معنی ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان به انگلی

خواص دارویی و گیاهی

معنی ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان به انگلی
معنی ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان به انگلی

Copy Right By 2016 – 1395

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است.
استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

barsadictionary@gmail.com

Telegram:

@Barsadic

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است. استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

1
general::
provision for staff termination benefits


transnet.ir

دیکشنری آنلاین حسابداری

در صورتی که به دنبال یک دیکشنری تخصصی برای ترجمه اصطلاحات رشته حسابداری هستید، دیکشنری تخصصی حسابداری موسسه البرز برای شما بسیار مفید خواهد بود. این دیکشنری به کمک مترجمان رشته حسابداری ایجاد شده است. از این دیکشنری هم می توانید برای ترجمه انگلیسی به فارسی اصطلاحات تخصصی حسابداری استفاده نمایید و هم می توانید لغات فارسی حسابداری را به انگلیسی ترجمه نمایید.

تعداد مشتریان:
42,336

تعداد سفارشات:
66,236

تعداد مترجمین:
7,900

تعداد لغات ترجمه شده:

394,108,241

دیکشنری آنلاین حسابداری

در صورتی که به دنبال یک دیکشنری تخصصی برای ترجمه اصطلاحات رشته حسابداری هستید، دیکشنری تخصصی حسابداری موسسه البرز برای شما بسیار مفید خواهد بود. این دیکشنری به کمک مترجمان رشته حسابداری ایجاد شده است. از این دیکشنری هم می توانید برای ترجمه انگلیسی به فارسی اصطلاحات تخصصی حسابداری استفاده نمایید و هم می توانید لغات فارسی حسابداری را به انگلیسی ترجمه نمایید.

تعداد مشتریان:
42,336

تعداد سفارشات:
66,236

تعداد مترجمین:
7,900

تعداد لغات ترجمه شده:

394,108,241

ترجمه تخصصی لبخند

ارسال فایل بیشتر

ظرف مدت کمتر از ده دقیقه با شما تماس میگیریم فایلهای pdf, doc, docx, و عکس قابل ارسال هستند.

در جهت رفاه حال بیشتر دوستانی که از خدمات ترجمه تخصصی لبخند استفاده می کنند، امکان دسترسی به خدمات ترجمه رسمی همراه با تاییدات دادگستری و وزارت خارجه از طریق همکاری با دفتر ترجمه رسمی 1001 تهران فراهم شد. مراجعان محترم به این صفحه می توانند از خدمات مشاوره متخصصین در زمینه ترجمه رسمی مدارک، آگاهی از مدارکی که امکان ترجمه دارند و استعلام قیمت استفاده و همچنین مدارک خود را جهت ترجمه ارسال کنند.


معنی ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان به انگلی

مستقیم با مترجم ارتباط داشته باش

مستقیم با مترجم ارتباط داشته باش

مستقیم با مترجم ارتباط داشته باش

مستقیم با مترجم ارتباط داشته باش

مستقیم با مترجم ارتباط داشته باش

Severance and redundancy Payments

ظرف مدت کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم فایلهای pdf, doc, docx, و عکس قابل ارسال هستند.

سپاسگزاریم

ترجمه تخصصی لبخند جهت ارائه خدمات و تجربه ای بهتر به شما، از کوکی استفاده می کند.

صفحه‌ها برای ویرایشگران خارج‌شده از سامانه بیشتر بدانید

مزایای پایان خدمت عبارت است از حقوق و مزایایی که کارکنان یک شرکت در قبال ترک کار دریافت می‌کنند که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

مزایای پایان خدمت معمولاً به شخصی که بازخرید یا بازنشسته شده است، پرداخت می‌شود. مزایای پایان خدمت به منظور حمایت از شخصی که به تازگی بیکار شده‌است پرداخت می‌شود، خواه این شخص استعفاء داده باشد یا اخراج شده باشد. ممکن است شرکتها آیین‌نامه‌های خاصی برای این کار تدوین کرده باشند ولی در اغلب کشورها قوانین و مقررات قانونی سختگیرانه در ارتباط با آن وجود دارد.

مطابق ماده ۳۱ قانون کار ایران چنانچه خاتمه قرارداد کار به لحاظ از کارافتادگی کلی یا بازنشستگی کارگر باشد، کارفرما باید بر اساس آخرین مزد کارگر به نسبت هر سال سابقه خدمت، حقوقی به میزان ۳۰ روز مزد به وی پرداخت نماید.

دیکشنری تخصصی ترجمیک، به کمک مترجمان متخصص ترجمیک تکمیل و اصلاح می‌شود. به همین دلیل شما می‌توانید به روز ترین کلمات مد نظر خود را از این طریق دریافت نمایید
و معنی آن را در مقالات و کتاب‌های خود به خوبی به کار برید. یک دیکشنری تخصصی انگلیسی به فارسی برای استفاده شما آماده است!

دیکشنری یکی از اصلی‌ترین نیازهای مترجمان و کسانی است که با زبان خارجی و متون خارجی سر و کار دارند. دیکشنری عمومی ترجمیک
با استفاده از منابع معتبر آنلاین و مکتوب تهیه شده و برای استفاده در اختیار عموم علاقه مندان قرار گرفته است. لطفا پیشنهادات و انتقادات خود را با
ما در میان بگذارید: تماس با ما.

موسسه فرهنگی هنری آوای هوشمند سخن (ترجمیک) با مجوز شماره 98/1/27515 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌نماید.

ترجمیک، بزرگ‌ترین پلتفرم خدمات زبانی (ترجمه، ویرایش و تولید محتوا) در ایران و یک شرکت خلاق و پیشرو در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف است. مترجمان، ویراستاران، نویسندگان و گویندگان ایرانی و خارجی ما در زمینه فعالیت خود بسیار ماهر و با تجربه هستند.

ما در ترجمیک، خدمات تخصصی مختلفی را از قبیل ترجمه تخصصی متون، ترجمه مقاله، ترجمه کتاب، ترجمه همزمان، ترجمه رسمی مدارک، ویراستاری نیتیو مقالات و متون و تولید محتوای متنی و صوتی ارائه می‌کنیم.

تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دسته‌بندی‌ها : تازه های حسابداری

برچسب‌ها : سپیدار

نویسنده: نسیم طهرانی

معنی ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان به انگلی

سنوات پایان خدمت یا اصطلاحاً حق سنوات یکی از مزایای اجباری است که کارفرما در هر حالت موظف به پرداخت آن به کارگر است. حق سنوات یا پاداش پایان خدمت مبلغی است که کارگر هنگام فراغت از کار از قبیل بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت، استعفا و موارد خاص دیگری دریافت می‌کند و میزان آن معادل یک ماه آخرین مزد ثابت دریافتی کارگر است.

در این مقاله تمام نکات قانونی مرتبط با حق سنوات را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. در روزهای پایانی 99، بررسی حق سنوات می‌تواند دید کارفرمایان و کارکنان را نسبت به حقوق قانونی خود مشخص کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه سپیدار سیستم باشید.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال یکی از مهم‌ترین موارد کارمندان، کارگران و صاحبان کسب‌وکار پرداخت عیدی و سنوات است و این موارد کاملاً با توجه به پایه حقوق در نظر گرفته‌شده برای افراد، تعیین و پرداخت می‌شود. معمولا واحد حسابداری سازمان‌ها در پایان سال شلوغ‌تر از همیشه است و حسابدارها بیشتر از همیشه در این زمان به سراغ استفاده از نرم افزار مالی و حسابداری می‌روند. اما قانون وزارت کار درباره حق سنوات چه می‌گوید؟

کل کارگاه‌هایی که شامل قانون کار هستند وظیفه دارند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، به‌عنوان عیدی و پاداش پرداخت نمایند. مبلغ پرداختی به هرکدام از کارمندان و کارگران نباید از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی بیشتر شود.

طبق ماده 21 قانون کار؛ سنوات، مزایای پایان کار، حق سنوات و یا مزایای پایان خدمت، مبلغی معادل یک ماه آخرین حقوق دریافتی کارگران است که کارفرما باید به کارگران خود پرداخت کند. سنوات یا مزایای پایان کار، باید با خاتمه و یا فسخ قرارداد کار، به کارگر پرداخت شود. این مبلغ به افرادی که کمتر از یک سال کارکرد داشته باشند نیز به نسبت مدت کارکردشان تعلق می‌گیرد و باید توسط کارفرما پرداخت شود. در صورتی که دوست دارید از آخرین اخبار حقوق و دستمزد 99 مطلع شوید، می‌توانید با مراجعه به صفحه همه چیز درباره حقوق و دستمزد از آخرین مقالات و اخبار مطلع شوید.

در پاسخ به این سوال باید توضیح دهیم که سنوات یا همان حق سنوات یکی از مزایای اجباری است که در هر شرایطی کارفرما باید نسبت به پرداخت آن به کارگر اقدام کند. سنوات با خاتمه کار و یا فسخ قرارداد کار به کارگر پرداخت می شود و این حق حتی به افرادی که کمتر از یک سال کارکرد داشته باشند نیز به نسبت کارکرد آن ها تعلق می گیرد. صحبت هایی در این مورد وجود دارد که اگر کارگری کار خود را ترک کند سنوات به وی تعلق نمی گیرد؛ در صورتی که اینطور نیست.

نکته جالب تر این است که زمانی که در قرارداد شرطی در این مورد قید می کنند و رضایت کارگر را مبنی بر عدم دریافت سنوات می گیرند نیز اشتباه است.

البته منشا این اشتباه دستور العملی است که مدتی پیش وزارت کار صادر کرد و در آن قید شده بود که کارگری اگر ترک کار کند کارفرما ملزم به پرداخت سنوات به وی نیست. لازم به ذکر است که این دستور العمل در حال حاضر باطل شده است و کارفرما ملزم به پرداخت سنوات بر اساس قانون جدید سنوات است.

معمولا کارکنان تازه‌وارد این سوال را مطرح می‌کنند که آیا حق سنوات به کمتر از یکسال هم تعلق می‌گیرد یا دست آن ها از حق سنوات خالی است. همان طور که در پارگراف قبلی گفتیم در هر صورت و با هر مدت کاری، کارفرمایان موظف به پرداخت حق سنوات هستند. بنابراین در هر صورت و با هر شرایطی کارفرما موظف به پرداخت حق سنوات است.

پایه سنوات سال 99 مانند سال‌های دیگر، مبلغی است که بر اساس شرایطی، به مزد کارگران قانون کار اضافه می‌شود. پایه سنوات به کارگرانی که بیشتر از یک سال سابقه کار داشته باشند و یا یک سال از آخرین دریافت پایه سنوات آنان در آن کارگاه گذشته باشد تعلق می‌گیرد.

مثلاً برای فردی که از سال 85 با حداقل حقوق دستمزد مشغول به کار بوده، جمع پایه حقوق و پایه سنوات وی در سال 99، حداقل مبلغ روزانه ۶۴۱.۶۹۸ ریال است. همچنین اگر ماه گرد برای دریافت پایه سنوات 99 اتفاق نیفتاده باشد مبلغ روزانه ۲۳.۳۳۳ ریال از مبلغ بالا (۶۴۱.۶۹۸ ریال) تا زمان رسیدن به سالگرد استخدامی باید کسر گردد.

فرمول محاسبه سنوات کارگران به‌صورت زیر است:

سنوات = تعداد روزهای کارکرد * ۳۶۵ روز / حقوق پایه

لازم به ذکر است که سنوات 98، 97 و سال های پیشین و سال های پیش رو نیز بر اساس همین فرمول محاسبه شده و خواهد شد. به عبارت دیگر فرمول محاسبه پایه سنوات در سال‌های مختلف تغییر نکرده و تا زمانی که بخش‌نامه یا قانون مصوبی ابلاغ نشود، فرمول کلی حق سنوات به همین ترتیب باقی خواهد ماند.

برای اینکه بدانید پایه سنوات چیست باید آن را با حق سنوات مقایسه کنیم. حق سنوات به‌عنوان پاداش پایان کار به آن دسته از کارگرانی داده می‌شود که سابقه یک‌ساله کاری دارند؛ اما پایه سنوات برای کارگاه‌هایی است که طرح طبقه‌بندی مشاغل دارند که پایه سنوات به حداقل حقوق آن‌ها اضافه می‌گردد. «پایه سنواتی» را می‌توان بخشِ حمایتیِ پایه حقوق نامید که عموماً برای جبران کردن حداقل دستمزد، توسط شورای عالی کار، تصویب و ابلاغ می‌شود.

این بخش از حقوق، در واقع قسمتی از حقوق پایه است که معمولاً با حداقل دستمزد جمع و به کارگر پرداخت می‌گردد، هرچند می‌توان آن را به‌صورت چند ماه یک‌بار یا سالی یک‌بار هم پرداخت کرد. «پایه سنوات» یکی از مزایای جانبی دستمزد است و با اینکه هرسال تغییر می‌کند اما مطابق با آن دستمزد کارکنان زیاد نمی‌شود.

این مبلغ از طرف شورای عالی کار و به‌عنوان جبران کمبود حقوق به کارگران با حداقل دستمزد داده می‌شود زیرا از زمان‌های گذشته تاکنون بحث حقوق و دستمزد کارگران همواره داغ بوده و همیشه افرادی نگران این مسئله بودند. در ابتدای سال 70 قانون پایه سنوات در مجلس مطرح و بررسی شد. بر طبق این قانون کارگران رسمی و یا غیررسمی که قرارداد رسمی دارند یا ندارد مشمول قانون پایه سنوات می‌شوند.

یکی از معضل‌های کارگران فرق بین قراردادهای رسمی و قراردادهای غیررسمی است. مطابق با بخشنامه‌ای که از سوی وزارت کار در سال 92 منتشر شد دیگر تفاوتی بین سنوات کارگران قراردادی و رسمی وجود ندارد. هم کارگرانی که تسویه‌حساب کرده‌اند و هم آنانی که تسویه‌حساب نکرده‌اند، مشمول پایه سنوات می‌شوند حتی اگر فاصله‌ای بین کارکرد آن کارگران در کارگاه وجود داشته باشد.

کارگاه‌هایی که دارای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند بر اساس فرمول مشخص‌شده در بخشنامه دستمزدی وزارت کار پایه سنواتی برای آن‌ها واریز می‌گردد؛ اما آن دسته از کارگاه‌هایی که فاقد طرح طبق بندی مشاغل هستند، به‌شرط آن‌که نیروی کار دارای سابقه یک‌ساله در آن کارگاه باشند (دائم و موقت) مشمول حق سنوات می‌شوند؛ اما حق سنوات و یا مزایای پایان کار به ازای هرسال کارکرد معادل یک ماه حقوق است که در پایان کار و یا زمان قطع همکاری به کارگران پرداخت می‌شود.

کارمندان شرکت‌های غیردولتی درصورتی‌که به مدت 12 ماه در شرکتی مشغول کار بوده‌اند، عیدی و محاسبه سنوات سال 98 آن‌ها به شرح ذیل است:

مبلغ عیدی و پاداش سال 99 معادل 60 روز «حداقل مزد قانونی مصوب» و حداکثر 90 روز «حداقل مزد روزانه مصوب» در همان سال موردنظر است؛ یعنی عیدی که در سال 99 پرداخت می‌شود، نباید از معادل هزینه 90 روز حداقل دستمزد روزانه قانونی در سال جاری بیشتر گردد.

با این حساب، طبق مصوب شورای عالی کار در اسفند ۹۸، حداقل دستمزد روزانه کارکنان مشمول قانون کار برای سال ۹۸ معادل ۵۰۵.۶۲۷ ریال در نظر گرفته شده است و حداقل دستمزد ماهیانه سال ۹۸ برای کارگران ۱۵.۱۶۸.۸۲۲ ریال است. این مقاله برای سال 99 نیز بروزرسانی خواهد شد.

فرمول محاسبهٔ حداقل عیدی سال 99 به‌صورت زیر است:

حداقل عیدی سال 99 = ۶۰ x حداقل حقوق روزانه

و همچنین برای محاسبهٔ سقف عیدی سال 99 باید از فرمول زیر استفاده کنیم:

حداکثر عیدی سال 99 = ۹۰ x حداقل حقوق روزانه

 

👈 توجه: طبق قانون تأمین اجتماعی عیدی و پاداش و حق سنوات شامل بیمه نمی‌شود و بیمه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

محاسبه سنوات بر اساس  جدول ارائه‌شده و به‌صورت ماهیانه محاسبه می‌شود که در صورت یک‌ساله بودن سابقه کار از آن استفاده می‌شود؛ اما در سال‌های پس از تطبیق با توجه به درصدهایی که شورای عالی کار اعلام می‌کند افزایش می‌یابند. در سال 99 میزان سنوات را به‌صورت زیر محاسبه می‌کنند:

(تعداد روزهای کاری ماه×23.333) + حقوق پایه ماهانه اعلام‌شده در سال جاری =حقوق پایه ماهانه در سال دوم

چراکه مبلغ سنوات برای یک سال در سال 99  برابر ۲۳, ۳۳۳ ریال است.معنی ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان به انگلی

حقوق اصلی، بخش عمده‌ای از پرداخت کارفرما به کارگر است که در قبال انجام کار به وی پرداخت می‌شود. بسیاری از محاسبات از قبیل اضافه‌کار، کسر کار، سنوات خدمت، طلب مرخصی و افزایش حقوق برمبنای حقوق اصلی محاسبه می‌شوند.

مواردی هستند که در چندین ماه متوالی، همراه با حقوق اصلی به کارگر پرداخت می‌شوند؛ مانند:

هر فرد شاغل ممکن است علاوه بر مزدی که به او تعلق می گیرد مبالغی را (نقدی یا غیر نقدی) از کارفرما دریافت کند. این پرداخت ها یا مزایا به دو گروه مستمر و غیرمستمر تقسیم می شوند. پرداخت ها و مزایای مستمر پرداخت هایی هستند که ماهانه به پرسنل اختصاص داده می شود و در حکم حقوقی هم ذکر می شوند مزایای مستمر شامل مزایای نقدی و غیر نقدی می باشد. مزایای غیر مستمر مزایایی هستند که بنا بر مناسبت خاص یا کارکرد خاص ممکن است به پرسنل اختصاص یابد. این مزایا ممکن است در برخی ماه های سال به فرد شاغل تعلق گیرد.

پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که به دنبال اطلاعاتی درباره بیمه تامین اجتماعی و نحوه محاسبه آن هستید حتما سری به صفحه نحوه محاسبه بیمه تامین اجتماعی در وبلاگ سپیدار سیستم بزنید

 قشر کارگران چه در جامعه ما و چه در جوامع پیشرفته همواره با مشکلات بسیاری مواجه بوده‌اند. در کشور ما به کمک پایه سنوات میزان کمبود حقوق کارگران تا حدودی جبران می‌شود و به تقویت روحیه کارگران منجر می‌شود. البته موارد بسیار دیگری مانند حق اولاد، حق مسکن و حق خواروبار نیز هستند که در جهت تسهیل زندگی کارگران در نظر گرفته شده‌اند تا این قشر زحمت‌کش از امکانات بیشتری برای زندگی آسان برخوردار باشند. برای اطلاع از زیر و بم موارد مرتبط با پایه سنوات همراه ما باشید.

پیش از سال ۹۲ این تردید وجود داشت که پایه سنوات فقط به قراردادهای رسمی تعلق می‌گیرد و یا قراردادهای غیررسمی نیز حقی از پایه سنوات دارند؟ طی بخشنامه‌ای که در سال ۹۲ توسط وزارت کار به کارگاه‌ها و کارخانه‌ها فرستاده شد کارفرمایان نباید تفاوتی بین این دو گروه قائل شوند و پایه سنوات به هر دو گروه از کارگران تعلق می‌گیرد.

مورد دیگری که موجبات نگرانی کارگران را فراهم آورده است مسئله تسویه‌ حساب آن‌هاست. در هر دو صورت به کارگران حق سنوات تعلق می‌گیرد و بر اساس جدولی که وزارت کار منتشر کرده و طبق گروه‌بندی مشاغل، کارگران می‌توانند سنوات خود را به شرط سابقه کار یک‌ساله دریافت کنند. در ادامه فرمول محاسبه سنوات را برای شما با ذکر یک مثال رایج آورده‌ایم.

در ادامه شما جدولی را مشاهده می‌کنید که در سمت راست آن سال و در سمت چپ آن میزان پایه سنوات به ریال نوشته است و هرساله طبق این جدول سنوات کارگران محاسبه می‌گردد:

سال

پایه سنوات روزانه (ریال)

1369

60

1370

60

1371

60

1372

60

1373

60

1374

105

1375

125

1376

125

1377

150

1378

210

1379

380

1380

470

1381

580

1382

710

1383

900

1384

1020

1385

1250

1386

1250

1387

1250

1388

1250

1389

2000

1390

2000

1391

2500

1392

3000

1393

5000

1394

10000

1395

10000

1396

17000

1397

17000

برای محاسبه سنوات برای سال‌هایی غیر از سال اول باید از جدول مزد که توسط سازمان کار ارائه‌شده است استفاده کنید.

در قسمت‌های قبلی همه‌چیز را در مورد پایه سنوات و حق سنوات و نحوه محاسبه آن‌ها به شما گفتیم. در ادامه به بررسی چند بند مهم از بخشنامه شورای عالی کار در رابطه با پایه سنوات می‌پردازیم:

 در انتها نیز به خاطر داشته باشید که پایه سنوات بیشتر جنبه انگیزشی برای کارگران دارد و شما با پرداخت به‌موقع این مبلغ می‌توانید در بهبود کیفیت کار کارگران شریک باشید؛ یکی دیگر از دلایل پرداخت پایه سنوات ایجاد تمایز در میان کارگران باسابقه و تازه‌کار است.

حق سنوات در صورتی که کل مبلغ در پایان قرارداد پرداخت شود و هم زمان کارمند با شرکت تسویه حساب کند، مبلغ پرداختی شامل مالیات نمی‌شود. اما اگر پس از دریافت حق سنوات، همکاری ادامه داشته باشد، این مبلغ شامل مالیات می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع دقیق از معافیت‌های مالیاتی حتما مقاله معافیت های مالیات حقوق سپیدار سیستم را مطالعه کنید. در این مقاله لیست کامل موارد معافیتی حقوق و مالیاتی را بررسی کرده‌ایم.

با جستجوی عبارت «محاسبه آنلاین سنوات 99» به سایت‌هایی برخورد می‌کنید که با نرم افزارهای برخط امکان محاسبه آنلاین حق سنوات سال 99 را فراهم کرده‌اند. اما در صورتی که کارفرما هستید و قصد محاسبه حق سنوات را دارید، این نرم‌افزارها کار زیادی از پیش نمی‌برند. در این مواقع استفاده نرم افزار حقوق و دستمزد سپیدار سیستم می‌تواند به صورت کامل چالش‌های محاسبه حقوق و دستمزد را برای شما حل کند.

در این مقاله به بررسی کامل مباحث حق سنوات پرداختیم. شما می‌توانید با اطلاعات ارائه شده در این مقاله به صورت حقوق و دستمزد سال 99 را محاسبه کنید. در کنار مقالات سپیدار سیستم، می‌توانید با استفاده نرم افزارها و سرویس‌های حسابداری مثل نرم افزار فروشگاهی، شرکتی، حقوق و دستمزد می‌توانید به صورت کامل تمامی فرآیندهای حسابداری خود را به صورت کامل مدیریت کنید.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که در خصوص حق سنوات سوال یا ابهامی دارید، در زیر همین صفحه برای ما بنویسید. متخصصان سپیدار سیستم به سوالات شما پاسخ می‌دهند.

نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار همکاران سیستم، با چهار بسته‌‌ی تولیدی، خدماتی، بازرگانی و پیمانکاری، برای مدیریت چابک‌تر شرکت‌های کوچک طراحی شده است و متناسب با نیازهای این کسب‌وکارها، کاربری بسیار ساده‌ای دارد.

آموزش سپیدار

مشاوره رایگان خرید

این صفحه را به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط:

با سلام خدمت دست اندرکاران این سایت خوب سوال بنده این است که آیا محاسبه سنوات براساس حقوقی که در لیست بیمه برای اداره بیمه فرستاده میشود مگر نباید محاسبه شود ؟؟؟؟ در صورتیکه جهت محاسبه سنوات من از حقوق ارسالی به بیمه ، حق اولاد و حق مسکن و …. را کسر نموده اند و الباقی را مبنای حقوق جهت ضرب در مدت سال خدمتتم کرده اند آیا این روش درست است . ممنون هستم اگر جواب دهید

سلام، وقت شما بخیر. لطفا از پادکست 50 استفاده کنید.

سلام آیا به مشاورین فنی کارگاههای صنعتی یا عمرانی / معلم های آموزشگاه و مربیان رانندگی که حق بیمه برایشان رد نمیشه هم سنوات تعلق میگیره؟ ممنون از وقتی که می‌گذارید 🙏

سلام. حق بیمه دارند که به این صورت است: مربیان شاغل در آموزشگاههای رانندگی که رابطه استخدامی و مزدبگیری با آموزشگاه نداشته و خود مالک وسیله نقلیه باشند و صرفاً در قبال آموزش مبلغی را بعنوان پورسانت به کارفرمای آموزشگاه پرداخت می نمایند مشمول مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بوده و می توانند با مراجعه به شعبه و انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه از تعهدات قانونی مربوطه برخوردار گردند و در صورتیکه اینگونه مربیان فاقد وسیله نقلیه بوده ورابطه حقوق‌بگیری با مالک یا مالکین آژانس داشته باشند، لیست و حق بیمه افراد موصوف می بایست به همراه سایر کارکنان آموزشگاه در اجرای مواد 28 و 39 قانون تأمین‌اجتماعی به سازمان ارسال و پرداخت گردد.

لازم بذکره که بیمه بنده تو کل سالها بصورت تمام وقت رد شده .

آیا طبق قانون در خصوص پرداخت حق سنوات پایان کار، کارفرما ملزم به دریافت رسید امضا شده (و اثر انگشت) از کارگر میباشد؟ شامل مدت کارکرد، حقوق ماهانه، تاریخ شروع و پایان کار و غیره. لذا مشکل من به عنوان کارگر که به دادگاه کشیده شده کارفرما سنوات اینجانب را پرداخت نکرده و رسید هم ندارد. مبالغی که به عنوان تنخواه گردان کارخانه به حساب من ریخته ، به دادگاه به عنوان حق سنوات مطرح کرده و متاسفانه دادگاه هم پذیرفت.

دوست عزیز باید به یک مشاور حقوقی در این زمینه مشورت کنید.

سلام بنده از تاریخ ۱۳۹۴/۰۸/۱۰ تا تاریخ ۱۳۹۹٫۰۸٫۲۶ در شرکتی مشغول به کار بوده ام و از تاریخ ۲۶ آبان ۹۹اخراج شدم و سنوات کل ایام کارکرد بنده پرداخت نشده لطفا مقدور است سنوات اینجانب را محاسبه بفرمایید همچنین ۸۰ روز بیمه بنده رد نشده همان سال ۹۴ لطفا حق عدم پرداخت بیمه رو در صورت امکان محاسبه بفرمایید

با سلام و خسته نباشید بنده هشت سال در شرکتی کار میکنم و مبلغ 2400 به عنوان استاد کاری میگیرم میخوام بدونم این مبلغ با با پایه حقوق جمع میشه برای گرفتن سنوات پایان خدمت و در این مدت هشت سال نسبت به سابقه کارم مبلغی به پایه حقوقم اضافه میشه؟

سلام. می تونید به این مقاله مراجعه کنید https://www.sepidarsystem.com/blog/pay-insurance-of-previous-years/

سلام وقتتون بخیر. اگر سنوات شخصی بیشتر از مبلغ پرداختی پرداخت شود مشکلی وجود دارد؟

سلام. سئوال رو واضح تر بفرمایین.

سلام وقت شما بخیر متشکرم از مطالب مفید شما من3 سال در شرکتی کار کردم که 2 سال نخست آن را به صورت پیمانکاری ( یا تعدادی ) و سال اخر را با قرارداد اداری کاری کار کردم. البته این موضوع را متذکر بشوم که کارفرما خود را در قرارداد 2 سال اول که به صورت پیمانکاری بود از پرداخت عیدی و سنوات منع کرده بود. الان هم مدت 17 روز است که با ان شرکت قطع همکاری کرده ام ولی هنوز به من سنوات پرداخت نکرده است. 3 تا سوال داشتم از خدمتتون : 1 اینکه بابت اون 2 سال اول به من عیدی و سنوات تعلق می گیرد؟ 2 اینکه ملاک محاسبه سنوات من به چه صورت است؟ 3 کارفرما چه مدت بعد از قطع همکاری فرصت دارد که سنوات من را پرداخت کند؟

سلام. می تونید به این مقاله مراجعه کنید https://www.sepidarsystem.com/blog/pay-insurance-of-previous-years/

بعضی از کارکردهای وارد شده از کل کارکرد ماه بیشتر است این ایراد برای ثبت کارکرد ماهیانه حقوق دست مزد ارور میده چون سال کبیسه بوده 30 روزه باید حساب کنیم چ کار کنیم اینا بیمه رد شده ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

سلام. اگر از نرم افزار سپیدار استفاده می کنید، با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید

آیا کارگری که قرار داد نداشته باشد سنوات به او تعلق می گیرد

بر طبق قانون کارگران رسمی و یا غیررسمی که قرارداد رسمی دارند یا ندارد مشمول قانون پایه سنوات می‌شوند.

سلام وقت بخیر ممنون از مطالب مفیدتون،بنده ٢ سال و ١ ماه در یک مرکز مشغول فعالیت بودم،طی این دو سال داخل قرار داد چیزی تحت عنوان پایه سنوات دریافت نکردم و اخر سال هم مزایا یا همون سنوات و دریافت نکردم،ایا هردو را میشه دریاقت کرد یا خیر؟؟ و اینکه ماه اخر به اصرار مدیر جهت پیدا شدن میروی جایگزین به صورت پاره وقت با حقوق نصف فعالیت داشتم. به نظرتون مزایای اخر سال برای هر دو سالم طبق حقوق نصف اخرین ماهم محاسبه میشه؟؟؟

سلام. می تونید به این مقاله مراجعه کنید https://www.sepidarsystem.com/blog/pay-insurance-of-previous-years/

سلام ممنون میشم راهنمایی کنید

در صورتی ک قرار داد ب صورت کار معین و به مدت یکساله باشد. و در صورت تمایل به ادامه کار دوباره قرار داد جدید و دوباره یکساله منعقد گردد و به همین ترتیب قرارداد ها سالیانه خاتمه یابد و قرار داد جدید بسته شود.

پایه حقوق شخصی ک سه سال قرار یک ساله با شرکت مورد نظر داشته با کسی ۷ سال به همین ترتیب همکاری با شرکت داشته است یکی است؟

سلام. به سیاست داخلی شرکت شما بستگی دارد.

سلام وقتتون بخیر….من چند ساله تو یه شرکتی کار میکنم ولی کارفرما اصلا عیدی و سنوات نداده تا الان…میخواستم ببینم میشه بابت ندادن عیدی سال های گذشته از کارفرما شکایت کرد؟

سلام. اگر مشمول قوانین کار هستید، می تونید به اداره کار مراجعه کنید.

سلام 5ساله تو شرکتی کارمیکنم که حدود 3.5سال دریافتی به صورت پیمانکاری بود و 1.5 سال هست حقوق نزدیک 1میلیون و 400 دریافت میکنم.قراردادی هم دستم ندارم. سنوات من به چه شکل محاسبه میشه؟(بیمه کامل واریز میشد ولی حقوق پایه نصف قانون کار برای ساعت کاری 8تا2) و اینکه بیمه سال اول من از 3 کارگاه متفاوت واریز شده

سلام. می تونید به این مقاله مراجعه کنید https://www.sepidarsystem.com/blog/pay-insurance-of-previous-years/

ضمنا من برای بیمه بیکاری اقدام نموده ام واداره کاروتامین اجتماعی تاییدنموده وبرای دریافت حکم بیمه بیکاری به بیمه شعبه22 مراجعه نمودام که بیمه اعلام نمود بدلیل اینکه هئیت مدیره شرکت ازمرداد ماه 99 اسم من رو درشرکتی دیگری ازهمین اعضائ هیئتمدیره بعنوان بازرس علی البدل معرفی کرده بیمه بیکاری تعلق نمی گیرد این درصورتی است که من بیش از20 سال حق بیمه پرداخت کرده ام حالاسئوال دارم که آیادر ست است ومن چکاربایدبکنم

سلام. جواب سئوال شما اینجاست: https://www.sepidarsystem.com/podcasts/radiomali-e134/

باسلام وعرض خسته نباشید من ازابتدای سال 79درشرکتی وتا آذرماه 99 مشغول بکاربوده ام وازابتدای دی ماه 99باتوجه به پایان قرارداد بیکار شده ام وکارفرما نسبت به سنوات من اقدام ننموده است ومن به اداره کارمراجعه نموده وشکایت کردم وتاریخ جلسه 99/01/18 میباشدآیابرای این مدت تاخیر مبلغی به من اختصاص می دهند چون کارفرماازتسویه حساب خودداری نموده است و ایابن خواربارماهیانه 4/000/000 ریال درسنوات محاسبه میشود

سلام. می تونید به این مقاله مراجعه کنید https://www.sepidarsystem.com/blog/pay-insurance-of-previous-years/

سلام من ترک کارکردم و 100 روز شاغل بوده ام آیا سنوات بهم تعلق میگیرد و چقدر میشه

در هر صورت و با هر مدت کاری، کارفرمایان موظف به پرداخت حق سنوات هستند. بنابراین در هر صورت و با هر شرایطی کارفرما موظف به پرداخت حق سنوات است.

سلام.آیا برای محاسبه حق سنوات ،پایه سنوات هم لحاظ میگردد. به عنوان مثال فردی پایه حقوق 636809 دارد و پایه سنوات 33333 . آیا برای محاسبه حق سنوات 636809 ملاک میباشد یا جمع دو مورد بالا یعنی 670142 ملاک میباشد. حالت اول 636809*30 مساوی 19104270 حالت دوم 670142*30 مساوی 20104260

سلام. پایه سنوات برای کارگاه‌هایی است که طرح طبقه‌بندی مشاغل دارند، در این صورت پایه سنوات به حداقل حقوق آن‌ها اضافه می‌شود.

سلام، فردی سال63استخدام رسمی شده وسال73اخراج، واکنون برای دریافت تسویه و حق حقوق سنوات و غیره این دهساله اقدام بنماید، ایا معیار قیمتهای سال73میباشد یا 99،واگر معیار73باشدپس بهره این ده سال ک با پول سنوات فرد گرفته شده، چگونه به کارمند مغبون می رسد،سوال دوم ایا میتوان سال های بیمه ک بعد از اخراج پرداخت شده به سازمان تامین اجتماعی همان اداره دهساله، منتقل بنماید و از سازمان بازنشستگی انجا

، بازنشسته شود،

سلام وقت بخیر من حدود ۱۶ سال بعنوان حسابدارمشغول بکاردریک بنکداری پوشاک هستم ولی هیچ قراردادمکتوبی به امضا نرساندم، ودراین ۱۶ سال بنده فقط درپایان هرسال معادل یکماه حقوق همان سال عیدی گرفتم ،حقوق سال ۹۹ بنده ۳میلیون و۶۰۰ هزارتومان است سوالم اینه که حق سنوات من چقدرمیشه واگرکارفرماحق سنواتم روپرداخت نکردمیتونم شکایت کنم یاچون قراردادندارم حرفم به جایی نمیرسه؟

ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام. می تونید به این مقاله مراجعه کنید https://www.sepidarsystem.com/blog/pay-insurance-of-previous-years/

سلام وقت بخیر من از تاریخ 1390/05/01 مشغول به کار شدم و میخوام سنوات رو تا آخر سال 99 با کارفرما تسویه کنم. و اینکه مبلغ حقوق روزانه در سال 99 637000 ریال میباشد.مبلغ سنوات تا آخر سال 99 رو لطف میکنید اعلام کنید که چقدره؟

فرمول محاسبه سنوات کارگران به‌صورت زیر است:

سنوات = تعداد روزهای کارکرد * ۳۶۵ روز / حقوق پایه

با سلام. اگر یک نفر در دو جا مشغول به کار باشد و همزمان از هر دو جا برایش بیمه رد شود هنگام بازخرید خدمت آیا می توانند بگویند شما در جای دیگری بیمه برایتان رد شده است و سنوات این مدت برایتان منظور نخواهد شد؟

سلام. باید با یک مشاور حقوقی صحبت کنید.

باعرض سلام وخسته نباشی ،آیا در پاداش آخر سی سال کار حق جذب ومسکن وخواربار در طبقه بندی مشاغل پداخت میشود

با سلام و احترام بنده سابقه بیمه و کار در شرکت دیگر بمدت 2سال دارم و الان در شرکت دیگری کار میکنم که دو سال شده است. الان پیمانکار جدید آمده که فقط 2 سال پایه سنوات برام زده. خواستم بدونم پایه سنوات طبق بیمه حساب میشه یا فقط مدت حضور در آخرین شرکت را مدنظر قرار میدن. مثال(اگر کسی در کارگاه یا شرکت A بیست سال سابقه کار و بیمه دارد، و کارش با آن شرکت تموم میشود. و میرود در شرکت B استخدام میشود و 2 سال از استخدام میگذرد.این شرکت براش چند سال پایه سنواتی بزند. فقط دو سال بزند یا اون بیست سال را هم مدنظر قرار بده. ماده یا قانون در این رابطه وجود دارد؛ لطفا بفرمایید من رو راهنمایی کنید تا از حقم دفاع کنم. با تشکر فراروان از سایت محترمتان و از جواب دهی دقیق و با حوصلتون…

سلام. ممنون از لطفتون می تونید به این مقاله مراجعه کنید https://www.sepidarsystem.com/blog/pay-insurance-of-previous-years/

در ضمن من قبل آن در سمت کارشناس با گروه 15 بودم بعد برگشت به کار تکنیسین 14 زدند آیا وجاهت قانونی داد یا بایستی همون کارشناس با گروه 15 می زدند. فقط یک ماه از شرکت منفک شدم وتسویه کردم. با تشکر

سلام. باید با یک مشاوره حقوقی مطرح کنید.

با سلام من راهنمایی فرمایید لطفا. من 15 سال برای شرکتی کار کردم. آخر سال 15م با پایان قرادادم عدم نیاز زدن. بعد یک ماه دوباره به همان شرکت برگشتم با قرارداد جدید که از اول اردیبهشت 98 ماه شروع می شد. بالاجبار 15 سال رو تسویه کردن. من در قراداد قبلی حدود 300 تومن پایه سنوات می گرفتم. آیا پایه سنوات قبلی در قرداد جدید اضافه می شود یا خیر؟

سلام. می تونید به این مقاله مراجعه کنید https://www.sepidarsystem.com/blog/pay-insurance-of-previous-years/

سلام وقت بخیر، بنده ده سال مشغول کار بودم ولی به خواست خودم سه سال بیمه برام رد شده حالا برای احتساب سنوات سابقه بیمه مهم است یا ربطی نداره ؟ میشه مستنداتی قانونیشم برام بگین .ممنون

سلام.عدم ارایه لیست بیمه تخلف هست و برای تخلف مستند قانونی وجود ندارد. اما محاسبه سنوات ربطی بیمه ندارد مگر اینکه در سوابق کارفرما شما به عنوان کارمند معرفی نشده باشید.در اینصورت سنوات سه سال است

سلام بنده از سال۸۶تاسال۹۷دریک شرکت مشغول به کار بودم و سال ۹۷ترک کار کردم هنوز که سال ۹۹هستش سنوات منو پرداخت نکرده اگر بخوام اقدام کنم باید نسبت به حقوق سال۹۷سنوات بنده را محاسبه کنن یا نسبت به الان محاسبه کنن

سلام. می تونید به این مقاله مراجعه کنید https://www.sepidarsystem.com/blog/pay-insurance-of-previous-years/

سلام .. من 12 سال در شرکتی مشغول به کار بودم که دو سال پیش سنواتم رو گرفتم .. البته بگم که ترک کار برای من نخورد و من به عنوان علی‌الحساب آن را دریافت کردم ولی قرارداد من سالانه تمدید میشد آیا این به عنوان علی الحساب منظور می شود و 12 سال به من سنوات تعلق میگیرد یا 2 سال ؟؟؟

سلام. اگر تسویه کامل نبود و علی الحساب دریافت شده و سنوات شما 12 سال به آخرین نرخ منهای وجه دریافتی خواهد بود

سلام ممنون از مطالب مفیدتون بنده 16 سال سابقه کار بیمه اجباری تامین اجتماعی دارم، 1 خرداد 98 در شرکتی جذب شدم و همچنان مشغول به کار هستم، در شروع سال 99 مطابق قانون کار افزایش حقوق داشتم، خرداد 99 از حسابداری شرکت خواستم که پایه سنوات روزانه منو به حقوقم اضافه کنند که گفتند شما باید یک سال مالیاتی در شرکت حضور داشته باشید یعنی تا پایان 99 به شما تعلق نمیگیره و اول سال 400 پایه سنوات روزانه شما افزایش پیدا میکنه، لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید که آیا حق با منه یا حسابداری داره درست میگه؟

سلام.مزد سنوات به اشخاصی پرداخت میشه که یکسال سابقه آنها در آخرین کارگاه تکمیل شده باشه. در این مورد حق با واحد حسابداری است

حقوقم 3400 است

سلام وقت بخیر من نه ماه در یک کارگاه کارکردم حق سنوات چند روز به من تعلق میگیرد

سلام. پایه حقوق تقسیم بر 365 ضربدر 270 به شرط 30 روزه بودن هر ماه بهتره بگیم پایه حقوق تقسیم بر 12 ضربدر 9

سلام روز بخیر به حق مسکن و خواربار تعلق نمیگیرد؟ وقتی توی قرارداد حق مسکن و خواربار هستش ایا باید در محاسبات سنوات باشد یا خیر؟

سلام. سلام و وقت به خیر طبق آخرین رای دیوان به تاریخ 99/08/05 حق مسکن و خوار و بار و اولاد از محاسبات سنوات حذف شده

با سلام اگر در شرکتی که طرح طبقه بندی مشاغل ندارد پایه سنوات به پرسنل خود پرداخت نکند آیا در زمان رسیدگی بیمه مشمول جریمه میشود ؟ طبق فرمایشات شما پایه سنوات به شرکت هایی که طرح طبقه بندی مشاغل دارند تعلق میگیرد میشود بگید طبق کدام قانون چونکه من شنیدم ربطی به طرح طبقه بندی ندارد و همه ی شرکت ها باید پرداخت کنند به کارمندان بعد از یک سال سابقه کار ؟ و اینکه من بخواهم از ماه شهریور این پایه سنوات را اضافه کنم به پرسنل که همه ی آنها بیش از 10 سال سابقه دارند و تا حالا پایه سنوات دریافت نکرده اند اگر فقط همین مبلغ 33333 امسال را به دستمزد روزانه اشان اضافه کنم اشکال دارد ؟ به نظر شما چه کا ر کنم ؟

با سلام.طبق بخشنامه ۴۸۶۹۲ مورخ ۹۹/۳/۳۱(ابلاغ مصوبه شورای عالی کار دراجرای بندهای ۷ و ۸ بخشنامه مزد سال ۹۹ درخصوص اعمال حقوق و دستمزد مصوب از اول تیر سال ۱۳۹۹) ۲.به کارگرانی که از اول تیرماه سال ۱۳۹۹دارای یک سال سابقه کار شده یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان گذشته باشد، روزانه مبلغ ۳۳۳۳۳ (سی و سه هزار و سیصد و سی و سه) ریال نیز به عنوان پایه (سنوات) پرداخت خواهد شد. این بند در مورد افراد خارج از طرح است و اشخاص مشمول طرح طبق جدول در صورت عدم پرداخت هم مشمول جریمه تامین اجتماعی خواهد بود اضافه کردن به مزد پایه هیچ منعی ندارد

سلام وقت بخیر من در یک شرکت خصوصی 8سال مشغول به کارم .الان که ماه مهر هست هنوز با هیچ یک از کارمندا قرارداد نبستن و دارن سنوات گذشته رو با پایه حقوق پارسال حساب می کنن و میدن آیا این کار قانونیه ؟

سلام .سنوات باید با آخرین پایه حقوق فرد موردنظر که در حکم وی درج شده است، پرداخت شود.

با سلام و وقت بخیر» حقوق ماهیانه اینجانب در داروخانه 2650 تومان بوده و از سال 90 تا به اکنون مشغول بکار بوده ام لذا حق سنوات در صورت ترک کار ویا خاتمه کار بر مبنای اخرین حقوق دریافتی من محاسبه میشه ضرب 9 سال یا ؟

سلام. بله

سلام من از سال 94 تا سال 98 در یک شرکت کار کردم که بیمه شده بودم ولی به دلیل اینکه پورسانت میگرفتم به ما سنوات پرداخت نمیشد و عیدی هر سال فقط یک پایه حقوق بود ,اغلان در حال حاضر به دلیل کرونا در اون شرکت نیستم ولی کارفرما نه حقوق اسفند رو پرداخت کرده و نه سنواتی و نه حتی پورسانتی ولی روی سربرگ شرکت از کارمندا امضای تسویه داره میخواستم بدونم راه قانونی برخورد با ایشون به چه صورته ؟؟

سلام. به اداره کار مراجعه کنید.

سلام ، در محاسبه سنوات نظارت کارگاهی مهندسین مشاور که ضرایبی هم به حقوق پایه می خوره مثل ضریب رایانه ، ضریب ماندگاری و … ، حقوق پایه ملاک است محاسبه سنوات است یا حقوق پایه به همراه ضرایب آن ؟

سنوات = تعداد روزهای کارکرد * ۳۶۵ روز / حقوق پایه

درود و خسته نباشید در متن شما نوشته شده که : حق سنوات به‌عنوان پاداش پایان کار به آن دسته از کارگرانی داده می‌شود که سابقه یک‌ساله کاری دارند.

لطفا اصلاح بفرمایید:

1- در صورتی که حق سنوات به ازای تعداد روزهای کاری به کارگران پرداخت میشه، حتی اگر کمتر از یکسال کار کرده باشند.

2- پرداخت پایه سنوات ماهیانه در فیش حقوقی مستلزم داشتن یکسال سابقه در همان کارگاه می باشد.

سپاس از شما و سایت خوبتون

سلام دوست عزیز نکات ذکر شده توسط شما، در مقاله وجود دارد. ممنون از بذل توجه شما

سلام خسته نباشید من از برج1سال99کار کردم تا برج5که برج 5تعدیل نیرو کردن و من حقوق 4ماهو گرفتم ولی برای برج5فقط2میلیون حقوق ریختن آیا درسته؟ممنون

سلام. باید با واحد مالی مجموعه مشورت کنید

من مدت ۵ سال در مدرسه غیر انتفاعی بعنوان معلم انگلیسی فوق برنامه ۶ ساعت در هفته کار میکردم ولی مرا بیمه نکردند اگر برای بیمه مراجعه کنم ایا سنوات به من تعلق میگیره؟ حق بن خواربار مسکن اون مدرسه الان منحل شده من کجا مراجعه کنم

سلام سوْال دارم من مدت ۵ سال دبیرستانهای اموزش پرورش دولتی بعنوان معلم حق التدریس کار کردم هفته ای ١٨ ساعت و ابلاغ هم دارم ایا سنوات به من هم تعلق میگیره دوم اینکه من حق بن عیدی و … نگرفتم اینهارو هم باید بدن؟

با سلام بنده ۱شرکت حمل و نقل خریداری کردم که ۱ متصدی با ۲۷ سول سابقه کارداشت قرار بود فروشنده سنوات کارمندشو تسویه کنه ولی بعد از مدتی زیر حرفش زد و تصویه نکرد متصدی شکایت کرد از اداره کار و حکم این بود که شرکت موظف به پرداخته یعنی بنده که خریدارم.آیا از طریق مراجع قضایی از فروشنده شکایت کنم؟؟

سلام خدمت شما بنده یک شرکت حمل و نقل خریداری کردم که ۱متصدی داشت با۲۷ سال سابقه خدمت به فروشنده.قرار بود فروشنده سنوات و حقوق و مزایاشو تسویه کنه ولی بعد یه مدت زد زیر حرفش.اداره کار هم حکم داده که خریدار ک من باشم ۲۷ سال سنواته کارمندو پرداخت کنم.آیا میتونم از طریق مراجع قضایی اقدام کنم؟

سلام کارگری در یک کارگاه بیش از یکسال سابقه داشته و پایه سنوات را هم دریافت کرده است، اگر این کارگر با این کارگاه تسویه کرده و ترک کار کرده باشد و پس از یکسال و نیم دوباره به کارگاه رجوع کرده و مجددا استخدام شود، باید برای دریافت پایه سنوات دوباره یکسال صبر کند؟

معمولا شرکت ها سنوات را به شکل سالانه و یا در پایان همکاری پرداخت می کنند.

باسلام بسیاربسیار عالیست من یک سئوال دارم من ۲۳ اسفند ۹۳ بازنشست شدم که شرکت خصوصی وابسته به تامیناجتماعی هست هرسال باماقراردادمیبستند وپایان سال یک ماه پایه حقوق ویک عیدی میدادند وحق اولاد ومسکن وغیره که مستنرپرداخت میشد ودر را پایان سال نمیدادند میخواستم ببینم میتونم شکایت کنم وبابت حق اولاد و مسکن وخواربارکه مستمرمیدادن ولی پایان قرارداد همراه یک ماه پایه حقوق نمیدادند شکایت ککم؟واینکه اگه میشه شکایت کنم نوع در خواستم رادقیقا چی بنویسم ممنون از محبتتون

در این زمینه باید با یک مشاور حقوقی مشورت کنید

سلام‌.‌ازسال‌۷۵به‌استخدام‌‌ثابت‌کارگری‌‌سازمانی‌ازشهرداری‌‌‌شدم‌‌‌‌وبعلت‌مسگلات‌زندگیم‌وبیماری‌وفوت.همسر‌‌بدون‌اطلاع‌درمحل‌کارغیبت‌نمودم‌‌که‌پس‌ارگذشت‌شس‌ماه‌.حکم‌براخراجم‌دادند‌وتاکنون‌چندبارجهت‌برگشت‌به‌کارمراجعه‌وقبول‌نکردند.اکنون‌حق‌سنواتم‌‌به‌چه.صورت‌محاسبه‌میشودهمان‌سالی‌یک‌ماه‌یاچون‌‌اخراجم‌کردندبیشترمیشودوبیمه‌بیکاری‌بمن‌تعلق‌میگیردیاخیر‌.شکایت‌به‌وزارت‌کارهم‌نکرده‌ام

در قانون سنوات در هر حالت از قطع رابطه کاری اعم از استعفا یا اخراج یا اتمام قرارداد کار باید پرداخت گردد. اگر شما مشمول قانون کار نباشید شامل حال شما نیست و باید از مقررات خاص خود استفاده نمایید. در مورد بیمه بیکاری هم طبق آخرین رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری کارگران اخراجی مستحق استفاده از مزایای بیمه بیکاری هستند.

سلام من در یک هتل مشغول به کارم با سابقه 18 سال .کارفرما به علت بازسازی هتل را قصد دارد تعطیل کند.به ما هم گفته شده به دنبال بیمه بیکاری باشیم بعد از بازسازی دوباره از ما دعوت به کار میکند.حق سنوات ایا مطابق با عرف باید پرداخت شود ویا میتوانیم مطابق قانون بیشترطلب کنیم؟

سلام. در موارد که قانون حدود را تعین میکند مراجعه به عرف بی معناست.سنوات طبق قانون به ازای هر سال یک ماه حقوق.در صورت عدم تسویه در پایان هر سال به نرخ آخرین حقوق و با آخرین رای دیوان همراه با حق بن و خوار و بار و مسکن

سلام، اگر کسی خودش نخواهد بیمه باشد (چون 8 روز برایش بیمه رد می شود)، سنوات و عیدی نیز به او تعلق نمی گیرد?

چه بیمه ای را می فرمایید؟

بر مبنای مواد ۲۴ و ۳۱ قانون کار، ملاک محاسبه و پرداخت حق سنوات، مطلق حقوق و مزد کارگر است که همه عناوین مقرر در مواد ۳۴ و ۳۵ قانون یاد شده را در برمی گیرد. بر همین اساس، و براساس رای دیوان ایا به ایتم سایر مزایاو ایتم رفاهیات که هرماه به ما پرداخت میشودو در فیش حقوقی ثبت می شودایا سنوات تعلق میگیرد

سلام. با توجه به رای دیوان و ابلاغ به ادارات کار به سایر مزایای رفاهی سنوات تعلق میگیرد اما در مورد سایر مزایا ملاک پرداخت ثابت یا غیر ثابت بودن است.

با سلام من کارگر اداره کاری اسفند ۹۸بازنشست شدم لطفا بفرمایید حق سنوات منو باید کارفرما چگونه حساب کند برای هر سال یک آخرین دریافتی یا برای هر سال یک پایه حقوق ناچیز .؟

سلام. آخرین پایه حقوق شما ملاک است

سلام میخواستم بدونم آیتم سایر مزایای انگیزه ای و آیتم پاداش بهره وری که به صورت پیوسته و مداوم در فیش حقوقی هستند و پرداخت میشوند در پرداخت سنوات حساب میشوند یا خیر ؟ دوم اینکه سنوات شامل فقط حقوق پایه میشه یا کل حقوق دریافتی به جز اضافه کار ممنون میشم این دوتا سوال رو جواب بدین

سلام شرکت مذکور پس از تسویه حساب زمان وباز نشسته شدنمون مدت بسیار زیادی تا زمان پرداخت مبلغ سنوات و آن هم بصورت مقطعی (هردو سه ماه ۱۰تا۲۰ تومان)طول میکشد شما چه راه کاری برای این مشکل پیشنهاد می کنیدتا زود به حق خود برسیم ؟ آیا شکایت کردن باتوجه طولانی شدن دادگاه ها فایده ای داره ؟؟

سلام. اگر مهلت پرداخت منقضی شده است، شما می توانید علاوه بر نوشتن دادخواست بابت آن، درخواست خسارت تاخیر کنید. هر چند ممکن است زمان بر باشد اما در صورتیکه کارفرما به تعهدات خود عمل نکند، باید اقدامات لازم را انجام داد.

با سلام و خداقوت پرسشی از محضرتان داشتم ، اگر کارگری در سال دوم سابقه کارش به علت مشکلات مالی درخواست حق سنوات خود از کارفرما را نماید(بدون فسخ قرار دا یا موارد دیگر) و همچنان 15 سال دیگرهم در آنجا مشغول به کار باشد که در واقع مجموع سالهای اشتغالش 17 است در زمان تسویه حساب با آن شرکت باید معادل 17 سال سنوات دریافت کند یا 15سال(یا اینکه آن مقدار از سنوات دریافتی اش در زمان تسویه بصورت علی الحساب سنوات لحاظ می گردد) منت می گذارید اگر پاسخ پرسشم را بفرمایید

با سلام.بستگی به موقت یا دایم بودن قراداد دارد. اگر قرادادهای شما موقت بوده (یعنی مثلا یک ساله) و در پایان دو سال اول تسویه انجام شده،کارفرما میتواند فقط سالهای بعدی را محاسبه کند. اما در صورت تسویه ناقص یا بلند مدت بودن قراداد پرداختی اول فقط علی الحساب می باشد.

با سلام از سال 90 در یک شرکتی مشغول بکار هستم در اخر سال 98 با ما می خواهند تسویه حساب بکنند در اخرین قراردادم که سال 98 بود ناخالص من عدد ده میلیون تومان بود من که حدود 9 سال در این شرکت بودم یعنی 9 تا ده میلیون حق سنوات من می شود ؟ ممنون میشم که راهنمایی فرمایید چون شنیدم که جدیدا کل ناخالصی قرارداد را برا حق سنوات یکساله حساب می کنند

سلام.اگر تا به حال تسویه نکردید به نرخ آخرین حقوق که همون 9 سال به حقوق 10 میلیون هست. البته باید آیتم های حقوقتون ببینید مستمر هست یا نه>چون فقط مستمر ها پرداخت میشه و مثلا اضافه کاری جزو سنوات نیست

عرض ادب و احترام بزرگوار بنده از آذرماه سال91 لغایت تیرماه سال98 (بمدت 7 سال و 4 ماه ) در یک شرکت خصوصی مشغول بکار بودم با توجه به عدم تمدید قراردادم میخواستم سوال کنم مبلغ تخصیصی ب بنده از بابت حق سنوات چقدر می باشد. لازم بذکراست میزان حقوق تعریفی در حکم صادره از سوی شرکت مزبور در ابتدای سال98 مبلغ4 میلیون تومان بوده است. سپاسگزارم

سلام. اگر مبلغ 4 میلیون حقوق پایه شما بوده (حقوق به کسر حق مسکن و بن و اولاد) 29.300 هزار تومان

عرض ادب و احترام سوالی داشتم در خصوص پایه سنوات در شرکتی که بنده مشغول بکار بودم طرح طبقه بندی مشاغل رعایت میشد سوالم اینست که من نمیدونم حقوقی از بابت پایه سنوات مربوط ب اینجانب پرداخت شده یا خیر؟ اصلا پایه سنوات الزاما در پایان سال کاری از سوی کارفرما پرداخت خواهد شد یا مثل سنوات بصورت یکجا در زمان خاتمه کار پرداخت میگردد؟ اگر لطف کنید راهنماییم کنید ممنون میشم

سلام.باید افزایش حقوق سال رو نسبت به فیش های قبلی بررسی کنید.بهترین کار در این مواقع مراجعه به امور مالی شرکت هست.در صورت عدم امکان باید خودتون محاسبه کنید

سلام من در98/12/29بازنشسته شدم ولی تا به حال 99/4/15هنور پاداش بازنشستگی را نگرفتم ایا باتوجه به اینکه تاخیر درپرداخت داشته با افزایش سال99باید محاسبه گردد شاید تاپایان سال99هم پرداخت نگردد تشکر

سلام. خیر-محاسبه سنوات شما به نرخ سال 98 می باشد

سلام بنده 30سال و 5 ماه بصورت مداوم در شرکتی خدمت نمودم و درحال بازنشستگی هستم سنوات پایان خدمت برای سی سال هست یا سی سال و پنج ماه محاسبه می شود قبلا تا یکسال گذشته شرکت مذکور سنوات را سالی دو ماه ونیم پرداخت می نمود ولی از ابتدای 1398 فقط سالی یکماه میدهد با توجه به پرداخت چند سال قبل میتوان بعنوان عرف کار گاه مدعی شد یا خیر ؟؟

ضمنا با حکم دیوان عدالت اداری و اجرای احکام بنده سختی کار را بیش از 10سال گرفتم که در بیمه تامین اجتماعی در حال اقدام می باشد یعنی با سی و پنج روز باز نشسته میگردم ایا سنواتی به دوران سختی کار تعلق میگیرد یا خیر‌؟؟

تشکر

سلام. سنوات شما بر اساس سی سال و پنج ماه محاسبه میشه به عرف نمیتوانید اتکا کنید.حدود رو قانون همان سالی یکماه تعیین کرده در مورد سختی کار باید از کارشناس بیمه سوال کنید

با سلام لطفا بفرمایید سنوات پایان خدمت کارگرانی که بازنشسته می‌شوند چه با سختی کار چه ۳۰سال کار چگونه محاسبه میشود طبق قانون کار چون کارگران اداره کاری منظورم می باشد.آیا به ازای هرسال یک آخرین دریافتی میگیرن یا به صورت های دیگر نیز حساب می شود.ممنون

با سلام.دقیقا به همین شکل که فرمودین.یک ماه به ازای یکسال کارکرد به نرخ آخرین حقوق-به شرط آنکه قرارداد کوتاه مدت نبوده باشد و تسویه حساب بابت قراداد کوتاه مدت صورت نگرفته باشه.

خواهش میکنم حقیرو رو راهنمایی بفرمایید واقعا سردرگم شدم و یقین می‌دونم از این طریق لطمه بهم وارد میشه بزرگواری کنید بینهایت سپاسگزار و ممنونتون میشم

سلام من من کارگر نمایشکاه اتومبیل بودم کارفرما من تقاضای تعطیلی نمایشگاه رابه اداره کار داده ومارا اخراج کرده ومن هیجده سال هشت ماه سابقه کار دارم ساعت کاری من از۸ صبح تا۹ شب حتی روزهای تعطیلی هم سر کار بودم من حتی بن حق اولادوحق مسکن نمیداد الان ما را معرفی به اداره کار کرده ولی هیچ حق حقوق به من نداده است حق حقوق قانونی من در این سالها چقدر است

سلام. با مراجعه به اداره کار و تامین اجتماعی بعد از تکمیل فرم های مربوطه و سابقه بیمه باید اقدام به شکایت کنید.سنوات شما معادل 18 حقوق به نرخ آخرین حقوقتون میشه و اگر مسکن و بن دریافت نکرده باشید به نرخ هر سال به این مبلغ اضافه میشه.درمورد کار در ایام تعطیل هم میتونید پیگیر بشید.محاسبه اعداد شما نیاز به اعداد آخرین حکم حقوقتون داره

سلام کسی که پایه سنوات میگیره هنگام تسویه سنوات پایان خدمت بهش تعلق میگیره

من ۳ ماهی هست که بازنشسته شدم لطفا رای و قوانینن مستدل مربوط به پرداخت سنوات پایان خدمت کارگری بر اساس حقوق و مزایا که باید محاسبه بشود رو به اشتراک بگذارید چرا که شرکت ما بر اساس مزد مبنا محاسبه کرده و آخرین رای مشابه رو محبت کنید چونکه من میخوام شکایت کنم

سلام. فقط یک رای دیوان عدالت در مورد یک پرونده هست که سایر موارد حقوق رو مشمول تسویه دانسته که عطف بماسبق نمیشود.طبق مواد قانون کار تسویه به نرخ آخرین حقوق پایه محاسبه میشود

سلام من پرستار بچه بودم با قرارداد شفاهی از مهر ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ که در پایان بهمن ۹۸ ترک کار کردم البته بیمه هم نبودم میخواستم بدونم حق سنوات به من تعلق میگیره؟ حقوق ماهیانه ۶۰۰ هزار داشتم. چطور محاسبه میشه

سلام. برای دریافت سنوات باید یکسال به طور پیوسته سابقه کار داشته باشید.

سلام من ازسال۹۲ در شرکتی مشغول بکاربودم که از ۲۰خرداد ۹۹ازکار بیکار شدم تو این چند سال سنوات ، حق مسکن و حق خوار بار و ایاب وذهاب هیچی ندادن یعنی حقوق کامل نگرفتم آیا شکایت کنم بهم تعلق میگیره یا نه؟اگه تعلق بگیره حدودا باید چقدر بدن؟ممنون از شما

سلام.بله میتونید با مراجعه به اداره کار شکایت کنید.ایاب و ذهاب که نمیتونید پیگیر بشید چون جزو مزایا نیست.فقط برای سال 98 هر ماه 290 هزار تومان و برای سالهای قبل طبق جداول.

با سلام و احترام من در شرکتی کار میکنم که قرارداد سالانه داریم با پیمانکار که سالانه سنوات میگیریم ، الان حدود سه ماه و بیست روز از سال جدید گذشته که می بایست آخر سال سنوات ما رو شرکت پیمانکار پرداخت می کرده ولی متاسفانه اینکار رو انجام نداده. میخواستم بدونم که اگر الان بخواد پرداخت کنه باید بر اساس سال 99 محاسبه بشه یا 98؟

سلام.خیر بر اساس سال 98 محاسبه می شود.

سلام،من۵ ساله تو‌یه مطب کار میکنم سال ۹۴ حقوق ۴۰۰ و از سال ۹۵ تا ۹۸ حقوق ۵۵۰-۶۰۰ و افزایشی نداشتم تا اینکه مرداد ۹۸ اعتراض کردم و حقوق ۷۰۰ زد بازهم اعتراض کردم و قرارشد افزایش بده که به زور کرد ۸۰۰-۸۵۰ و الانم ۹۰۰ واریزی داشته برای من بیمه از این حقوق پرداخت میشه و حق بیمه مو نمیده درحالیکه کارفرمام اونه، عیدی سال اول ۲۰۰، سال دوم ۳۰۰ و سال های بعدی ۵۰۰ و ۱۰۰۰۰۰۰ واریزی داشته میخواستم ببینم اگه شکایت کنم چقد دستمو میگیره چون بر اساس کارکرد من که همه کاراشو انجام میدم منشی و دستیارم و کارای بیمه ای و بیرونی همه چی به عهده منه آیا این حقوق انصافه ؟ ساعت کاریم هم اوایل دوشیفت بوده که بعد تغییر پیدا کرده از ۳ تا ۸ که بیشتر اوقات ۱۰-۱۰:۳۰ درمیایم از مطب خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنین

سلام. شما حتما امکان این موضوع را دارید برای احقاق حق خود روند قانونی را طی کنید. از یک مشاور باتجربه کمک بگیرید.

سلام من کارمند شرکتی هستم در صورت عدم پرداخت به موقع حق سنوات بعد از بازنشستگی به چه ارگانی بایدشکایت کرد.ممنون

با سلام.در ابتدا باید به نزدیکترین اداره کار به محل کار باید مراجعه فرمایید

سلام ممنون از مطلب خوبتون پایه سنوات اجباری است؟ به بیان دیگه آیا میشه برای چندین سال متوالی به کارمندی (با توافق خود کارمند) فقط حداقل دستمزد ماهیانه و بن کارگری رو پرداخت کرد و پایه سنوات رو لحاظ نکرد؟

سلام. براساس مصوبه جدید شورای عالی کار از ابتدای سال ۹۴ همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت که دارای یک سال سابقه کار شده باشند، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، مشمول دریافت پایه سنوات هستند.

سلام من سوالی داشتم آیا برای فردی بازنشسته غیر از صندوق تامین اجتماعی که بعنوان مدیر در یک مجتمع مسکونی و بصورت پاره وقت مشغول می باشد سنوات تعلق می گیرد ؟ حق السعی پرداختی نیز توافقی است و بر طبق قانون کار نیست با تشکر

سلام خیر. در مدیریت ساختمان رابطه استخدامی وجود نداره و مربوط به قوانین آپارتمان ها میشه

سلام من ۱۶ سال در داروخانه تمام وقت کار کردم و تا سال ۹۶ زیر اداره کار حقوق گرفته ام وحالا کار گاه بسته شده سنوات وعیدی وپاد اش طبق حقوق دریافتی بوده واز من امضاگرفته طبق اداره کار امضا گرفته حالا به من حقی تعلق می گیرد

سلام. بله میتونید با شکایت به اداره کار پیگیر بشید و تمام مزایا و حقوق رو دریافت کنید .

سلام. اگر شخصی بعنوان مثال 10 ماه در یک شرکتی مشغول به کار باشه و بعد ترک کار کنه و بعد گذشت چند ماه مجددا در همون شرکت شروع به کار کنه. آیا این شخص بعد از گذشت 3 ماه مشمول دریافت پایه سنوات میشه؟ در واقع سوالم در مورد نحوه ی محاسبه ی یکسال خدمت هست برای اینکه شخص یک پایه سنوات دریافت کنه.

سلام. خیر باید دارای یکسال سابقه پیوسته باشد.

سلام.من از سال 85در بانک به صورت شرکتی مشغول بکار بودم و در بهمن ماه 97به علت اعتیاد به کمپ مراجعه نمودم و در فروردین ماه 98بانک با من قرارداد نبست.پس از پیگیری در دیماه 97دوباره برگشت بکار شدم.اما در قرارداد جدید 99پایه سنوات برای من لحاظ نمیگردد.یعنی 13سال سابقه از بین رفته که حدودا ماهیانه 650هزار تومان میشود.شرکت طبقه بندی مشاغل هست.ایا راهی برای حساب پایه سنوات این 13سال هست.فقط 9ماه در شرکت اخراج بودم.لطفا راهنمایی کنید.ممنون

در قانون سنوات در هر حالت از قطع رابطه کاری اعم از استعفا یا اخراج یا اتمام قرارداد کار باید پرداخت گردد. اگر شما مشمول قانون کار نباشید شامل حال شما نیست و باید از مقررات خاص خود استفاده نمایید.

با سلام، در مقاله فوق سرفصل مزایای مستمر با حقوق اصلی و تعاریف آن جابجا ثبت شده است. و خواننده را به اشتباه می اندازد لطفا اصلاح نمایید. با تشکر از زحمتی که کشیدید. سپاس

سلام. بله اصلاح شد. با تشکر

با سلام عرض ادب شخصی که اردیبهشت98 مشغول به کار شده و اردیبهشت 99 شامل پایه سنوات میشه نحوه محاسبه ان چجوریه ایا به نرخ سال 99 دریافت میکنه یا شش ماه 98 یه قیمت و شش ماه 99 یه قیمت چجوریه ممنون میشم راهنمایی کنید

با سلام.با نرخ 99 باید براشون مزد سنوات در نظر گرفته شود.

با سلام. بنده از ۹۶/۱/۱ تا ۹۸/۱۰/۳۰ مشغول به کار بوده ام. ۳ماه اول به درخواست خودم بیمه تامین اجتماعی نبودم. در سال ۹۸ ۳تا قرارداد فصلی داشتم و یک قرارداد یک ماهه.سال ۹۷ قراردادی امضا نکردیم. سال ۹۶ قرارداد یکساله امضا کردیم. از بعد از استعفا تا ۱۳اردیبهشت۹۹ برای تسویه با بنده تماس گرفته نشده بود و ۱۳ اردیبهشت با من تماس گرفته شد.

لطفا در خصوص مزایای پایان کار بنده را راهنمایی بفرمائید. در خصوص مانده مرخصی، با توجه به اینکه حداکثر ۹روز در سال ذخیره مرخصی حساب می شود،۲۷روز مانده مرخصی به بنده تعلق میگیرد؟

سلام . دو تا کار باید انجام دهید. جمع تمام ایامی که مشغول بودین رو پیدا کنید و ضرب در اخرین حقوق روزانه دریافتی کنید( با عنایت به دادنامه دیوان عدالت اداری ۳۳۲۸ و ۲۷۲۷ و اصلاحیه آن را حتما حتما این دادنامه دانلود کنید و پرینت بگیرید چند بار بخوانید و تسویه حق سنوات را بر این مبنا مطالبه کنید). و بله تسویه مرخصی به شما تعلق میگیرد

اگرکسی ۴سال سابقه داشته باشد ودر پایان فروردین سال ۹۹ ترک کارکرده باشد سنوات برمبنای حقوق سال۹۸پرداخت میشود یا حقوق سال۹۹

با سلام.آخرین ماه ترک کار که فروردین هست.

باسلام یه سوال داشتم خدمتتون . آیا سوابق خدمت تومحاسبه پایه سنوات دخیل هستش برای مثال یک نفر با نه سال سابقه وگروه شغلی هفت پایه سنواتش چطور حساب میشه؟

سلام. بله دخیل هست. لطفا به جدول ارائه شده توسط شورای عالی کار مراجعه کنید.

سلام خدا قوت من ۱۰ سال در یک شرکت مشغول بکار بودم ولی در پایان هر سال با پرسنل تسویه حساب میکردند و سنوات آن سال پرداخت میشد و مجدد برای سال جدید قرارداد منعقد میشد من الان که قراردادم تمدید نشده اولا امکان بازگشت به کار میتوانم بگیرم و ثانیا سنوات سال ۹۸ به چه صورتی پرداخت خواهد شد یعنی این ۹ سال سنواتی که پرداخت شده علی الحساب محاسبه میشود و باید بر اساس پایه حقوق سال ۹۸ همه این سالها تسویه شود یا خیر

با سلام.طبق آخرین رای دیوار چون تسویه انجام شده و قراداد یکساله بوده پرداختی دیگری به شما انجام نمیشه و پرداخت ها علی الحساب نیست و چون قراداد کوتاه مدت بوده برگشت به کار هم منظور نمیشود.

سلام خوب هستید برای کسانی که ساعتی حقوق میگیرن وسالیانه افزایش حقوقشون بصورت درصدی به اضافه یک مبلغ ثابت میباشه حق سنوات رو چطور بای حساب کرد بصورت ۷.۲۰×۳۰×مبلغ ساعتی یا بصورت۷.۲۰ ×۳۰× مبلغ ساعتی +مبلغ ثابت ان سال

سلام یک سوال داشتم آیا کارانه و پاداش مجمع هم که شرکت هر ساله پرداخت می کنه به کارکنانش باید در محاسبه حقوق برای سنوات لحاظ بشه!؟ ممنون می شم راهنمایی کنید.

سلام. با سلام.خیر چون غیر مستمر هست در سنوات محاسبه نمیشه.

سلام وقت بخیر اینقدر ک مطالبی که عرضه کردید جالب و خوب بود که جای تقدیر و تشکر داره ممنونم بابت زحمات شما سوال: از بابت 4 ماه ابتدای سال98 که بنده شاغل بودم شرکت کارفرما می بایستی مبلغ عیدی بنده رو بر اساس همون میزان کارکرد 4 ماه پرداخت می‌کرد لیکن هیچگونه مبلغی پرداخت نشد با این حال آیا این امکان وجود داره که شرکت این مبلغ را با سنواتی ک بدهکار هست پرداخت کند؟ میخواستم بدونم مبلغ مذکور چقدر میشود که در صورت عدم پرداخت ادعای خود را از طریق مجاری قانونی پیگیری کنم بینهایت ممنون و سپاسگزارم خداقوت

با سلام.بله عیدی همراه با سنوات قابل پرداخت است.سقف عیدی برای سال 98 مبلغ 45.506.430 ریال است که برای چهارماه مبلغ 15.168.810 ریال محاسبه می شود

سلام، اگه در کارگاهی سابقه کار بمدت یک سال داشته باشیم و بعد به کارگاه دیگری برای کار مراجعه کنیم آیا پایه سنوات به ما تعلق میگیره؟ دیگر اینکه اگه شخصی در سال ۹۸ مبلغی بابت پایه سنوات دریافت میکرده ایا پایه سنوات سال ۹۹ به مبلغ پایه سنوات سال ۹۸ اضافه میشه یا فقط همان مبلغ مصوب سال جدید رو دریافت میکنه ایا برای محاسبه مبلغ فوق العاده جمعه کاری و فوق العاده نوبت کاری مزد مبنا ملاک عمل هست یا حقوق موضوع ماده ۳۴ و ۳۵ قانون کار؟؟؟

سلام. خیر پایه سنوات به شما تعلق نمیگیرد.مبلغ سال 99 به مبالغ سال قبل اضافه میشود و برای محاسبه جمعه کاری و اضافه کاری مزد مبنا ملاک است

سلام من تا 29 اسفند 98 قرارداد داشتم و به مدت چهار سال و هفت ماه تو شرکت کار کردم. حالا شرکت قراردادمو تمدید نکرده , اما چون قراردادم پاره وقته, بیمه ی این چهار سال و هفت ماه به مدت دو سال و 9 ماه واریز شده. آیا سنوات من براساس بیمه واریزی محاسبه میشه یا براساس سابقه کارم که چهار سال و 7 ماه هست؟

سلام.بر اساس قراداد شما که دوسال و 9 ماه هست.

سلام.ایجانب‌کارمند‌رسمی‌بودم‌پنج‌سال‌اخرشرکت‌تصمیم‌گرفت‌حکم‌کارگزینی‌افرد‌رسمی‌را‌به‌روزمزد‌تبدیل‌کند‌.بنده‌در‌ان‌تاریخ‌طبقه‌۱۰‌رودر‌حکم‌داشتم‌‌‌حکم‌روزمزدکه‌زدن‌گروه‌۱۵‌بهم‌دادن‌وتا‌اخرخدمت‌شدم‌گروه‌۱۶‌حال‌که‌باز‌نشستم‌کردن‌بدون‌اینکه‌اطلا‌داشته‌باشم‌گروهم‌را‌۱۴زدن‌‌ایا‌این عمل‌قانونیست.متشکرم

سلام. باید به اداره کار در این زمینه مراجعه کنید.

سلام از اینکه به سوالات جواب می‌دهید و همگان را در جهت رسیدن به حق و حقوقشان راهنمایی میکنید خیلی ممنون 🙏🙏🙏

سلام من امسال کلا 200 روز مدت کار کردنم بود . و یک سال نشده بود آیا به بنده سنوات تعلق میگیرد؟

سلام. بله

با سلام مجدد پایه سنوات سال 99 کجا محاسبه می شود ؟ در پایه حقوق 99 و یا در مزایا ؟ تشکر از راهنمایی شما

سلام.در پایه حقوق منظور میشود.

با سلام و وقت بخیر برای محاسبه پایه حقوق سال 99 برای ما بصورت زیر اقدام کردن آیا درسته ؟ (پایه حقوق 98 + پایه سنوات 98 + مبلغ افزایش روزانه سال 98 ) * 1.15

ضمنا افزایش روزانه سال 99 در کجا باید محاسبه بشه ؟ اونم در پایه حقوق 99

با سلام پایه حقوق 98 * 1.15 عدد به دست آمده مبلغ پایه سنوات 99 و افزایش روزانه رو بهش اضافه کنید و تمامی این اعداد به عنوان پایه حقوق در نظر گرفته میشود

بعبارتی میتوان محاسبه پایه حقوق سال جدید را اینگونه تعریف کرد

پایه سنواتی روزانه سال قبل+دستمزد روزانه سال جدید

یا اینکه

پایه سنواتی سال جدید+دستمزد روزانه سال جدید

سلام ضمن تشکر از مطلب جامع شما، سوالم اینست که اگر کارفرما پایه سنواتی روزانه اعلام شده مثلا سال 98 مبلغ 23333 ریال را محاسبه کند و هر ماه بپردازد آیا چیز دیگری به نام حق سنوات یا سنوات باقی می ماند تا در پایان سال یا مثلا پایان سال باز نشستگی سی سال بپردازد؟

سلام. بله. مزد سنوات عددی هست که ماهانه پرداخت میشود و حق سنوات سالانه به اندازه یک پایه حقوق است.

سلام. من از اول ۲۵ اردیبهشت تا ۲۵ شهریور تو کارگاهی کار کردم. دو ماه بیکار شدم واز اول آذر تا اول اسفند باز هم تو همون شرکت با یه قرارداد سه ماه ار کردم. آیا سنوات به من تعلق میگیره و چقدر میشه.

سلام. برای پرداخت سنوات نیاز دارید تا یکسال به شکل پیوسته در جایی کار کنید و ناپیوسته مورد قبول نیست.

سلام.من الان 4سال سابقه کار دارم …میشه پایه سنوات منو حساب کنین ببینید چقدر میشه ماهیانه…الان دارن بهم 418تومن پایه سنوات برای هر ماه میدنخودم فک میکنم باید 700بدن میشه راهنمایی کنین

سلام .شما در واقع وقتی سال اول رو تمام کردید باید یک پایه سنوات دریافت میکردید و از سال دوم دیگه شما جز حد اقل نبودید بلکه به اندازه یک مزد سنوات بیشتر دریافت میکردید.پس سال بعدی باید افزایش برای شما برای پایه حقوق + مزد سنوات حساب میشد و درصد افزایش به کل این عدد برای شما میشد پایه حقوق که به حتم بیشتر از حداقل میشه و بعد مزد سنوات جدید هم به اون اضافه میشد.

سلام، ممنون بابت توضیح کامل و خوبتون. من تو الان حدود 3 ماه تو یک کارگاهی مشغول کارم، و قراردادم تا اخر امساله. (ینی روال اینجا اینه هر 3 ماه تمدید میکنه)ازتون میخواستم بپرسم ایا پایان امسال به من حق سنوات تعلق میگیره؟ اگر بله رقمش چقدر میشه؟

سلام. می تونید به این مقاله مراجعه کنید https://www.sepidarsystem.com/blog/pay-insurance-of-previous-years/

باسلام در سال ۹۸ مجموع حقوق و بن کارگری و حق مسکن و حق اولاد برای یک شخص با یک فرزندیک میلیون و هشتصد و خورده ای باشد،اگر کارگری بیشتر از این مبلغ برای مثال دومیلیون و پانصدهزار تومان حقوق دریافت کند، مبنای محاسبه حق سنوات چه مبلغی است؟

سلام. اگر منظور حقوق خاتمه خدمت(سنوات) هست بر اساس پایه حقوق محاسبه میشود.یعنی ناخالص منهای حق اولاد و بن و مسکن

سلام من 5 سال برشکار بودم و در تاریخ 12 اسفند 98 دستم رو با آره برقی بریدم و3 تا از انگشتانم آسیب دید حالا تا 4 ماه نمیتونم کار کنم و میخوام از کارم استعفابدم حق سنوات به من تعلق میگیره و اگر تعلق می گیرد چقد میشه پایه حقوقم 2400 است

سلام. بله تعلق میگیرد.اگر فقط سنوات باشد و مرخصی طلب نداشته باشتید به اندازه 5 تا حقوق آخرین دریافتی.اگر 2400 آخرین پایه حقوق بوده ضربدر 5 میشود.

سلام، اگه در کارگاهی سابقه کار بمدت یک سال داشته باشیم و بعد به کارگاه دیگری برای کار مراجعه کنیم آیا پایه سنوات به ما تعلق میگیره؟ دیگر اینکه اگه شخصی در سال ۹۸ مبلغی بابت پایه سنوات دریافت میکرده ایا پایه سنوات سال ۹۹ به مبلغ پایه سنوات سال ۹۸ اضافه میشه یا فقط همان مبلغ مصوب سال جدید رو دریافت میکنه

سلام.یکسال سابقه باید درآخرین کارگاه باشه و مبلغ سال 99 به عدد قبلی اضافه میشه.

سلام بر ادمین محترم و تشکر قدردانی برای محتوای ارزشمندی که در اختیارعموم قرار دادین بنده ۵ ساله سابقه کار دارم در شرکت خصوصی نمایندگی سایپادیزل قسمت تعمیرگاه بیمه ما اجبرای هستش بعد گذشت ۵سال متوجه شدم که به هیچکدام از کارکنان تاالان که میخوایم وارد سال۱۴۰۰شویم تعلق نگرفته یعنی کارفرما پرداخت نکرده،چه کنیم؟لطفا راهنمایی کنین ممنون❤

سلام من هز سال ۹۲تویک شرکت با پایه حقوق اداره کار فعال هستم تا پایان ۹۸ الان اگر خواسته باشم تسویه کنم فقط سنوات چقدر دستم رو میگیره ممنون

سلام. شما 7 سال کار کردید و آخرین حقوق حداقل 1516800 تومان بوده که ضربدر 7 میشود.

سلام سنوات فقط شامل حقوق پایه میشه؟ یا حق مسکن و … نیز شامل میشه؟

سلام.فقط شامل حقوق پایه طبق تبصره ۳ ماده ۳۶ قانون کار است.

با سلام در مطلب فوق عبارت زیر مرقوم گردیده،

(در سال ۹۸ میزان پایهٔ سنوات ۲۳.۳۳۳ ریال است که به‌صورت روزانه به‌حساب کارگران منظور شده و در پایان سال به آنان تقدیم می‌شود.) پایه سنواتی که یک از اجزاء حق السعی و مزد میباشد و بصورت ماهیانه پرداخت میگردد، حال چرا اشاره به پایان تقدیم میشود گردیده؟

سلام. مزد سنوات به حقوق ماهانه اضافه میشود و عددی که پایان سال در نظر میگیریم مزایای پایان کار هست که به اشتباه به اون سنوات اطلاق می شود-مراجعه به بخشنامه شورای عالی کار سال 99 بند 2

بسیار عالی و مفید ، ممنون سوالی برای من پیش اومده ، کارگری بمدت ۱۴ سال در کارگاهی بکار اشتغال داشته ، بخاطر تعدیل نیرو ایشان بیکار شده و درخواست دریافت بیمه بیکاری و سنوات داده ، در این مدت حقوق پایه ایشان حداقل حقوق کارگری بوده ، آیا پایه سنوات شامل حال ابشان میشود ؟ و در صورت پاسخ مثبت محاسبه پایه سنوات هر سال به چه صورتی محاسبه میشود ، هر سال به مبلغ مصوب همان سال یا به مبلغ معین سال آخر خدمت با تشکر

سلام. پایه سنوات با مزایای پایان کار متفاوت هست.ایشون به ازای هر سال کارکرد به نرخ آخرین حقوق یک ماه حقوق دریافت میکنند. مزد سنوات ایشان باید هر سال بهشون طی حقوق ماهانه پرداخت میشده و در واقع نباید حداقلی دریافت میکردند.

باسلام من هشت سال یه جا مشغول بودم که اتمام کار به من صنوات ندادن میتونم الان شکایت کنم!؟

سلام. بله و البته قبلش با یک فرد مطلع مشورت نمایید.

سلام. من اسفندماه 98 ترک کارداشتم و تا اکنون که 27 فروردین هست سنوات من تسویه نشده است. آیا مبنای پرداخت سنوات من حقوق 98 هست یا حقوق 99 خیلی لطف میکنید اگر پاسخ بدهید

سلام. محاسبات بر اساس سال 98 انجام خواهد شد.شرکت میتواند تا پرداخت آخرین لیست بیمه ایشون اقدام تسویه نکند.

سلام؛ میخواستم بدونم من حدود 12 سال توی یک شرکت کار کردم و در سال 91 بخاطر تعدیل نیرو خارج شدم و حق سنواتم را دریافت نکردم الان با توجه به تورم و پرداخت نشدن حق سنواتم که حدود 12 تا حقوق میشه میتونم مدعی حق سنواتم طبق حداقل حقوق سال جاری باشم.چون طبق آخرین پرداختی من که در سال 91 بوده پرداخت نشده و الان دیگه ارزش بسیار کمی داره.

با سلام.متاسفانه به علت عدم مراجعه خودتون نمیتونید این درخواست رو داشته باشید.به نرخ آخرین حقوق خودتون تسویه انجام میشه

سلام حق سنوات برای کارگر اداره کاری که اسفند ۹۸بازنشست شده چگونه محاسبه میشود .لازم به ذکر است که کارانه ،مزایای رفاهی و پاداش تولید و عملکرد به ما داده میشد و عنوان این پرداختی ها نیز با پرینت حسابی که گرفتم با نام واریز حقوق بوده و آیا شامل حق سنوات میشوند

سنوات 98، 97 و سال های پیشین و سال های پیش رو نیز بر اساس همین فرمول محاسبه شده و خواهد شد. به عبارت دیگر فرمول محاسبه پایه سنوات در سال‌های مختلف تغییر نکرده و تا زمانی که بخش‌نامه یا قانون مصوبی ابلاغ نشود، فرمول کلی حق سنوات به همین ترتیب باقی خواهد ماند. سنوات = تعداد روزهای کارکرد * ۳۶۵ روز / حقوق پایه

خیر … وقتی در سال ۹۹ کارکرد نداشته باشی طبیعتا حقوق و دستمزدی به شما پرداخت نخواهد شد. با این حساب آخرین مزد یا حقوق دریافتی شما اسفند ۹۸ خواهد بود. که سنوات شما بر مبنای همان آخرین مزد دریافتی (اسفند۹۹) اما اگر فقط چند روز هم در سال ۹۹ کارکرد داشتی و حقوق اون چند روز در سال ۹۹ رو دریافت میکردی مبنای سنوات شما دستمزد ۹۹ میشد

باسلام بنده 16سال قراردادی دریک شرکت خصوصی کارکردم وهرسال سنوات وعیدی گرفتم الان قرارداد بامن منعقد نکرده واخراج شدم وبرایرتسویه حساب سنواتم چگونه محاسبه میشه ایا مابه التفاوتی درکاراست ی نه

با عرض سلام. در مورد نحوه محاسبه پایه سنواتی سوال داشتم. در محاسبه دستمزد سال 1399 فردی که 3 سال سابقه خدمتی دارد با فردی که 10 سال سابقه خدمتی دارد آیا هر دوی آنها ماهیانه 1749990 ریال بعنوان حق پایه سنوات دریافت خواهند کرد؟؟! اگر پایه سنوات جنبه انگیزشی داشته باشد، در اینصورت در بحث پایه سنوات، تفاوتی بین کارگر با سابقه 20 ساله و کارگر با سابقه 2 ساله وجود ندارد و انگیزه ای ایجاد نمی کند!؟ اگر به غیر از این هست، لطفاً نحوه محاسبه دقیق پایه سنواتی اینجانب با 10 سال سابقه کار را برایم توضیح دهید. با تشکر از مطالب و سایت مفیدتان.

سلام. بسته به طبقه بندی شغلی دارد .اما اگر از سال 96 محاسبه بشود دریافتی شما درسته است.

باسلام من سوالی درباره پایه سنوات داشتم.کارگری که باسابقه یک سال پایه سنوات میگیردباکارگری که پنج سال سابقه کارگری دران بخش دارد یکسان است؟؟ مثلا یک نفر باسابقه یک ساله مزد روزانه پایه سنوات بایک نفر سابقه پنج ساله مزد پایه سنوات یکی هست؟؟ لطفا راهنمایی کنید چون بند اخر موارد پایه سنوات توضیحش نفهیمیدیم که چهارسال قبل کارگر اضافه میشود

سلام. طی سال های قبل مزد سنوات اضافه شده به پایه نفر پر سابقه.پس در امسال همه یکسان دریافت میکنند.

سلام.بنده ده سال در شرکتی مشغول بکار بودم برای. سنواتم رفتم ولی فقط پایه محاسبه شده نه حق اولاد نه بن نه حق خوارو بار هیچ کدوم گفتن به شما تعلق نمیگیره لطفا مرا راهنمایی کنید….ممنون میشم

سلام. با استناد به مواد 36 و 51 و 57 قانون کار حق اولاد و خوار و بار در سنوات منظور نمیشود

سلام ‌. میخواستم بدونم در سال ۹۹ با توجه به کسر بیمه از بن پرداختی به پرسنل آیا برای محاسبه حق سنوات مبلغ بن ۴۰۰ هزار تومان هم جزء حقوق کارگران محاسبه میشود یا خیر؟

سلام وقت بخیر، من مدت ۲۸ سال در یکی از دانشگاههای غیر انتفاعی کشور مشغول کار هستم. سوال: میزان حقوق در حکم کارگزینی ۴میلیون هست و میزان حقوق دریافتی در فیش حقوقی ۵ میلیون هست. یعنی افزایش حقوق سالانه را به صورتی اعمال میکنند که بعضی آیتم ها شامل سنوات پایان خدمت نمیشود. منظورم اینه که در این دانشگاه مبنای محاسبه سنوات پایان خدمت بر اساس برخی آیتم های اخرین حکم کارگزینی محاسبه میشود، نه فیش حقوقی . در صورتی که میزان دریافتی در فیش حقوقی بیشتر از حکم حقوقی هست. ایا این کار خلاف اداری محسوب نمیشود؟ و اینکه آیا قابل پیگیری و اعتراض می باشد؟ با تشکر از سایت محبوب شما…

با سلام.شرط مشمولیت سایر پرداخت ها غیر از مزایای انگیزشی ثابت(مسکن و خوار و بار و اولاد) پرداخت مستمر است.اگر عددی در حکم شما به عنوان مزایا ثابت پرداخت میشود مشمول محاسبه سنوات است

با سلام

بنده هیات علمی یک دانشگاه غیرانتفاعی هستم. میخواستم بدونم وه سنوات آخر سال ما شامل کدام بندهای حکممان میشود. ممنون

با سلام.سنوات در بندهای حکم قید نمیشود و برای تمامی قراداد ها حکم یکسان دارد که همون یک پایه حقوق به ازای هر سال هست

با سلام.سنوات در بندهای حکم قید نمیشود و برای تمامی قراداد ها حکم یکسان دارد که همان یک پایه حقوق به ازای هر سال هست.

باسلام و تشکر بابت مطلب مفیدتون. یه سوال: آیا سنوات کارگری که ۲۹ اسفند ۹۸ ترک کار شده با اونی که مثلا ۱۵ فروردین ۹۹ ترک کار شده تفاوتی داره یا نه؟ (منظور سوال بنده تغییر حقوق پایه درسال جدیده)

سلام. طبق قانون فعلی بله.به نفر دوم باید به نرخ 99 سنوات پرداخت بشود.

خیر چون سنوات با بیمه نیست و با اداره کاره زمانی که شما اقدام نیکنی برای گرفتن سنوات مهمه که حقوق کارگر چقدره

باسلام ازاین که لطف می کنید وسوالات روپاسخ می دید تشکر می کنم. کارگر کارگاه ما از سال64درکارگاه مشغول به کاربود که بخاطر سختی کار 20ساله بازنشست شد واز سال84تاالان به درخواستم ما به کارشون ادامه دادند که این این مدت خودشون حقوق برمی داشت ومابقی رو به ما میداد حالاخواستم بدونم سنوات ایشون دراین مدت حدود35سال چقدرمی شه از زحمتی که می کشید ممنونم.

باسلام.آیا به فوق العاده مسافرت که در فیش و حکم آمده سنوات پاداش پایان خدمت تعلق میگیرد؟در حالی که از پرداخت بیمه و مالیات معاف است؟

سلام.اگر در حکم به شکل ثابت اومده بله تعلق میگیرد.

اگر کارگری کمتر حق سنوات گرفته باشه میتونه شکایت کنه . متوجه این موضوع نیستند خیلی ها ممنونم میشم پاسخ دهید.

با سلام یه انتقاد به نویسنده این مطلب دارم خواهش میکنم در نوشتن مباحث کلمات و اصطلاحات را کامل از هم جدا کنید الان این مقاله در مورد سنوات وپایه سنوات هستش چرا در مورد عیدی و کلمه عیدی رو بکار می برید درسته عیدی و سنوات در پایان سال محاسبه میشن ولی لطفا از هم مباحث را تفکیک کنید که خواننده راحتتر بتونه با مطلب شما ارتباط برقرار کند ممنون از سایت خوبتون و مطالب مفیدتون

سلام. ممنون از نکته دقیق شما.

سلام برای محاسبه سنوات آخر سال آیا اضافه کار دریافتی در ماه آخر مثل حق اولاد و بن و حق مسکن از حقوق کسر می گردد

سلام. عوامل موثر در مبنای سنوات بنا به صلاحدید مجموعه مالی از سمت تنظیمات حقوق و دستمزد تب سنوات امکان پذیر است.

سلام خسته نباشد ببخشید در سالهای اخیر به غیر از حداقل حقوق بگیران یک درصد افزایش حقوق اضافه شده به اضافه یک مبلغ ثابت ایا برای پرداخت حق سنوات ان مبلغ ثابت رو هم باید لحاظ کرد ممنون

سلام. فرمول سنوات فقط همین است : سنوات = تعداد روزهای کارکرد * ۳۶۵ روز / حقوق پایه

سلام اگه کارگر پایان هر سال سنواتشو دریافت کرده باشه ولی ادامه کارداده باشه آیا سالهای دریافت شده بصورت علی الحساب محاسبه میشه

سلام. اگر قراداد یکساله بوده است خیر و پرداختی حکم تسویه را دارد در قراداد های بلند مدت پرداختی علی الحساب است

سلام من در سال 99هر ماه 980000 هزار تومان بیمه پرداخت میکنم کارفرما می‌فرمایندسنوات تسویه حساب کنیم 10سال هم سابقه دارم حق سنوات من چند میشه، خیلی ممنون از اینکه واقعا مرجعی هستید برای پاسخگویی به سوالات باز هم ممنون.

سلام.با دانستن بیمه پرداختی نمیتوان عدد صحیح سنوات را حساب کرد. عدد پایه حقوق شما ملاک است(طبق رای دیوان حق بن – مسکن – خوار و بار – اولاد نیز به پایه اضافه میشود) طبق قانون شما به میزان 10 حقوق به نرخ 99 سنوات دریافت میکنید به علاوه مرخصی استفاده نشده نیز باید بررسی شود

با سلام،بنده حدود ۱۳ سال سابقه کار در شهرداری اصفهان را بصورت قراردادی دارم بعدن استعفا دادم اما الان به من می گویند به شما هیچ سنواتی تعلق نمی گیرد،اما این مخالف ماده ۲۴ قانون کار است به نظرتان من چه کنم که به حقم برسم

با سلام ارادت من سی و یک سلام کار کرد دارم سلام نود و سی ۲۰ سال سنوات گرفتم سال نود و پنج هم هفت سال گرفتم الان کار فرما ماوتفاوت اون بیستو هفت سال را نمیده میگه همین چهار سال را میدم .لطفا منو راهنمایی کنید

سلام. طبق رای دیوان عدالت اداری اگر قرادادهای شما کوتاه مدت و یکساله بوده و در پایان سال تسویه انجام شده شده پرداختی کامل بوده و مشمول ما به التفاوت نیست اما اگر قراداد بلند مدت داشته اید پرداختی ها الاحساب هست

اگر کارمند رسمیسال74بعد از دهسال خدمت منفصل شود و الان سال 99پیگیر تسویه شود قسمت سنوات او چگونه محاسبه میشود به قیمت امروز یا خیر

سلام. می تونید به این مقاله مراجعه کنید https://www.sepidarsystem.com/blog/pay-insurance-of-previous-years/

با سلام مدت 26 سال نیمه وقت در مطب کار کردم الان به علت فروش مطب باید تسویه حساب کنیم حقوق من حداقل حقوق هست و الان اگر کارفرما بخواهد با من تسویه حساب کند سنوات من چقدر خواهد بود ممنون

اگر کلا تسویه نکردید 26 سال به نرخ حقوق سال 99 که حدود 1.900 هزار تومان است. در صورت داشتن مرخصی اون هم به ازای هر روز یک روز حقوق.

سلام ما حدود ۹۵نفر هستیم و دستمزد روزانه همه ما ۸۱۶۰۰تومن هست با وجود اینکه سابقه ما بیشتر از ۱۷سال هست ایا بنظرتان درست هست یا نه

سلام. این موضوع توافق شماست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

Δdocument.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );

تمامی حقوق مالکیت معنوی این ‌سایت برای شرکت سپیدار سیستم آسیا محفوظ است.

© Copyright 2022 Sepidar System Asia. All rights reserved.

تلفن: ۰۲۱-۸۱۰۲۲۰۰۰

فروش: ۰۲۱-۸۱۰۲۲۲۲۲

پشتیبانی: ۰۲۱-۸۱۰۲۲۴۴۴

آموزش: ۰۲۱-۸۱۰۲۲۲۲۵

واحد دشت: ۰۲۱-۸۱۰۲۲۱۲۳

برای دسترسی به نمایندگی‌های سپیدار سیستم، به این صفحه مراجعه کنید.

https://civilica.com/doc/130920/

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات فوق بر اساس داده کاوی مقالات مطالعه شده توسط پژوهشگران محاسبه شده است.

مقالات فوق اخیرا در حوزه مرتبط با این مقاله به سیویلیکا افزوده شده اند.

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.معنی ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان به انگلی

کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.

دفتر مرکزی انتشارات بوم سازه (سیویلیکا): تهران، بزرگراه جلال آل احمد، بین خیابان کارگر و بزرگراه چمران، کوچه پروانه، پلاک ۴، ساختمان چمران، طبقه ۴، واحد ۳۱

تلفن: ۸۸۰۰۸۰۴۴ ، ۸۸۳۳۵۴۵۰ ، ۸۸۳۳۵۴۵۱ ، ۸۸۳۳۵۴۵۲ – کد پستی: ۱۴۳۹۹۱۴۱۵۳

تمامی خدمات پایگاه سیویلیکا ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است

معنی ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان به انگلی
معنی ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان به انگلی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *