ترجمه انگلیسی به فارسی از روی عکس

خواص دارویی و گیاهی

ترجمه انگلیسی به فارسی از روی عکس
ترجمه انگلیسی به فارسی از روی عکس

Copy Right By 2016 – 1395

دیگه به یک زبان محدود نیستی !

با اپلیکیشن مترجم مهران میتوانید با کم ترین دانش بهترین مترجم باشید.

دقت ترجمه 4 برابر اپلیکیشن های مشابه

ترجمه انگلیسی به فارسی از روی عکس

مترجم تصویر،مترجم صوت،مترجم متن،مترجم پی دی اف(pdf)،مترجم زیر نویس، قابلیت ترجمه آنی برای اینکه بتونین توی هر برنامه ی دیگه بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن مترجم مهران در همونجا ترجمتون رو ببینید خیلی راحت توی واتس اپ ، اینستاگرام ، تلگرام ، موبوگرام ، لینکدین ، توییتر ،  فیسبوک ، شریت (shareit) , زاپیا ، اسنپ ، تپسی ، ماکسیم ، ترب ، اپارات ، گوگل کروم ، موزیلا فایرفاکس ، camscanner , لرنیت ، زبان بیاموز ، کوییز اف کینگز ، آمیرزا  و و و هر جای دیگه با اشخاص خارجی گفتگو کنید و سریع پیامشون رو به زبان فارسی ترجمه کنید 

سلام مترجم گوگل من یک راه حل عالی واسه ی مشکلات ترجمه ماشینی دارم! قابلیت مترجم پیشرفته با ابزار فوق العاده جذابی که در اختیارتون قرار میگیره میتونین ترجمه ماشینی رو بهبود ببخشین و یک ترجمه حرفه ای و قابل ارائه داشته باشین با نگه داشتن روی هر کلمه با دیکشنری حرفه ای معانی مختلف اون وازه رو ببینین و به راحتی متنتون اصلاح کنید دیگه به راحتی میتونین از ترجمه کسب درامد کنید یا توی هزینه هاتون صرفه جویی کنین

مترجم زبان انگلیسی،فرانسوی،اسپانیایی،المانی،کره ای،چینی،هلندی و …

سه روز تست رایگان و سه روز تضمین بازگشت وجه

امیدوارم این اپلیکیشن واستون مفید باشه

اپلیکیشن مترجم تصویر (مترجم مهران) برنامه ای مخصوص ترجمه است که از تمامی زبان های دنیا پشتیبانی می کند و امکانات متنوعی را برای ترجمه راحت تر در اختیار شما قرار می دهد. از جمله امکانات خاص این اپلیکیشن مترجم پی دی اف، مترجم تصویر، مترجم متن، مترجم صوتی، مترجم وب پیج و مترجم زیرنویس است. با این اپلیکیشن در هیچ کجا مشکلی در ترجمه متون به زبان فارسی نخواهید داشت. همراه چیکاو باشید.

صد‌ها هزار بازی ایرانی و خارجی دیتادار یا بدون دیتا را با ترافیک نیم‌بها نصب کنید و به سادگی خرید درون‌ برنامه‌ای انجام دهید. بازار مجهز به سپر امنیت است که برنامه‌ها را توسط آنتی ویروس‌ها بررسی کرده و به محض شناسایی برنامه‌ی مخرب، به کاربر اعلام می‌کند که آن برنامه را از دستگاه خود پاک کند.

پرمخاطب‌ترین اپ‌استور (اندروید) فارسی‌زبانان

مترجم عکس گوگل قدرتمندترین موتور مترجم مبتنی بر OCR جهان است که بسیاری از برنامه ها از امکانات آن برای ترجمه استفاده می کنند. این اپلیکیشن با قابلیت های بی نظیر و امکانات زبانی گسترده خود یکی از کارآمدترین اپلیکیشن های دیکشنری موجود برای گوشی های هوشمند و وب سایت ها است.

دیشکنری گوگل قادر به ترجمه کلمات بین همه زبانهای رسمی مختلف دنیا درحالت آنلاین و متصل به اینترنت است و این تعداد به 52 زبان در حالت آفلاین و عدم دسترسی به اینترنت می رسد که در هر دو حالت هیچ اپلیکیشن دیکشنری رایگان دیگری نمیتواند این تعداد از زبان های متفاوت جهان را پوشش دهد.

این مترجم به شما امکان می دهد تا با استفاده از دوربین گوشی خود و عکس گرفتن از متون به زبان های مختلف آنها را به هر زبانی که می خواهید ترجمه کنید. برای این کار ابتدا باید پس از بازکردن “گوگل ترنسلیت” و انتخاب زبان های مورد نظرتان، با ضربه زدن بر روی دکمه دوربین از متن مورد نظر یک عکس تهیه کنید، پس از آن برنامه با بررسی عکس گرفته شده، کلمات متن را تفکیک کرده و دور هر کلمه به صورت جداگانه یک کادر می کشد. حالا شما میتوانید برای پیدا کردن معنی کلمات به صورت تکی بر روی هر کلمه ای که مایل باشید ضربه بزنید و یا با لمس آیکون مربع شکل پایین صفحه که به صورت خودکار تمام کلمات را انتخاب میکند معنی کل متن عکاسی شده را دریافت کنید.

برای دانلود مترجم عکس می توانید از طریق این لینک اقدام نمایید. ترجمه انگلیسی به فارسی از روی عکس

شما اکنون می توانید به طور مداوم متون زبان های مختلف را به فارسی یا سایر زبان ها ترجمه کنید آن هم با تجربه ترجمه آنلاین یا ترجمه آنی. علاوه بر این قابلیت تبدیل صدا به متن گوگل این امکان را به شما می دهد تا صحبت های فرد مقابل را به زبان مطلوب ترجمه نمایید. این قابلیت امکان ترجمه صوتی کلمه یا جملات مختلف را به دیکشنری گوگل می دهد.

مهارت مکالمه به زبان انگلیسی یا همان Speaking Skill یکی از اصلی ترین مهارت های زبان آموزی است و منطقا برای تقویت مهارت صحبت کردن، باید بیشتر صحبت کنید. هرچه بیشتر صحبت کنید، اعتماد به ‌نفس شما افزایش یافته، اشکال‌های خود را پیدا می‌کنید و می‌توانید آن‌ها را رفع کنید. اگر کسی را ندارید که با او صحبت کنید، بهتر است به سراغ برنامه های موبایلی بروید که به‌صورت آنلاین شما را در این زمینه محک می زنند. بطور مثال اپلیکیشن توکان امکان تمرین اسپیکینگ را برای شما فراهم می‌کند و به تلفظ کلمات شما نمره می دهد. در اینصورت شما بدون از دست دادن اعتماد به نفس خود می توانید نمره اسپیکینگ خود را مشاهده کنید.

برای تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی مرسوم ترین روش گوش فرادادن به موسیقی و فیلمهای زبان اصلی است. اما علاوه برآن می توانید به پادکستها یا کتابهای صوتی زبان اصلی که امروزه در بین تکنولوژی دوستان فراگیر شده روی آورید. در برخی از برنامه های موبایل مانند اپلیکیشن توکان شما میتوانید به متن های موجود در برنامه گوش داده و همزمان با تلفظ صحیح کلمات آشنا شوید.




تصور کنید که به کشور دیگری مسافرت کرده اید و دلتان می خواهد نوشته های روی بنرهای تبلیغاتی را که احتمالا به زبانی نوشته شده اند که شما آن را نمی فهمید بخوانید و متوجه شوید. یا مثلا در زادگاهتان یک رستوران ایتالیایی جدید باز شده و منوی آن به ایتالیایی نوشته شده است. البته همیشه می توانید از بقیه بپرسید که این نوشته ها چه معنایی دارند ولی اگر دوست دارید خودتان آنها را کشف کنید می توانید از گوشی اندروید یا آیفونتان برای ترجمه عکس ها استفاده کنید.

خب، این دقیقا همان چیزیست که ما امروز قرار است به شما یاد بدهیم. تنها کاری که باید بکنید این است که از متنی که می خواهید ترجمه شود عکس مناسبی بگیرید. حالا ادامه این مطلب را دنبال کنید تا بفهمید چطور می توانید به سادگی نوشته های یک عکس را ترجمه کنید.

حتما می دانید که ماکروسافت برنامه مترجم زبان هم برای اندروید طراحی کرده است. خب، اگر تا الان این را نمی دانستید وقتش رسیده که این نرم افزار فوق العاده را دانلود و نصب نمایید.

مترجم مایکروسافت (Microsoft Translator) در به روز رسانی اخیرش قابلیت ترجمه عکس را هم اضافه کرده است. با استفاده از این قابلیت شما می توانید متن موجود در هر عکسی را – چه آن قبلا با دوربینتان گرفته باشید و چه با دوربین خود برنامه عکس بگیرید- ترجمه کنید. خیلی خب! بیایید با هم نگاهی به این ویژگی فوق العاده نرم افزار Microsoft Translator بیندازیم.

 

ترجمه انگلیسی به فارسی از روی عکس

همانطور که مشاهده می کنید این رابط کاربری برنامه است که در آن یک مترجم صوتی یک مترجم متن سفارشی وجود دارد. قابلیت جالبی که ما در این نرم افزار به آن علاقه داریم آیکن دوربین است که می تواند متن را از روی عکس ترجمه کند. در سمت راست تصویر هم دوربین درون خود برنامه را مشاهده می کنید.

ذهن تان را برای یادگیری ورزش دهید! ۶ سایت برتر بازی های فکری آنلاین بزرگسالان (کاملا رایگان)

شما می توانید همان لحظه با دوربین برنامه از صفحه مورد نظرتان عکس بگیرید یا روی نماد گالری در سمت چپ ضربه بزنید تا عکس مورد نظرتان از گالری گوشی انتخاب شود و بتوانید متن موجود در آن را ترجمه کنید. در مثال ما، یک پاراگراف از یک مجله از انگلیسی به هندی ترجمه شده است.

البته این ترجمه به صورت کلی نه تنها دقیق نیست بلکه می شود گفت ترجمه وحشتناکی هم هست! اما اگر خوب دقت کنید متوجه می شوید که برخی خطوط و کلمات به درستی و دقیق ترجمه شده اند و می توانند کارتان را راه بیندازند. بنابراین از این روش می توانید برای ترجمه کلمات خاص یا یک خط کوتاه و کوچک به خوبی استفاده کنید.

این نرم افزار به شما امکان می دهد متن خودتان را به 21 زبان دنیا ترجمه کنید؛ اما گزینه های کافی برای زبانی که می خواهید از آن ترجمه کنید وجود ندارد و به طور پیش فرض زبان انگلیسی روی برنامه کار گذاشته شده است.

شما می توانید پرکاربردترین زبان هایتان را برای استفاده آفلاین از برنامه دانلود کنید. Microsoft Translator هفته گذشته این به روزرسانی را دریافت کرد. ولی خب، برنامه دیگری برای ترجمه عکس وجود دارد که سال پیش این قابلیت را در اختیار کاربرانش گذاشت. این برنامه چیزی نیست جز Google Translate!

بدون شک Google Translate نرم افزار پیشگام ارائه ترجمه در تلفن های همراه است که با هر به روز رسانی تکامل پیدا کرده و بهتر از قبل شده است. گوگل ترنسلیت یکی از برنامه های ضروری هر مسافری محسوب می شود.

Google Translate در ژوئن 2015 قابلیت ترجمه در لحظه را به ویژگی های خود اضافه کرد. البته این ویژگی زمانی کار می کند که که متن مورد نظر به اندازه کافی روشن و دارای فونت معمولی باشد.

اگر می خواهید عکسی که قبلا در گالری تان ذخیره شده را ترجمه کنید، فقط کافیست مثل تصویر بالا یک عکس بگیرید و آن را وارد برنامه کنید. بعد نرم افزار از شما می خواهد قسمت هایی که می خواهید ترجمه شوند را هایلایت کنید. گوگل ترنسلیت نسبت به Microsoft Translator خیلی بهتر عمل می کند. فقط کافیست متن مورد نظرتان برای ترجمه را انتخاب نمایید و بقیه را به برنامه بسپارید!

تاریخچه تمام ترجمه های شما در گوگل ترنسلیت ذخیره می شوند و به این ترتیب می توانید ترجمه هایتان را ردگیری کنید. علاوه بر این می توانید ترجمه های مورد علاقه و آنهایی که بیشتر استفاده می کنید را علامت گذاری کنید. مترجم ماکروسافت هم این ویژگی را دارد.

۱۲ برنامه جالب آیفون

اپل با مرورگر Safari و یک برنامه ترجمه اختصاصی در آی او اس 14 وارد میدان ترجمه شد. در حال حاضر در iOS 15 و iPadOS 15 هم می توانید با استفاده از ویژگی جدید Live Text اپل عکس هایتان را ترجمه کنید. البته از نظر دقت به گرد پای گوگل ترنسلیت هم نمی رسد ولی خب روش دم دستی ست.

برای استفاده از این قابلیت در گوشی های آیفون مراحل زیر را دنبال نمایید. توجه داشته باشید که با استفاده از همین روش می توانید عکس هایی که با دوربین گوشی می گیرید را هم ترجمه کنید.

1- برنامه Photos را در آیفون یا آی پد خودتان که نسخه آی او اس 15 دارد باز کنید. بعد عکس مورد نظرتان که قرار است ترجمه شود را از گالری تان انتخاب کنید.

2- روی نماد ضبط متن (text capture) که در گوشه سمت راست پایین تصویر ظاهر می شود ضربه بزنید.

3- حالا روی قسمتی از متن انتخاب شده ضربه بزنید و ابزار انتخاب را بکشید تا کلماتی که می خواهید ترجمه کنید هایلایت شوند.

4- روی فلش سمت راست در منوی باز شده ضربه بزنید تا گزینه های بیشتری ظاهر شود.

5- در منوی باز شده روی گزینه Translate ضربه بزنید.

6- با این کار یک برگه از پایین صفحه به بالا حرکت می کند که ترجمه را در زیر متن انتخاب شده نشان می دهد. همچنین می توانید ترجمه را از منوی Actions که در زیر این قسمت ظاهر می شود کپی کنید تا در جای دیگری جایگذاری نمایید. همچنین می توانید زبان ترجمه را تغییر بدهید و ترجمه را با صدای بلند بشنوید.

9 تا از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان (با ترجمه فارسی)

روش دوم استفاده از مترجم تصویر Yandex است. (لینک ورود به سایتش) این روش بهتر است زیرا روی کامپیوتر شخصی و دستگاه های اندروید و آیفون قابل اجرا است. شما می ‌توانید متن روی عکس را مستقیما از کامپیوتر شخصی یا از گالری تلفن همراه تان ترجمه کنید.

ما به طور خلاصه مراحل انجام کار را خواهیم گفت.

1-از مترجم تصویر Yandex در کامپیوتر شخصی استفاده کنیدترجمه انگلیسی به فارسی از روی عکس

به وب سایت Yandex Images Translator مراجعه کنید. سپس زبان های ترجمه را در بالای صفحه ویرایش کنید.

به خاطر داشته باشید که وقتی یک نقطه زرد در نزدیکی زبان در سمت چپ می بینید ، به این معنا است که قابلیت تشخیص خودکار یا “Auto-Detect” فعال است.

بنابراین می توانید فقط زبان سمت راست که همان زبان مقصد مورد نظر است را تغییر دهید.

حالا تصویر را با کشیدن از کامپیوتر شخصی در صفحه مترجم آپلود کنید.

در نهایت تصویر ترجمه می شود، بنابراین می توانید با کلیک بر روی دکمه “Download” در سمت راست بالای صفحه، آن را دانلود کنید.

2- برنامه موبایل را دانلود و از آن استفاده کنید

یکی از بهترین کار هایی که می توانید برای ترجمه متن روی عکس انجام دهید، دانلود اپلیکیشن Yandex Translate است. (لینک دانلود) بنابراین برنامه را در اندروید یا آیفون تان دانلود کنید.

هنگامی که برنامه را باز کردید، با ضربه زدن بر روی دکمه دو زبان در پایین صفحه، زبان مبدا و مقصد ترجمه را ویرایش کنید. یک آیکون ” Photo ” در پایین صفحه خواهید دید، روی آن ضربه بزنید و به برنامه اجازه بدهید از دوربین گوشی تان استفاده کند.

حالا روی نماد “Picture” در پایین سمت راست ضربه بزنید تا به گالری گوشی هدایت شوید. با ضربه زدن روی آن، عکسی را از گالری گوشی تان انتخاب کنید. بعد از انجام این کار خواهید دید که تصویر ترجمه شده است.

می ‌توانید برای بررسی تفاوت بین دو ترجمه ، روی “Show Original” ضربه بزنید، یا برای بررسی مستقیم متن، روی نماد “T” ضربه بزنید.

3- ترجمه متن روی یک تصویر به صورت زنده

در صفحه دوربینYandex Translate ، چشمی را خواهید دید که دور آن یک دایره زرد وجود دارد.

دوربین را مقابل عکس، سند یا هر نوع شئی ای که می خواهید متن رویش را ترجمه کنید، نگه دارید.

برنامه، متن را فورا برای شما ترجمه می کند.

می‌ توانید با ضربه زدن بر روی نماد چشم دوربین زنده را متوقف کنید و با ضربه زدن مجدد روی همان دکمه، آن را دوباره به کار بیندازید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه * document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a2815d0dc5fa5dd299068cbe6de83306” );document.getElementById(“b13279fb10”).setAttribute( “id”, “comment” );

فکر کنم واسه کامپیوتر باشه ؟! چون ویندوز بحثش جداست دیگه…

پس من هم با پایتون شروع میکنم ممنون بابت راهنمایی مفیدتون….

تو گوشی نمیشه ، باید تو کامپیوتر برید تو این سایت…

اخ عشق و اینا رو ممنونم عالین این برنامه ها…

سلام من رمز اکانت اینستامو میدونم ولی هرچی میزنم باز نمیشه ف…

آموزش برنامه نویسی  آموزش فتوشاپ  آموزش زبان انگلیسی  آموزش زبان آلمانی  اپلیکیشن آموزش زبان  روش یادگیری زبان  آموزشگاه زبان  آموزشگاه آیلتس  آموزش ترکی استانبولی  آموزش اکسل  روانپزشک  دندانپزشک  کاشت مو آموزش ورد  آموزش افترافکت  بهترین هتل های تهران  بهترین کلینیک زیبایی  بهترین دکتر پوست  آموزش عکاسی  آموزش آشپزی  آموزش آرایشگری  آموزش نقاشی  آموزش یوگا و مدیتیشن بهترین فیلم اکشن بهترین فیلم کره ای بهترین فیلم رمانتیک بهترین فیلم فانتزی بهترین فیلم رزمی بهترین سریال ترکی بهترین سریال جهان بهترین سریال خارجی بهترین سریال کره ای بهترین فیلم های معمایی بهترین فیلم های ترسناک آموزش برنامه نویسی پایتون  آموزش برنامه نویسی php آموزش برنامه نویسی اندروید آموزش وردپرس

چنددقیقه ای بازدید پیجت رو چند برابر کن

خرید بی واسطه لپ تاپ بابهترین قیمت

نرم افزار مترجم انگلیسی به فارسی

 

ترجمه انگلیسی به فارسی از روی عکس

فرض کنید به یک کشور خارجی سفر کرده‌اید و با زبان آن کشور نیز آشنایی ندارید. به لطف آیفونی که در اختیار دارید و ارتباط همیشه فعال اینترنتی خود تصمیم می‌گیرید به کمک فناوری از آیفون به‌جای مترجم کمک گرفته و متن‌های موردنظرتان را از زبان مبدا به مقصد یا برعکس ترجمه کنید. در این میان ممکن است تابلوی یک فروشگاه نظرتان را جلب کند و بخواهید متن نوشته شده روی تابلو را نیز ترجمه کنید.

 

در صورتی‌که متن به زبان انگلیسی باشد ‌براحتی می‌توانید آن را در نرم‌افزار ترجمه تایپ و معادل آن را مشاهده کنید. اما فرض کنید به چین یا روسیه سفر کرده‌اید و متن نوشته شده نیز به زبان چینی یا روسی است. به نظر شما در این شرایط نیز می‌توان براحتی عبارت مشاهده شده را تایپ و معنای آن را مشاهده کرد؟

 

در این شرایط بهترین روش ترجمه استفاده از دوربین تلفن همراه و ترجمه متن از روی عکسی است که با دوربین ثبت می‌شود. برای انجام این کار باید به روش زیر عمل کنید:

 

1 ـ ابتدا باید نرم‌افزار ترجمه گوگل را از اپ‌استور دانلود کنید. برای انجام این کار روی کلید صفحه‌اصلی دستگاه خود فشار داده و از فهرست برنامه‌ها App Store را فشار دهید.

 

2 ـ از پایین صفحه به‌نمایش درآمده روی آیکون جستجو فشار داده و عبارت Google Translate را در کادر جستجو وارد کنید.

 

3 ـ از فهرست نتایج جستجو روی نرم‌افزار موردنظر (Google Translate) فشار داده و در پایان پس از فشار روی GET گزینه INSTALL را برای نصب برنامه فشار دهید.اکنون نرم‌افزار مترجم گوگل روی دستگاه شما نصب شده و با استفاده از دوربین دستگاه هوشمند خود می‌توانید متون موردنظر را ترجمه کنید.4 ـ به صفحه‌اصلی دستگاه رفته و از فهرست برنامه‌های نصب شده روی Google Translate فشار دهید.5ـ زبان مبدا و مقصد را در برنامه مشخص کنید. (به‌عنوان مثال زبان مبدا را چینی و زبان مقصد را فارسی درنظر بگیرید)

 

6ـ روی آیکون دوربین در زیر کادر متنی فشار دهید.

 

7 ـ دوربین را روبه‌روی تابلو یا هر متن دیگری که قصد ترجمه آن را دارید قرار دهید تا ترجمه آنی متن موردنظر برای شما نمایش داده شود.

 

ترجمه متون با استفاده از دوربین گوشی آیفون

 

نکته جالب این است که مترجم گوگل به‌طور هوشمندانه متن موردنظر روی عکس را حذف، زمینه تصویر را بازسازی و متن ترجمه شده را در مکان و موقعیت متن قبلی جایگزین کرده و برای شما به‌نمایش در می‌آورد.منبع:jamejamonline.ir

فناوری و تکنولوژی روز

پرفروش ترین ها رو با تخفیف 50% بخر

سرخ کن بدون روغن و رژیمی فیلیپس

بهارشدوفصل دمپایی پاکردن بچه ها◀خریدکن

ارتودنسی لازمی؟همین حالا نوبت بگیر

برای موهات ارزش قائل شو!

فروش بهترین برندهای قفل الکترونیکی روزدنیا

دندان هایی زیبا و درخشان*کلینیک دندانپزشکی

تا دیر نشده برای ارتودنسی نوبت بگیر!

حجم دادن به گونه، لب و چانه *تزریق (فیلر)

8 روزه ویزای تحصیلیت رو دریافت کن!

درمان دیر انزالی با مراجعه به روانشناس

خرید جدیدترین انواع موس *بیسیم

درمان قطعی و نامرتبی دندان ها

رویش مجدد موهای ریخته علاوه بر قطع ریزش

ترجمه انگلیسی به فارسی از روی عکس

از بین بردن موهای زائدبدن،درمدت زمان کوتاه

رزلب فاقد سرب برای تویی که لبت حساسه!

دیگه با گوشیت در رو باز و بست کن!

پخش زنده کلاس های کنکور* رایگان

با کلاسینو همه نکات مهم درسی رو یادبگیر!

نگران موهای ریختت نباش،بااین پک مجدددرمیاد

ارزانترین بلیط را ازبین صدها آژانس جستجوکن

با فروش آنلاین کسب و کارت رو نجات بده!

بهترین کلاس های آنلاین کنکور با کلاسینو

صفحه اول گوگل قرار بگیروبه راحتی فروش کن!

بااین پک حتی موهای ریخته شدت هم رشدمیکنه

کالا ها و خدمات منتخب

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2022

ترجمه انگلیسی به فارسی از روی عکس
ترجمه انگلیسی به فارسی از روی عکس
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *