بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی

خواص دارویی و گیاهی

بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی
بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی

Copy Right By 2016 – 1395

آموزش زبان انگلیسی (رایگان) | آموزش گرامر انگلیسی | ۳ تا از بهترین کتاب های آموزش گرامر انگلیسی با ترجمه فارسی (مبتدی-پیشرفته)

در ادامه آموزش های کابردی گرامر زبان انگلیسی، در این مطلب ۳ تا از بهترین جزوه های پی دی اف آموزش گرامر انگلیسی که خط به خط دارای ترجمه فارسی هستند را برای دانلود قرار داده ایم. سطح این کتاب ها از مبتدی تا پیشرفته می باشد و در واقع دستور زبان را از پایه به شما آموزش می دهند.

یادگیری گرامر زبان انگلیسی را به این ترتیب انجام دهید:

در واقع در اینجا توضیح دادیم که: ۱۲ نکته بسیار مهم برای تقویت و یادگیری بهتر گرامر یک زبان خارجی

به این نکته دقت کنید که بهترین روش برای یادگیری حرفه ای و اصولی گرامر انگلیسی همراه با تمرین های مختلف استفاده از جدیدترین نسخه کتاب Grammar in use  می باشد (کلیک کنید).بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی

≡   دانلود پی دی اف گرامر انگلیسی  (محمد زکی زاده)

≡   دانلود پی دی اف گرامر انگلیسی  (سعید عنایت پور)

≡   دانلود پی دی اف گرامر انگلیسی  (فرهاد هوشنگی)

≡   اپلیکیشن  (اندروید)

≡  اپلیکیشن  (آیفون و آیپد)

دو اپلیکیشن بالا تقریبا بهترین ها در زمینه آموزش گرامر انگلیسی هستند که سطح مبتدی تا پیشرفته را پوشش می دهند و می توانید بعنوان منبع مکمل و نه اصلی از آنها بهره ببرید. هر گونه سوال یا نظری راجب این جزوه ها یا یادگیری گرامر زبان انگلیسی دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

   آموزش صفر تا صد گرامر+ جزوه PDf

نکته هایی که زیر بخش روش استفاده گفتین خیلی جالب بودن و جزوه های فارسی هم جزوه اقای عنایت پور و هوشنگی خیلی خوب بودن
تشکر

همه جزوات فارسی عالی بودن

خیلی ممنون از زحماتتون موفق باشید

من هنوز نخوردم.اما ممنون از اینکه این جزوات رو در دسترس عموم قرار دادید

من فعلا فقط جزوات رو دیدم… جزوه آقای زکی زاده مثال های بیشتری داره و بهتر طبقه بندی کرده… ممنون

ممنون ازشما.خیلی دوست دارم زبان انگلیسی یاد بگیرم ولی شهریه کلاسها خیلی زیاده.واقعا تشکر میکنم از شما

نیازی به کلاس رفتن ندارید از سه تا کتاب word skill شروع کنید کامل بخونید بعد دوتا کتاب دیگه داره idiom and fraphal verb بخونید مسلط بشین تو این ۵ کتاب ۸۰ درصد یک فیلم رو متوجه میشین و دیگه تمام

ممنون 🌸

The last three links are not broken?

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

کاشت مو روانپزشک متخصصان تغذیه دندانپزشک کاشت ابرو لیفت صورت  لیپوساکشن جراح پلاستیک کلینیک جراحی بینی ارتودنسی

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات آموزشی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !

© استفاده از مطالب چرب زبان با دادن لینک مستقیم به سایت به عنوان منبع بلامانع است.

تبلیغــات     تماس با ما

صفحه اصلی » خودآموز » بهترین کتاب های گرامر انگلیسی به زبان فارسی

از نظر بسیاری از زبان‌آموزان گرامر یکی از سخت‌ترین قسمت‌های یادگیری هر زبان است. چرا که بسیاری یادگیری گرامر زبان انگلیسی را مبحثی خشک و بی‌روح می‌دانند. یادگیری گرامر با استفاده از کتاب‌هایی که به زبان فارسی تالیف شده‌اند می‌توانند برای بعضی از زبان‌آموزان جذاب باشد و فرایند یادگیری آن‌ها را سرعت ببخشد. به همین خاطر در این پست کتاب‌های گرامر انگلیسی به زبان فارسی را معرفی کرده‌ایم.

کتاب گرامر پایه زبان انگلیسی در حقیقت ترجمه کتاب Basic Grammar in Use به زبان فارسی است.زبان‌آموزان سطوح مبتدی تا متوسط می‌توانند از مطالب این کتاب برای تقویت گرامر خود استفاده کنند.

هر درس کتاب گرامر پایه زبان انگلیسی از دو صفحه تشکیل شده است. صفحه اول به آموزش مطالب و صفحه دوم به تمرین اختصاص داده شده و در مجموع 116 درس دارد. پس از انجام تمرین‌ها می‌توانید پاسخ‌ صحیح آن‌ها را نیز در پایان کتاب مشاهده کنید.

علاوه بر این، در CD-ROM این کتاب تمرینات بیشتری برای زبان‌آموزان فراهم شده تا بر نکات گرامری تسلط کافی پیدا کنند.بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی

این کتاب نکات اصلی و کاربردی گرامر زبان انگلیسی را در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد. گرامر نوین از 85 بخش تشکیل شده است. مخاطب نکات گرامری هر بخش را مطالعه می‌کند و بلافاصله تمرینات مربوط به آن را حل می‌کند تا مطالب به خوبی در ذهنش تثبیت شوند.

ترجمه جملات هر یک از تمرینات نیز پایان هر بخش آورده شده. اگر زبان‌آموزان مفهوم هر یک از جملات را متوجه نشوند، می‌توانند به آن قسمت مراجعه کنند و اشکالات خود را رفع کنند.

علاوه بر این، کلمات مهم تمرین‌ها نیز به همراه معنی‌شان در این کتاب وجود دارد. پس زبان‌آموزان با مطالعه کتاب گرامر نوین هم گرامر انگلیسی خود را تقویت می‌کنند و هم دایره واژگان‌شان را گسترش می‌دهند.

کتاب افعال انگلیسی و مبانی دستور زبان راهنمای خوبی برای دانش‌آموزان و دانشجویانی است که قصد دارند به طور کاملا ساده با گرامر انگلیسی آشنا شوند و در بازار کار، هنگام سفر و … از آن استفاده کنند. در این کتاب تمام نکات مربوط به افعال انگلیسی گردآوری شده است. افعال دو قسمتی نیز که یکی از مباحث سخت گرامر است به خوبی به زبان‌آموزان آموزش داده شده و تمام نکات آن بیان شده است.

علاوه بر افعال، موضوعات دیگری از دستور زبان انگلیسی نیز در این کتاب وجود دارد. موضوعاتی مانند ساختار جملات انگلیسی، حروف تعریف و … پس زبان‌آموزان با مطالعه این کتاب نسبت به همه قواعد گرامر انگلیسی دید کلی به دست خواهند آورد و با افعال زبان انگلیسی به طور کامل آشنا خواهند شد.

اگر دوست دارید با زبانی ساده با همه زمان‌های گرامر زبان انگلیسی و نکات آن‌ها آشنا شوید از این کتاب استفاده کنید.

زمان‌های انگلیسی مبحثی است که افراد زیادی در یادگیری آن دچار اشکال می‌شوند اما این کتاب به خوبی تمام نکات مربوط به زمان‌ها را آموزش داده. نکته مهم اینکه افراد به طور کاملا خودآموز می‌توانند محتوای کتاب را مطالعه کنند و نیازی به آموزش از طرف اساتید ندارند. پس می‌توانند در هر زمان و مکانی از محتوای کتاب استفاده کنند و یادگیری‌شان صرفا محدود به کلاس درس نمی‌شود.

مطالب این کتاب مخصوص افرادی است که قصد دارند در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی شرکت کنند. در حقیقت شرکت‌کنندگان آزمون‌های MHLE، EPT، MSRT، تولیمو، تافل و کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌ های مختلف می‌توانند از مطالب کتاب بهره ببرند.

نکات زائد در این کتاب وجود ندارد و همه نکات گرامری به همراه تکنیک‌های تست‌زنی آن‌ها آموزش داده شده است. در پایان هر بخش نیز سوالات شبیه‌ساز آزمون‌ها به همراه پاسخ تشریحی‌شان وجود دارد.

افراد می‌توانند با پاسخ دادن به آن‌ها تسلط خود بر زبان انگلیسی را به طور قابل توجهی افزایش دهند. علاوه بر این، آزمون‌های جامع کتاب Kit و تست‌های آزمون‌های سراسری رشته‌های مختلف به همراه پاسخ تشریحی‌شان نیز در این کتاب وجود دارد.

این کتاب توسط انتشارات جنگل در 176 صفحه به چاپ رسیده است و به زبان‌آموزان در یادگیری گرامر تافل کمک می‌کند. تافل آزمونی است که افراد برای مهاجرت‌های تحصیلی و ورود به دانشگاه‌های کشورهای خارجی باید در آن شرکت کنند و نمره مناسبی به دست آورند. این کتاب به داوطلبان آزمون تافل کمک می‌کند که خیال‌شان از بابت گرامر این آزمون راحت باشد و به خوبی نکات اصلی آن را یاد بگیرند.

کتاب گرامر زبان انگلیسی (گنجینه) توسط انتشارات جنگل در 424 صفحه تالیف شده است. اگر می‌خواهید گرامر زبان انگلیسی را از پایه تا پیشرفته یاد بگیرید می‌توانید از مطالب این کتاب استفاده کنید. در هر قسمت، نکات گرامری آموزش داده شده است، سپس بر اساس آن نکات، تمرینات خاصی طراحی شده تا زبان‌آموزان با پاسخ‌گویی به آن‌ها فرایند یادگیری خود را تکمیل کنند. پاسخ تمرین‌ها نیز در آخر کتاب آورده شده تا زبان‌آموزان با چک کردن جواب‌های‌شان از نقاط ضعف خود آگاهی پیدا کنند و از این طریق گرامر زبان انگلیسی خود را تقویت کنند.

این کتاب اصلی‌ترین نکات گرامر و مکالمه سطوح متوسط تا پیشرفته را در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید در 60 روز با تمامی نکات کاربردی این حیطه آشنا شوید. در این کتاب، مطالبی نیز درباره اشتباهات رایج زبان‌آموزان وجود دارد. با آگاهی از آن‌ها خودتان دیگر آن اشتباهات را تکرار نخواهید کرد و پروسه تقویت گرامر زبان انگلیسی را با سرعت بیشتری طی می‌کنید. کتاب مکالمه زبان انگلیسی و گرامر در 60 روز توسط انتشارات جنگل در 267 صفحه به چاپ رسیده است.

زبان‌آموزان سطح متوسط (Intermediate) می‌توانند از این کتاب برای تقویت گرامر زبان انگلیسی به صورت خودآموز استفاده کنند. مطالب کتاب گرامر جامع زبان انگلیسی تمام نکات مهم گرامری را پوشش می‌دهد و با زبانی ساده مخاطب را با نکات کاملا کاربردی آشنا می‌کند. وجود مجموعه‌ای از تمرین‌ها به همراه پاسخ‌نامه در این کتاب نیز به یادگیری بهتر مطالب کمک خواهند کرد. این کتاب توسط انتشارات رهنما در 600 صفحه به چاپ رسیده است.

کتاب لذت گرامر مخصوص دانش‌آموزان دبیرستانی است و مجموعه‌ای از نکات گرامری سه سال دبیرستان در این کتاب جمع‌آوری شده است. دانش‌آموزانی دبیرستانی و افرادی که قصد شرکت در کنکور را دارند به خوبی می‌توانند از مطالب این کتاب استفاده کنند. چون گرامر سه سال در این کتاب به صورت یک جا جمع‌آوری شده افراد به خوبی می‌توانند ارتباط بین نکات گرامری سه سال مختلف را درک کنند. همین امر نظم ذهنی خوبی برای آن‌ها به وجود می‌آورد و باعث می‌شود نکات گرامر زبان انگلیسی را راحت‌تر یاد بگیرند.

اکنون که با بهترین کتاب‌های گرامر انگلیسی به زبان فارسی آشنا شدید، بر اساس نیازتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و شروع به مطالعه کنید. مطمئن باشید با تمرین و تکرار بسیار می‌توانید به تسلط کافی در گرامر انگلیسی دست پیدا کنید. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره گرامر زبان انگلیسی به دست آورید، مطالب زیر را حتما مطالعه کنید.

یادگیری گرامر یا دستور زبان انگلیسی همواره دغدغه زبان آموزان و افراد علاقمند به فراگیری زبان انگلیسی بوده است. افراد برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی با انبوهی از منابع از جمله انواع مختلف کتاب ها، پادکست ها، سایت ها و … رو به رو هستند. وجود منابع زیاد و متنوع برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی اغلب اوقات موجب سردرگمی زبان آموزان در انتخاب منبع معتبر و کاربردی می شود. ما در این مقاله به بررسی بهترین و راون ترین کتاب های آموزش گرامر انگلیسی می پردازیم. این کتاب ها جهت یادگیری به صورت خود آموز و همچنین به صورت کمکی در کنار کلاس زبان مناسب می باشند.

 

این کتاب توسط انتشارات کمریج منتشر می شود و بهترین گزینه برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی به طور خود آموز است. اگر در هر سطحی از زبان هستید، می توانید با استفاده از این کتاب به آسان ترین روش گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیرید. کتاب Grammar in use دارای سه سطح مقدماتی یا Beginner، متوسط یا Intermediate و پیشرفته یا Advanced می باشد. بنابراین افراد با توجه به سطح زبان خود می توانند کتاب مناسب خود را تهیه و به فراگیری گرامر انگلیسی بپردازند. کتاب Grammar is use دارای بخش های متعددی است که هر بخش شامل یک صفحه درس و یک صفحه تمرین است و به این صورت روشی بسیار و کاربردی جهت یادگیری گرامر انگلیسی را ارائه می دهد.

 

بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی

اگر علاقمند به یادگیری زبان انگلیسی هستید قطعا با نام بتی آذر آشنا هستید. کتاب English Grammar Azar که به نام نویسنده بتی آذر مشهور است، یکی از کتاب های مرجع برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی است. این کتاب با توضیح کامل و جز به جز گرامر و همچنین بیان تمامی نکات و استثنا های زبان توانسته نظر بسیاری از زبان آموزان و مدرسین زبان را جلب کند. آموزش در کتاب بتی آذر بر پایه تمرینات مکرر و فراوان است. از جمله ویژگی های این کتاب درگیر کردن مهارت گفتاری و شنیداری در آموزش گرامر است. نسخه چاپی کتاب گرامی بتی آذر همراه با یک DVD شامل تمرینات شنیداری عرضه می شود.

 

این کتاب توسط مایکل سوآن نوشته شده و با استفاده از تمرین های متعدد در غالب امور روزمره گرامر انگلیسی را آموزش می دهد. بیان این کتاب بسیار ساده و صریح و قابل فهم می باشد. اگر خواندن گرامر انگلیسی را به صورت جدی شروع کرده اید این کتاب گزینه مناسبی برای شماست زیرا فراگیری آن نیاز به مطالعه مستمر و منظم دارد. کتاب Oxford English Grammar Course دارای سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته است. مهمترین مزیت این کتاب آموزش گرامر به شیوه کاربردی است.

 

این کتاب در واقع کتاب تمرین گرامر است. اگر در فرایند یادگیری زبان نیاز به تمرین های بیشتر و مکرر دارید می توانید از کتاب Oxford Practice Grammar به صورت کمکی در کنار سایر کتاب های گرامر استفاده کنید. این کتاب دارای تمرینات سطح بندی شده جهت ارزیابی شما نیز می باشد که با حل آن ها متوجه تغییر سطح دانش زبان خود می شوید. از این کتاب می توانید جهت آمادگی برای آزمون های بین المللی از جمله تافل و آیلتس استفاده کنید.

 

این کتاب بسیار محبوب و کاربردی در زمینه آموزش گرامر زبان انگلیسی می باشد. مانند کتاب English Grammar in Use، در این کتاب نیز قواعد زبان انگلیسی به زبان بسیار ساده ارائه شده است با این تفاوت که در این کتاب گرامر به صورت کاربردی جهت مکالمه و نوشتن آموزش داده شود. این کتاب همچنین شامل انواع عبارات و جملات بسیار کاربردی در مکالمات روزمره می باشد. یکی از ویژگی ها مهم این کتاب آموزش لغت در کنار آموزش گرامر است. با مطالعه این کتاب در کنار فراگیری گرامر زبان انگلیسی، حدود 3000 لغت انگلیسی نیز یاد می گیرید.

 

این کتاب برای زبان آموزان با سطح متوسط به بالا مناسب است و بسیار جامع و کم حجم است و می تواند جهت ارتقا سطح زبان در زمان کوتاه بسیار مفید باشد. برای استفاده از این کتاب باید از پیش، با استفاده از کلاس های زبان یا کتاب های سطح پایه و متوسط ساختار های ساده و قواعد کلی زبان انگلیسی را فرا گرفته باشید. از مهم ترین مزیت های این کتاب می توان به آزمون های تعیین سطح در انتهای هر بخش آن اشاره کرد که زبان آموزان با حل آن ها متوجه می شوند که بخش را به طور کامل فرا گرفته اند یا خیر.

 

اگر به تازگی فراگیری زبان را شروع کرده اید، ممکن است سطح کتاب های فوق برای شما مناسب نباشد. بنابراین برای شروع بهتر است کتاب های ساده تر شروع کنید. در ادامه لیست کتاب های مفید زبان انگلیسی با سطح ابتدایی را مشاهده خواهید کرد:

English for everyone course book: Level 1

Cutting edge: Elementary

Practice makes perfect: Basic English

English made easy: volume one

Global beginner coursebook

 

از آنجایی که آزمون های تافل و آیلتس سوال مستقیم گرامر ندارند، آموختن گرامر برای این دو آزمون صرفا به جهت ارتقا دانش زبان و بهرگیری از آن در مهارت های نوشتاری و گفتاری و تا حدی درک متن می باشد. بنابراین فراگیری گرامر زبان انگلیسی برای آزمون های تافل و آیلتس کتاب مشخصی ندارد و تمام منابعی که ذکر شد می توانند جهت ارتقا دانش گرامری برای آزمون های تافل و آیلتس استفاده شوند. در کنار این منابع انتشارات کمبریج که برگزار کننده ی آزمون آیلتس نیز می باشد، کتاب Grammar for IELTS را منتشر کرده که جهت استفاده به صورت خودآموز مناسب می باشد و شامل انواع تمرینات کاربردی گرامر برای زبان آموزان و متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس است.

 

مطالعه برای کنکور به دلیل متفاوت بودن نوع آزمون، نیازمند نوع خاصی از مطالعه و تست زنی فراوان است. بنابراین جهت آمادگی و گرفتن درصد بالا در بخش زبان کنکور، مطالعه کتاب های مختص کنکور توصیه می شود. از میان انواع کتاب های زبان برای کنکور، کتاب های میکرو طلایی گاج، کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور انتشارات مبتکران و کتاب انگلیسی جامع کنکور انتشارات شبقره پرطرفدار ترین کتاب ها در میان دانش آموزان کنکوری هستند. هر سه این کتاب ها دارای بخش درسنامه، تست و پاسخنامه هستند که دانش آموزان را با انواع سوالات کنکور آشنا می کنند.

 

در نهایت شیوه مطالعه و اهداف و سطح زبان شما تعیین می کند که کدام کتاب برای شما مناسب ترین است. در حالت کلی کتاب English Grammar In Use برای عموم افرادی که به صورت خودآموز قصد فراگیری گرامر را دارند مناسب تر است. همچنین وجود نسخه ترجمه شده این کتاب کار را برای زبان آموزان با سطح مقدماتی ساده تر می کند. ولی باید توجه داشته باشید که این کتاب خیلی قواعد محور است تا کاربردی. بنابراین اگر قصد یادگیری گرامر و استفاده از آن در مکالمات روزمره و نوشتن را دارید، کتاب های Oxford English Grammar Course و Longman student Grammar of spoken and written English گزینه های مناسب تری هستند.

 

برای مطالعه زبان انگلیسی به صورت خود آموز باید به چندین نکته توجه کرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

نکته اول: کتاب ها و متون انگلیسی را با صدای بلند برای خود و یا دوستانتان بخوانید زیرا وقتی با صدای بلند متنی را می خوانید، به صورت ناخودآگاه مهارت مکالمه خود را تقویت می کنید و تلفظ صحیح کلمات را یاد می گیرید به علاوه آنکه سطح یادگیری نیز بالاتر می رود.

نکته دوم: هنگام مطالعه کتاب های زبان معنی کلمه هایی را که نمی دانید از دیکشنری پیدا کنید و در لیستی قابل حمل ترجیحا دفترچه جیبی یادداشت کنید و در اوقات فراغت خود مطالعه کنید تا با این شیوه به مرور دایره لغات خود را افزایش داده و به مرور سطح زبان خود را ارتقا دهید.

نکته سوم: از نکات گرامری نت برداری کنید و در نهایت خلاصه ای از قواعدی را که آموخته اید یادداشت کنید و دوره کنید. با این روش قواعد زبان در ذهن شما ثبت می شود و به صورت ناخودآگاه در مکالمات و نوشتار شما به درستی مورد استفاده قرار می گیرند.

نکته چهارم: برای دوره کردن مواردی که آموختید از بازی ها و اپلیکیشن های موبایل استفاده کنید تا فراگیری زبان برای شما تبدیل به امری روزمره و خسته کننده نشود. همچنین دیدن فیلم و سریال و یا گوش دادن به موسیقی و پادکست به یادگیری زبان انگلیسی بسیار کمک می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد یادگیری زبان از طریق فیلم و سریال یا گوش دادن به موسیقی و پادکست به مقاله هایی با همین عناوین در سایت مراجعه کنید.

علی رغم وجود منابع متعدد و متنوع یادگیری زبان به صورت خودآموز، افراد بسیاری شرکت در کلاس های زبان را جهت فراگیری زبان انگلیسی ترجیح می دهند. موسسه ی آموزش زبان دهخدا واقع در غرب تهران، جنت آباد دوره های آموزش زبان انگلیسی را در سطوح مبتدی تا پیشرفته به صورت آنلاین و حضوری برگزار می کند. آموزش زبان در این مرکز با به کارگیری روش های نوین و کاربردی صورت می گیرد و به زبان آموزان کمک می کند تا در کمترین زمان آموخته های خود را در مکالمات و نوشتار به کار ببرند.

 

بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

وبسایت

تهران ، جنت آباد جنوبی ، نبش خیابان چهارم شرقی ،  پلاک 64

شماره تماس : 02191006191

تمامی حقوق این سایت برای موسسه زبان دهخدا محفوظ می باشد.

سال جدید رو با یادگیری زبان جدید شروع کن!

جشنواره نوروزی تا ۱۳ فروردین

گرامر زبان انگلیسی اهمیت بسیار زیادی در یادگیری اصولی زبان دارد. به طور کلی شما برای درک بهتر مطالب، انجام دادن درست مکالمه و هم‌چنین برای نوشتن به زبان انگلیسی، به تسلط بر روی گرامر نیاز دارید.

منابع بسیار زیادی نیز برای آموزش گرامر با کتاب در دسترس است ولی پیش از تهیه منابع، دقت داشته باشید که در هنگام یادگیری این قسمت از زبان انگلیسی، شما نیاز به منابع متنوع دارید نه فقط یک منبع؛ نیاز دارید که با دقت به صحبت‌ها و مکالمات انگلیسی‌زبانان برای آشنایی با جملات گوش دهید و هم‌چنین بهتر است هر جمله‌ای را که می‌بینید، با صدای بلند با خود تکرار کرده تا گوشتان به شنیدن جملات مختلف عادت کند. پس از آن در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا تعدادی از مفیدترین این منابع را به شما معرفی نماییم.

بدون شک یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری گرامر که توسط کتابفروشی‌ها و اساتید مختلف به شما پیشنهاد می‌شود؛ کتاب English Grammar in Use است. این کتاب یک کتاب جامع است که به معرفی ساختارها و قواعد زبان پرداخته و شامل لغات، اصطلاحات و گرامر می‌باشد.

این کتاب برای سال‌های متمادی به عنوان پرفروش‌ترین کتاب گرامر شناخته شده است و از آن جایی که به زبان بسیار ساده به بیان موضوعات پرداخته، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. البته توصیه ما به شما این است که در کنار این کتاب جامع، حتما از کتاب‌های دیگری نیز استفاده کنید، چرا که این کتاب بیشتر قواعد محور است و کمتر به کاربرد گرامر می‌پردازد. همچنین توجه داشته باشید که این کتاب دارای سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته است و شما با توجه به پایه خود در زبان، می‌توانید یکی از آن کتاب‌ها را انتخاب کنید.بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی

از دست ندهید: آموزش گرامر زبان انگلیسی و 15 مرحله آسان برای یادگیری

لازم به ذکر است ترجمه فارسی این کتاب نیز تحت عنوان گرامر پایه‌ی زبان انگلیسی در دسترس قرار گرفته و زبان آموزان در سطوح مبتدی و متوسط می‌توانند از مطالب این کتاب جهت تقویت گرامر خود استفاده نمایند.

هر درس این کتاب از دو صفحه تشکیل شده است که صفحه اول به آموزش مطالب و صفحه دوم به تمرین اختصاص داده شده و در مجموع از ۱۱۶ درس تشکیل شده است. توجه کنید که پاسخ تمرین‌ها در انتهای کتاب قرار گرفته است ولی پیشنهاد می‌کنیم تا جای ممکن با سئوالات درگیر شوید و بلافاصله سراغ پاسخ آن نروید.

اگر به دنبال کتاب یادگیری گرامری هستید که گرامر را از پایه به شما آموزش دهد، کتاب English Grammar Azar می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. این کتاب به صورت کاملا تعاملی عمل کرده و دارای نکات بسیار ریز و دقیق قواعد زبان انگلیسی است.

در این کتاب علاوه بر یادگیری قوائد، با ارائه تمرین‌های بسیار شما می‌توانید کاربرد آن قوائد را در زندگی روزمره نیز متوجه شوید و با این اوصاف بیشتر به یادگیری گرامر زبان انگلیسی علاقه نشان دهید. از جمله ویژگی‌های مثبت دیگر این کتاب، درگیر نمودن مهارت شنیداری و گفتاری در آموزش گرامر است و اگر شما نسخه چاپی کتاب بتی آذر را تهیه کنید، همراه آن یک عدد سی دی که شامل تمرینات شنیداری است نیز به شما عرضه می‌شود.

اگر زبان آموز باشید قطعا تا به حال اسم کتاب‌های لانگمن به گوشتان خورده است. در این کتاب آموزش‌هایی بسیار جامع به زبان ساده وجود دارد و همچنین سعی شده است که گرامر به صورت کاربردی برای مکالمه و نوشتار آموزش داده شود.

با استفاده از کتاب Longman student Grammar of spoken and written English ضمن یادگیری گرامر، می‌توانید به راحتی با وجود بیش از ۳۰۰۰ لغت، دایره واژگان خود را نیز توسعه دهید.

اگر به دنبال آموزش خودآموز گرامر هستید، این کتاب با استفاده از تمرین‌های متعدد می‌تواند به راحتی گرامر انگلیسی را به شما آموزش دهد. کتاب Oxford English Grammar Course به زبانی بسیار ساده و صریح ارائه شده است و با دارا بودن سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته، می‌تواند پاسخگوی هر نیاز و سلیقه‌ای باشد. البته کتاب سطح مقدماتی یا Basic این کتاب، شهرت بیشتری در مقایسه با دیگر کتب این مجموعه کسب نموده است.

از دست ندهید: بهترین “کتاب‌های خودآموز” انگلیسی کدامند؟

کتاب Natural Grammar یک کتاب بسیار محبوب در میان اساتید آموزش زبان انگلیسی است. بسیاری از متخصصان این حوزه معتقد هستند که این کتاب کاربردی‌ترین کتاب گرامر است و شما را وادار به تمرین دانسته‌هایتان می‌کند.

در این کتاب گرامر با مثال‌های متعددی که از میان اصطلاحات رایج زبان انگلیسی انتخاب گردیده، آموزش داده شده و شما با اتمام این کتاب، ضمن یادگیری گرامر، می‌توانید با جملات، ساختارها و اصطلاحات رایج انگلیسی زبانان نیز آشنا شوید.

این کتاب یک کتاب تمرین و آموزش گرامر است که در سه سطح عرضه گردیده‌است. از حسن‌های این کتاب این‌ است که می‌توانید به صورت خودآموز آن را مطالعه نموده و با انجام تمرینات متعدد، به پیشرفت خوبی در گرامر زبان دست یابید. یکی دیگر از مزیت‌های کتاب Oxford practice Grammar آزمون‌های انتهایی کتاب است که به ارزیابی شما کمک می‌کند و می‌تواند به شما بگوید که آیا آماده برای تهیه کتاب با سطح بعدی و پیشرفته‌تر هستید یا خیر.

در توصیف این کتاب اینگونه گفته شده است که شما با مطالعه این کتاب، می‌توانید به نحوی دستور زبان و گرامر را یاد بگیرید که همانند یک فرد بومی انگلیسی، بتوانید صحبت کنید. این کتاب هم همانند دیگر کتاب‌های معتبر در این زمینه به بیان گرامر و ارائه تمریناتی معتبر پرداخته است؛ اما وجه تمایز آن با دیگر کتاب‌ها در این است که علاوه بر آموزش عمومی و جامع، کتاب English Grammar Drills بیشتر بر مباحثی تمرکز دارد که ثابت شده افراد غیر انگلیسی‌زبان در آن حوزه‌ها مشکل دارند.

از دست ندهید: ۱۰ اشتباه رایج زبان‌ آموزان در یادگیری انگلیسی

اگر به دنبال کتاب گرامر انگلیسی به فارسی مناسبی هستید می‌توانید از این کتاب برای تقویت گرامر خود استفاده نمایید. مطالب این کتاب که در ۶۰۰ صفحه به چاپ رسیده است، تمامی نکات مهم گرامری را پوشش می‌دهد و با زبانی ساده، مخاطب را با نکات بسیار کاربردی آشنا می‌سازد. هم‌چنین وجود مجموعه‌ای از تمرین‌ها به همراه پاسخ نامه در این کتاب به یادگیری بهتر زبان آموز بسیار کمک خواهدکرد.

این کتاب توسط انتشارات جنگل در ۴۲۴ صفحه تالیف شده است. اگر به دنبال کتاب فارسی زبانی هستید که گرامر را از پایه تا پیشرفته به شما آموزش دهد، این کتاب می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. در هر قسمت کتاب گنجینه، یک نکته گرامری آموزش داده شده و سپس بر اساس آن نکته، تمریناتی نیز به همراه پاسخنامه در اختیار زبان آموزان قرار گرفته است.

این کتاب که توسط جناب سیامک بابایی گردآوری و ترجمه شده است، راهنمای بسیار خوبی برای دانشجویان و دانش‌آموزانی می‌باشد که قصد دارند به صورت ساده با گرامر آشنا شوند تا در هنگام سفر، بازار کار و… از آن استفاده کنند.

از دست ندهید: 30 اصطلاح رایج برای تقویت مکالمه انگلیسی

در این کتاب تمامی نکات مربوط به افعال انگلیسی گردآوری شده است و علاوه بر افعال، موضوعاتی مانند حروف تعریف، ساختار جملات انگلیسی و… به زبان‌آموزان آموزش داده می‌شود.

برای یادگیری بیشتر ویدئوی زیر را مشاهده نمایید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی بهترین کتاب‌های گرامر انگلیسی برای سطوح پایه و متوسط پرداختیم و سعی نمودیم معتبرترین منابع را به شما عزیزان معرفی کنیم. اکنون نیاز است که شما یک یا دو مورد از این کتاب‌ها را تهیه کنید و با برنامه‌ریزی درست، قدم در مسیر یادگیری بگذارید.

چنانچه در طی مسیر به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید می‌توانید از اساتید حرفه‌ای آکادمی روان راهنمایی بخواهید تا در مسیر درستی از یادگیری و آموزش قدم بردارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

ارتباط با ما

 

آموزش زبان انگلیسی
مقالات
دوره‌های آموزشی
درباره ما
قوانین و مقررات
ارتباط با ما
سیاست حریم خصوصیبهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی

پشتیبانی
035-36297355
پشتیبانی و ثبت نام دوره های آموزشی: 09130013252
ایمیل:academi.karimi@gmail.com

 آکادمی روان یکی از پرتلاش‌ترین و بروزترین وبسایت‌های آموزشی در سطح ایران است که همیشه تلاش کرده تا بتواند بروزترین مقالات و دوره‌های آموزشی را در اختیار علاقه‌مندان به یادگیری زبان انگلیسی قرار دهد تا با بالا بردن سطح علمی ایران شاهد موفقیت‌ روز افزون کشور عزیزمان باشیم.

© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به آکادمی روان (کریمی سابق) است. 

کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی اهمیت زیادی در یادگیری زبان انگلیسی دارد. شما برای درست صحبت کردن، درک بهتر مطالب و برای نوشتن به زبان انگلیسی، نیاز به تسلط به گرامر زبان انگلیسی دارید. منابع مختلفی برای یادگیری گرامر وجود دارد. در این مقاله سعی داریم برخی از منابع مفید و کاربردی را معرفی نماییم.

اگر به دنبال بهترین کتاب گرامر زبان انگلیسی هستید، بدون شک یکی از کتاب های که توسط اساتید و کتابفروشی‌های مختلف به شما پیشنهاد می‌شود، این کتاب است. English Grammar in Use یک کتاب جامع است و به معرفی قواعد و ساختاری های زبان انگلیسی می‌پردازد. این کتاب یکی از کتاب‌های شناخته شده از انتشارات کمبریج است و در سری in Use این انتشارات که شامل کتاب لغت، اصطلاحات و گرامر است، بسیار پرطرفدار است. این کتاب برای سال های متمادی، پرفروش‌ترین کتاب گرامر بوده است. مزیت این کتاب جامع بودن و بیان ساده آن است. نویسنده این کتاب، یکی از صاحب نظران در زمینه آموزش زبان انگلیسی است. بسیاری از مدرسان زبان انگلیسی توصیه می‌کنند در کنار استفاده از این کتاب، از کتاب های دیگر نیز استفاده نمایید چرا که کتاب بیشتر قواعد محور است و کمتر به جنبه های کاربردی گرامر می‌پردازد.

بیشتر کسانی که یادگیری گرامر زبان انگلیسی را از پایه شروع کرده و نتایج مطلوبی دست یافته اند، English Grammar Azar  را به عنوان بهترین کتاب گرامر زبان انگلیسی معرفی می‌نمایند. این کتاب را می‌توان یکی از کتاب های مرجع آموزش گرامر دانست. این کتاب به صورت کاملا تعاملی عمل می‌کند و شامل نکات دقیق و ریز قواعد زبان انگلیسی است. شما می­توانید انواع تمرین های مرتبط با گرامر را نیز در این کتاب بیابید. بسیاری معتقدند مزیت اصلی این کتاب این است که می‌توان از آن برای تقویت تمامی مهارت‌ها استفاده نمود.

بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی

مقاله پییشنهادی : ۸ روش کاربردی برای یادگیری گرامر انگلیسی

این کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی بسیار محبوب و کاربردی است. مشابه کتاب English Grammar in Use، در این کتاب نیز آموزش بسیار ساده و جامع ارائه شده است. با این تفاوت که در این کتاب سعی شده است، گرامر به صورت کاربردی برای مکالمه و نوشتار آموزش داده شود. این کتاب شامل انواع عبارات و جملات است که ضمن آموزش گرامر، بسیار کاربردی هستند. با کتاب Longman student Grammar، ضمن آموزش دستور زبان می توانید دایره لغات خود را نیز توسعه دهید. در این کتاب بیش از ۳۰۰۰ کلمه آموزش داده می شود.

این کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی، میان مدرسان حرفه‌ای بسیار محبوب است. بسیاری معتقدند این کتاب کاربردی‌ترین کتاب گرامر است و شما را وادار می‌کند از گرامری که آموخته اید، استفاده کنید. این کتاب، گرامر را با مثال‌های متعدد آموزش می‌دهد که این مثال‌ها از میان ساختارها و اصطلاحات رایج زبان انگلیسی انتخاب شده اند. در واقع پس از اتمام آموزش با این کتاب، ضمن این که گرامر را می آموزید، جملات، اصطلاحات و ساختار های رایج را نیز می آموزید تا مثل یک فرد انگلیسی زبان از گرامر استفاده کنید.

یک کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی پایه است و برای شروع یک کتاب بسیار ایده‌آل است. شما می‌توانید با استفاده از این کتاب، نکات زیادی را یاد بگیرید و با تمرین های متعدد تسلط زیادی در گرامر زبان انگلیسی کسب نمایید. در این کتاب آموزش با مثال های کاربردی ارائه می شود و به همین دلیل این کتاب محبوبیت بسیار زیادی دارد. البته Oxford Grammar Course در سه سطح پایه، متوسط و پیشرفته تدوین شده است. بهتر است کتاب گرامر متناسب با سطح خود را تهیه و مطالعه نمایید. کتاب سطح پایه یا Basic این کتاب، شهرت بیشتری در مقایسه با سایر کتب دارد.

همانطور که از عنوان این کتاب مشخص است، این کتاب برای زبان آموزان با سطح متوسط به بالا تدوین شده است. این کتاب بسیار جامع و کم حجم است و می تواند یک کتاب بسیار مفید برای ارتقا سطح زبان در زمان کوتاه باشد. در صورتی که از کلاس های زبان یا کتاب های سطح پایه و متوسط استفاده نموده اید و ساختار های ساده و قواعد کلی را فرا گرفته اید، با کمک این کتاب می توانید سطح زبان خود را ارتقا دهید. از مزیت های اصلی این کتاب این است که در پایان هر بخش تست های برای ارزیابی قرار دارد. برای تعیین سطح زبان انگلیسی خود می‌توانید از آزمون تعیین سطح استفاده کنید.

ممکن است شما قصد آموزش گرامر و دستور زبان انگلیسی را با هدف شرکت در آزمون های بین‌المللی زبان انگلیسی داشته باشید، در این صورت می‌توانید از کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی اختصاصی آزمون‌ها استفاده کنید. یکی از این آزمون‌های استاندارد و جهانی زبان انگلیسی، آیلتس می‌باشد. زبان آموزان زیادی با هدف شرکت در این آزمون و کسب امتیاز مناسب، به یادگیری گرامر می‌پردازند. این آزمون در ۴ بخش به ارزیابی مهارت‌های خواندن و درک مطلب، مهارت‌های شنیداری، مهارت‌های مکالمه و گفتاری و مهارت‌های نوشتاری شما می‌پردازند.

 

 

یادگیری دستور زبان انگلیسی، می‌تواند برای کسب امتیاز خوب در تمامی بخش های این آزمون ضروری باشد. Cambridge Grammar for IELTS یک کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی است که به صورت اختصاصی با رویکرد کسب امتیاز بالا در آزمون آیلتس به آموزش گرامر می پردازد. این کتاب در ۲۵ درس، به ارائه آموزش های لازم می‌پردازد و تمامی تمرین‌های آن از نمونه سوالات آزمون آیلتس طراحی شده اند. شما می‌توانید فایل صوتی این کتاب را نیز دانلود کنید و به تقویت مهارت شنیداری نیز به صورت همزمان بپردازید.

آزمون تافل نیز مشابه آزمون آیلتس یک آزمون معتبر و استاندارد بین‌المللی برای سنجش و ارزیابی سطح زبان انگلیسی داوطلبان است. بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت، کار یا ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند، در این آزمون شرکت می‌کنند. برای موفقیت در این آزمون نیز نیاز به یادگیری گرامر دارید. به این منظور می‌توانید از کتاب‌های اختصاصی این آزمون استفاده کنید. Vocabulary and Grammar for the TOEFL TEST یک کتاب شناخته شده در این زمینه است. این کتاب که از سری کتاب های Collins می‌باشد، یک کتاب معتبر برای آموزش لغات و دستور زبان مورد نیاز آزمون تافل است. با این کتاب می‌توانید نکات گرامری زیادی را همراه با تمرین‌های متعدد فرا بگیرید.

 

یک کتاب آموزشی و تمرینی گرامر است که در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته عرضه شده است. در واقع این کتاب، یک کتاب تمرین است و بیشتر از آموزش به ارائه تمرین می‌پردازد. این کتاب هم برای تدریس در کلاس ها و هم برای مطالعه به صورت خودآموز بسیار مفید است. در این کتاب به صورت مختصر و شفاف به آموزش گرامرها پرداخته می‌شود و بعد با تمرین‌های مکرر، تسلط کافی حاصل می‌شود.

این کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی برای کسانی که ترجیح می‌دهند با پاسخ به تمرین‌های متعدد، فرایند یادگیری را طی کنند، بسیار مفید است. یکی دیگر از مزیت‌های این کتاب، آزمون‌های انتهایی کتاب است که به شما کمک می‌کند خود را ارزیابی کنید و بدانید که آیا وقت تهیه و مطالعه کتاب سطح بعدی فرا رسیده است یا خیر؟ این کتاب برای انواع آزمون‌های داخلی و بین‌المللی زبان مفید است. کتاب Oxford Practice Grammar به صورت بخش‌های جداگانه طراحی شده و هر بخش به آموزش و ارائه تمرین‌های دستور زبان مشخصی می‌پردازد، بنابراین می‌توانید صرفا بخش‌هایی را مطالعه کنید که نیاز دارید.

اگر به دنبال ارزیابی دانش خود در حوزه گرامر و دستور زبان انگلیسی هستید و می‌خواهید با آزمون های مکرر سطح زبان خود را بسنجید و تسلط خود را افزایش دهید، این کتاب بهترین انتخاب است. این کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی، آزمون محور است و شما با آزمون های مکرر تسلط کافی را در استفاده از گرامر پیدا می‌کنید. در این کتاب سوالات به نحوی تدوین شده اند که زبان آموزان اشتباهات رایج را نیز بیاموزند و از آنها اجتناب نمایند. این کتاب برای سطح پایه مناسب نیست و بهتر است برای سطوح بالاتر مورد استفاده قرار گیرد. این کتاب برای آزمون‌های بین‌المللی نیز بسیار توصیه می‌شود. مزیت استفاده از این کتاب، مرور و جمع‌بندی قواعد در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

یک کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی دیگر از انتشارات آکسفورد است که به زبان بسیار ساده به آموزش گرامر زبان انگلیسی می‌پردازد. این کتاب برای استفاده در کلاس‌ها و استفاده به صورت خودخوان بسیار مفید است. این کتاب نیز تمرین محور است و به ارائه تمرین‌های متعدد می‌پردازد. البته این کتاب برای زبان آموزان با سطح متوسط و پیشرفته بسیار مناسب است.

مقاله پییشنهادی : آشنایی با انواع زمان ها در زبان انگلیسی

این کتاب نیز آموزش تمرین محور دارد. موضوعات مختلف به ریز موضوعات دیگر شکسته شده اند و هر یک از ریز موضوعات در یک یا دو صفحه به همراه تمرینات متعدد ارائه شده اند. English Grammar Drills یک کتاب متفاوت و متمایز است چرا که علاوه بر آموزش جامع و عمومی بیشتر بر مباحثی تمرکز دارد که اثبات شده است افراد غیر انگلیسی زبان در آن حوزه‌ها دچار مشکل هستند. بنابراین در توصیف این کتاب، این چنین گفته می‌شود که شما می‌توانید با English Grammar Drills دستور زبان و گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیرید تا مثل افراد بومی، انگلیسی صحبت کنید و متن انگلیسی بنویسید.

در صورتی که در حال تقویت زبان انگلیسی خود به قصد تجاری هستید، بهتر است گرامر را کاربردی و با جملات و لغات تجاری یاد بگیرید. در واقع این کار یک تیر و دو نشان است. Business Grammar Builder یک کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی با همین مشخصات است. در این کتاب علاوه بر دستور زبان انگلیسی، ۵۰ اصطلاح رایج تجارت را نیز به زبان انگلیسی می‌آموزید. مثال‌ها و تمرین‌های این کتاب مملو از لغات و واژه های تجاری زبان انگلیسی است. این کتاب دستور زبان را بسیار خلاصه و کوتاه توضیح داده است بنابراین برای بازرگانان و تجار یک کتاب ایده‌آل است.

امروزه کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی همراه با کتاب های صوتی آموزش گرامر مورد استفاده قرار می‌گیرند. حتی می‌توان گفت کتاب‌های صوتی پتانسیل جایگزین شدن با کتاب‌های چاپ شده را دارند. مزیت این کتاب‌ها این است که شما می‌توانید از زمان‌های خود به بهترین شکل برای آموزش گرامر استفاده کنید. داخل خودرو، به هنگام پیاده‌روی و ورزش، به هنگام استراحت و … می‌توانید آموزش دستور زبان را نیز در برنامه خود بگنجانید. این نوع آموزش بسیار جذاب است و می‌تواند مهارت‌های شنیداری شما را نیز ارتقا دهد.

کتاب صوتی  Grammar Smart یک کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی است که در ۲ ساعت فایل صوتی به صورت نکته به نکته به آموزش گرامر می‌پردازد. با این فایل صوتی می‌توانید ضمن آموزش پایه و اساس قواعد دستور زبان، نکات متعددی را نیز یاد بگیرید. این فایل شامل مثال های متعدد است و با پرسش و پاسخ و به صورت تعاملی با شیوه‌ای جذاب به آموزش گرامر می‌پردازد.

در صورتی که با استفاده از کتاب آموزش گرامر انگلیسی در حال یادگیری و آموزش گرامر زبان انگلیسی هستید، می توانید با دانلود و نصب یک اپلیکیشن فرایند یادگیری را تکمیل کنید. مزیت این اپلیکیشن‌ها این است که بر روی گوشی نصب می‌شوند و به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و شما می‌توانید از زمان خود به بهترین شکل ممکن برای یادگیری گرامر استفاده کنید.

مقاله پییشنهادی : بهترین نرم افزارهای تصحیح گرامر انگلیسی

یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها که بیشترین دانلود را تاکنون داشته است، Grammar app می‌باشد. این اپلیکیشن دارای نسخه اندروید و IOS می‌باشد، بنابراین بر روی تمامی گوشی‌ها قابل استفاده است. این اپلیکیشن گرامر را به صورت خلاصه و ساده با ۲۰۰ نکته آموزش می‌دهد. این اپلیکیشن به ویژه برای کسانی که به دنبال تقویت دستور زبان انگلیسی هستند تا بتوانند مهارت نوشتاری خود را تقویت کنند، بسیار مفید است.بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 

 

مکتب‌خونه، آموزش مجازی با کیفیت برای همه؛ بدون مرز، همیشه، همه‌جا

info@maktabkhooneh.org

021-91010610

فرض کنید که قصد رفتن به یک مسافرت طولانی رو دارید؛ همه چیز خوب پیش میره تا لحظهٔ آخر و همهٔ وسایل رو آماده کردید که یهو یادتون میاد رانندگی بلد نیستید.
پس اون همه تلاش چی میشه؟ این چند روزی که دنبال وسایل بودم چی؟ مسافرت بی‌مسافرت؟😕

نقش گرامر در زبان انگلیسی دقیقاً مثل مهارت رانندگی در مثال بالاست. البته فقط زبان انگلیسی اینجوری نیست؛ همهٔ زبان‌ها اینجورین.

خب پس باید چیکار کنیم؟

طبیعتاً باید بریم گرامر یا همون قواعد خودمونو با کمک بهترین کتاب های گرامر انگلیسی تا جایی که می‌تونیم تقویت کنیم، ولی چند تا مشکل وجود داره؛
چه مشکلاتی؟
بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی

پس سوال بزرگ ما اینه که چه کتاب‌هایی، بهترین کتاب برای گرامر انگلیسی هستند؟

به عنوان کسی که چندین ساله داره سعی می‌کنه زبان یاد بگیره این مشکلات توی یادگیری گرامر انگلیسی و پیدا کردن کتاب گرامر انگلیسی رو خوب می‌فهمم. در این متن تلاش کردم تا با استفاده از تجربهٔ خودم، دوستانم و چند زبان‌آموز، بهترین کتاب برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی که می‌شناسم رو به شما معرفی کنم.

در این متن، ۵ تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی رو به شما معرفی می‌کنم که برای:

می‌تونه خیلی برای شما مفید باشه.

در آخر متن هم یه منبع بسیار خوب ویدئویی برای یادگیری گرامر انگلیسی به شما معرفی کردم.

در ادامهٔ مطلب خواهید خواند:

خب دیگه بریم سر معرفی بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی:

یه کتاب گرامر انگلیسی خوب با چاشنی تمرینات زیاد که میشه گفت بهترین کتاب گرامر زبان انگلیسی هست.

تمرکز این کتاب بیشتر روی گرامرهای روزمره و کاربردی هست و سعی می‌کنه با کمک تمرین‌هایی که داره مطالب رو در ذهن شما تثبیت کنه.

یه کتاب گرامر انگلیسی کامل که تقریبا چیزی رو از قلم ننداخته. کتاب نزدیک به ۴۰۰ صفحه است ولی خبر خوب اینه که نیازی نیست از اول شروع کنید و تا آخرشو بخونید؛ کافیه برید صفحات آخر کتاب و با کمک راهنمایی که داره متوجه بشید کدوم بخش‌ها و گرامرها رو نیاز دارید تثبیت کنید یا اینکه یاد بگیرید.

تمرین‌ها و ضمیمه‌های آخر کتاب هم می‌تونن خیلی کمکتون کنن. در کل اگه دنبال کتاب گرامر انگلیسی کامل برای یادگیری به صورت خودآموز هستید، بهترین کتاب خودآموز گرامر زبان انگلیسی پیش روی شماست؛ خوندن این کتاب خیلی بهتون کمک میکنه. این کتاب می‌تونه تو حل کامل بخش گرامر امتحان‌های مختلف و مهم مثل:

خیلی براتون مفید باشه.

برای خرید این کتاب هم که یکی از بهترین کتاب های گرامر زبان انگلیسی هست می‌تونید از لینک زیر استفاده کنید:


سری کتاب‌های For Dummies که معرف حضورتون هست؛ اگر هم نیست بهتون پیشنهاد می‌کنم ازشون غافل نشید.😉

اولش اینو بگم که من نسخه انگلیسی این کتاب رو خوندم و واقعا از ساختارش خوشم اومد. حالا اینکه ترجمش خوب هست یا نیست رو بنظرم تو بخش نظرات دیجی‌کالا ببینید تا از خریدتون مطمئن بشید. اگه هم کتابو خوندید تو بخش نظرات زیر همین مطلب نظرتونو بنویسید تا به بقیه کمک کنید که خرید خوبی داشته باشن.

این کتاب از سطح نسبتاً پایینی شروع می‌کنه و سطح گرامر شما رو به سطح قابل قبولی می‌رسونه. نویسنده، این کتاب آموزش گرامر رو خیلی خودمونی نوشته و سعی کرده حس بدی که موقع خوندن خیلی از کتاب های گرامر انگلیسی ممکنه پیدا کنید رو نداشته‌باشید.

یه مشکلی هم تو کتاب هست، اونم اینکه بعضی وقتا شوخی‌های نویسنده واقعاً اعصاب خردکنه و یجورایی خیلی بی‌نمکه که امیدوارم مترجم این مشکل رو حل کرده باشه.

کتاب واقعا کاملیه ولی با کتاب قبلی یه فرق اساسی داره و اونم اینکه تو کتاب قبلی نویسنده سعی کرده بود تا با کمک تمرین، مطالب گرامری رو برای شما تثبیت کنه ولی توی این کتاب نویسنده بیشتر سعی کرده تا با کمک:

مطالب رو برای شما به خوبی جا بندازه. شاید این ویژگی که جای خالی‌ای تو کتاب برای پرکردن نمی‌بینید برای شما یکم اذیت‌کننده باشه ولی من یکی که از این نوع سبک برای آموزش گرامر خیلی خوشم اومد.

تا یادم نرفته این رو هم اضافه کنم که کتاب نزدیک به ۲۰۰ صفحه است و با توجه به بقیه کتاب های گرامر انگلیسی می‌شه گفت که کتاب کم‌ حجمی هست. شاید بشه گفت که این کتاب بهترین کتاب گرامر انگلیسی برای تنبل هاست.😄

اگه می‌خواید این کتاب، که یکی از بهترین کتاب های آموزش گرامر زبان انگلیسی هست رو بخرید یا ببینید ترجمش خوب هست یا نه، بهتون پیشنهاد می‌کنم بزنید روی لینک زیر تا وارد صفحهٔ این کتاب در دیجی‌کالا بشید.


اگه تا حالا کتابی برای یادگیری گرامر انگلیسی نداشتید یا حتی اگر هم کتابی دارید، بازم پیشنهاد می‌کنم که این کتاب رو بخونید. یه کتاب گرامر انگلیسی کامل از نویسندهٔ معروف و محبوب بهترین کتاب های آموزش گرامر زبان انگلیسی یعنی Betty Azar. این کتاب تو سایت goodreads امتیاز ۴٫۱۰ رو گرفته که امتیاز خوبی به حساب میاد.

این کتاب به شدت کامل هست و با خریدنش عملا از خرید هر کتاب دیگه‌ای تو حوزه یادگیری گرامر زبان انگلیسی بی‌نیاز می‌شید. اول هر قسمت با یه توضیح خوب و نسبتاً کامل مواجه می‌شید و بعدشم برای فهم بیشتر مطالب باید برید سراغ تمرین‌ها. تمرین‌ها هم تنوع خوب و قابل قبولی دارن.

به جرات میشه گفت که این کتاب بهترین کتاب گرامر انگلیسی از صفر تا صد هست چون به همهٔ جزئیات گرامری پرداخته و هیچ چیزی رو نمی‌بینید که از قلم افتاده باشه.

همچنین اگر به دنبال کتاب گرامر انگلیسی مبتدی هستید، سطح Basic این کتاب که قرمز رنگه  قطعا به دردتون میخوره.

یه چیزی هم بگم؛ اونم اینکه کامل و دقیق بودن کتاب می‌تونه هم یه مزیت باشه هم یه عیب. اون دیگه بستگی به خودتون داره.

اگه دنبال این هستید که کتاب بردارید و سریع کل گرامر انگلیسی رو مرور کنید یا به عبارت دیگه skim کنید باید بگم که این کتاب با توجه به تمرین‌محور بودنش برای شما خوب نیست اما همچنان می‌تونه به عنوان یه منبع مفید و حتی بهترین کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی خیلی به شما کمک کنه.

خلاصه به نظرم این کتاب می‌تونه بهترین کتاب برای یادگیری گرامر انگلیسی باشه. اگر از این کتاب خوشتون اومد با کمک لینک زیر سریع برید بخریدش و از یاد گرفتن لذت ببرید. 


 

بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی

همین که اسم آکسفورد میاد وسط می‌فهمیم که با کتاب خوبی طرفیم. شما یه بار اینو با خودت بخون: کتاب گرامر انگلیسی آکسفورد. ابهتو حس کردی؟

این کتاب‌ها با داشتن نمره بین ۳٫۷۰ تا ۴٫۴۰ تو سایت goodreads و نمره بین ۴٫۵ تا ۵ تو سایت amazon خودشونو اثبات کردن. اگر می‌خواید اطلاعات بیشتری بگیرید بزنید روی اسم سایت‌ها تا با کمک بخش نظرات، نظر بقیه کاربران رو از همه جای دنیا، بتونید بخونید.

مثل کتاب‌های قبلی واقعاً کتاب‌های خوبین(کتاب بد که معرفی نمی‌کنیم به شما😄). توضیحات کتاب واقعاً جامع و کامل هست و به دقت به جزئیات پرداخته شده.

این کتاب هم با سیستم مبتنی بر تمرین پیش می‌ره و تمرین‌های قوی‌ای توش هست. موقع مکالمه یا نوشتن قدر این تمرین‌ها رو می‌دونید.😉

چون این کتاب‌ها رو کامل نخوندم نمی‌تونم نظر دقیقی بدم و در عوضش از کسایی که این کتاب‌ها رو خوندن میخوام تا نکات و نظراتشون رو داخل بخش نظرات همین مطلب بنویسن تا بتونیم بیشتر به همدیگه کمک کنیم.

اگه از این کتاب خوشتون اومد بزنید روی لینک زیر تا بتونید با خریدش یادگیری گرامر انگلیسی رو استارت بزنید.

 

یه کتاب گرامر انگلیسی خوب و به درد بخور که اگر آیلتس دارید می‌تونه براتون خیلی مفید باشه و اگه هم آیلتس ندارید می‌تونید به عنوان یه منبع خوب برای یادگیری گرامر انگلیسی روش حساب باز کنید.

فقط شرط استفاده از کتاب اینه که سطح زبانتون متوسط به بالا باشه. البته اگه سطحتون پایین‌تره هم ممکنه بهتون کمک کنه. 

این کتاب ۲۵ فصل داره که هر فصل با بخش شنیداری در مورد گرامر شروع می‌شه. تو قسمت بعدی، گرامر اون درس به صورت کامل توضیح داده می‌شه. بعدش می‌رسیم به تمرین‌های گرامر و آخرش هم یه سری تست که تو آزمون آیلتس خیلی کمکتون می‌کنه و از این نظر بهترین کتاب تست گرامر انگلیسی محسوب میشه. تو سایت goodreads این کتاب نمره ۴٫۲۹ رو گرفته که نشون میده کتاب خوبی هست.

اگه در حال آماده کردن خودتون برای آزمون آیلتس هستید می‌تونید با کلیک روی لینک بهترین کتاب ها برای آزمون آیلتس بهترین کتاب‌ها برای آزمون آیلتس رو اونجا ببینید.

قطعا این کتاب، بهترین کتاب گرامر انگلیسی برای کساییه که می‌خوان آزمون آیلتس بدن.

اگه مثل من عاشق این کتاب شدید و می‌خواید گرامر انگلیسی رو مرور کنید یا تو آزمون آیلتس شرکت کنید؛ می‌تونید با کلیک روی لینک زیر، کتاب رو از دیجی‌کالا تهیه کنید.


 

همیشه نمیشه کتاب خوند و برای یادگیری گرامر انگلیسی باید به غیر از یه کتاب گرامر انگلیسی کامل، منابع دیگه‌ای رو هم پیدا کرد. با توجه به اینکه عده زیادی دارن انگلیسی یاد میگیرن، مطالب زیادی هم توی فضای مجازی برای یادگیری زبان و به خصوص گرامر تولید شدن. من هم مثل بقیه، خیلی از این صفحات و کانال‌ها رو دنبال می‌کنم و بنظرم مطالب خوبی رو می‌شه ازشون یاد گرفت.

یکی از این صفحه‌هایی که گرامر انگلیسی رو خیلی خوب آموزش میده صفحه English4persians هستش که می‌تونید با کلیک روی اسمش صفحه‌اشون رو ببینید. اگر هم می‌خواید ویدیوهاشون رو توی دیدئو ببینید روی این لینک کلیک کنید. اگر هم صفحه یا کانال دیگه‌ای که مطالب گرامر انگلیسی رو آموزش می‌ده می‌شناسید، لطفا تو بخش نظرات به بقیه هم معرفی کنید.

خب تا اینجا ۵ تا کتاب خوب و یک صفحه فوق‌العاده تو حوزه گرامر انگلیسی رو بهتون معرفی کردیم.
این که از کدوم کتاب استفاده می‌کنید بستگی داره به:

در کل نمی‌شه کتابی رو به عنوان بهترین کتاب برای یادگیری گرامر انگلیسی معرفی کرد و این شما هستید که در انتها باید بهترین انتخاب رو داشته باشید. ما در این مطلب تلاش کردیم تا کتاب‌هایی که ممکنه برای شما مفید باشه رو معرفی کنیم اما در انتها باز هم ریش و قیچی در دستای شماست و خودتون باید بهترین کتاب برای گرامر زبان انگلیسی رو انخاب کنید؛ یادتون باشه که بهترین کتاب برای شما کتابی خواهد بود که باهاش راحت باشید و در روند یادگیری شما اثرگذار باشه و خودتون این حس رو بهش داشته باشید.

در این مطلب به معرفی بهترین کتاب های گرامر زبان انگلیسی پرداختیم اگر مایل هستید که سایر مطالب مرتبط به زبان انگلیسی را بخوانید این بخش مخصوص شماست.

اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان هستید و می‌خواهید از پایه یادگیری زبان را آغاز کنید، بهتر است که ابتدا با منابع مناسب با سطح خودتان شروع کنید.

در مطلب دیگری به معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان برای مبتدیان پرداخته‌ایم که حتما برایتان مفید خواهد بود:

 

هنگام انتخاب کتاب زبان مناسب برای خود یا اطرافیانتان باید به این نکته توجه داشته باشید که مهم‌تر از مطالبی که در کتاب وجود دارد سبک و نحوهٔ ارائه مطالب آن است.

اگر به دنبال پیدا کردن کتابی مناسب برای ردهٔ سنی خاصی هستید لیست مطالب زیر برای شما بسیار مناسب خواهد بود:

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان

شاید مهم‌ترین سوال این باشد که برای چه می‌خواهیم زبان خود را تقویت کنیم؟ 

مطالب زیر را به گونه‌ای برای شما دسته‌بندی کرده‌ایم که به راحتی جواب سوالات خود را از کتاب‌ها در بیاورید و مستقیم و بدون از دست رفتن زمان شروع کنید به تقویت زبان خود پس این شما و این هم لیست مطالب:

بهترین کتاب‌ها برای آزمون تافل

بهترین کتاب‌ها برای لیسنینگ تافل

بهترین کتاب‌ها برای آزمون آیلتس

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری لغت زبان انگلیسی

معرفی کتاب آموزش لغت ۵۰۴

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای تقویت ریدینگ

بهترین کتاب‌های آموزش مکالمه زبان انگلیسی

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای تقویت مکالمه

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای تقویت رایتینگ

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای تقویت لیسنینگ


امیدوارم این مطلب در انتخاب کتاب گرامر انگلیسی مناسب بهتون کمک کرده باشه.

اگر کتاب‌های معرفی شده در این مطلب رو مطالعه کردید لطفا نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید. اگر هم کتاب دیگه‌ای در این زمینه خوندید، با معرفی کردنش و گفتن نقاط قوت و ضعف‌ اون در بخش نظرات این مطلب، به کسانی که قصد یادگیری گرامر انگلیسی دارند کمک کنید تا انتخاب بهتری داشته باشند.

نوشته شده توسط علیرضا جمالی

سلام خسته نباشید.
آقای آرامش درسته که میگن کتاب English Grammar in use باید حتما منبع دیگه ای هم کنارش استفاده شه حتماً؟ چون میگن مطالبش چندان کاربردی نیست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 Notify me when new comments are added.

نگرش کارنکن

رادیو کارنکن

معرفی مراجع آموزشی آنلاین

کتاب‌های خوب برای کارنکن

تست‌های خودشناسی

معرفی شغل‌ها


           


برای آشنایی بیشتر با من و عضویت در خبرنامه ایمیلی سایت به این لینک مراجعه کنید.
در این سایت مطالب زیادی برای معرفی کتابها ارائه شده، برای خواندن آنها به این لینک بروید: مطالبی دربارۀ کتابها

گرامر یا ساختار زبان به معنی سیستم یک‌زبان مشخص است. هر زبانی گرامر خاص خود را دارد. گرامر زبان انگلیسی بیشتر نقش هدایت‌کننده زبان را بر عهده دارد. با یادگیری گرامر انگلیسی می‌توان دقیق‌تر صحبت کرد. همچنین گرامر نقش انکار نشدنی در بهبود کیفیت رایتینگ و مهارت‌های نوشتاری زبان‌آموز دارد. اگر یادگیری گرامر زبان انگلیسی برای شما هم اهمیت زیادی دارد، در ادامه  همراه ما باشید تا در مورد کتاب‌های گرامری انتشارات جنگل بیشتر صحبت کنیم.

معمولاً زبان‌آموزان در یادگیری گرامر انگلیسی مشکلات زیادی دارند. راه‌های زیادی برای یادگیری گرامر انگلیسی وجود دارد. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید ما فارسی‌زبان‌ها، گرامر را بدون دانستن قواعد یاد می‌گیریم. یادگیری گرامر در زبان مادری از طریق شنیدن و تمرین و تکرار زبان در روزمره اتفاق می‌افتد.

اما در هنگام یادگیری زبان انگلیسی معمولاً زبان آموزان با کمبود وقت مواجه هستند. همچنین در برخی موارد زبان‌آموز بایستی خود را برای شرکت در یک آزمون بین‌المللی آماده کنند. بنابراین در این میان خرید کتاب زبان انگلیسی برای آموزش گرامر راهی میان‌بر برای یادگیری سریع و دقیق قواعد زبان انگلیسی است.

مباحث گرامری انگلیسی بسیار گسترده است. در کتاب‌های مبتدی ساده‌ترین مباحث گرامری نظیر اسم و فعل آموزش داده می‌شود. برای مثال کتاب basic grammar in use برای زبان‌آموزانی که به‌تازگی شروع به خواندن زبان می‌کنند، انتخاب مناسبی است. در سطوح  متوسطه و بالاتر، زبان‌آموز با مباحث پیشرفته‌تری مثل زمان افعال، قید، حروف ربط و حروف اضافه آشنا شود. و همچنین در سطوح پیشرفته و حرفه‌ای زبان‌آموز با مباحث گرامری پیچیده نظیر ساختارهای تأکیدی، ساختارهای موازی و نقل‌قول غیرمستقیم آشنا می‌شود.

 در کتاب‌های آموزشی گرامر ابتدا زبان‌آموز از طریق مثال‌های واقعی با کاربرد مباحث آشنا می‌شود. سپس ساختار گرامری در جمله بررسی و آموزش داده می‌شود. در کتاب‌های آموزش گرامر تمرین‌های بسیاری برای تقویت مهارت گرامری انگلیسی وجود دارد.بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی

در آزمون‌های بین‌المللی تسلط بر مباحث گرامری می‌تواند به داوطلب در کسب نمره بالا کمک به سزایی کند. داوطلبین شرکت در آزمون‌های تافل و آیلتس می‌توانند با خرید و مطالعه کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی با پرتکرارترین سؤالات این آزمون‌ها آشنا شوند.

 آشنایی با مباحث و سؤالات پرتکرار به داوطلب کمک می‌کند تا با آمادگی بیشتری در آزمون‌های بین‌المللی شرکت کند. یکی از کتاب‌های خوب آمادگی آزمون آیلتس کتاب grammar for ielts است که سطح گرامری داوطلب را به میزان خوبی ارتقاء می‌دهد.

انتشارات جنگل با سال‌ها تجربه موفق در چاپ کتاب‌های زبان‌اصلی و آموزش انگلیسی از ساختاری استاندارد برای آموزش گرامر انگلیسی پیروی می‌کند. کتاب‌های نشر جنگل مطابق با استانداردهای جهانی آموزش گرامر انگلیسی و برای تمامی سنین تهیه‌شده است. کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی جنگل را می‌توان به‌صورت خود خوان (Self-Study) یا در کلاس‌های آموزشگاهی مطالعه کرد. در حال حاضر علاقه‌مندان می‌توانند بهترین کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی را از سایت جنگل فروشگاه کتاب زبان انگلیسی در تهران به‌صورت اینترنتی تهیه کنند.

ناشر تخصصی کتب حقوقی
ناشر تخصصی کتب زبان خارجی
از خردسالان تا بزرگسالان در تمامی مقاطع تحصیلی

© 1401 تمامی حقوق برای انتشارات جنگل محفوظ است.

برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی باید کتاب‌های درستی را انتخاب کرد. در این مقاله این کتاب‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

اگر قدم در مسیر یادگیری زبان انگلیسی گذاشته‌اید، باید بدانید که یاد گرفتن گرامر، چالش‌های زیادی را پیش روی‌تان می‌گذارد. بسیار مهم است که از پس این چالش‌ها بربیایید؛ چون بدون یاد گرفتن گرامر، امکان ندارد در این مسیر پیشرفت کنید. اما نگران نباشید. آنقدر کتاب‌های کامل و ارزشمندی در زمینه گرامر چاپ شده که خیلی راحت می‌توانید آن را یاد بگیرید. فقط کافی‌ست در انتخاب کتاب درست دقت کنید. بعد از آن دیگر می‌توانید با یک برنامه‌ریزی و پشتکار، گرامر زبان انگلیسی را بیاموزید. ما تصمیم گرفتیم در این مقاله بهترین کتاب های گرامر انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته را به شما معرفی کنیم و از مزایای هر کتاب بگوییم. پس اگر قصد خرید کتاب زبان انگلیسی برای تقویت گرامر خود گرفته اید و می‌خواهید این کتاب‌ها را بیشتر بشناسید، تا آخر همراه‌مان بمانید.

برای انتخاب بهترین کتاب گرامر زبان باید به یکسری از ویژگی‌های آن دقت کنید. اول از همه حجم کتاب را در نظر بگرید؛ معمولاً کتاب‌های آموزش گرامر حجم زیادی دارند و به همین دلیل خواندن‌شان، مخصوصاً به صورت خودآموز اصلاً کار ساده‌ای نیست. پس کتابی را انتخاب کنید که حجم مناسبی دارد. علاوه‌بر این، کتاب‌های گرامر معمولاً با زبانی خسته‌کننده به آموزش گرامر می‌پردازند؛ طوری‌که حوصله آدم را سر می‌برند. بنابراین اگر چنین کتاب‌هایی را برای خواندن انتخاب کنید، بدون شک در میانه راه، خسته می‌شوید و قید یادگیری زبان را می‌زنید. درنتیجه انتخاب بهترین کتاب های گرامر اهمیت خیلی زیادی دارد. اگر در یادگیری گرامر انگلیسی برای‌تان سؤال پیش آمده، حتماً این مقاله را بخوانید تا بهترین منبع آموزشی گرامر را انتخاب کنید.

بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی

اگر می‌خواهید تجربه خواندن بهترین کتاب گرامر پیشرفته ، متوسط یا مبتدی را داشته باشید، مجموعه کتاب های Grammar in Use از جمله کتاب Essential Grammar In Use یا کتاب English Grammar in Use Intermediate را انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند گرامر شما در چه سطحی‌ست؛ این مجموعه تمام سطح‌های زبان را پوشش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم اگر در ابتدای مسیر یادگیری زبان انگلیسی هستید و چیز زیادی از گرامر نمی‌دانید، از سطح Basic شروع کنید. چون در این سطح می‌توانید تمام نکات گرامری سطح مبتدی را یاد  بگیرید و پایه خود را از همان اول قوی کنید. بعد از آن می‌توانید به سراغ کتاب‌های سطح Intermediate و Advanced بروید تا دانش گرامری خود را به کامل‌ترین شکل ممکن بسازید و تمام نقاط ضعف‌تان را از بین ببرید.

بهتر است بدانید که این سری کتاب‌ها با زبان بسیار ساده‌ای به آموزش گرامر روزمره و کاربردی می‌پردازند و شما می‌توانید به‌صورت خودآموز تمام نکات گرامری را یاد بگیرید.

اگر دنبال یک کتاب هستید که گرامر زبان انگلیسی را از سطح پیش از متوسط به شما آموزش دهد و سطح‌تان را به متوسط برساند، کتاب Fundamentals of English Grammar را انتخاب کنید؛ به‌ویژه اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید و دنبال یک کتاب خوب برای گرامر می‌گردید. البته قبل از هرچیزی بدانید که با یک کتاب نسبتاً حجیم سروکار دارید. این کتاب با این‌که 480 صفحه دارد، خواندش کار بسیار ساده‌‌ای‌ست. پس می‌توانید از آن به صورت خودآموز هم استفاده کنید. در فصل‌های اول کتاب، با زمان‌ها در انگلیسی آشنا می‌شوید و یک‌بار برای همیشه کاربرد هرکدام را یاد می‌گیرید. سپس قسمت سوم فعل را می‌آموزید و افعال مدال را به‌طور کامل می‌شناسید. علاوه‌بر این، با داشتن این کتاب به تعداد زیادی سؤال‌های متنوع در زمینه گرامر دسترسی دارید که پاسخ تمام آن‌ها در آخر کتاب آمده‌است. پس می‌‌توانید به کمک آن‌ها در هر مرحله، مطمئن شوید که نکات گرامری جدید را یاد گرفته‌اید.

 از بهترین کتاب های گرامر می‌توان به مجموعه کتاب های Oxford Practice Grammar اشاره کرد. مزیت این کتاب‌های چند جلدی گرامر در این است که تمام سطح‌های زبان را پوشش می‌دهد؛ یعنی حتی کسانی که هیچ دانشی در زمینه گرامر ندارند، با خواندن این کتاب‌‌ها می‌توانند بعد از مدتی به سطح پیشرفته برسند.

برخلاف سری کتاب‌های Grammar in Use، که همه مطالب را به‌طور خلاصه و در حجم کمتری آموزش می‌دهد، این مجموعه برای آموزش یک نکته گرامری، وقت بیشتری می‌گذارد.

بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی در سایت انتشارات جنگل

مجموعه Oxford Practice Grammar مطالب درسی هر کتاب را متناسب با سطح زبان‌آموز انتخاب کرده‌است. بنابراین اگر دانش گرامری شما زیاد نیست و می‌خواهید از همان ابتدا پایه خود را در این زمینه تقویت کنید، کتاب سطح Basic این مجموعه را انتخاب نمایید و بعد به سراغ کتاب‌های سطح Intermediate و Advanced این مجموعه بروید.

اگر دنبال این این هستید که با استفاده یک منبع خوب، تمام مهارت‌های خود را تقویت کنید، کتاب Understanding and Using English Grammar برای شما بهترین کتاب گرامر زبان به حساب می‌آید. تمرکز این کتاب بر روی مکالمات معنادار و متن‌‌های متنوع است و با قرار دادن آزمون‌های مختلف، دانش گرامری‌تان را به چالش می‌کشد. با داشتن چنین منبعی می‌توانید تفاوت بین انگلیسی نوشتاری و گفتاری را درک کنید و با کاربرد گرامر به‌طور کامل آشنا شوید. علاوه‌بر این ویرایش جدید این کتاب، یک فایل صوتی و تصویری هم دارد. این فایل به شما کمک می کند تا به‌طور خودآموز هم از تمامی آموزش‌های کتاب بهره‌مند شوید. سطح این کتاب B1 است؛ یعنی اگر از سطح مبتدی بالاتر هستید و می‌خواهید گرامر خود را تقویت کنید، این کتاب یکی از گزینه‌های مناسب برای شما به حساب می‌آید.

کتاب Longman student Grammar of spoken and written English بهترین کتاب گرامر پیشرفته است. یعنی اگر از سطح متوسط عبور کرده‌اید و می‌خواهید آموزش‌های خود را در زمینه گرامر کامل کنید، این کتاب را انتخاب نمایید. چنین منبع کاملی می‌تواند یک گزینه عالی برای معلم‌های زبان هم به حساب بیاید یا برای دانشجویان رشته زبان که می‌خواهند به تسلط کافی در زبان انگلیسی دست یابند.

با مطالعه این کتاب به‌راحتی می‌توانید تفاوت‌‌های اساسی در گرامر، هنگام حرف زدن و نوشتن را پیدا کنید و با یک دید تازه، مسیر یادگیری خود را پیش برید.

همان‌طور که دیدید در این مقاله بهترین کتاب های گرامر انگلیسی را به شما معرفی کردیم و به مقایسه برخی از آن‌ها با یکدیگر پرداختیم. یکی از این کتاب‌ها را انتخاب کنید و با برنامه‌ریزی درست، قدم در مسیر یادگیری گرامر بگذارید. اگر برای طی کردن این مسیر، به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید در انتهای همین مقاله سؤال‌هایتان را بپرسید تا کارشناسان سایت جنگل خیلی زود به آن جواب دهند.

 

ناشر تخصصی کتب حقوقی
ناشر تخصصی کتب زبان خارجی
از خردسالان تا بزرگسالان در تمامی مقاطع تحصیلی

© 1401 تمامی حقوق برای انتشارات جنگل محفوظ است.

بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی
بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *