آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

خواص دارویی و گیاهی

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه
آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

Copy Right By 2016 – 1395

این روزها یکی از نگرانی‌های بزرگ والدین آموزش زبان انگلیسی به فرزندان‌شان است و این جمله که “کودک خود را از کودکی به کلاس زبان انگلیسی بفرستید” را زیاد شنیده‌ایم. در این مقاله به بررسی دلایل اهمیت یادگیری زبان در کودکی خواهیم پرداخت و راه‌های افزایش میزان یادگیری در این سنین را مرور می‌کنیم! همچنین روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان در منزل را مرور می‌کنیم.

مقالات مرتبط:۱۸ راه برای ایجاد اشتیاقِ یادگیری زبان انگلیسی در کودکان!

مقالات مرتبط:بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان!

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

مقالات مرتبط:تاثیر بازی در یادگیری زبان دوم کودکان

مقالات مرتبط: یادگیری زبان با آهنگ و ترانه

امیدواریم نکاتی که در این مقاله بررسی شد به شما کمک کند تا دغدغه‌ یادگیری کودکان خود را با خیالی آسوده رفع کنید.

نیاز با یادگیری زبان انگلیسی در کودکان نیازی است که روز به وز افزایش و اهمیت پیدا می‌کند، ما سعی می‌کنیم در کنار شما بهترین راه‌های رفع این نیاز را مرور کنیم، همراه ما باشید.


اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید

صندوق ایمیل یا پوشه اسپم خود را جهت تائید اشتراک خود چک کنید

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند


۷۵۵

13:45, 2022-02-13

۱۹۳

علیرضا صفری

10:02, 2022-02-08

۲۰۳

پریسا سالارکیا

16:46, 2022-01-29

۲۰۷

پریسا سالارکیا

15:52, 2022-01-26

۲۲۴

پریسا سالارکیا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

 اشتراک در خبرنامه ایمیلی سفیرمگ

Δdocument.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );

ممنون بابت اطلاعات مفید شما در خصوص آموزش زبان انگلیسی به کودکان و خردسالان

Δdocument.getElementById( “ak_js_2” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید
!

برای عضویت در خبرنامه و
دریافت
مطالب ایمیل خود را وارد کنید

صندوق ایمیل یا پوشه اسپم خود را جهت تائید اشتراک خود چک کنید

درباره ما

«سفیرمگ» مجموعه‌ای محتواییست با هدف آموزش مفاهیم مفید و کاربردی زبان انگلیسی.
20 سال تجربه آموزشی موسسه زبان سفیر گفتمان و اساتید این موسسه، پشتوانه‌‌ی معتبری بر فعالیت ماست!
در «سفیرمگ» سعی داریم تا با ارائه محتوای به‌روز و کاربردی شما را در مسیر یادگیری همراهی کنیم!

تیم پشتیبانی تیکا، پاسخگوی سوالات شماست

اساتید پیشنهادی:

خانه / وبلاگ

دسته بندی:

learning english

زمان مطالعه:
9 دقیقه

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

بسیاری از والدین از اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود آگاه اند، اما نمی‌دانند آموزش فرزند خود را از کجا و چگونه آغاز کنند. یکی از بهترین مکان‌ها برای آموزش فرزندان، آموزش در خانه است. اگر شما هم به آموزش زبان در خانه علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنم ادامه مطلب را بخوانید:

 

اولین سوالی که برای هرکس ممکن است پیش آید این است که “چرا در خانه زبان انگلیسی را به کودکان بیاموزیم؟”

فرستادن کودکان به آموزشگاه زبان بسیار معمول است اما اغلب کودکانی که آموزش زبان خود را از آموزشگاه‌ها شروع کرده‌اند، زبان انگلیسی را خسته کننده و سخت می‌دانند. علت این موضوع آن است که در متد آموزشی آموزشگاه‌ها هیجان و بازی جای ندارد و به جای آن از سیستم کتاب و مشق نوشتن برای آموزش استفاده می‌شود. هیچ کودکی نوشتن مشق را به بازی ترجیح نمی‌دهد.

علاوه بر مورد ذکر شده، کودکان در سنین پایین یک ارتباط عاطفی بسیار عمیق با شما دارند. آن‌ها شما را دوست دارند و به شما اهمیت می‌دهند، در نتیجه دوست دارند شما را خوشحال کنند و با شما ارتباط برقرار کنند. شما بهترین معلم کودک خود هستید. نگران نباشید اگر گرامر زبان انگلیسی را به خوبی نمی‌دانید و یا در تلفظ کلمات مشکل دارید. تنها علاقه و اشتیاق شما به آموزش زبان کافی است. کودکان بزرگ خواهند شد و در گرامر و تلفظ پیشرفت خواهند کرد. در عوض شما با آموزش زبان انگلیسی در خانه به آن‌ها آرامش روانی خواهید داد.

آموزش زبان به کودک خودتان از آن چه شما فکر می‌کنید، آسان‌تر است. سخت نگیرید. به هیچ کتاب و دفتری برای آموزش نیاز نیست. 

 

در ابتدا توصیه می‌شود، یک یا دو ساعت از روز را به زبان انگلیسی اختصاص دهید. این زمان می‌تواند صبح زود باشد و یا زمانی که از سرکار برمی‌گردید. این‌که چه ساعتی از روز را به این کار اختصاص می‌دهید، اهمیتی ندارد. تنها نکته حائز اهمیت آن است که حداقل روزی یک ساعت را به طور مداوم به آموزش زبان اختصاص دهید. فراموش نکنید که جلسات کوتاه و مکرر نسبت به جلسات طولانی هفته‌ای یک بار، بسیار مفیدتر است.

 

فکر می‌کنید کودک شما چگونه فارسی حرف زدن را یاد گرفته است؟ او را به کلاس آموزش زبان فارسی فرستاده‌اید؟ یا حتی خودتان زمان خاصی را به آموزش فارسی به او اختصاص داده‌اید؟ شما بدون اینکه به آموزش فارسی فکر کرده باشید، به صورت خودکار با انجام فعالیت‌های مختلف و حرف زدن، این زبان را به او یاد داده‌اید. حال برای آموزش زبانی دیگر مثل زبان انگلیسی از همین روش استفاده کنید. این بار آگاهانه و با انتخاب واژگان ساده و با تکرار بسیار به آموزش کودک خود سرعت بخشید.

برای این سبک از آموزش زبان انگلیسی از حرکات فیزیکی استفاده کنید. حرکات فیزیکی برای کودکان قابل فهم هستند. کودکان و حتی بزرگترها این حرکات را دوست دارند. کاری که شما باید انجام دهید بسیار ساده است. ابتدا شما باید حرکتی را به نمایش بگذارید و آن عمل را به زبان انگلیسی بگویید. برای شروع کار از یک یا دو کلمه و تنها کلمات ساده و کوتاه استفاده کنید. به این ترتیب درس‌ها برای کودک شما به صورت یک بازی لذت‌بخش خواهد بود. برای شروع می‌توانید بنشینید و سپس با اشاره به خود و گفتن Stand up بایستید. این عمل را بارها و بارها تکرار کنید. کودکتان به شما نگاه می‌کند. می‌توانید Stand up را به فارسی برای کودک خود ترجمه کنید اما نیازی به این کار نیست و عمل شما، خود گویای معنی کلمه است. حال در مرحله بعد می‌توانید واژه Sit down را با عمل نشستن به کودک خود آموزش دهید. بعد از چندین بار تکرار این عمل، حال می‌توانید با اشاره به کودک خود با حرکت دست او را به انجام این فعالیت همراه خود تشویق کنید. با تکرار این حرکات کودک شما این دو واژه را به زبان انگلیسی یاد می‌گیرد. در مرحله بعد می‌توانید واژگان دیگری را به این دو واژه اضافه کنید. به عنوان مثال Stand up slowly یا Sit down slowly. فراموش نکنید که شما باید به صورت فیزیکی این کلمات را اجرا کنید. در مرحله بعد Stand up quickly را اجرا کنید. شما حتی می‌توانید از عبارت Stand up fast استفاده کنید. گرچه این عبارت از نظر گرامری عبارتی صحیح نمی‌باشد، اما نگران گرامر نباشید. تا زمانی که کودک شمامعانی این کلمات را متوجه شود، این اعمال را تکرار کنید. بعد از این که کودکتان متوجه معنای کلمات شد، این کار را همزمان با کودکتان انجام دهید و سپس این فعالیت را به یک بازی تبدیل کنید. شما عبارات را بگویید و دیگر خود انجام ندهید. از آن‌ها بخواهید بعد از شنیدن هر یک از عبارات آن را انجام دهند. اگر در این مرحله کودک شما هنوز هم با درک عبارات مشکل دارد، خودتان دست به کار شوید و دوباره حرکات فیزیکی را انجام دهید. اگر کودک شما عبارتی را به اشتباه انجام داد، با بازی و خنده و شوخی حرکت درست را به او نشان دهید. 

 

به همین ترتیب افعالی مثل Pick up و Put down را به کودک خود آموزش دهید. در این مرحله می‌توانید اسامی و Noun را به آموزش زبان فرزند خود اضافه کنید. مزیت آموزش زبان انگلیسی در خانه این است که می‌توانید از موقعیت های روزمره و اشیاء واقعی از اطراف خانه استفاده کنید. عباراتی مثل Pick up the jacket و Put down the fork را به همین منوال به دایره لغات این بازی بیافزایید. با این کار شما می‌توانید اسامی زیادی را وارد این بازی کنید. علاوه بر افعال ذکر شده، فعل Point to نیز فعل بسیار خوبی برای اضافه کردن لغات جدید به بازی است. به این ترتیب تنها با همین سه فعل، شما می‌توانید اشیاء و اسامی بسیاری را به کودکتان آموزش دهید. 

این ایده کلی آموزش زبان به سبک حرکات فیزیکی است. شما می‌توانید افعال و واژگان بسیاری را به همین منوال با کودک خود تمرین کنید. اگر به صورت طولانی مدت در روز به این بازی ادامه دهید، فرزند شما خسته خواهد شد پس بیشتر از دَه الی پانزده دقیقه را به این کار اختصاص ندهید.
 


 

کودکان بیشتر زمان خود را به بازی اختصاص می‌دهند. آن‌ها عاشق بازی کردن هستند. هیچ کس به اندازۀ شما از علایق و بازی‌های مورد علاقه کودکتان آگاه نیست. کودک شما بازی با دایناسورها را دوست دارد یا بازی با عروسک‌های کوچک؟ با کودک خود بازی مورد علاقه او را انجام دهید. تصور کنید با تلفن در حال صحبت با شخصی هستید و می‌خواهید به طور کامل وقایع را شرح دهید. در این بازی تمام وقایع را به زبان انگلیسی برای کودک خود شرح دهید.  این کار باعث یادگیری ناخودآگاه زبان خواهد شد.

این عروسک، عروسک دیگر را می‌زند. او گریه می‌کند. او ناراحت است. از جملات ساده و کوتاه استفاده کنید. همۀ وقایع را چندین بار انجام دهید و آن‌ها را تکرار کنید. هیچ فشاری روی کودک شما برای انگلیسی حرف زدن وجود ندارد. او در این بازی‌ها می‌توانید به فارسی حرف بزند و شما به زبان انگلیسی، بسیار کوتاه و ساده به او پاسخ دهید. چندین ماه طول می‌کشد تا کودک شما عبارات معمول در بازی‌ها را یاد بگیرد.

 

از کتاب داستان‌های کودک خود استفاده کنید و برای او به انگلیسی داستان کتاب را تعریف کنید. این سبک از داستان‌گویی بسیار ساده است به عنوان مثال:

.This is a dog. This is a cat. The dog is hungry. The cat is sad

در داستان‌گویی از روی کتاب داستان، شما هر شب می‌توانید همان کتاب را بارها و بارها بخوانید و با کودک خود لذت ببرید. بعد از مدتی شما می‌توانید سوال پرسیدن از کودک خود را آغاز کنید.

 

.What is this? This is a dog

و با همین منوال سوال پرسیدن را وارد آموزش زبان کنید.

 

علایق و شخصیت فرزندتان را هنگام تصمیم‌گیری در نظر بگیرید. در زیر مباحث آسان و کاربردی برای شروع ذکر شده است. فرزندتان به شما در انتخاب کمک خواهد کرد.

اعداد انگلیسی (1-10؛ 10-20؛ 20-100)، رنگ‌ها، صفات (بزرگ ، کوچک ، قد بلند ، خوشحال ، غمگین ، خسته)، اعضای بدن، اسباب بازی‌ها، لباس‌ها، حیوانات، مواد خوراکی و مکان‌ها (آشپزخانه، اتاق، دستشویی) تنها جزئی از مباحثی است که شما می‌توانید به فرزند خود آموزش دهید.

 

در پایان حتماً در نظر داشته باشید که شما درحال بازی هستید. به هیچ عنوان برای آموزش زبان، فضا خانه را شبیه به مدرسه نکنید. بازی کنید و در کنار کودک خود از بازی کردن لذت ببرید. نظر شما در مورد آموزش کودکان در خانه چیست؟ از متدهای آموزشی گفته شده، استفاده خواهید کرد؟ خود روش دیگری برای آموزش دارید؟ در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارد.

 

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

موارد ذکر شده برای والدینی است که تدریس زبان انگلیسی به کودکان را در خانه ترجیح می‌دهند. علاوه بر موارد ذکر شده شما می‌توانید از یک معلم خصوصی برای این کار استفاده کنید. می‌توانید به صورت آنلاین و با حضور خودتان کلاس مجازی با یک استاد زبان خوب برای کودک خود انتخاب کنید و یا مهارت‌های زبان انگلیسی خود را افزایش دهید.  آموزش آنلاین زبان تیکا این محیط را برای شما عزیزان فراهم کرده و شما می‌توانید به صورت آنلاین و از طریق ویدئو چت در محیطی که برای یادگیری زبان بهینه شده است و امکاناتی مثل تخته سیاه مجازی در کلاس‌های آنلاین زبان شرکت کنید.علاوه بر این شما زبان آموزان می توانید از اپلیکیشن آموزش زبان تیکا برای یادگیری انگلیسی استفاده کنید.

 

منبع: youtube

 

 

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

سلام، مرضیه هستم. علاقه‌مند به تکنولوژی‌های روز دنیام. گاهی کتابی ورق می‌زنم، فیلم و سریالی می‌بینم و می‌نویسم.

جهت ثبت وتان، ابتدا وارد حساب
کاربری
خود شوید

مطالب تصادفی

بهترین اساتید آموزش زبان

در هر سطحی که هستید همین الان شروع کنید…

تیکا، یک سامانه جستجو و انتخاب استاد زبان به همراه دروس و دوره های آموزشی فشرده و غیر فشرده مختلف
برای یادگیری زبان آموزان است.

با استفاده از پلتفرم آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید با اساتید مختلف
آموزش زبان ارتباط می گیرید و روند پیشرفت خود را در هر مرحله از یادگیری زبان خواهید دید.

هدف ما در تیکا آموزش مهارت های زبان شامل مکالمات انگلیسی ، رایتینگ ، مهارت شنیداری زبان های مختلف به صورت آنلاین با کمترین هزینه و بی نیاز از صرف زمان و هزینه ی رفت و آمد برای مدرسین و زبان آموزان می شود.

در کلاس های آنلاین زبان تمرکز بر روی مهارت های مورد نیاز زبان آموز ، و تمرین مکالمه زبان آنلاین ، و استفاده از بهترین منابع و کتب برای یادگیری زبان ، داستان های کوتاه انگلیسی و زبان های دیگر و استفاده از متدهای مختلف و جذاب آموزشی می باشد.

در واقع تیکا تلاش می کند که پاسخی برای نیازهای هر نوع زبان آموزی داشته باشد و چه زبان آموزی دوست داشته باشد به تنهایی و از طریق خودآموز و بدون کمک مدرس زبان یادگیری را شروع کند و چه دوست داشته باشد که استاد زبان مسیر آموزش زبان را برای او مشخص کند می تواند در تیکا پاسخی به سوالات زبان خود پیدا کند.

کلاس های آنلاین زبان تیکا به صورت خصوصی و گروهی با استاد دلخواه زبان آموز در روز و ساعتی که بخواهد برگزار می شوند.

از جمله مزایای سایت آموزش آنلاین تیکا می توان به رنج قیمتی متفاوت اساتید مختلف اشاره کرد تا زبان آموز بتواند با هر بودجه ای استاد زبان مورد نظر خود را پیدا کند.

از دیگر مزایای آموزش آنلاین زبان می توان به امکان انتخاب کلاس آزمایشی رایگان اشاره کرد و در این کلاس رایگان استاد زبان می تواند هر چه بیشتر با استاد زبان و متد آموزشی او آشنا شود و یک تعیین سطح آنلاین رایگان نیز توسط استاد زبان از زبان آموز انجام می شود.

در تیکا علاوه بر زبان انگلیسی برای زبان های فرانسه ، اسپانیایی ، ترکی استانبولی ، ایتالیایی ، روسی ، چینی ، کره ای ، ژاپنی ، آلمانی ، عربی و … نیز مدرس زبان فعال در تیکا هستند.

این خدماتی که اسم بردیم فقط خدماتی هست که ما توی آکادمی تیکا به شما ارائه میدیم و کلی امکانات دیگه هم داریم که توی اپلیکیشنمون قرار دادیم.

مثل دوره آموزشی خود آموز و دوره های مختلفی که اساتیدمون جدا از کالج تیکا برامون طراحی کردن٬ کلیپ های سرگرم کننده با زیرنویس دو زبانه و خیلی امکانات دیگه که توی لیست بالا آوردیم.

شما همینطور میتونید از طریق استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان تیکا از کد تخفیف اختصاصیمون برای شرکت در آزمون تعیین سطح موسسه زبان سفیر استفاده کنید و مدرکتون رو از موسسه ی معتبر سفیر دریافت کنید.

امیدواریم بتونیم بهترین خدمات رو به شما ارائه کنیم.

بیشتر

ما را دنبال کنید

َشرکت توکا تک هزار دستان (آموزش زبان تیکا)
با شناسه پیگیری 16678 در سامانه زیست بوم خلاق (isti.ir)
در تاریخ 25/02/1400 بعنوان شرکت خلاق انتخاب شد

مقالات زیادی در اینترنت مبنی بر یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان وجود دارد، اما مقالات مرتبط با کودکان کمتر دیده می­شود. اگر کودکی دارید که در حال یادگیری زبان انگلیسی است قطعا می‌خواهید بدانید که چگونه می­‌توان به آن­‌ها کمک کرد یا اگر دوست دارید خودتان در منزل، زبان انگلیسی به کودکانتان آموزش دهید، قطعا می­‌خواهید بدانید که چگونه باید این کار را انجام دهید. برای کمک به کودکانتان در یادگیری زبان انگلیسی یا آموزش آن­ها در منزل، حتما نیاز نیست که سطح زبان انگلیسی بالایی داشته باشید، مهم‌­ترین مسئله این است که خودتان مشتاق باشید و فرزندانتان را تشویق و تمجید ­کنید. این اشتیاق شما، کودکتان را مشتاق و علاقه­‌مند به یادگیری می­کند.

اگر کودکتان نتوانست خیلی زود انگلیسی صحبت کند، نگران نباشید، چرا که زمان مشخصی نیاز است تا کودک شروع به یادگیری زبان دوم کند. بنابراین صبور باشید تا در زمان خودش به صحبت به زبان انگلیسی را شروع کنند.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می‌تواند کمی مشکل، زمان بر و گاهی اوقات چالش بر انگیز باشد. قطعا کودکان بهتر از بزرگسالان زبان جدیدی را یاد می­‌گیرند اما نیاز هست که روش‌های خاصی برای آموزش آن­ها در پیش گرفته شود که درادامه به آن­ها می‌­پردازیم.

جدول محتوایی

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان یک روال معمول داشته باشید. بهتر است جلسات کوتاه و مکرر باشند تا طولانی و کم. برای کودکان بسیار خردسال پانزده دقیقه کافی است و با بزرگتر شدن آن­ها، تمرکزشان بیشتر شده و در نتیجه می‌توانید به تدریج مدت زمان آموزش را طولانی‌­تر کنید. اما به منظور جلب توجه فرزندتان، هم­چنان آموزش­‌ها را کوتاه و متنوع نگه­‌دارید.

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

سعی کنید هر روز فعالیت­‌های خاصی را در زمان مشخص انجام دهید. کودکان وقتی می‌­دانند، چه کاری را قرار است انجام دهند، احساس راحتی و اطمینان بیشتری می­‌کنند. به عنوان مثال؛ هر روز بعد از مدرسه یک بازی انگلیسی انجام دهید، یا قبل از خواب یک داستان انگلیسی با کودکتان بخوانید.

اگر در خانه فضا دارید، گوشه‌­ای را به آموزش زبان انگلیسی به کودکان اختصاص دهید، به عنوان مثال کتاب­‌ها، بازی‌­‌ها ، وسایل کمک آموزشی و ویدیوهای آموزشی را در آن­جا قرار دهید. تکرار ضروری است. کودکان اغلب باید بارها و بارها کلمات و عبارات را بشنوند، تا بتوانند خودشان آن را بیان کنند.

روش‌های خلاقانه آموزش زبان انگلیسی به کودکان

به­‌کارگیری روش‌­های خلاقانه­، تمرکز و یادگیری کودکان را افزایش می­‌دهد، چرا که تحقیقات دانشمندان نشان داده‌­است که استفاده از روش‌­هایی که حواس پنج‌گانه کودکان را درگیر کند، سطح یادگیری را بالاتر برده و در نتیجه اطلاعات جدید سریع­‌تر به حافظه بلند مدت آن­ها منتقل می­‌شود. در ادامه به معرفی این روش‌­ها می­‌پردازیم.

یکی از بهترین روش­‌های خلاقانه­ برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی و خردسال استفاده از بازی­‌های متنوع است. بازی­‌ها راهی عالی برای لذت بخش کردن یادگیری هستند، چراکه نه تنها حس رقابت آن­ها را تقویت می­‌کنند بلکه داشتن هدف و تلاش برای دستیابی به آن را یاد می­‌گیرند. با برنده شدن در بازی، کودک احساس می‌­کند کار مهمی انجام داده و موفق شده است.

اگر آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی جزء درس‌­های اضافه تلقی شود ممکن است تمایلی برای یادگیری از خود نشان ندهند. پس بهتر است همانند فعالیت‌­های خارج مدرسه مثل ورزش یا رقص در نظر گرفته شود تا کمتر حس درس و کار عملی داشته باشند. بازی­ برای هر سنی نشاط آور است و کودکان نیز عاشق بازی کردن هستند. اگر پدر و مادری هستید که می‌خواهید زبان انگلیسی را به فرزندتان آموزش دهید حتما آن را به شکل یک بازی مفرح طراحی کنید.

بازی‌­های زیادی وجود دارد که می­‌توان در کلاس یا منزل انجام داد، در ادامه تعدادی از پرطرفدارترین‌­ها را معرفی می­‌کنیم:

بازی‌های کودکانه برای یادگیری زبان انگلیسی

آهنگ­‌ها روشی فوق‌العاده برای آموزش واژگان جدید زبان انگلیسی به کودکان هستند. بهترین زمان استفاده از آهنگ، پس از معرفی واژگان جدید است. در ادامه برخی از آن­ها را معرفی می­‌کنیم که برای آموزش هرگروه از واژگان زیر مناسبند:

آهنگ‌های دیگر پیچیده‌­تر هستند و برای کودکانی که از قبل واژگان انگلیسی را می‌شناسند مناسب­‌ترند. در ادامه برخی از آن­ها را معرفی می­‌کنیم که برای آموزش کلمات زیر مناسبند.

تلاش کنید حتی کودکان خجالتی هم در خواندن شعر با شما همراهی کنند. برای این منظور، بخشی از آهنگ را خودتان بخوانید و سپس از آن­ها بخواهید با خواندن ادامه آهنگ، به شما پاسخ دهند.

استفاده از روش­‌های زیر کودکان را تشویق می­کند تا شما را در خواندن آهنگ همراهی کنند:

برای آموزش واژگان جدید به کودکان دبستانی، می­توانید از کتاب داستان استفاده کنید. برای مثال؛ داستان­‌های Dr. Seuss یا نویسندگان دیگری که کتاب­‌های ریتمیک دارند، مانند، Sandra Boynton, P.D. Eastman , Shel Silverstein را بخوانید و تصاویر آن­ها را حین خواندن نشان دهید.

به علاوه می­‌توانید از آن­ها بخواهید که کتاب داستان انگلیسی مورد علاقه خود را به کلاس بیاورند و برای سایر همکلاسی‌­های خود بخوانند.

برای کودکان خردسال، هم­زمان با خواندن کلمات به تصاویر اشاره کنید تا بتوانند آن­ها را به هم مرتبط کنند. به علاوه آن­ها را تشویق به مشارکت کنید. به عنوان مثال ، وقتی می­گویید “the red bird”، از آن­ها بخواهید که به پرنده اشاره کنند.یک کتاب را بارها و بارها بخوانید تا کودکان به خوبی تمام واژگان آن را یاد بگیرند.

هنر روشی خارق‌العاده برای علاقه­‌مند کردن کودکان به یادگیری زبان انگلیسی است.کارهای هنری باید در ابتدا و انتهای کلاس یا آموزش‌تان در منزل انجام شود. بعد از آموزش واژه جدید، از آن­ها بخواهید که تصویر آن واژه را نقاشی کنند و  آنها را ترغیب کنید تا در مورد کارشان با شما صحبت کنند. مثلا با عبارت “?What color is this” بپرسید، از چه رنگی استفاده می‌­کنند تا از این طریق با رنگ‌­ها نیز آشنا شوند. یا در سطوح بالاتر که انواع شغل، میوه­‌ها و نام حیوانات را یاد می‌­گیرند، در کنار ترسیم واژه از آن­ها بخواهید، آن واژه را نوشته و به صورت لیبل روی نقاشی خود برچسب کنند.

سایت Art Projects for Kids  ایده­‌های بیشتری برای انجام فعالیت­‌های هنری به شما ارائه می­‌دهد که برای آموزش واژگان بسیار مفید می‌باشند. این سایت توسط معلمان تأیید شده و سرشار از منابع و ایده‌­های جدید است. همچنین ایده­‌های سرگرم کننده‌­تر در سایت Artful Parent، ایده‌­های کاردستی درسایت Enchanted Learning  و کاردستی­‌های موضوع دار در Funology ارائه شده­‌است.

با توجه به علاقه کودکان به استفاده از گوشی­‌های هوشمند، استفاده از اپلیکیشن­‌های هدفمند زبان انگلیسی بسیار مؤثر است.این برنامه‌­ها کمک می‌کنند تا آنچه را که خودتان به کودکان آموزش داده‌­اید را بهتر و عمیق­‌تر یادبگیرند. در عین حال برای تمرین مهارت­‌های مختلف زبان انگلیسی و یادگیری لغات و عبارات جدید بسیار مفید هستند.

شش تا از بهترین و پرطرفدارترین این اپلیکیشن­‌ها عبارتند از:

تشویق کردن کودکان یکی از موثرترین روش‌ها جهت آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است

فیلم‌ها روشی عالی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان هستند. بسته به سطح دانش آن‌­ها، زمان نمایش فیلم را مشخص کنید.

برای خردسالان یا کودکانی که سطح زبان پایین‌­تری دارند، تماشای قسمت‌­های کوتاه از یک فیلم تلویزیونی مفیدتر است. و چون زمان کمتری صرف می‌­کند، می‌توانید بیش از یک بار هم آن را نمایش دهید. تکرار دوباره فیلم به کودکان اجازه می­دهد تا مطالب را بهتر درک کند. قبل از دیدن بار دوم، اجازه دهید آن­‌ها سوالات خود را مطرح کنند تا ابهاماتشان از بین برود و با تماشای دوباره فیلم آن را بهتر بفهمند.

قدم اول برای استفاده از فیلم به منظور تقویت مهارت گوش دادن و درک مطلب کودکان، استفاده از فیلم‌­های انیمیشنی است مانند؛ Toy Story series،  Ice age seriesو Shrek.

رنگ­‌های بصری انیمیشن درک دیالوگ­‌ها را ساده‌­تر می­کند، به علاوه برای کودکانی که قادر به خواندن هستند، در صورت لزوم استفاده از زیرنویس می‌تواند مؤثر باشد.

از کودکان بخواهید خلاصه یا توصیفی از شخصیت مورد علاقه خود را بنویسند تا در کنار توجه به تصاویر به محتوای فیلم نیز توجه کنند.

بعد از پخش فیلم با استفاده از سوالات زیر، از کودکان فیدبک بگیرید.

? Did they like it? Why? Why not? What were their favorite parts

هم­چنین سوالاتی در مورد فیلم در اختیار آن‌­ها قرار دهید تا در حین دیدن فیلم یا بعد از آن، به آن­‌ها پاسخ دهند.

یکی از ساده‌­ترین و در عین حال پر بازده‌­ترین روش‌­های آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده از موقعیت‌­های روزمره و اشیا واقعی موجود در محل زندگی‌تان یا کلاس است. این شیوه به خصوص برای آموزش در منزل بسیار پر کاربرد است. به عنوان مثال:

صحبت کردن با کودکان خود از اهمیت بالایی برخوردار است

هرگز برای کوچکترین اشتباه‌ها کودکان را دعوا نکنید، بلکه سعی کنید آن­‌ها را برای نکاتی که یاد گرفته‌­اند تشویق کنید. اغلب اتفاق میفتد که معلم­‌ها و پدر مادرها بچه­‌های کوچک و سخت کوششان را برای اشتباه‌­های کوچک دعوا و تنبیه می‌کنند. همین کافی است تا دیگر بچه‌ها به یادگیری زبان انگلیسی ادامه ندهند. تنها سعی کنید تلاش آنها را تحسین کنید و بگویید که خیلی پر تلاش هستند. همین گزاره‌های به ظاهر ساده، کودکان را عاشق یادگیری زبان می‌کند.

اگر برای یادگیری زبان انگلیسی فشار زیادی به کودکان وارد کنید، ممکن است آنها را دچار استرس کنید و همین امر تاثیر منفی روی یادگیریشان خواهد داشت. به علاوه هنگامی که از آن­‌ها آزمون می­‌گیرید به نتیجه اهمیتی ندهید تا آموزش زبان انگلیسی برای آن‌­ها لذت بخش باشد.

اگر کودکی دارید که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارد، برای آموزش زبان انگلیسی به کودک خود به مسایل زیر توجه کنید.

هرگز برای کوچکترین اشتباه‌ها آنها را دعوا نکنید، بلکه سعی کنید آنها را برای نکاتی که یاد گرفته‌اند تشویق کنید. این اتفاق خیلی مهم است و اغلب هم اتفاق میفتد که معلم‌ها و پدرمادر‌ها بچه‌های کوچک و سخت کوششان را برای اشتباه‌های کوچک دعوا و تنبیه می‌کنند. همین کافی است تا دیگر بچه‌ها به یادگیری زبان انگلیسی ادامه ندهند. تنبیه اثر خوبی روی کودکان ندارد و همچنین تشویق زیادی هم نتیجه عکس می‌دهد. تنها سعی کنید تلاش آنها را تحسین کنید و بگویید که خیلی پر تلاش هستند و هر کاری را می‌توانند به راحتی انجام دهند. همین گزاره های به ظاهر ساده، کودکان را عاشق یادگیری زبان می‌کند.

اگر بچه‌ها متوجه بشوند که این فقط جزء درس‌های اضافی است، پس ممکن است تمایلی برای یادگیری از خود نشان ندهند. پس ایده خوبی است که با آن همانند فعالیت‌های خارج مدرسه مثل ورزش یا رقص برخورد کنید. اینگونه آن‌ها کمتر حس درس و کار عملی خواهند داشت. بازی‌های برای هر سنی نشاط آور است. کودکان نیز عاشق بازی کردن هستند. اگر پدر و مادری هستید که می‌خواهید زبان انگلیسی را به فرزندتان آموزش دهید حتما آن را به شکل یک بازی مفرح طراحی کنید.

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

کتاب‌های انگلیسی در خانه بخوانید، کارتون‌های انگلیسی با فرزندانتان ببینید و آهنگ‌های انگلیسی گوش کنید. فرزندانتان هر چه بیشتر انگلیسی بشنوند راحت‌تر آن را یاد می‌گیرند. اصولا ما زبان مادری‌مان را هم به همین شکل یاد گرفته‌ایم. کسی ما را به مدرسه یا کلاس نبرده است ولی ما راحت صحبت می‌کنیم و به خوبی می‌توانیم ارتباط برقرار کنید. اگر محیط شامل المان‌هایی از زبان انگلیسی باشد، فرزندان به راحتی می‌توانند آن را یاد بگیرند و با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

سعی کنید بازی‌هایی که با فرزندانتان می‌کنید، به زبان انگلیسی باشد. هرگونه بازی الفبائی و یا مثلا بازی بینگو برای کوچکتر‌ها و بازی جدول حروف برای بزرگتر‌های مناسب است. همچنین می‌تواند از بازی‌های آماده‌ای که در بازار وجود دارد استفاده کنید. انواع معماها و پازل‌ها وجود دارند که به آموزش زبان انگلیسی برای کودکان کمک می‌کنند و می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

مطالبی که فرزندانتان در کلاس‌های آموزشی یاد می‌گیرند را دنبال کنید و به آنها نشان دهید که چقدر یادگیری آنها و مطالبی که یاد می‌گیرند برای شما مهم است. اگر ذهنیت شما، ذهنیت پویا باشد قطعا تنها چیزی که مد نظر شما خواهد بود، رشد فرزندتان است. با این ذهنیت قطعا به تلاش کودک اهمیت خواهید داد و برای‌تان نتیجه کار او مهم نخواهد بود. اگر کاری کنید که کودکان از روند آموزش زبان انگلیسی لذت ببرند، آنها هرگز آن را رها نخواهند کرد؛ چون برای آنها آموزش زبان انگلیسی یک تفریح می‌شود.

اگر شما باعث شوید تا برای یادگیری زبان انگلیسی فشار زیادی به فرزندانتان وارد شود ممکن است آنها را شدیدا استرسی کنید و همین کار تاثیر منفی روی یادگیریشان خواهد گذاشت. این مورد هم مانند مورد قبلی به نتیجه اشاره دارد. اگر می‌خواهید آموزش زبان انگلیسی برای کودکان لذت بخش باشد، حتما باید به نتیجه اهمیتی ندهید. هنگامی که کسی را آزمون می‌کنید و نتیجه را به رخش می‌کشید، به او فشار و استرس وارد خواهید کرد.

اگر زبان انگلیسی خودتان هم نیاز به پیشرفت دارد بهتر است برای اینکه نشان دهید یادگیری زبان انگلیسی چقدر برایتان مهم است، خودتان هم به کلاس بروید. بچه‌های بزرگتر اغلب فکر می‌کنند اگر شما کاری را انجام نمی‌دهید، پس این منصفانه نیست که آنها انجامش بدهند. شما فرصت رهبری کردن را دارید.

اگر زبان انگلیسی شما خوب است پس سعی کنید با فرزندانتان انگلیسی صحبت کنید. حتی جملات کوتاهی مثل “دوستت دارم” و یا کارهایی مثل “بیا اینجا” یا “بشین”، برای شروع فوق‌العاده هستند. فرزند شما به مرور عادت به صحبت کردن افراد به زبان انگلیسی می‌کند. محیط انگلیسی زبان می‌تواند کودکان را بیشتر با این زبان آشنا کند و روند یادگیری آنها را سریعتر کند.

اگر به دختر و یا پسرتان در تکالیف زبان انگلیسی شان کمک می‌کنید و آنها خسته شده‌اند، هرگز آنها را مجبور نکنید تا تکالیف را انجام دهند. بگذارید اندکی استراحت کنند و دوباره تکالیف را انجام دهید. تحقیقات نشان داده‌اند که هر انسانی برای ۲۵ دقیقه فعالیت به ۵ دقیقه استراحت نیاز دارد. برای مطالعه بیشتر می‌تواند تکنیک مدیریت زمان پومودورو را بررسی کنید.

برای این کار راه‌های زیادی وجود دارد. فرزندانتان را تشویق کنید تا برچسب اسم وسیله‌های مختلف را روی وسیله‌اش بچسبانند. هر هفته برای فرزندتان از کلمات جدید‌تری استفاده کنید و یا هر روز از فرزندتان کلمات جدیدی که یاد گرفته است را بپرسید. در موسسه تخصصی زبان کوییک میتوانید هر جلسه تعداد کلمات بیشماری را بی‌آموزید و همواره سعی کنید همه این کارها و یادگیری کلمات را حین بازی و خنده انجام دهید.

مسلما آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می‌تواند متنوع باشد و شامل کارهای دیگری هم شود. اما برای بچه‌ها مهمترین چیز تشویق است، پس اگر شما این کار را بکنید به بهترین شکل ممکن به آنها کمک کرده‌اید تا زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

آیا آموزش انگلیسی به کودکان در منزل کار آسانی است؟

در این مقاله به نکاتی اشاره کرده‌ایم که آموزش زبان انگلیسی به کودکان شما را از آب خوردن هم ساده‌تر می‌کند. با استفاده از این روش‌های خلاقانه یادگیری زبان انگلیسی برای کودک شما بسیار آسان خواهد بود.

خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی به کودکان چقد اهمیت دارد؟

با توجه به این که بچه‌ها زودتر از بزرگسالان خسته می‌شوند، باید مراقب باشیم تا حوصله آن‌ها در حین یادگیری زبان سر نرود! به همین دلیل خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی به آن‌ها حرف اول را می‌زند.

روش‌های خلاقانه در تدریس زبان انگلیسی به کودکان کدام است؟

با توجه به اهمیت زبان انگلیسی در آینده کودکان، روش‌های بسیاری در این راستا فراهم شده‌اند که موسسه تخصصی کوییک تلاش کرده در روند آموزش زبان انگلیسی به تمامی آن‌ها توجه نماید.

جزوه‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان تا چه اندازه مفید هستند؟

این جزوات که در این مقاله هم به آن‌ها اشاره شد در صورتی که به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشند نقش مفیدی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان دارند. اما متاسفانه بسیاری از جزوات حال حاضر بازار از این کیفیت برخوردار نیستند.

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [
{
“@type”: “Question”,
“name”: “آیا آموزش انگلیسی به کودکان در منزل کار آسانی است؟ “,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “در این مقاله به نکاتی اشاره کردهایم که آموزش زبان انگلیسی به کودکان شما را از آب خوردن هم سادهتر میکند. با استفاده از این روشهای خلاقانه یادگیری زبان انگلیسی برای کودک شما بسیار آسان خواهد بود. ”
}
}
, {
“@type”: “Question”,
“name”: “خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی به کودکان چقد اهمیت دارد؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “با توجه به این که بچهها زودتر از بزرگسالان خسته میشوند، باید مراقب باشیم تا حوصله آنها در حین یادگیری زبان سر نرود! به همین دلیل خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی به آنها حرف اول را میزند. ”
}
}
, {
“@type”: “Question”,
“name”: “روشهای خلاقانه در تدریس زبان انگلیسی به کودکان کدام است؟ “,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “با توجه به اهمیت زبان انگلیسی در آینده کودکان، روشهای بسیاری در این راستا فراهم شدهاند که موسسه تخصصی کوییک تلاش کرده در روند آموزش زبان انگلیسی به تمامی آنها توجه نماید. ”
}
}
, {
“@type”: “Question”,
“name”: “جزوههای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان تا چه اندازه مفید هستند؟ “,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “این جزوات که در این مقاله هم به آنها اشاره شد در صورتی که به صورت حرفهای طراحی شده باشند نقش مفیدی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان دارند. اما متاسفانه بسیاری از جزوات حال حاضر بازار از این کیفیت برخوردار نیستند. ”
}
}
]
}

در این مقاله به نکاتی اشاره کرده‌ایم که آموزش زبان انگلیسی به کودکان شما را از آب خوردن هم ساده‌تر می‌کند. با استفاده از این روش‌های خلاقانه یادگیری زبان انگلیسی برای کودک شما بسیار آسان خواهد بود.

با توجه به این که بچه‌ها زودتر از بزرگسالان خسته می‌شوند، باید مراقب باشیم تا حوصله آن‌ها در حین یادگیری زبان سر نرود! به همین دلیل خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی به آن‌ها حرف اول را می‌زند.

با توجه به اهمیت زبان انگلیسی در آینده کودکان، روش‌های بسیاری در این راستا فراهم شده‌اند که موسسه تخصصی کوییک تلاش کرده در روند آموزش زبان انگلیسی به تمامی آن‌ها توجه نماید.

این جزوات که در این مقاله هم به آن‌ها اشاره شد در صورتی که به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشند نقش مفیدی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان دارند. اما متاسفانه بسیاری از جزوات حال حاضر بازار از این کیفیت برخوردار نیستند.


مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟


quickwithus

مارس 27


quickwithus

مارس 24


quickwithus

مارس 23


quickwithus

مارس 21


quickwithus

مارس 17


quickwithus

مارس 15

تماس با ما

درباره ما

وبلاگ

کلاس‌های حضوری

کلاس‌های آنلاین

نظرات زبان آموزان

سوالات پرتکرار

ثبت نظر

مسیرهای دسترسی به آموزشگاه

نشانی پست الکترنیک: info@quickwithus.com

واتساپ / وایبر / تلگرام/ ایمو: 09123726816

مقالات زیادی در اینترنت مبنی بر یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان وجود دارد، اما مقالات مرتبط با کودکان کمتر دیده می­شود. اگر کودکی دارید که در حال یادگیری زبان انگلیسی است قطعا می‌خواهید بدانید که چگونه می­‌توان به آن­‌ها کمک کرد یا اگر دوست دارید خودتان در منزل، زبان انگلیسی به کودکانتان آموزش دهید، قطعا می­‌خواهید بدانید که چگونه باید این کار را انجام دهید. برای کمک به کودکانتان در یادگیری زبان انگلیسی یا آموزش آن­ها در منزل، حتما نیاز نیست که سطح زبان انگلیسی بالایی داشته باشید، مهم‌­ترین مسئله این است که خودتان مشتاق باشید و فرزندانتان را تشویق و تمجید ­کنید. این اشتیاق شما، کودکتان را مشتاق و علاقه­‌مند به یادگیری می­کند.

اگر کودکتان نتوانست خیلی زود انگلیسی صحبت کند، نگران نباشید، چرا که زمان مشخصی نیاز است تا کودک شروع به یادگیری زبان دوم کند. بنابراین صبور باشید تا در زمان خودش به صحبت به زبان انگلیسی را شروع کنند.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می‌تواند کمی مشکل، زمان بر و گاهی اوقات چالش بر انگیز باشد. قطعا کودکان بهتر از بزرگسالان زبان جدیدی را یاد می­‌گیرند اما نیاز هست که روش‌های خاصی برای آموزش آن­ها در پیش گرفته شود که درادامه به آن­ها می‌­پردازیم.

جدول محتوایی

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان یک روال معمول داشته باشید. بهتر است جلسات کوتاه و مکرر باشند تا طولانی و کم. برای کودکان بسیار خردسال پانزده دقیقه کافی است و با بزرگتر شدن آن­ها، تمرکزشان بیشتر شده و در نتیجه می‌توانید به تدریج مدت زمان آموزش را طولانی‌­تر کنید. اما به منظور جلب توجه فرزندتان، هم­چنان آموزش­‌ها را کوتاه و متنوع نگه­‌دارید.

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

سعی کنید هر روز فعالیت­‌های خاصی را در زمان مشخص انجام دهید. کودکان وقتی می‌­دانند، چه کاری را قرار است انجام دهند، احساس راحتی و اطمینان بیشتری می­‌کنند. به عنوان مثال؛ هر روز بعد از مدرسه یک بازی انگلیسی انجام دهید، یا قبل از خواب یک داستان انگلیسی با کودکتان بخوانید.

اگر در خانه فضا دارید، گوشه‌­ای را به آموزش زبان انگلیسی به کودکان اختصاص دهید، به عنوان مثال کتاب­‌ها، بازی‌­‌ها ، وسایل کمک آموزشی و ویدیوهای آموزشی را در آن­جا قرار دهید. تکرار ضروری است. کودکان اغلب باید بارها و بارها کلمات و عبارات را بشنوند، تا بتوانند خودشان آن را بیان کنند.

روش‌های خلاقانه آموزش زبان انگلیسی به کودکان

به­‌کارگیری روش‌­های خلاقانه­، تمرکز و یادگیری کودکان را افزایش می­‌دهد، چرا که تحقیقات دانشمندان نشان داده‌­است که استفاده از روش‌­هایی که حواس پنج‌گانه کودکان را درگیر کند، سطح یادگیری را بالاتر برده و در نتیجه اطلاعات جدید سریع­‌تر به حافظه بلند مدت آن­ها منتقل می­‌شود. در ادامه به معرفی این روش‌­ها می­‌پردازیم.

یکی از بهترین روش­‌های خلاقانه­ برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی و خردسال استفاده از بازی­‌های متنوع است. بازی­‌ها راهی عالی برای لذت بخش کردن یادگیری هستند، چراکه نه تنها حس رقابت آن­ها را تقویت می­‌کنند بلکه داشتن هدف و تلاش برای دستیابی به آن را یاد می­‌گیرند. با برنده شدن در بازی، کودک احساس می‌­کند کار مهمی انجام داده و موفق شده است.

اگر آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی جزء درس‌­های اضافه تلقی شود ممکن است تمایلی برای یادگیری از خود نشان ندهند. پس بهتر است همانند فعالیت‌­های خارج مدرسه مثل ورزش یا رقص در نظر گرفته شود تا کمتر حس درس و کار عملی داشته باشند. بازی­ برای هر سنی نشاط آور است و کودکان نیز عاشق بازی کردن هستند. اگر پدر و مادری هستید که می‌خواهید زبان انگلیسی را به فرزندتان آموزش دهید حتما آن را به شکل یک بازی مفرح طراحی کنید.

بازی‌­های زیادی وجود دارد که می­‌توان در کلاس یا منزل انجام داد، در ادامه تعدادی از پرطرفدارترین‌­ها را معرفی می­‌کنیم:

بازی‌های کودکانه برای یادگیری زبان انگلیسی

آهنگ­‌ها روشی فوق‌العاده برای آموزش واژگان جدید زبان انگلیسی به کودکان هستند. بهترین زمان استفاده از آهنگ، پس از معرفی واژگان جدید است. در ادامه برخی از آن­ها را معرفی می­‌کنیم که برای آموزش هرگروه از واژگان زیر مناسبند:

آهنگ‌های دیگر پیچیده‌­تر هستند و برای کودکانی که از قبل واژگان انگلیسی را می‌شناسند مناسب­‌ترند. در ادامه برخی از آن­ها را معرفی می­‌کنیم که برای آموزش کلمات زیر مناسبند.

تلاش کنید حتی کودکان خجالتی هم در خواندن شعر با شما همراهی کنند. برای این منظور، بخشی از آهنگ را خودتان بخوانید و سپس از آن­ها بخواهید با خواندن ادامه آهنگ، به شما پاسخ دهند.

استفاده از روش­‌های زیر کودکان را تشویق می­کند تا شما را در خواندن آهنگ همراهی کنند:

برای آموزش واژگان جدید به کودکان دبستانی، می­توانید از کتاب داستان استفاده کنید. برای مثال؛ داستان­‌های Dr. Seuss یا نویسندگان دیگری که کتاب­‌های ریتمیک دارند، مانند، Sandra Boynton, P.D. Eastman , Shel Silverstein را بخوانید و تصاویر آن­ها را حین خواندن نشان دهید.

به علاوه می­‌توانید از آن­ها بخواهید که کتاب داستان انگلیسی مورد علاقه خود را به کلاس بیاورند و برای سایر همکلاسی‌­های خود بخوانند.

برای کودکان خردسال، هم­زمان با خواندن کلمات به تصاویر اشاره کنید تا بتوانند آن­ها را به هم مرتبط کنند. به علاوه آن­ها را تشویق به مشارکت کنید. به عنوان مثال ، وقتی می­گویید “the red bird”، از آن­ها بخواهید که به پرنده اشاره کنند.یک کتاب را بارها و بارها بخوانید تا کودکان به خوبی تمام واژگان آن را یاد بگیرند.

هنر روشی خارق‌العاده برای علاقه­‌مند کردن کودکان به یادگیری زبان انگلیسی است.کارهای هنری باید در ابتدا و انتهای کلاس یا آموزش‌تان در منزل انجام شود. بعد از آموزش واژه جدید، از آن­ها بخواهید که تصویر آن واژه را نقاشی کنند و  آنها را ترغیب کنید تا در مورد کارشان با شما صحبت کنند. مثلا با عبارت “?What color is this” بپرسید، از چه رنگی استفاده می‌­کنند تا از این طریق با رنگ‌­ها نیز آشنا شوند. یا در سطوح بالاتر که انواع شغل، میوه­‌ها و نام حیوانات را یاد می‌­گیرند، در کنار ترسیم واژه از آن­ها بخواهید، آن واژه را نوشته و به صورت لیبل روی نقاشی خود برچسب کنند.

سایت Art Projects for Kids  ایده­‌های بیشتری برای انجام فعالیت­‌های هنری به شما ارائه می­‌دهد که برای آموزش واژگان بسیار مفید می‌باشند. این سایت توسط معلمان تأیید شده و سرشار از منابع و ایده‌­های جدید است. همچنین ایده­‌های سرگرم کننده‌­تر در سایت Artful Parent، ایده‌­های کاردستی درسایت Enchanted Learning  و کاردستی­‌های موضوع دار در Funology ارائه شده­‌است.

با توجه به علاقه کودکان به استفاده از گوشی­‌های هوشمند، استفاده از اپلیکیشن­‌های هدفمند زبان انگلیسی بسیار مؤثر است.این برنامه‌­ها کمک می‌کنند تا آنچه را که خودتان به کودکان آموزش داده‌­اید را بهتر و عمیق­‌تر یادبگیرند. در عین حال برای تمرین مهارت­‌های مختلف زبان انگلیسی و یادگیری لغات و عبارات جدید بسیار مفید هستند.

شش تا از بهترین و پرطرفدارترین این اپلیکیشن­‌ها عبارتند از:

تشویق کردن کودکان یکی از موثرترین روش‌ها جهت آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است

فیلم‌ها روشی عالی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان هستند. بسته به سطح دانش آن‌­ها، زمان نمایش فیلم را مشخص کنید.

برای خردسالان یا کودکانی که سطح زبان پایین‌­تری دارند، تماشای قسمت‌­های کوتاه از یک فیلم تلویزیونی مفیدتر است. و چون زمان کمتری صرف می‌­کند، می‌توانید بیش از یک بار هم آن را نمایش دهید. تکرار دوباره فیلم به کودکان اجازه می­دهد تا مطالب را بهتر درک کند. قبل از دیدن بار دوم، اجازه دهید آن­‌ها سوالات خود را مطرح کنند تا ابهاماتشان از بین برود و با تماشای دوباره فیلم آن را بهتر بفهمند.

قدم اول برای استفاده از فیلم به منظور تقویت مهارت گوش دادن و درک مطلب کودکان، استفاده از فیلم‌­های انیمیشنی است مانند؛ Toy Story series،  Ice age seriesو Shrek.

رنگ­‌های بصری انیمیشن درک دیالوگ­‌ها را ساده‌­تر می­کند، به علاوه برای کودکانی که قادر به خواندن هستند، در صورت لزوم استفاده از زیرنویس می‌تواند مؤثر باشد.

از کودکان بخواهید خلاصه یا توصیفی از شخصیت مورد علاقه خود را بنویسند تا در کنار توجه به تصاویر به محتوای فیلم نیز توجه کنند.

بعد از پخش فیلم با استفاده از سوالات زیر، از کودکان فیدبک بگیرید.

? Did they like it? Why? Why not? What were their favorite parts

هم­چنین سوالاتی در مورد فیلم در اختیار آن‌­ها قرار دهید تا در حین دیدن فیلم یا بعد از آن، به آن­‌ها پاسخ دهند.

یکی از ساده‌­ترین و در عین حال پر بازده‌­ترین روش‌­های آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده از موقعیت‌­های روزمره و اشیا واقعی موجود در محل زندگی‌تان یا کلاس است. این شیوه به خصوص برای آموزش در منزل بسیار پر کاربرد است. به عنوان مثال:

صحبت کردن با کودکان خود از اهمیت بالایی برخوردار است

هرگز برای کوچکترین اشتباه‌ها کودکان را دعوا نکنید، بلکه سعی کنید آن­‌ها را برای نکاتی که یاد گرفته‌­اند تشویق کنید. اغلب اتفاق میفتد که معلم­‌ها و پدر مادرها بچه­‌های کوچک و سخت کوششان را برای اشتباه‌­های کوچک دعوا و تنبیه می‌کنند. همین کافی است تا دیگر بچه‌ها به یادگیری زبان انگلیسی ادامه ندهند. تنها سعی کنید تلاش آنها را تحسین کنید و بگویید که خیلی پر تلاش هستند. همین گزاره‌های به ظاهر ساده، کودکان را عاشق یادگیری زبان می‌کند.

اگر برای یادگیری زبان انگلیسی فشار زیادی به کودکان وارد کنید، ممکن است آنها را دچار استرس کنید و همین امر تاثیر منفی روی یادگیریشان خواهد داشت. به علاوه هنگامی که از آن­‌ها آزمون می­‌گیرید به نتیجه اهمیتی ندهید تا آموزش زبان انگلیسی برای آن‌­ها لذت بخش باشد.

اگر کودکی دارید که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارد، برای آموزش زبان انگلیسی به کودک خود به مسایل زیر توجه کنید.

هرگز برای کوچکترین اشتباه‌ها آنها را دعوا نکنید، بلکه سعی کنید آنها را برای نکاتی که یاد گرفته‌اند تشویق کنید. این اتفاق خیلی مهم است و اغلب هم اتفاق میفتد که معلم‌ها و پدرمادر‌ها بچه‌های کوچک و سخت کوششان را برای اشتباه‌های کوچک دعوا و تنبیه می‌کنند. همین کافی است تا دیگر بچه‌ها به یادگیری زبان انگلیسی ادامه ندهند. تنبیه اثر خوبی روی کودکان ندارد و همچنین تشویق زیادی هم نتیجه عکس می‌دهد. تنها سعی کنید تلاش آنها را تحسین کنید و بگویید که خیلی پر تلاش هستند و هر کاری را می‌توانند به راحتی انجام دهند. همین گزاره های به ظاهر ساده، کودکان را عاشق یادگیری زبان می‌کند.

اگر بچه‌ها متوجه بشوند که این فقط جزء درس‌های اضافی است، پس ممکن است تمایلی برای یادگیری از خود نشان ندهند. پس ایده خوبی است که با آن همانند فعالیت‌های خارج مدرسه مثل ورزش یا رقص برخورد کنید. اینگونه آن‌ها کمتر حس درس و کار عملی خواهند داشت. بازی‌های برای هر سنی نشاط آور است. کودکان نیز عاشق بازی کردن هستند. اگر پدر و مادری هستید که می‌خواهید زبان انگلیسی را به فرزندتان آموزش دهید حتما آن را به شکل یک بازی مفرح طراحی کنید.

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

کتاب‌های انگلیسی در خانه بخوانید، کارتون‌های انگلیسی با فرزندانتان ببینید و آهنگ‌های انگلیسی گوش کنید. فرزندانتان هر چه بیشتر انگلیسی بشنوند راحت‌تر آن را یاد می‌گیرند. اصولا ما زبان مادری‌مان را هم به همین شکل یاد گرفته‌ایم. کسی ما را به مدرسه یا کلاس نبرده است ولی ما راحت صحبت می‌کنیم و به خوبی می‌توانیم ارتباط برقرار کنید. اگر محیط شامل المان‌هایی از زبان انگلیسی باشد، فرزندان به راحتی می‌توانند آن را یاد بگیرند و با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

سعی کنید بازی‌هایی که با فرزندانتان می‌کنید، به زبان انگلیسی باشد. هرگونه بازی الفبائی و یا مثلا بازی بینگو برای کوچکتر‌ها و بازی جدول حروف برای بزرگتر‌های مناسب است. همچنین می‌تواند از بازی‌های آماده‌ای که در بازار وجود دارد استفاده کنید. انواع معماها و پازل‌ها وجود دارند که به آموزش زبان انگلیسی برای کودکان کمک می‌کنند و می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

مطالبی که فرزندانتان در کلاس‌های آموزشی یاد می‌گیرند را دنبال کنید و به آنها نشان دهید که چقدر یادگیری آنها و مطالبی که یاد می‌گیرند برای شما مهم است. اگر ذهنیت شما، ذهنیت پویا باشد قطعا تنها چیزی که مد نظر شما خواهد بود، رشد فرزندتان است. با این ذهنیت قطعا به تلاش کودک اهمیت خواهید داد و برای‌تان نتیجه کار او مهم نخواهد بود. اگر کاری کنید که کودکان از روند آموزش زبان انگلیسی لذت ببرند، آنها هرگز آن را رها نخواهند کرد؛ چون برای آنها آموزش زبان انگلیسی یک تفریح می‌شود.

اگر شما باعث شوید تا برای یادگیری زبان انگلیسی فشار زیادی به فرزندانتان وارد شود ممکن است آنها را شدیدا استرسی کنید و همین کار تاثیر منفی روی یادگیریشان خواهد گذاشت. این مورد هم مانند مورد قبلی به نتیجه اشاره دارد. اگر می‌خواهید آموزش زبان انگلیسی برای کودکان لذت بخش باشد، حتما باید به نتیجه اهمیتی ندهید. هنگامی که کسی را آزمون می‌کنید و نتیجه را به رخش می‌کشید، به او فشار و استرس وارد خواهید کرد.

اگر زبان انگلیسی خودتان هم نیاز به پیشرفت دارد بهتر است برای اینکه نشان دهید یادگیری زبان انگلیسی چقدر برایتان مهم است، خودتان هم به کلاس بروید. بچه‌های بزرگتر اغلب فکر می‌کنند اگر شما کاری را انجام نمی‌دهید، پس این منصفانه نیست که آنها انجامش بدهند. شما فرصت رهبری کردن را دارید.

اگر زبان انگلیسی شما خوب است پس سعی کنید با فرزندانتان انگلیسی صحبت کنید. حتی جملات کوتاهی مثل “دوستت دارم” و یا کارهایی مثل “بیا اینجا” یا “بشین”، برای شروع فوق‌العاده هستند. فرزند شما به مرور عادت به صحبت کردن افراد به زبان انگلیسی می‌کند. محیط انگلیسی زبان می‌تواند کودکان را بیشتر با این زبان آشنا کند و روند یادگیری آنها را سریعتر کند.

اگر به دختر و یا پسرتان در تکالیف زبان انگلیسی شان کمک می‌کنید و آنها خسته شده‌اند، هرگز آنها را مجبور نکنید تا تکالیف را انجام دهند. بگذارید اندکی استراحت کنند و دوباره تکالیف را انجام دهید. تحقیقات نشان داده‌اند که هر انسانی برای ۲۵ دقیقه فعالیت به ۵ دقیقه استراحت نیاز دارد. برای مطالعه بیشتر می‌تواند تکنیک مدیریت زمان پومودورو را بررسی کنید.

برای این کار راه‌های زیادی وجود دارد. فرزندانتان را تشویق کنید تا برچسب اسم وسیله‌های مختلف را روی وسیله‌اش بچسبانند. هر هفته برای فرزندتان از کلمات جدید‌تری استفاده کنید و یا هر روز از فرزندتان کلمات جدیدی که یاد گرفته است را بپرسید. در موسسه تخصصی زبان کوییک میتوانید هر جلسه تعداد کلمات بیشماری را بی‌آموزید و همواره سعی کنید همه این کارها و یادگیری کلمات را حین بازی و خنده انجام دهید.

مسلما آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می‌تواند متنوع باشد و شامل کارهای دیگری هم شود. اما برای بچه‌ها مهمترین چیز تشویق است، پس اگر شما این کار را بکنید به بهترین شکل ممکن به آنها کمک کرده‌اید تا زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

آیا آموزش انگلیسی به کودکان در منزل کار آسانی است؟

در این مقاله به نکاتی اشاره کرده‌ایم که آموزش زبان انگلیسی به کودکان شما را از آب خوردن هم ساده‌تر می‌کند. با استفاده از این روش‌های خلاقانه یادگیری زبان انگلیسی برای کودک شما بسیار آسان خواهد بود.

خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی به کودکان چقد اهمیت دارد؟

با توجه به این که بچه‌ها زودتر از بزرگسالان خسته می‌شوند، باید مراقب باشیم تا حوصله آن‌ها در حین یادگیری زبان سر نرود! به همین دلیل خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی به آن‌ها حرف اول را می‌زند.

روش‌های خلاقانه در تدریس زبان انگلیسی به کودکان کدام است؟

با توجه به اهمیت زبان انگلیسی در آینده کودکان، روش‌های بسیاری در این راستا فراهم شده‌اند که موسسه تخصصی کوییک تلاش کرده در روند آموزش زبان انگلیسی به تمامی آن‌ها توجه نماید.

جزوه‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان تا چه اندازه مفید هستند؟

این جزوات که در این مقاله هم به آن‌ها اشاره شد در صورتی که به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشند نقش مفیدی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان دارند. اما متاسفانه بسیاری از جزوات حال حاضر بازار از این کیفیت برخوردار نیستند.

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [
{
“@type”: “Question”,
“name”: “آیا آموزش انگلیسی به کودکان در منزل کار آسانی است؟ “,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “در این مقاله به نکاتی اشاره کردهایم که آموزش زبان انگلیسی به کودکان شما را از آب خوردن هم سادهتر میکند. با استفاده از این روشهای خلاقانه یادگیری زبان انگلیسی برای کودک شما بسیار آسان خواهد بود. ”
}
}
, {
“@type”: “Question”,
“name”: “خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی به کودکان چقد اهمیت دارد؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “با توجه به این که بچهها زودتر از بزرگسالان خسته میشوند، باید مراقب باشیم تا حوصله آنها در حین یادگیری زبان سر نرود! به همین دلیل خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی به آنها حرف اول را میزند. ”
}
}
, {
“@type”: “Question”,
“name”: “روشهای خلاقانه در تدریس زبان انگلیسی به کودکان کدام است؟ “,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “با توجه به اهمیت زبان انگلیسی در آینده کودکان، روشهای بسیاری در این راستا فراهم شدهاند که موسسه تخصصی کوییک تلاش کرده در روند آموزش زبان انگلیسی به تمامی آنها توجه نماید. ”
}
}
, {
“@type”: “Question”,
“name”: “جزوههای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان تا چه اندازه مفید هستند؟ “,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “این جزوات که در این مقاله هم به آنها اشاره شد در صورتی که به صورت حرفهای طراحی شده باشند نقش مفیدی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان دارند. اما متاسفانه بسیاری از جزوات حال حاضر بازار از این کیفیت برخوردار نیستند. ”
}
}
]
}

در این مقاله به نکاتی اشاره کرده‌ایم که آموزش زبان انگلیسی به کودکان شما را از آب خوردن هم ساده‌تر می‌کند. با استفاده از این روش‌های خلاقانه یادگیری زبان انگلیسی برای کودک شما بسیار آسان خواهد بود.

با توجه به این که بچه‌ها زودتر از بزرگسالان خسته می‌شوند، باید مراقب باشیم تا حوصله آن‌ها در حین یادگیری زبان سر نرود! به همین دلیل خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی به آن‌ها حرف اول را می‌زند.

با توجه به اهمیت زبان انگلیسی در آینده کودکان، روش‌های بسیاری در این راستا فراهم شده‌اند که موسسه تخصصی کوییک تلاش کرده در روند آموزش زبان انگلیسی به تمامی آن‌ها توجه نماید.

این جزوات که در این مقاله هم به آن‌ها اشاره شد در صورتی که به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشند نقش مفیدی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان دارند. اما متاسفانه بسیاری از جزوات حال حاضر بازار از این کیفیت برخوردار نیستند.


مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟


quickwithus

مارس 27


quickwithus

مارس 24


quickwithus

مارس 23


quickwithus

مارس 21


quickwithus

مارس 17


quickwithus

مارس 15

تماس با ما

درباره ما

وبلاگ

کلاس‌های حضوری

کلاس‌های آنلاین

نظرات زبان آموزان

سوالات پرتکرار

ثبت نظر

مسیرهای دسترسی به آموزشگاه

نشانی پست الکترنیک: info@quickwithus.com

واتساپ / وایبر / تلگرام/ ایمو: 09123726816

مقالات زیادی در اینترنت مبنی بر یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان وجود دارد، اما مقالات مرتبط با کودکان کمتر دیده می­شود. اگر کودکی دارید که در حال یادگیری زبان انگلیسی است قطعا می‌خواهید بدانید که چگونه می­‌توان به آن­‌ها کمک کرد یا اگر دوست دارید خودتان در منزل، زبان انگلیسی به کودکانتان آموزش دهید، قطعا می­‌خواهید بدانید که چگونه باید این کار را انجام دهید. برای کمک به کودکانتان در یادگیری زبان انگلیسی یا آموزش آن­ها در منزل، حتما نیاز نیست که سطح زبان انگلیسی بالایی داشته باشید، مهم‌­ترین مسئله این است که خودتان مشتاق باشید و فرزندانتان را تشویق و تمجید ­کنید. این اشتیاق شما، کودکتان را مشتاق و علاقه­‌مند به یادگیری می­کند.

اگر کودکتان نتوانست خیلی زود انگلیسی صحبت کند، نگران نباشید، چرا که زمان مشخصی نیاز است تا کودک شروع به یادگیری زبان دوم کند. بنابراین صبور باشید تا در زمان خودش به صحبت به زبان انگلیسی را شروع کنند.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می‌تواند کمی مشکل، زمان بر و گاهی اوقات چالش بر انگیز باشد. قطعا کودکان بهتر از بزرگسالان زبان جدیدی را یاد می­‌گیرند اما نیاز هست که روش‌های خاصی برای آموزش آن­ها در پیش گرفته شود که درادامه به آن­ها می‌­پردازیم.

جدول محتوایی

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان یک روال معمول داشته باشید. بهتر است جلسات کوتاه و مکرر باشند تا طولانی و کم. برای کودکان بسیار خردسال پانزده دقیقه کافی است و با بزرگتر شدن آن­ها، تمرکزشان بیشتر شده و در نتیجه می‌توانید به تدریج مدت زمان آموزش را طولانی‌­تر کنید. اما به منظور جلب توجه فرزندتان، هم­چنان آموزش­‌ها را کوتاه و متنوع نگه­‌دارید.

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

سعی کنید هر روز فعالیت­‌های خاصی را در زمان مشخص انجام دهید. کودکان وقتی می‌­دانند، چه کاری را قرار است انجام دهند، احساس راحتی و اطمینان بیشتری می­‌کنند. به عنوان مثال؛ هر روز بعد از مدرسه یک بازی انگلیسی انجام دهید، یا قبل از خواب یک داستان انگلیسی با کودکتان بخوانید.

اگر در خانه فضا دارید، گوشه‌­ای را به آموزش زبان انگلیسی به کودکان اختصاص دهید، به عنوان مثال کتاب­‌ها، بازی‌­‌ها ، وسایل کمک آموزشی و ویدیوهای آموزشی را در آن­جا قرار دهید. تکرار ضروری است. کودکان اغلب باید بارها و بارها کلمات و عبارات را بشنوند، تا بتوانند خودشان آن را بیان کنند.

روش‌های خلاقانه آموزش زبان انگلیسی به کودکان

به­‌کارگیری روش‌­های خلاقانه­، تمرکز و یادگیری کودکان را افزایش می­‌دهد، چرا که تحقیقات دانشمندان نشان داده‌­است که استفاده از روش‌­هایی که حواس پنج‌گانه کودکان را درگیر کند، سطح یادگیری را بالاتر برده و در نتیجه اطلاعات جدید سریع­‌تر به حافظه بلند مدت آن­ها منتقل می­‌شود. در ادامه به معرفی این روش‌­ها می­‌پردازیم.

یکی از بهترین روش­‌های خلاقانه­ برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی و خردسال استفاده از بازی­‌های متنوع است. بازی­‌ها راهی عالی برای لذت بخش کردن یادگیری هستند، چراکه نه تنها حس رقابت آن­ها را تقویت می­‌کنند بلکه داشتن هدف و تلاش برای دستیابی به آن را یاد می­‌گیرند. با برنده شدن در بازی، کودک احساس می‌­کند کار مهمی انجام داده و موفق شده است.

اگر آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی جزء درس‌­های اضافه تلقی شود ممکن است تمایلی برای یادگیری از خود نشان ندهند. پس بهتر است همانند فعالیت‌­های خارج مدرسه مثل ورزش یا رقص در نظر گرفته شود تا کمتر حس درس و کار عملی داشته باشند. بازی­ برای هر سنی نشاط آور است و کودکان نیز عاشق بازی کردن هستند. اگر پدر و مادری هستید که می‌خواهید زبان انگلیسی را به فرزندتان آموزش دهید حتما آن را به شکل یک بازی مفرح طراحی کنید.

بازی‌­های زیادی وجود دارد که می­‌توان در کلاس یا منزل انجام داد، در ادامه تعدادی از پرطرفدارترین‌­ها را معرفی می­‌کنیم:

بازی‌های کودکانه برای یادگیری زبان انگلیسی

آهنگ­‌ها روشی فوق‌العاده برای آموزش واژگان جدید زبان انگلیسی به کودکان هستند. بهترین زمان استفاده از آهنگ، پس از معرفی واژگان جدید است. در ادامه برخی از آن­ها را معرفی می­‌کنیم که برای آموزش هرگروه از واژگان زیر مناسبند:

آهنگ‌های دیگر پیچیده‌­تر هستند و برای کودکانی که از قبل واژگان انگلیسی را می‌شناسند مناسب­‌ترند. در ادامه برخی از آن­ها را معرفی می­‌کنیم که برای آموزش کلمات زیر مناسبند.

تلاش کنید حتی کودکان خجالتی هم در خواندن شعر با شما همراهی کنند. برای این منظور، بخشی از آهنگ را خودتان بخوانید و سپس از آن­ها بخواهید با خواندن ادامه آهنگ، به شما پاسخ دهند.

استفاده از روش­‌های زیر کودکان را تشویق می­کند تا شما را در خواندن آهنگ همراهی کنند:

برای آموزش واژگان جدید به کودکان دبستانی، می­توانید از کتاب داستان استفاده کنید. برای مثال؛ داستان­‌های Dr. Seuss یا نویسندگان دیگری که کتاب­‌های ریتمیک دارند، مانند، Sandra Boynton, P.D. Eastman , Shel Silverstein را بخوانید و تصاویر آن­ها را حین خواندن نشان دهید.

به علاوه می­‌توانید از آن­ها بخواهید که کتاب داستان انگلیسی مورد علاقه خود را به کلاس بیاورند و برای سایر همکلاسی‌­های خود بخوانند.

برای کودکان خردسال، هم­زمان با خواندن کلمات به تصاویر اشاره کنید تا بتوانند آن­ها را به هم مرتبط کنند. به علاوه آن­ها را تشویق به مشارکت کنید. به عنوان مثال ، وقتی می­گویید “the red bird”، از آن­ها بخواهید که به پرنده اشاره کنند.یک کتاب را بارها و بارها بخوانید تا کودکان به خوبی تمام واژگان آن را یاد بگیرند.

هنر روشی خارق‌العاده برای علاقه­‌مند کردن کودکان به یادگیری زبان انگلیسی است.کارهای هنری باید در ابتدا و انتهای کلاس یا آموزش‌تان در منزل انجام شود. بعد از آموزش واژه جدید، از آن­ها بخواهید که تصویر آن واژه را نقاشی کنند و  آنها را ترغیب کنید تا در مورد کارشان با شما صحبت کنند. مثلا با عبارت “?What color is this” بپرسید، از چه رنگی استفاده می‌­کنند تا از این طریق با رنگ‌­ها نیز آشنا شوند. یا در سطوح بالاتر که انواع شغل، میوه­‌ها و نام حیوانات را یاد می‌­گیرند، در کنار ترسیم واژه از آن­ها بخواهید، آن واژه را نوشته و به صورت لیبل روی نقاشی خود برچسب کنند.

سایت Art Projects for Kids  ایده­‌های بیشتری برای انجام فعالیت­‌های هنری به شما ارائه می­‌دهد که برای آموزش واژگان بسیار مفید می‌باشند. این سایت توسط معلمان تأیید شده و سرشار از منابع و ایده‌­های جدید است. همچنین ایده­‌های سرگرم کننده‌­تر در سایت Artful Parent، ایده‌­های کاردستی درسایت Enchanted Learning  و کاردستی­‌های موضوع دار در Funology ارائه شده­‌است.

با توجه به علاقه کودکان به استفاده از گوشی­‌های هوشمند، استفاده از اپلیکیشن­‌های هدفمند زبان انگلیسی بسیار مؤثر است.این برنامه‌­ها کمک می‌کنند تا آنچه را که خودتان به کودکان آموزش داده‌­اید را بهتر و عمیق­‌تر یادبگیرند. در عین حال برای تمرین مهارت­‌های مختلف زبان انگلیسی و یادگیری لغات و عبارات جدید بسیار مفید هستند.

شش تا از بهترین و پرطرفدارترین این اپلیکیشن­‌ها عبارتند از:

تشویق کردن کودکان یکی از موثرترین روش‌ها جهت آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است

فیلم‌ها روشی عالی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان هستند. بسته به سطح دانش آن‌­ها، زمان نمایش فیلم را مشخص کنید.

برای خردسالان یا کودکانی که سطح زبان پایین‌­تری دارند، تماشای قسمت‌­های کوتاه از یک فیلم تلویزیونی مفیدتر است. و چون زمان کمتری صرف می‌­کند، می‌توانید بیش از یک بار هم آن را نمایش دهید. تکرار دوباره فیلم به کودکان اجازه می­دهد تا مطالب را بهتر درک کند. قبل از دیدن بار دوم، اجازه دهید آن­‌ها سوالات خود را مطرح کنند تا ابهاماتشان از بین برود و با تماشای دوباره فیلم آن را بهتر بفهمند.

قدم اول برای استفاده از فیلم به منظور تقویت مهارت گوش دادن و درک مطلب کودکان، استفاده از فیلم‌­های انیمیشنی است مانند؛ Toy Story series،  Ice age seriesو Shrek.

رنگ­‌های بصری انیمیشن درک دیالوگ­‌ها را ساده‌­تر می­کند، به علاوه برای کودکانی که قادر به خواندن هستند، در صورت لزوم استفاده از زیرنویس می‌تواند مؤثر باشد.

از کودکان بخواهید خلاصه یا توصیفی از شخصیت مورد علاقه خود را بنویسند تا در کنار توجه به تصاویر به محتوای فیلم نیز توجه کنند.

بعد از پخش فیلم با استفاده از سوالات زیر، از کودکان فیدبک بگیرید.

? Did they like it? Why? Why not? What were their favorite parts

هم­چنین سوالاتی در مورد فیلم در اختیار آن‌­ها قرار دهید تا در حین دیدن فیلم یا بعد از آن، به آن­‌ها پاسخ دهند.

یکی از ساده‌­ترین و در عین حال پر بازده‌­ترین روش‌­های آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده از موقعیت‌­های روزمره و اشیا واقعی موجود در محل زندگی‌تان یا کلاس است. این شیوه به خصوص برای آموزش در منزل بسیار پر کاربرد است. به عنوان مثال:

صحبت کردن با کودکان خود از اهمیت بالایی برخوردار است

هرگز برای کوچکترین اشتباه‌ها کودکان را دعوا نکنید، بلکه سعی کنید آن­‌ها را برای نکاتی که یاد گرفته‌­اند تشویق کنید. اغلب اتفاق میفتد که معلم­‌ها و پدر مادرها بچه­‌های کوچک و سخت کوششان را برای اشتباه‌­های کوچک دعوا و تنبیه می‌کنند. همین کافی است تا دیگر بچه‌ها به یادگیری زبان انگلیسی ادامه ندهند. تنها سعی کنید تلاش آنها را تحسین کنید و بگویید که خیلی پر تلاش هستند. همین گزاره‌های به ظاهر ساده، کودکان را عاشق یادگیری زبان می‌کند.

اگر برای یادگیری زبان انگلیسی فشار زیادی به کودکان وارد کنید، ممکن است آنها را دچار استرس کنید و همین امر تاثیر منفی روی یادگیریشان خواهد داشت. به علاوه هنگامی که از آن­‌ها آزمون می­‌گیرید به نتیجه اهمیتی ندهید تا آموزش زبان انگلیسی برای آن‌­ها لذت بخش باشد.

اگر کودکی دارید که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارد، برای آموزش زبان انگلیسی به کودک خود به مسایل زیر توجه کنید.

هرگز برای کوچکترین اشتباه‌ها آنها را دعوا نکنید، بلکه سعی کنید آنها را برای نکاتی که یاد گرفته‌اند تشویق کنید. این اتفاق خیلی مهم است و اغلب هم اتفاق میفتد که معلم‌ها و پدرمادر‌ها بچه‌های کوچک و سخت کوششان را برای اشتباه‌های کوچک دعوا و تنبیه می‌کنند. همین کافی است تا دیگر بچه‌ها به یادگیری زبان انگلیسی ادامه ندهند. تنبیه اثر خوبی روی کودکان ندارد و همچنین تشویق زیادی هم نتیجه عکس می‌دهد. تنها سعی کنید تلاش آنها را تحسین کنید و بگویید که خیلی پر تلاش هستند و هر کاری را می‌توانند به راحتی انجام دهند. همین گزاره های به ظاهر ساده، کودکان را عاشق یادگیری زبان می‌کند.

اگر بچه‌ها متوجه بشوند که این فقط جزء درس‌های اضافی است، پس ممکن است تمایلی برای یادگیری از خود نشان ندهند. پس ایده خوبی است که با آن همانند فعالیت‌های خارج مدرسه مثل ورزش یا رقص برخورد کنید. اینگونه آن‌ها کمتر حس درس و کار عملی خواهند داشت. بازی‌های برای هر سنی نشاط آور است. کودکان نیز عاشق بازی کردن هستند. اگر پدر و مادری هستید که می‌خواهید زبان انگلیسی را به فرزندتان آموزش دهید حتما آن را به شکل یک بازی مفرح طراحی کنید.

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

کتاب‌های انگلیسی در خانه بخوانید، کارتون‌های انگلیسی با فرزندانتان ببینید و آهنگ‌های انگلیسی گوش کنید. فرزندانتان هر چه بیشتر انگلیسی بشنوند راحت‌تر آن را یاد می‌گیرند. اصولا ما زبان مادری‌مان را هم به همین شکل یاد گرفته‌ایم. کسی ما را به مدرسه یا کلاس نبرده است ولی ما راحت صحبت می‌کنیم و به خوبی می‌توانیم ارتباط برقرار کنید. اگر محیط شامل المان‌هایی از زبان انگلیسی باشد، فرزندان به راحتی می‌توانند آن را یاد بگیرند و با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

سعی کنید بازی‌هایی که با فرزندانتان می‌کنید، به زبان انگلیسی باشد. هرگونه بازی الفبائی و یا مثلا بازی بینگو برای کوچکتر‌ها و بازی جدول حروف برای بزرگتر‌های مناسب است. همچنین می‌تواند از بازی‌های آماده‌ای که در بازار وجود دارد استفاده کنید. انواع معماها و پازل‌ها وجود دارند که به آموزش زبان انگلیسی برای کودکان کمک می‌کنند و می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

مطالبی که فرزندانتان در کلاس‌های آموزشی یاد می‌گیرند را دنبال کنید و به آنها نشان دهید که چقدر یادگیری آنها و مطالبی که یاد می‌گیرند برای شما مهم است. اگر ذهنیت شما، ذهنیت پویا باشد قطعا تنها چیزی که مد نظر شما خواهد بود، رشد فرزندتان است. با این ذهنیت قطعا به تلاش کودک اهمیت خواهید داد و برای‌تان نتیجه کار او مهم نخواهد بود. اگر کاری کنید که کودکان از روند آموزش زبان انگلیسی لذت ببرند، آنها هرگز آن را رها نخواهند کرد؛ چون برای آنها آموزش زبان انگلیسی یک تفریح می‌شود.

اگر شما باعث شوید تا برای یادگیری زبان انگلیسی فشار زیادی به فرزندانتان وارد شود ممکن است آنها را شدیدا استرسی کنید و همین کار تاثیر منفی روی یادگیریشان خواهد گذاشت. این مورد هم مانند مورد قبلی به نتیجه اشاره دارد. اگر می‌خواهید آموزش زبان انگلیسی برای کودکان لذت بخش باشد، حتما باید به نتیجه اهمیتی ندهید. هنگامی که کسی را آزمون می‌کنید و نتیجه را به رخش می‌کشید، به او فشار و استرس وارد خواهید کرد.

اگر زبان انگلیسی خودتان هم نیاز به پیشرفت دارد بهتر است برای اینکه نشان دهید یادگیری زبان انگلیسی چقدر برایتان مهم است، خودتان هم به کلاس بروید. بچه‌های بزرگتر اغلب فکر می‌کنند اگر شما کاری را انجام نمی‌دهید، پس این منصفانه نیست که آنها انجامش بدهند. شما فرصت رهبری کردن را دارید.

اگر زبان انگلیسی شما خوب است پس سعی کنید با فرزندانتان انگلیسی صحبت کنید. حتی جملات کوتاهی مثل “دوستت دارم” و یا کارهایی مثل “بیا اینجا” یا “بشین”، برای شروع فوق‌العاده هستند. فرزند شما به مرور عادت به صحبت کردن افراد به زبان انگلیسی می‌کند. محیط انگلیسی زبان می‌تواند کودکان را بیشتر با این زبان آشنا کند و روند یادگیری آنها را سریعتر کند.

اگر به دختر و یا پسرتان در تکالیف زبان انگلیسی شان کمک می‌کنید و آنها خسته شده‌اند، هرگز آنها را مجبور نکنید تا تکالیف را انجام دهند. بگذارید اندکی استراحت کنند و دوباره تکالیف را انجام دهید. تحقیقات نشان داده‌اند که هر انسانی برای ۲۵ دقیقه فعالیت به ۵ دقیقه استراحت نیاز دارد. برای مطالعه بیشتر می‌تواند تکنیک مدیریت زمان پومودورو را بررسی کنید.

برای این کار راه‌های زیادی وجود دارد. فرزندانتان را تشویق کنید تا برچسب اسم وسیله‌های مختلف را روی وسیله‌اش بچسبانند. هر هفته برای فرزندتان از کلمات جدید‌تری استفاده کنید و یا هر روز از فرزندتان کلمات جدیدی که یاد گرفته است را بپرسید. در موسسه تخصصی زبان کوییک میتوانید هر جلسه تعداد کلمات بیشماری را بی‌آموزید و همواره سعی کنید همه این کارها و یادگیری کلمات را حین بازی و خنده انجام دهید.

مسلما آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می‌تواند متنوع باشد و شامل کارهای دیگری هم شود. اما برای بچه‌ها مهمترین چیز تشویق است، پس اگر شما این کار را بکنید به بهترین شکل ممکن به آنها کمک کرده‌اید تا زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

آیا آموزش انگلیسی به کودکان در منزل کار آسانی است؟

در این مقاله به نکاتی اشاره کرده‌ایم که آموزش زبان انگلیسی به کودکان شما را از آب خوردن هم ساده‌تر می‌کند. با استفاده از این روش‌های خلاقانه یادگیری زبان انگلیسی برای کودک شما بسیار آسان خواهد بود.

خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی به کودکان چقد اهمیت دارد؟

با توجه به این که بچه‌ها زودتر از بزرگسالان خسته می‌شوند، باید مراقب باشیم تا حوصله آن‌ها در حین یادگیری زبان سر نرود! به همین دلیل خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی به آن‌ها حرف اول را می‌زند.

روش‌های خلاقانه در تدریس زبان انگلیسی به کودکان کدام است؟

با توجه به اهمیت زبان انگلیسی در آینده کودکان، روش‌های بسیاری در این راستا فراهم شده‌اند که موسسه تخصصی کوییک تلاش کرده در روند آموزش زبان انگلیسی به تمامی آن‌ها توجه نماید.

جزوه‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان تا چه اندازه مفید هستند؟

این جزوات که در این مقاله هم به آن‌ها اشاره شد در صورتی که به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشند نقش مفیدی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان دارند. اما متاسفانه بسیاری از جزوات حال حاضر بازار از این کیفیت برخوردار نیستند.

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [
{
“@type”: “Question”,
“name”: “آیا آموزش انگلیسی به کودکان در منزل کار آسانی است؟ “,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “در این مقاله به نکاتی اشاره کردهایم که آموزش زبان انگلیسی به کودکان شما را از آب خوردن هم سادهتر میکند. با استفاده از این روشهای خلاقانه یادگیری زبان انگلیسی برای کودک شما بسیار آسان خواهد بود. ”
}
}
, {
“@type”: “Question”,
“name”: “خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی به کودکان چقد اهمیت دارد؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “با توجه به این که بچهها زودتر از بزرگسالان خسته میشوند، باید مراقب باشیم تا حوصله آنها در حین یادگیری زبان سر نرود! به همین دلیل خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی به آنها حرف اول را میزند. ”
}
}
, {
“@type”: “Question”,
“name”: “روشهای خلاقانه در تدریس زبان انگلیسی به کودکان کدام است؟ “,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “با توجه به اهمیت زبان انگلیسی در آینده کودکان، روشهای بسیاری در این راستا فراهم شدهاند که موسسه تخصصی کوییک تلاش کرده در روند آموزش زبان انگلیسی به تمامی آنها توجه نماید. ”
}
}
, {
“@type”: “Question”,
“name”: “جزوههای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان تا چه اندازه مفید هستند؟ “,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “این جزوات که در این مقاله هم به آنها اشاره شد در صورتی که به صورت حرفهای طراحی شده باشند نقش مفیدی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان دارند. اما متاسفانه بسیاری از جزوات حال حاضر بازار از این کیفیت برخوردار نیستند. ”
}
}
]
}

در این مقاله به نکاتی اشاره کرده‌ایم که آموزش زبان انگلیسی به کودکان شما را از آب خوردن هم ساده‌تر می‌کند. با استفاده از این روش‌های خلاقانه یادگیری زبان انگلیسی برای کودک شما بسیار آسان خواهد بود.

با توجه به این که بچه‌ها زودتر از بزرگسالان خسته می‌شوند، باید مراقب باشیم تا حوصله آن‌ها در حین یادگیری زبان سر نرود! به همین دلیل خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی به آن‌ها حرف اول را می‌زند.

با توجه به اهمیت زبان انگلیسی در آینده کودکان، روش‌های بسیاری در این راستا فراهم شده‌اند که موسسه تخصصی کوییک تلاش کرده در روند آموزش زبان انگلیسی به تمامی آن‌ها توجه نماید.

این جزوات که در این مقاله هم به آن‌ها اشاره شد در صورتی که به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشند نقش مفیدی در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان دارند. اما متاسفانه بسیاری از جزوات حال حاضر بازار از این کیفیت برخوردار نیستند.


مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟


quickwithus

مارس 27


quickwithus

مارس 24


quickwithus

مارس 23


quickwithus

مارس 21


quickwithus

مارس 17


quickwithus

مارس 15

تماس با ما

درباره ما

وبلاگ

کلاس‌های حضوری

کلاس‌های آنلاین

نظرات زبان آموزان

سوالات پرتکرار

ثبت نظر

مسیرهای دسترسی به آموزشگاه

نشانی پست الکترنیک: info@quickwithus.com

واتساپ / وایبر / تلگرام/ ایمو: 09123726816

آموزش زبان انگلیسی (رایگان) | آموزش اصولی انگلیسی مقدماتی | 30 درس مهم آموزش انگلیسی به کودکان (و نکات کاربردی)

علاقه کودکان به آموزش زبان انگلیسی باعث شده تا والدین آنها بدنبال روشهای نوین و منابع معتبر  آموزشی باشند. کودکان در بین همه روشها آموزش تصویری و ویدیویی را بیشتر از بقیه روشها می پسندند. کلیپ های جذاب آموزشی ما در این پست باعث جذب بیشتر کودک دلبند شما به زبان انگلیسی می شود.

این دروس مهم یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان تنها یک مقدمه برای شروع یادگیری اصولی هستند. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که چون کودکان در ابتدای مرحله یادگیری هستند، باید آموزش شان کاملا اصولی باشد وگرنه فرایند یادگیری شان اشتباه و بسیار زمان بر خواهد شد و آنها خود بخود از یادگیری دلسرد می شوند.

نکته مهم در آموزش زبان به کودک این است که این کار باید همراه با سرگرمی و همراهی یک بزرگ تر باشد. جلسات آموزشی کوتاه باشند و روزانه یک زمان خاص را به این کار اختصاص دهید. مثلا هر روز ساعت 2 بعد از ظهر همراه با کودک به تماشای یکی از ویدیوهای همین صفحه بنشینید یا آنها را دانلود کنید و در تلویزیون تماشا نمایید.

موقع پخش آهنگ یا متن ها همراه با کودک خود همان متن یا ترانه یا هر چیزی را زمزمه یا با صدای بلند بخوانید و معنی آن را خیلی آرام برای او توضیح دهید. در کنار این ویدیوها بهتر است از 6 منبع گفته شده دربالا حتما استفاده کنید. مثلا قبل از خواب یکی از داستان های انگلیسی را برایش بخوانید یا روزانه یک کارتون جذاب انگلیسی برایش پخش کنید یا اپلیکیشن روی گوشی نصب کنید و بگذارید هر موقع دوست داشت با گوشی و آن اپلیکیشن بازی کند. یادگیری زبان برای کودکان کاملا ناخودآگاه اتفاق می افتد و خیلی سریع تر از چیزی که فکر کنید. بعد از اینکه کمی کلمه و شعر یادگرفت او را به کلاس آموزشی (آنلاین یا حضوری) بفرستید تا کمی بلد باشد و سرخورده نشود.

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

تکرار همه موارد یادگیری ضروری ست. اگر یک کلیپ را امروز برایش پخش می کنید، دو سه بار دیگر هم در روزهای آینده پخش کنید تا حفظ شود. آهنگ های بالا را که دانلود کردید در مواقع بیکاری یا در ماشین پخش کنید و همراه با کودک و خودتان زمزمه کنید.

حتما با خنده و سرگرمی کودکان را تشویق به یادگیری کنید. سخت گیری ممنوع است کودکان هم زود خسته می شوند هم زود زده می شوند. کتاب های انگلیسی در خانه بخوانید، کارتون های انگلیسی با فرزندانتان ببینید و آهنگ های انگلیسی گوش کنید. فرزندانتان هر چه بیشتر انگلیسی بشنوند راحت تر آن را یاد می‌گیرند. اصولا ما زبان مادری‌مان را هم به همین شکل یاد گرفته ایم. کسی ما را به مدرسه یا کلاس نبرده است ولی ما راحت صحبت می‌کنیم و به خوبی می‌توانیم ارتباط برقرار کنید. اگر محیط شامل المان‌هایی از زبان انگلیسی باشد، فرزندان به راحتی می‌توانند آن را یاد بگیرند و با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

حتما از موقعیت های روزانه برای آموزش زبان به کودک بهره ببرید:

7 درس زیر کلمات توسط آموزشگاه بی نظیر زبان نگار برای کودکان تهیه شده است (این موسسه بهترین آموزشگاه زبان کودکان در ایران است). ابتدا این ویدیوها را دانلود کنید و بعد هم سراغ بخش بعدی یعنی یادگیری با شعر و ریتم و موسیقی بروید.

نکته مهم: برای دانلود ویدیوها دکمه Alt کیبورد را نگه دارید بعد روی دکمه دانلود کلیک کنید یا روی آن کلیک کنید وقتی پخش شد، روی علامت سه نقطه پایین سمت راست ویدیو کلیک و گزینه ذخیره را بزنید.

این درس که حروف الفبا را با کمک شعر به کودک شما می آموزد یکی از محبوب ترین ویدیوهای آموزش انگلیسی کودکان در فضای اینترنت می باشد. برای یادگیری ویدیوها، لازم است که هر ویدیو را کودک حداقل ۳ بار تماشا کند. بار اول حتما با کودک همراهی کنید و به زبان فارسی برایش توضیح دهید. بعد از چند بار کودک کم کم با دیدن شکل ها یاد می گیرد که نام آن ها را تلفظ کند!

در این درس با کمک شعر، یک سری کلمات انگلیسی را با تصاویر واضح یاد خواهد گرفت:

 

این ویدیوی کوتاه نیز برای یادگیری برخی عبارات ساده انگلیسی برای کودک می باشد:

آموزش کلمات و جملات بسیار ساده با کمک شعر. همانگونه که قبلا هم اشاره کردیم، فرآیند یادگیری کودکان باید با شعر و سرگرمی و ترانه های شاد همراه باشد:

≡   دانلود این ویدیو

ضرب المثل های انگلیسی را در سایت ما بخوانید : ۱۵۰ تا از اصطلاحات و ضرب المثل های روزمره انگلیسی با ترجمه فارسی

جملات ابتدایی و کاربردی در زبان انگلیسی را با کمک ویدیوی زیر با کودک خود تمرین کنید:

آهنگ abc برای کودکان را در ویدیو زیر می بینید، ویدیویی که مدت های زیادی حرف اول برای آموزش حروف انگلیسی به کودکان را می زد:

حتما سعی کنید از بهترین بسته های آموزشی و استاندارد آموزش زبان کودکان استفاده کنید! (کلیک کنید)

آموزش میوه ها و سبزیجات به کودکان را با ویدیوی زیر دنبال کنید:

آموزش حیوانات به کودکان با کمک ویدیوی زیر را دنبال کنید:

در این ویدیو کودک شما با نام حشرات مختلف آشنا می شود:

در این ویدیو کودک شما با حشرات مختلف دیگر و نام آنها آشنا می شود:

در این ویدیو کودک شما یاد می گیرد که هر یک از اعضای بدن در انگلیسی چه معادلی دارند:

در تکمیل ویدیوهای بالا، ویدیوی یک ساعته زیر می تواند با آهنگ و شعرهای کودکانه ساده، مکملی برای یادگیری باشد. کافی ست آن را در مواقع فراغت در منزل یا در اتومبیل پخش کنید. کودک ناخودآگاه با تلفظ کلمات و با شعر آشنا می شود:

انگلیسی زبان ها از آواها و صداهای آشنایی استفاده می کنند که یادگیری آن توسط کودک به طور موثری منجر به علاقه مندی به زبان انگلیسی و یادگیری سریع تر می شود:

۱ ساعت شعر و ترانه به زبان ساده به همراه زیر نویس برای کودکان برای اینکه فقط بتوانند کلمات را ادا کنند. این شعرها به واسطه زبان کودکانه و ریتم و آهنگ و روایت بر مبنای داستان خود بخود بر ذهن کودک نقش می بندند:

مشابه درس ۱۴ می باشد:

مشابه درس ۱۴ می باشد:

به سیستم های آموزشی زبان انگلیسی ضرورت دارم لطفا

سلام
این فیلم ها که ۱۱ درسه
۴ تای دیگش کو

این فیلم ها رو نمیشه دانلود کنیم؟؟

بله سپاس از شما. لینک های دانلود اضافه شد.

چرا میشه

با سلام و تشکر از قرار دادن فیلم های آموزشی ، توی کامنت بالا فرمودین لینک ها اضافه شد ، ولی توی صفحه هیچ لینکی مشاهده نمیشه و همون ۱۱ تا فیلم فقط موجوده ، ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
امکان دانلود وجود نداره

روی دانلود فیلم کلیک کنید فیلم شروع به پخش می کند در سمت راست پایین فیلم موس را حرکت دهید ۳ نقطه ظاهر می گردد و گزینه دانلود را انتخاب کنید . موفق باشید .

سلام
ممنونم بخاطر زحمات و آموزش هایی که گردآوری نمودین.
بسیار عالی بودن
شاد باشین

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

عاااااااالی. ممنون

این پکیج طبقه بندی شده عالیه. ممنون

🌹Thank you

درس۱ ناقص دانلود میشه چند بار دانلود کردم فقط چند دقیقه اول رو نشون میده بعد خطا میده

سلام من همین پکیج رو میخوام خریداری کنم ادرس ایمیلم میدم لطف کنید لینک خرید برام بفرستید

این پکیج به صورت جداگانه وجود نداره ولی پکیج کارتون و انیمیشن مخصوص کودکان با ترجمه داخل سایت هست. توی همین صفحه پایین صفحه یا کنارش می تونین ببینیدش

با سلام و احترام
بسیار عالی و کاربردی بود.
بی نهایت سپاسگزارم 🙏🙏🙏🙏

سلام بسیار سپاسگزارم ، لطفا ۴ تای دیگش رو هم عنایت بفرمایین .

مطلب بسیار عالی و خوبی بود ، متشکرم

سلام. فیلما دانلود نمیشه.

سلام. مجددا تست شد و لینکهای دانلود سالم هستند

عااالی همه فیلم ها دانلود شد تشکر فراوان

با سلام و تشکر از قرار دادن فیلم های آموزشی ، این فیلم ها رو نمیشه دانلود کنیم؟؟ و همون ۱۱ تا فیلم فقط موجوده ، ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

با سلام و تشکر از قرار دادن فیلم های آموزشی ، این فیلم ها رو نمیشه دانلود کنیم. می شه لینک دانلود رو اضافه کنید ؟ لطفا ۴ تای دیگرش رو هم عنایت بفرمایید.
پاسخ

Thanks a lot

مگه اون ۱۱ تا رو فول هستند که دنبال ۴ تای دیگه هستید 😂

همه که پرسیدن چهارتا ی دیگش کو….منم بپرسم؟ خوب جوابی آدرسی چیزی هم بگین ممنون میشیم از بابت محتوا عالین ممنون ولی برای بار چندم لطفا باقیشم بزارین ممنون از همگی دست همتون درد نکنه big LIKE

خیلی ممنون. عالی بود

عالی بود واقعا.ممنون ازشنا

وااااااقعا عالی
مچکربابت زحماتتون

عالیه ممنون

این فیلم ها برای چه محدده ی ستی خوبه؟

ممنون بابت زحمات

سلام ممنون از زحمتی ک کشیدید،اما هرچی روی دانلود ویدیو میزنم دانلود نمیشه??چیکار کنم

سلام. وی پی ان رو خاموش کنید و دکمه Alt رو نگه دارید و روی دکمه دانلود ویدیو کلیک کنید

سلام
فیلم ها خیلی خوب عالی بودند
ممنون و سپاس فراوان

دمتون گرم…تو دنیایی که همه چیز پولیه شما واقعاً گل کاشتین
تشکرلر ادرم

سلام و خسته نباشید خدمت شما و تشکر بابت فیلم های عالیتون
متاسفانه فیلم ها آپلود می شه ولی سه نقطه ای نمیاد برای دانلود
ممنون می شم اگر راهنمایی بفرمایید❤️❤️

بسیاااااااااااااار عااااااااااااالی
از مدیریت محترم سایت چرب زبان به خاطر در اختیار گذاشتن این فیلم های آموزشی برای کودکان و سخاوتمندیتان به علت دانلود رایگان سپاسگزارم . انشاء الله همیشه موفق و پیروز باشید
باتشکر

سلام
ممنونم بسیار عالی و آموزنده

دمتون گرم
فقط ممنون میشم درس ۱ و ۹ و ۱۴ و ۱۵ رو دوباره چک بکنین
دانلود نمی شن

خیلی خوب

سلام عالی هستن مرسی ولی درس ۱۳ لینک دانلودش فعال نیست نمیشه دانلودش کرد. در صورت امکان اصلاحش بفرمائید. ممنونم

سلام فلیمهایی که گذاشتید خیلی عالی بود.دستتون درد نکنه.

سلام چه فرمتی هست

فایل mp4 هستند دیگه (رایج ترین فرمت ویدیویی)

سلام تشکر بابت فیلمهاتون.

بابت فیلمهاتون خیلی ممنون

سلام…فوق االعاده عالی و ممنونم از شما و همکاران گرامیتون

سلام تشکر خیلی عالی هست 😘🥰

خیلی خوب هستید. ممنون بابت فیلم های جذاب و کاربردیتان به امید موفقیت و پیشرفت تمام فرزندان ایران زمین

سلام و خدا قوت. سایت جامع و کاملی دارین خیلی تونستم استفاده مفید و منظم داشته باشم ممنونم.

خیلی خوبه ..اما چرا نمیشه با گوشی دانلود کرد..اصلا سمت راست سه نقطه وجود نداره.میشه راهنمای کنید

سلام.روز بخیر…متاسفانه نمیشه دانلود کرد.بعد از شدن و حرکت موس تو سمت راست فیلم،سه تا نقطه نمیاد…ممنون از زحماتتون…خداقوت

سلام و تشکر فراوان از گذاشتن این فایلهای آموزشی خوب
دست مریزاد

بسیار بسیار عالی
تشکر

با سلام و درود متن فارسی یا ترجمه این آموزشها رو چطور میتونیم دانلود کنیم ؟؟؟ ممنون

سلام. ممنون از ارائه این ویدئوهای آموزشی ارزشمند برای بچه ها. خدانگهدارتون باشه

سلام کاش اموزشتون انگلیسی و فارسی باهم بود تاکودک بتونه هم فارسی وهم انگلیسشو باهم یاد بگیره

درود،سایت بسیار عالی دارید.ممنونم.فقط من نمیتونم ویدیویها رو دانلود کنم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

کاشت مو روانپزشک متخصصان تغذیه دندانپزشک کاشت ابرو لیفت صورت  لیپوساکشن جراح پلاستیک کلینیک جراحی بینی ارتودنسی

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات آموزشی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !

© استفاده از مطالب چرب زبان با دادن لینک مستقیم به سایت به عنوان منبع بلامانع است.

تبلیغــات     تماس با ما

مقاله اصولی ترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان در منزل توسط یکی از معتبرترین موسسات آموزش زبان انگلیسی دنیا نوشته شده است. در واقع در این پست ما روش اصولی آموزش زبان انگلیسی به کودکان یک تا هفت ساله در منزل را به شما آموزش می دهیم.

بسیاری از والدین دوست دارند به فرزندانشان در خانه درس بدهند، اما نمی‌دانند چطور شروع کنند. پیشنهادهای ما را بخوانید تا بفهمید!

بسیاری از والدین دوست دارند به فرزندانشان در خانه درس بدهند، اما نمی‌دانند چطور شروع کنند. مهم نیست که انگلیسی شما عالی نیست. مهم‌ترین چیز این است که شما مشتاق هستید و به کودکان خود تشویق و تمجید زیادی می‌دهید. کودکتان شور و اشتیاق شما را جذب میکند. نگران نباش اگر کودکتان شروع به صحبت کردن با زبان انگلیسی نکند. آن‌ها به مقدار مشخصی از وقت نیاز دارند تا زبان را جذب کنند. صبور باشید و آن‌ها در زمان خود انگلیسی صحبت خواهند کرد.

ایجاد یک برنامه روتین

یک برنامه روتین برای زبان انگلیسی خود در خانه ایجاد کنید. یک برنامه روتین برای زبان انگلیسی خود در خانه. بهتر است که جلسات کوتاه‌مدت و مکرر را در مقایسه با موارد طولانی و نادر داشته باشیم. پانزده دقیقه برای بچه‌های بسیار جوان کافی است. شما می‌توانید به تدریج جلسات را طولانی‌تر کنید چون کودک شما باسابقه تر می‌شود و میزان تمرکز آن‌ها افزایش می‌یابد. فعالیت‌ها را کوتاه و متفاوت نگاه دارید تا توجه کودک خود را جلب کنید.

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

سعی کنید در هر روز فعالیت‌های خاصی انجام دهید. کودکان وقتی می‌دانند انتظار چه چیزی را داشته باشند احساس راحتی بیشتری می‌کنند. برای مثال ، شما می‌توانید هر روز بعد از مدرسه یک بازی انگلیسی را بازی کنید ، یا یک داستان انگلیسی را قبل از خواب بخوانید. اگر در خانه فضایی دارید ، می‌توانید یک گوشه انگلیسی ایجاد کنید جایی که هر چیزی را به انگلیسی متصل کنید، برای مثال کتاب‌ها، بازی‌ها، دی وی دی‌ها یا چیزهایی که کودکان شما ساخته‌اند. تکرار ضروری است – کودکان اغلب قبل از این که احساس کنند آماده تولید خود هستند نیاز به شنیدن کلمات و عبارات دارند.

بازی کردن

کودکان زمانی که سرگرم خوش‌گذرانی هستند ، به طور طبیعی یاد می‌گیرند. فلش کارت ها راهی خوب برای آموزش و اصلاح دایره لغات هستند و بازی‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید با آن‌ها بازی کنید.انواع دیگری از بازی‌هایی وجود دارند که می‌توانید با کودکان خود بازی کنید تا به آن‌ها کمک کنید که انگلیسی تمرین کنند:بازی‌های اکشن- به عنوان مثال بازی گرگم به هوا (شاید!)بازی‌های تخته‌ای- مار و پله یا دیگر بازی‌های سنتیبازی‌های کلمات– به عنوان مثال جاسوسی، مامور اعدامبازی‌های آنلاین– می‌توانید آموزش انگلیسی خود را با بازی آنلاین از LearnEnglish Kids به پایان برسانید.

استفاده از وضعیت‌های روزمره

فایده آموزش زبان انگلیسی در خانه این است که شما می‌توانید از موقعیت‌های روزمره و چیزهای واقعی از اطراف خانه برای تمرین زبان طبیعی و در زمینه استفاده کنید.

برای مثال:

•در مورد لباس‌ها وقتی که کودک در حال پوشیدن لباس است صحبت کنید، یا وقتی لباس‌های لباسشویی را مرتب می‌کنید ( ” بیایید جوراب‌های آبی‌رنگ خود را کنار بگذارید “، ” این تی‌شرت پدر است “، و غیره ).

•زمانی که به کودک خود کمک می‌کنید تا اتاق‌خواب خود را مرتب کند، دایره لغات را تمرین کنید ( بیایید خرس عروسکی خود را روی تخت‌خواب بگذارید ! ماشین آبی کجاست ؟ ” ).

•زمانی که شما آشپزی می‌کنید یا می‌خواهید به خرید بروید ، واژگان غذایی را آموزش دهید. زمانی که به سوپر مارکت می‌روید، لیستی از چیزهایی که می‌توانید پیدا کنید ( استفاده از تصاویر و یا کلمات بسته به سن خود ) را به فرزندتان بدهید. زمانی که خرید را در منزل می‌گذارید ، واژه‌نامه را مورد بازبینی قرار دهید.

استفاده از داستان‌ها

کودکان کم‌سن و سال عاشق کتاب‌هایی با رنگ‌های روشن و تصاویر جذاب هستند. به تصاویر با هم نگاه کنید و کلمات را همانطور که به تصاویر اشاره می‌کنید ، بیان کنید. بعد از آن می‌توانید از کودک خود بخواهید به چیزهای مختلف اشاره کند، مثلا ” گربه کجاست ؟ بعد از مدتی آن‌ها را تشویق کنید که این کلمات را با پرسیدن ” این چیه؟ ” بیان کنند . گوش دادن به داستان‌ها کودک شما را به صداها و ریتم‌های انگلیسی عادت می‌دهد

برای مثال:داستان‌های انیمیشنی در مورد LearnEnglish Kids یک راه عالی برای کودکان است تا مهارت‌های گوش دادن و خواندن را توسعه دهند. کودکان بزرگ‌تر می‌توانند فعالیت‌های قابل دانلود را تکمیل کنند تا بتوانند درکشان را بررسی کنند.

استفاده از آهنگ‌ها

آهنگ‌ها یک روش واقعا موثر برای یادگیری کلمات جدید و بهبود تلفظ هستند.

آهنگ‌ها برای کودکان بسیار خوب است چون آن‌ها می‌توانند به آن‌ها بپیوندند، حتی اگر هنوز قادر به خواندن این ترانه نیستند. اعمال اغلب معنای کلمات در آهنگ را نشان می‌دهند. مثلا اینجا پر از آهنگ های کودکانه و مفید برای کودکان است.

آموزش دستور زبان

با بچه‌های کوچک‌تر، نیازی به آموزش صریح قوانین دستور زبان وجود ندارد ، اما به جای آن از آن‌ها برای رسیدگی و استفاده از ساختارهای گرامری مختلف در متن استفاده می‌شود، مثلا ” وقتی درباره ظاهر یک نفر صحبت می‌کنید، یا باید /نباید ” وقتی در مورد قوانین مدرسه شان صحبت می‌کنید . شنیدن دستور زبان که در زمینه از سنین پایین استفاده می‌شود به کودک شما کمک می‌کند که از آن به طور طبیعی و درست زمانی که بزرگ‌تر هستند ، استفاده کند. برای کودکان بزرگ‌تر می‌توانید از بخش تمرین گرامر روی LearnEnglish Kids استفاده کنید. ویدیو، ازمون ها و بازی‌ها به بچه‌ها کمک می‌کنند تا با آرامش و راحتی یاد بگیرند.

این می‌تواند برای کودکان بزرگ‌تر بسیار مفید باشد تا به خواهر و یا دیگر اعضای خانواده خود آموزش دهند. توضیح این که چطور می‌توانید از دستور زبان به فرد دیگر استفاده کنید، به شما کمک می‌کند خودتان مسلط شوید.

اول باید کدام کلمات و عبارات را یاد بگیرم ؟

علایق و شخصیت کودک خود را در نظر بگیرید که تصمیم بگیرید کدام موضوعات را تدریس کنید و بگذارید کودک تان به شما کمک کند که انتخاب کنید. ممکن است دوست داشته باشید با برخی از این موضوعات شروع کنید:

همچنین برای کودکتان مهم است که به زبان ” زبان انگلیسی ” عادت کند، بنابراین هر بار با فرزندتان صحبت کنید، مثلا ” زبان انگلیسی است ! بیا بنشینیم. با چه آهنگی امروز شروع می‌کنیم ؟ ” کودکان به زودی عباراتی مانند لطفا را انتخاب می‌کنند؛ متشکرم؛ آیا من می‌توانم … ؟ کجا … ؟ توجه کنید … چه رنگی است ؟ … من دوست دارم … من دوست ندارم …

رویکرد شما هر چه که باشد، مهم‌ترین چیز استراحت کردن ، لذت بردن است و اینکه یادگیری انگلیسی تجربه لذت بخش برای شما و فرزندتان است.

امیدوارم مقاله روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان برای شما مفید واقع شده باشد . برای اموزش زبان انگلیسی به فرزندتان می توانید به سایت دوره زبان انگلیسی کودکان ۲۴talk مراجعه کنید.

منبع: charbzaban

آموزش زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم به همراه آهنگ و ریتم‌های انگلیسی کودکانه هم یک روش بسیار عالی برای آشنا کردن کودک با زبان جدید و روان‌تر کردن صحبت آن‌ها است. کودکان عاشق شعر و موسیقی هستند.

در این مقاله می‌خواهیم آموزش زبان انگلیسی به کودکان با 6 نکته ساده را برای شما بیان کنیم.با کودک بازی کنید.از ترانه‌های انگلیسی استفاده کنیدو…

دلایل یادگیری زبان برای هر شخصی می‌تونه متفاوت باشه اما در این مقاله به 10 دلیل اصلی یادگیری زبان می‌پردازیم که که اکثر زبان آموزان به دنبالش میان.

کلاس‌هایی که برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان برگزار می‌شود با کلاس‌های زبان انگلیسی بزرگسالان کاملا متفاوت می‌باشد و فضای آموزشی این کلاس‌ها باید طراحی خاصی داشته باشد،

دراین مقاله نکات آموزش زبان انگلیسی به کودکان را برای‌تان تشریح می کنیم.دقت کنید که کودکان عاشق این هستند که زمان مطالعه‌ی خود را باکسی به اشتراک بگذارند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه چگونه است؟ اکثر والدین دوست دارند آموزش زبان انگلیسی به کودک را در خانه شروع کنند اما نمیدانند از کجا و کدام قسمت. پیشنهادات زیر را بخوانید تا چارچوب کلی نکات مهم آموزش به کودک در منزل را کامل متوجه شوید. آموزش زبان به کودک در عین محبوب بودن، مورد نیاز بودن، ضروری بودن و غیره، به پیگیری، تلاش های بهینه و البته دشواری های خاص خود مرتبط است. در حقیقت این موضوع هم مانند آموزش الفبای زبان مادری نیازمند صبر، به خرج دادن تکنیک های مفید و انتخاب نرم افزار های مناسب است. در غیر این صورت یادگیری زبان چندان سخت نبود و از سویی دیگر اکثر کودکان می توانستند مانند زبان مادری خود، به زبان انگلیسی مسلط باشند.اگر ساختار زبان را مانند استخوان بندی بدن یک فرد تجسم کنیم، آنگاه لغات، اندام‌های حیاتی و گوشت بدن او را تامین می‌کنند. در اصل یکی از چالشی ترین بخش‌های یادگیری زبان، فراگیری لغات است. واژگان به عنوان جز اصلی آموزش زبان به کودک، توجه بسیاری از والدین را در سال‌های گذشته به خود جلب کرده‌است. با توجه به این موضوع، استراتژی های زیادی برای پرورش و آموزش زبان به کودک وجود دارد؛ که بهترین آنها را می توان در آموزش زبان با پاپیتا – جعبه لایتنر – موسیقی، انیمیشن و دیکشنری تصویری خلاصه کرد.

Table of Contents

فرقی نمی کند که کودکتان چه سنی دارد. آموزش زبان به کودک در هر سنی می تواند او را برای آینده آماده سازد. خیلی از والدین اظهار می کنند که سن کودک شان برای یادگیری زبان زیاد است و از این رو، به طور کلی قید آموزش را می زنند. در حالیکه این موضوع ابداً به ۴ ساله بودن یا ۱۰ ساله بودن وی مرتبط نیست. بهتر است از آموزش اصول اولیه کار را شروع کنید.

یکی از موثرترین راه‌ها برای آموزش زبان خارجی به کودک شما، گوش دادن به موسیقی است. آموزش رنگ ها و شکل ها به این زبان از ابتدایی ترین کلماتی است که می توانید به کودک خود بیاموزید. نام این رنگ ها و اشیاء را روی کاغذ بنویسید و روی وسیله های خانه و اتاق کودک، بچسبانید. کودکانی که حتی نمی توانند از معنی کردن و ادای کلمات ساده بر بیایند نیاز به یادگیری آسان‌تر و غیر سختگیرانه دارند. پس از کلمات عجیب و غریب پرهیز کنید.

انجام فعالیت‌ها و بازی های مختلف، آموزش زبان به کودک را لذت بخش می‌کند. تحقیقات ثابت کرده، کودکان زمانی که سرگرم هستند، بهتر یاد می‌گیرند. این موضوع می تواند در قالب آموزش واژگان جدید با نقاشی کردن، فیلم و انیمیشن دیدن، یا استفاده از نرم افزار ها و کارت های آموزش زبان با روشی بهینه باشد.

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

آموزش همیشه با در اختیار داشتن یک مرجع خوب و مفید کامل می شود. شما برای آموزش زبان به کودک خود به جز نرم افزار آموزشی، ابزار و وسایل ساده اما کاربردی، به یک دیکشنری خوب و مناسب نیاز دارید. برای این کار می توانید به سراغ خرید دیکشنری تصویری آکسفورد بروید. این دیکشنری از دیکشنری هایی که برای بزرگسالان چاپ و ارائه میشود متفاوت بوده و با کمک تصاویر یادگیری زبان برای کودکان را لذت بخش تر خواهد کرد.

اگر سطح زبانی تان بالاست نیست هیچ اهمیتی ندارد! مهمترین ترین چیز این است که با ذوق و شوق باشید. به کودکتانتان این ذوق را منتقل کرده و او را در یادگیری زبان انگلیسی تشویق کنید. کودک شما در مراحل اولیه کار به تنها چیزی که توجه می کند ذوق و شوق شما در انجام این فرآیند است.

اگر کودکتان درچند هفته اول شروع به صحبت کردن نکرد به هیچ عنوان نگران نباشید. آنها معمولا برای یادگیری زبانی جدید نیاز به زمانی مشخص دارند. اگر صبور باشید خواهید دید که در زمان مناسب فرزندانتان لب به صحبت باز خواهد کرد.

اگر خودتان هم علاقه مند به شروع انگلیسی از صفر هستید می توانید از اینجا شروع کنید.

منظم باشید

برنامه خاصی را در ساعاتی خاص برای آموزش زبان در نظر بگیرید. در اوایل کار جلسات ۱۰ دقیقه ای ۶ نوبتی بهتر از یک جلسه یک ساعته است. با پیشرفت سطح زبانی و افزایش تمرکز فرزندتان می توانید این جلسات را طولانی تر کنید. فعالیت های زبانی را کوتاه و متنوع کنید در غی این صورت کودک تمایلی به انجام آن و یا حتی گوش دادن نشان نخواهد داد.

روی برنامه پیش بروید

سعی کنید فعالیت هایی خاص را به صورت روزانه انجام دهید. کودکان معمولا وقتی وقایع برایشان قابل پیش بینی باشد احساس راحتی می کنند. برای مثال، می توانید بازی زبانی را بعد از مدرسه با او انجام دهید یا برایش پیش از خواب داستان کوتاه انگلیسی بخوانید تا در طول شبانه روز همیشه با زبان انگلیسی سروکار داشته باشد.

اگر فضای مناسبی در خانه دارید میتوانید بخشی را مخصوص زبان انگلیسی در نظر بگیرید که در آن قسمت تمام وسایل و اجزا به نحوی با زبان انگلیسی مربوط است. برای مثال، تمام کتاب ها، بازی ها، دی وی دی ها و وسایلی که در آن قسمت قرار دارد به زبان انگلیسی باشد. کودکان اغلب باید کلمات و اصطلاحات مکررا بشوند تا آن را در مغزشان پردازش کرده و بتوانند آنها را بازگو نمایند.

بازی کردن

کودکان وقتی چیزی را یاد می گیرند که همراه با سرگرمی باشد. فلش کارت ها بهترین راه برای آموزش و بازبینی لغات جدید است. بازی های زیادی مثل Memory، Kim’s game، Snap، Happy families را می توان از طریق فلش کارت ها انجام داد.

می توانید فلش کارت ها را دانلود کرده و موضوعات متنوعی برای بازی داشته باشد.

روش های زیاد دیگری برای یادگیری زبان از طریق بازی ها هستند به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم.

. بازی های نقشی: کودک و والدین هرکدام نقش یک کاراکتر را بازی کرده و باهم انگلیسی صحبت می کنند.

. بازی های صفحه ای مثل مار و پله یا دیگر بازی های سنتی

. بازی های کلمه ای: هر نفر باید با اول یا آخر کلمه دیگری کلمه ای جدید بگوید

. بازی های آنلاین

از موقعیت های روزمره استفاده کنید

برای آموزش زبان به کودک در خانه می توانید از موقعیت های واقعی که در خانه با وسایل واقعی اتفاق می افتند برای آموزش زبان انگلیسی به کودکتان استفاده کنید. به مثال های زیر توجه کنید

. با کودکتان در مورد لباس هایش هنگامی که در حال پوشیدن تا تا کردن آنها است صحبت کنید.

(let’s put our blue socks, Dad’s T-shirt)

. لغات جدید را هنگامی به کودکتان در مرتب کردن تختش کمک می کنید تمرین کنید

(?let’s put your teddy bear on the bed, where is the blue car)

 از داستان ها استفاده کنید

کودکان عاشق کتاب داستان ها با تصاویر رنگارنگ و جذاب هستند. داستانهای انگلیسی بهترین راه برای افزایش سطح زبانی کودکانتان هستند.

از آهنگ ها استفاده کنید

برای آموزش زبان به کودک در خانه آهنگهای تصویری جذاب و سرگرم کننده را می توانید از اینجا دانلود کنید.

آموزش گرامر

برای کودکان هیچ نیازی به آموزش گرامر به صورت کلاس های جداگانه و سنتی نیست. در عوض می تواند از آنها بخواهید ساختارهای گرامری مختلف را در متن و بصورت سماعی بریتان بازگو کنند برای مثال ساختار “must/musn’t” را می  توانید هنگامی که در مورد قوانین خانه یا مدرسه و باید و نباید ها با کودک صحبت می کنید به او آموزش دهید.

برای خردسالان نیز می توانید از آموزش های گرامری استفاده نمایید.

. اعداد

. رنگ ها

. صفات ساده

. اعضای بدن

. اسباب بازی ها

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

. حیوانات

. غذا و خوراکی

یکی دیگر از تکنیک هایی که میتوان از آن برای یادگیری زبان استفاده کرد و سن و جنس هیچ تاثیری در آن ندارد. اختصاص (زمان انگلیسی) است. در (زمان انگلیسی) تمام اعضای خانواده باید انگلیسی صحبت کنند.

امروزه آموزش زبان به کودک، فقط به کتاب و لوازم فیزیکی کاغذی مرتبط نمی شود. خوشبختانه با توسعه استفاده از موبایل و تبلت ها ما می توانیم اوقات خاصی از روز را برای آموزش زبان به کودک با اپلیکیشن ها در نظر بگیریم. نرم افزار پاپیتا یک نرم افزار قابل نصب روی سیستم عامل های اندروید و آی او اس می باشد که برای آموزش زبان به کودک ۴ تا ۱۳ ساله، طراحی شده است.

طبق نکاتی که در بخش قبلی ذکر شد، آموزش زبان به کودک با کمک فیلم، شعر و آهنگ های کودکانه بهتر از هر انتخاب دیگری عمل می کند. آموزش زبان با پاپیتا نیز چنین حالتی را پشتیبانی کرده و در واقع برای تقویت دو مهارت شنیداری و نوشتاری گزینه ی مناسبی محسوب می شود.

نرم افزار پاپیتا چیست!

“برنامه Papita پایپتا اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان و نوجوانان است که از ویژگی های منحصر به فرد و جذاب آن برای کودکان و نوجوانان قالب بازی و انیمیشن با صداهای زیبا و هیجان انگیز می باشد. پاپیتا محصولی است متفاوت که در قالب بازی، کودکان را با شکل نوشتاری و دیداری حروف الفبای فارسی آشنا می کند. در تولید این برنامه سعی شده که آموزش از حالت خشک و رسمی آن خارج شده و با بازی و هیجان آمیخته شود تا فرایند یادگیری را برای کودکان لذت بخش کند.

با انتخاب هر حرف کلماتی که با آن حرف شروع می شوند و یا شامل آن هستند به صورت جورچینی از حروف به نمایش در می آیند. هر حرف با صدای خودش اسمش را می گوید و کودک می تواند صدا و شکل نوشتاری هر حرف را با هم تطبیق دهد و به طور ناخودآگاه به ذهن بسپارد. پس از درست کردن جورچین و کامل شدن کلمه، کلمه هم خوانده می شود. در مرحله بعد، با کلمه ساخته شده یک جمله ساخته می شود و کودک باید جای درست کلمه مورد نظر را در جمله بیابد. همچنین شامل آزمون هایی کودکانه بین بازی برای کودک می باشد تا کودک به طور کامل کلمه ها را با شکل به خاطر بسپارد. رنج سنی این اپلیکیشن ۳ تا ۱۴ سال می باشد که به سبب گرافیک و محتوای جذاب خود میتواند رنج های سنی بیشتری را در بر گیرد.”

منبع: https://androidgozar.com/160184/papita.html

نرم افزار پاپیتا برای آموزش زبان به کودک، از متد روز اروپا استفاده کرده و در اصل با کمک انیمیشن ها و جذاب کردن محیط کاربری برای آنان، یادگیری زبان را به گزینه ی دوست داشتنی تبدیل خواهد کرد. آموزش زبان با نرم افزار پاپیتا شامل آزمون های هفتگی منظم، به کاربردن موزیک های شاد، صداهای واضح، پشتیبانی از لغات گوناگون، قابل استفاده در حالت آفلاین، پرسش های دوره ای و غیره می باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار پایتتا می توانید به اینجا مراجعه کنید.

یک ابزار فوق‌العاده برای یادگیری لغات و کلمات جدید در آموزش زبان به کودک جعبه لایتنر است. در این جعبه هر چیزی که می‌تواند در یک پرسش “سریع” مورد مطالعه قرار گیرد و در صورت “پاسخ دهی” به آن به بخش بعدی منتقل شود. (چیزهایی مثل تعاریف کوتاه، واژگان و غیره).

جالب است بدانید که کار با جعبه لایتنر برای آموزش زبان، محدودیت سنی ندارد. به همان اندازه که بزرگسالان می‌توانند از آن‌ها برای یادگیری زبان خارجی استفاده کنند، کاربرد آن برای آموزش زبان به کودک نیز مفید است. این جعبه برای آموزش کودکان دارای معلولیت، به ویژه سندرم داون، برای یادگیری بسیار موثر بوده‌ است.

در این جعبه ، کارت ها با توجه به شناخت کودک از هرکدام، به بخش های ۵ قسمتی، تقسیم می شوند. روش کار به شرح زیر است: کودک سعی می کند معنی کلمه‌ی نوشته شده بر روی فلش کارت درون جعبه را مرتبا به یاد بیاورد. در صورت موفقیت، کارت را به قسمت بعدی منتقل می شود. اما اگر کودک در یادآوری واژه موفق عمل نکند، باید آن را دوباره به سر جای اول خود قرار دهد.

در ابتدا چندین کارت را برداشته و لغات معمولی مختلفی روی هر کدام بنویسید. سپس پشت آن معنی کلمه مورد نظر را بنویسید. کارت ها را طوری قرار دهید که فقط لغت مورد نظر دیده شود و معنای آن پشت کارت های دیگر مخفی شود.

پس از خواندن کارت و درست بودن معنی گفته شده توسط کودک، آن را به شماره ی بالاتر منتقل می کنید. اما در صورتیکه کودک نتواند معنی کلمه مورد نظر را به درستی بیان کند، کارت به خانه اول منتقل می شود. مرور کلمات در هر یک از این ۵ خانه نیز با هم متفاوت است.

البته این میزان با توجه به توانایی کودک شما تعیین می شود. اما استاندارد اصلی را هم می توانید برای آموزش زبان به کودک با جعبه لایتنر در نظر بگیرید. قسمت اول هرروز می بایست مرور شود. قسمت دوم یک روز در میان، قسمت سوم سه روز درمیان و قسمت چهارم هفته ای یکبار. برای قسمت پنجم نیز می توانید دو هفته زمان جهت مرور اختصاص بدهید.

در اصل لغاتی که در خانه های بالاتر قرار می گیرند، کمتر مرور می شوند و لغاتی که در قسمت یک قرار دارند  و شامل پیشرفت نشده اند بیشتر و بیشتر مرور می شوند. این متد به کودک شما برای یادگیری زبان اجازه می دهد تا لغات را به حافظه بلند مدتش منتقل نماید. جالب است بدانید که برای دسترسی آسانتر و عدم بکارگیری کاغذ به جز نرم افزار پاپیتا، نرم افزار جعبه لایتنر برای آموزش زبان به کودک و بزرگسالان نیز طراحی شده است که می توانید از آن استفاده نمایید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر داشته باشید می توانید ویدیو The Leitner Box (جعبه لایتنر) را مشاهده نمایید.

سخن آخر

نترسید که ساختار کلمات و جملات اشتباه باشد، حتی اگر نمی توانید جمله کاملی را ادا کنید با حرکات بدن و به کاربردن کلمه اصلی منظورتان را برسانید. تنها و مهمترین چالش های آموزش زبان انگلیسی که باید در آموزش زبان انگلیسی به کودک رعایت کنید، حفظ آرامش، جنبه سرگرمی و لذت بردن در یادگیری است برای کودک است.

منابع:

https://www.parent24.com/Learn/School-exams/watch-how-to-study-using-flashcards-20160825

https://bilingualkidspot.com/2017/06/27/how-teach-child-foreign-language/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب‌ سایت

دیدگاه *

تیم پژوهشی کافه یادداشت کار خود را از سال ۱۳۸۹ به مدیریت آقای احسان عطایی فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه امام رضا (ع) مشهد آغاز کرد؛ زمینه فعالیت های این تیم از ترجمه و خلاصه سازی شروع شده و به مشاوره در انجام پروپوزال، پایان نامه، مقالات دانشگاهی و سمیناری ختم می شود.


تلفن تماس: 09359816287

آدرس: خراسان رضوی؛ گناباد، رسالت 5 – پلاک 34

با این پنج استراتژی مکالمتو قوی تر کن
چطور یادگیری زبان انگلیسی رو شروع بکنم؟
آموزش زبان انگلیسی با فیلم

گسترده خوانی و نقش آن در یادگیری زبان انگلیسی
چطور مکالمه‌ی خود را موشکی کنیم؟
بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل
آیا به کودکان زبان انگلیسی بیاموزیم؟
تمرین بیان عقاید و نظرات به زبان انگلیسی

در تالار گفتگوی زبانشناس می‌توانید سوالات خود را درباره‌ی زبان انگلیسی مطرح کنید و یا با استفاده از تجربیات خود به دیگران کمک کنید.

بهترین نوشته‌های تالار:

دانلود مجموعه Effortless English
چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم
چگونه در مهارت مکالمه انگلیسی پیشرفت کنیم

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چیست؟ – ۲۰۷۴۲ بازدید چگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم – ۱۹۵۳۸ بازدید دیدن فیلم برای آموزش زبان انگلیسی – ۱۸۹۶۷ بازدید چگونه لغات انگلیسی را یاد بگیریم – ۱۷۶۸۴ بازدید برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم – ۱۵۵۷۳ بازدید تقویت مکالمه زبان انگلیسی و listening با تکنیک سایه – ۱۴۶۱۵ بازدید پنج استراتژی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی – ۱۳۹۰۰ بازدید مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی – ۱۲۵۷۱ بازدید آموزش و یادگیری زبان انگلیسی با فیلم – ۱۱۴۹۰ بازدید

“آخ! اگر زودتر شروع کرده بودم…” این جمله‌ی حسرت‌بار را بیشتر ما از زبان افراد مختلف شنیدیم. افرادی که به خاطر کمی تعلل نتوانستند به‌موقع به اهدافشان برسند و هدف موردنظر هم پرواز کرده است و رفته است.

اساتید آموزش زبان هم بعد از اینکه میلیون‌ها بار این جمله را شنیدند تصمیم گرفتند به سراغ راه‌حل‌هایی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله بروند، تا در همان ابتدا کودک بتواند به دو زبان صحبت کند.

اما به نظرتان این روش درست است؟ و باید واقعا به آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله فکر کنیم؟ اگر جواب مثبت است از چه راه‌هایی می‌توان به سراغ آموزش زبان به کودکان رفت؟

برای پیدا کردن پاسخ با این مطلب زبانشناس همراه باشید.

نکته مهم دیگر در رابطه با آموزش زبان انگلیسی به کودک 2 ساله توجه به سن و درک او از مفاهیم زبان مادری است. درواقع اگر کودکتان زود صحبت کردن را شروع کرده است و می‌تواند در دوسالگی راحت و کم دردسر به زبان مادری صحبت کند، می‌توانید به سراغ آموزش زبان دوم بروید. در غیر این صورت شاید بهتر باشد کمی صبر کنید و بر اساس نظر کارشناسان در حوالی سه تا پنج‌سالگی که بهترین سن شروع آموزش زبان دوم است به سراغ آموزش زبان انگلیسی کودکان بروید.

عبارت‌های کوتاه هم انتخاب خوبی برای شروع مکالمه به زبان انگلیسی با کودکان هستند. مثلاً از فرزندتان انگلیسی بپرسید که چای می‌خواهد؟ و او در پاسخ بگوید:«بله! لطفاً» همین گفتگوی ساده به‌تدریج می‌تواند مفصل‌تر بشود و زبان انگلیسی و مکالمه‌ی کودک را بهتر کند.

بنابراین خوب است که بر اساس شناختتان از کودک، میزان صبر و حوصله و علاقه‌مندی‌هایش برنامه آموزش زبان را طوری بچینید که برایش خسته‌کننده نشود. اگر به بازی‌هایی مثل معلم بازی علاقه دارد، از خواندن کتاب لذت می‌برد و… حتماً این فعالیت‌ها را لابه‌لای آموزش زبانش بگنجانید.

اگر عاشق یک کارتون خاص است بهتر است که آموزش زبان را قبل از نمایش کارتون قرار بدهید تا با امید به رسیدن به لحظات لذت‌بخش تماشای کارتون باذوق بیشتری در کلاس شرکت کند. همچنین بهتر است که بخشی از خانه را اختصاصاً برای آموزش زبان آماده کنید. یک چادر کوچک باحال و هوای تزیینات زبان انگلیسی، یکی از اتاق‌های خانه و خلاصه هر فضایی که فکر می‌کنید برای آموزش مناسب است، به‌عنوان اتاق زبان انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب کودک می‌داند که به‌محض ورود به این اتاق قرار است وارد سیاره‌ی زبان انگلیسی بشود و بر اساس یک نظم مشخص هم یاد بگیرد و هم خوش بگذراند.

شعر و قصه: آی قصه، قصه، قصه! امکان ندارد در جمع کودکان این عبارت را بگویید و آن‌ها با شوق‌وذوق به سراغتان نیایند. دنیای بچه‌ها دنیای موسیقی و خیال است. برای همین می‌توانید از انواع شعرها برای آموزش بهتر کمک بگیرید. مثلاً انواع شعرهای کوتاه را در اپلیکیشن‌هایی مثل زبانشناس و یا اینترنت پیدا کرده و کلاس را با یکی از همین شعرهای شروع کنید. یا برای حسن‌ختام با یک شعر خداحافظی کلاس را به پایان برسانید. آموزش اشکال هندسی و رنگ‌ها هم با شعر جذاب‌تر است.

انواع کتاب‌های قصه هم یکی دیگر از وسایل کمک‌آموزشی شما برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله و بالاتر هستند. کتاب‌هایی که متن روانی دارند، کم‌حجم هستند و در آن‌ها از تصاویر جالب استفاده‌شده است، معمولاً برای بچه‌ها جذاب‌ترند. بچه‌ها به‌تدریج با شنیدن کلمات آواها و نوع بیان جملات پرسشی یا خبری یاد می‌گیرند. با زیروبم صدا آشنا می‌شوند و ازآنجایی‌که نسبت به بزرگ‌ترها متمرکزتر گوش می‌دهند بعد از مدتی می‌توانند دیالوگ‌ها را بیان کنند. و به معنای ضمنی جمله‌ها پی ببرند. به‌این‌ترتیب به شکل هم‌زمان درک مطلب انگلیسی و تلفظ را هم یاد می‌گیرند.

راستی اگر حس می‌کنید از پس بیان جمله‌های کتاب به‌خوبی برنمی‌آید، و ممکن خوانش غلط در لهجه و تلفظ فرزندتان تأثیر بگذارد، می‌توانید از انواع اپلیکیشن‌های آموزش زبان مثل زبان‌شناس و… که داستان‌ها را با متن و صوت دارند، کمک بگیرید. به‌طور مثال در آرشیو زبان‌شناس می‌توانید بسیاری از کتاب‌های داستانی کم‌یاب را پیدا کنید، ابتدا به فایل صوتی آن گوش بدهید و بعد با کودک در رابطه با ماجراها و تصاویر داستان صحبت کنید.

فیلم و انیمیشن: دنیای انیمیشن پر از رمز و راز و ماجراهای هیجان‌انگیز است. اما یادتان باشد هر انیمیشنی برای کودک زبان‌آموز مناسب نیست.

بنابراین هنگام انتخاب انیمیشن به این موارد دقت کنید:

راستی می‌توانید در مقاله کارتون انگلیسی برای تقویت زبان با بهترین کارتون ها آشنا شوید.

با این بازی‌ها آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله را شیرین‌تر کنید:

عروسک بازی: انواع عروسک‌ها و ماپت‌ها در خانه‌ی تمام والدین پیدا می‌شود. نظرتان چیست که از زبان یک عروسک حروف الفبا یا رنگ‌ها را به کودکتان آموزش دهید. ازآنجایی‌که بچه‌ها عاشق تصحیح اشتباهات دیگران هستند حتی می‌توانید رنگ‌ها یا اعضای بدن را از زبان عروسک اشتباه بگویید تا کودک شروع به بیان کلمات صحیح کند. راستی از انواع صداهای خاص و ویژه و شکلک‌های جورواجور هم غافل نشوید که بچه‌ها عاشقشان هستند.

در مقاله آموزش حروف انگلیسی برای کودکان به طور کامل بهتان گفته‌ایم که چگونه الفبای انگلیسی را به کودکان آموزش دهید.

پیدا کردن گنج: یک نقشه‌ی کوچک و ساده بکشید و بعد با کودکتان عازم جزیره‌ی گنج شوید. اگر حیاط و باغچه هم دارید که چه‌بهتر! با نقشه سری به باغچه بزنید. وسط راه سرنخ‌های مختلفی را قرار بدهید و راجع به آن‌ها با کودک صحبت کنید، این وسط می‌توانید جهت‌ها و انواع حرکت‌ها مثل راه رفتن آهسته، دویدن، نشستن و… را به انگلیسی تمرین کنید.

حتی شاید خوب باشد گنج موردنظر یا یکی از سرنخ‌ها را در یک کیسه بگذارید و بعد از کودک بخواهید تا کیسه را لمس کند و حدس بزند داخلش چیست؟ به‌این‌ترتیب می‌توانید هم شعله‌های هیجان بازی را بیشتر کنید و هم حس لامسه‌ی کودک را حسابی تحریک کنید.

مامان می‌گوید: روبروی کودک بایستید و به او بگویید: «مامان می‌گوید بینی‌ات را لمس کن!» کودک باید سعی کند منظور شمارا متوجه بشود و آن حرکت را انجام بدهد. اگر اول راه آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله هستید بهتر است که این حرکت را هم‌زمان بابیان جمله انجام دهید تا کودک متوجه منظورتان بشود.

کمی بعد می‌توانید بچه‌ها را هم وارد بازی کنید و از آن‌ها بخواهید که به انگلیسی به شما دستوراتی بدهند. فقط شاید خوب باشد که قوانین و چهارچوب این دستورات را مشخص کنید، چون بعید نیست بچه‌ها انتقام تمام آن دستورات قبلی را از شما بگیرند. مثلا بگویند: «مامان صدبار دور اتاق بدود!»

سایر بازی‌ها: بازی با کارت‌هایی که در یک‌طرف تصویر یک وسیله یا حیوان و در طرف دیگر نام آن نوشته‌شده است برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله و بالاتر بسیار مناسب است. چون کودک شاید خواندن و نوشتن بلد نباشد اما شکل ظاهری کلمه و ارتباط میان تصویر و کلمه را می‌فهمد.

بازی‌هایی مثل سرنخ، نمایش بازی کردن با دیالوگ‌های کتاب‌های داستانی، گفتگو در رابطه با مواد اولیه غذاها حین آشپزی و یا فرهنگ‌های مختلف در سفر هم از دیگر مواردی است که می‌تواند مسیر آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله و بالاتر را جذاب‌تر کند.

در این مطلب در رابطه بااهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله و فواید آن ازجمله:

صحبت کردیم. و بعدازآن به سراغ بازی‌های مختلف و راه‌حل‌های جذاب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله و بالاتر رفتیم.

اما نکته‌ی مهمی که نباید از یاد برد و در متن هم به آن اشاره شد توجه به سن کودک و قدرت تکلم او به زبان مادری است. بنابراین بهتر است که در آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله و بالاتر عجله نکنید و وقتی مطمئن شدید که کودکتان دایره‌ی واژگان نسبتا خوبی به زبان مادری دارد و می‌تواند مطالب مختلف را به درستی بیان کند و متوجه منظور دیگران شود، به سراغ آموزش زبان انگلیسی بروید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

وبگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

Δ

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

مقالات آموزشی
تالار گفتگو
آموزش زبان انگلیسی
داستان کوتاه انگلیسی

دانلود مستقیم
آموزش زبان انگلیسی زبانشناس
کافه بازار
مایکت
آیفون

نماد اعتماد

مجوز ارشاد

تمامی حقوق برای «زبانشناس» محفوظ است. هر گونه کپی برداری از مطالب «زبانشناس» بدون کسب اجازه از مدیر وبسایت ممنوع است !

خیلی از والدین تمایل دارند تا زبان انگلیسی را به کودکشان در خانه آموزش دهند و یابطور کلی دوست دارند با روش اصولی آموزش زبان انگلیسی به کودک آشنا شوند.

در این پست، بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودک را بر اساس یافته های جدید British council (موسسه معتبر آموزش زبان های بین المللی) برای شما تشریح می کنیم.

خب اگر شما هم مثل بسیاری از والدین نمی دانید که چگونه شروع کنید، باید بگوییم که برای آموزش انگلیسی به کودک نیازی نیست که انگلیسی خودتان هم عالی باشد. اگر خود شما اشتیاق آموزش داشته باشید، این انگیزه خودبخود به کودک هم منتقل می شود. نکته مهم دیگر اینکه اگر کودک شما سریعا نتوانست به زبان انگلیسی صحبت کند، اشکالی ندارد. صبور باشید چون هر کودکی زمان یادگیری خودش را دارد.

مهم ترین نکته این است که شما اشتیاق آموزش انگلیسی به کودک را داشته باشید و اینکه حاضرید برای تشویق کودکتان، هدایا و جوایزی را برایش تهیه کنید.

 

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

برنامه  یا جدول زمانی (Routine) منظمی برای اوقات آموزش در منزل تهیه کنید. بهتر است که زمان آموزش را کوتاه ولی متناوب و منظم درنظر بگیرید، نه طولانی و غیرمنظم.

حدود ۱۵ دقیقه برای کودکان ۳ تا ۹ ساله کافی است. بعدا کم کم می توانید زمان آموزش را طولانی تر کنید (هر چه سن کودک و مغزش بیشتر رشد کند).

مثلا یک بازی انگلیسی گوشی یا موبایل را هر روز بعد از مهد کودک یا هر روز بعد از غذا با کودک بازی کنید. یا یک داستان انگلیسی را با ریتم آهسته، قبل از خواب برایش بخوانید.

کودکان هر چیزی را از طریق تکرار یاد می گیرند، بهمین دلیل هم علاقه زیادی به دیدن کارتون های تکراری و … دارند. پس برای یادگیری زبان انگلیسی، عبارات و کلمات را تا می توانید برایشان تکرار کنید!

کاملا مشخص است که نه تنها کودکان بلکه افراد بزرگسال هم مطالب را در کنار سرگرمی و بازی بهتر یاد می گیرند. بازی با فلش کارت ها یا تصاویر یا کتاب های مصور انگلیسی که در انتشارات مختلف ایران فراوان هستند یا بازی های موبایل از قبیل:

این نرم افزارها که بیشتر شامل کارتون و انیمیشن های جذاب برای کودکان هستند، همزمان گوش و چشم کودک را درگیر کرده و سرعت یادگیری زبان انگلیسی توسط کودک را بطرز شگفت آوری افزایش می دهند. ضمن اینکه دردسر شما را برای آموزش هم کم می کنند.

کافی است در زمان های منظم (مثلا هر روز صبح از ساعت ۱۰ تا ۱۱) این کارتون و نرم افزارها را برای کودک بر روی تلویزیون پخش کنید. حتی اگر توجه نکند، صدایی که می شنود به اون انگلیسی را خواهد آموخت.

حتما لیست چند نرم افزار آموزش اصولی که از میان تمام بسته های آموزشی گلچین کرده ایم را ببینید!

کودکان عاشق داستان هایی با عکس های جذاب یا آهنگ هایی با لحن کودکانه هستند. و چون برایشان سرگرم کننده است و به هر نحوی کنجکاو هستند که ببینند آنها چه می گویند، احتمالا از شما سوال خواهند کرد یا بهرحال علاقه نشان می دهند.

نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی مخصوص کودکان معمولا هم انیمیشن، هم کارتون، آهنگ و داستان های مختلف زبان انگلیسی را یکجا در خود دارند.

قائدتا اگر قرار است کودک بصورت اصولی و بدون دلزدگی با زبان آشنا شود، باید از پایه شروع کنید:

اینها در اولویت یادگیری هستند.

حتما این مطلب را هم بخوانید: ۳ نرم افزار برتر کامپیوتر و اندروید جهت آموزش زبان انگلیسی به کودکان

باز هم هرگونه سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید تا به آن پاسخ دهیم.

سلام میبخشید دختر کوچک من بسیار بسیار بازیگوش و شیطونه من خیلی تلاش کردم برای یادگیری اشکال اما نتونستم به نظر شما میشه زبانو بهش یاد بدم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a19bda9b0a745769b6b9042c4e377d70” );document.getElementById(“b13279fb10”).setAttribute( “id”, “comment” );

سلام، من مادر رونیکا هستم، رونیکا 5سال دارد واز دوماهگی رفلا…

سلام دکتر . من یه پسر ۱۴ ساله هستم و قدمن ۱۶۰cm هستش. و قد پ…

سلام من نمیدونم واقعا معیارتون برای انتخاب مدارس برتر چی هست…

سلام جناب دکتر پسر 4 ساله ام 2 روزه درد داره ولی شدید نیست و…

سلام من 16 سال و 3 ماهمه قدم نزدیک 179 هست آیا تا 180 میرم؟…

آموزش زبان انگلیسی  آموزش زبان آلمانی  آموزشگاه زبان  آموزشگاه آیلتس  آموزش ترکی استانبولی  آموزش اکسل  روانپزشک  دندانپزشک  آموزش فتوشاپ  آموزش ورد  آموزش برنامه نویسی  آموزش افترافکت  مرکز کاشت مو  مرکز کاشت ابرو  جراحی سینه و شکم  جراحی لیفت صورت و گردن  جراحی لیپوساکشن  جراحی بینی  بهترین هتل های تهران  بهترین کلینیک زیبایی  بهترین دکتر پوست  آموزش عکاسی  آموزش آشپزی  آموزش آرایشگری  آموزش نقاشی آموزش یوگا و مدیتیشن بهترین فیلم اکشن بهترین فیلم کره ای بهترین فیلم رمانتیک بهترین فیلم فانتزی بهترین فیلم رزمی بهترین سریال ترکی بهترین سریال جهان بهترین سریال خارجی بهترین سریال کره ای بهترین فیلم های معمایی بهترین فیلم های ترسناک آموزش برنامه نویسی پایتون  آموزش برنامه نویسی php آموزش برنامه نویسی اندروید آموزش وردپرس

شرکت لوتوس

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات تربیتی، تنها به کیفیت و سلامت خانواده ایرانی می اندیشیم !

تبلیغــات  تماس با ما

تلفن های تماس فقط برای پشتیبانی فروش و تبلیغات (به هیچ سوالی بجز در ارتباط با خرید پاسخ داده نمی شود): 09191210008

ایمیل Maxer.ir@gmail.com

دسته بندی ها

همه دسته ها
Uncategorized
cyber videos
Four Corners
Italk
solutions
آزمون جامع
آموزش زبان با شعر و بازی
آموزش زبان با فیلم
بازی فکری
باشگاه کتابخوانی
پادکست انگلیسی
پادکست انگلیسی سفیرمال
پادکست انگلیسی نوجوانان
پادکست فرانسه
پک آموزش زبان فرانسه
پک آموزش زبان نوجوانان
پک خود آموز زبان انگلیسی
پک خودآموز VIP
پک خودآموز کودکان
پک عیدانه
تور تهرانگردی
دانلود کتاب زبان انگلیسی
دوره فقط مکالمه
دیکشنری
رمان انگلیسی بزرگسالان
رمان انگلیسی نوجوانان
رمان فارسی
رمان فرانسوی
فروش ویژه
کارتون ‌های ویژه نوجوانان
کارگاه آیلتس
کارگاه انگلیسی تجاری
کارگاه انگلیسی کاربردی
کارگاه ترجمه
کتاب american english file
کتاب Family and Friends
کتاب prepare
کتاب Project
کتاب speak out
کتاب superminds
کتاب آمادگی آزمون تافل
کتاب آموزش listening انگلیسی
کتاب آموزش Reading انگلیسی
کتاب آموزش Writing انگلیسی
کتاب آموزش ترجمه زبان
کتاب آموزش تلفظ انگلیسی
کتاب آموزش زبان آلمانی
کتاب آموزش زبان بزرگسالان
کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی
کتاب آموزش زبان فرانسه
کتاب آموزش زبان کودکان
کتاب آموزش گرامر انگلیسی
کتاب آموزش لغت انگلیسی
کتاب آموزش مکالمه انگلیسی
کتاب آیلتس
کتاب اسپیکینگ آیلتس
کتاب انگلیسی تجاری
کتاب پری آیلتس
کتاب تاپ ناچ و سامیت
کتاب تاچ استون و ویوپوینت
کتاب خود آموز آیلتس
کتاب خودآموز سطح پیشرفته
کتاب خودآموز سطح فوق متوسطه
کتاب خودآموز سطح مبتدی
کتاب خودآموز سطح متوسطه
کتاب داستان advanced
کتاب داستان elementary
کتاب داستان intermediate
کتاب داستان pre intermediate
کتاب داستان starter
کتاب داستان upper intermediate
کتاب داستان انگلیسی
کتاب داستان انگلیسی کودکان
کتاب داستان انگلیسی نوجوانان
کتاب داستان زبان فرانسه
کتاب دانشگاهی زبان انگلیسی
کتاب رایتینگ آیلتس
کتاب ریدینگ آیلتس
کتاب سطح 101 تا 106
کتاب سطح 201 تا 206
کتاب سطح 301 تا 306
کتاب سطح 401 تا 406
کتاب سطح 501 تا 506
کتاب سطح 601 تا 606
کتاب سطح Bridging course
کتاب سطح CPE1 تا CPE6
کتاب سطح Deco
کتاب سطح E1 تا E5
کتاب سطح G1 تا G5
کتاب سطح H1 تا H5
کتاب سطح I1 تا I5
کتاب سطح IELTS1 تا IELTS3
کتاب سطح IELTS4 تا IELTS6
کتاب سطح IELTS7 تا IELTS9
کتاب سطح M1 تا M5
کتاب سطح Pre IELTS1 تا Pre IELTS3
کتاب سطح Pre IELTS4 تا Pre IELTS6
کتاب سطح Pre IELTS7 تا Pre IELTS9
کتاب سطح S1 تا S5
کتاب سطح Teen1 تا Teen3
کتاب سطح Teen10 تا Teen12
کتاب سطح Teen13 تا Teen15
کتاب سطح Teen4 تا Teen6
کتاب سطح Teen7 تا Teen9
کتاب سطح Tend1 تا Tend5
کتاب سطح Tend11 تا Tend15
کتاب سطح Tend16 تا Tend20
کتاب سطح Tend6 تا Tend10
کتاب سطح U1 تا U5
کتاب صوتی انگلیسی
کتاب کمبریج آیلتس
کتاب لغت و گرامر آیلتس
کتاب لیسنینگ آیلتس
کتاب نشر سفیر
کتاب های دوره فرانسه
کتاب های سعید چمنی
کلاس آزمون زبان دکتری
کلاس خصوصی
کوله پشتی
مجله انگلیسی
مکالمه آزاد
منابع کمک آموزشی مدارس
منابع کمک آموزشی و نمونه سوالات انگلیسی پایه دهم
منابع کمک آموزشی و نمونه سوالات انگلیسی پایه دوازدهم
منابع کمک آموزشی و نمونه سوالات انگلیسی پایه نهم
منابع کمک آموزشی و نمونه سوالات انگلیسی پایه هشتم
منابع کمک آموزشی و نمونه سوالات انگلیسی پایه هفتم
منابع کمک آموزشی و نمونه سوالات انگلیسی پایه یازدهم
مهاجرت تحصیلی
نرم افزار خودآموز رزتا استون
نمایشنامه انگلیسی
وبینار آموزش ترجمه
وبینار آیلتس
وبینار انگلیسی تجاری
وبینار بین المللی
وبینار تربیت مدرس
وبینار سایبرتاک
وبینار یادگیری زبان انگلیسی
ویدئو آموزش زبان بزرگسالان
ویدئو آموزش زبان کودکان

وضعیت محصول

همه محصولات
فقط موجود ها

بسیاری از پدر و مادرها علاقه مندند تا زبان انگلیسی را در منزل به کودکان‌شان آموزش دهند ولی نمی‌دانند از کجا شروع کنند و چطور به فرزندان‌شان آموزش دهند. اگر این روزها به خاطر پاندمیک ویروس کرونا شما هم می‌ترسید که فرزندتان در کلاس زبان حضور یابد و تصمیم گرفته اید خودتان در منزل زبان انگلیسی را به فرزندتان آموزش دهید و برای شما هم این سوال پیش آمده است که چگونه باید این کار را انجام دهید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

نکته  اول و مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که برای آموزش زبان انگلیسی به کودکتان در منزل اصلا نیاز نیست که زبان انگلیسی شما بسیار عالی باشد. مهم‌ترین موضوع این است که شما خودتان به امر آموزش علاقه‌مند باشید و در تمام مدت یادگیری به کودکان روحیه دهید و او را تشویق نمایید. این کار باعث می‌شود که کودک شما بخاطر عشق و علاقه شما شروع به یادگیری زبان انگلیسی نماید.

اگر کودک شما بلاقاصله شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی نکرد اصلا نگران نباشید، مدت زمانی طول می‌کشد تا در محیط انگلیسی زبانی که برایش فراهم کردید، دانش زبانی را جذب کند و هر موقع آماده بود شروع به تولید جملات انگلیسی نماید.

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

کتاب زبان کودکان

اگر می‌خواهید آموزش زبان انگلیسی به کودکان در منزل را شروع کنید، ساعت دقیقی را مشخص کنید و اسم آن را “زنگ انگلیسی” بگذارید، بهتر است زنگ آموزش زبان انگلیسی‌تان به جای طولانی بودن تداوم داشته باشد. اختصاص 15 دقیقه در روز برای زبان آموز کودک کافی است و بعد از آن شما می‌توانید رفته رفته این زمان را افزایش دهید. این نکته مهم را به یاد داشته باشید که با افزایش سن، دایره تمرکز و توجه کودک “َAttention Span” افزایش می‌یابد و شما می‌توانید مدت زمان جلساتتان را طولانی‌تر کنید. پس اگر قصد دارید خودتان در منزل آموزش زبان انگلیسی به کودکتان را شروع کنید در وهله اول از تمرینات کوتاه‌تری استفاده کنید که بتوانید کودکتان را متمرکز نگه‌دارید.

بیاد داشته باشید یکی از مهم‌ترین عوامل یادگیری در زبان آموزان کودک ایجاد حس راحتی در آنهاست. در سنین پایین‌تر اگر کودکان بدانند از آنها چه چیزی انتظار دارید راحت‌تر می‌توانند به سوالاتتان پاسخ دهند و علاقه‌مندی شان به یادگیری زبان انگلیسی در منزل بیشتر می‌شود بنابراین سعی کنید یک تمرین مشخص را در یک ساعت مشخص از روز تکرار کنید و هر شب قبل از خواب یک بازی به زبان انگلیسی با هم انجام دهید یا برای او داستان انگلیسی بخوانید.

اگر فضای کافی در منزلتان دارید یک گوشه مشخص را به آموزش زبان انگلیسی اختصاص دهید و در آن گوشه از منزلتان هر آنچه به زبان انگلیسی مرتبط می‌شود مثل بازی ها، کتاب داستان‌ها و… را نگهداری کنید. نکته مهم دیگر این است که قبل از به زبان آوردن یک عبارت، کودک شما باید بار‌ها و بارها آن عبارت را شنیده باشد تا بتواند با اطمینان، خودش آن را استفاده کند. پس بهتر است محیط دور و برتان را انگلیسی کنید و به طور مستمر او را در معرض زبان قرار دهید.

بازی کنید.

بچه‌ها وقتی در حال بازی هستند به طور طبیعی در حال یادگیری هم هستند. اگر می‌خواهید یک راه ساده و کاربردی برای آموزش زبان انگلیسی در خانه به کودکانتان را انتخاب کنید بهتر است سراغ فلش کارت‌ها بروید. فلش کارت‌ها به تقویت زبان انگلیسی کمک می‌کنند، لغات و گرامر مهم را نیز دوره می‌کنند.

چطور با چند بازی ساده زبان انگلیسی ‌مان را تقویت کنیم؟

از شرایطی که هر روز اتفاق می افتند کمک بگیرید

یکی از مزایای آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه این است که می‌توانید از اشیاء واقعی و شرایطی که کودک در آنها قرار می‌گیرد بخوبی استفاده کنید تا به طور باور پذیر‌تری بتواند با لمس شرایط، زبان انگلیسی را یاد بگیرد. مثلا اگر کودکتان در حال آماده شدن است یا شما مشغول تا کردن لباس هستید، راجع به لباس به زبان انگلیسی صحبت کنید.

وقتی که مشغول نظافت منزل وجمع کردن وسایل هستید، لغات مربوط به اسباب بازی‌ها و مبلمان منزل را با هم مرور کنید. وقتی مشغول غذا پختن هستید کلمات مربوط به پخت و پز را با هم دوره کنید و وقتی با هم برای خرید می‌روید آیتم‌های لیست خریدتان را به انگلیسی بگویید و با کمک هم آنها را در قفسه ها پیدا کنید. (با توجه به سن می توانید از کلمات یا عکس استفاده کنید) و پس از آن وقتی که می‌خواهید خرید‌ها را در جای مناسبشان قرار دهید لغات را دوره کنید.

از داستان‌ها استفاده کنید

بچه‌های کوچک تر کتاب داستان‌های رنگی با تصاویر براق را دوست دارند. با هم به عکس‌ها نگاه کنید و کلمات را به زبان انگلیسی بگویید. بعدتر از فرزندتان بخواهید تا بعد از اینکه شما کلمه را گفتید عکس آن را در کتاب پیدا کند و به آن اشاره کند. آنها را تشویق کنید تا لغات را به یاد بیاورند و در کتاب به شما نشان دهند. شما همچنین می‌توانید از کتاب داستان استفاده کنید. کتاب داستان‌های مناسب سطح کودکان، کتاب‌هایی هستند که مهارت Reading و Listening را در کودکان ارتقا می‌دهند و آنها را در معرض انگلیسی صحیح قرار می‌دهند.

کتاب داستان های انگلیسی کودکان

از آهنگ انگلیسی استفاده کنید.

آهنگ‌هایی که با حرکت همراهند می‌توانند به بهترین نحو منجر به یادگیری در کودکان شوند. ریتم آهنگ‌ها باعث می‌شوند که کودکان حتی اگر نمی‌توانند با آهنگ بخوانند، با آن همراهی کنند و در محیط پر شور و هیجان در معرض زبان انگلیسی قرار گیرند.

اول چه چیز هایی را آموزش بدهیم؟

با توجه به ویژگی های شخصیتی و روحی فرزندتان می‌توانید از موضوعات اعداد، رنگ‌ها، صفات، اعضای بدن، اسباب بازی ها، لباس‌ها، حیوانات و غذا شروع کنید و بعد از آن به سراغ موضوعات متفاوت بروید.

نکته پایانی:

نکته بسیار مهم این است که کودک شما به زمان یادگیری انگلیسی در منزل عادت کند. بنابراین همیشه از اصطلاحات ثابت استفاده کنید. مثل اینکه ?it’s English time, Let’s sit down, which song shall we start with today ومطمئن باشید که کودکان خیلی زود اصطلاحات این چنینی را یاد می‌گیرند و خودشان قادر خواهند بود از ساختار‌های ساده تر استفاده کنند تا با شما ارتباط برقرار نمایند.

 

مطالب مرتبط: آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکانآموزش موزیکال زبان انگلیسی به کودکان آیا تقویت زبان کودکان با داستان امکان‌پذیر است؟ چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت اول) چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت دوم) انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان برای کودکان را آسان می‌کنند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه


نام شما (اجباری)


ایمیل شما (اجباری)

اطلاعات مرا در مرورگر ذخیره کن

بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟

معرفی بهترین پکیج خودآموز زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

آنچه در مورد آزمون تعیین سطح باید بدانیم

چگونه املای زبان انگلیسی را تقویت کنیم؟

تکنیک های برنامه ریزی یادگیری زبان

چند بازی ساده ولی موثر در تقویت زبان

یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان

آیا آموزش زبان در 50 روز ممکن است؟

جستجو در بین محتوای وبلاگ

تماس با سفیرمال

نحوه خرید از سفیرمال

خدمات مشتریان

برای تقویت زبان و اطلاع از تخفیف های ویژه کافیست ایمیلتان را وارد کنید

عضویت در خبرنامه

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتاب‌ها، ویدئوها و پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی، فرانسه، ترکی و آلمانی است. علاوه بر این، بازی‌های فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند در این فروشگاه به فروش می‌رسند. ارسال در سطح شهر تهران برای سفارشات بالای 40 هزار تومان رایگان بوده و ارسال به سراسر کشور از طریق پست برای خرید بالای ۲۰۰ هزار تومان رایگان انجام می‌شود.

تمامی حق و حقوق این وب سایت برای فروشگاه اینترنتی سفیرمال محفوظ است.

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه
آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *