تقطیر زغال سنگ به انگلیسی

خواص دارویی و گیاهی

تقطیر زغال سنگ به انگلیسی
تقطیر زغال سنگ به انگلیسی

Copy Right By 2016 – 1395

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است.
استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

barsadictionary@gmail.com

Telegram:

@Barsadic

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است. استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

با استفاده از دیکشنری تخصصی شیمی موسسه البرز می توانید اصطلاحات تخصصی این رشته را از انگلیسی به فارسی و از فارسی به انگلیسی ترجمه فرمایید. دیکشنری آنلاین شیمی شامل اصطلاحات تخصصی گرایش های شیمی تجزیه، آلی، شیمی فیزیک، معدنی، نانوشیمی، و … می گردد.

تعداد مشتریان:
42,352

تعداد سفارشات:
66,258

تعداد مترجمین:
7,900

تعداد لغات ترجمه شده:

394,142,290

معنیقطران زغالسنگ (آبگونهی غلیظ و سیاه که از تقطیر زغالسنگ به دست میآید و در صنعت کاربردهای زیاد دارد) [عمران و معماری]: قطران زغالسنگ

(نفت یا فرآوردههای مشابه که از تقطیر زغالسنگ به دست میآید) نفت زغال نفت خام نفت خام که از تقطیر زغالسنگ به دست میآید

(Noun Phrase) گاز زغال سنگ

(راه آهن) واگن زغالکش

تقطیر زغال سنگ به انگلیسی

[عمران و معماری]: رنگ قطرانی

صفحه‌ها برای ویرایشگران خارج‌شده از سامانه بیشتر بدانید

قطران مایع متراکمی که از تقطیر مواد کربندار بدست می‌آید. دو نوع از قطران یافت می‌شود:

۱- قطران زغال‌سنگ یا قطران معدنی که از تقطیر زغال‌سنگ به دست می‌آید.
۲- قطران گیاهی یا قطران چوب که از تقطیر خشک چوب گیاهی از تیره درختان کاج و صنوبر استخراج می‌کنند.

در ترکیب تمام قطران‌ها ترکیباتی که جزو عناصر ضدعفونی معطر هستند یافت می‌گردند و مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: فنول، کروزول، کره اوزت نفتالین، اکریلل، اسید استیک، تولوئن و دی اکسی بنزن.

تمام انواع زغال سنگ‌ها بر اثر گرما تجزیه می‌شوند و بر حسب نوع آن‌ها و شرایط تجزیه (فشار و دما)، به مواد گوناگون تبدیل می‌شوند که کاربردهای صنعتی و تجاری مختلفی دارند. بیشتر انواع زغال‌سنگ‌ها، در دمای حدود ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد رطوبت خود را از دست می‌دهند و تا دمای ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد تجزیه می‌شوند و مقداری مواد روغنی و گازی شکل تولید می‌شود. با افزایش دما به میزان ۱ تا ۲ درجه سانتی‌گراد در هر دقیقه، تا دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد بیشترین مقدار محصولات بدست می‌آید که عمدتاً شامل قطران زغال‌سنگ است.

تقطیر زغال سنگ به انگلیسی

این مواد، ترکیبات گوناگون آروماتیکی مانند بنزن، تولوئن، گزیلن، فنل‌ها، نفتالین، فتانترن، آنتراسن و غیره را دربردارد و به روش تقطیر می‌توان آن‌ها را از یکدیگر جدا کرد، اما اگر دما به ۹۰۰ درجه برسد، قطران خود تجزیه می‌شود و از مقدار محصولات مفید کاسته می‌شود. مواد جامد حاصل از پیرولیز زغال‌سنگ عمدتاً شامل زغال کک (با توان گرمایی پایین و توان گرمایی بالا)، دوده (برای رنگدانه‌ها)، گرانیت (برای الکترودها)، کربن فعال و مواد ساختمانی است. به‌طور کلی، در فرایند پیرولیز حدود %۷۰ زغال‌سنگ به کک و %۵ آن به قطران تبدیل می‌شود.

رده درمانی: عوامل موضعی پوستی

اشکال دارویی: شامپو و صابون

در درمان درماتیت سبوره‌ای (افزایش غدد چربی)، پسوریازیس، شوره سر و آکنه به کار می‌رود.

این دارو از ترکیبات قطران تهیه می‌گردد و تجزیه‌کننده قسمت شاخی پوست و کراتوپلاستیک می‌باشد. این دارو هیپرپلازی پوست را در برخی از اختلالات پرولیفراتیو کاهش می‌دهد. به علاوه اثرات ضدعفونی کننده، ضد انگلی، ضد قارچی، ضد باکتریایی و کراتوپلاستیک در انسان گزارش شده‌است.

دارای بنزوپیرن سرطان زاست.

الگو:زغال‌سنگ

هیچ نمونه‌ای یافت نشد، لطفاً یکی را اضافه کنید.

برای نتیجه‌گیری می‌توانید جستجوی آسان‌تری را امتحان کنید. فعال کردن


Tools


درباره


در تماس باشید

en

black viscous tar


Tools


درباره


در تماس باشید

خط تلفن خدمات 7*24 ساعته

+86-13585569799

document.write(” + ‘ipt>’);

بررسی ”سنگ آهنترجمه‌ها به انگلیسی. به نمونه‌هایی از سنگ آهن نگاه انداخته و با ترجمه در جملات، گوش دادن به تلفظ و تمرین گرامر، زبان را بیاموزید. این امر با اصلاحات تدریجیی که در اِشَعْیا ۶۰:۱۷ پیشگویی شده است همخوانی دارد.

بررسی ”زغال سنگترجمه‌ها به ترکی استانبولی. به نمونه‌هایی از زغال سنگ نگاه انداخته و با ترجمه در جملات، گوش دادن به تلفظ و تمرین گرامر، زبان را بیاموزید.

تقطیر زغال سنگ به انگلیسی

2021-10-13 · ترابری، ترابرد یا حمل و نقل (به انگلیسی: Transport) به جابجایی یا انتقال انسان، حیوان یا کالا، از جایی به جای دیگر گفته می‌شود. شیوه ترابری می‌تواند هوایی، زمینی (ریلی یا جاده‌ای)، دریایی، کابلی، خط لوله‌ای و فضایی باشد.

بررسی ”زغال سنگترجمه‌ها به انگلیسی. به نمونه‌هایی از زغال سنگ نگاه انداخته و با ترجمه در جملات، گوش دادن به تلفظ و تمرین گرامر، زبان را بیاموزید. در معادن زغال سنگ، این کارگران که دولت به آنها حقوق می دهد، با مرگ دست و …

معنی واژه زغال در لغت نامه دهخدا در پارسی ویکی زغال . [ زُ ] (اِ) انگِشت که فحم نیز گویند. (لغت فرس اسدی چ اقبال ص 334).انگشت و چوب سوخته ٔ که پیش از آنکه کاملاً بسوزد آن را خاموش کرده باشند.

لغت‌نامه دهخدا. ذغال . [ ذُ ] (اِ) چوب سوخته ٔ آتش نشانده و کشته که برای بار دیگر سوختن را آماده کنند. فحم . انگشت .زگال . زغال . زوال و برخی آن را با زاء اخت راء نویسند و ظاهراً چنانکه معمول نیز همان …

2021-10-6 · -زغال طراحی ; زغال مخصوصی است برای طراحی . نقاش پیش از آنکه تابلو را رنگآمیزی کند با زغال ،طرح مختصری می ریزد و سپس شروع به رنگآمیزی می کند، ولی نقاش ماهر با همان رنگ مخلوط شده مقصود خود را مجسم می سازد.

فارسی-ترکی استانبولی فرهنگ لغت زغال noun + دستور زبان ترجمه‌ها زغال اضافه کردن kömür noun اینجا جایی است که ما با پروژه ی … و به نظر من زغال سنگ مانند نوع بدون فیلترش است. Hele kömür, bana göre filtresiz …

2021-11-9 · سرمای پاییزی بازار زغال‏‏‌سنگ. دنیای‌اقتصاد – راضیه احقاقی : بحران انرژی در دو اقتصاد کلیدی آسیا، یعنی چین و هند که به کمبود انرژی و رشد قیمتی منجر شده بود، رو به کاهش گذاشته است؛ هرچند شروع …

در سال ۱۹۰۵ ریچارد ساتکلیف نخستین تسمه نقالهٔ ویژه برای حمل و جا به جایی زغال سنگ در معادن را تولید و عرضه کرد که منجر به انقلاب صنعتی بزرگی در صنعت معدن شد.

معنی واژهٔ زغال در لغت‌نامه دهخدا به فارسی، انگلیسی و عربی از واژه‌یاب زغال . [ زُ ] (اِ) انگِشت که فحم نیز گویند. (لغت فرس اسدی چ اقبال ص 334).انگشت و چوب سوخته ٔ که پیش از آنکه کاملاً بسوزد آن را خاموش کرده باشند.

نفت عبارت است از کلیه هیدروکربورها به استثنای زغال‌سنگ که به صورت نفت‌خام، گاز طبیعی، قیر، پلمه سنگ‌های نفتی و ماسه‌های آغشته به نفت‌ اعم از آن‌که به حالت طبیعی یافت شود یا به وسیله عملیات مختلف از نفت‌خام و گاز …

2021-11-3 · زغال‌سنگ نام کانی سیاه‌رنگی است که از پسماند مواد گیاهی دوران‌های قدیم زمین‌شناختی (میلیون‌ها سال پیش) تشکیل شده‌است و به‌عنوان سوخت و نیز مادهٔ اولیهٔ برخی صنایع شیمیایی برای تولید گاز، کُک، روغن، قطران و غیره …

2021-9-19 · زغالی که از سوختن ناقص یا تصفیة تقطیر زغال سنگ حاصل شود. تقریباً کربن خالص است و بدون به جا گذاشتن خاکستر کاملاً می‌سوزد و حرارت زیاد تولید می‌کند. منابع [ویرایش] فرهنگ لغت معین (~.)

رسوب یا ته نشست به هر ذره ای که توسط جریان سیال، منتقل شده و سرانجام نهشته (deposit) شود، گفته می شود. رسوب ها در بیش تر مواقع توسط آب (فرایندهای رودخانه ای)، باد (فرایندهای بادی) و یخچال های طبیعی منتقل می شوند.

واژه‌یاب، لغت‌نامهٔ دهخدا و دیکشنری انگلیسی و عربی. واژه یاب. شبکه مترجمین: بزرگترین سایت ترجمه تخصصی آنلاین کشور‎.

2012-10-21 · خاکستر زغال‌سنگ، تهدید یا فرصت؟. ویژگی‌های منحصربه‌فرد خاکستر زغال، آن را برای استفاده‌های عجیب و شگفت‌آور کاملا مطلوب کرده است. امروزه روشن کردن لامپ و دستگاه‌های تهویه مطبوع هوا به حدی …

فیلم: گردهمایی اعتراض آمیز کارگران معدن زغال سنگ آلاباما ده ها تن از معدنچیان آلاباما که در اعتصاب به سر می برند در اعتراض به حقوق و مزایای ناچیز و شرایط سخت کار در معادن ذغال سنگ در آمریکا تظاهرات کردند.

2021-11-6 · پایان زغال سنگ در ۱۸ کشور جهان. دنیای‌اقتصاد : به گفته دولت بریتانیا، کشورها در نشست جهانی آب و هوایی به مجموعه‌ای از توافقات قابل توجه رسیدند. بر این مبنا ائتلافی متشکل از ۱۸ کشور، به علاوه …

2021-11-8 · منابع زغال‌سنگ از منظر میزان کربن و انرژی و شاخص‌هایی مثل فراریت و رطوبت به دو دسته کلی و ریزشاخه تقسیم‌بندی می‌شوند؛ دسته اول زغال‌سنگ سخت است که 53‌درصد از ذخایر جهان را تشکیل داده است و دو نوع آنتراسیت و بیتومینه …

فرهنگ فارسی عمید. (اسم) [عربی] ‹ کتران› qat [a]rān مادۀ روغنی‌شکل و سیاه‌رنگ که از برخی درختان مانند صنوبر، عرعر، و امثال آن می‌چکد. . قطران زغال‌سنگ: مادۀ سیاهی که از تقطیر زغال‌سنگ به‌دست می …

با 11 معدن بزرگ و ارزشمند ایران آشنا شوید + عکس. ایران با دارا بودن 37 میلیارد تن ذخایر قطعی معدنی یکی از غنی‌ترین کشورهای معدنی دنیاست به طوری که وجود معادنی چون مس سرچشمه و سنگ‌آهن چادرملو سبب …

2021-11-9 · قیمت زغال سنگ حرارتی که در چین از آن برای تولید برق استفاده می‌شود در روز ۱۳ اکتبر افزایش بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد و همزمان با تلاش‌های پکن برای حل بحران کنونی برق، منجر به افزایش فشارها بر چین شد.

2021-11-14 · مرغوبترين جنس زغال سنگ منطقهى البرز از معادن زيراب به دست مى آيد که به کارخانجات ذوب آهن اصفهان حمل مى شود و بقيه در کارخانجات نساجى مازندران (قائم شهر و بهشهر) يا در واحدهاى صنعتى اطراف تهران و کرج استفاده مىشود.

زغال پیدا نشد! از درستی املای واژهٔ نوشته‌شده مطمئن شوید. شکل سادهٔ لغت را بدون نوشتن وندها و ضمایر متصل بنویسید. این جست‌وجو را در فرهنگ‌های دیگر انجام دهید.

زغال سنگ. [ زُ س َ ]( اِ مرکب ) زغالی که نتیجه تفحیم انساج و اعضای گیاهان بسیار قدیم در قشر طبقات زمین است. این زغال چون تحت فشار طبقات ارضی قرار گرفته سختی زیادتری نسبت به انواع دیگر زغالها یافته و خود دارای اقسام متعدد است.

2021-10-27 · مایعی چسبنده که از تقطیر زغال سنگ به دست می‌آید و بوی بدی دارد. منابع [ویرایش] فرهنگ لغت معین برگردان‌ها [ویرایش] انگلیسی benzene

© document.write(new Date().getFullYear()); AMC Intelligent Equipment Manufacturing Co., Ltd. sitemap

معنی کلمه Coal tar انگلیسی به زبان فارسی ترجمه دیکشنری آنلاین از سایت جوابگو دریافت کنید.

جواب : قطران ذغال سنگ, قطران زغالسنگ (آبگونه ى غلیظ و سیاه که از تقطیر زغالسنگ به دست می آید و در صنعت کاربردهاى زیاد دارد), قطران زغال سنگ- ماده چسبناک وسیاهرنگ بدست امده از زغال سنگ, قطران زغالسنگ.

نفتالین

این مطالب توسط ربات جمع آوری شده است در صورت نارضایتی به ما اطلاع دهید تا محتوای مطلب شما را حذف کنیم.

تقطیر زغال سنگ به انگلیسی
تقطیر زغال سنگ به انگلیسی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *