معنی همذات پنداری به انگلیسی

خواص دارویی و گیاهی

معنی همذات پنداری به انگلیسی
معنی همذات پنداری به انگلیسی

Copy Right By 2016 – 1395

صفحه‌ها برای ویرایشگران خارج‌شده از سامانه بیشتر بدانید

هم‌ذات‌پنداری اصطلاحی در روانکاوی است که بیشتر از نوشته‌های زیگموند فروید ریشه می‌گیرد؛
فروید اصطلاح هم‌ذات‌پنداری را به دو شیوه به‌کار می‌برد:

یکی از آن‌ها فرایندی است که در طی آن، خویشتن («من» یا «خود»، در آلمانی: «ایش ich»، در انگلیسی: «ایگو ego»، برگرفته از لاتین: ego، به‌معنی «من») تلاش می‌کند تا اشیاء یا رویدادهای درون محیط را با خواسته‌ها یا آرزوهای «نهاد» (در آلمانی: اِس es، به‌معنی «آن»، در انگلیسی (برگرفته از لاتین): اید id) مطابقت دهد.

اصطلاح همذات‌پنداری همچنین برای توصیف این موضوع به‌کار می‌رود: تمایل به افزایش‌دادن احساس ارزشمند بودن، از طریق متصل‌ کردن خود به یک شخص، گروه، یا سازمانی که مهم به‌حساب می‌آیند.
احساس غرور وقتی که وزنه‌بردارِ شهر در مسابقات کشوری برندهٔ مدال طلا می‌شود، یا وقتی که تیم ملی فوتبال در مسابقات جام جهانی برنده می‌شود، مثال‌هایی از همذات‌پنداری هستند. انتخاب مُد، موسیقی، مجلات یا کتاب‌ها، یا حتی طرز حرف‌زدن یا رفتارهای دیگر نیز می‌توانند نمونه‌هایی از همذات‌پنداری باشند، به این شرط که فرد را ازلحاظ روانی به افرادی که وی آن‌ها را موفق، قدرتمند، یا جذاب می‌داند، نزدیک‌تر سازد. پوشیدن تی‌شرت‌ها یا ژاکت‌هایی که آرم تیم‌های ورزشی، شرکت‌های تجاری، یا سازمان‌های مختلف را دارد نیز نمونه‌ای از همذات‌پنداری است. تقلید کردن پسر از پدر و دختر از مادر نیز نوعی همذات‌پنداری سالم است.
در این حالت، کودک با والدین خود همذات‌پنداری می‌کند (ارزش‌های آن‌ها را درونی‌سازی می‌کند) و به‌این‌ترتیب، از تنبیه‌شدن به‌دلیل درپیش‌گرفتن ارزش‌هایی متضاد اجتناب می‌کند. پیوستنِ یک نوجوان بدون اعتمادبه‌نفس به گروه‌های شبه‌نظامی یا نظامی نیز نوعی همذات‌پنداری است. اگر به اصلِ آلمانیِ این اصطلاح (Identifikation) نگاه کنیم، می‌توانیم بگوییم که در این مکانیسم دفاعی، فرد، هویّت (آلمانی: Identität) یک شخص دیگر را، تا حدی، به‌خود می‌گیرد.

نظریه‌های شخصیت، دکتر حمزه گنجی، تهران: نشر ساوالان، ۱۳۹۱

شما واژه‌ای در دفتر واژه ثبت نکرده‌اید.

ترتیب بر اساس:

برای رفع محدودیت کاربر ویژه شویدبا حذف کوکی‌، لیست لغات از بین خواهد رفت.

واژه: همذات‌پنداری

نقش دستوری: اسم

معنی همذات پنداری به انگلیسی

آواشناسی: hamzAtpendAri

الگوی تکیه: WWWWS

شمارگان هجا: ۵

بائوباب را بخوانید.باییدن را بخوانید.ببر را بخوانید.

این ویژگی تنها برای کاربران ویژه فعال است.

این واژه توسط کاربران به سایت اضافه شده است. این امکان وجود دارد که معنی آن دقیق نباشد. شما می توانید معنی این واژه را ویرایش و یا حذف نمایید. ویرایش

متأسفانه سرور با خطا مواجه شد. مشکل را بررسی می‌کنیم و به زودی حل خواهیم کرد.


خود را در شرایط و موقعیت فرد دیگری دیدن؛ مثلاً همذات پنداری با شخصیت اصلی فیلم یا داستان.

دیکشنری تخصصی ترجمیک، به کمک مترجمان متخصص ترجمیک تکمیل و اصلاح می‌شود. به همین دلیل شما می‌توانید به روز ترین کلمات مد نظر خود را از این طریق دریافت نمایید
و معنی آن را در مقالات و کتاب‌های خود به خوبی به کار برید. یک دیکشنری تخصصی انگلیسی به فارسی برای استفاده شما آماده است!

دیکشنری یکی از اصلی‌ترین نیازهای مترجمان و کسانی است که با زبان خارجی و متون خارجی سر و کار دارند. دیکشنری عمومی ترجمیک
با استفاده از منابع معتبر آنلاین و مکتوب تهیه شده و برای استفاده در اختیار عموم علاقه مندان قرار گرفته است. لطفا پیشنهادات و انتقادات خود را با
ما در میان بگذارید: تماس با ما.

موسسه فرهنگی هنری آوای هوشمند سخن (ترجمیک) با مجوز شماره 98/1/27515 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌نماید.

ترجمیک، بزرگ‌ترین پلتفرم خدمات زبانی (ترجمه، ویرایش و تولید محتوا) در ایران و یک شرکت خلاق و پیشرو در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف است. مترجمان، ویراستاران، نویسندگان و گویندگان ایرانی و خارجی ما در زمینه فعالیت خود بسیار ماهر و با تجربه هستند.

ما در ترجمیک، خدمات تخصصی مختلفی را از قبیل ترجمه تخصصی متون، ترجمه مقاله، ترجمه کتاب، ترجمه همزمان، ترجمه رسمی مدارک، ویراستاری نیتیو مقالات و متون و تولید محتوای متنی و صوتی ارائه می‌کنیم.

اشتراک گذاشته شده با :

هم‌ذات‌پنداری

identification

 

children’s identification with the story characters

her emotional identification with the play’s heroine

معنی همذات پنداری به انگلیسی

 

http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/identification

http://www.thefreedictionary.com/identification

http://en.wikipedia.org/wiki/Identification_(psychology)

@ Behnam

Hi. Great answer +1

symbiosis

reg.pmc-ooo

 

فکر کنم doppelganger بشه. 

با زبان دانان ایران زمین آشنا شوید

با زبان دانان ایران زمین آشنا شوید

در سایت چی میگن صد ها نفر به شما
در ترجمه جملات یا
اصطلاحات فارسی به انگلیسی و
ترجمه فارسی اصطلاحات
تکنیکی انگلیسی کمک میکنند .

app chiMigan اپ چی‌ میگن


app chiMigan اپ چی‌ میگن


38.4k پرسش


59.5k پاسخ


57.3k نظر


12.9k کاربر

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در
تبدیل جملات فارسی
به انگلیسی، تبدیل اصطلاح
های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی
چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی،
آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن
معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی
انگلیسی است.

 

identify with somebody

identify with something

Dear friend what you are referring to is sympathy and همزاد پنداری is not a psychological disorder.

We are all dealing with this issue in our daily lives. for instance when you watch a movie you feel a sort of resemblance and closeness to the protagonist which can be referred to as empathyمعنی همذات پنداری به انگلیسی

Regards

…………………………………………………………….

Just so you know, it is a psychological disorder.

همزاد چیزی مستقل یا موجودی غیر از انسان نیست و در واقع باید گفت همزاد بخشی از وجود خود انسان است. همزاد در شرایط خاصی به وجود آمده و خود را نشان می دهد و این زمان مربوط است به مواقعی که فردی دچار مشکل روحی و افسردگی شدیدی شده باشد. افرادی که احساس تنهایی شدیدی دارند و بر اثر آن نیاز به همدم و هم صحبتی داشته و سنگ صبوری می خواهند، همزاد این نیاز را برطرف می سازد. به طور معمول افرادی که در آستانه جنون قرار دارند اغلب همزاد را می بینند و با او صحبت هم می کنند.

فردی که دچار تنهایی و افسردگی و یاس می باشد در ابتدا در گوش خود صداهایی مانند نجوا یا ویز ویز را می شنود که این مربوط به فعالیت غیر ارادی اعصاب و رگ های مغز و افزایش الکتریسیته در آن است. این مرحله روز به روز افزایش یافته و حال بیمار رو به وخامت میگذارد و هجوم افکار و نجواها بقدری در ذهن فرد زیاد میشود که بر شدت بیماری افزوده شده و رفتارهای ناهنجاری از او سر می زند .در این زمان اطرافیان از اطراف فرد پراکنده گشته و فرد ناچار به خلوت خود پناه برده و سکوت کرده و اغلب به نقطه ای خیره می شود. در این مرحله فرد واقعا مجنون شده و بعنوان فردی دیوانه شناخته می شود. در این مرحله بیمار چنان با خود گفتگو میکند که انگار واقعا فردی مقابل او قرار دارد. بیمار مدام خاطرات گذشته و تجربه های تلخ را در ذهن خود باز سازی نموده و آنها را در ذهنش تکرار میکند. در اغلب موارد، فرد پس از طی دوران افسردگی و ورود به مرحله جنون همزاد خود را می بیند، اما این نفس خود فرد است که فقط توسط خود بیمار دیده و موجب اعمال جنون آمیز میشود.

http://www.shegeftiha.com/14163-%D9%87%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

People often confuse the words empathy and sympathy. Empathy means ‘the ability to understand and share the feelings of another’ (as in both authors have the skill to make you feel empathy with their heroines), whereas sympathy means ‘feelings of pity and sorrow for someone else’s misfortune’ (as in they had great sympathy for the flood victims) •empathy with /to feel empathy with somebody: understanding of, feeling for, appreciation of, compassion for, rapport with, commiseration for examples: the king’s empathy with the suffering of his people she has a great sense of empathy. •empathetic: An empathetic person is someone who can share another person’s feelings. If you tell an empathetic person that your heart is broken, she might touch her own heart and gaze at you sadly through moist eyes. .

دوستان، To identify هم میشه:

I could identify with that poor animal.

 

coexistence

symbiosis
 

coexistence

Doppelgänger همزاد یا همذات

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Doppelg%C3%A4nger

http://www.merriam-webster.com/dictionary/doppelg%C3%A4nger

در سایت چی میگن صد ها نفر به شما
در ترجمه جملات یا
اصطلاحات فارسی به انگلیسی و
ترجمه فارسی اصطلاحات
تکنیکی انگلیسی کمک میکنند .

app chiMigan اپ چی‌ میگن


app chiMigan اپ چی‌ میگن


38.4k پرسش


59.5k پاسخ


57.3k نظر


12.9k کاربر

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در
تبدیل جملات فارسی
به انگلیسی، تبدیل اصطلاح
های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی
چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی،
آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن
معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی
انگلیسی است.

فروید در آراء روانکاوانه ی خود از مفهومی پرده بر می دارد که در زبان انگلیسی آن را Identification می نامیم. این عبارت در زبان فارسی به همزادپنداری ترجمه شده است و منظور از آن تلاش ناخودآگاه فرد در تبدیل شدن و یا شبیه شدن به افرادی است که ایشان را «مورد تایید» خود دارد.

این عبارت که البته محل مناقشه ی روانکاوان بوده و در گذر زمان تغییرات مقتضی را از سر گذرانده است، همچنین در زبان فارسی به عبارت همذات پنداری نیز ترجمه شده که این ترجمه چندان صحیح نیست. همذات پنداری (آنگونه ای که در معرفه النفس فلسفی مطرح می شود) بسیار بسیار عمیق تر از آن چیزی است که فروید در نظر داشته است. من در آراء اخلاقی خود قوای همذات پنداری را سنگ بستر اخلاقیات انسانی می دانم.

از نظر من همذات پنداری یعنی اینکه فرد بتواند خود را در موقعیت دیگران تصور کند. بعنوان مثال اگر کسی در حق کس دیگری ظلم می کند، بتواند فرد مظلوم را موجودی انسانی دانسته و شباهت های جسمانی – روانی بین خود و او قایل شود. بعبارت ساده تر بتواند که خود را جای فرد مظلوم قرار داده و با رسیدن به درکی از احوالات وی، در اعمال خود تجدیدنظر کند.

با این اعتبار، همذات پنداری عملا تلفیقی از همدلی و همدردی است (مفاهیم امپاتی و سمپاتی) که توجیه رفتارشناختی آن ها احتمالا به خطا افتادن غریزه ی ماست. من همذات پنداری را تلفیقی از این دو اصل روانشناختی دانسته تا بتوانم پلی بین فلسفه ی محض اخلاق و فلسفه ی کاربردی اخلاق برساخته باشم.

امروزه مطالعات روانشناختی نقش مهمی در جهت دهی به مطالعات فلسفه ی اخلاق (Moral Philosophy) دارا هستند. با این رویکرد بینارشته ای همذات پنداری (و نه همزادپنداری محض) یعنی همدلی و همدردی با آنانی که مخاطب ما قرار می گیرند و این مخاطب قرار گرفتن در برهه هایی بیشتر مدنظر است که پای یک فعل مرتبط با اخلاق در میان باشد.معنی همذات پنداری به انگلیسی

۱۲۵۱۷

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

من «دِی داد» هستم؛ محقق، مدرس و مترجم در زمینه ی دانش فلسفه (محض و کاربردی) و همچنین علوم نظری.
از اینکه به من سر می زنید، فراوان از همگی تان سپاسگزارم!

انسان را انسانیت کافیست.

– دِی داد

معنی همذات پنداری به انگلیسی
معنی همذات پنداری به انگلیسی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *