معنی کلمه مدیریت بازرگانی

خواص دارویی و گیاهی

معنی کلمه مدیریت بازرگانی
معنی کلمه مدیریت بازرگانی

Copy Right By 2016 – 1395

1
general::
business administration


transnet.ir

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است.
استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

barsadictionary@gmail.com

Telegram:

@Barsadic

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است. استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.


Tools


About


Stay in touch

خانه زبان انگلیسی › انجمن ها › معنی کلمه ، اصطلاحات و جملات زبان انگلیسی › رشته مدیریت بازرگانی به انگلیسی

برچسب ها: business management, آموزش زبان, به انگلیسی, رشته مدیریت بازرگانی, مدیریت بازرگانی, معادل فارسی, معنی

رشته تحصیلی مدیریت بازرگانی به انگلیسی چه چیزی گفته می شود؟

رشته تحصیلی مدیریت بازرگانی به انگلیسی:

معنی کلمه مدیریت بازرگانی

business management

UK /ˈbɪz.nɪs mæn.ɪdʒ.mənt/ (تلفظ آمریکایی: بیزنیس مَنِجمِنت)

US /ˈˈbɪz.nɪs mæn.ədʒ.mənt/ (تلفظ بریتانیایی: بیزنیس مَنیجمِنت)

مدیریت بازرگانی (رشته مدیریت بازرگانی)


نام (ضروری):


رایانامه (منتشر نخواهد شد) (ضروری):


وب سایت:

| گرامر و دستور زبان انگلیسی

| مکالمه و محاوره زبان انگلیسی

| تلفظ کلمات و عبارات زبان انگلیسی

| معنی کلمه، اصطلاحات و جملات انگلیسی

| ضرب المثل های زبان انگلیسی

| سایر سوالات و مشکلات زبان انگلیسی

| معرفی و دانلود داستان و فیلم انگلیسی زبان

| معرفی منابع، محصولات و ابزارهای آموزشی

| زبان تخصصی پزشکی و زیست شناسی

انگلیش تیم (English team) با هدف آموزش و یادگیری رایگان زبان انگلیسی قدم به دنیای آموزش آنلاین گذاشت. انگلیش تیم (English team) در صدد است تا با رفع مشکلات و پاسخ دادن به سوالات و ابهامات زبان انگلیسی مخاطبان و کاربران خود، راه را برای یادگیری بهتر و آسان‌تر زبان انگلیسی هموار کند.

آموزش طرح پرسش و پاسخ

قوانین و مقررات

تماس با ما

توییتر با ما همراه باشید!

فیسبوک با ما همراه باشید!

اینستاگرام عکس های ما!

یوتیوب ویدیوهای من

آر اس اس آخرین اخبار ما مستقیم دریافت کنید

تمام حقوق مادی و معنوی متعلق به اینگلیش تیم (English Team) می‌باشد. کپی‌برداری فقط با ذکر نام منبع و لینک فالو به Englishteam.ir مجاز است.

سامان شیخ اسماعیلی

می 29, 2017

نظری بدهید
4,798 بازدید

معانی واژه ها و اصطلاحات بازرگانی و بازاریابی

فرهنگ لغت / دیکشنری مدیریت و بازاریابی

عبارت

شرح عبارت

معنی کلمه مدیریت بازرگانی

این روش به نام سیستم مدیریت انبار به موقع نیز شناخته می شود.

2. (تعریف فروشندگی) سطح مورد نظری از عملکرد یا فعالیت که از یک فروشنده انتظار می رود به آن برسد.

نظر: سهمیه در سنجش های عملکردی مختلفی مانند میزان فروش، حاشیه سود و تعداد حساب های کاربری جدید می تواند به کار گرفته شود.

همچنین در بسیاری از عملکرد های مدیریت فروش مانند پیش بینی فروش، انگیزش فروشندگان و ارزیابی عملکرد آنان نیز می تواند استفاده شود.

2. (تعریف قانونی) استانداردی که بر روی “قانون ضد تجارت ناعادلانه شرمان” اضافه شده و بیان می کند که هر اقدام غیرمنطقی که بازدارنده تجارت باشد ممنوع است و در حالی که قبلا فقط عبارت بازدارنده تجارت مطرح بود. دادگاه ها هنوز در مورد عبارت غبرمنطقی تعریف واحدی ندارند.

2. (تعریف اقتصادی) سودمندس که مصرف کننده از خرید تصاحب واستفاده محصول بدست می آورد.

این چشم انداز ویژگی های زیر را دارد

1.        با درک عمیق وآگاهانه از کسب و کار و شناخت از عوامل آینده ساز نوشته شده باشد.

2.         از طریق همکاری و اشتراک گروهی بوجود آمده باشد.

3.         ایجاد اشتیاق به رقابت و پیروزی در کل سازمان کند.

4.         افراد سازمان را در جهت اتخاذ استراتژی ها و تاکتیک های صحیح و اثر بخش ترغیب و تقویت کند.

2.        مجموع ثروت و مایملک جنس های با ارزش اقتصادی که یک فرد دارد.

منبع:

سایت مدیریت

(مرجع علوم بازرگانی و بازاریابی)

Tags دیکشنری بازاریابی دیکشنری بازرگانی دیکشنری مدیریت فرهنگ لغت بازاریابی فرهنگ لغت بازرگانی فرهنگ لغت مدیریت معنی اصلاحات بازاریابی معنی لغات مدیریتی معنی واژه های بازرگانی

نوامبر 24, 2017

دسامبر 5, 2016

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

1
general::
business administration

معنی کلمه مدیریت بازرگانی

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است.
استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.


[email protected]

Telegram:

@Barsadic

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است. استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

خانه زبان انگلیسی › انجمن ها › معنی کلمه ، اصطلاحات و جملات زبان انگلیسی › رشته مدیریت بازرگانی به انگلیسی

برچسب ها: business management, آموزش زبان, به انگلیسی, رشته مدیریت بازرگانی, مدیریت بازرگانی, معادل فارسی, معنی

رشته تحصیلی مدیریت بازرگانی به انگلیسی چه چیزی گفته می شود؟

UK /ˈbɪz.nɪs mæn.ɪdʒ.mənt/ (تلفظ آمریکایی: بیزنیس مَنِجمِنت)

US /ˈˈbɪz.nɪs mæn.ədʒ.mənt/ (تلفظ بریتانیایی: بیزنیس مَنیجمِنت)

انگلیش تیم (English team) با هدف آموزش و یادگیری رایگان زبان انگلیسی قدم به دنیای آموزش آنلاین گذاشت. انگلیش تیم (English team) در صدد است تا با رفع مشکلات و پاسخ دادن به سوالات و ابهامات زبان انگلیسی مخاطبان و کاربران خود، راه را برای یادگیری بهتر و آسان‌تر زبان انگلیسی هموار کند.

معنی کلمه مدیریت بازرگانی

تمام حقوق مادی و معنوی متعلق به اینگلیش تیم (English Team) می‌باشد. کپی‌برداری فقط با ذکر نام منبع و لینک فالو به Englishteam.ir مجاز است.

%PDF-1.5
%
1 0 obj
>>>
endobj
2 0 obj
>
endobj
3 0 obj
>/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] >>/MediaBox[ 0 0 595.2 841.92] /Contents 4 0 R/Group>/Tabs/S/StructParents 0>>
endobj
4 0 obj
>
stream
x][q}’=Q_pA۲yP$b”S-9N~}R3};|]ꚞ:}o?}zϗWo>/o//~k_>ͅ}肛Wx/a_̫.l^+_߉QzfL_slb~W(n~W3ϧ;R~0TÒ[email protected]?Z~JV/* j qvVciƾ|ms.7=
yA>9SO1}roj.OUi˒l~{yhRB”30w/_.sK/O`^c]Ua3/ps`Refv{zi˽^g[}2zidvQ3{J>emEi)7x.oG”H>,qF;# gt?YG-~ZQ.>0¿V>3+P+_WNwϧ ETWVuMx
lI*[email protected]żMȼ4ŗǏ_sdq^-‘krcl bL!-


سامان شیخ اسماعیلی

می 29, 2017

نظری بدهید
4,705 بازدید

این روش به نام سیستم مدیریت انبار به موقع نیز شناخته می شود.

2. (تعریف فروشندگی) سطح مورد نظری از عملکرد یا فعالیت که از یک فروشنده انتظار می رود به آن برسد.

نظر: سهمیه در سنجش های عملکردی مختلفی مانند میزان فروش، حاشیه سود و تعداد حساب های کاربری جدید می تواند به کار گرفته شود.

همچنین در بسیاری از عملکرد های مدیریت فروش مانند پیش بینی فروش، انگیزش فروشندگان و ارزیابی عملکرد آنان نیز می تواند استفاده شود.

2. (تعریف قانونی) استانداردی که بر روی “قانون ضد تجارت ناعادلانه شرمان” اضافه شده و بیان می کند که هر اقدام غیرمنطقی که بازدارنده تجارت باشد ممنوع است و در حالی که قبلا فقط عبارت بازدارنده تجارت مطرح بود. دادگاه ها هنوز در مورد عبارت غبرمنطقی تعریف واحدی ندارند.

2. (تعریف اقتصادی) سودمندس که مصرف کننده از خرید تصاحب واستفاده محصول بدست می آورد.

1.        با درک عمیق وآگاهانه از کسب و کار و شناخت از عوامل آینده ساز نوشته شده باشد.

2.         از طریق همکاری و اشتراک گروهی بوجود آمده باشد.

3.         ایجاد اشتیاق به رقابت و پیروزی در کل سازمان کند.

4.         افراد سازمان را در جهت اتخاذ استراتژی ها و تاکتیک های صحیح و اثر بخش ترغیب و تقویت کند.

2.        مجموع ثروت و مایملک جنس های با ارزش اقتصادی که یک فرد دارد.

Tags دیکشنری بازاریابی دیکشنری بازرگانی دیکشنری مدیریت فرهنگ لغت بازاریابی فرهنگ لغت بازرگانی فرهنگ لغت مدیریت معنی اصلاحات بازاریابی معنی لغات مدیریتی معنی واژه های بازرگانی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیکشنری تخصصی مدیریت شامل اصطلاحات تخصصی گرایش های کارآفرینی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت دولتی، مدیریت فناوری اطلاعات، بازرگانی، مالی و .. می گردد. اصطلاحات تخصصی این دیکشنری به کمک مترجمان مدیریت جمع اوری شده است. دیکشنری مدیریت مرتبا بروزرسانی شده و به بانک لغات آن، اصطلاحات جدیدی مدیریتی افزوده می گردد.

تعداد مشتریان:
38,231

تعداد سفارشات:
60,503

تعداد مترجمین:
6,946

تعداد لغات ترجمه شده:

370,497,276

مدیریت بازرگانی یک رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی است، این رشته ابتدا در کشور فرانسه و از دانشگاه ESCP Europe شروع شده‌ است، رشته مدیریت بازرگانی به دانشجویان مهارت‌های اداره سازمان را آموزش می‌دهد، همچنین به بحث در مورد چگونگی کنترل سود، سرمایه، هزینه و استفادهٔ بهینه از امکانات موجود می‌پردازد.

از شاخه های رشته مدیریت بازرگانی می‌توان به شاخه بازاریابی اشاره کرد؛ مقوله بازاریابی در سال‌های اخیر به جایگاه باارزشی دست یافته ‌است و به عنوان یک علم شناخته می‌شود. شرکت‌های بزرگ همواره درسال‌های اخیر هزینه‌های سنگینی را برای این مقوله در نظر گرفته و همچنین بازخورد مناسبی از آن دریافت کرده اند. بازاریابی خود به شاخه‌های متعددی تقسیم شده و دانشگاه‌ها سعی در پرورش متخصصین در شاخه‌های مختلف این علم کرده اند. بازاریابی را می‌توان به شاخه‌های متعددی تقسیم کرد که مهم‌ترین آن‌ها بازاریابی داخلی داخلی و بازاریابی بین‌المللی هستند.

تیلور پایه‌گذار رشته مدیریت بازرگانی بوده‌است. از استادان مدیریت در ایران می‌توان اشخاصی همچون: دکتر مهدی الوانی، دکتر علی رضاییان، دکتر علی‌اکبر فرهنگی، دکتر آرش حبیبی و دکتر سید رضا سید جوادین را نام برد.

این گرایش از قدیمی‌ترین گرایش‌های مدیریت است که کار خود را در سال ۱۳۳۳ به موجب عقد قرارداد بین دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به منظور تربیت مدیران برای اداره سازمان‌های دولتی و خصوصی، در دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاری گروهی از استادان آمریکایی آغاز کرد، سپس این رشته در مقاطع و گرایش‌های مختلف و در دانشگاه‌های گوناگون کشور گسترش یافته و همینک در غالب دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام نور ارائه می‌گردد.

فارغ التحصیلان این رشته با آگاهی و شناختی که از ساختار سازمان، تئوری‌های مدیریت و سازماندهی و تکنیک‌های مختلف تصمیم‌گیری دارند قدرت حل مشکلات را پیدا می‌کنند و همچنین علاوه بر دانش نظری با کاربردهای این رشته نیز آشنا می‌شوند. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می‌توانند در مؤسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور کارگزینی، امور مالی، بازاریابی مشغول به کار شوند.

فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوین استراتژی‌های سازمانی، شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرایندهای فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان زمینه لازم جهت استخدام در واحدهای بازرگانی سازمان‌ها را داشته و نسبت به سایر گرایش‌های مدیریت با توجه به نبود رشته‌ای جایگزین از بازار کار مناسبی برخوردارند. ضمن اینکه دانشجویان این رشته با توجه به شناخت کافی از کسب و کار و نحوه ایجاد تجارت موفق شانس زیادی برای موفقیت در حیطه کار آفرینی و استارت آپ‌ها و تشکیل کسب و کار جدید دارند. مشاوره در امورد تجاری و بازاریابی و بازارسازی در امور بازرگانی سازمان‌ها نیز جزء حیطه کاری این فارغ التحصیلان می‌باشد. همچنین دانشجویان این رشته با توجه به اینکه اغلب دروسی که طی دوره لیسانس و بالاتر می‌گذارند بعضاً با رشته حسابداری مشترک می‌باشد می‌توانند با گذارندن برخی دوره‌های کاربردی در سازمان‌ها با عناوین مالی و حسابداری مشغول به کار شوند.

فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می‌توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمان‌های بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می‌رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیت‌های بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده‌دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می‌توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. لازم است ذکر شود که طی مدارج بالاتر در بهبود وضعیت شغلی در این رشته مؤثر است. از جمله این که با گرفتن مدرک دکترا از دانشگاه‌های معتبر می‌توان به آموزش در دانشگاه‌ها پرداخت.

این رشته دارای گرایش‌های مختلفی می‌باشد که عبارتند از: بازاریابی، سیاستگذاری بازرگانی (مدیریت استراتژیک)، بازاریابی بین‌الملل، تحول سازمانی، مالی، بیمه، بازرگانی بین‌الملل و …

جمع تعداد واحدهای درسی این رشته ۳۲ واحد بوده و ۴ واحد از آن مربوط به پایان‌نامه می‌باشد. تمامی درس‌های این گرایش دو واحدی بوده و دانشجو باید ۱۴ درس دانشگاهی را بگذراند. از مجموع درس‌های این رشته ۴ واحد درس مدیریت پیشرفته، ۴ واحد تحلیل آماری و تحقیق در عملیات و مابقی آن دروس اختصاصی این رشته در زمینه آشنایی با تجارت و کسب و کار، مباحث استراتژیک سازمانی و مدیریت بازار می‌باشند.

رشته مدیریت استراتژیک در ایران نخستین بار با عنوان مدیریت سیاستگذاری بازرگانی ایجاد شد. این رشته یکی از گرایش‌های اصلی رشته مدیریت بازرگانی در مقطع دکترای تخصصی می‌باشد و در خصوص برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی‌های بنگاه‌های اقتصادی است (برای اطلاعات بیشتر به مدخل مدیریت راهبردی مراجعه کنید).

فاصله ایده تا مرتفع شدن نیاز با استفاده از فرایند تبدیل ایده به کالا و مبادله آن را بازاریابی نام‌گذاری کرده‌اند البته تعاریف گوناگونی از بازاریابی در مراجع مختلف آمده‌است که هریک از دیدگاه مکتبی یا دانشمندی ارائه شده‌است، ولی نکته محوری در تمامی این تعاریف محور قرار دادن کالا سرمایه‌گذاری شده در بازار می‌باشد.
علم بازاریابی به‌لحاظ همبستگی بسیار زیاد با مدیریت استراتژیک در بسیاری از موارد به صورت ترکیبی به اجرا درآمده و شرکت‌ها استراتژی‌های خود را با استفاده از علوم و زیرشاخه‌های بازاریابی تکمیل می‌نمایند. از دانشمندان این زمینه می‌توان به ایگور انسف اشاره کرد؛ که خود یکی از پایه‌گذاران این علم نوین در دنیا می‌باشد.

برخی از زیرشاخه‌های بازاریابی عبارت‌اند از E-marketing ,E-commerce، بازاریابی بین‌المللی، رفتار مصرف‌کننده، بازاریابی داخلی، بازاریابی صنعتی و بازاریابی افقی و عمودی.
هر یک از زیر شاخه‌های فوق ضمن تبعیت از اصول بازاریابی این امکان را فراهم آورده‌است تا متخصصین و علاقه‌مندان در زمینه‌ای خاص بررسی‌های لازم را به عمل آورند.

از شاخه های مدیریت بازرگانی می‌توان به سیاستگذاری بازرگانی (مدیریت استراتژیک)، بازاریابی بین‌الملل، بازاریابی داخلی، بازرگانی بین المللی، بازرگانی داخلی، مدیریت مالی و بیمه و تحول اشاره کرد. این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش‌های مختلفی می‌باشد که بر اساس آخرین تغییرات (مصوبه مورخه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی) عبارتند از: بازاریابی، بازرگانی بین‌المللی، تجارت الکترونیکی، مدیریت استراتژیک، بازرگانی داخلی و کارآفرینی. تا پیش از این گرایش‌های مالی، بیمه و تحول نیز جزو گرایش‌های رشته بازرگانی بود.

معنی کلمه مدیریت بازرگانی0

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

©
2021 (کامل متن)

با نیروی وردپرس

مدیریت بازرگانی یک رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی است، این رشته ابتدا در کشور فرانسه و از دانشگاه ESCP Europe شروع شده‌ است، رشته مدیریت بازرگانی به دانشجویان مهارت‌های اداره سازمان را آموزش می‌دهد، همچنین به بحث در مورد چگونگی کنترل سود، سرمایه، هزینه و استفادهٔ بهینه از امکانات موجود می‌پردازد.

می‌توان گفت که هدف از این رشته موارد زیر است:

از شاخه های رشته مدیریت بازرگانی می‌توان به شاخه بازاریابی اشاره کرد؛ مقوله بازاریابی در سال‌های اخیر به جایگاه باارزشی دست یافته ‌است و به عنوان یک علم شناخته می‌شود. شرکت‌های بزرگ همواره درسال‌های اخیر هزینه‌های سنگینی را برای این مقوله در نظر گرفته و همچنین بازخورد مناسبی از آن دریافت کرده اند. بازاریابی خود به شاخه‌های متعددی تقسیم شده و دانشگاه‌ها سعی در پرورش متخصصین در شاخه‌های مختلف این علم کرده اند. بازاریابی را می‌توان به شاخه‌های متعددی تقسیم کرد که مهم‌ترین آن‌ها بازاریابی داخلی داخلی و بازاریابی بین‌المللی هستند.

تیلور پایه‌گذار رشته مدیریت بازرگانی بوده‌است. از استادان مدیریت در ایران می‌توان اشخاصی همچون: دکتر مهدی الوانی، دکتر علی رضاییان، دکتر علی‌اکبر فرهنگی، دکتر آرش حبیبی و دکتر سید رضا سید جوادین را نام برد.

این گرایش از قدیمی‌ترین گرایش‌های مدیریت است که کار خود را در سال ۱۳۳۳ به موجب عقد قرارداد بین دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به منظور تربیت مدیران برای اداره سازمان‌های دولتی و خصوصی، در دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاری گروهی از استادان آمریکایی آغاز کرد، سپس این رشته در مقاطع و گرایش‌های مختلف و در دانشگاه‌های گوناگون کشور گسترش یافته و همینک در غالب دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام نور ارائه می‌گردد.

معنی کلمه مدیریت بازرگانی

فارغ التحصیلان این رشته با آگاهی و شناختی که از ساختار سازمان، تئوری‌های مدیریت و سازماندهی و تکنیک‌های مختلف تصمیم‌گیری دارند قدرت حل مشکلات را پیدا می‌کنند و همچنین علاوه بر دانش نظری با کاربردهای این رشته نیز آشنا می‌شوند. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می‌توانند در مؤسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور کارگزینی، امور مالی، بازاریابی مشغول به کار شوند.

فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوین استراتژی‌های سازمانی، شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرایندهای فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان زمینه لازم جهت استخدام در واحدهای بازرگانی سازمان‌ها را داشته و نسبت به سایر گرایش‌های مدیریت با توجه به نبود رشته‌ای جایگزین از بازار کار مناسبی برخوردارند. ضمن اینکه دانشجویان این رشته با توجه به شناخت کافی از کسب و کار و نحوه ایجاد تجارت موفق شانس زیادی برای موفقیت در حیطه کار آفرینی و استارت آپ‌ها و تشکیل کسب و کار جدید دارند. مشاوره در امورد تجاری و بازاریابی و بازارسازی در امور بازرگانی سازمان‌ها نیز جزء حیطه کاری این فارغ التحصیلان می‌باشد. همچنین دانشجویان این رشته با توجه به اینکه اغلب دروسی که طی دوره لیسانس و بالاتر می‌گذارند بعضاً با رشته حسابداری مشترک می‌باشد می‌توانند با گذارندن برخی دوره‌های کاربردی در سازمان‌ها با عناوین مالی و حسابداری مشغول به کار شوند.

فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می‌توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمان‌های بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می‌رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیت‌های بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده‌دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می‌توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. لازم است ذکر شود که طی مدارج بالاتر در بهبود وضعیت شغلی در این رشته مؤثر است. از جمله این که با گرفتن مدرک دکترا از دانشگاه‌های معتبر می‌توان به آموزش در دانشگاه‌ها پرداخت.

این رشته دارای گرایش‌های مختلفی می‌باشد که عبارتند از: بازاریابی، سیاستگذاری بازرگانی (مدیریت استراتژیک)، بازاریابی بین‌الملل، تحول سازمانی، مالی، بیمه، بازرگانی بین‌الملل و …

جمع تعداد واحدهای درسی این رشته ۳۲ واحد بوده و ۴ واحد از آن مربوط به پایان‌نامه می‌باشد. تمامی درس‌های این گرایش دو واحدی بوده و دانشجو باید ۱۴ درس دانشگاهی را بگذراند. از مجموع درس‌های این رشته ۴ واحد درس مدیریت پیشرفته، ۴ واحد تحلیل آماری و تحقیق در عملیات و مابقی آن دروس اختصاصی این رشته در زمینه آشنایی با تجارت و کسب و کار، مباحث استراتژیک سازمانی و مدیریت بازار می‌باشند.

رشته مدیریت استراتژیک در ایران نخستین بار با عنوان مدیریت سیاستگذاری بازرگانی ایجاد شد. این رشته یکی از گرایش‌های اصلی رشته مدیریت بازرگانی در مقطع دکترای تخصصی می‌باشد و در خصوص برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی‌های بنگاه‌های اقتصادی است (برای اطلاعات بیشتر به مدخل مدیریت راهبردی مراجعه کنید).

فاصله ایده تا مرتفع شدن نیاز با استفاده از فرایند تبدیل ایده به کالا و مبادله آن را بازاریابی نام‌گذاری کرده‌اند البته تعاریف گوناگونی از بازاریابی در مراجع مختلف آمده‌است که هریک از دیدگاه مکتبی یا دانشمندی ارائه شده‌است، ولی نکته محوری در تمامی این تعاریف محور قرار دادن کالا سرمایه‌گذاری شده در بازار می‌باشد.
علم بازاریابی به‌لحاظ همبستگی بسیار زیاد با مدیریت استراتژیک در بسیاری از موارد به صورت ترکیبی به اجرا درآمده و شرکت‌ها استراتژی‌های خود را با استفاده از علوم و زیرشاخه‌های بازاریابی تکمیل می‌نمایند. از دانشمندان این زمینه می‌توان به ایگور انسف اشاره کرد؛ که خود یکی از پایه‌گذاران این علم نوین در دنیا می‌باشد.

برخی از زیرشاخه‌های بازاریابی عبارت‌اند از E-marketing ,E-commerce، بازاریابی بین‌المللی، رفتار مصرف‌کننده، بازاریابی داخلی، بازاریابی صنعتی و بازاریابی افقی و عمودی.
هر یک از زیر شاخه‌های فوق ضمن تبعیت از اصول بازاریابی این امکان را فراهم آورده‌است تا متخصصین و علاقه‌مندان در زمینه‌ای خاص بررسی‌های لازم را به عمل آورند.

از شاخه های مدیریت بازرگانی می‌توان به سیاستگذاری بازرگانی (مدیریت استراتژیک)، بازاریابی بین‌الملل، بازاریابی داخلی، بازرگانی بین المللی، بازرگانی داخلی، مدیریت مالی و بیمه و تحول اشاره کرد. این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش‌های مختلفی می‌باشد که بر اساس آخرین تغییرات (مصوبه مورخه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی) عبارتند از: بازاریابی، بازرگانی بین‌المللی، تجارت الکترونیکی، مدیریت استراتژیک، بازرگانی داخلی و کارآفرینی. تا پیش از این گرایش‌های مالی، بیمه و تحول نیز جزو گرایش‌های رشته بازرگانی بود.



دیکشنری تخصصی مدیریت شامل اصطلاحات تخصصی گرایش های کارآفرینی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت دولتی، مدیریت فناوری اطلاعات، بازرگانی، مالی و .. می گردد. اصطلاحات تخصصی این دیکشنری به کمک مترجمان مدیریت جمع اوری شده است. دیکشنری مدیریت مرتبا بروزرسانی شده و به بانک لغات آن، اصطلاحات جدیدی مدیریتی افزوده می گردد.

تعداد مشتریان:
38,394

تعداد سفارشات:
60,753

تعداد مترجمین:
6,979

تعداد لغات ترجمه شده:

371,320,103

معنی کلمه مدیریت بازرگانی
معنی کلمه مدیریت بازرگانی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *