فرهنگ واژگان انگلیسی به فارسی تجاری

خواص دارویی و گیاهی

فرهنگ واژگان انگلیسی به فارسی تجاری
فرهنگ واژگان انگلیسی به فارسی تجاری

Copy Right By 2016 – 1395

%PDF-1.5
%
1 0 obj
>>>
endobj
2 0 obj
>
endobj
3 0 obj
>/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] >>/MediaBox[ 0 0 595.2 841.92] /Contents 4 0 R/Group>/Tabs/S/StructParents 0>>
endobj
4 0 obj
>
stream
x]o67AXIQ

برای اطلاعات بیشتر و نصب رایگان این اپلیکیشن بر روی دکمه زیر کلیک کنید :

اکنون درس چهل و دوم از آموزش اصطلاحات پرکاربرد زبان انگلیسی را در اختیار شما قرار می دهیم. آموزش این دروس بسیار کاربردی و ضروری هستند. هر زبان آموزی باید در مکالمات و یا نوشته های خود، اصطلاحات و اسلنگ هایی را به کار برد. این دروس همراه با نکاتی و آموزش هایی که در اختیار شما قرار می دهد، کمک می کند که به راحتی از آنها استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از اصطلاحات در مکالمات شما، آنها را زیبا و جذاب جلوه می دهد.

فرهنگ واژگان انگلیسی به فارسی تجاری

 

 

اکنون درس چهل و دوم از آموزش پرکاربردترین اصطلاحات انگلیسی را برای شما قرار می دهیم:

 

درس ۴۲        اصطلاحات بازرگانی و اداری

abandoned goods          کالاهای متروکه

abandonment          واگذاری – ترک – انصراف

ability test          آزمون صلاحیت

abnormal cost          هزینه غیر عادی

abnormal risk          مخاطره کاری غیر عادی


abolish          منسوخ کردن – از میان بردن

abortive          بی فایده – بی نتیجه – ناقص

above – board          آشکارا – بی حیله

above par          زیادتر از بهای اسمی – بیش از بهای اسمی

abridgement          خلاصه، مجمل، اختصار

abroad           بیرون – (خارج) از کشور

absence of consideration          عدم توجه، فقدان اندوخته

absenteeism          غیبت از کار

absolute bill of sale          صورتحساب قطعی فروش – سند قطعی فروش

absolute majority          اکثریت مطلق

absolute monopoly           انحصار مطلق

absorption          جذب، ادغام

absorption costing          هزینه یابی جذبی

abstain          خودداری کردن – امتناع کردن

abstract of account          خلاصه ی حساب

عالی است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

فرهنگ واژگان انگلیسی به فارسی تجاری

 + 

 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

دیکشنری Dictionary of Financial and Business Terms، یکی از مجموعه های آموزش و تقویت اصطلاحات مالی و تجارت می باشد. این دیکشنری یا همان فرهنگ لغت، انگلیسی به انگلیسی (English to English) و به صورت یک زبانه می باشد. وجود دیکشنری برای تمام زبان آموزان و کسانی که با زبان خارجه سروکار دارند، الزامی می باشد؛ حتی اساتید و مدرسین هم به یک دیکشنری همراه نیاز دارند. حال با توجه به اینکه تعداد لغات زبان انگلیسی بسیار زیاد می باشد و کمتر کسی می تواند این تعداد لغات را به حافظه بسپارد، دیکشنری هایی به صورت مجزا و مربوط به موضوعات خاصی فراهم شده اند. علاوه بر دیکشنری جامع زبان انگلیسی که تمام لغات در آن موجود می باشد، تعدادی دیکشنری به صورت مجزا و مربوط به یک امر خاص وجود دارند. به عنوان مثال: دیکشنری اصطلاحات دندانپزشکی، مربوط به امور بانکی، سخنرانی و … که هر کدام از اینها به طور مجزا در دیکشنری جداگانه ای باشد، بسیار راحت می توان اصطلاحات مربوط به این امور را فراگرفت.




در این مجموعه آموزشی، ما دیکشنری اصطلاحات انگلیسی مالی و تجاری را در اختیار شما زبان آموزان و حتی اساتید عزیز قرار می دهیم و امیدواریم که این مجموعه برای شما عزیزان مفید واقع شود. از آنجایی که این مجموعه برای افرادی که در سطوح متوسط و پیشرفته قرار دارند، مناسب می باشد؛ پس بهتر است که اصطلاحات تجارت انگلیسی به انگلیسی و یا تک زبانه فرابگیرید. کسانی که زبان انگلیسی را به صورت انگلیسی به فارسی و یا بالعکس یاد می گیرند، اغلب در یادگیری لغات موفق نیستند. این مجموعه تمامی اصطلاحات انگلیسی مربوط به تجارت و مالی را برای شما آماده کرده است و معنی تمام آنها را به صورت توضیح (جمله ای) عنوان کرده است. توضیح در مورد معنی یک لغت، قطعا در ذهن بهتر باقی می ماند تا اینکه معنی آن لغت را در حد یک کلمه بیاموزیم. این مجموعه علاوه بر اینکه برای زبان آموزان، دانشجویان، اساتید و مدرسین مناسب می باشد بلکه برای افرادی که با تجارت و کسب و کار سروکار دارند، نیز مناسب است. این مجموعه تنها دارای فایل PDF (کتاب الکترونیکی) می باشد.

Dictionary of Financial and Business Terms Lico Reis – Consultoria Línguas licoreis@terra.com.brAbandonment option::The option of terminating an investment earlier than originally planned.Abnormal returns:Part of the return that is not due to systematic influences (market wide influences). Inother words, abnormal returns are above those predicted by the market movement alone. Related: excessreturns.Absolute priority :Rule in bankruptcy proceedings whereby senior creditors are required to be paid in fullbefore junior creditors receive any payment.

Accelerated cost recovery system (ACRS):Schedule of depreciation rates allowed for tax purposes.Accelerated depreciation:Any depreciation method that produces larger deductions for depreciation in theearly years of a projects life. Accelerated cost recovery system (ACRS), which is a depreciation scheduleallowed for tax purposes, is one such example.Accounting exposure:The change in the value of a firms foreign currency denominated accounts due to achange in exchange rates.Accounting earnings:Earnings of a firm as reported on its income statement.Accounting insolvency:Total liabilities exceed total assets.


 





 


تصاویری از مجموعه:


بسیار مفید و کاربردی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 × 
نُه
 = 
27

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

دسته ها

محصولات برتر

سایتهای مفید

آموزش زبان انگلیسی (رایگان) > جملات و لغات مهم انگلیسی > همه اصطلاحات بازرگانی (بیزینسی) انگلیسی به فارسی+دانلود pdf

در این مقاله سعی کردیم پرکاربردترین لغت های بازرگانی و گمرکی را برای شما بیان کنیم. لغات بسیار پرکاربرد در زمینه بودجه،خدمات و فروش برای شما معرفی شده است. اگر شغل شما بازرگانی است لازم است تا با این اصطلاحات و لغات آشنایی داشته باشید.

همانطور که قبلا هم گفتیم، لغات جدید زبان انگلیسی را در قالب جملات یا مکالمات یاد بگیرید. تحقیقات علمی ثابت کرده است که به یاد آوری کلمات به کمک همین جملات و مکالمات (که به آنها زمینه می گوییم) بسیار ساده تر است. از طرف دیگر بعضی کلمات سنگین (به لحاظ تعداد کاراکتر یا سختی تلفظ) وجود دارند که همیشه مشکل زا هستند. در این مواقع باید سعی کنید که آنها را به کمک هم معنی ها یا گروه بندی کردن به یاد بیاورید. یعنی چه؟ یعنی اینکه مثلا لغتی مثل “humongous” (خیلی بزرگ) را به کمک گروهی از کلمات هم معنی مثل bigger یا large یا huge یاد بگیرید. به این متد، حتی کلمات بیشتری هم یاد می گیرید. مثلا “large, humongous, gargantuan” بنظر شما معنای gargantuan چیست؟

به عنوان مثال، جمله

My husband is very ‘annoying’ when he watches soccer.

فرهنگ واژگان انگلیسی به فارسی تجاری

همسرم موقع تماشای فوتبال خیلی اعصاب خرد کن می شود.

My friend doesn’t stop talking. It’s frickin ‘annoying’.

دوستم نمی تواند جلوی صحبت کردنش را بگیرد؛ این کارش واقعا آزار دهنده است.

این جملات در صورت واقعی بودن در زندگی شخصیتان، می توانند گزینه های خوبی باشند. زیرا می توانید موقع خواندن، آنها را تجسم کنید.

خواندن وبلاگ ها یا وبسایت ها یک راه خوب برای یادگیری لغت واژه های جدید انگلیسی است اما، وبلاگ نویسی یک راه خوب تر! است. از وردپرس یا وبلاگ ساز های موجود استفاده کنید. می توانید یک موضوع خاص (مثلا لباس، مد، ادبیات و …) انتخاب کنید، یا می توانید راجب هر چیزی بنویسید. در نهایت در قالب همین وبلاگ ممکن است شروع به پاسخ دادن به نظرات مخاطبان کنید یا روابط مجازی تان با افراد انگلیسی زبان مختلف به کمک ایمیل، چت و … گسترش پیدا کند. دو سرویس زیر بهترین ها برای ساخت وبلاگ هستند:

≡  سرویس وبلاگدهی انگلیسی Wix

≡ سرویس وبلاگدهی بلاگفا

یادگیری و آموزش، زمانی که با دیگران تمرین کنید، هم سرگرمی بیشتری دارد و هم یادگیری را آسان تر می کند. گروهی از دوستانتان که با همدیگر یک هدف مشترک دارید (مثلا همه قرار است برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروید، یا سفر توریستی به یک کشور انگلیسی زبان داشته باشید و..) دور هم جمع کنید، چه بصورت حضوری و چه در قالب گروه های مجازی تلگرام یا اسکایپ و … شروع به مکالمه و مباحثه به زبان انگلیسی در مورد موضوعات مختلف کنید. نه تنها دایره واژگان خود را گسترش می دهید بلکه می توانید از همدیگر برای رفع اشکال کمک بگیرید.

شدیدا پیشنهاد می کنیم در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و … دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید و شروع به چت کردن با آنها کنید. این روش بسیار تاثیر گذار است.

   دانلود جزوه PDF همه واژگان بیزینسی انگلیسی با ترجمه فارسی

سلام اگه میشه فایل ورد اصطلاحات بازرگانی را برای من بفرستید
تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

کاشت مو روانپزشک متخصصان تغذیه دندانپزشک کاشت ابرو لیفت صورت  لیپوساکشن جراح پلاستیک کلینیک جراحی بینی ارتودنسی

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات آموزشی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !

© استفاده از مطالب چرب زبان با دادن لینک مستقیم به سایت به عنوان منبع بلامانع است.

تبلیغــات     تماس با ما

دیکشنری تخصصی مدیریت شامل اصطلاحات تخصصی گرایش های کارآفرینی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت دولتی، مدیریت فناوری اطلاعات، بازرگانی، مالی و .. می گردد. اصطلاحات تخصصی این دیکشنری به کمک مترجمان مدیریت جمع اوری شده است. دیکشنری مدیریت مرتبا بروزرسانی شده و به بانک لغات آن، اصطلاحات جدیدی مدیریتی افزوده می گردد.

تعداد مشتریان:
42,244

تعداد سفارشات:
66,116

تعداد مترجمین:
7,900

تعداد لغات ترجمه شده:

393,323,525

گیسوم سامانۀ سفارش و پیگیری تهیۀ کتابه. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم.

گیسوم سامانۀ سفارش و پیگیری تهیۀ کتابه. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم.

ورود و ثبت نام

وبلاگ

مهمترین اصطلاحات تجاری انگلیسی کدامند؟ چه کلماتی می تواند در تجارت بین المللی به ما کمک کند؟
در این راهنما قصد داریم شما را با ۵۰ اصطلاح رایج و فوق العاده کاربردی تجاری آشنا کنیم که می تواند نقشه راه موفقیت زبانی شما محسوب شود.
 
همانطور که می‌دانید انگلیسی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از الزامات هر کشوری است، زیرا زبان به عنوان یک زبان بین‌المللی چه از لحاظ تحصیل و اقامت، چه از لحاظ توریست پذیری و یا مبادلات تجاری شناخته شده است.
(بیاموزید….اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی در سفر)
 
در واقع یکی از مهم‌ترین الزامات کاری برای برقراری ارتباط و رقابت در بازارهای بین‌المللی همین زبان انگلیسی محسوب می‌شود.
 
شاید دوست دارید که کارفرماهای بالقوه را تحت تاثیر قرار دهید یا شغلی دارید که به شکل مداوم نیاز به سفرهای بین المللی تجاری دارید.
 
شاید جوری اهداف خود را برنامه‌ریزی کرده اید که قصد استخدام در یک شرکت چند ملیتی را دارید. در هر حال نکته اینجاست که شما باید بتوانید در سطح پیشرفته با لغات و اصطلاحات انگلیسی تجاری رایج آشنا باشید.
 
در اینجا یک راه میانبر را برای آشنایی با لغات این زبان تدارک دیده ایم.
 
در ادامه مطلب چند نکته و ترفند ساده برای کمک در راه به موفقیت تجاری در سطح زبان آموزی وجود دارد که استفاده از آن می تواند کمک حال شما باشد.
 
 

 
 

 
کار شما فقط این نیست که بتوانید واژگان جدیدی را یاد بگیرید، بلکه باید نحوه استفاده صحیح آنها را نیز درک کنید.
یکی از سریعترین راه ها برای یک زبان آموز در سطح تجارت این است که اخبار مربوط به کسب و کار را دنبال کند. یکی از این راه ها استفاده از اخبار نیویورک تایمز است.
در اینجا باید تلاش کنید که حداقل روزانه یک مقاله را دنبال کنید.
اگر دوست دارید می‌توانید روی اخبار و مطالب مربوط به حوزه‌های تجاری و شغلی خود تمرکز کنید .در این صورت باید به شکل مداوم یاد بگیرید و مطالب متناسب با این حوزه را پیدا کنید.
 

فرهنگ واژگان انگلیسی به فارسی تجاری

 
شما می توانید در هر حال عبارت جدید مربوط به کسب و کار را انتخاب کنید. گاهی اوقات به سادگی خواندن مطالب سایت خبری و یا صحبت با اطرافیان می تواند کارساز باشد.
در مواردی هم نیاز به تحقیقات گسترده تری دارید. در هر صورت برای یادگیری اصطلاحات تجاری انگلیسی اهداف مشخصی را تعیین کنید و بر اساس آن هر روز بر دایره لغات خود بیافزایید.
یادگیری تنها 4 یا 5 کلمه در روز می تواند برای شما یک تحول بزرگ محسوب شود.
یکی از روش های آسان به خاطر سپردن کلمات انگلیسی استفاده از فیلم‌ها با موضوعات روزمره تجاری و سیاسی است.
 

در دنیای اصطلاحات تجاری انگلیسی کلمات و واژگان مربوط به امور مالی و پولی یکی از نیازهای اساسی یک زبان آموز محسوب می‌شود.
موارد زیر به شما کمک می کند تا در تمام سطوح تجاری بتوانید به راحتی ارتباط برقرار کنید و با آسایش بیشتری کارهای معاملاتی خود را به پیش ببرید.
 
1.ضرر و زیان
Losses
2.سود دهی
Profitability
3.نرخ
rate
4.ارزش افزوده
Value Added
5.ارز
currency
6.هزینه
Cost
7.بودجه
the budget
8.سرمایه در گردش
Working capital
9.خریدو فروش
Buy And Sell
10.بانک کارگذار
Broker Bank
 

تمام تجار برای داد و ستد نیاز به یک سری مصرف‌کننده و روش های حمل و نقل دارند که کالای خود را جابه‌جا کنند. عبارت زیر این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد که در سطح بین‌المللی بتوانید به راحتی یک گفتگوی تجاری را رقم بزنید.
 
11. حمل و نقل
Transportation
12. تجارت هوایی/زمینی/دریایی/ریلی
Air / land / sea / rail trade
13.صادرات
Export
14.واردات
Importation
15.تولید کننده
Producer
16.مصرف کننده
consumer
17.کانتینر
container
18.عمده فروشی
Wholesale
19.خرده فروشی
retail
20.گمرک ترخیصات
Customs clearance

زمانی که تمام مراحل تجاری و قراردادی را با گروه بین المللی بستید، نیاز به طی کردن مراحلی دارید که کاغذبازی جزئی از این مراحل محسوب می شوند.
شما احتیاج دارید تا عبارات رایج در این زمینه را به درستی بشناسید. موارد زیر را بخوانید و درک کنید تا در موقع لزوم آن را به کار بگیرید.
21.چک/ سفته
Check / promissory note
22.فاکتور
Factor
23.تأیید سفارش
Order confirmation
24.ضمانت نامه
Warranty
25.گواهی کیفیت اجناس
Goods quality certificate
26.اظهارنامه مالیاتی
Tax returns
27.قرارداد
Contract
28.مفاد عهد نامه
Provisions of the Covenant
29.اوراق بهادار / اوراق قرضه
Securities / bonds
30.کارت بازرگانی
Business Cards
31.مجوز
License

اگر به منظور بهبود چشم انداز شغلی خود انگلیسی یاد می‌گیرید، این احتمال وجود دارد که در برخی از مواقع نیاز به درک واژگان تخصصی تری داشته باشید.
کار در یک محیط کسب و کار شما را در معرض انبوهی از کلمات جدید قرار می‌دهد.
در ادامه عباراتی را ذکر می‌کنیم که می‌توانید انتظار داشته باشد که در یک دفتر کاری بشنوید. این کلمات از اصطلاحات رسمی تشکیل شدند که در محیط کار قرن بیست و یکم مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
32.ایده تجاری
Business idea
33.انحصار
Monopoly
34.پروژه
Project
35.رقابت آزاد
Free competition
36.تجارت بین الملل
international trading
37.بازرگانی
Business
38.تجارت خارجی
foreign business
39.وکلای تجاری
Commercial lawyers
40.ذخایر پولی بین المللی
International monetary reserves
 

 
برخی از اصطلاحات انگلیسی هستند که مربوط به واژگان تجاری عادی محسوب می‌شود، که هر کسی در هر سمتی می تواند با آنها روبه‌رو شود.
بسیاری از افراد، خصوصا کسانی که تازه به زبان انگلیسی آشنا شده اند، دوست دارند از آنها استفاده کنند تا هوشمند به نظر برسند.
41. فناوری
Technology
42.داد و ستد
Trading
43.مواد اولیه
Raw material
44.محصولات
Products
45.استخدام/ تعدیل نیرو
Recruitment / adjustment
46.واسطه
Intermediary
47.کارهای اداری
Administrative work
48.شرکت
Company
49.پخش
Play
50.بهای تمام شده
Cost of
 
 
در این مطلب شما را با پرکاربردترین واژگان انگلیسی که می تواند هنگام کار، استخدام، یا داد و ستد و معاملات تجاری به کمک شما بیاید پرداختیم. برای اینکه به یک حرفه ای در این زمینه بدل شوید شاید به یک موسسه زبان  حرفه ای نیاز داشته باشد.

دیدگاه

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

زبان نگار شعبه دیگری در ایران ندارد.

سوالات متداول

ورود


نام کاربری:


رمز عبور:

info@tehran-business-english.com

77832281(021) – 09194231954

ساعات کاری: ۹ الی ۲۲

فرهنگ واژگان انگلیسی به فارسی تجاری

لغات و اصطلاحات تخصصی تجاری انگلیسی / مطالب آموزشی


ژانویه 8, 2018

 توسط
tehran-business-english
· Published ژانویه 8, 2018
· Last modified آگوست 19, 2020

لغات تخصصی تجارت لغات تخصصی تجارت و بازرگانی – واژگان زبان انگلیسی تخصصی تجاری با معنی فارسی در این پست…

لغات و اصطلاحات تخصصی تجاری انگلیسی


فوریه 1, 2016

 توسط
tehran-business-english
· Published فوریه 1, 2016
· Last modified آگوست 19, 2020

لغات انگلیسی تجاری لغات انگلیسی تجاری با معنی فارسی – بخش اول لغات انگلیسی تجاری با معنی فارسی – بخش…

صفحه اصلی / مطالب آموزشی / مکالمات تجاری به زبان انگلیسی

دوره آنلاین زبان تجاری نمونه مکالمه انگلیسی تجاری با معنی و فایل صوتی business English

13 جولای, 2021

صفحه اصلی / مطالب آموزشی / مکالمات تجاری به زبان انگلیسی

زبان تجاری تدریس آنلاین Business Negotiation نمونه مذاکره تجاری معنی فارسی و فایل صوتی

30 ژوئن, 2021

مطالب آموزشی / نامه نگاری و مکاتبات تجاری انگلیسی

ایمیل تجاری انگلیسی کلاس آنلاین آموزش زبان تجاری آنلاین Business Email

29 نوامبر, 2020

دانلود منابع آموزشی / صفحه اصلی / مطالب آموزشی

منابع زبان تجاری دانلود رایگان آموزش Business English

29 نوامبر, 2020

صفحه اصلی / مکالمات تجاری به زبان انگلیسی

کلاس خصوصی زبان تجاری آنلاین – نمونه مذاکره تجاری انگلیسی با معنی و فایل صوتی – Business negotiation sample

15 نوامبر, 2020

صفحه اصلی

درباره ما

مطالب آموزشی سایت

تماس با ما

تلفن تماس:
77832281(021)
آدرس ایمیل ما:
info@tehran-business-english.com

سایت اپلای تهران
www.apply-tehran.com
ارائه دهنده خدمات نگارش حرفه ای و تصحیح انواع رزومه، توصیه نامه، CV و انگیزه نامه SOP جهت اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی
————————————-
سایت آیلتس تافل تهران
www.ielts-toefl-tehran.com
برگزارکننده کلاسهای خصوصی آمادگی آزمون آیلتس جی آر ای تافل
————————————-
سایت مترجم همزمان
www.interpreterpersian.com
خدمات ترجمه همزمان فارسی-انگلیسی به صورت تلفنی و در محل برای اهداف تجاری
————————————-
سایت بهروز آکادمی
www.behrouzacademy.com
ارائه مطالب آموزشی در تمامی زمینه ها

زبان تجاری Business English © 2022. حق کپی رایت محفوظ است.

info@tehran-business-english.com

77832281(021) – 09194231954

ساعات کاری: ۹ الی ۲۲

فرهنگ واژگان انگلیسی به فارسی تجاری

توسط
tehran-business-english
·
منتشر شده ژانویه 8, 2018
· بروزرسانی شده آگوست 19, 2020

لغات تخصصی تجارت و بازرگانی – واژگان زبان انگلیسی تخصصی تجاری با معنی فارسی

در این پست قصد داریم شما را با چند مورد از لغات تخصصی تجارت و بازرگانی آشنا کنیم.

جهت یادگیری تلفظ کلمات فایل صوتی که در زیر هر لغت قرار گرفته را نیز حتما استفاده کنید.

Transact
معنی: داد و ستد کردن، معامله کردن، انجام دادن،به انجام رساندن

مثال:
this company transacts most of its businesses by computer
این شرکت بیشتر معاملات خود را با کامپیوتر انجام می‌دهد

Clientele
معنی: ارباب رجوع، مشتریان، پیروان، موکلین، کاردهان،مراجعین (clientage هم می‌گویند)
One of our company’s clientele …
یکی از کارآوران (مشتریان) شرکت ما …

Sell-off

معنی: (بازار سهام) تنزل قیمت‌ها (به خاطر فزونی عرضه بر تقاضا)

Enterprise
معنی: کسب و کار، موسسه اقتصادی، قدرت اقدام، دست یازیدن به کارى، اقدام به اجراى قوانین کردن، موسسه یا بنگاه اقتصادى، تعهد، تجارتخانه، شرکت، موسسه، بنگاه اقتصادى، عمل تهورامیز، امرخطیر، اقدام مهم، (مانند تاسیس کارخانه و غیره)، سرمایه گذارى، تشکیلات اقتصادى، مبادرت بکارى کردن، اقدام کردن

● (کار یا طرح یا تقبل مشکل یا پرمخاطره) سیجکاری،اقدام،عمل،کار،کاسبی (و به مخاطره اندازی سرمایه)

مثال:

Battles and important enterprises in which my grandfather took part
نبردهای مهم و عملیات جسورانه‌ای که پدربزرگم در آن شرکت داشت
Agricuiture is the principal enterprise among these people
کشاورزی فعالیت عمده‌ی این مردم است.
His new enterprise is a restaurant on Shemiran Avenue
کسب و کار جدید او رستورانی در خیابان شمیران است.

● شرکت،بنگاه،موسسه‌ی بازرگانی
An old enterprise specializing in banking activities
یک شرکت قدیمی که تخصص آن در امور بانکی است

● همت،مخاطره پذیری،عرضه،پشتکار
They complained about his lack of enterprise
از بی‌عرضگی او شکایت می‌کردند.
A man of unusual insight and enterprise
مردی دارای بینش و همت فوق‌العاده
* Free enterprise
کسب و کار آزاد (سرمایه گذاری و رقابت بازرگانی و مخاطره پذیری با حداقل دخالت دولت)

Mercantile
معنی: تجارى، تجارتى، بازرگانى، وابسته به بازارگرایی،بازارگرایانه

مثال:
* The mercantile system
نظام سوداگرای
* Mercantile agency
موسسه‌ی اطلاعات بازرگانی،نمایندگی تجاری
* Mercantile law
قانون تجارت

کلیک کنید جهت ثبت نام در دوره آنلاین آموزش مکالمات و مکاتبات تجاری Business English کلیک کنید

کلیک کنید جهت ثبت نام در دوره آنلاین آموزش مکالمات و مکاتبات تجاری Business English کلیک کنید

کلیک کنید جهت ثبت نام در دوره آنلاین آموزش مکالمات و مکاتبات تجاری Business English کلیک کنید

Recruit
معنی: نوآموز استخدام کردن، نیروی تازه گرفتن، کارمند تازه، استخدام سرباز یا دانش اموز جدید، استخدام کردن کارمند تازه، نیروى تازه گرفتن

مثال:

The party is trying to recruit new members
حزب سعی می‌کند اعضای جدیدی را جلب کند.
The Red Cross is recruiting volunteers to help the refugees
صلیب سرخ دارد برای کمک به آوارگان داوطلب می‌گیرد.
We recruited several new teacher
چندین معلم جدید استخدام کردیم.

Merchandise
معنی: متاع، کالا، مال التجاره، تجارت کردن، جنس، کالاى تجارتى

کلیک کنید جهت ثبت نام در دوره آنلاین آموزش مکالمات و مکاتبات تجاری Business English کلیک کنید

کلیک کنید جهت ثبت نام در دوره آنلاین آموزش مکالمات و مکاتبات تجاری Business English کلیک کنید

کلیک کنید جهت ثبت نام در دوره آنلاین آموزش مکالمات و مکاتبات تجاری Business English کلیک کنید

لغات تخصصی تجارت لغات تخصصی تجارت لغات تخصصی تجارت لغات تخصصی تجارت لغات تخصصی تجارت

برچسب‌ها: آموزش مکالمات تجاریتجارت و کاردیکشنری تجاری بازرگانیدیکشنری شغلیفرهنگ لغت تجاری انگلیسیفرهنگ لغت تجاری و بازرگانیکار و تجارتکلاس خصوصی زبان تجاریکلاس زبان تجاریکلمات بازرگانیکلمات پرکاربرد تجاری انگلیسیکلمات تجاری انگلیسیلغات انگلیسیلغات بازرگانی تجاریلغات پرکاربردلغات پرکاربرد در رابطه با کار و تجارتلغات تجاریلغات تجاری انگلیسی با معنیلغات تجاری با معنی فارسیلغات تجاری و بازرگانی انگلیسیلغات تخصصی تجارتلغات تخصصی زبان تجاریلغات زبان تجاریلغات کاربردی تجاریلغات کاربردی تجاری انگلیسیمعنی فارسیمکاتبات تجاریمکالمه تجاریواژگان تخصصی تجارت


آگوست 15, 2020

 توسط
tehran-business-english
· Published آگوست 15, 2020
· Last modified آگوست 20, 2020


اکتبر 17, 2019

 توسط
tehran-business-english
· Published اکتبر 17, 2019
· Last modified آگوست 19, 2020


آگوست 20, 2020

فرهنگ واژگان انگلیسی به فارسی تجاری

 توسط
tehran-business-english
· Published آگوست 20, 2020

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

صفحه اصلی / مطالب آموزشی / مکالمات تجاری به زبان انگلیسی

دوره آنلاین زبان تجاری نمونه مکالمه انگلیسی تجاری با معنی و فایل صوتی business English

13 جولای, 2021

صفحه اصلی / مطالب آموزشی / مکالمات تجاری به زبان انگلیسی

زبان تجاری تدریس آنلاین Business Negotiation نمونه مذاکره تجاری معنی فارسی و فایل صوتی

30 ژوئن, 2021

مطالب آموزشی / نامه نگاری و مکاتبات تجاری انگلیسی

ایمیل تجاری انگلیسی کلاس آنلاین آموزش زبان تجاری آنلاین Business Email

29 نوامبر, 2020

دانلود منابع آموزشی / صفحه اصلی / مطالب آموزشی

منابع زبان تجاری دانلود رایگان آموزش Business English

29 نوامبر, 2020

صفحه اصلی / مکالمات تجاری به زبان انگلیسی

کلاس خصوصی زبان تجاری آنلاین – نمونه مذاکره تجاری انگلیسی با معنی و فایل صوتی – Business negotiation sample

15 نوامبر, 2020

صفحه اصلی

درباره ما

مطالب آموزشی سایت

تماس با ما

تلفن تماس:
77832281(021)
آدرس ایمیل ما:
info@tehran-business-english.com

سایت اپلای تهران
www.apply-tehran.com
ارائه دهنده خدمات نگارش حرفه ای و تصحیح انواع رزومه، توصیه نامه، CV و انگیزه نامه SOP جهت اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی
————————————-
سایت آیلتس تافل تهران
www.ielts-toefl-tehran.com
برگزارکننده کلاسهای خصوصی آمادگی آزمون آیلتس جی آر ای تافل
————————————-
سایت مترجم همزمان
www.interpreterpersian.com
خدمات ترجمه همزمان فارسی-انگلیسی به صورت تلفنی و در محل برای اهداف تجاری
————————————-
سایت بهروز آکادمی
www.behrouzacademy.com
ارائه مطالب آموزشی در تمامی زمینه ها

زبان تجاری Business English © 2022. حق کپی رایت محفوظ است.

فرهنگ واژگان انگلیسی به فارسی تجاری
فرهنگ واژگان انگلیسی به فارسی تجاری
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *