاواحد پول: روپیهمعنی نام کشور: جزیره هند

 

نام کشور: اوکراینپایتخت: کیفواحد پول: گریونامعنی نام کشور: کشور/دیار

 

نام کشور: اوگانداپایتخت: کامپالاواحد پول: شیلینگمعنی نام کشور: نام پادشاهی

 

نام کشور: ایتالیاپایتخت: رمواحد پول: یورومعنی نام کشور: سرزمین گاو نر

 

نام کشور: ایرانپایتخت: تهرانواحد پول:ریالمعنی نام کشور: سرزمین آریایی ها

 

نام کشور: ایرلندپایتخت: دوبلینواحد پول: یورومعنی نام کشور: سرزمین حاصلخیز

 

نام کشور: ایسلندپایتخت: ریکیاویکواحد پول: کرون ایسلندمعنی نام کشور: سرزمین یخ

 

نام کشور: باربادوسپایتخت: برج تاونواحد پول: دلار باربادوسمعنی نام کشور: اشخاص ریشدار

 

نام کشور: باهاماپایتخت: ناسائوواحد پول: دلارمعنی نام کشور: دریای کم عمق

 

نام کشور: بحرینپایتخت: منامهواحد پول: دینار بحرینمعنی نام کشور: دو دریا

 

نام کشور: برزیلپایتخت: برازیلیاواحد پول: رئالمعنی نام کشور: چوب سرخ

 

نام کشور: برونئیپایتخت: بندر سری بگاوانواحد پول: دلار برونئیمعنی نام کشور: کاخ مسکن

 

نام کشور: بلاروسپایتخت: مینسکواحد پول: روبل بلاروسمعنی نام کشور: روس سفید

 

نام کشور: بلژیکپایتخت: بروکسلواحد پول: یورومعنی نام کشور: سفید و درخشان

 

نام کشور: بلغارستانپایتخت: صوفیهواحد پول: لفمعنی نام کشور: سرزمین قوم بلغار

 

نام کشور: بلیزپایتخت: بلجوپانواحد پول: دلار بلیزمعنی نام کشور: آب گل آلود(رود بلیز)

 

نام کشور: بنگلادشپایتخت: داکاواحد پول: تاکامعنی نام کشور: سرزمین بنگالی ها

 

نام کشور: بنینپایتخت: پورتو نوووواحد پول: فرانک غرب آفریقامعنی نام کشور: نام امپراطوری آفریقایی

 

نام کشور: بوتانپایتخت: تیفوواحد پول: نگولتروممعنی نام کشور: نام نژادی از تبت

 

نام کشور: بوتسواناپایتخت: گابورونواحد پول: پولامعنی نام کشور: نام قومی بزرگ

 

نام کشور: بورکینافاسوپایتخت: آواگادوگوواحد پول: فرانکمعنی نام کشور: سرزمین مردمان درستکار

 

نام کشور: بوروندیپایتخت: بوجومبوراواحد پول: فرانک بوروندیمعنی نام کشور: سرزمین کروندی زبانان

 

نام کشور: بوسنی و هرزگوینپایتخت: سارایووواحد پول: مارکمعنی نام کشور: برگرفته از رود شمالی بوسنی و عنوان اصالت آلمانی هرزگ به معنای دوک

 

نام کشور: بولیویپایتخت: سوکره/داپازواحد پول: بولیویانومعنی نام کشور: نام شخص رهایی بخش امریکای لاتین

 

نام کشور: پاپوآگینه نوپایتخت: پورت مورسبیواحد پول: کینامعنی نام کشور: پاپوآ یعنی موی مجعد مردمان آن و گینه نو یعنی شبیه گینه

 

نام کشور: پاراگوئهپایتخت: آسونسیونواحد پول: گوارانیمعنی نام کشور: برگرفته از نام رود پاراگوئه

 

نام کشور: پاناماپایتخت: بالبواواحد پول: دلار آمریکامعنی نام کشور: نام روستای قدیمی در آن محل

 

نام کشور: پاکستانپایتخت: اسلام آبادواحد پول: روپیه پاکستانمعنی نام کشور: سرزمین پاکان

 

نام کشور: پرتغالپایتخت: لیسبونواحد پول: یورومعنی نام کشور: بندر

 

نام کشور: پروپایتخت: لیماواحد پول: نوئووسولمعنی نام کشور: بر گرفته از نام رود

 

نام کشور: پورتوریکوپایتخت: سان خوآنواحد پول: دلار آمریکامعنی نام کشور: بندر ثروتمند

 

نام کشور: تاجیکستانپایتخت: دوشنبهواحد پول: سامانیمعنی نام کشور: کشور آزادگان

 

نام کشور: تانزانیاپایتخت: دودوماواحد پول: شیلینگ تانزانیامعنی نام کشور: ترکیب دو نام سرزمین اصلی تانگاننیکا و جزیره مقابل آن زنگبار

 

نام کشور: تایلندپایتخت: بانکوکواحد پول: باتمعنی نام کشور: سرزمین آزادگان

 

نام کشور: تایوانپایتخت: تایپهواحد پول: دلار جدید تایوانمعنی نام کشور: خلیج پلکانی

 

نام کشور: ترکمنستانپایتخت: عشق آبادواحد پول: منات ترکمنستانمعنی نام کشور: سرزمین ترکمن ها

 

نام کشور: ترکیهپایتخت: آنکاراواحد پول: لیر ترکیهمعنی نام کشور: سرزمین ترکها

 

نام کشور: ترینیداد و توباگوپایتخت: پرت آو اسپاینواحد پول: دلارمعنی نام کشور: سرزمین مرغ مگس خوار

 

نام کشور: توگوپایتخت: لومهواحد پول: فرانک سی اف آیمعنی نام کشور: آب/ساحل

 

نام کشور: تونسپایتخت: تونسواحد پول: دینار تونسمعنی نام کشور: دماغه کوچک

 

نام کشور: تونگاپایتخت: نوکوآلوفاواحد پول: پاانگامعنی نام کشور: جنوبی

 

نام کشور: تووالوپایتخت: فونافوتیواحد پول: دلار استرالیامعنی نام کشور: هشت جزیره

 

نام کشور: تیمور شرقیپایتخت: بندر دیلیواحد پول: دلار آمریکامعنی نام کشور: قوم تیمور شرقی

 

نام کشور: جامائیکاپایتخت: کینگستونواحد پول: دلار جامائیکامعنی نام کشور: سرزمین چوب و آب

 

نام کشور: جزایر سلیمانپایتخت: هونیاراواحد پول: دلار جزایر سلیمانمعنی نام کشور: داستانی مبنی بر اینکه حضرت سلیمان گنج هایش را در آنجا پنهان کرده

 

نام کشور: جزایر مارشالپایتخت: ماجوروواحد پول: دلار آمریکامعنی نام کشور: نام دریادار انگلیسی

 

نام کشور: جمهوری چکپایتخت: پراکواحد پول: کروناچکمعنی نام کشور: قوم چک

 

نام کشور: جزایر دومینیکنپایتخت: سانتودومینگوواحد پول: پزومعنی نام کشور: نام بنیانگذار فرقه دومینیکن

 

نام کشور: جیبوتیپایتخت: جیبوتیواحد پول: فرانکمعنی نام کشور: خلیج حصیر بافت

 

نام کشور: چادپایتخت: انجامناواحد پول: فرانکمعنی نام کشور: دریاچه چاد

 

نام کشور: چینپایتخت: پکنواحد پول: یوانمعنی نام کشور: نام قوم

 

نام کشور: دانمارکپایتخت: کپنهاگواحد پول: کرون دانمارکمعنی نام کشور: سرزمین قوم دان ها

 

نام کشور: دومینیکاپایتخت: روسوواحد پول: دلار کارائیب شرقیمعنی نام کشور: یکشنبه

 

نام کشور: روانداپایتخت: کیگالیواحد پول: فرانک رواندامعنی نام کشور: برگرفته از نام یک قوم

 

نام کشور: روسیهپایتخت: مسکوواحد پول: روبلمعنی نام کشور: قوم روس(مردم سفید)

 

نام کشور: رومانیپایتخت: بخارستواحد پول: لئومعنی نام کشور: نام قلمرویی رومی

 

نام کشور: زامبیاپایتخت: لوساکاواحد پول: کواچامعنی نام کشور: بر گرفته از نام رود زامبزی

 

نام کشور: زیمباوهپایتخت: هرارهواحد پول: دلار آمریکامعنی نام کشور: خانه سنگی بزرگ

 

نام کشور: ژاپنپایتخت: توکیوواحد پول: ینمعنی نام کشور: سرچشمه خورشید

 

نام کشور: سائوتومه و پرینسیپپایتخت: سائوتومهواحد پول: دوبرامعنی نام کشور: نامی پرتغالی

 

نام کشور: ساحل عاجپایتخت: یاموسوکروواحد پول: فرانک آفریقای غربیمعنی نام کشور: محل صادرات عاج فیل

 

نام کشور: ساموآی غربی

پایتخت: آپیاواحد پول: تالامعنی نام کشور: نام رئیس یک قبیله بومی

 

نام کشور: سن مارینوپایتخت: سان مارینوواحد پول: یورومعنی نام کشور: نام سنگ تراش مسیحی افسانه ای

 

نام کشور: سری لانکاپایتخت: جایاواردناپوراکوتهواحد پول: روپیهمعنی نام کشور: جزیره باشکوه

 

نام کشور: سنت کیتس و نویسپایتخت: باسه ترواحد پول: دلار کارائیب شرقیمعنی نام کشور: حامی مسافران

 

نام کشور: سنگاپورپایتخت: سنگاپورواحد پول: دلار سنگاپورمعنی نام کشور: شهر شیر

 

نام کشور: سنگالپایتخت: داکارواحد پول: دلار سی اف ایمعنی نام کشور: نام قومی پرتغالی

 

نام کشور: سوئدپایتخت: استکهلمواحد پول: کرون سوئدمعنی نام کشور: –

 

نام کشور: سوئیسپایتخت: برنواحد پول: فرانک سوئیسمعنی نام کشور: سرزمین مرداب

 

نام کشور: سوازیلندپایتخت: لوبامباواحد پول: لیلانگنیمعنی نام کشور: سرزمین مردمان سوازی

 

نام کشور: سودانپایتخت: خارطومواحد پول: پوند سودانمعنی نام کشور: سرزمین سیاهان

 

نام کشور: سودان جنوبیپایتخت: جوباواحد پول: پوند سودانمعنی نام کشور: سرزمین سیاهان

 

نام کشور: سورینامپایتخت: پاراماریبوواحد پول: دلار سوریناممعنی نام کشور: برگرفته از نام مردم

 

نام کشور: سوریهپایتخت: دمشقواحد پول: لیر سوریهمعنی نام کشور: نام یونانی آشور

 

نام کشور: سومالیپایتخت: موگادیشوواحد پول: شیلینگمعنی نام کشور: مردمان بومی سومالیس

 

نام کشور: سیرالئونپایتخت: فری تاونواحد پول: لئونمعنی نام کشور: کوهستان شیر

 

نام کشور: سیشلپایتخت: ویکتوریاواحد پول: روپیهمعنی نام کشور: برگرفته از نام وزیر دارایی لویی چهاردهم

 

نام کشور: شیلیپایتخت: سانتیاگوواحد پول: پزو شیلیمعنی نام کشور: ژرفاها(کوه های آند)

 

نام کشور: صربستانپایتخت: بلگرادواحد پول: دینارمعنی نام کشور: سرزمین صرب ها

 

نام کشور: عراقپایتخت: بغدادواحد پول: دینارمعنی نام کشور: برگرفته از نام یکی از اولین شهر ها در نزدیکی فرات

 

نام کشور: عربستان صعودیپایتخت: ریاضواحد پول: ریال سعودیمعنی نام کشور: باده نشین های خوشبخت ( سعودی عنوان خاندان پادشاهی کشور)

 

نام کشور: عمانپایتخت: مسقطواحد پول: ریال عمانمعنی نام کشور: برگرفته از نام یک شهر(شهر صحار)

 

نام کشور: غناپایتخت: آکراواحد پول: سدیمعنی نام کشور: نام پادشاهی باستانی

 

نام کشور: فرانسهپایتخت: پاریسواحد پول: یورومعنی نام کشور: سرزمین فرانک ها

 

نام کشور: فلسطینپایتخت: بیت المقدسواحد پول: شکل نومعنی نام کشور: برگرفته از نام باستانی سرزمینی در نزدیک غزه

 

نام کشور: فنلاندپایتخت: هلسینکیواحد پول: یورومعنی نام کشور: سرزمین مردم فین

 

نام کشور: فیجیپایتخت: سوواواحد پول: دلار فیجیمعنی نام کشور: نام جزایری در این منطقه

 

نام کشور: فیلیپینپایتخت: مانیلواحد پول: پزومعنی نام کشور: سرزمین شاه فیلیپ

 

نام کشور: قبرسپایتخت: نیکوزیاواحد پول: یورومعنی نام کشور: سرزمین مس

 

نام کشور: قرقیزستانپایتخت: بیشککواحد پول: سوممعنی نام کشور: سرزمین چهل قبیله

 

نام کشور: قزاقستانپایتخت: آستانهواحد پول: تنگهمعنی نام کشور: سرزمین شجاعان

 

نام کشور: قطرپایتختت: دوحهواحد پول: ریالمعنی نام کشور: برگرفته از نام شهری باستانی

 

نام کشور: کامبوجپایتخت: پنوم پنواحد پول: ریلمعنی نام کشور: نام پادشاهی

 

نام کشور: کامرونپایتخت: پائوندهواحد پول: فرانک آفریقای غربیمعنی نام کشور: رود میگو

 

نام کشور: کاناداپایتخت: اتاواواحد پول: دلار کانادامعنی نام کشور: دهکده

 

نام کشور: کره جنوبیپایتخت: سئولواحد پول: وونمعنی نام کشور: نژاد مردم

 

نام کشور: کره شمالیپایتخت: پیونگ بانگواحد پول: وونمعنی نام کشور: نژاد مردم

 

نام کشور: کرواسیپایتخت: داگربواحد پول: کونامعنی نام کشور: –

 

نام کشور: کاستاریکاپایتخت: سان خوزهواحد پول: کولونمعنی نام کشور: ساحل ثروتمند

 

نام کشور: کلمبیاپایتخت: بوگوتاواحئ پول: پزومعنی نام کشور: بر گرفته از نام کریستف کلمب

 

نام کشور: کنگوپایتخت: برازاویلواحد پول: فرانک آفریقای مرکزیمعنی نام کشور: پادشاهی کنگو

 

نام کشور: کنیاپایتخت: نایروبیواحد پول: شیلینگ کنیامعنی نام کشور: کوهستان سپید

 

نام کشور: کوباپایتخت: هاواناواحد پول: پزومعنی نام کشور: جایگاه مرکزی

 

نام کشور: مجمع الجزایر قمر(کومور)پایتخت: مورونیواحد پول: فرانکمعنی نام کشور: جزایر ماه

 

نام کشور: کویتپایتخت: کویتواحد پول: دینار کویتمعنی نام کشور: استحکامات نظامی نزدیک آب

 

نام کشور: کیپ وردپایتخت: پرایاواحد پول: اسکودومعنی نام کشور: نام دماغه ای در آفریقای غربی (دماغه سبز)

 

نام کشور: کیریباتیپایتخت: تاراوای جنوبیواحد پول: دلار استرالیا و دلار کیریباتیمعنی نام کشور: نام بومی جزایر گیلبرت

 

نام کشور: گابونپایتخت: لیبرویلواحد پول: فرانکمعنی نام کشور: برگرفته از نام پرتغالی خلیج رود کومور

 

نام کشور: گامبیاپایتخت: بانجولواحد پول: دالاسیمعنی نام کشور: برگرفته از نام رود گامبیا(تجارت)

  نام کشور: گرجستان پایتخت: تفلیس واحد پول: لاری معنی نام کشور: مردم کشاورز

 

نام کشور: گرانداپایتخت: سینت جورجسواحد پول: دلار کارائیب شرقیمعنی نام کشور: نام شهر اسپانیایی گراندا

 

نام کشور: گواتمالاپایتخت: گواتمالا سیتیواحد پول: کتزالمعنی نام کشور: جای درختان فراوان

 

نام کشور: گویانپایتخت: جورج تاونواحد پول: دلار گویانمعنی نام کشور: سرزمین آب های فراوان

نام کشور: گینهپایتخت: کوناکریواحد پول: فرانک گینهمعنی نام کشور: زن یا سرزمین سیاهان

 

نام کشور: گینه استواییپایتخت: مالابوواحد پول: فرانک آفریقای مرکزیمعنی نام کشور: سیاه

 

نام کشور: گینه بیسائوپایتخت: بیسائوواحد پول: فرانک آفریقای غربیمعنی نام کشور: نام پایتخت آن

 

نام کشور: لائوسپایتخت: وین تیانواحد پول: کیپمعنی نام کشور: –

 

نام کشور: لبنانپایتخت: بیروتواحد پول: لیره لبنانمعنی نام کشور: سفید یا شیر(سفیدی کوه های لبنان)

 

نام کشور: لتونیپایتخت: ریگاواحد پول: یورومعنی نام کشور: –

 

نام کشور: لسوتوپایتخت: ماسروواحد پول: لوتیمعنی نام کشور: سیاه یا تیره پوست

 

نام کشور: لهستانپایتخت: ورشوواحد پول: زلوتیمعنی نام کشور: کسی که خاک دست نخورده را شخم میزند

 

نام کشور: لوکزامبورگپایتخت: لوکزامبورگواحد پول: یورومعنی نام کشور: قلعه کوچک

 

نام کشور: لیبریاپایتخت: مانروویاواحد پول: دلار لیبریامعنی نام کشور: سرزمینی که بردگان سیاه آزاد شدند

 

نام کشور: لیبیپایتخت: طرابلسواحد پول: دینار لیبی و درهممعنی نام کشور: برگرفته از نام یونانی قوم بربر

 

نام کشور: لیتوانیپایتخت: ویلینوسواحد پول: لیتاسمعنی نام کشور: –

 

نام کشور: لیختن اشتاینپایتخت: فادوتسواحد پول: فرانک سوئیسمعنی نام کشور: سنگ روشن

 

نام کشور: ماداگاسکارپایتخت: آنتاناناریووواحد پول: آریاریمعنی نام کشور: پایین زمین

 

نام کشور: مالاویپایتخت: لیلونگوهواحد پول: کواچامعنی نام کشور: شعله آتش

 

نام کشور: مالتپایتخت: والتاواحد پول: یورومعنی نام کشور: پناهگاه

 

نام کشور: مالدیوپایتخت: مالهواحد پول: روفیامعنی نام کشور: محل

 

نام کشور: مالزیپایتخت: کوالالامپورواحد پول: رینگیتمعنی نام کشور: سرزمین مردم مالایی

 

نام کشور: مالیپایتخت: باماکوواحد پول: فرانک سی اف ایمعنی نام کشور: نام پادشاهی باستانی

 

نام کشور: مجارستانپایتخت: بوداپستواحد پول: فورینتمعنی نام کشور: سرزمین قوم مجار

 

نام کشور: مراکشپایتخت: رباطواحد پول: درهم مراکشمعنی نام کشور: برگرفته از نام شهر مراکش به معنی سرزمین خدا

 

نام کشور: مصرپایتخت: قاهرهواحد پول: پوند مصرمعنی نام کشور: شهر/سکنی

 

نام کشور: مغولستانپایتخت: اولان باتورواحد پول: توگروگمعنی نام کشور: دلیر و بی باک

 

نام کشور: مقدونیهپایتخت: اسکوپیهواحد پول: دینار مقدونیهمعنی نام کشور: مردم مقدونی

 

نام کشور: مکزیکپایتخت: مکزیکوسیتیواحد پول: پزو مکزیکمعنی نام کشور: –

 

نام کشور: موریتانیپایتخت: نوآکشوتواحد پول: اوگوئیامعنی نام کشور: اقوام بربر مور

 

نام کشور: موریسپایتخت: پورت لوئیسواحد پول: روپیه موریسمعنی نام کشور: نام شاهزاده هلند

 

نام کشور: موزامبیکپایتخت: ماپوتوواحد پول: متیکال موزانیکمعنی نام کشور: نام پرتغالی شده موسی بن بیک شهری بندری

 

نام کشور: مولداویپایتخت: شهر لیشینفواحد پول: لئومولداویاییمعنی نام کشور: نام رودی در رومانی

 

نام کشور: موناکوپایتخت: موناکوویلواحد پول: یورومعنی نام کشور: خودش به تنها

 

نام کشور: میانمارپایتخت: نایپیداوواحد پول: کیاتمعنی نام کشور: سخت و نیرومند

 

نام کشور: میکرونزیپایتخت: پالیکیرواحد پول: دلار آمریکامعنی نام کشور: جزایر کوچک

 

نام کشور: نائوروپایتخت: یارنواحد پول: دلار آمریکامعنی نام کشور: من به ساحل رفتم

 

نام کشور: نامیبیاپایتخت: ویندهوکواحد پول: دلار نامیبیامعنی نام کشور: برگرفته از نام صحرای نامیب

 

نام کشور: نپالپایتخت: کاتماندوواحد پول: روپیهمعنی نام کشور: پاها بر کوهستان

 

نام کشور: نروژپایتخت: اسلوواحد پول: کرون نروژیمعنی نام کشور: راه شمالی

 

نام کشور: نیجرپایتخت: نیامیواحد پول: فرانک آفریقای غربیمعنی نام کشور: نام رود نیجر

 

نام کشور: نیکاراگوئهپایتخت: ماناگوآواحد پول: کوردوبامعنی نام کشور: رهبر بومی

 

نام کشور: نیوزلندپایتخت: ولینگتونواحد پول: دلار نیوزلندمعنی نام کشور: –

 

  نام کشور: واتیکان پایتخت: واتیکان سیتی واحد پول: یورو معنی نام کشور: پیشگویی کردن

 

نام کشور: وانواتوپایتخت: پورت ویلاواحد پول: واتومعنی نام کشور: سرزمین ما

 

نام کشور: ونزوئلاپایتخت: کاراکاسواحد پول: بولیوارمعنی نام کشور: ونیز کوچک

 

نام کشور: ویتنامپایتخت: هانویواحد پول: دونگمعنی نام کشور: پشت مرز جنوبی

 

نام کشور: هائیتیپایتخت: پورتوپرنسواحد پول: گوردمعنی نام کشور: سرزمین کوهستانی

 

نام کشور: هلندپایتخت: آمستردامواحد پول: یورومعنی نام کشور: سرزمین پوشیده از درخت

 

نام کشور: هندوراسپایتخت: تگوسیگالپاواحد پول: لمپیرامعنی نام کشور: ژرفاها

 

نام کشور: هندپایتخت: دهلی نوواحد پول: روپیهمعنی نام کشور: سرزمین پرآب

 

نام کشور: یمنپایتخت: صنعاواحد پول: ریال یمنمعنی نام کشور: دریا

 

نام کشور: یونانپایتخت: آتنواحد پول: یورومعنی نام کشور: سرزمین روشنی

تاریخچه پرچم کشورهای جهان

 

تلفن دفتر

ایمیل ما

تماس با ما: 66384916 – 66384915 – 09125786959 ارسال ایمیل به ما : parse_parcham@yahoo.comنشانی: تهران،خیابان رودکی،نبش هاشمی،مجتمع اداری کیش،طبقه سوم،واحد11

کلیه حقوق این وبسایت متعلق به مجموعه پارسه پرچم می باشد و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع قابل پیگرد در مراجع قانونی می باشد. پیاده سازی توسط مجموعه رادزاد

با کلیک بر روی نام اپراتور از طریق واتس آپ بصورت آنلاین با ما گفتگو کنید

ورود و ثبت نام

وبلاگ

در این درس می خواهیم اسم کشورها و ملیت ها به انگلیسی به صورت گروه بندی شده بگوییم. علاوه بر این موارد در ستون سوم هم زبان رسمی هر کشور به همراه پرچم آن کشور آورده شده است.

 

 

پرچم کشور ها به همراه نام انگلیسی

اسم کشور ها گروه 1: کشور هایی که به an ختم می شوند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اسامی کشور ها و ملیت هایی که هیچ قاعده خاصی ندارند.

 

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

عالی بود ممنون 🌺🌺🌺

عالی بود ممنون از دقت نظر در تهیه این واژگان.

خواهش می کنم امید عزیز.
حتما سایر درس های واژگان رو هم مطالعه کن

دیدگاه

وب‌ سایت

Δdocument.getElementById( “ak_js” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );

دانشجویان تیلماج با توجه به علاقه روی خودشان سرمایه گذاری می کنند. حداکثر سعی تیلماج این است که مقالات منتشر شده فقط متن نباشد و با استفاده از تصاویر و موسیقی و ویدئو آموزش زبان انگلیسی به زبان ساده و کاربردی آموزش داده شود.

 

اصطلاحات انگلیسی را تصویری و متفاوت بخوانید:

تکرار کن به انگلیسی

عقده ای به انگلیسی

برگ برنده به انگلیسی

استراحت کردن به انگلیسی

پرچم کشور ها به همراه نام انگلیسی

دلشوره به انگلیسی

بی قرار بودن در انگلیسی

چاپلوسی به انگلیسی

منفعت طلبی به انگلیسی

اشراف زاده به انگلیسی

لینک دانلود ویدئو های تیلماج

ورود


نام کاربری:


رمز عبور:

وبلاگ

در زبان انگلیسی لغات زیادی وجود دارد که به‌نظر می‌رسد در حالت عادی نیاز مبرمی برای یادگیری آن‌ها وجود ندارد، اما اسامی کشور ها به انگلیسی جزو کلماتی است که در سفرهای خارجی یا در هنگام صحبت با توریست‌ها اگر ندانید ممکن است باعث دردسر شود. البته با این حال که اکثر این اسامی مشابه فارسی آن‌ها است و می‌توانید حدس درستی داشته باشید، اما بسیاری از اسامی کشور ها به انگلیسی تفاوت بسیاری با فارسی دارند. در جدول زیر کشورهای جهان را با ملیت اصلی یا صفت‌های آن را برای شما آورده‌ایم تا حتی اگر نتوانستید اسامی کشور ها به انگلیسی را حفظ کنید، از این جدول استفاده کنید.

دانلود جدول به صورت PDF

دانلود جدول

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.پرچم کشور ها به همراه نام انگلیسی

خوب بود کشور ها هم همش بود

نه خیر ایالت اویغورستان واقع در شرق چین و جمهوری های خود مختار داخل جهان شامل چچن و… نبود😡

عالی بود👍👍

خیلی خوب بود مرسي از زحماتتون

مرسی از سایتتون

مرسی عالییییییییییه ممنونم ❤❤❤

خوب بود ممنون

دیدگاه

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


ورود


نام کاربری:


رمز عبور:


طبق یک قرارداد بین المللی نانوشته در دنیا، نماد و نشان هر سرزمین پرچم آن کشور است و نشان هر کشور نیز بیش از هر چیز برای آن ملت ارزشمند می باشد. پرچم كشورها با ترکیبی از رنگ های مختلف بر روی پارچه یا کاغذ طراحی شده اند که برای هر کشور منحصر به فرد بوده و در پس انتخاب طرح و رنگ هریک از آن ها معنا و مفهوم خاصی نهفته است. پرچم کشورهای جهان همواره در شناخت سرزمین های مختلف نقش مهم و اساسی داشته چرا که در واقع پرچم نشان دهنده فرهنگ، سیاست، دین و مذهب، شرایط جغرافیایی و حوادث سرنوشت ساز کشورها در طول تاریخ می باشد. اما از همه این ها مهم تر این است که تصویر پرچم بعضی کشورها به قدری در ذهن مردم ثبت و نهادینه شده که ذهن شما ناخوادگاه با دیدن آن ها به سمت آن کشور خاص هدایت می شود و این مهم ترین خصوصیت پرچم یک کشور است. شما می توانید با تور لحظه آخری به کشورهای سراسر جهان سفر کنید و لذت ببرید.
کره زمین از 5 قاره و 190 کشور مستقل تشکیل شده که هر کدام از آن ها دارای پرچم منحصر به فرد هستند، ما در این بخش از سایت لحظه آخر عکس پرچم کشورها را جمع آوری کردیم و در دسته بندی قاره ای در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم، در صورتی که به کسب اطلاعات مفید درباره کشورهای جهان علاقمند هستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

کاربران گرامی لحظه آخر از قیمت های ویژه تور کیش قافل نشوید، همچنین می توانید با قیمتی باور نکردی اقدام به خرید تور استانبول نمایید.پرچم کشور ها به همراه نام انگلیسی

 

 

 

 

      

 

واحد پول کشورها – اگر زیاد سفر می کنید و یا به پول کشورهای مختلف علاقه مند هستید بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

پایتخت کشورها – اطلاعات مربوط به پایتخت کشورها 

 

 

 

پرچم کشور ها به همراه نام انگلیسی

 

بزرگترین کشور جهان – آیا می دانید بزرگترین کشور جهان در کدام قاره قرار دارد؟

 

 

 

 

 

 

 

 

در صورت تکمیل اطلاعات فرم زیر ، همکاران ما تورهایی که متناسب با سلیقه و نیاز شما می باشد را به اطلاعتان می رسانند.

lahzeakhar.com/Useful-information-Tourist-content/6321-%D9%BE%D8%B1%DA%86%D9%85-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7

دانلود پرچم کشورها انگلیسی
سایت:www.ninicity.ir
کانال تلگرام: @ninicityshop

دانلود پرچم کشورها انگلیسی
سایت:www.ninicity.ir
کانال تلگرام: @ninicityshop

دانلود اسم کشورها و ملیت ها به زبان انگلیسی
www.ninicity.ir
کانال تلگرام : @ninicityshop

دانلود اسم کشورها و ملیت ها به زبان انگلیسی
www.ninicity.ir
کانال تلگرام : @ninicityshop

پرچم کشور ها به همراه نام انگلیسی
پرچم کشور ها به همراه نام انگلیسی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *