روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان

خواص دارویی و گیاهی

روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان
روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان

Copy Right By 2016 – 1395

آموزش زبان انگلیسی (رایگان) | آموزش اصولی انگلیسی مقدماتی | آموزش حروف انگلیسی برای کودکان: سختی ها و ۱۰ روش کاملا موثر

به بخش اول تدریس الفبا خوش آمدید. ایمیل های زیادی را در هفته دریافت می کنیم که از ما می خواهند تا توصیه هایی را در مورد چگونگی آموزش حروف الفبا و حروف صدادار به بچه ها و کسانی که هنوز به مهدکودک نرفته اند یا قبل از کلاس اول دبستان هستند، آموزش دهیم. بنابراین امروز ایده هایی را در مورد آموزش به کودکان در طیف سنی پایین در اختیار شما قرار می دهیم و اگر شما هم در منزلتان کودک دارید، راهکارهای ین قسمت از سایت را برای یاد دادن الفبا به آن ها در پیش بگیرید.

به این نکته دقت کنید که قصد داریم تا موضوعات داغی را در رابطه با حروف بی صدا و حروف صدادار در اختیار شما قرار دهیم. احتمالاً شما با بعضی از راهکارها موافق و یا مخالف باشید. همچنین می توانید متوجه شوید که برای کودک شما کدام روش کار آمدتر است و آن را همیشه به کار بگیرید.

بنابراین باید ببینید که کدام روش کمک کننده است؟ در حروف صدادار راهبردهای آموزشی با طیف وسیعی وجود دارد. به همین دلیل حروف صدادار را اول درس می دهند و بعد از آن وارد حروف اسمی می‌ شوند. باور و عقیده بر این است که حروف صدادار کاربردی تر و کمک کننده تر نسبت به حروف اسمی هستند. بنابراین باید اول تدریس شوند. پس همان طور که از تیتر مقاله حدس زدید، ما با این مورد مخالف هستیم. قبل از اینکه جلوتر برویم لطفاً این جمله رو از ما بشنوید: اگر اول حروف صدادار را به کودک خود یاد دادید و او توانست وضعیت خوبی را از خود نشان دهد، به این کار ادامه دهید.

باور دارم که بعد از خواندن تحقیقات خارج از این مقاله، مانند تحقیقات(such as Ehri, Invernizzi, Cunningham, Calkins, و McBride-Chang), متوجه می‌ شوید که هم حروف صدادار و هم حروف بی صدا برای تدریس به کودکان و خواندن و نوشتن بسیار کاربردی هستند.روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان

تنها سه دلیل وجود دارد که ما به آن معتقدیم :

۱-اکثر حروف های اسمی سرنخ زیادی را نسبت به حروف صدادار یا یکی از صداها به کودک می دهند. مثلاً حرف D صدای /d/ هنگام شروع دارد و حرف F صدای /f/ را در انتها دارد، W, Y و H جزء استثنائات هستند.

۲-حروف اسمی (حروف بی صدا) سرنخ های زیادی را برای حرف‌ ها به جا می‌ گذارند. بسیاری از حروف صدادار به تنهایی کاربردی ندارند. مثلاً b’s به تنهایی بیشتر صدایی شبیه به /buh/ دارد که می تواند با حروف صدادار دیگری ترکیب شده تا راحت تر خوانده شود.

۳-حروف صدادار انتزاعی تر هستند و به اندازه حروف بی صدا پایدار نخواهند بود. مثلاً حرف A را در نظر بگیرید. طبق تجربه کاربرد A بیشتر از /a/ است.

فرقی ندارد که باور شما چیست و چه فکری در مورد حروف صدادار و بی صدا دارید. تحقیقات چاپ شده نشان می دهد کودکانی که حروف بی صدا را می‌ شناسند، بهتر حروف صدادار را یاد می گیرند و آمادگی بیشتری خواهند داشت.

کودکان نیاز دارند که هر دو ساختار حروف بزرگ و کوچک را یاد بگیرند. البته که حروف کوچک هنگام خواندن بیشتر به کار می‌ آیند اما یاد گرفتن هر دو الزامی و مورد نیاز است. اگر به کودک خود در حال آموزش چنین مواردی هستید، پیشنهاد می کنم که از حروف بزرگ شروع کنید. چرا؟

به دو دلیل:

۱-حروف بزرگ از لحاظ بصری نسبت به حروف کوچک راحت‌ تر متمایز می شوند. مثلاً حروف بزرگ B و D را با حروف کوچک b و d مقایسه کنید.

۲-حروف بزرگ برای شروع نوشتن راحت تر هستند. مثل E به جای e . حتی وقتی که حروف کوچک آموزش داده می شوند، به مراتب دیده‌ ایم که کودکان نوشتن حروف بزرگ را ترجیح می‌ دهند.

بسیار مهم است که همه کودکان آموزش همه نوع حروف را ببینند؛ حتی با فونت های مختلف! اشاره کردن و صحبت کردن در مورد انواع حروف هنگام خواندن یک متن، در آگاهی رساندن به دانش آموزان بسیار مهم است و یک راه عالی برای آنها است. چه برای کودکان در سنین خیلی پایین و چه برای کودکان بزرگ تر.

از آن جا که ممکن است خیلی از افراد طبق ترتیب حروف الفبا پیش بروند اما راه های بسیار بهتری وجود دارد تا این که در یاد دادن حروف به حرف z برسید. در این قسمت حروف بی صدا و صداداری را با ترتیب متفاوتی معرفی می کنیم که میزان سردرگمی به حداقل برسد.

تشابهات بصری: بعضی از حروف بسیار شبیه به هم هستند. مثل b, d, p و w,v,Y. و ممکن است که آن ها با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. پس شما را تشویق می‌ کنیم که این حروف را جداگانه آموزش دهید و برای آموزش هر کدام از آن ها یک زمان متفاوت را در نظر بگیرید تا کودک کم تر دچار سردرگمی شود.

تلفظ: از آن جا که ممکن است این موضوع کمی جذاب تر به نظر برسد اما همه تفاوت ها در مورد تلفظ حروف است که ممکن است در کودکان متفاوت باشند و در یک بخش یکسان از دهان تولید نشود.

مثلاً حرف g و k. را در نظر بگیرید. هر دو صدا در پشت گلو تولید می شوند. اگر صدای /g/ را بدون استفاده از این روش تلفظ کنید، صدای /k/ شنیده می شود. حروف های دیگر مثل t و d, v یا b و p را نیز با یکدیگر آموزش ندهید.

تاخیر در گفتار: بعضی از کودکان هنگام تولید بعضی از صداهای خاص دچار مشکل هستند. ممکن است که این حروف شامل f, j, l, r, s, v, y, یا z باشد. البته ما در این زمینه متخصص نیستیم اما می دانیم که تاخیر در گفتار می تواند یادگیری صدا، تلفظ، دیکته و خواندن آن را دچار مشکل کند. دو مورد از منابع جذاب و مفید برای کمک به کودکان در مشکلات تلفظی، کتاب های آموزش حروف Katie of Playing with Words 365 و Reading و TLC’s Lively Letters می باشند.

حروف هفتگی روش خوبی نیست زیرا افکار را در مورد موضوع به هم ریخته می‌ کند.

حروف را باید به چه ترتیبی آموزش دهیم؟ اولین چیزی که همیشه بهتر است از آن شروع کنید، نام کودک است . نام کودک برای او بسیار مهم است و احساس هویت را به او می‌ دهد. بعد از آن حروف ها را خارج از ترتیب به او آموزش دهید. ترتیبی که ما آموزش می‌ دهیم، بستگی به سن کودک دارد. بیشتر کودکان می توانند آهنگ ABC را در سن دو یا سه سالگی بخوانند. آن ها همچنین این ترتیب را می شناسند.

آموزش دادن حروف بدون ترتیب، ما را مطمئن می‌ کند که کودکان آن ها را به دور از فضای آواز و شعر شناختند. زمانی که از کودک سوال می پرسید که این حرف چیست، باید به گونه‌ ای رفتار کنید که او مجبور نباشد به آن آواز معروف سر بزند تا متوجه حروف شود. بسیاری از کودکان را دیده ایم که حروف را نمی‌ شناسند اما از طریق همان آواز معروف ABC آن ها را می خوانند که این روش اشتباه است.

برای خواندن حروف هم تصمیم می گیریم حروفی را انتخاب کنیم که از لحاظ بصری و آوایی متفاوت هستند اما نوشتن آن ها در وهله اول آسانتر است. همچنین ساختار حروف صدادار را به سرعت اضافه می کنیم. بنابراین کودک می‌ تواند خیلی زود با آن آشنا شود . اگر راهکارهای بالا را در پیش بگیرید، متوجه می شوید که در هفته بیش از یک حرف را آموزش خواهید داد اما ترتیبی که انتخاب می‌ کنید، خیلی اهمیتی ندارد. فقط باید ترتیب حروف به گونه‌ ای باشد که کم ترین حد سردرگمی را برای کودک ایجاد کند.

انجام فعالیت های مختلف در یاد دادن حروف الفبا کار را سرگرم کننده تر می کند . راه های زیادی برای تمرین حروف الفبا وجود دارد که می ‌توانید از آن‌ ها بدون تکرار بی مورد استفاده کنید. بنابراین در این قسمت روش هایی را به شما معرفی می کنیم که برای یاد دادن حروف الفبا و تمرین روزانه مناسب است.

لوبیا های سفید خشک شده بزرگ ارزان قیمت هستند و به راحتی می‌ توان روی آن ها نوشت. پس مقداری از آن ها را جمع آوری کنید و حروف بزرگ و کوچک را روی آن ها بنویسید. سپس هر کدام را داخل یک ظرف بیندازید و از کودک خود بخواهید که آن ها را به ترتیب به یکدیگر وصل کند و کنار هم بگذارد.

حتما بخوانید: آموزش کلمات (و جملات) ساده ابتدایی انگلیسی به کودکان

هر کدام از حروف را روی برگ های چسب دار به صورت جداگانه بنویسید و آن را در گوشه های مختلف خانه بچسبانید. مثلاً می توانید روی هر پله یک عدد از این برگ ها بچسبانید. این تمرین می تواند انواع مختلفی داشته باشد و کودک شما در طول روز با آن ها درگیر باشد . ترتیب آن برای کودکان می تواند به صورت زیر باشد:

حتی برای تمرین بیشتر می توانید حروف کوچک را به یکدیگر وصل کنید و یا حروف بزرگ را کنار هم بچینید و از او بخواهید که در این کار به شما کمک کند.

فوم اصلاح را روی میز یا یک سینی اسپری کنید و از کودک خود بخواهید که حروف را روی آن بنویسد. و به راحتی می توانید آن را پاک کرده و دوباره شروع کنید . با این روش همه چیز تمیز خواهد ماند و ایجاد آلودگی در هیچ جای خانه به وجود نخواهد آمد

از پاک‌کننده‌ های لوله ای شکل رنگی استفاده کنید که همیشه انتخاب مناسبی برای این گونه تمرین ها هستند و سرگرم کننده می باشند . می توانید از کودکتان بخواهید که حروف بزرگ و کوچک را با خم کردن این پاک کننده ها برای شما درست کنند.

این یکی از عالی ترین روش هاست . برای این کار می توانید از یک کیف یا یک زیپ کیپ استفاده کنید. حروف نوشته شده در تکه های کاغذ و یا حروف آهنربایی یا هر چیزی که مد نظرتان است را داخل کیف قرار دهید و سپس کیف را با برنج یا جو پر کنید و آن ها را به ترکیب کنید. سپس از کودکانتان بخواهید که لابلای برنج به دنبال حروف بگردند و زمانی که آن ها را پیدا کردند، آن حروفی را که پیدا کرده اند را روی کاغذ بنویسند و بعد از اتمام، ۲۶ حروف را به ترتیب بگویند.

این یک روش کلاسیک است. با استفاده از مداد شمعی سفید روی یک برگ کاغذ یک حرف را بنویسید. سپس به کودکتان آبرنگ دهید و اجازه دهید که صفحه را رنگ کند و حروف ظاهر شده را ببیند.

حروف ها را در یک دایره بزرگ روی زمین بچینید. همچنین می توانید از حروف های آهنربایی استفاده کنید و آن ها را روی کارت بنویسید. سپس موسیقی را پلی کنید. از کودک بخواهید که در اطراف دایره همراه با موسیقی راه برود. زمانی که موسیقی را قطع می کنید، کودک شما باید بگوید که به کدام حرف نزدیک‌ تر است. مثلاً می توانید از کودک خود بخواهید که نام یک حیوان، رنگ یا هر چیز دیگر را که با آن حرف خاص که مقابلش ایستاده ، شروع می شود را مثال بزند و کمی او را به چالش بکشید.روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان

اسفنج ها را به صورت حروف الفبا برش دهید و آن ها را رنگ کنید و برای بازی از آن ها استفاده کنید.

حروف بزرگ و حروف کوچک را به صورت اسم کنار هم بنویسید و سپس آن ها را به صورت زیگزاگی و کاملاً ساده جدا کنید . حروف را با یکدیگر ترکیب کنید و از کودک بخواهید که آن ها را به یکدیگر وصل کند و طبق ترتیب درست کنار هم قرار دهد.

حتما بخوانید: روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کمک شعر و ریتم موسیقی

همه ما می ‌دانیم که سوپ حروف، یکی از سرگرم کننده ترین راه ها برای کودکان است. به راه‌ های مختلف فکر کنید که بتوانید شکل حروف های مختلف را در وعده های غذایی کودک جای دهید. مثلاً از پنکیک استفاده کنید و آن را به شکل حروف مختلف دربیاورید . همچنین می توانید از نودل یا ماکارونی هم استفاده کنید و با حروف خاص یک اسم را بنویسید.

واقعا راهنمایی هاتون خیلی خوب و کاربردی بودند بسیار ممنون .
بازم راهنمایی مون کنید.☆☆☆

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

کاشت مو روانپزشک متخصصان تغذیه دندانپزشک کاشت ابرو لیفت صورت  لیپوساکشن جراح پلاستیک کلینیک جراحی بینی ارتودنسی

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات آموزشی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !

© استفاده از مطالب چرب زبان با دادن لینک مستقیم به سایت به عنوان منبع بلامانع است.

تبلیغــات     تماس با ما

در آکادمی تخصصی زبان کودک بادبادک ، کودکان 3 تا 7 سال و 7 سال تا 11 سال آموزش زبان را با لهجه ای عالی فرا می گیرند.

آدرس شعبه کاشانی:

صادقیه ، بلوار کاشانی ، بین اباذر و مهران ، پلاک 59

44088075 – 44097765

آدرس شعبه کاج:

شهرک گلستان ، بلوار کاج ، ابتدای بلوار اقاقیا ، پلاک 7

44753532 – 44753509

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان یکی از شیرین ترین و دشوار ترین کار هاست. چرا که اگر این روند درست انجام نگیرید با مشکل دچار خواهیم شد.

بهترین کار این است که اول با آموزش موزیکا حروف الفبای انگلیسی کار را آغاز کنیم. و به مرور زمان آن را گسترش داده تا به جمله و … برسانیم.

در این نوع آموزش زبان انگلیسی برای کودکان انواع روش تدریس را به شما آموزش خواهیم داد که بدون نیاز به کلاس و … بتوانید کودکان خود را آموزش دهید.روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان

این آموزش همراه با شعر و موزیکال و رقص خواهد بود که می توانید فیلم ها و کارتون ها را با تکرار ملکه ی ذهن فرزندانتان کنید.

اگر زبان انگلیسی خودتان خیلی قوی نیست خللی در کار آموزش ایجاد نمی کند کمی هم بلد باشید در حد خواندن و امثال ان کفایت می کند.

اما چیزی که باعث یاد گیری فرزند شما می شود اشتیاق شماست و بی حال و بی رمق نبودن شماست. فراموش نکنید که بچه در ابتدا نمیتواند برای شما انگلیسی چه چه بزند زمان می برد.

اجازه دهید زمانش طی شود و همش به دنبال نتیجه کار نباشید بازی بازی فرزند شما زبان یاد خواهد گرفت.

همان طور که می دانید نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان هم زمانی که چیزی را غیر مستقیم یاد میگیرند به خوبی به ذهن می سپارند.

از بازی کردن به هیچ وجه نباید غافل شد. یکی از راه های آن و ساده ترین راه استفاده از فلش کارت ها است که می توانید از انها استفاده کنید.

تاثیر یادگیری موزیکال زبان انگلیسی بی نظیر و باور نکردنی است. منظورمان از آهنگ، اهنگ های خوانندگان مشهور دنیا نیست آهنگ هایی مانند Twinkle Twinkle little Star و شبیه ان است.

 

 

 

می توانید برای راحتی کار با موارد زیر شروع کنید و همین طور ادامه دهید و پیشرفته تر کار کنید.

 

 

 

آموزش و یادگیری الفبای زبان انگلیسی میتواند سخت و چالش برانگیز باشد چون ممکن است زبان اول شاگردان الفبایی غیر از الفبای انگلیسی داشته باشد.

مسایل مهم زیادی وجود دارند که باید هنگام آموزش الفبا در ذهن داشت ولی نگران نباشید چون این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا از اشتباهات آموزشی رایج دوری کنید و به شاگردان تان کمک کنید که تا حد ممکن به آسانی بیاموزند.

این نکات و ترفندها را بخوانید تا ایده هایی در مورد چگونگی آموزش الفبای انگلیسی به دست آورید.

از حروف ساده شروع کنید.

یادگیری یک الفبای جدید یک چالش بزرگ است و در ابتدا به نظر کاری غیرممکن میرسد. از آنجایی که الفبای انگلیسی حروفی دارد که همیشه یک جور تلفظ نمیشوند پس مهم است که اول با گروه کوچکی از حروف شروع کنید که تقریباً همیشه یک جور تلفظ میشوند.

– سعی کنید با حروف صامت B, D, N, P و حرف صدادار E شروع کنید.

– حروفی را انتخاب کنید که بتوان با آنها کلماتی ساده و تک سیلابی برای تمرین زبان آموزان ساخت. مثلاً bed, pen, den

به زبان آموزان توضیح دهید که الفبای زبان انگلیسی دو نوع حروف دارد، حروف صدادار و حروف بی صدا و به آنها بگویید که رفته رفته و با پیشرفت دروس، تعداد بیشتری از هر نوع را یاد میگیرند.

بهتر است از کلمات واقعی استفاده نشود و نه از ترکیبات من درآوردی و بی معنی. زبان آموزان همه کلمات مطرح شده از ابتدا را یاد نخواهند گرفت ولی ممکن است اتفاقاً این کلمات یادشان بماند.

+ به یاد داشته باشید که بهتر است در ابتدا از آموزش این موارد اجتناب کرد:

– ترکیبات حروف صدادار

– حروفی که چندین تلفظ متفاوت دارند (مثل C)

– حروفی که معمولاً در کنار سایر حروف بکار میروند (مثل Q که به صورت تکی خیلی رایج نیست و معمولاً با حرف U بکار میرود)

– حروف غیر شایع (X یا Z)

 

تمرین و تکرار، باعث پیشرفت میشود.

حال که زبان آموزان چندین حرف را یاد گرفته اند مهم است که قبل از پیشروی، حسابی تمرین کنند.

ارتباط برقرار ساختن بین شکل حروف و صدای آنها اهمیت دارد پس این نکته را در فعالیت ها و بازی های آموزشی در ذهن داشته باشید. چندتا از این پیشنهادات را امتحان کنید:روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان

– مثلاً لغت bee را بگویید و زبان آموز پای تخته باید حرف B را با حروف بزرگ بنویسد و برای حروف کوچک هم امتیازی اضافه در نظر بگیرید.

– از فلش کارت ها استفاده کنید و حروف و کلمات ساده تمرینی را روی آن بنویسید. فلش کارت را بالا گرفته و از زبان آموزان بخواهید کلمه یا حرف نوشته شده را بخوانند.

– با کلمات و حروفی که درس میدهید یک آهنگ یا سرود بسازید و میتوان رفته رفته با وارد کردن حروفی بیشتر آن را طولانی تر کنید. اینکار چالشی مفرح و سرگرم کننده برای زبان آموزان تان خواهد شد. یا مثلاً با استفاده از حروف صدادار، قافیه هایی بسازید.

– یک زبان آموز حرفی را بگوید و دیگری آن حرف را با حروف بزرگ و کوچک بنویسد و بعد برعکس. انگار شاگردان از هم امتحان میگیرند. میتوان اول حرف را نوشت و بعد نفر بعد آن را تلفظ کند و کلمه ای که شامل آن حرف میشود نیز بگوید.

 

استفاده از عکس و تصویر همیشه ایده خوبیست و زبان آموزان نحوه نوشتن حروف را هم یاد میگیرند. این موضوع هنگام یادگیری اولین لغات نیز خیلی مهم است.

حتماً آموزش الفبا را با حروف چاپی و کتابی شروع کنید نه با خط شکسته.

فازبندی کنید.

حال که بعضی حروف اساسی و اولیه را آموختیم سراغ دسته بعدی حروف برویم. حروف صامت H, K, M, T و حرف صدادار O

دوباره باید به فکر کلماتی ساده و تک سیلابی باشیم که میشود با این حروف ساخت. اینها نیز حروفی هستند که اگر در ترکیبی خاص قرار نگیرند، معمولاً همیشه یک جور تلفظ میشوند.

مثلاً: hot, hop, mom, pop, top, pot, bet, men, hen, hem, pen

– کار را در گروه هایی متشکل از چهار یا پنج حرف صامت و یک حرف صدادار ادامه دهید تا وقتی که کل الفبا تمام شود.

– حتماً هر گروه از حروف را با کلی بازی و فعالیت های مختلف تمرین کنید و سپس سراغ گروه بعدی بروید. همچنان که حروف بیشتری یاد گرفتید خواهید توانست فعالیت های جالب تری پیدا کنید و سرودهای الفبایی بخوانید.

+ یک ایده فوق العاده دیگر این است که با استفاده از حروفی که یاد گرفته اید داستان های ساده ای بسازید. مثلاً:

Bob met Ken. Tom met Bob and Ken. Ken and Bob sit. Tom and Bob jump.

توجه داشته باشید که ترکیبات ساده بی صدایی هستند که در آنها تلفظ حروف صامت تغییری نمیکند. البته باز هم اجتناب از ترکیبات پیچیده تری همچون gh, ch, qu, ea, oo و یا حروفی که نوشته ولی تلفظ نمیشوند، فکر خوبی است. کار بر روی اینها را نگه دارید برای آخر کار که زبان آموزان حروف و صداهای ساده تر را یاد گرفته اند.

روی اسامی کار کنید.

همانطور که در مورد بالا متوجه شدید، استفاده از اسامی روش خوبی برای تمرین حروف الفباست. مثلاً حرف K را معرفی میکنیم ولی در پیدا کردن کلمه های ساده متشکل از این حرف موفق نبودیم ولی این حرف خیلی مهم است و تقریباً همیشه یک جور تلفظ میشود. حرف K کاربرد زیادی در اسامی مختلف دارد.

زبان آموزان کار بر روی ایده ها و موضوعاتی که از دل زندگی واقعی شان میایند را دوست دارند. به دو روش متفاوت میتوان از اسامی استفاده کرد:

– به زبان آموزان کمک کنید تا اسامی خودشان را با الفبای انگلیسی بنویسند. سعی کنید ساده ترین ترکیب و بهترین معادل را برای صدای مورد نیازتان پیدا کنید. بگذارید شاگردان خودشان سعی کنند نامشان را بنویسند و به بقیه گروه هم کمک کنند.

– همچنین بعضی از مدرسان زبان دوست دارند زبان آموزان را آزاد بگذارند تا از نام انگلیسی مورد علاقه خود در کلاس استفاده کنند. اینکار تمرین رایجی در کلاس های زبان است و شاید شما هم از انجام این فعالیت لذت ببرید. زبان آموزان هم میتوانند به عنوان تمرین، نوبتی خود را با اسامی واقعی و اسامی انگلیسی شان معرفی کنند.

 

 

همچنین استفاده از اسامی در دروس پایه و اولیه زبان انگلیسی یک استراتژی خوب است چون بکار بردن کلی لغت تازه در همان ابتدای کار، خارج از توان زبان آموزان است و آنها را سردرگم میکند. با این روش زبان آموز میتواند صداهای بسیاری را تمرین کند بدون اینکه مجبور باشد لغات جدید زیادی یاد بگیرد. همانطور که بالاتر دیدیم، ترکیبات شما را قادر میسازند تا کلمات بیشتر و بیشتری بسازید ولی حواس تان باشد که آرام آرام این کار را پیش ببرید. یک اشتباه رایج این است که تعداد زیادی لغت را یکجا و سریع معرفی میکنند.

 

به همسالانتان آموزش دهید.

به یاد داشته باشید که زبان آموزان ESL خردسال و بزرگسال، احتیاجات و سلایق متفاوتی دارند. دروس همیشه باید سرگرم کننده و تعاملی باشند ولی فعالیت های کلاسی باید مناسب سطح شاگردان باشند.

این نکات را با زبان آموزان خردسال امتحان کنید:

– از تصاویر و فلش کارت های زیادی برای ارتباط برقرار کردن بین تلفظ و اسم حروف با شکل حروف استفاده کنید.

– در مورد کودکان مثلاً از قوطی ها و بلوک های اسباب بازی استفاده کنید چون میتوانند اینها را لمس کنند و در دست بگیرند و وقتی یاد گرفتند، آن را به کناری بگذارند.

– آهنگ و سرود در مورد کودکان خیلی خوب جواب میدهد و به آنها کمک میکند که تلفظ حروف و کلمات را به روشی تعاملی با همکلاسی هایشان حفظ کنند.

– همچنین میتوانید برای کمک به کودکان در تمرین تلفظ صدا و نام حروف از بسیاری تمرینات تکرار کردنی استفاده کنید.

در مورد بزرگسالان این نکات را به یاد داشته باشید:

– کمک گرفتن از تصاویر مهم است. اطمینان حاصل کنید که بین شکل کوچک و بزرگ حروف با نام و تلفظ حروف ارتباط برقرار کرده باشند.

– کمک کنید تا یاد بگیرند املای اسمشان را با صدای بلند تلفظ کنند. این مهارت در هنگام ثبت نام و رزرو هتل و اینگونه موارد به دردشان خواهد خورد.

– با گفتن کارکرد عملی مهارت های ساده ای که یاد میگیرند، بازی ها و فعالیت های کلاسی را برای آنها واقعی و با معنی کنید.

– در حد امکان از فعالیت های تیمی و گروهی و یا دو نفره استفاده کنید. بزرگسالان از کارهای گروهی و یا رقابت نفر به نفر و تیمی لذت میبرند.

همچنان که شاگردان تان حروف و کلمات بیشتری یاد گرفتند، به استفاده از داستان و روایت ادامه دهید. اینکار روشی فوق العاده برای تمرین زبان آموزان است و میتوانید از آنها بخواهید داستان را با صدای بلند بخوانند، ماجراهای داستان را بازی کنند

برای تمرین تلفظ و مهارت های شنیداری برای هم داستان تعریف کنند و حتی شروع به پرسیدن سوالاتی ساده از هم بکنند.

 

 

مطالب پیشنهادی :

شعر انگلیسی کودکانه صوتی با ترجمه

***

چگونگی یادگیری زبان دوم برای کودک

***

اهمیت یادگیری زبان برای کودک

می خواهیم یک آموزشگاه زبان کودکان در غرب تهران به شما معرفی کنیم. آموزشگاه زبان بادبادک یکی از بهترین آموزشگاه های ویژه کودکان در غرب تهران است.

آموزشگاه تخصصی زبان کودک بادبادک با استفاده از روش ها و شیوه های نوین زبان آموزان 3 تا 7 سال و 7 تا 14 سال را برای شرکت در آزمون های تافل و اخذ مدرک زبان انگلیسی تافل TOEFL برای کودکان ، آماده می نماید .

شیوه آموزشی که بادبادک را به نوعی بهترین آموزشگاه زبان کودکان در تهران نموده است و این موسسه از آن استفاده می کند کودکان شما بدون کوچکترین استرسی میتوانند با بازی و موسیقی و روشهای مختلف زبان انگلیسی را یاد بگیرند و ما به شما والدین عزیز توصیه می کنیم تا کودکان خود را در سنین ۳ تا 14 سالگی در آموزشگاه زبان ثبت نام کنید زیرا در نظر روانشناسان آموزش زبان دوم از سنین سه تا پنج سالگی و یا در سنین 7 تا 14 سال باید آغاز شود زیرا کودکان در این سنین به راحتی می‌توانند لحظه خود را تقویت کرده و در آینده بسیار راحت و با تسلط بیشتر به زبان انگلیسی صحبت کنند.

جهت مراجعه حضوری یا برقراری تماس به ادرس ها زیر مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های ذکر شده تماس بگیرید :

آدرس شعبه 1 : شهرک گلستان-بلوار کاج (زینعلی) – ابتدای بلوار اقاقیا – پلاک 7 تلفن تماس : 02144753532

آدرس شعبه 2 : منطقه 5 – خیابان آیت الله کاشانی – بین اباذر و مهران – پلاک 59 تلفن تماس : 02144042800

از ویژگی های مثبت این آموزشگاه دسترسی آسان و  وجود مربی های باتجربه و محیطی بسیار جذاب است. اگر تا بحال آموزشگاه زبان بادبادک را ندیده اید به شما توصیه می‌کنیم تا با ادرس های گفته شده مراجعه کنید و محیط  آموزشگاه و شیوه تدریس را خودتان مشاهده کنید و یا با تماس تلفنی مشاوره های لازم را دریافت کنیم.

 

 

 

 

تمرین و تکرار

انتخاب حروفی که که بتوان با آنها کلماتی ساده و تک سیلابی برای تمرین زبان آموزان ساخت.

 از تصاویر و فلش کارت


همانطور که همه ما می‌دانیم اولین قدم برای آموزش زبان در سنین پایین آموزش حروف انگلیسی به کودکان است؛ این مسئله شاید برای خیلی‌ها سوال باشد که چطور به کودکانی که هنوز به مدرسه یا مهد کودک نرفته‌اند حروف انگلیسی را آموزش دهیم؟!

موضوعی که امروز قصد بررسی و ارائه آن را داریم نحوه آموزش حروف انگلیسی برای کودکان در محیط خانه است؛ پس اگر شما هم کودکی دارید که می‌خواهید خودتان زبان انگلیسی را به او آموزش دهید ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید تا با چند ایده جالب آشنایتان کنیم. .

از کانال Cocomelon

برای دانلود این ویدیو اینجا کلیک کنید.

روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان

کودکان قبل از رفتن به مهد کودک و مدرسه چه چیزهایی از زبان را باید بیاموزند؟

کودک شما برای اینکه آمادگی یادگیری بهتر داشته باشد بهتر است که قبل از رفتن به مهد، پیش دبستانی و یا مدرسه مهارت‌های زیر را در زمینه زبان انگلیسی داشته باشد:

اگر کودکی دارید که قصد آموزش زبان انگلیسی به او را دارید قبل از اینکه روش‌های آموزش را بدانید چند نکته است که حتما باید آن‌ها را مورد توجه قرار دهید:

این مسئله خیلی مهمی است که شما بتوانید کودکتان را تشویق کنید، شما باید به جای اینکه آن‌ها را بخاطر اشتباهات کوچک تنبه کنید برای یادگیری‌هایشان آن‌ها را تشویق کنید، برای مثال هر وقت کودکتان یکی از حروف را آموخت به او یک هدیه کوچک بدهید تا انگیزه‌ای برای یادگیری باشد.

محیط آموزشی که برای کودک اختصاص می‌دهید را یک محیط شاد انتخاب کنید برای این کار شما می‌توانید یک بخش از اتاق را انتخاب کنید و آنجا را با استفاده از وسیله‌های ساده مثل بادکنک‌های رنگی که حروف انگلیسی را روی آن‌ها نوشته‌اید تزئین کنید.

سعی کنید در اکثر اوقات کودکتان را در یادگیری همراهی کنید، نه اینکه به او یک بازی آموزشی دهید و خودتان بروید به کارهایتان برسید! همراهی شما کودکان را در یادگیری مصمم‌تر خواهد کرد.

ذهن کودکان گنجایش آموزش‌های طولانی مدت را ندارد، به این منظور شما باید برای آموزش‌های آنان زمان‌های کم اما مداوم را در نظر بگیرید.

و در آخر به این نکته مهم توجه داشته باشید که کودکان بسیار حساس هستند یک اشتباه شما در زمینه آموزش انگلیسی به آن‌ها می‌تواند عواقب بدی را برای آیده آموزشی آن‌ها به دنبال داشته باشد، پس سعی کنید قبل از اینکه شروع به آموزش حروف زبان انگلیسی برای کودکان می‌کنید تمامی نکات مهم را مد نظر قرار دهید.

اول از همه باید بدانید که آموزش به کودکان با بزرگسالان کاملا متفاوت است و شما باید این را به یاد داشته باشید که آموزشتان باید به نحوی باشد که کودک از یادگیری خسته نشود و برای ادامه اشتیاق نشان دهد در ابتدا چه کاری باید انجام دهیم؟ کودکان و خردسالان ذاتا بازیگوش هستند به همین دلیل شما حتما باید برای آموزش به آن‌ها از ایده‌های جذاب و جدیدی استفاده کنید، برای شروع اختصاص دادن روزانه ۱۵ دقیقه برای یادگیری می‌تواند کافی باشد.

زمان معین مشخص کنید: روزانه زمانی را مشخص کنید و در آن زمان با توجه به روحیه کودکتان شروع به آموزش کنید طوری که این شروع به زور نباشد.  داشتن زمان معین برای یادگیری ذهن کودک را برای بزرگسالی نیز آماده میکند.

آرام و با حوصله پیش بروید: برای آموزش به کودکتان اصلا عجله نکنید آموزش روز در میان یک کلمه هم می‌تواند کافی باشد اما این باز هم بستگی به توانایی کودک شما دارد. به یاد داشته باشید آموزش به صورت خیلی فشرده و یا آموزش هفتگی برای کودکان اصلا مناسب نیست.

الفبا را با سرود تکرار کنید: در طی روز وقتی که در حال انجام کارهای روزمره‌تان هستید آواز ABC. را بخوانید تا ترتیب حروف در ذهن کودک تکرار و تثبیت شود.

و در آخر کارتون‌ها و بازی‌های آموزش حروف انگلیسی را برای کودکان و خردسالان انتخاب کنید و خودتان نیز آن‌ها را برای تماشای یک ویدئو کودکانه آن‌ها را همراهی کنید.

برای دانلود این ویدیو کلیک کنید.

حتما شما هم این سوال برایتان پیش آمد که حروف را چگونه آموزش دهیم؟ به ترتیب؟ ترتیب آموزش اصولا بسته به سن کودک است اما حتی المکان بهتر است که حروف را به ترتیب به آن‌ها آموزش ندهید زیرا با آموزش نا مرتب شما می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که کودکتان به صورت طوطی وار (شعر الفبای انگلیسی) حروف را نیاموخته است و حروف را جدا از ترتیبش هم شناخته است.

بهترین ایده‌ای که شما می‌توانید برای شروع از آن استفاده کنید آموزش حروف نام کودک به او است این کار اشتیاق به یادگیری را در او افزایش خواهد داد و آموزش شما را هم از پیروی از ترتیب‌ها جدا می‌کند.

بدون شک یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین روش‌ها برای آموزش حروف انگلیسی به کودکان استفاده از بازی است، زیرا بازی‌ها بهترین روش برای لذت بخش کردن یادگیری هستند. آموزش حروف انگلیسی برای کودکان دارای راه‌های متفاوتی است که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، ما در این بخش چند روش را که برای آموزش حروف انگلیسی به کودکان مناسب هستند را برایتان معرفی می‌کنیم. هچنین می‌توانید مقاله یادگیری لغت با بازی را مطالعه کنید.

برای استفاده از این روش شما باید هر حرف را روی یک کارت در حالی که جهت نوشته شدن حروف روی کارت‌ها مشخص شده است بنویسید، و سپس به کودکتان آموزش دهید که هر کارتی را چگونه بر اساس جهت‌های مشخص شده بچیند، این روش یکی از راه‌های ساده و کاربردی جهت آموزش حروف به کودکان است زیرا کودک با لمس جهات علاوه بر حروف نحوه ترسیم آن‌ها را نیز می‌آموزد.

کودکان علاقه خاصی به بازی‌هایی همچون پازل را دارند بنابراین استفاده ازین روش می‌تواند روشی سرگرم کننده برای یادگیری حروف باشد؛ برای ساخت پازل شما می‌توانید تمامی حروف را بر روی مقوا به ترتیب و با رنگ‌های مختلفی بنویسید و حروف را نیز بطور جدا با استفاده از وسایل مختلف بسازید و از کودکتان بخواهید که هر حرف را سرجای خودش قرار دهد و شما در همین حین تلفظ کلمات را نیز به آن‌ها آموزش دهید. تکرار چندین باره ازین روش در طی روز در طی مدت کوتاهی حروف را در ذهن کودکان تثبیت خواهد کرد.

برای این کار شما باید هر حرف را روی یک برگه یا هر چیز دیگری که مد نظرتان می‌باشد بنویسید سپس حروف نوشته شده را در یک کیف کوچک که با پوشال پر کرده‌اید بریزید، کیف را به کودکتان بدهید و از او بخواهید که حروف را پیدا کنید و هر حرف را روی کاغذ بنویسد و سپس آن‌ها را به ترتیب مرتب نماید. این یکی از بهترین و عالی‌ترین روش‌های بازی برای آموزش حروف انگلیسی برای کودکان است.

این ایده که حروف را روی کاغذ‌های جداگانه بنویسید ایده بسیار جالبی است، زیرا باعث می‌شود که کودکان حتی در زمان‌هایی که مشغول به کارهای دیگر نیز هستند با این نوشته‌ها رو به رو شوند. شما می‌توانید حروف را روی کاغذهای چسب دار بنویسید و هر کدام آن را در یک گوشه از اتاق کودک بچسبانید. برای این کار شما می‌توانید خلاقیت‌های زیادی به خرج دهید مثلا هر حرف را به صورت اشکال مختلف با یک تصویر مرتبط بنویسید.

رنگ‌آمیزی همیشه برای کودکان جذاب است حالا چه بهتر که شما از این فعالیت برای یادگیری استفاده کنید، شما هم می‌توانید از کتاب‌های رنگ‌آمیزی آماده استفاده کنید و یا اینکه با استفاده از فایل‌های موجود در اینترنت حروف را چاپ کنید و از کودکتان بخواهید که هر روز یک حرف را یاد بگیرد و رنگ‌آمیزی انجام دهد.

باید برای ساخت بازی آموزشی خلاقیت داشت و بنظرم این که شما بیایید و با استفاده از وسیله‌هایی که در خانه دارید یک بازی آموزشی بسازید بسیار خلاقانه است. شما می‌توانید هر حرف را روی یکی از حبوبات (مثلا لوبیا‌های مختلف) بنویسید و با کمی حبوبات بدون نوشته مخلوط کنید و سپس از کودکتان بخواهید که حروف را از بیابد و به ترتیب ۲۶ حرف را بنویسد.

روش‌ها و ایده‌هایی که ما بیان کردیم تنها چند نمونه از راه‌های آموزش حروف انگلیسی به کودکان بود تا شما با استفاده از آن‌ها بتوانید برای خلق یک روش جدید از آن‌ها ایده بگیرید پس خودتان را تنها به این روش‌ها محدود نکنید و سعی کنید هر چند وقت یک بار در زمینه آموزش به کودکتان از یک راه جدید استفاده کنید. شما هم حتما اگر نظر و ایده‌ای دارید که می‌تواند در زمینه آموزش حروف انگلیسی برای کودکان مفید باشد ایده و نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید… همچنین می‌توانید از وب سایت xcolorings نیز برای آموزش حروف به کودکانتان استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: 15 نکته مهم در آموزش انگلیسی به کودکان زیر سه سال

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را از مبتدی تا پیشرفته یاد بگیرید پیشنهاد می‌کنم صفحه بهترین پکیج زبان را مطالعه کنید. همچنین در مطلب بهترین روش آموزش انگلیسی به کودکان روش‌های مختلفی را به شما آموزش داده‌ایم که زبان انگلیسی را به راحت‌ترین شکل ممکن به کودکان خود آموزش دهید.

ما در آکادمی کریمی دوره‌ای را تحت عنوان دوره الفبت پلاس جمع آوری کرده‌ایم که در این دوره استاد محمد کریمی تمام حروف انگلیسی را به شما آموزش می‌دهند. با متدی ساده و کاربردی که برای همه سنین مناسب است و شما علاوه بر حروف انگلیسی یک سری نکات تلفظی نیز در این دوره یاد خواهید گرفت.

 

سلام مرسی مطلب خیلی خوبی بود
مخصوصا اون فیلم ها که برای یادگیری حروف گذاشتین خیلی خوبه

شما بسته آموزشی که به بچه ها حروف یاد بده ندارین؟

سلام وقتتون بخیر
بسته الفبت پلاس رو داریم که حروف انگلیسی رو آموزش میدیم. برای مشاهده کلیک کنید.

سلام ایا وقتی این فیلم ها رو بزاریم اون ها یاد میگرن چیزی ؟ اخه انگلیسیه فایده ای داره؟
خیلی سخت میشه براشون

سلام دریا خانم حالتون چطوره؟
یه سوال داشتم مگه شما از روز اول که به دنیا اومدین به فارسی میتونستید حرف بزنید؟ مسلما نه!
پس چطوری حرف زدن یاد گرفتید؟ پدر و مادر و خانواده شما حرف مدام حرف زدن و چیزای مختلف گفتن و این باعث شده که شما به مرور زمان حرف زدن رو یاد بگرید
خب پس انگلیسی رو هم به همین روش میتونید یادش بگیرید! مطمئن باشید وقتی یچزی انقد تکرار بشه به صورت ناخودآگاه فرزندتون یاد میگیره!روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان

خانم دریا من خودم از این روش برای پسرم استفاده کردم الان ۶ سالشه انقدر این ویدیو و آهنگ رو براش گذاشتم که همراه با آهنگ میخونه و همه‌ی حروف‌ها رو هم یاد گرفته صدا هاشونم میدونه پیشنهار میکنم حتما از این روش استفاده کنید چون بچه‌ها خیلی باهوشن خیلی زود یاد میگرن

بله من خودم به همین روش تمام حروف های انگلیسی رو به پسرم یاد دادم
اتفاقا خیلی بهتر و راحت تر یاد میگرن

ممنون از صفحه فوق العادتون بهترین سن برای اینکه به حروف انگلیسی رو به بچه‌ ها آموزش بدیم چیه؟
من الان یه پسر ۲ ساله دارم و یه دختر ۷ ساله
دخترم خیلی دوست داره حروف انگلیسی رو یاد بگیره اما میخوام در کنارش پسرم هم حروف رو یاد بگیره

سلام حالتون چطوره؟
ببینید اصلا مهم نیست سن فرزدنتون چقدره از زمانی که یه بچه داخل شکم مادرشه میشه بهش زبان انگیسی رو یاد داد!
همون طور که فارسی رو یاد میگیره انگلیسی هم یاد میگیره
اما برای حروف بهتره حداقل ۴ یا ۵ سال داشته باشه و اینکه قبلش حتما حتما زیاد فیلم های انگلیسی و یا شعرهای انگلیسی دیده باشه
بهتون پیشنهاد میکنم مقاله زیر رو هم مطالعه کنید:‌ https://www.ravaan.co/kids/

سلام خیلی ممنون از مطلب فوق العاده شما
لطفا بیشتر از این موزیک ویدیوها قرار بدید

وااای مرسی خیلی خوب بود مطلبتون 😍😍😍😍😍
این ویدیو ها رو که به بچه هام نشون میدم ذوق میکنن😍😍😍

سپاس از استاد کریمی عزیز به خاطر این محتوای عالی
خیلی این ویدیوها عالی بودن

اقای کریمی ممنونم من خودم با دخترم اینارو نگاه کردم وکلی لذت بردم خدا خیرتون بده انشالله پیچ برای کودکان هم درست بشه که دعا گوی شما باشیم

اقای کریمی ممنونم من خودم با دخترم اینارو نگاه کردم وکلی لذت بردم خدا خیرتون بده

اقای کریمی ممنونم من خودم با دخترم اینارو نگاه کردم وکلی لذت بردم

با سلام بسیار عالی فیلم‌ها
ای کاش بیشتر قرار میدادید تا علاوه بر حروف انگلیسی چیزهای دیگ هم یاد بگیرن تشکر

با سلام دوره‌ای که مناسب برای کودکان باشه رو دارین؟ تا انگلیسی رو یاد بگیرن

با سلام بله در حال طراحی یک دوره جامع برای کودکان هستیم
برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره زیر در واتساپ پیام بدین کامل راهنماییتون میکنن.
09130013252

بسیار تاثیرگذار بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

ارتباط با ما

 

 

آموزش زبان انگلیسی
مقالات
دوره‌های آموزشی
درباره ما
قوانین و مقررات
ارتباط با ما
سیاست حریم خصوصی

پشتیبانی
035-36297355
پشتیبانی و ثبت نام دوره های آموزشی: 09130013252
ایمیل:academi.karimi@gmail.com

 آکادمی روان یکی از پرتلاش‌ترین و بروزترین وبسایت‌های آموزشی در سطح ایران است که همیشه تلاش کرده تا بتواند بروزترین مقالات و دوره‌های آموزشی را در اختیار علاقه‌مندان به یادگیری زبان انگلیسی قرار دهد تا با بالا بردن سطح علمی ایران شاهد موفقیت‌ روز افزون کشور عزیزمان باشیم.

© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به آکادمی روان (کریمی سابق) است. 

برای اجرای این برنامه لطفا جاوا اسکریپت دستگاه خود را فعال کنید

برای اجرای این برنامه لطفا جاوا اسکریپت دستگاه خود را فعال کنید

در این نوشته روش تدریس حروف به کودکان در زبان انگلیسی به مدرسان به صورت آنلاین آموزش داده می شود.

کمک به یادگیری حروف برای کودکان کار چالش بر انگیز است. سوال مهم اینجاست برای تدریس حروف زبان انگلیسی بایستی از کجا شروع کنیم؟ حروف را باید به ترتیب یاد بدهیم یا نه ؟ چگونه می توانید به بهترین شکل به آن ها کمک کنید؟ بهترین شیوه به عقیده کارشناسان شیوه سرگرم کننده است.

کودکان از طریق بازی ، اکتشاف ، خواندن و دیدن یاد می گیرند. روش های سرگرم کننده و عملی بسیاری برای یادگیری حروف کودکان وجود دارد. در ادامه شیوه های جذاب تدریس حروف زبان انگلیسی به کودکان آموزش داده می شود.

خواندن کتاب یک شیوه خوبی است که بچه ها حروف را یاد می گیرند. روش های سرگرم کننده و عملی بسیاری برای یادگیری حروف کودکان وجود دارد.

خیلی از کودکان از طریق تماس یاد می گیرند. (با نوشتن حروف الفبا در زبان انگلیسی چه حروف بزرگ (capital letter) و چه حروف کوچک (small letter) بر روی ماسه ، خاک و … می توانید حروف را به زبان آموزان تدریس کنید). همچنین از طریق ساختن شکل های حروف بصورت سه بعدی آن را روی دیواد و اتاق ها نصب کنید و باعث می شود که دید بصری کودکان بهتر شود.روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان

می توانید با بازی پانتومیم کلمه های مختلف را به کودکان تدریس کنید. کودکان از طریق این شیوه هیجان خواهند داشت و کلمه مورد نظر را حدس می زنند و سپس از آن ها بخواهید حروف آن را حدس بزنند. هم بازی و هم یادگیری همزمان اتفاق می افتد.

ابتدا حروف بزرگ و حروف کوچک را بنویسید و آهنگ و صدا روی آن قرار دهید. کودکان با ریتم و آواز مطالب را بهتر یاد می گیرند و سعی می کنند همزمان آن را با ریتم تکرار کنند. این کار باعث ماندگاری حروف در ذهن آن ها خواهد شد.

دیدگاه *

وب‌ سایت

 + 

 = 
ده

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

Δdocument.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );

آموزش حروف الفبای اصلی زبان انگلیسی مقدمه ای برای خواندن و نوشتن کودکان است. کودکان در حدود ۲ سالگی ، به یادگیری حروف الفبا علاقه مند می شوند. در حالی که برخی از بچه ها حروف را خیلی سریع یاد می گیرند ، بعضی دیگر برای یادگیری حروف به تکرار و وقت بیشتری نیاز دارند. امروز می خواهیم برخی از بهترین روش های آموزش حروف زبان انگلیسی برای کودکان را خدمت شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

۱- الفبا و حروف زبان انگلیسی را بخواند

۲- حروف بزرگ انگلیسی را مشخص کند

۳- حروف کوچک انگلیسی را شناسایی کند

۴- حروف بزرگ را با حروف کوچک مطابقت دهد

روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان

۵- صداهایی که هر حرف ایجاد می کند را شناسایی کند

۶- حروف انگلیسی را شناسایی کند

۷- برخی حروف الفبا انگلیسی را بنویسد

با خواندن آهنگ های حروف الفبای انگلیسی، کودکان به سادگی با حروف آشنا می شوند. والدین عزیز سعی کنید همراه کودک خود سرودها و ترانه ها را همزمان بخوانید. محصولات آموزش زبان انگلیسی کودکان موجب می شود تا فرزندان شما، حروف انگلیسی و همچنین صداهای آن ها را بیاموزند.

انواع کتاب های الفبای انگلیسی را برای فرزندان خود بخوانید، حتی میتوانید اینکار را از دوران نوزادی کودک خود شروع کنید. تکرار خواندن کتاب ها واقعاً به فرزند شما کمک می کند که در دوران خردسالی اش حروف الفبا را یاد بگیرد. کودکان به شدت از گوش دادن کتاب های الفبای انگلیسی لذت می برند و لذت آن ها هنگامی که میتوانند خودشان کتاب را بخوانند دوچندان می شود.

اگر کمی خلاقیت به خرج دهید می توانید کتاب های الفبا را به حالت نمایش برای کودک خود اجرا کنید و سپس به فرزند خود نقشی دهید تا آن را اجرا کند، در این صورت مفاهیم حروف بیشتر در ذهن کودک ماندگار می شود.

در منزل کارت های جهت دار بسازید که جهت رسم حروف در آن مشخص شده باشد. این بهترین روش برای معرفی حروف به کودکان است. چرا که کودک از انگشت خود کمک می گیرد و حروف را طبق جهت رسم، لمس میکند.

کارت ها به کودک می گویند از کجا شروع کند، از کدام جهت حرکت کند و در نهایت به کجا برسد !

استفاده از این کارت ها یک روش لمسی و بصری برای کمک به کودکان در یادگیری حروف الفبای انگلیسی می باشد.

حروف را به فرزندتان نشان دهید. از آنها بخواهید که حروف کارت را ردیابی کنند. بهترین راه برای یادگیری بهتر حروف الفبا به کودکان این است که به آنها صدا و آوای حروف را نیز بگویید. بنابراین هر بار که کارت را ردیابی می کنند، صدای حروف را با صدای بلند بخوانید.

هنگامی که از این کارت ها استفاده می کنید، به کودکان ۳ چیز را آموزش می دهید:

۱- شکل حروف

۲- نحوه نوشته شدن آن

۳- چگونه صدای آن

آموزش حروف با معماهایی همچون پازل، ابزاری شگفت انگیز و بسیار کاربردی جهت آموزش حروف زبان انگلیسی برای کودکان است. این روش، یک روش عالی برای تمرین واژگان و مهارت های کلامی نیز می باشد.

در برخی از محصولات آموزشی استاد انگلیسی مخصوص کودکان، تعدادی فایل رایگان باکیفیت قابل چاپ برای شما قرار داده ایم. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگه این مطلب برای شما مفید بود به اشتراک بگذارید

1817 بازدید بازدید

3707 بازدید بازدید

7984 بازدید بازدید

2917 بازدید بازدید

ارسال نظر

با سلام
تصاویر حروف که با نقاشی آموزش داده اید چگونه می توانم تهیه کنم ؟

سلام دوست عزیز.
روی تصویر کلیک کنید سپس از قسمت بالا سمت راست، گزینه ی دانلود رو بزنید

تمامی اطلاعات محفوظ است!

صندوق ایمیل یا پوشه اسپم خود را جهت تائید اشتراک خود چک کنید



نام خانوادگی

روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان

کد امنیتی*


کد تایید *

چهار موضوع بسیار مهم چه در آموزش زبان فارسی و آموزش زبان انگلیسی به کودکان، حروف الفبا، اعداد، رنگ ها و گفتن ساعت. در این پست با کمک مطالعات گسترده انجام شده توسط موسسات آموزش زبان خارج از کشور، نحوه آموزش این موارد را به طور اصولی شرح می دهیم.

این پست، هم برای آموزش الفبا، اعداد، رنگ ها وساعت به زبان فارسی و هم به زبان انگلیسی به کودکان بسیار مفید است.

ببینید کودکتان چه زمانی آمادگی دارد؟ کودک زمانی آمادگی دارد که وقتی شما دارید الفبا را بلند بلند می خوانید، با شما همراهی می کند یا به عکسی از حروف انگلیسی اشاره می کند.

آرام آرام و با حوصله: حروف انگلیسی ۲۶ حرف دارد که برای یادگیری یک کودکی که اندازه یک سنجاب است، خیلی کم نیست.روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان

آوازهای ABC برایش بخوانید: بدون اینکه از آنها بخواهید با شما همراهی کنند، آواز حروف انگلیسی بخوانید، مطمئن باشید که ناخودآگاه از شما کپی می کنند.

کارتون یا کلیپ هایی که در آنها الفبا با اهنگ خوانده می شود: بهمراه کودکتان بصورت آنلاین این ویدیو ها را تماشا کنید. کافی ست دریوتیوب سرچ کنید: English Alphabet song clips for child

از حروف الفبا در بازی ها استفاده کنید: از این حروف الفبا در اسباب بازی فروشی ها یا فروشگاه های دنیای کودکان فراوان یافت می شود. حتی می توانید از بازی های موبایل یا تبلت که در آنها از حروف الفبا استفاده می شود دانلود کنید و با کودک بازی کنید.

ممکن است برای شما مفید باشد: سن مناسب یادگیری کامپیوتر و زبان انگلیسی برای کودکان؟

در گام اول فقط تا ۱۰ بشمارید: یک نکته بسیار مهم در اینجا این است که به کودک آموزش دهید کدام عدد بزرگ تر است. ترتیب شمارش را به کمک آواز خواندن (دقیقا مثل حروف الفبا) با کودک تمرین کنید. ولی هر چه از ۱ به سمت ۱۰ می روید صدای تان را بلندتر کنید تا کودک متوجه بزرگ تر شدن عدد شود.

در گام دوم از ۱۰ تا ۱ بشمارید: در این مرحله از بدن خود کودک استفاده کنید! وقتی عدد ۱۰ را می خوانید، به بالای سر او اشاره کنید و قدش را نشان دهید، عدد ۹ را تا زیر چانه اون نشان دهید و هر چه اعداد کوچک تر می شوند دست خود را پایین تر بیاورید تا به عدد ۱ برسید (نوک انگشتان پا)

در گام سوم اشیا را بشمارید: مثلا ۵ تا سیب یا هرچیزی که دوست دارد جلو او بچینید و شروع به شمردن کنید. یکی از آنها را بردارید و دوباره بشمرید

از بازی های کامپیوتری یا گوشی یا تبلت استفاده کنید: بازی های کامپیوتر برای آموزش اعداد به کودکان را در گوگل سرچ کنید. در کنار آن انیمیشن ها یا کارتون هایی وجود دارند که به شمارش کودک کمک می کنند مثل ۵ little monkes یا همان ۵ میمون بازیگوش

در گام های بعدی خواندن و نوشتن اعداد را به کودک یاد دهید: به کمک اعداد پلاستیکی یا کتاب های آموزش اعداد انگلیسی، زمانی که یک عدد را می بینید، با صدای بلند و خوانا برای کودک بخوانید و به آن عدد اشاره کنید. و بعد از کودک بخواهید تا شکل آن را برای شما نقاشی کند و به او جایزه بدهید یا برای او دست بزنید. کم کم نوشتن و خواندن اعداد را هم یاد می گیرد.

از پازل های رنگی و بازی ها استفاده کنید: کودکان به پازل ها وفلش کاردها یا بازی هایی مثل Candyland علاقه زیادی نشان می دهند. از انها استفاده کنید و رنگ ها را مدام به کودک گوشزد کنید

از شخصیت های محبوب کارتونی استفاده کنید: مثلا کودکی از باب اسفنجی خوشش می آید یا از پاتریک یا از شرک. تاثیر آموزش رنگ با استفاده از شخصیت های محبوب فوق العاده است!

حتما از بازی های گوشی یا تبلت آموزش رنگ استفاده کنید:  کافی است در گوگل برای “بازی های آموزش رنگها به انگلیسی” برای کودکان سرچ کنید.

دقت کنید که همه این موارد+آموزش های مهم انگلیسی دیگر را تنها با کمک این نرم افزار و بدون دردسر می توانید به کودک آموزش دهید

این یکی کمی زمان بیشتری نیاز دارد.

شمارش تا عدد ۶۰ را با کودک تمرین کنید: چون برای گفتن دقیقه، نیاز به یادگیری شمارش تا عدد ۶۰ داریم. به همراه کودک از ۱ تا ۶۰ را روی کاغذ بنویسید. وقتی یاد گرفت به سراغ گام بعدی بروید.

به کودک یاد بدهید که در دسته های ۵ تایی بنویسد: یعنی ۵-۱۰-۱۵-۲۰-.. پنج تا پنج تا.

کلیات زمان و ساعت را به کودک بگویید: مفاهیمی مثل صبح، ظهر و شب. مثلا از او بپرسید که ما چه زمانی صبحانه می خوریم یا سوالات اینچنینی که یک فعالیت مهم را از او می پرسد.

باکمک کودک یک ساعت بسازید: اگر یک ساعت عقربه ای به دیوار خانه آویزان کرده اید، آن را پایین بیاورید و خودتان بهمراه کودکتان یکی مشابه آن را با کاغذ بسازید و آن را با مداد به چهار بخش تقسیم کنید. و بعد اعداد و برچسب ها را به آن بزنید.

دو فلش به عقربه ها بچسبانید، روی یکی از آنها ساعت و روی یکی دقیقه را بنویسید. به این ترتیب و با همراهی کودک، ساعت های مختلف را به زبان انگلیسی شروع به گفتن کنید تا کودک جای عقربه ساعت و دقیقه شمار را درست بگذارد.

این تمرین نیاز به وقت بیشتری دارد ولی بسیار موثر است.

شما هم اگر تجربه ای در زمینه آموزش کودکان دارید، با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a7244bc7325af0b9d0e1a969e425d611” );document.getElementById(“b13279fb10”).setAttribute( “id”, “comment” );

سلام، من مادر رونیکا هستم، رونیکا 5سال دارد واز دوماهگی رفلا…

سلام دکتر . من یه پسر ۱۴ ساله هستم و قدمن ۱۶۰cm هستش. و قد پ…

سلام من نمیدونم واقعا معیارتون برای انتخاب مدارس برتر چی هست…

سلام جناب دکتر پسر 4 ساله ام 2 روزه درد داره ولی شدید نیست و…

سلام من 16 سال و 3 ماهمه قدم نزدیک 179 هست آیا تا 180 میرم؟…

آموزش زبان انگلیسی  آموزش زبان آلمانی  آموزشگاه زبان  آموزشگاه آیلتس  آموزش ترکی استانبولی  آموزش اکسل  روانپزشک  دندانپزشک  آموزش فتوشاپ  آموزش ورد  آموزش برنامه نویسی  آموزش افترافکت  مرکز کاشت مو  مرکز کاشت ابرو  جراحی سینه و شکم  جراحی لیفت صورت و گردن  جراحی لیپوساکشن  جراحی بینی  بهترین هتل های تهران  بهترین کلینیک زیبایی  بهترین دکتر پوست  آموزش عکاسی  آموزش آشپزی  آموزش آرایشگری  آموزش نقاشی آموزش یوگا و مدیتیشن بهترین فیلم اکشن بهترین فیلم کره ای بهترین فیلم رمانتیک بهترین فیلم فانتزی بهترین فیلم رزمی بهترین سریال ترکی بهترین سریال جهان بهترین سریال خارجی بهترین سریال کره ای بهترین فیلم های معمایی بهترین فیلم های ترسناک آموزش برنامه نویسی پایتون  آموزش برنامه نویسی php آموزش برنامه نویسی اندروید آموزش وردپرسروش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان

شرکت لوتوس

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات تربیتی، تنها به کیفیت و سلامت خانواده ایرانی می اندیشیم !

تبلیغــات  تماس با ما

تلفن های تماس فقط برای پشتیبانی فروش و تبلیغات (به هیچ سوالی بجز در ارتباط با خرید پاسخ داده نمی شود): 09191210008

ایمیل Maxer.ir@gmail.com

آموزش حروف الفبای انگلیسی به کودکان بسیار چالش‌برانگیز است. با خواندن این مقاله تمام فوت‌وفن‌های مربوط به آن را یاد می‌گیرید.

یکی از دغدغه‌های این روزهای والدین آموزش زبان انگلیسی به کودکان است. بیشتر آن‌ها نمی‌دانند که آموزش را باید از کجا شروع کنند. درواقع کودکی که هنوز به مدرسه نرفته، درک درستی از نوشتار و حروف الفبا ندارد. بنابراین، آموزش الفبای زبان دیگری غیر از زبان مادری به آن‌ها، کار ساده‌ای نیست. از طرف دیگر، چون بعد از هفت‌سالگی کودک در حال یادگیری نوشتن به زبان مادری خودش است، به تعویق انداختن آموزش حروف انگلیسی به کودکان نیز راه مناسبی نیست. چون همزمان شدن آموزش الفبای دو زبان به کودک او را سردرگم می‌کند. بنابراین باید بهترین سن آموزش زبان انگلیسی به کودکان را در نظر بگیرید و مسیر خود را شروع کنید. در این مقاله قصد داریم درباره بهترین روش های آموزش حروف الفبای انگلیسی به کودکان صحبت کنیم. پس همراه‌مان باشید تا تمام فوت و فن‌های آن را یاد بگیرید.

قبل از هرچیزی بهتر است بدانیم که آموزش زبان انگلیسی به کودکان با بزرگسالان خیلی فرق دارد. چون مسیر آموزشی کودکان نباید خسته‌کننده باشد و علاقه آن‌ها را به یادگیری از بین ببرد. کودکان به‌طور ذاتی بازیگوش هستند و قانع کردن آن‌ها به انجام یک کار جدی سخت است. به همین دلیل، برنامه آموزشی‌شان باید طوری تنظیم شود که از تمام مسیر لذت ببرند. در این قسمت می‌خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که دانستن تک‌تک آن‌ها برای‌تان ضروری‌ست. با کمک این نکات می‌توانید در مسیر آموزش حروف انگلیسی به کودکان به بهترین نحو ممکن پیش بروید.

روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان

آموزش الفبای انگلیسی به کودکان باید برمبنای تشویق و پیشرفت باشد. کودک نباید به دلیل سهل‌انگاری، یاد نگرفتن یا اشتباه کردن تنبیه شود. از او توقع یادگیری سریع نداشته باشید. برای هر پیشرفت، او را تشویق کنید و به او جایزه‌های کوچک بدهید. کودک باید ارزش و اهمیت یادگیری را درک کند و همزمان از آن لذت ببرد. 

فضایی شاد و مفرح را به‌عنوان کلاس درس برای کودک آماده کنید. اجازه دهید فکر کند یادگیری الفبای انگلیسی نیز یک بازی است. از رنگ، اسباب‌بازی و موسیقی برای آموزش استفاده کنید. بهتر است میز و صندلی رسمی و فضای کسل‌کننده کلاس درسی را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک خیلی راحت حروف الفبا را یاد بگیرد.

بیشتر بخوانید: آموزش زبان به کودکان همراه با بازی

زمانی که کودک‌تان آموزش می‌بیند یا تمرین حل می‌کند، همراه او باشید. عجله نکنید که به کارهای خودتان برسید. او را برای حل کردن تمرین درس‌های جدید به حال خود نگذارید. کنار او بنشینید و بر مراحل کار او نظارت کنید. کودک‌ در این سن آمادگی انجام کاری را به‌عنوان تکلیف ندارد.

برای آموزش حروف انگلیسی به کودکان انعطاف داشته باشید. او را به کاری مجبور نکنید و زمان را با خلق‌وخوی او تنظیم کنید. زمان‌های آموزش را کوتاه در نظر بگیرید و او را خسته نکنید. برای هر جلسه آموزش پانزده دقیقه کافی‌ست. به یاد داشته باشید که در نهایت آرامش و تداوم آموزش را حفظ کنید.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که کودکان بسیار حساس هستند. یک اشتباه رفتاری شما در زمینه آموزش ممکن است آن‌ها را برای همیشه نسبت به آموختن زبان انگلیسی دلسرد کند. سعی کنید پیش از شروع آموزش حروف زبان انگلیسی به کودکان، تمام نکات مهم را در نظر بگیرید. در ادامه می خواهیم چند روش مؤثر به شما معرفی کنیم که می‌توانید با کمک آن، الفبای انگلیسی را به ساده‌ترین شکل ممکن به کودک آموزش دهید.

بهتر است برای آموزش حروف انگلیسی به کودکان از حرف اول کلمه‌های آشنا استفاده کنید. در این مورد، آشناترین کلمه برای کودک نام اوست. در مرحله بعد، نام اطرافیان نزدیک او مثل پدر و مادر را در نظر بگیرید و حروفش را به کودک آموزش دهید. مهم نیست که حروف الفبا را به‌ترتیب به کودک‌تان معرفی کنید. همین‌که او را به‌ درک درستی از تلفظ حروف الفبا برسانید، کافی‌ست. در مراحل بعد می‌توانید ترتیب حروف الفبای انگلیسی را نیز به او بیاموزید.

می‌توانید قبل از هرچیزی کودک را با شکل حروف آشنا کنید. نیازی نیست او را تحت فشار بگذارید که حروف را بنویسد. آموزش نوشتن، از یکسری مراحل استاندارد تشکیل شده که باید به‌طور جداگانه آن را در نظر بگیرید. بنابراین، در اولین مرحله بهتر است تنها روی خواندن تمرکز کنید. در قدم‌های اول باید کودک حروف الفبا و تفاوت آن‌ها با یکدیگر را بفهمد. همین‌که بتواند حروف کلمه‌ها را به‌صورت اجزای جدا از هم تشخیص دهد، برای شروع موفقیت بزرگی به حساب می‌آید.

تنوع را فراموش نکنید. برای نشان دادن شکل حروف الفبای انگلیسی به کودکان از کارت‌های رنگی، ترسیم حروف روی بادکنک، پوستر و نقاشی استفاده کنید. می‌توانید شکل حروف را با نخود و لوبیا برای او بسازید و از او هم بخواهید به شما کمک کند. کاردستی‌های مختلف بسازید و شیوه‌هایی را به کار ببرید که کودک‌تان از آن بیشتر لذت می‌برد. استفاده از پازل حروف الفبای انگلیسی هم ایده خوبی است.

خرید بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان از انتشارات جنگل

می‌توانید الفبای انگلیسی را روی برگه‌ها یا کارت‌های مختلف بنویسید و از کودک‌تان بخواهید یک حرف خاص را از میان آن‌ها پیدا کند. خلاقیت داشته باشید و هر روشی را که فکر می‌کنید برای کودک‌تان جذاب است، به‌کار ببرید.

 بهترین روش آموزش الفبای انگلیسی به کودکان استفاده از شعرهای آهنگین است. موسیقی و شعر برای کودکان فضایی شاد و لذت‌بخش می‌سازد. علاوه‌بر آن، کمک می‌کند که کلمه‌ها و حروف را آسان‌تر به یاد بسپارد. فیلم‌های آموزشی با استفاده از تصاویر رنگی و شعرهای شاد از همین روش استفاده می‌کنند و بین کودکان طرفداران زیادی دارند.

بیشتر بخوانید: آموزش زبان انگلیسی با آهنگ برای کودکان

از کتاب‌های آماده رنگ‌آمیزی برای کودکان استفاده کنید. همچنین می‌توانید خودتان شکل حروف الفبا را بکشید و از کودک‌تان بخواهید که رنگ‌شان کند. کارت‌هایی از حروف الفبا بسازید و رنگ‌آمیزی هر حرف را بخشی از آموزش الفبای انگلیسی به کودک‌تان در نظر بگیرید. حتی می‌توانید روی دیوار، کاغذهای بزرگ بچسبانید تا کودک‌تان حروف را روی دیوار نقاشی کند.

 

در این مقاله درباره آموزش الفبای انگلیسی به کودکان حرف زدیم و روش‌هایی را معرفی کردیم که می‌تواند این مسیر را هموارتر کند. اگر شما از روش‌های دیگری برای آموزش حروف انگلیسی به کودک‌تان استفاده می‌کنید، آن را به ما و خوانندگان سایت جنگل هم معرفی کنید.

ناشر تخصصی کتب حقوقی
ناشر تخصصی کتب زبان خارجی
از خردسالان تا بزرگسالان در تمامی مقاطع تحصیلی

© 1401 تمامی حقوق برای انتشارات جنگل محفوظ است.

برای اطلاعات بیشتر و نصب رایگان این اپلیکیشن بر روی دکمه زیر کلیک کنید :

روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان

مجموعه تصویری Kids ABC، یکی از مجموعه های آموزش الفبای زبان انگلیسی به خردسالان شما می باشد. این مجموعه دارای ۲۴ قسمت آموزشی می باشد که این قسمت ها شامل داستان های جالب و دوست داشتنی و شعر و ترانه های شاد می باشد. کودکان همیشه به دنبال جذابیت هستند و هرچیزی (تماشای کارتون، اسباب بازی، شهربازی و …) که آنها را به خود جذب کند را دوست دارند و به آن علاقه مند می شوند. در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی که زبان دوم آنها تلقی می شود، نحوه آموزش و جذابیت خیلی اهمیت دارد. زیرا ابتدا باید بتوان کودک را به مجموعه جذب کرد و بعد از اینکه به مجموعه علاقه مند شد، باید نحوه آموزش طوری باشد که کودک شما تمامی مطالب و نکات مجموعه را به خوبی فرابگیرد.



آموزش این مجموعه از طریق نمایش عروسکی، انیمیشن و افرادی صورت می گیرد که خود را تبدیل به شخصیت های کارتونی کرده اند. هدف این مجموعه برای کمک گرفتن از عروسک ها و انیمیشن ها و همچنین اشخاصی که گفته شد، این بود که یادگیری و آموزش بهتر و سریع تر صورت بگیرد. البته در یادگیری بهتر، شعرو موسیقی نیز بی تاثیر نخواهد بود، زیرا کودکان قطعا به شعر و ترانه علاقه مند هستند. این مجموعه برای سنین ۸-۴ مناسب می باشد. هرچقدر کودکان شما از سنین پایین تر (۵-۳ سال) شروع به یادگیری زبان دوم کنند، در یادگیری بهتر آنها موثر خواهد بود. زیرا از همان ابتدا با تلفظ و معنای صحیح لغات آشنا می شوند. البته انتخاب مجموعه درست برای کودکانتان می تواند اهمیت بالایی داشته باشد. سایت لنگویج دانلود تصمیم دارد تا پکیج جامعی از معتبرترین منابع آموزش زبان به کودکان را در آینده نزدیک ارائه دهد تا توانسته باشد به والدین در انتخاب صحیح کمک کرده باشد.


Learn English with Kid’s ABC

۱٫ Good Morning 2. I like Bananas 3. Peek a Boo 4. What’s This 5. Be Happy 6. One Two Three 7. A Banana, please 8. The Balloon is back 9. Tickle, Tickle 10. Pass me the Ketchup 11. Shopping 12. Old MacDonald 13. Playing Games 14. It’s Halloween 15. Take Care 16. Which One 17. The Alphabet 18. Merry Chrismas 19. A Happy Day! 20. Lucky You 21. Let me Try! 22. Hello 23. Happy and Sad 24. Hiccups

 

تصاویری از مجموعه: 

hi-good-good

خواهشمند است فایل های اموزش زبان کودکان را برای من ایمیل کنید یک دختر ۵ ساله دارم و می خواهم زبان انگلیسی را یاد بگیرد

با تشکر فراوان

عالی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 + 

 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان

مجموعه ویدیویی Alpha Blocks یکی از بهترین مجموعه ی آموزش الفبای انگلیسی به کودکان است. از آنجایی که کودکان به دیدن کارتون علاقه دارند، مجموعه آلفا بلاک همراه با شعر و موسیقی طراحی شده است. هدف این مجموعه  آموزش الفبای انگلیسی به کودکان شماست. هر حروف به صورت یک شخصیت کارتونی است. در ابتدا این شخصیت های کارتونی (حروف) خود را معرفی کرده و بعد با آوردن مثال برای هر قسمت، آموزش را کامل تر را می کند. مجموعه آلفا بلاک علاوه بر آموزش حروف الفبا،به چگونگی تلفظ کودک شما نیز کمک می کند. این مجموعه جذاب مناسب برای سنین ۶-۳ می باشد.



Alphablocks is the hit CBeebies TV show that’s helping hundreds of thousands of children learn to read. Who better to show you how words work than the alphabet brought to life? The Alphablocks are 26 living letters who discover that whenever they hold hands and make a word, something magical happens. With adventures, songs and silliness, it’s tons of fun with words – all built on a firm foundation of key phonics skills. Alphablocks on TV, online, in print and interactive is a great way to dive into the world of reading.

The Alphablocks Reading Programme makes learning to read easy and fun! 15 activity-packed magazines and tons of resources to build phonics skills, from recognising sounds and letters to reading stories and rhymes. With sounds to make, actions to do, hands-on sticking, writing, reading, drawing and more, the multi-sensory programme guides you and your child on the exciting journey into successful reading. Anchored in the Early Years Curriculum, it follows what your child is doing at school – with the added motivation, excitement and creative play of Alphablocks – helping you both to have fun and feel confident every step of the way.

 


مطالب مفیدی بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

2
 × 

 = 
دوازده

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

دسته ها

محصولات برتر

سایتهای مفید

روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان
روش تدریس حروف الفبای انگلیسی به کودکان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *